• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

Bediüzzaman Hz.leri İnterneti Risale-i Nurda Anlatıyor

Okunuyor :
Bediüzzaman Hz.leri İnterneti Risale-i Nurda Anlatıyor

Venhar

1. Hikaye yarışma birincisi, 2. Avatar yarışma bir
Üye
MEKTUBAT SAHİFE 350
Yedincisi: Senin müjdeli, mübarek ve güzel rü’yanın tabiri, Kur’an için ve bizim için çok güzeldir. Hem zaman tabir etti ve ediyor, tabirimize ihtiyaç bırakmıyor. Hem kısmen tabiri güzel olarak çıkmış. Sen dikkat etsen anlarsın. Yalnız bir-iki noktasına işaret ederiz. Yani bir hakikat beyan ederiz. Senin hakikat-ı rü’ya nev’inden olan vakıalar, o hakikatın temessülâtıdır. Şöyle ki:
O vasi’ meydanlık, âlem-i İslâmiyettir. Meydanlığın nihayetindeki mescid, Isparta vilayetidir. Etrafı bulanık çamurlu su, hal ve zamanın sefahet ve atalet ve bid’atlar bataklığıdır. Sen selâmetle, bulaşmadan, sür’atle mescide eriştiğin; herkesten evvel envâr-ı Kur’aniyeye sahib çıkıp, kalbini bozmadan sağlam kaldığına işarettir. Mesciddeki küçük cemaat ise; Hakkı, Hulusi, Sabri, Süleyman, Rüşdü, Bekir, Mustafa, Ali, Zühdü, Lütfü, Hüsrev, Re’fet gibi Sözler’in hameleleridir. Ufak kürsü ise, Barla gibi küçük bir köydür. Yüksek ses ise, Sözler’deki kuvvet ve sür’at-i intişarlarına işarettir. Birinci safta sana tahsis edilen makam ise, Abdurrahman’dan sana münhal kalan yerdir. O cemaat; telsiz âletlerin âhizeleri hükmünde, bütün dünyaya ders işittirmek istemek işareti ve hakikatı ise inşâALLAH tamamıyla sonra çıkacak. Şimdi efradı birer küçük çekirdek iseler de, ileride tevfik-i İlahî ile birer şecere-i âliye hükmüne geçerler. Ve birer telsiz telgrafın merkezi olurlar. Sarıklı küçük genç bir zât ise; Hulusi’ye omuz omuza verecek belki geçecek birisi, naşirler ve talebeler içine girmeye namzeddir. Bazılarını zannederim, fakat kat’î hükmedemem. O genç, kuvve-i velayetle meydana atılacak bir zâttır. Sair noktaları sen benim bedelime tabir et.
Senin gibi dostlarla uzun konuşmak hem tatlı, hem makbul olduğundan; şu kısa mes’elede uzun konuştum, belki de israf ettim. Fakat nevme ait olan âyât-ı Kur’aniyenin bir nevi tefsirine işaret etmek niyetiyle başladığımdan, inşâALLAH o israf afvolur veya israf olmaz




http://www.nurtalebesiyiz.biz/bediuzzaman-hz-leri-interneti-risale-i-nurda-t4731.html
 

Venhar

1. Hikaye yarışma birincisi, 2. Avatar yarışma bir
Üye
Ben geleceği sadece Allahın bildiğini sanıyordum ...
 

Arkun

Tecrübeli
Üye
Ben geleceği sadece Allahın bildiğini sanıyordum ...
mekselina gaybı yalnız allah bilir ancak peygamberlere,velilere allah tarafından bazı sırlar açılır çünkü onlar artık o nun ahlakıyla ahlaklanmışlardır ve bir takım sırlar açılır önlerinde
ayrıca ilmi ledün denilen bir ilim vardır o ilmi bilen eşyanın sırrına vakıf olur dolayısıyla gaybı yalnız allah bilsede ilmi ledünle tahminlerde yanılma payını sıfırlayabilir insan
 

Venhar

1. Hikaye yarışma birincisi, 2. Avatar yarışma bir
Üye
Peygamberleri anladım olabilir
artı peygamber efendimiz bile , ki Kainat onun hatırına yaratıldı ... zaman zaman sorular sorulduğunda o bile bilmiyorum dediyse ... o zaman nasıl veliler geleceği bilebilirlerki ?
 

Arkun

Tecrübeli
Üye
peygamber efendimizin bir hadisi vardır mealen şöyledir ümmetimdem bazı salih kimseler israiloğullarının peygamberleri gibidir.

velilerden de müntehada bulunanlar vardır fakat peygamberler doğdukları anda veliler gibi doğarlar donanımlıdırlar veliler bu donanımları sonradan elde ederler mebdeden müntehaya çıkarlar
 

uzak yollar

Tecrübeli
Üye
mekselina gaybı yalnız allah bilir ancak peygamberlere,velilere allah tarafından bazı sırlar açılır çünkü onlar artık o nun ahlakıyla ahlaklanmışlardır ve bir takım sırlar açılır önlerinde
ayrıca ilmi ledün denilen bir ilim vardır o ilmi bilen eşyanın sırrına vakıf olur dolayısıyla gaybı yalnız allah bilsede ilmi ledünle tahminlerde yanılma payını sıfırlayabilir insan
Bu iddia Kurana ve İslam göre yanlıştır.
Gaybi sadece ALLAH bilir
Ve Allahın bildirdiği kadarıyle peygamberler bilir.

