Bir Müslüman kapitalist olabilir mi?

Yıllar önce bir söz oldukça tepkiyle karşılanmıştı.''Hem laik hem müslüman olunmaz, ya müslüman olacaksın ya laik'' şeklinde bir ifade kullanılmıştı.. Bu söz geniş kesimlerin tepkisiyle karşılanmıştı..

Şimdi bende bunun tam tersi bir soru sormak istiyorum..
Hem Müslüman Hem Kapitalist Olunur mu?
 
efenim müslüman adı üstünde müslüman .O nasıl soru öle yok kapitalist olur mu ,komünist olur mu,ateist olurmu.bu sorular gelmeden cevapliim dedim.Sade müslüman efenim sossuz.
 
efenim müslüman adı üstünde müslüman .O nasıl soru öle yok kapitalist olur mu ,komünist olur mu,ateist olurmu.bu sorular gelmeden cevapliim dedim.Sade müslüman efenim sossuz.

Sevgili Ummi soru yanlış sorulmuş... Şu şekilde sorulmalıydı

Müslüman Para'yı severmi?
 
efenim müslüman adı üstünde müslüman .O nasıl soru öle yok kapitalist olur mu ,komünist olur mu,ateist olurmu.bu sorular gelmeden cevapliim dedim.Sade müslüman efenim sossuz.

Öyle demeyin sevgili ümmi müslümandan herşey olunuyor artık...Bunun kapitalisti var,ırkçısı var,teröristi var,bebek katilleri var,töre adı altında kadınları katledenleri var,varda varrr..:)
 
bu, kapitalizmi ne olarak gördüğünüze bağlı.

terim anlamıyla kullanıldığında kapitalist olmama gibi bir durum söz konusu olamaz. hangi dinden olursa olsun İNSAN var ise kapital de vardır..

kapitalizme, mal hırsı, mal biriktirme, kapitale artı değer yükleme için uğraş verme(menfaat icabı) anlamı verilirse, müslüman kapitalist olamaz tezine ulaşırız. zira buradaki asli amaç kapitale ulaşmadır.

müslümanın asli amacı ise, Allah rızası, hayır hasenat, emirlerin ifasıdır.. bu bağlamda kapital ve sermaye onun için ancak araç olabilir. bunun aksi Rabbimiz tarafından yasaklanmış, ayıplanmıştır.

HUMEZE 2. O ki, mal toplamış ve onu sayıp durmuştur.
HUMEZE 3. (O), malının kendisini ebedî kılacağını zanneder.
HUMEZE 4. Hayır! Andolsun ki o, Hutame’ye(Ateş) atılacaktır.

MU'MİNUN 4. Onlar ki zekât vermek için çalışırlar

TEVBE 34. ...Altın ve gümüşü yığıp da onları Allah yolunda harcamayanlar yok mu, işte onlara elem verici bir azabı müjdele!
TEVBE 35. (Bu paralar) cehennem ateşinde kızdırılıp bunlarla onların alınları, yanları ve sırtları dağlanacağı gün (onlara denilir ki): "İşte bu kendiniz için biriktirdiğiniz servettir. Artık yığmakta olduğunuz şeylerin (azabını) tadın!"

v.s
 
bu, kapitalizmi ne olarak gördüğünüze bağlı.

terim anlamıyla kullanıldığında kapitalist olmama gibi bir durum söz konusu olamaz. hangi dinden olursa olsun İNSAN var ise kapital de vardır..

kapitalizme, mal hırsı, mal biriktirme, kapitale artı değer yükleme için uğraş verme(menfaat icabı) anlamı verilirse, müslüman kapitalist olamaz tezine ulaşırız. zira buradaki asli amaç kapitale ulaşmadır.

müslümanın asli amacı ise, Allah rızası, hayır hasenat, emirlerin ifasıdır.. bu bağlamda kapital ve sermaye onun için ancak araç olabilir. bunun aksi Rabbimiz tarafından yasaklanmış, ayıplanmıştır.

HUMEZE 2. O ki, mal toplamış ve onu sayıp durmuştur.
HUMEZE 3. (O), malının kendisini ebedî kılacağını zanneder.
HUMEZE 4. Hayır! Andolsun ki o, Hutame’ye(Ateş) atılacaktır.

MU'MİNUN 4. Onlar ki zekât vermek için çalışırlar

TEVBE 34. ...Altın ve gümüşü yığıp da onları Allah yolunda harcamayanlar yok mu, işte onlara elem verici bir azabı müjdele!
TEVBE 35. (Bu paralar) cehennem ateşinde kızdırılıp bunlarla onların alınları, yanları ve sırtları dağlanacağı gün (onlara denilir ki): "İşte bu kendiniz için biriktirdiğiniz servettir. Artık yığmakta olduğunuz şeylerin (azabını) tadın!"

v.s

eyvallah efenim.İslamda birde "İSAR" denilen şey var ki kapitalizmle komünizm ne olduğunu bile algılayamaz.Bu eşitlikten öte,başkasını kendine tercih,kendi ihtiyacı varken başkasına vermektir.
 
eyvallah efenim.İslamda birde "İSAR" denilen şey var ki kapitalizmle komünizm ne olduğunu bile algılayamaz.Bu eşitlikten öte,başkasını kendine tercih,kendi ihtiyacı varken başkasına vermektir.

Şimdi , Yukarıdaki gibi davranmayan Müslüman değildir anlamımı çıkarmalıyız bu yazıdan!
 
Şimdi , Yukarıdaki gibi davranmayan Müslüman değildir anlamımı çıkarmalıyız bu yazıdan!
elbette ki değil.paylaşmanın en azı,nisap miktarı malının kırkta birini fakirle paylaşmaktır.farzdır.Vermeyen mesul olur.
bundan fazlasını vermek sadakadır,isteğe bağlıdır,kuran ve sünnette oldukça çok teşvik edilmiştr.
İsar sa herkesin başaramayacağı birşeydir.Fakat islamda örneği çoktur.mecburiyetten değil gönlünden geldiği için yapar böyleleri.
 
Üst Alt