Deprem acısıyla nasıl baş edilir?

American Psychological Association “Uzaktan deprem acısı yönetme” önerilerinde bulundu.

Deprem haberlerini izlerken orada yaşayan aile ve arkadaşlarınızın güvenliği ve refahı üzerine haber alamazsınız. Bu zor durumda aşağıdaki ipuçlarından yararlanarak bu kaygıyla baş edebilirsiniz:

APA’nın bu sıkıntıyı yönetmek için tavsiyeleri

Haberleri izlemeye ara verin: Felaket filmini andıran görüntüleri defalarca izlemek stresinizi arttırır. Haberleri izlemeye ara vermek stresinizi azaltacaktır.

Kontrol: Hayatınızdaki rutinlere devam etmek size iyi gelebilir. İşe gitmek, yemek yapmak...

Sağlık için: Dengeli beslenin, uzun yürüyüşlerden oluşan egzersizler yapın, bol bol dinlenin. Fiziksel destek psikolojik durumunuza katkıda bulunur.

Bakış açınız: Depremden gelen kayıplar ve sıkıntılar içinde hayatınızda iyi olan şeylere odaklanın. Sebat ve üstesinden geleceğiniz konusundaki güven bu zor günlerle baş etmek için size yardımcı olacaktır.

Üretken bir yol bulun: Pek çok organizasyon hayatta kalanlara yardım için çalışmalar yapar. Katılımcı veya gönüllü olmak size yardımcı olabilir.

Sağlam görünmeye çalışın: Bu acıları deneyimlemiş birçok insan azmin sonunda itibar yarattığı konusunda hemfikir. Azmederek zaman içinde daha güçlü bir kişilik geliştirilebilirsin.
Yukarıdaki ipuçları birçok kişinin mevcut sorunlarıyla baş edebilmek için yeterli olabilir. Ancak bazen bu süreci tek başına yönetmek zor olabilir. Lisanslı bir ruh sağlığı uzmanı, psikolog bu süreçte size yardımcı olabilir. Eğer günlük temel aktivitelerini yapamıyor, kendinizi kötü hisediyorsanız profesyonel yardım almanız önemlidir.

Kaynak: Raymond F. Hanbury, PhD, ABPP, and Eva D. Sivan, PhD. Adapted from “Managing Traumatic Stress: Dealing with the Hurricanes from Afar (2005),” “Tips for Managing Your Distress Related to the Wildfires” and “Tips for College and University Students: Managing Your Distress in the Aftermath of School Shootings.”)
 
Üst Alt