Cemaat ,Tarikat, Aşiret gibi geleneksel toplum yapısı...

Merhaba,



Sn.tansxx , bu düşünce tabii ki kendi fikriniz...Ancak son DERECE yanlış bir fikir...Siz öğretmenin adının İMAM olarak değiştirilmesini düşünürseniz , başkaları da PAPAZ olsun der...Böyle bir durumda okul müdürüne de MÜFTÜ mü diyeceğiz...Ya da İL / İLÇE müdürlerine...Öğretmen ÖĞRETMEN dir...Bu böyle biline...İmam olmak isteyen gider DİB ' na başvurur , öğretmen olmak isteyen MEB na...İkisini bir biriyle karıştırıp ARAP laştırmayınız...Böyle güzel...

Sağlıcakla kalınız...

selam ederim;

elbetteki benim söylemem ile değişecek degil. vurgu yapmak istediğim şey imamların topluma herhangi bir katkı sağlamadığıdır. imam güzel yola götürür önderlik eder. bu vazife bugün ögretmenlerimizde mevcuttur. kelimeler anlamlarını yitirmiş durumdadır. fakat toplumun imamı ögretmenlerimizdir. tabiki kulaga itici geliyor gerici geliyor haklısınız. ve ayrıca ikisi birbirine karışmış durumdadır zaten araplaşmıştır. üniversitede öğretmenine ögretmenim diyende görmedim. hocam derler bilirsiniz. ögretici anlamında. fakat hoca nın da yeri camilerdir aslında. bu kavramı ben değiştirmedim toplum zaten kendi kendine bunu değiştirmiştir. .
 
Cemaat, tarikat, aşiret = Bir çeşit kölelik hepsi...

Kendinizi özgür bırakın, Allah'ın gönderdiği din zaten Kuran'da var, Gireceğiniz tek cemaat Camiideki olsun...
 
B

bursali68

Ziyaretci
selam ederim;

elbetteki benim söylemem ile değişecek degil. vurgu yapmak istediğim şey imamların topluma herhangi bir katkı sağlamadığıdır. imam güzel yola götürür önderlik eder. bu vazife bugün ögretmenlerimizde mevcuttur. kelimeler anlamlarını yitirmiş durumdadır. fakat toplumun imamı ögretmenlerimizdir. tabiki kulaga itici geliyor gerici geliyor haklısınız. ve ayrıca ikisi birbirine karışmış durumdadır zaten araplaşmıştır. üniversitede öğretmenine ögretmenim diyende görmedim. hocam derler bilirsiniz. ögretici anlamında. fakat hoca nın da yeri camilerdir aslında. bu kavramı ben değiştirmedim toplum zaten kendi kendine bunu değiştirmiştir. .

Merhaba,

Sn.tansxx , o zaman söylemek istediklerinizi DİREKT söylerseniz, bu tarz garip-garip yazışmalara da girmemiş oluruz...Direkt SADEDE gelmek en güzeli...Bu arada HOCAM kelimesi çoğu yerde GENEL kullanılan bir kelimedir...Okuldaki öğretmene , camideki imama , kendinizden daha bilgili birine....!

Sağlıcakla kalınız...
 
Insanlarin maddi yasam kosullarini belirleyen onlarin bilincleri degildir; bu maddi kosullar onlarin bilinclerini belirler." Karl Marx

Bu konuda en gercekci tahlili Marksist felsefe (diyalektik materyalizm) yapmistir. Marksizme gore insan ile insan ve insan ile doga arasindaki iliskiyi "alt yapi" denen uretim araclari ile uretici gucler arasindaki iliski belirler. Soyle ki, ornegin, bundan yillar once insanlarin oturdugu evden, yeme icme, birbirleri ile olan iliskilerde ve en genel anlamda maddi hayatinda nasil ki ilkel yasamin izleri goruluyorsa; bugun aydinlanmaci burjuva devrimleri ile bunlari neredeyse tamamen donusturmus, gelistirmis ya da yok edip daha medeni bir yasama evrilmistir. Tipki bir hayvani girtlaklayip, pisirip, elleriyle yiyen insanin yerini; bunu hazir alip, pisirip, catal bicak ile yiyen insanin almasi gibi.

Cemaat, tarikat, asiret gibi ilkel gruplarda henuz bu aydinlanmaci devrimi gercelestirememis toplumlarin eski aliskanliklaridir... Bizim uretici guclerimiz ile uretim araclarimiz "ust yapi" denen dinin de icinde oldugu kulturel, ahlaki, sanatsal gelisimi donusturememis -ve Islam ya da musluman toplumlar, bugun hala feodalizmden kapitalizme gecememistir. Bu yuzden maddi ve dusunsel dunyamiz henuz cemaat-asiret gibi ilkel feodal kulturun sebepleridir... Turkiye'de de kapitalistlesme sureci tamamlandiginda islam ya da din ilkel gerici tarikatlardan kurtulup bireyin manevi ihtiyacini tatmin edecek nitelige donusecektir.

