• Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin! Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz...

Araba neden stop eder?

Okunuyor :
Araba neden stop eder?

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
debriyaja basınca araba neden stop eder , araba rolantide neden stop eder , araba stop ediyor çalışmıyor , araba yavaşlayınca stop ediyor , dizel motor neden stop eder , dizel araba rölantide stop ediyor , araba hareket halinde iken stop ediyor , araba gazda iken stop ediyor

Araba neden stop eder?


otomatik araba neden stop eder , debriyaja basınca araba neden stop eder , araba rölantide stop ediyor , araba yavaşlayınca stop ediyor , dizel araba rölantide stop ediyor , araba stop ediyor çalışmıyor , dizel motor neden stop eder , motor sürekli stop ediyor neden olabilir

Evet arkadaşlar soru basit tabi araba kullanmayı bilenler için Araba neden stop eder?

Debriyaj ve gaza nasıl ayarlı basmak lazım yada nasıl basarsam araba stop etmez direksiyon sınavını geçmem için bana lazım o değerli yorumlar..
 

tansxx

Kıdemli
Üye
selam ederim;

:)) arabanın stop etmesinin gazla hiç bir ilgisi yoktur. hiç gaz vermeden bile bir arabayı kaldırabilirsiniz. mesele debriyajın kavrama noktasıdır. arabadan arabaya göre değişir bu baskı balataların kavrama noktası. kavrama noktasına alışınca bir arabada diğer arabada stop ettirmek doğaldır. bu acemilik değildir. arabaya karşı acemilik diyelim daha doğrusu. 40 yıllık usta şöförde stop ettirebilir. stop ettirmekten korkmayın sakince tekrar çalıştırıp yolunuza devam edin. kornamı çaldılar siz stop edince hiç aldırmayın.

debriyaja sonuna kadar basıp 1 e takıtıktan sonra çok az gaz vermeniz sizin ustalığınızı gösterir az gazla gürültüsüz kalkmak. hatta debriyajın kavrama noktasına geldiginizde çekerken ayagınızı, hafif bir hareket hissettiginizde aracınızda, birazda gaz verin sarsıntı olursa tekrar debriyaja basın stop etmekten kurtarırsınız aracınızı.

ustalık ve maharet debriyajdadır. dediğim gibi gazı unutun. yumşak olursanız debriyaj sizi utandırmaz :))başarılar dilerim.

unutmadan motorun soguk olmasıda stop ettirmeye bir etkendir. biraz ısınmış olursa motor daha kolaydır kalkmak.
 
Son düzenleme:

tntcool

Kıdemli
Üye
1'inci viteste debriyaj ile gazın dengelendiği kavrama noktasına ulaşmadan ayağınızı debriyajdan çekerseniz araba stop eder. Stop etmemeyi garanti etmek için normal gaz verme durumundan biraz daha (çok az) fazla gaz verip debriyajı ağır ağır bırakın...
Kavrama noktasına ulaşma zamanla otomatikleşir...
 

tansxx

Kıdemli
Üye
selam ederim,

bayanlar kurallara uymakda erkeklere göre daha dikkatliler. araba sürmeyi ögrettiğim eşim ve ablamdan bugün araç sürerken biton ikaz dinlemekteyim. kemerini tak sinyal ver yavaş git sarı yandı vs. :))
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
selam ederim;

:)) arabanın stop etmesinin gazla hiç bir ilgisi yoktur. hiç gaz vermeden bile bir arabayı kaldırabilirsiniz. mesele debriyajın kavrama noktasıdır. arabadan arabaya göre değişir bu baskı balataların kavrama noktası. kavrama noktasına alışınca bir arabada diğer arabada stop ettirmek doğaldır. bu acemilik değildir. arabaya karşı acemilik diyelim daha doğrusu. 40 yıllık usta şöförde stop ettirebilir. stop ettirmekten korkmayın sakince tekrar çalıştırıp yolunuza devam edin. kornamı çaldılar siz stop edince hiç aldırmayın.

debriyaja sonuna kadar basıp 1 e takıtıktan sonra çok az gaz vermeniz sizin ustalığınızı gösterir az gazla gürültüsüz kalkmak. hatta debriyajın kavrama noktasına geldiginizde çekerken ayagınızı, hafif bir hareket hissettiginizde aracınızda, birazda gaz verin sarsıntı olursa tekrar debriyaja basın stop etmekten kurtarırsınız aracınızı.

