• Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin! Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz...

Araba neden stop eder?

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
otomatik araba neden stop eder , debriyaja basınca araba neden stop eder , araba rölantide stop ediyor , araba yavaşlayınca stop ediyor , dizel araba rölantide stop ediyor , araba stop ediyor çalışmıyor , dizel motor neden stop eder , motor sürekli stop ediyor neden olabilir

Evet arkadaşlar soru basit tabi araba kullanmayı bilenler için Araba neden stop eder?

Debriyaj ve gaza nasıl ayarlı basmak lazım yada nasıl basarsam araba stop etmez direksiyon sınavını geçmem için bana lazım o değerli yorumlar..
 

tansxx

Kıdemli
Üye
selam ederim;

:)) arabanın stop etmesinin gazla hiç bir ilgisi yoktur. hiç gaz vermeden bile bir arabayı kaldırabilirsiniz. mesele debriyajın kavrama noktasıdır. arabadan arabaya göre değişir bu baskı balataların kavrama noktası. kavrama noktasına alışınca bir arabada diğer arabada stop ettirmek doğaldır. bu acemilik değildir. arabaya karşı acemilik diyelim daha doğrusu. 40 yıllık usta şöförde stop ettirebilir. stop ettirmekten korkmayın sakince tekrar çalıştırıp yolunuza devam edin. kornamı çaldılar siz stop edince hiç aldırmayın.

debriyaja sonuna kadar basıp 1 e takıtıktan sonra çok az gaz vermeniz sizin ustalığınızı gösterir az gazla gürültüsüz kalkmak. hatta debriyajın kavrama noktasına geldiginizde çekerken ayagınızı, hafif bir hareket hissettiginizde aracınızda, birazda gaz verin sarsıntı olursa tekrar debriyaja basın stop etmekten kurtarırsınız aracınızı.

ustalık ve maharet debriyajdadır. dediğim gibi gazı unutun. yumşak olursanız debriyaj sizi utandırmaz :))başarılar dilerim.

unutmadan motorun soguk olmasıda stop ettirmeye bir etkendir. biraz ısınmış olursa motor daha kolaydır kalkmak.
 
Son düzenleme:

tntcool

Kıdemli
Üye
1'inci viteste debriyaj ile gazın dengelendiği kavrama noktasına ulaşmadan ayağınızı debriyajdan çekerseniz araba stop eder. Stop etmemeyi garanti etmek için normal gaz verme durumundan biraz daha (çok az) fazla gaz verip debriyajı ağır ağır bırakın...
Kavrama noktasına ulaşma zamanla otomatikleşir...
 

tansxx

Kıdemli
Üye
selam ederim,

bayanlar kurallara uymakda erkeklere göre daha dikkatliler. araba sürmeyi ögrettiğim eşim ve ablamdan bugün araç sürerken biton ikaz dinlemekteyim. kemerini tak sinyal ver yavaş git sarı yandı vs. :))
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
selam ederim;

:)) arabanın stop etmesinin gazla hiç bir ilgisi yoktur. hiç gaz vermeden bile bir arabayı kaldırabilirsiniz. mesele debriyajın kavrama noktasıdır. arabadan arabaya göre değişir bu baskı balataların kavrama noktası. kavrama noktasına alışınca bir arabada diğer arabada stop ettirmek doğaldır. bu acemilik değildir. arabaya karşı acemilik diyelim daha doğrusu. 40 yıllık usta şöförde stop ettirebilir. stop ettirmekten korkmayın sakince tekrar çalıştırıp yolunuza devam edin. kornamı çaldılar siz stop edince hiç aldırmayın.

debriyaja sonuna kadar basıp 1 e takıtıktan sonra çok az gaz vermeniz sizin ustalığınızı gösterir az gazla gürültüsüz kalkmak. hatta debriyajın kavrama noktasına geldiginizde çekerken ayagınızı, hafif bir hareket hissettiginizde aracınızda, birazda gaz verin sarsıntı olursa tekrar debriyaja basın stop etmekten kurtarırsınız aracınızı.

ustalık ve maharet debriyajdadır. dediğim gibi gazı unutun. yumşak olursanız debriyaj sizi utandırmaz :))başarılar dilerim.

