Beyin mi , Kalp mi...???

  • Konbuyu başlatanbursali68
  • Başlangıç tarihi
Sayın bursali68 kalp ile düşünülür mü diye soruyoruz...Bence burada ''düşünme''den kasıt nedir ona bakmalıyız düşünme sadece düşünmeden mi ibaret yoksa içinde bir ''hareket'' mevcut mu?
Düşünmenin hareket ile beraber olduğunu ya da düşünmenin sonucunda hareketin olduğunu varsayarak hareketin başlaması için irade ve cesaretinde olması gerektiğini söyleyebiliriz...Burada tekrar ''kalp'' sözcüğüne dönersek doğru mu kullanılmıştır yani başka bir yerde gördüğünüz tartışmada Kalp mi yoksa Yürek mi deniliyordu?
Yürek kullanılıyorsa soyut bir kavram olduğunu söyleyebiliriz... Bahsettiğimiz hareket için irade ve cesaret gerekir demiştik...biz cesaretli kişilere kalpli mi deriz yoksa yürekli mi?Yürekli deriz.Yani yürek ile hareket ederiz diyebiliriz.(kalp ile düşünmek)İnşaallah yardımcı olur Bilimsel olmasada...
 

bursali68

Ziyaretci
Merhaba,

Sn.server bedii , öncelikle " Kur'an ayetleri " kıstasında " KALP İLE DÜŞÜNÜLÜRMÜ " diye soruyorum...Bunu öncelikle açıklığa kavuşturayım tekrar...

Bence burada ''düşünme''den kasıt nedir ona bakmalıyız düşünme sadece düşünmeden mi ibaret yoksa içinde bir ''hareket'' mevcut mu?
Düşünmenin hareket ile beraber olduğunu ya da düşünmenin sonucunda hareketin olduğunu varsayarak hareketin başlaması için irade ve cesaretinde olması gerektiğini söyleyebiliriz...

Herhangibir varsayımı düşünmeye gerek yok ...Çok açık çünkü örnek Kur'an ayetleri verdim...

Burada tekrar ''kalp'' sözcüğüne dönersek doğru mu kullanılmıştır yani başka bir yerde gördüğünüz tartışmada Kalp mi yoksa Yürek mi deniliyordu?

Yine yukarıdaki yanıtı vermem gerek....Kur'an ayetleri....Orada özellikle meallere bakınca ki çoğu inanan da meallerle inancını şekillendiriyor,dolayısı ile ayetlerde KALP diyor yürek değil...

.(kalp ile düşünmek)İnşaallah yardımcı olur Bilimsel olmasada...

Benim açımdan pek katkısı olmadı yazdıklarınızın ancak, okuyan arkadaşlara olabilir tabii ki ....Bu açıdan ki katkınızdan dolayı özellikle teşekkür ederim...

Sağlıcakla kalınız....
 
Sayın bursali68 Kur'an ayetlerini baz aldığımızda değişen bir durum olmaz...Düşünmeden kasıt nedir ayette?

''DİYANET MEALİ
46. Yeryüzünde gezip dolaşmadılar mı ki, düşünecek kalpleri, işitecek kulakları olsun? (Dolaştılar, ama ibret almadılar). Çünkü gerçekte gözler değil, göğüslerdeki kalpler (kalp gözleri) kör olur.''

Diyor ki kör olan gözler değil kalp gözleridir.Yani ''görme'' işlevi burada ''kalp gözü''ne ait...Görme bildiğimiz manada değil...Düşünmekte bildiğimiz manada düşünmek değil... ilk mesajınızda sizde zaten ''gerçekten'' kalp ile ''düşünülür mü'' diyorsunuz.
Burada düşünme işlevi ''eylemle beraber'' sadece düşünmekten ibaret değil çünkü sonucu var...Ayette ''ibret almadılar'' diyor bir sonuçtan bahsediyor.Ben önceki mesajıma geldim yine...''Dolaştılar, ama ibret almadılar'' ki hareket edecek yürekleri(düşünecek kalpleri)olsun.


Ben ayetten bahsetmiyordum bahsini ettiğiniz tartışmada geçen sözcüğü soruyordum...
 
selam ederim serverbedii;

verilen kurandan örnek cok güzel fakat ben çok iyi anlayamadım hareket kasıtsa veya degil ise sonucu. bunu açabilirseniz memnun olurum.
 

Venhar

1. Hikaye yarışma birincisi, 2. Avatar yarışma bir
ilginç bir konudur hem bilim hem ilim olarak ele alınmalıdır ki biri olmadan diğeri manasız kalır...
Tıpkı kalp olmadan beyinin bir işe yaramadığı yada beyin olmadan kalbin bir işe yaramayacağı bilim ile sabittir ve biri diğeri için elzem ve gereklidir...Zaten bilimsel bir açıklama aramak biraz hata olur bu konuda çünkü manevi bir anlatım söz konusudur ki ayetlerde de kalp gözü diye geçer bilim olarak kalpte göz varmıdır ki ?diye sormak lazım cevap açık elbette yoktur...dünya üzerinde herşeyde bir "zahiri" birde "batıni" anlam taşır burda önemli olan batıni anlamı kavramaya çalışmaktır...

