• Merhaba Ziyaretçi hoşgeldin! Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan kayıt olunuz...

Anlatırım ayılınca

cvtkoksal

Tecrübeli
Üye
ANLATIRIM AYILINCA
Bir Sen,
Birde ben,
İki can,
İki ömür,
Ve de iki gönül,
İnşa ettiğimiz yeni yuvamızdayız şimdi.
Sır değil artık,birleştik,
Birlikteyiz…

Gönülden esenleri,
Paylaşmak zamanı geldi,
Aşk bulup buluşturdu,
Tadını bilmediğimiz,
Yıllanmış bir şarabı,
Önümüze koyuverdi.

Şimdi artık ;
Bir yastıkta iki baş,
Aşkın nimetleri ile SARHOŞ,
Anlatırım Ayılınca,
Gerisi de HOŞ…
Cevat Köksal
 

cvtkoksal

Tecrübeli
Üye
Sayın Karafetva virgüllerle noktalarla cık cıklarla şarap haram günah gibi sozlele ders vermeye kalkıp kafanı yorma ben bir edebiyaçı ve şair olarak onları çok iyi bilirim Vektiyle öğrencilerime de ögrettim Tenkit yapacaksan şiirdeki ruha bak seksen yıl önce şiir yazmaya başladım bu güne kadar virgülle noktayla ilgili şiir tenkidi yapanı görmedim Mevlana nın kafiyesi güzel diğeri sol edebiyatına benzeş şeklindeki sözler tenkit değil boş laflar bu yüzden bilhassa nokta virgül kullanmadım Saygılarımla
 

karafetva

Tecrübeli
Üye
cvtkoksal' Alıntı:
seksen yıl önce şiir yazmaya başladım
Sayın Hocam seksen yıldır düzeltemediğiniz hatayı belki bugün düzelteceksiniz? En büyük kötülük yanlışa doğru demek değil midir? Söylediklerim yanlışsa aksini ispatlayın biz de öğrenelim. Yoksa herkes menfaatine hizmet eder anlayışının bir örneği mi var?
Şiirler özel edebi ürünlerse herşeyiyle örnek olması gerekmez mi? nedeen kötü örnek olsunlar?

Mesela ayılmaktan bahsetmişsiniz. Anlatmak için ayılmak gerekmez, anlayımın çoğunu sarhoşken yapar insan. Mantıksal eksiklik var. Ve de şiir yönünden eksiklerini de yazdık.

Yoksa şööle mi dememiz lazımdı?:

"""mükemmel, muhteşem, harika....enfes..."""
Biz bööle deriz de sizi dinleyen başkaları sizi adam akıllı mors etmez mi sonra??

Forumculukta kişisel çekişme uğruna değil fikirler uğruna yazmak esastır. Esas boş olan menfaatçiliktir...
 

cvtkoksal

Tecrübeli
Üye
sayın karafetva şiirimdeki o dizelerde mantıksal eksiklik var diyorsanız siz şiirin ne olduğunu bilmiyorsunuz demektır beni tanımadan yayınlanmiş eserlerimi okumadan bana mantıksal eksiklik var hakaretini yapamazsınız
 

karafetva

Tecrübeli
Üye
cvtkoksal' Alıntı:
mantıksal eksiklik var hakaretini yapamazsınız
Sayın Hocam eksik var demek hakaret etmek değildir. Burada bir eksiği görmek için başka yere bakmak ne demek? Eksiği burada gördüğkten sonra açıklamak için başka yerle mi irtibat kurçaz?

Ayrıca kendi eksiğini göstermemek, bir şekilde hatasını kamufle etmek ve Hakkı düşünmeden sırf üst basamağa çıkmak için hoplamak hangi meslek gurubunun özelliği oluyor?

Konu şiir. Eleştirilerimiz yanlışsa yanlışlığını ispatlayın konu derinleşsin ve fikirsel derinlik namına hizmet sunulsun. Sizi eleştirmemiz size saldırmamız değildir.
Ayrıca kafiye namına bi şey olmadığını da hatırlatırım. Şiirin esas özelliği kafiye değil mi? O zaman bu nasıl şiir?
 