De ki: "Size Allah'ın hazineleri yanımdadır demiyorum, gaybı da bilmiyorum ve ben size bir meleğim de demiyorum. Ben, bana vahyedilenden başkasına uymam." De ki: "Kör olanla, gören bir olur mu? Yine de düşünmeyecek misiniz?" (En'am Suresi, 50)


gaybın anahtarları O'nun Katındadır, O'ndan başka hiç kimse gaybı bilmez. Karada ve denizde olanların tümünü O bilir, O, bilmeksizin bir yaprak dahi düşmez; yerin karanlıklarındaki bir tane, yaş ve kuru dışta olmamak üzere hepsi (ve herşey) apaçık bir kitaptadır. (En'am Suresi, 59)

Yani ne said nursi nede bi başkası,nede ilmü ledünni neyse onu bilenler gaybi bilemez.
Bildiğini iddia edenler şarlatanlık yapıyorlardır.
 

Arkun

Tecrübeli
Üye
said nursi rüya tabir etmiş bu yusuf a.s ın mesleğidir bir yanlış yok
ilmi ledün-i bilen tahminlerde yanılma payını sıfırlar dedim gaybı doğrudan bilir demedim
peygamberler de allah ın bildirmesiyle bilirler elbet kimse kendi başına gaybı bilemez
 

Ammar

Kıdemli
Üye
MEKTUBAT SAHİFE 350
Yedincisi: Senin müjdeli, mübarek ve güzel rü’yanın tabiri, Kur’an için ve bizim için çok güzeldir. Hem zaman tabir etti ve ediyor, tabirimize ihtiyaç bırakmıyor. Hem kısmen tabiri güzel olarak çıkmış. Sen dikkat etsen anlarsın. Yalnız bir-iki noktasına işaret ederiz. Yani bir hakikat beyan ederiz. Senin hakikat-ı rü’ya nev’inden olan vakıalar, o hakikatın temessülâtıdır. Şöyle ki:
O vasi’ meydanlık, âlem-i İslâmiyettir. Meydanlığın nihayetindeki mescid, Isparta vilayetidir. Etrafı bulanık çamurlu su, hal ve zamanın sefahet ve atalet ve bid’atlar bataklığıdır. Sen selâmetle, bulaşmadan, sür’atle mescide eriştiğin; herkesten evvel envâr-ı Kur’aniyeye sahib çıkıp, kalbini bozmadan sağlam kaldığına işarettir. Mesciddeki küçük cemaat ise; Hakkı, Hulusi, Sabri, Süleyman, Rüşdü, Bekir, Mustafa, Ali, Zühdü, Lütfü, Hüsrev, Re’fet gibi Sözler’in hameleleridir. Ufak kürsü ise, Barla gibi küçük bir köydür. Yüksek ses ise, Sözler’deki kuvvet ve sür’at-i intişarlarına işarettir. Birinci safta sana tahsis edilen makam ise, Abdurrahman’dan sana münhal kalan yerdir. O cemaat; telsiz âletlerin âhizeleri hükmünde, bütün dünyaya ders işittirmek istemek işareti ve hakikatı ise inşâALLAH tamamıyla sonra çıkacak. Şimdi efradı birer küçük çekirdek iseler de, ileride tevfik-i İlahî ile birer şecere-i âliye hükmüne geçerler. Ve birer telsiz telgrafın merkezi olurlar. Sarıklı küçük genç bir zât ise; Hulusi’ye omuz omuza verecek belki geçecek birisi, naşirler ve talebeler içine girmeye namzeddir. Bazılarını zannederim, fakat kat’î hükmedemem. O genç, kuvve-i velayetle meydana atılacak bir zâttır. Sair noktaları sen benim bedelime tabir et.
Senin gibi dostlarla uzun konuşmak hem tatlı, hem makbul olduğundan; şu kısa mes’elede uzun konuştum, belki de israf ettim. Fakat nevme ait olan âyât-ı Kur’aniyenin bir nevi tefsirine işaret etmek niyetiyle başladığımdan, inşâALLAH o israf afvolur veya israf olmaz




http://www.nurtalebesiyiz.biz/bediuzzaman-hz-leri-interneti-risale-i-nurda-t4731.html

Sakın bu cümlelerden kastın internet olduğunu ima eden SAİD NURSİ değilde, bozuk itikatlı insanların yorumlarından kaynaklanıyor olmasın.....!!!!! 3 sefer okudum bu yazıyı ve interneti çağrıştıracak telsiz kelimesi hariç hiç bir çağrışım göremedim ben...
 

tolonbey

Acemi
Üye
Iste böyleee,

Gaybi yani bilinmeyeni hicbir yaratik bilemez.
Eyer birileri size gaybi su su sunlar bilebilir diyorsa ya kandirilmistir yada kandirmak icin atiyor.
Peygamber bilebilseydi,karisi Aysenin neden konaklanan yerde kaldigini bile bilirdi.