Ve birde şu soru gelir insanın aklına ( yani benim (:) ) ruh bedenden çıkınca elbetteki beyin onla gitmez o zaman ruh kalp diye nitelendirip somut hale getirdiğimiz ama maneviyatı da içinde barındırdığını söylediğimiz ki bu bir ironidir hem soyut hem somut mana içerir ruh ne taşır neyle huzura çıkar? peki şimdi kalp sadece kan pompalıyorsa bunun içinden nasıl çıkarız?


platona göre;ruhun 3 kısmı vardır : akıl irade ve iştiha...akıl en yüsek kısımdır bilgeliği arar ,irade ruhun irrasyonel kısımlarından biri olsada iştihadan daha soyludur uygun kullanıldığında irade , akla meyleder...öte yandan iştiha akla direnir bizi bedensel arzulara doğru çeker buda büyük B ile yazılan bela demektir :)) diyor Nietzsche öldü! Bir hipopotam olarak yeniden doğdu... adlı kitapta alın size buda filozof yönü...

azcık daha kafa karıştırmak isterim ama bu günlük bu kadar yeter kördüğüm oldu zaten :))
 
selam ederim venhar;

aciklamaniz harika her kelimesine katiliyorum. akil ruhu ile cikar hesap vermeye ruhunu tanimamissa insan yeryuzunde akil ruha sorar sen kimsin. ozaman iste yuce ruhu doner ve sorar akila asil sen kimsin benim varligim ile neler yaptin yeryuzunde ve onu o karanlik ovada bir basina birakir rabbine doner ruh. eger akil ruhu bu dunyada tanimamissa. iste orasi cehennemdir. akil pisman olur ama artik cok gectir. (buradaki ruh cebrail as dir). bu benim fikrim degildir.
 
Yeni birşey öğrendim Ahmet Maranki kitabında.

Tabii ruh karaciğerde bulunurmuş. Damarların duvarlarında gezinirmiş.

Hayvani ruh kalpde bulunurmuş. Damarların içinde gezinirmiş.

Nefsani ruh beyinde bulunurmuş. Sinirlerin içinde gezinirmiş.

Başka şeylerde yazıyorduuda aklımda kalan bunlar. Kalpde payını alıyor anladığım kadarıyla hayvani ruh kalp sevgi sentez vs..
 

bursali68

Ziyaretci
Merhaba,

''DİYANET MEALİ
46. Yeryüzünde gezip dolaşmadılar mı ki, düşünecek kalpleri, işitecek kulakları olsun? (Dolaştılar, ama ibret almadılar). Çünkü gerçekte gözler değil, göğüslerdeki kalpler (kalp gözleri) kör olur.''

Sn.server bedii siz de gayet iyi bilirsiniz ki ayette parantez içindeki kısımlar sonradan ilavedir ve DÜŞÜNCE dir...Yani ayetin aslı aşağıdaki gibidir...:

''DİYANET MEALİ
46. Yeryüzünde gezip dolaşmadılar mı ki, düşünecek kalpleri, işitecek kulakları olsun? (Dolaştılar, ama ibret almadılar). Çünkü gerçekte gözler değil, göğüslerdeki kalpler kör olur.''

Burada düşünme işlevi ''eylemle beraber'' sadece düşünmekten ibaret değil çünkü sonucu var...Ayette ''ibret almadılar'' diyor bir sonuçtan bahsediyor.Ben önceki mesajıma geldim yine...''Dolaştılar, ama ibret almadılar'' ki hareket edecek yürekleri(düşünecek kalpleri)olsun.

Sn.server bedii , vücudun " idrak merkezi , hafıza , bellek ,düşünce merkezi..." beyin midir kalp midir...??? Bakınız çok kestirme bir soru...Tıp ilmi bu konuda NE DER...???

Sağlıcakla kalınız...
 

bursali68

Ziyaretci
Merhaba,

Sn.Venhar iyi güzel bir ara anlatım olmuş ancak unutmayalım halen daha FELSEFE bilim değildir...

Sağlıcakla kalınız...
 
Sayın bursali68 ayette bahsedilen göz ''kalp gözü''dür.İlavedir düşüncedir demişsiniz bu yanlış olduğunu göstermez..!

''Çünkü gerçekte gözler değil, göğüslerdeki kalpler kör olur.'' Kalbin kör olması elbette gerçek manada değil kalp gözünün kör olmasından bahsediyor ''kalp gözünün kör olması'' demek ''basiretsizlik'' demektir.Basiret:uzağı görüş, seziş, uyanıklık, anlayış, kavrayış, sağgörü, önsezi manalarına gelir...Söz konusu olay ise ''basiretin bağlanması''dır.Yani kalp gözünün kör olmasıdır görme gözle görme değil basiretin tanımındaki gibi bir görmedir.
 
Üst Alt