• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

Doğru Sporu Seçin! (1.Bölüm)

  • Konbuyu başlatan mopsy
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 1
  • Görüntüleme 2K

Okunuyor :
Doğru Sporu Seçin! (1.Bölüm)

mopsy

Emektar
Üye
Çağımızın modern insanı, spor yapmanın ne kadar gerekli olduğunun farkına vardı.
Ancak hangi sporu ve nasıl yapacağınıza karar veremiyorsanız, detaylar

Yüzme:

En sağlıklı sporlardan biri olan yüzme, mevsim değişikliğinden de etkilenmez. Yazın deniz ya da
açık havuzlarda yapılabildiği gibi, kışın da kapalı havuzlarda rahatlıkla yapılabilen bir spordur.

Yüzmeyi spor olarak seçtiğinizde, sahip olmanız gereken kıyafeti, yüzücü mayosudur. Bunun
yanı sıra bone ve gözlük de profesyonel yüzücü için gereklidir.

Yüzme sırasında seçilen mayonun rahatlığı ve vücuda uygunluğu önem taşır. Hareketleri
kısıtlamamsı gerekir. Lycradan yapılan mayolar, polyestere göre daha fazla vücudu sarar.
Gözlük kullanımı ise, havuzun klorundan gözleri koruyabilmek içindir.

Yüzme, saatte ortalama 500 kalori yaktırır.

Tenis:
Dünyanın en sevilen sporları arasındadır. 7’den 70’e herkesin yapabildiği bir spordur. Vücudu çok
zorlamadan yapılması ve kolay uygulanabilir olması sebebiyle tercih edilir.

Tenis kıyafeti seçerken, rahat hareket edilmesi gerektiği için, erkekler atlet ve şort, kadınlar ise
şort veya etek tercih ederler. Eteğin altına giyilen tayt ise, kadın sporcunun iç çamaşırının
görünmesini engeller.

Tenis ayakkabısı seçerken, burnunun dar olmamasına dikkat edilir. Fileye yapılan hızlı atak
sonucunda, ayak baş ve ikinci parmak, ayakkabının ön tarafında sıkışır. Bu da zorlanmaya ve
kanamaya sebep olur.

Tenis ayakkabısı, her zemine göre özel olarak üretilir. İdeal bir teniz ayakkabısının ön bölümü
güçlendirilmiş olmalıdır. Tabanın temas eden bölgeleri yumuşak malzemeyle desteklenmeli, topuk
arka ve yanlar da yumuşak olmalıdır.

Tenis oynarken şapka takılması, güneşin sporcuyu engellemesini önlemek içindir.
Tenis, 30 dakikada 117 kalori yaktırır.
 

mopsy

Emektar
Üye
Doğru Sporu Seçin! (2.Bölüm)

Her sporun kendine göre bir güzelliği vardır.
Önemli olan hangisinin size uygun olduğuna karar vermek!

Yürüyüş:

En sağlıklı egzersizlerden biridir. Üstelik formda kalmanıza yardımcı olur. Ancak yürüyüş
yaparken giyiminize dikkat etmeniz gerekir. Ayrıca spor amaçlı yürüyüşlerin, çok sert olmayan
zeminlerde yapılması gerekir. Beton ve asfalt zeminlerde yapılan yürüyüşler, eklemlerde ağrı ve
kaslarda sertleşmeye yol açar.

Yürüyüşte, ortopedik bir spor ayakkabı giyilmelidir. Bu ayakkabılar, oluşabilecek eklem
rahatsızlıklarını azaltır. Yürüyüş ayakkabıları, ayakları serin tutar ve kolayca giyilebilir olmalıdır.
Suni deri veya deriden yapılır, bileği destekler. Tabanda çelik takviyesi vardır. Bu ayakkabılar,
bileğin incinme ve burkulma riskini en aza indirirler.

Giyeceğiniz eşofman veya taytın sıcak tutması, az nemlenmesi ve kolayca kuruyabilmesi
gerekir. Yaz aylarında şort da giyilebilir.

Yürümek, 1 saatte 200 kalori yaktırır.

Trekking:

Doğada yapılan yürüyüşlere denir. Yürüyüş sporunda dikkat edilenlere ek olarak, şapka,
yağmurluk, gözlük gibi aksesuarlar eklenir. 1 saatte 430 kalori yaktırır.

Yoga:

Son yılların gözde sporlarından biridir. Hem vücudu, hem ruhu dinlendirir. Yoganın da özel
kıyafetleri vardır. Ana fikri rahatlamak üzerine kurulu olan yogayı yapmak için, kıyafetlerin de
rahat olması gerekir.

Üstü fazla sıkmayan kıyafetlerin giyilmesi gerekir çünkü rahat nefes almak önemlidir.
Kıyafetlerin yapıldığı malzemeler terletmeyen, pamuklu kumaşlardan olmalıdır. Egzersizler
sırasında vücudu serin tutmalıdır. Yoga eğer salonda yapılacaksa, esnek ayakkabılar tercih
edilmelidir. Ortam müsaitse, yalın ayak olması daha iyidir.

Yoga 50 dakikada 144 kalori yaktırır.
 
Üst Alt