unutmadan motorun soguk olmasıda stop ettirmeye bir etkendir. biraz ısınmış olursa motor daha kolaydır kalkmak.
Müfettişler bu acemilik değildir demedi ama sn.tansxx ..
o kadar sürerken stop etme sınavda sen stop et..:(
Kalkışlarım süper,dönüşlerim süper bu konuda hiç mütavazi olmayacağım ..:)
Sarsıntıda debriyaja basarak stop ettirmekten kurtarıcağımı bilmiyordum bunu öğrendiğim çok iyi oldu debriyaja sonuna kadarmı basıcam yoksa yarımmı bunuda söylerseniz ..:)

1'inci viteste debriyaj ile gazın dengelendiği kavrama noktasına ulaşmadan ayağınızı debriyajdan çekerseniz araba stop eder. Stop etmemeyi garanti etmek için normal gaz verme durumundan biraz daha (çok az) fazla gaz verip debriyajı ağır ağır bırakın...
Kavrama noktasına ulaşma zamanla otomatikleşir...
Evet bu debriyaj üzerinde durmam gerek benim..

Stop ettirmediğim için bilmiyorum diyebilirim ;) Şaka bir yana ben bile stop ettirdim...
Ohh tek değilmişim yani..:)
 

tansxx

Kıdemli
Üye
selam ederim;

debriyaj hareketi motordan alıp dişlilere veren mekanizmayı harekete geçirir. dişliler vites kutumuzdaki zemine ve hıza göre küçülen büyüyen şeylerdir. dişlilerde ayna maruti vasıtası ile dingilden tekerleklere verir. bütün bu parçaların hepsini debriyaj ile kontrol ederiz.

debriyaja bastıgınız anda araç viteste olsada motor rolantide çalışır. yani kendi kendine dediğimiz boşta gibi, hiç bir yük motora binmez. genellikle debriyajın kavrama noktası en üstten yaklaşık 5cm alttadır. eğer balataları eski ise debriyajın dahada üstlerde 2-3 cm de kavrar. kavradığı şey dişlilerdir. yani dişlileri kavradığı anda tekerleklere güç gider ve motora yük biner. işte siz debriyajı bıraktıgınız anda aynı anda pek çok şey devreye girip çalışmaya başlar.

size en basit tavsiyem şudur. bir araca binin yanınızda ehliyetli biri olsun tabi öhüü öhüü :) düz megili olmayan yolda boşta çalışan arabayı debriyaja basıp vitese takın ve hiç gaz vermeyin. ayagınızı yavaş yavaş çekin debriyajdan ağırca. araç hafif bir hareket yaptığı anda orada tutun ayagınızı orası debriyajın kavrama noktasıdır. eger fazla çektiyseniz ayagınızı araç sarsılır tekrar basın debriyaja sonuna kadar ve kavrama noktasını bulana kadar aynı şeyi tekrar edin. sonunda kavramasının nerede oldugunu anladıgınızda göreceksinizki aracınız gaz vermeden çok yumşak yavaş bir kalkış yapıyor. bu aşamadan sonra aynı şeyi tam kavrama noktasında gaz vererek yapın çok hafif bir gaz ile tam kavrama noktasına gelindiğinde gaz verirseniz çok az ama araçtan en ufak ses çıkmaz sarsıntı olmaz. araç hareket ettiğinde tamamen ayagınızı debriyajdan çekmelisiniz. egerki debriyaj üzerinde sol ayagınızı tutmak gibi bir alışkanlık edinirseniz, hem acemilik göstergesidir hemde balataları çok kısa sürede eritirsiniz.

hepsinden önemli olan şey sakin olmanızdır. sınavı gecemesenızde bu dunyanın sonu degil, yenisine girersiniz. sakın stres yapmayın. çok iyi şöförler bile heyecan yüzünden o sınavı gecememişleridr. tavsiyem bir yarım ölçek pasifilora [sakinleştiri doğal şurup :)) ] içip gitmeniz gevşemenize ve sınavı rahatça geçmenize vesile olacaktır. rahatlığınızı yüzünüzden okuyan heyet stop ettirsenizde sizden not kırmaz. onlar oturdugu anda sürücü koltuguna notunu verirler insanın.
 