Olay su.

Peygamber savasa giderken Ayseyide beraber götürüyordu cogu kez.
Bir defasinda yine Ayseyi barabar götürür.
Dönüsüne bir yerde konaklarlar.
Birlik sabah erken konaklandigi yerden ayrilir.
Uzun bir yürüyüsten sonra tekrar istirahat icin cölde konaklarlar.
Bakarlarki Ayse devesinin üstünde yok.

Peygamber hemen eski konak yerine 3 kisi gönderir.
Bu kisiler yolda Aysenin bir deve üstünde birisiyle geldigini görürler.

Adama sorarlar nerde buldun bu kadini.
Adam anlatir.
Ben bu tarafa geliyordum,kumlarin üstünde beyazlar icinde bir kadinin uyudugunu gördüm,inip uyandirdim deveme bindirdim getiriyordumki,sizinle karsilastik.

Ayseye sorarlar,sen niye kervandan geriye kaldin?

Ben tepenin arkasinda xxxxx yapmaya gitmistim,döndügümde birligin gittigini gördüm.Bu arada kolyemide kaybetmistim,onuda aramaya baslayinca zamanda gecti,Yol kenarina yattim biri beni burdan alir deye,iste bu adam görüp aldi geliyorduk dedi.

Ama kimse bu söylediklerine inanmadi,kocasi Muhammetle,kardesleride.
Kocasi uzun müddet konusmadi Aysayla.
Bunun üzerine,kocasina dediki benimle konusmayacaksan ben babamin evine dönüyorum.Ve Aysada baba evine DÖNER.


Gaybi kimse bilemez,Yaratangücde gaybdan bilme isini kimseye vermemistir.

Istede AYAT bu konuda La yaglemul gaybi Illellah.
Gaybi Tanridan baska kimse bilemez.

Tanri suna bunu bilmeleri icin yetenek veriyor demek AYATI REDDETMEK demektir.
Insan IMANINDAN olur.

Tanrinin sözlerini o tarafa bu tarafa cekip uzatanlar Saidi Nursi gibi ve onlar gibilerin kandirdiklaridir.

GORUNUN üstüne konan SiNEYi kovamayanlar nasil GAYIPDAN bilebilirki?

Biraz kellemizi calistiralim.

Her SALLANAN PALAVRALARA inanmayalim.
US eleyinde önce eleyelim.
Aklimizin dedigini yapalim.

Bazan Akillarda yanilabilir,
Ama akla vurmadan kabul etmekte cok daha fazla yaniliriz.

Us insana herseyin üstünde düsünelim diye verilmistir.

Tolonbeg
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

tolonbey

Acemi
Üye
Iste böyleee,
Nasil yani,gercekleri yazmayalimmi diyorsunuz?
Yoksa senin gibi s.a.v. miyazaydim?
He nedersin?
Yoksa Yunanca kelime olan EFENDIYI Peygamber kelimesinin önünemi koyaydim.Peygamber efendimiz gibi:))))).

Sende POF POFculardansin Ellemmmm :)))).

Yalniz adini söylemek acaba sizce neden yersiz?
Illada birkac ünvanmi siralamak gerek.

Müslümanlar uzun adlari coh seviyor

Ali kerremellahu Vechehu
Nafiz Hüsnü Daglarca
Necip Fazil Kisa Kürek
Hüseyin Ranmi Gür Pinar.

Yani bu adlarun birini Alsalar demek böyyük olamiyorlar.
Demek uzun ad almahda yarar var.

Bende adimi uzatiyim bari.

Tolonbeg Hamsi Temel Fundukzedei Kebiri.

Simdi böyükmü oldum acaba:))))).

Alemsiniz vallaaa.
Adinda Rabia olduguna göre ,coh görmemek gerek.
Bu adi aldinya,yahinda ganatlanir ucarsin.Bu adda coh böyyük hekmetler var CÜNKÜME.

Netcen Türkce adi.
Türkce yerine Arapca yaz,onunda savabi coh böyyüktür.
Isterselerde anlamasin Arapca bilmeyenler.
Nasil olsa Allah anliyorya,DIMI?

Yahu nedir sizdeki bu Arapca saplantisi?
Araplar herseyileriyle gözümüzün önünde.

Bir bir bisiklet bile yapmaktan ACIZ olanlarin nesi sizi etkiledi bukadar?

Kalin saglicahla.

Tolonbeg Hamsi Temel Fundukzedei kebiri Evliyaullah.
 
Üst Alt