Bu acidan, bireyin gelisimi ya da toplumsal gelisimden ne anlayarak yorumlamamiz gerektigi belli degil... Fakat acik olan su ki, feodal kultur etkisindeki toplumun daha modern bir yasam bicimine kiyas edilmemesi ve daha modern yasamin -ve toplumun elbetteki feodal kulturu asamamis olmasi daha ileri bir toplum ozleminin nedeni.
 
Cemaat, tarikat, aşiret = Bir çeşit kölelik hepsi...

Kendinizi özgür bırakın, Allah'ın gönderdiği din zaten Kuran'da var, Gireceğiniz tek cemaat Camiideki olsun...


bizlerde özgür oldugumuzdan tarikatlere ve cemaatlere giriyoruz, hakiki manada Allah (c.c.) kul olmayi oralarda ögreniyoruz, bu ise bizim icin özgürlüklerin en sereflisidir...

ille birilerinin özgür olun diyerek kendilerinin kölesi yapmak isteyen , nefsinin kölesi, zavallilardan olmakdanda Allaha (c.c.) siginiriz...

zaten din kuranda diyip dini oraya hapsediyorlar.... cemaatide sadece camide olur sanip onuda oraya hapsedioyorlar, ve böylece upucuz müslüman olup cennetin bas kösesinede gireceklerine inananlar, sizin inanciniz size mübarek olsun...
 
selam ederim;

sayın forumdayım; yapmış oldugunuz açıklama gerçekden doğru ve güzel bir tespit. fakat sayın tntcool arkadaşın açıklaması ile sanıyorum ilgisi yok. ben arkadaşın mesajından birlik olmaya cemaat ve tarikatlere bölünmeme mesajı alıyorum. bir cemmate üye olmak ne demektir onu bende anlayamıyorum. cemaatlerde dinler gibi girilip çıkılacak makamlar değillerdir. toplanılır sohbet edilir ögrenilir bunlar güzel şeyler fakat ben şu tarikatteyim bu cemaatteyim demek kendi kendine sınırlama getirmek olmuyormu. sonuçta hepimiz aynı tebaadanız. rabbimiz birdir. kuran bizi bölmemiş bütünlemiştir. fakat insanlar bu şekilde tarikat ve cemaatler ile birbirlerini bölmüşlerdir. önemli olan iman sahibi olmak ise gercekten kuran bize yetmelidir. her iki tarafda iman etmiş ise ortada bir problem yoktur. kimin takvada ve inançta üstün oldugunu yanlız ulu Allah bilir. hangi tarikatın yada cemaatin birbirinden üstün oldugunu kimse bilemez. mühim olan bölünmeden el ele verebilmektir. ister camide ister okulda ister politikada. bu fark etmez. ulu Allah bize birlik ve beraber olmayı emreder. gruplaşarak bölünmeleri kabul etmez.
 
beyler, bir seyi yanlis anliyoruz....

cematlerin cok olmasi, tarikatlerin cok olmasi , partilerin cok olmasi bizi ürkütmesin...
eger bu bölünmeler dinde ise , dine hizmette rekabet olur, siyasette ise vatana ve halka hizmette rekabet olur... bunlara menfi bakilmamalidir... bu cemaatler ve tarikatler, günümüzdeki sivil toplum örgütlerindendir... nasilki her meslek gurubunun ayri ayri sendikasi var, bu onlarin zaafidegildir, bunlar halkin organize olmasidir... bilhassa dine birinci derecede bakanlarin organize olduklari teskilatlanmada tarikatlerde ve cemaatlerde vücut bulmaktadir... mühim olan bunlarin faliyetlerini bilmek... yoksa körükörüne dini teskilatmi zararlidir demekten vaz gecelim...
Allah (c.c.) insanlari isteseydi hepsini bir millet, hepsini bir renkte yaradabilirdi, oysa Allah (c.c.) buyuruyorki, insanlari kavim kavim yarattikki birbirlerini tanisinlar diye ...
 
bizlerde özgür oldugumuzdan tarikatlere ve cemaatlere giriyoruz, hakiki manada Allah (c.c.) kul olmayi oralarda ögreniyoruz, bu ise bizim icin özgürlüklerin en sereflisidir...

ille birilerinin özgür olun diyerek kendilerinin kölesi yapmak isteyen , nefsinin kölesi, zavallilardan olmakdanda Allaha (c.c.) siginiriz...

zaten din kuranda diyip dini oraya hapsediyorlar.... cemaatide sadece camide olur sanip onuda oraya hapsedioyorlar, ve böylece upucuz müslüman olup cennetin bas kösesinede gireceklerine inananlar, sizin inanciniz size mübarek olsun...

