• Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin! Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz...

Bugatti Tarihi

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
Milanolu bir İtalyan olan Ettore Bugatti sanatçılığını arabalar üzerinde uyguladı, ileri mühendislik teknolojileri ile tasarımlarını birleştirmeyi başardı. Genç Bugatti 1898 ve 1909 yılları arası pek çok otomobil üreticisinde çalıştı. Tecrübesini ve tekniği bu sayede daha çok gelişmişti. Alman Deutz firmasında 1910'a kadar çalıştı, 1910'da kendini işyerini kurdu. Otomobillerini Molsheim'de üretiyordu. 1910'da ilk seri araçlarını piyasaya sürdü. Otomobil hafif ve yüksek performanslıydı 1.35-litre, 4 silindirli motora sahipti. 4 yıl sonra, 16-V modeli yaptı, dünyanın ilk seri üretilen multi-valf otomobiliydi.

Yarış arabaları normal sürüş de de kullanılabiliyordu. Bugatti'nin tek motor platformunda yaptığı eklentiler, birleştirmeler dünyada da bir ilkti, buda onun işinin 1920 ve 1930'lardada iyi olmasını sağladı. Grand-Prix modelleri seri üretime geçmişti. Zamanın şartlarına göre gerçekten güzel araçlardı. Bugatti Type 35 dünyanın en ilgi gören yarış arabası olmuştu bir anda, hafifliği, tasarımı ve görünüşü gören herkesi büyüleyecek nitelik deydi.

Bugatti başarılı ve hafif olan araçlarını lüks araçların pazarına sokamamıştı. Yaptığı egzotik ve pahalı modeller başarısız olmuştu 11.0-litre Royale sürücülerin beğenisini kazanmada başarısızdı. Yaptığı 16-silindirli yarış otomobili hiç bir zaman iyi performans vermedi. Büyük Grand Touring modellerini 1930'larda üretti.

1947'de Paris'de vefat ettiğinde Dünya'da 7,950 Bugatti otomobili vardı, ve O'nun adını yaşatmaya devam ediyordu.

Bugatti'nin marka ve isim hakkı 1998 yılında Wolkswagen tarafından satın alındı.


blogcu.com
 
Üst Alt