B

bursali68

Ziyaretci
Merhaba,

Debriyajın nerede veya nerelerde kavradığını anlamanın kestirme yollarından biri , aracı boş bir alana parket..

A- EL FRENİNİ çekeceksin ,

B- Debriyaja basıp 1.vitese takacaksın ,

C- Debriyajdan ayağını yavaşça çekerken diğer ayağın ile gaza çok hafif " BASTI - BASMADI " şekliyle dokunacaksın , debriyaj kavramaya başladığında aracın arkası hafifçe aşağı doğru inecek ....Bunu hissedeceksin...Yani bu şu demektir : El freni çekik değilse araç sorunsuz kalkış yapacak demektir...Bu olmuyor ise iki şık var...:

1- Aracı stop ettirmişsindir , yani debriyajdan ayağını çok hızlı çekerken gaz pedalına aynı yeterince basamamışsındır...

2- Aracın " Debriyaj Baskı - Balatası " gidiktir...:))) ( bu arızalı araç için geçerli tabii ki )

Bu arada araçların debriyaj ayarları , yani kavradıkları noktalar birbirine yakın noktalardır...Fazla faketmez...

NOT : Araç hareket halindeyken kolay kolay stop etmez...İlk harekette bunu yaşarsın...Bunu engellemenin pratik yollarından biri de ilk zamanlarda Sn.tansxx 'in de belirttiği üzere biraz fazlaca gaz pedalına basmaktır...Bir iki deneme yap işi çözeceksin kesin...

Sağlıcakla kalınız...
 

tansxx

Kıdemli
Üye
selam ederim,

içim elvermedi pasiflorayı fazla içiyim demeyin uyuklayan bir şöförü yolcular pek sevmezler heleki müfettişiniz ise :)))
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
selam ederim;

debriyaj hareketi motordan alıp dişlilere veren mekanizmayı harekete geçirir. dişliler vites kutumuzdaki zemine ve hıza göre küçülen büyüyen şeylerdir. dişlilerde ayna maruti vasıtası ile dingilden tekerleklere verir. bütün bu parçaların hepsini debriyaj ile kontrol ederiz.

debriyaja bastıgınız anda araç viteste olsada motor rolantide çalışır. yani kendi kendine dediğimiz boşta gibi, hiç bir yük motora binmez. genellikle debriyajın kavrama noktası en üstten yaklaşık 5cm alttadır. eğer balataları eski ise debriyajın dahada üstlerde 2-3 cm de kavrar. kavradığı şey dişlilerdir. yani dişlileri kavradığı anda tekerleklere güç gider ve motora yük biner. işte siz debriyajı bıraktıgınız anda aynı anda pek çok şey devreye girip çalışmaya başlar.

size en basit tavsiyem şudur. bir araca binin yanınızda ehliyetli biri olsun tabi öhüü öhüü :) düz megili olmayan yolda boşta çalışan arabayı debriyaja basıp vitese takın ve hiç gaz vermeyin. ayagınızı yavaş yavaş çekin debriyajdan ağırca. araç hafif bir hareket yaptığı anda orada tutun ayagınızı orası debriyajın kavrama noktasıdır. eger fazla çektiyseniz ayagınızı araç sarsılır tekrar basın debriyaja sonuna kadar ve kavrama noktasını bulana kadar aynı şeyi tekrar edin. sonunda kavramasının nerede oldugunu anladıgınızda göreceksinizki aracınız gaz vermeden çok yumşak yavaş bir kalkış yapıyor. bu aşamadan sonra aynı şeyi tam kavrama noktasında gaz vererek yapın çok hafif bir gaz ile tam kavrama noktasına gelindiğinde gaz verirseniz çok az ama araçtan en ufak ses çıkmaz sarsıntı olmaz. araç hareket ettiğinde tamamen ayagınızı debriyajdan çekmelisiniz. egerki debriyaj üzerinde sol ayagınızı tutmak gibi bir alışkanlık edinirseniz, hem acemilik göstergesidir hemde balataları çok kısa sürede eritirsiniz.
Muhteşem dersler bunlar!!
2. sınavımda(4.sınav aslında ama ilk 2 sınava girmedim) o kadar sakindim aslında arabaya bindim selam verdim,aynalarımı kontrol ettim,kemerimi taktım,vitesi kontrol ettim boştamı diye boştaydı herşeyin sıralaması normal gözükebilir tabi son olarak el frenini indirmeyi unutunca debriyaja basıp sonuna kadar vitesi 1'e takınca araba STOP etti..:(