ustalık ve maharet debriyajdadır. dediğim gibi gazı unutun. yumşak olursanız debriyaj sizi utandırmaz :))başarılar dilerim.

unutmadan motorun soguk olmasıda stop ettirmeye bir etkendir. biraz ısınmış olursa motor daha kolaydır kalkmak.
Müfettişler bu acemilik değildir demedi ama sn.tansxx ..
o kadar sürerken stop etme sınavda sen stop et..:(
Kalkışlarım süper,dönüşlerim süper bu konuda hiç mütavazi olmayacağım ..:)
Sarsıntıda debriyaja basarak stop ettirmekten kurtarıcağımı bilmiyordum bunu öğrendiğim çok iyi oldu debriyaja sonuna kadarmı basıcam yoksa yarımmı bunuda söylerseniz ..:)

1'inci viteste debriyaj ile gazın dengelendiği kavrama noktasına ulaşmadan ayağınızı debriyajdan çekerseniz araba stop eder. Stop etmemeyi garanti etmek için normal gaz verme durumundan biraz daha (çok az) fazla gaz verip debriyajı ağır ağır bırakın...
Kavrama noktasına ulaşma zamanla otomatikleşir...
Evet bu debriyaj üzerinde durmam gerek benim..

Stop ettirmediğim için bilmiyorum diyebilirim ;) Şaka bir yana ben bile stop ettirdim...
Ohh tek değilmişim yani..:)
 

tansxx

Kıdemli
Üye
selam ederim;

debriyaj hareketi motordan alıp dişlilere veren mekanizmayı harekete geçirir. dişliler vites kutumuzdaki zemine ve hıza göre küçülen büyüyen şeylerdir. dişlilerde ayna maruti vasıtası ile dingilden tekerleklere verir. bütün bu parçaların hepsini debriyaj ile kontrol ederiz.

debriyaja bastıgınız anda araç viteste olsada motor rolantide çalışır. yani kendi kendine dediğimiz boşta gibi, hiç bir yük motora binmez. genellikle debriyajın kavrama noktası en üstten yaklaşık 5cm alttadır. eğer balataları eski ise debriyajın dahada üstlerde 2-3 cm de kavrar. kavradığı şey dişlilerdir. yani dişlileri kavradığı anda tekerleklere güç gider ve motora yük biner. işte siz debriyajı bıraktıgınız anda aynı anda pek çok şey devreye girip çalışmaya başlar.

size en basit tavsiyem şudur. bir araca binin yanınızda ehliyetli biri olsun tabi öhüü öhüü :) düz megili olmayan yolda boşta çalışan arabayı debriyaja basıp vitese takın ve hiç gaz vermeyin. ayagınızı yavaş yavaş çekin debriyajdan ağırca. araç hafif bir hareket yaptığı anda orada tutun ayagınızı orası debriyajın kavrama noktasıdır. eger fazla çektiyseniz ayagınızı araç sarsılır tekrar basın debriyaja sonuna kadar ve kavrama noktasını bulana kadar aynı şeyi tekrar edin. sonunda kavramasının nerede oldugunu anladıgınızda göreceksinizki aracınız gaz vermeden çok yumşak yavaş bir kalkış yapıyor. bu aşamadan sonra aynı şeyi tam kavrama noktasında gaz vererek yapın çok hafif bir gaz ile tam kavrama noktasına gelindiğinde gaz verirseniz çok az ama araçtan en ufak ses çıkmaz sarsıntı olmaz. araç hareket ettiğinde tamamen ayagınızı debriyajdan çekmelisiniz. egerki debriyaj üzerinde sol ayagınızı tutmak gibi bir alışkanlık edinirseniz, hem acemilik göstergesidir hemde balataları çok kısa sürede eritirsiniz.

hepsinden önemli olan şey sakin olmanızdır. sınavı gecemesenızde bu dunyanın sonu degil, yenisine girersiniz. sakın stres yapmayın. çok iyi şöförler bile heyecan yüzünden o sınavı gecememişleridr. tavsiyem bir yarım ölçek pasifilora [sakinleştiri doğal şurup :)) ] içip gitmeniz gevşemenize ve sınavı rahatça geçmenize vesile olacaktır. rahatlığınızı yüzünüzden okuyan heyet stop ettirsenizde sizden not kırmaz. onlar oturdugu anda sürücü koltuguna notunu verirler insanın.
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Reklam amaçlı yazı ve link içeren yorumlar onaylanmaz.
Üst Alt