Allah'ın gönderdiği dine inandığımız gibi Allah'ın verdiği aklı da kullanmamız lazım. Müslümanlığımızın ucuz mu pahalı mı olduğuna da bırak Allah karar versin.
Kendini Allah'ın sevgili kulu zannedip insanlar hakkında hüküm vermek cemaatler tarafından mı aşılanıyor size...?
 
beyler, bir seyi yanlis anliyoruz....

cematlerin cok olmasi, tarikatlerin cok olmasi , partilerin cok olmasi bizi ürkütmesin...
eger bu bölünmeler dinde ise , dine hizmette rekabet olur, siyasette ise vatana ve halka hizmette rekabet olur... bunlara menfi bakilmamalidir... bu cemaatler ve tarikatler, günümüzdeki sivil toplum örgütlerindendir... nasilki her meslek gurubunun ayri ayri sendikasi var, bu onlarin zaafidegildir, bunlar halkin organize olmasidir... bilhassa dine birinci derecede bakanlarin organize olduklari teskilatlanmada tarikatlerde ve cemaatlerde vücut bulmaktadir... mühim olan bunlarin faliyetlerini bilmek... yoksa körükörüne dini teskilatmi zararlidir demekten vaz gecelim...
Allah (c.c.) insanlari isteseydi hepsini bir millet, hepsini bir renkte yaradabilirdi, oysa Allah (c.c.) buyuruyorki, insanlari kavim kavim yarattikki birbirlerini tanisinlar diye ...

selam ederim;

üzgünüm ben din dediğiniz humanizmde yani insaniyette teşkilatlanmayı kabul edemiyorum. hayvanları koruma dernegi bir teşkilat olabilir. sendikalar bir teşkilat olabilir. siyasette partiler bir teşkilat olabilir. barolar birliği teşkilat olabilirler. bunlar kendi içlerinde kuvvetli olmak adına yardımı el birliği ile topluca yapabilmek adına ses getirebilmek adına beraberliğe ihtiyaç duyarlar.

fakat islamiyet bölünemez bir bütündür. hümanizmin, insaniyetin ta kendisidir. ve belirttigim bütün alanları kapsar. ulu Allaha ait her dalda icraatı yapabilmek için öncelikle doğru ve düzgün insan olmalıyız. bu bağlamda bütün insanlar (her dil ve her dinden) el birliği ile cehalet ile savaşmalıyız. islamiyette bireyler kendi yapıp ettiklerinden sorumludurlar. fakat beşeri bir işe karışan kimse ulu Allaha karşı daha fazla sorumluluk sahibidir. çünkü makamı ve gücü kuvveti veren ulu Allahdır. kişiler artık birey olarak cennete gitme fikrinden vazgeçmeli ve toplum ruhuna hizmet etmelidirler.

egerki cemaatler icersinde bir takım catışmalar olmasa idi bu fikrinize katılabilirdim. amaç hizmetse onlarda birlik ve beraberlik gösterebilirlerdi. ama malesef öyle birşey yok. dini teşkilatlar zararlıdır diyemem, fakat bireyler islamın ne demek oldugunu anlayamadıkdan sonra topluluk olmanında manası yoktur. önce cemaatler ögrenmelidirler bilmelidirlerki din dediğiniz şey aslında var olan birşey değildir. din dediğimiz şey insanların doğru düzgün kullugunu bilerek adaletli birşekilde yaşamalarını ögretleyen kurallardır. ve insanlar içindir. ulu Allahın dinede dua yada ihtiyacı yoktur. bunların hepsi bizim için var edilmiştir. insanın bizim için var edileni ögrenip bilgi sahibi olup kendini üstün ve kutsanmış insan olarak görmesi kadar aciz birşey yoktur. cemaatlerin faydasını görseydi bu millet bugün onlarada saygı duyardı. türk milleti azizdir.

insanlarımızın cemaatten çok bugün vicdana ihtiyacları vardır. iki kilo et alıp dagıtmakla, üçbeş kuruş para toplayıp yardım kuruluşu kurmakla dindar olunmaz. dindarlık derin bir düşünce ister. incelik ister. dindarlık yanlışı görüğün vakit Allah için karşısında kapı gibi duracak kalb ister. dindarlık hoşgörülü ve sevgi dolu bir toplum olmakdan geçer.üç beş kişinin refaha ermesi gerçegi bilmesi yada çok ibadet edip kendini kurtarması çocuklarımızın gelecegini kurtarmaz. dindarlık ben olmak değil biz olabilmeyi kavrayacak keskin bir idrak ve anlayış ister.

ayrıca okullarımız ne güne duruyor? mademki cemaatlerde bir bilgi dagıtılıyor ve insanlar aydınlanıyor. sokarsın ilkögretimin müfredatına olur biter. o zaman bilgi cemaate degil topluma hizmet eder. okullarımızda ne kadar yetersiz olsada din dersleri mevcut değilmi? o zaman bilgi yerinde alınır cemaatlerde değil. üniversitelerde liselerde ilk okullarda. başka makama gerek yoktur. böylelikle hem halkta ne olup bitiyor bu grupların içinde diye merak etmez şeffaf bir bilgi alış verişi olur. orada iki üç yüz kişi bu ögretilen bilgi ile aydınlanacagına o bilgi ile bütün bir toplum aydınlanır.
 
Üst Alt