Oysa o ana kadar herşeyi defalarca aklımda sırasyla düşündüm öyle yapıcam böyle yapıcam biticek ama araba ve müfettişler bitirdi..:)
hepsinden önemli olan şey sakin olmanızdır. sınavı gecemesenızde bu dunyanın sonu degil, yenisine girersiniz. sakın stres yapmayın. çok iyi şöförler bile heyecan yüzünden o sınavı gecememişleridr.
Dünyanın sonu değil ama birilerinin dalga konusu olmak için malzeme işte..:)


Merhaba,

Debriyajın nerede veya nerelerde kavradığını anlamanın kestirme yollarından biri , aracı boş bir alana parket..

A- EL FRENİNİ çekeceksin ,

B- Debriyaja basıp 1.vitese takacaksın ,

C- Debriyajdan ayağını yavaşça çekerken diğer ayağın ile gaza çok hafif " BASTI - BASMADI " şekliyle dokunacaksın , debriyaj kavramaya başladığında aracın arkası hafifçe aşağı doğru inecek ....Bunu hissedeceksin...Yani bu şu demektir : El freni çekik değilse araç sorunsuz kalkış yapacak demektir...Bu olmuyor ise iki şık var...:

1- Aracı stop ettirmişsindir , yani debriyajdan ayağını çok hızlı çekerken gaz pedalına aynı yeterince basamamışsındır...

2- Aracın " Debriyaj Baskı - Balatası " gidiktir...:))) ( bu arızalı araç için geçerli tabii ki )

Bu arada araçların debriyaj ayarları , yani kavradıkları noktalar birbirine yakın noktalardır...Fazla faketmez...

NOT : Araç hareket halindeyken kolay kolay stop etmez...İlk harekette bunu yaşarsın...Bunu engellemenin pratik yollarından biri de ilk zamanlarda Sn.tansxx 'in de belirttiği üzere biraz fazlaca gaz pedalına basmaktır...Bir iki deneme yap işi çözeceksin kesin...

Sağlıcakla kalınız...
Bursalı bu Debriyaj baskı-balatası sınav zamanı ayarlanıp sınavdan sonra düzeltilebilirmi çünkü sadece ben değil çoğu sürücü adayı stop ettirdi..:)
Bir komplo olabilirmi bu..:)

selam ederim,

içim elvermedi pasiflorayı fazla içiyim demeyin uyuklayan bir şöförü yolcular pek sevmezler heleki müfettişiniz ise :)))
Yok ben yine kahvemi içip giderim almayım ben..:)
 
B

bursali68

Ziyaretci
Merhaba,

Bursalı bu Debriyaj baskı-balatası sınav zamanı ayarlanıp sınavdan sonra düzeltilebilirmi çünkü sadece ben değil çoğu sürücü adayı stop ettirdi..:)
Bir komplo olabilirmi bu..:)
Bu ayar belli sınırlar içerisinde yapılabilir...Yani bazen pedal çok daha alttayken kavraması veya çok daha üstteyken kavraması , baskı-balatayı takan veya servisin elinde olan , sürücünün " AYAK ALIŞKANLIĞINA " göre ayarlanabilecek bir şeydir...Ancak sınav araçlarında , kullanıcının çok ve çoğunun da acemi olmasından debriyaj ayarı değişmiş ve yapılmamış olabilir ( bu ayarsızlık SIK ortaya çıkmaz istisnadır )...Aracın biri ile diğeri arasında HİSSEDİLİR farklar olabilir...Sınava giren araçların " debriyaj kavrama " noktalarını ayarlatacaklarını sanmıyorum...

