Düşen melek ŞEYTAN neden ALLAHA karşı geldi ?

sn. Alone 'u bilmiyorum ama ben, siz varlık deyince melek, cin falan düşünebilen ne yaptığını bilen varlıklar dediğinizi kast etmiştim.Hayvanları hiç düşünmemiştim.Onlarda bir varlık ama en azından görünebilen varlıklar sanırsam kör değilsinizdir.Bunun için tavus kuşuyla falan konuşmanıza gerek yok heralde.Ama hala gözlerinize inanamıyorsanız siz bilirsiniz.

Sizin saydıklarınızı kastedmedi sosyalist sn salior
 
B

bursali68

Ziyaretci
Merhaba,

Git bir de Tavuz kuşuna sor.
Bakalım o da sizin gibi mi düşünüyor:)

Sn.SOSYALIST,bu konuda " zooloji " ne diyor ki...Hayvanların içerisinde " düşünerek " hareket eden / davrananlar hangileridir...Pavlov köpeklerine yazıp çizerek mi eğitim verdi...Arı bal yapmayı hangi " okulda öğrendi " ve ben bal yapayım da insanlar yararlansın diye düşündü ? Veya bir inek " sütün " insan yararına olduğunu düşünüyor mu ki süt veriyor,sağıldığı zaman itiraz etmiyor....

" Ekolojik denge " içerisinde bulunan varlıkları söyleyiniz dediğimizde " Hayvan ve Bitkileri " söylüyoruz...İnsan niçin bunun arasında yok...?

Sadece merak ettiğimi için soruyorum...

Sağlıcakla kalınız...
 
Son düzenleme:
kaç müslüman bir araya gelmiş ama şeytanın neden her şeyi yaratan,her şeyi bilen,her şeye gücü yeten,kendisinide yoktan var eden yaratıcısına karşı gelmesine anlam veremiyor.

birisi diyor "iyiki bilmiyoruz zaten kafamız almazdı o bilgiyi"
başka bir müslüman "hepiniz körsünüz bakın burada yazıyor işte falanca ayette" diyor.

sorun şeytanın yaratıcıya karşı gelmesi değil,bunu her müslüman her vakit namazını geçirdiğindede yapıyor ama lanetlenmiyor.sorun başka,sorun daha büyük.

çünkü olayların geçtiği yer diğer taraf,allah ın kendi mekanı.
varlığını orada bulmuş ,gözünü allah ın yanında açmış bir meleğin bu itirazını birebir allah a yapmasıdır.sorun,bu meleğin karşısındaki varlığın her şeyi yarattığını bildiği halde ona karşı dik duruşudur,ondan korkmamasıdır.

sorun,aynı meleğin lanetlendikten sonra yaratıcının güvenliğini kırıp girmesinin yasaklandığı mekana girmesidir.

şeytan motifi en az tanrı kadar güçlüdür.tanrı ya şeytan kadar sert yaklaşan başka bir varlığa rastlanmaz.şeytan tanrı nın güvenlik açıklarını yakalamıştır.o da tanrısı gibi kusursuz değildir.
 
Son düzenleme:
bay atom cevap verilen konuları temcit pilavı gibi yeniden yeniden gündeme getirmeniz,ya cevapları okumadığınızdan yada başka kafası karıştırılacak var mı arayışınızdan sanırım.
Birincisi şeytan melek değil,cindir.Buda kuranda açıkca yazar.Yani bizler gibi cüzi iradesi vardır.iyiye ve kötüye meyilli yaratılmış,kötülüğü tercih etmiştir.
diğer taraf Allahın mekanı da burası kimin mekanı sonra efenim.
onuda bırakın bu benim dediğiniz bedenin sahibi kim.Bir hücremiz bile bize ait değil.Hepsi onun mülkü.Geçici bir süre bize verildi.Sonra toprak olup,başka bedenlerin terkibine katılacak.Hadi sahipsen verme bedenini .yarın belki bir duvara tuğla olacaksın.yada mezar böceklerinin bedenlerinden sonra bir ot olup keçilerin bedeninde yer alacak senden kalanlar.Hadi vermem de..
dem bu dem efenim.Ordaki isyan ne ise burdaki isyan da o.irade veren mevla,kötüyü seçtiğimiz zaman anında bizi tard etmez.Adem as. da hata etti.Şeytanı lanetlenmesine sebebp,hatada ısrarı oldu,kibri oldu.Adem,özür diledi ,hatasından döndü,affedildi.Müslüman hata yaparda af dilerse affedilir.Yok isyan eder,şeytanlaşırsa cirmi kadar yer yakar Allaha hiçbirşey yapamaz kendine ve çevresine yapar.
şeytan Allahtan izinsiz hiç bir şey yapamaz.Daha öncede söylediğimiz gibi ona bu iznin verilmesi,imtihan hikmeti gereğidir.Nasılki iyiliğe çağıran peygamberler var,şeytanlarda kötülüğün davetçisidir,İnsan seçimini yapar.Peygamberlik müessesesi gibi,şeytanlıkta kıyamete kadar baki.
Yine kuranda şeytanlaşan insanlardan şeytanın bile "Ben Allahtan korkarım" diyerek uzaklaştığından bahsedilir.
“Yahudileri savaşa teşvik eden münafıkların durumu ise tıpkı şeytanın durumuna benzer ki o, insana: 'Dine inanma, reddet!' diye telkin eder. O kendisine kulak verip kâfir olunca da şöyle der: 'Ben senden uzağım. Çünkü ben âlemlerin Rabbinden korkarım!' ”(Haşir, 59/16).