cvtkoksal

Tecrübeli
Üye
Sayın karafetva anlamamakta direniyorsun ama ben son olarak yine anlatayım Önce noktaya virgüle takıldınız O şiiri bir kitabımdan değil bilği sayardan okudunuz yazarken yalnışlıkla virgüle basılmış olabilir ama siz buna ve naktalama işaretlerine dört elle sarılıp tenkit yaptığınızı sandınız Mevlana şirimdeki Bir hilaldin onunla dolunay oldun dizesine takıldın şiirde kullandığım hilal ve dolunay kelimesinin anlamını çarpıtıp dolunay kurtları hatırlatır hilal ise islam devletlerinin bayağında bulunur gibi laflarla tenkit yaptığınızı sandınız Lütfen Mevlanayı okuyun literatüre bakın Mevlana için ne denmiş göreceksiniz bir hilalken dolunay olduğ tarzındaki söylemler tekraren ifade edilmiştir hata yapmaya devam ettiniz Bu defa kafiyeye takılıp Mevlana kafiyeli Anlatırım ayılınca kafiyesiz diye tutturdunuz Siz her halde serbes şiiri bırakıp heceye takılmışsız Bütün bunlar yetmez gibi alaylı ve küçük düşürücü ve argo ifadelere yöneldiniz Sizden mükemmel demenizi bekleyen yok (biz bööle deriz de sizi dinleyen başkaları sizi adam akıllı mors etmezmi sonra) diyerek bana amiyane ve alaylı soru sormaya kalkıyorsunuz böyle yakışıksız argolu sözleriniz için sizi kınıyoeum Ayrıca yine bir yerde mantık eksikkiği gibi laflar ediyorsunuz hayret doğrusu çok güzel bir keşif yapmışsınız tebrikler... yaptıklarınız tenkitmi yorummu hepsıde yakışıksız Size son olarak şunu söyleyebilirim ŞİİR OKUYANINDIR yorumu sizde kalsın . Saygılarımla....
 

karafetva

Tecrübeli
Üye
cvtkoksal' Alıntı:
bunlar yetmez gibi alaylı ve küçük düşürücü ve argo ifadelere
Sayın Hocam n'aaptınız ööle ya? Hiç eleştirilmeyi düşünmüyordunuz anlaşılan. Bknz: dobra dobra

Orda burda ne yazar diye düşünmedik. Eleştirdiklerimiz orda burda da varsa bi zahmet düzeltiversinler...
Hiçbi şeye takılmadık Sayın Hocam. Gördüklerimizi yazık. Yanlışlıkla virgüle bastıysanız "yanlışlıkla olmuş" dersiniz ve düzeltirsiniz. Gerekirse yöneticilerden düzeltmek için yardım istersiniz.

Dolunay ayın tas tamam göründüğü vaziyetidir. Hilal ise ayda iki çemberle oluşturulmuş şekil almış bir görüntüsü. Bayraklarımızda neden dolunay değil de hilal var? Çünkü hilal manalıdır. Mühim olan çokluk değil derinliktir. Mesela bir yazı yazarken manalı ve derin ifadeler mi güzel yoksa anlamsız kalabalık cümleler mi? Ve de yazmak mı güzel yoksa komple kağıdı siyaha boyamak mı?
Ayrıca dolunayın kurtları hatırlatması da gerçektir ki şiiri okuyan herkesin aklına gelecektir. Yani beyinden çağrılacak bir bilgidir şiiri okuyan için kurtlar. Ne kadar derin ve hisli anlatım olursa o kadar güzel olur. Yoksa kurdu hatırlatmak Mevlana için ne ifade eder ki? Bir kandildin hilal oldun denebilir mesela???
mükemmel demenizi bekleyen yok
Biz mükemmel demek için bekliyoruz. Eleştirileri gelişmek için fırsat sayarsanız; mükemmele gidersiniz.

Başarılar dileriz Sayın Hocam...
 

cvtkoksal

Tecrübeli
Üye
Anlaşıldı nokta virgülün peşine takılıp tenkıt yaptığınızı sanıyorsunuz Şairler bunu çok iyi bilir Şiirin bütünlüğü içinde şarabın ne anlama geldiğini fark edemediniz Anlatırım Ayıkıncadaki şarap zevkten mest olma halini anlatır MEVLANA da ise Tanrı aşkını anlatır. Bunu anlamadığınız cevabınızdan belli ( cık cık cık ayıp haram günah) diyorsunuz Şiiri okuyan herkes onun adi şarap olmadığını anlar Ben MEVLANA şiirini yazalı elli yıldan fazla oldu kitalarımda şiir sitelerinde mecmualarda yayınlandı aldığım tüm yorumlar beğenilerle dolu. Siz ne yaptınız Bir hilaldin onunla dolunay oldun dizesini çarpıtıp Dolunay kurtları hatırlatır Hilal İslam devletlerinin bayrağında bulunur diyerek sözlerle tenkit yaptığınızı sandınız Sığ bilğilerle tenkit olmaz Ben size dedimki lütfen MEVLANAYI okuyun literatüre bakın Mevlana için çok yerde Hilal ve Dolunay benzetmesi var Siz cevaben dolunay ve hilalin şekil tarifini yaptınız Şiirdeki anlamı çarpıtmaya çalıştınız Yanılgınızı anlamanız için size mahraç vereyim MEVLANA CELALEDDİN Prof FÜruzanfer isimli eserde yer alan Gazelden bir mısra ( O YENİ AY HİLALKEN DOLUNAY OLDU) şiirde şu kelime şurada olsun hilalin yerine kandil konmalıydı gibi tenkit olmaz şiir bir bütündür duygu yumağıdır duygularını değiştir olmaz Biz bööle deriz iç bi cocola başkaları sizi adam akıllı mors etmezmi gibi bir sürü argo sözcüklerle alaylı sorularla ne yorum yapılır ne tenkit Alaylı ve küçük düşürücü ARGO ifadelerle hocam deyip Doksan yaşındaki bir şairle alay etmeye kalktınız Yalnışlarınızı düzeltip Özür dilemedikçe sizinle ne yazışırım ne de sohbet ederim Bundan sonra inşallah nokta virgül gibi yerlere takılıp tenkide kalkmazsiniz
 