Ancak sınavda " bir kurnazlık yapıp " hissetirmeden şunu da yapabilirsiniz...Debriyajdan ayağınızı yavaşça çekerken gaz pedalına BASIYORMUŞ gibi yapın ama basmayın...!!! ( Şehir ve çevre gürültüsünden dolayı MOTOR sesini farketmeyebilirler ) Araç kendiliğinden KAVRAMA anında hareket etmeye başlayacaktır ,işte tam o noktada yavaşca gaz pedalına basmaya başlayın...Bunu yaparsanız debriyaj çok aşağıda veya çok yukarıda kavramış farketmez,stop ettirmeden ilk hareketi verirsiniz...

Hayırlı olsun GEÇTİNİZ...Eh ISLATIRIZ artık...:)))
 

tansxx

Kıdemli
Üye
selam ederim;

sizi eleyen acemiliğiniz değil heyecanınızdır. heyecanınızı yenin. yiğenim 5nci seferinde aldı. çocuklukdan beri araba sürer. aslında söylemesi kolay ben racing motor sürerim uzun yıllardan beri a2 ehliyet almak zorunlu hale geldi öyle sık çevirme olmaya başladıki. gittim başvurdum sınav günü kendi motorumla gittim sınava koca 1000cc yarış motoru. dedilerki schooter ile gireceksin sınava iyi dedim nerde schooter işte bu dediler. aman bir baktım 80 model koldan vitesli ayakta zor duruyor. ön fren teli kopuk. arka fren tutmuyor. gittim dedim bununla ben geçemem sınavı başka motor yokmu. yok dediler. neyse bindim arkamdada araçta bir bayan sınav veriyor. ben önde o arkada gidiyoruz. motordaki ayna gökyüzünü gösteriyor habire ugrasıyorum ayarlamaya durmuyor namussuz, arkamı görmem lazım nereye sinyal veriyor bayan aha dedim nerden döncez nereye gitcez hiçbirşey söylemediler. frene basarım durmaz. ayaklarımı yere sürtüyorum dururken tam rezillik. döndük geldik dedim tamam kesin kaldım arkadaşlara rezil olduk. gittim hocaların yanına dedim noldu, dedilerki ne ne oldu. yahu dedim durmuyor bu ben bastım gittim ordan döndüm arkamda araç yoktu siz nereye gittiniz. dedilerki sen yanlış yola girdin ordan döncektin. ee dedim kaldıkmı yani. yok dedi çok güldüler bu boyla kucucuk schooter a binmiş ayaklarınla fren yapıyorsun. görmüşler seni büyük motorla geldigini seninle pek ilgilenmediler. geçtin. :))
 
B

bursali68

Ziyaretci
Merhaba,

Yıl 1979...Her sabah ve akşam rahmetli babamın nasıl aracı sürdüğünü izlerim...Araç o yıllardaki NOSTALJİK bir araç...67 model...Benden 1 yaş büyük...

Bir kış gecesi araç anahtarları bende , babam Bursa ya geldi işler için , araç da sanayideki işyerimizin önünde ve YÜKLÜ...Neredeyse arka tampon yere değdi değecek...Saat geç oldu...Aldı beni bir korku...O dönem herşey var TERÖR de İN ( TAVAN ) noktasında...Aldım anahtarları , araca oturdum , ( tabii BOY fakiriyim o zamanlar ) olsun...Direksiyona doğru kendimiçektim ve hemen direksiyonun üzerinden burnumun dikine bir GÖRÜŞ alanım var...!!! Bu önemli bir ayrıntı...Vitesi boşa aldım ,aracı çalıştırdım...İlk hareket...ııııhhhh , Dehhhhh gitmez...Araç STOP etti...Ben tabii o korkuyla işyerine kaçtım...Sanayide de İN - CİN çift kale maç yapıyor uzaklardan sanayi bekçisinin DÜDÜĞÜ duyuluyor...

Topladım cesaretimi tekrar , ne yapacaktım kafamda oluşturdum , işyerini kapattım ( ciddiyim yani bu sefer )...Tekrar aynı deneme ve....BAŞARDIM....!!! Sanayi çıkışına dek 1.viteste devam...Böyle iyi ne me lazım kalırız olmadık yerde...Sanayiden ana yola çıkınca BASAMAK atladım ve 2.vites....Taaaa 25 km ötedeki evin önüne dek...

Hikayemin sonu da var da her anlatışımda bir garip oluyorum...İçim garipsiyor...O yüzden buraya kadarını anlatmış olayım...