“Hesaplar görülüp iş tamamlanınca şeytan onlara şöyle diyecek: 'Allah size doğru vaadde bulundu. Ben de size bir şeyler vaad ettim, ama sözümden caydım. Doğrusu, benim size istediğimi yaptıracak bir gücüm yoktu. Sadece ben sizi dâvet ettim, siz de çağrımı kabul ettiniz. O halde beni ayıplamayın, kendi kendinizi kınayın. Ne ben sizi kurtarabilirim, ne de siz beni kurtarabilirsiniz. Ben, sizin daha önce beni Allah’a şerik yapmanızı da reddetmiştim.' Elbette, böyle zalimlerin hakkı gayet acı bir azaptır.”(İbrahim, 14/22)
 
allah ın kendi mekanı dediğimde ne anlıyorsun sen ümmi.masusmu anlamamış rolü yapıyorsun.sen burdasın,burasıda allah ın mekanı olsun,hani allah nerde?göster bana o zaman.

allah ın mekanı dediğim yerde allah görünüyor.şeytan sen gibi allah a mana yolu ile varmıyor,şeytan allah ın meleği veya cini,rütbesi ve allah ile görüşmüşlüğü varmı?var.
o yüzdenki allah ın göründüğü ve işlerini yaptırdığı melek mi cinmi ne olursa olsun,mekan allah ın kendi mekanıdır.şimdi sakın görünen şeyleremi inanıyorsun geyiği yapmayın,şerbetsiz kabak tadı veriyor.

cin diye bir şeyde yoktur.ben cin görmedim,tanıdığım hiç kimsede görmedi.
hodri meydan,varsa gelsin karşıma çıksınlar.müslümanlar kadar korkak olmadığımızı anlar geldikleri yere geri dönerler.
 
Son düzenleme:
allah ın kendi mekanı dediğimde ne anlıyorsun sen ümmi.masusmu anlamamış rolü yapıyorsun.sen burdasın,burasıda allah ın mekanı olsun,hani allah nerde?göster bana o zaman.

allah ın mekanı dediğim yerde allah görünüyor.şeytan sen gibi allah a mana yolu ile varmıyor,şeytan allah ın meleği veya cini,rütbesi ve allah ile görüşmüşlüğü varmı?var.
o yüzdenki allah ın göründüğü ve işlerini yaptırdığı melek mi cinmi ne olursa olsun,mekan allah ın kendi mekanıdır.şimdi sakın görünen şeyleremi inanıyorsun geyiği yapmayın,şerbetsiz kabak tadı veriyor.

cin diye bir şeyde yoktur.ben cin görmedim,tanıdığım hiç kimsede görmedi.
hodri meydan,varsa gelsin karşıma çıksınlar.müslümanlar kadar korkak olmadığımızı anlar geldikleri yere geri dönerler.

şeytan yoksa cin yoksa allah yoksa ölömde yoktur efenim bunların varlığı hepsi kuranda geçer sen ölöm yoktur diyebilirmisin ölmeyebilirmisin ...

___allah görönseidi bütün insanlar ona uyardı zaten bu halde sınavın iyi ile kötönön ayırdı olurmuydu sınavın ne manası kalırdı üstelik insanın ne manası kalırdı melekler bu işi yapıor zaten

___şeytanın allahı gördöğönö nerden çıkardınız efenim nerde yazıyor
 
allah ın kendi mekanı dediğimde ne anlıyorsun sen ümmi.masusmu anlamamış rolü yapıyorsun.sen burdasın,burasıda allah ın mekanı olsun,hani allah nerde?göster bana o zaman.

allah ın mekanı dediğim yerde allah görünüyor.şeytan sen gibi allah a mana yolu ile varmıyor,şeytan allah ın meleği veya cini,rütbesi ve allah ile görüşmüşlüğü varmı?var.
o yüzdenki allah ın göründüğü ve işlerini yaptırdığı melek mi cinmi ne olursa olsun,mekan allah ın kendi mekanıdır.şimdi sakın görünen şeyleremi inanıyorsun geyiği yapmayın,şerbetsiz kabak tadı veriyor.

cin diye bir şeyde yoktur.ben cin görmedim,tanıdığım hiç kimsede görmedi.
hodri meydan,varsa gelsin karşıma çıksınlar.müslümanlar kadar korkak olmadığımızı anlar geldikleri yere geri dönerler.

bide şunu soracam size

__siz akılın varlığına inanıormusunuz yoksa insannın yaptıkları akıl dışında bir unsurdur o anki refleksmidir akılla alakası yoktur akıl yokturmu diosunuz
 
Üst Alt