karafetva

Tecrübeli
Üye
cvtkoksal' Alıntı:
bir şairle alay etmeye kalktınız
Sayın Hocam; nerede alay etmişiz? Sizinle şahsen alay etmeyi "haram" sayarız. Hatalarımıza espiritüel yaklaşımımızı yanlış anlamayın, espiri hem zekaya hitap eder hem de düşünceyi ifade eder.
Siz yazınızın eleştirilmesine gayet profesyonel yaklaşmalısınız. Biri çıksa küfür bile etse, siz ona uymamalısınız. Hatta o küfür eden sonra çıkıp da fikirsel bir eleştiri verse siz hiç bi şey olmamış gibi yani o küfürleri o kişi etmemiş gibi cevaplamalısınız. Ayrıca gereksiz bir sürü eleştiri de alabilirsiniz. Bazen cevap vermeyebilirsiniz de. Mesela forumlarda yöneticiler üyeleri tarafından haksız eleştirilere maruz kalır, yöneticiler bunlara cevap veremez ama bu kişilerin yeri geldiğinde işini görür.
şarap ...MEVLANA da ise Tanrı aşkını anlatır.
Açıkçası bizi Mevlana bağlamaz. Peygamber değil Mevlana. Bizim ezbere kabul etmemi gereken makamları kim üretiyor?? taassuba karşıyız.
içki alkol manaısnda kullanılır. Ama içmek fiilinden -ki ekiyle türemiştir ve asıl manası içilen manasındadır. Hatta Osmanlı fetvalarında bile "içilecek şey" anlamında kullanılır. şarap kelime olarak farklı manalara çekilmiştir. "cennet şarabı" diye ahkam vardır İslamda. Bu manasının oluşma biçimiyle alakalı. Cennet bildiğiniz üzere bambaşka mekan. Dünyadaki haramlar cennette yok. Yani cennette şarap gibi bi şey olmaz ve bu içimi güzel manasındadır ama cennette şarap olsaydı bile bu ALahın izniyle olurdu ve haram olmazdı. Dünya için olay bambaşka. Dünyada haramdır. Ve kötüye benzememek İslamda esas olduğundan kötü olandan uzak durulur. Bazen kötü olmasa bile sırf kötü insanlar yaptı diye bi şeylerden uzak dururuz.
Tadını bilmediğimiz,
Yıllanmış bir şarabı,
Önümüze koyuverdi.
Olay DÜnyada geçiyor çok açık. Hem de şarap denmiyor, "yıllanmış şarap" deniyor. Hepsi haram olan şarabın nitelikleri.
İlkin bir espriydi ama siz konuyu ilerletince bu yönlerini de ele almış olduk.
literatüre bakın
literatüre sööleyin o bize baksın! Şimdi kim kime bakacak sorunu çıktı ortaya. Kim doğruysa ona bakılsın olmaz mı? Literatürü ezbere kabul edeceksek gelişme için zorlamaya gerek kalmayacaktır...

Dolunay kurtları hatırlatır. Belki çizgifilmlerle empoze edildi belki filmlerle. Ama bu anlatıldı. Belki çok eskiden bu bilgi insanlar arasında yaygın değildi ama şimdi yaygın. Gerekirse bu yaygınlığın sebep olabileceği anlamları düzenlemek gerekebilir.
Ayrıca Ay hilalken de Dolunayken de aynı. Hatta aydınlanma miktarı da aynı ama biz sadece aydınlık kısmının azını görüyoruz. Ve de doluluk çokluk değil yani aynı şeyin fazla sayısı değil değeri önemlidir. 100 tane amele bir mühendisin yaptığı işi yapamaz. Şimdi birisini methetmek için "100 amelelik adamsın" demek mi makbul yoksa "alimlerin pirisin" demek mi?

Espirilerimizi yanlış anladığınızı tekrar hatırlatırım. Ayrıca nokta virgül vb eleştirilerimizde yanlışımız varsa siz doğrusunu söyleyin hep beraber ölğrenelim...
 

karafetva

Tecrübeli
Üye
Bu arada "anlatırım ayılınca" sözleri de şarabın ne şarabı olduğunu izah ediyor...:
Hem de sarhoş olmuş kişilerin anlatması daha kolay değil mi? Yani zaten sarhoşken daha çok anlatıyor insanlar. Bu halde "anlatırım ayılınca" şeklindeki sözü sarhoşun söylemesi mantıken uygun görünmüyor. Zaten sarhoş n'aaptıını bilmiyor, anlatır da, dinletir de, söyler de, bilmem n'apar da...
Anlatırım kafayı bulunca demesi daha mantıklı
 

cvtkoksal

Tecrübeli
Üye
Anlatırım Ayılınca isimli şiirim birhayli okuyucu bulmuş. teşekkürler...
 
Üst Alt