Aynı aracı son 3 yıl , baktım BİR PEDAL fazla geliyor , hiç debriyajsız kullandım...O yıl , bu yıl sürekli araç kullanırım...33 yıldır...
 
Son düzenleme:

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
Merhaba,


Bu ayar belli sınırlar içerisinde yapılabilir...Yani bazen pedal çok daha alttayken kavraması veya çok daha üstteyken kavraması , baskı-balatayı takan veya servisin elinde olan , sürücünün " AYAK ALIŞKANLIĞINA " göre ayarlanabilecek bir şeydir...Ancak sınav araçlarında , kullanıcının çok ve çoğunun da acemi olmasından debriyaj ayarı değişmiş ve yapılmamış olabilir ( bu ayarsızlık SIK ortaya çıkmaz istisnadır )...Aracın biri ile diğeri arasında HİSSEDİLİR farklar olabilir...Sınava giren araçların " debriyaj kavrama " noktalarını ayarlatacaklarını sanmıyorum...

Ancak sınavda " bir kurnazlık yapıp " hissetirmeden şunu da yapabilirsiniz...Debriyajdan ayağınızı yavaşça çekerken gaz pedalına BASIYORMUŞ gibi yapın ama basmayın...!!! ( Şehir ve çevre gürültüsünden dolayı MOTOR sesini farketmeyebilirler ) Araç kendiliğinden KAVRAMA anında hareket etmeye başlayacaktır ,işte tam o noktada yavaşca gaz pedalına basmaya başlayın...Bunu yaparsanız debriyaj çok aşağıda veya çok yukarıda kavramış farketmez,stop ettirmeden ilk hareketi verirsiniz...

Hayırlı olsun GEÇTİNİZ...Eh ISLATIRIZ artık...:)))
Gaz pedalına basıyormuş gibi yapıcam ama basmıcam anladım sanırım bunu perşembe günü direksiyon dersinde uygulucam sınava girmeden sınav arabasında ..:)

Allahmı söyletiyor sayın Bursalı geçtiniz diye işşallah işşallah..:)

selam ederim;

sizi eleyen acemiliğiniz değil heyecanınızdır. heyecanınızı yenin. yiğenim 5nci seferinde aldı. çocuklukdan beri araba sürer. aslında söylemesi kolay ben racing motor sürerim uzun yıllardan beri a2 ehliyet almak zorunlu hale geldi öyle sık çevirme olmaya başladıki. gittim başvurdum sınav günü kendi motorumla gittim sınava koca 1000cc yarış motoru. dedilerki schooter ile gireceksin sınava iyi dedim nerde schooter işte bu dediler. aman bir baktım 80 model koldan vitesli ayakta zor duruyor. ön fren teli kopuk. arka fren tutmuyor. gittim dedim bununla ben geçemem sınavı başka motor yokmu. yok dediler. neyse bindim arkamdada araçta bir bayan sınav veriyor. ben önde o arkada gidiyoruz. motordaki ayna gökyüzünü gösteriyor habire ugrasıyorum ayarlamaya durmuyor namussuz, arkamı görmem lazım nereye sinyal veriyor bayan aha dedim nerden döncez nereye gitcez hiçbirşey söylemediler. frene basarım durmaz. ayaklarımı yere sürtüyorum dururken tam rezillik. döndük geldik dedim tamam kesin kaldım arkadaşlara rezil olduk. gittim hocaların yanına dedim noldu, dedilerki ne ne oldu. yahu dedim durmuyor bu ben bastım gittim ordan döndüm arkamda araç yoktu siz nereye gittiniz. dedilerki sen yanlış yola girdin ordan döncektin. ee dedim kaldıkmı yani. yok dedi çok güldüler bu boyla kucucuk schooter a binmiş ayaklarınla fren yapıyorsun. görmüşler seni büyük motorla geldigini seninle pek ilgilenmediler. geçtin. :))
Hhahaha siz zaten gelirken sizin motorla sınavdaymışınız..:)
Umarım o geçtin kelimesini bende duyarım yoksa ciddi ciddi atlıcam müfettişlerin üstüne..:(

Doğangüneş sen ''Ben otomatik vites arabaya bineceğim'' diye taahhüt ver. Hiç uğraşma debriyajla falan... :))
Yok ağzımı açmıyorum ben müfettişlerin yanında artık ilk sınavımda müfettişe diklendim diye bıraktı zaten ama durduk yere değil arabaya bindim gereken herşeyi yaptım,vites boşta vitesi 1'e atıcam debriyaj yok yan koltukta oturan zat-ı muhterem müfettiş bozması demezmi pardon ayağım basılı kalmış ilk öyle söylendim sonrada kavşakta sonrada bıraktı :((


Merhaba,

Yıl 1979...Her sabah ve akşam rahmetli babamın nasıl aracı sürdüğünü izlerim...Araç o yıllardaki NOSTALJİK bir araç...67 model...Benden 1 yaş büyük...

Bir kış gecesi araç anahtarları bende , babam Bursa ya geldi işler için , araç da sanayideki işyerimizin önünde ve YÜKLÜ...Neredeyse arka tampon yere değdi değecek...Saat geç oldu...Aldı beni bir korku...O dönem herşey var TERÖR de İN ( TAVAN ) noktasında...Aldım anahtarları , araca oturdum , ( tabii BOY fakiriyim o zamanlar ) olsun...Direksiyona doğru kendimiçektim ve hemen direksiyonun üzerinden burnumun dikine bir GÖRÜŞ alanım var...!!! Bu önemli bir ayrıntı...Vitesi boşa aldım ,aracı çalıştırdım...İlk hareket...ııııhhhh , Dehhhhh gitmez...Araç STOP etti...Ben tabii o korkuyla işyerine kaçtım...Sanayide de İN - CİN çift kale maç yapıyor uzaklardan sanayi bekçisinin DÜDÜĞÜ duyuluyor...

Topladım cesaretimi tekrar , ne yapacaktım kafamda oluşturdum , işyerini kapattım ( ciddiyim yani bu sefer )...Tekrar aynı deneme ve....BAŞARDIM....!!! Sanayi çıkışına dek 1.viteste devam...Böyle iyi ne me lazım kalırız olmadık yerde...Sanayiden ana yola çıkınca BASAMAK atladım ve 2.vites....Taaaa 25 km ötedeki evin önüne dek...

Hikayemin sonu da var da her anlatışımda bir garip oluyorum...İçim garipsiyor...O yüzden buraya kadarını anlatmış olayım...

Aynı aracı son 3 yıl , baktım BİR PEDAL fazla geliyor , hiç debriyajsız kullandım...O yıl , bu yıl sürekli araç kullanırım...33 yıldır...
Sonunuda başka bir gün bekliyoruz ama .:)
Darısıda benim başıma...:)
Alıyım ehliyetimi trafik hikayelerimi burda anlatmaktan keyif duyucam ama adminimin acemi bayan sürücü hikayelerinden değil..:)
 
B

bursali68

Ziyaretci
Merhaba,

İnşaallah , olacak ....Çok büyük bir sıkıntı yok...Sn.Yüksell'e kesin hep acemiler denk gelmiş...:))) Anlayabiliyorum O nu da...
 

tansxx

Kıdemli
Üye
selam ederim,

bir keresinde bir bayanın arabasının arkasına çok yakın bir başka sorumluluk sahibi!! arkadaş park etmiş. tamda ben çıkıyorum yanımda, yardım istedi bayan tabi dedim geçtim ileri geri ileri geri çıkardım çalışır halde bıraktım bayana arabayı iyi günler dedim teşekkür etti bindim arabama çıktım gidiyorum fakat aklım bayanda kaldı bakıyorum aynadan duruyor hala. allah allah dedim neden gitmiyor bende durdum biraz ileride bir iki dakika geçti hala duruyor. dedim yine bi sorun var döndüm dolandım geldim yanına sordum camdan, pardon bi sorun yok değilmi? hanımefendi morarmış artık yorgunlukdan, kızamıyorda yardım ettim diye kibarca, el frenini öyle çekmişsinizki indiremiyorum dedi. bi mahçup oldum iyiki dedim bırakıp gitmedim. elfrenini indirip bindim hemen uzaklaştım başka iş açmamak için bayanın başına :))
 
Üst Alt