Amortisörler, bozuk yol koşullarinin da etkisiyle kisa zamanda aşinabilir.
Ancak bu aşinma ilerlerken sürücü bunun hemen farkina varmayabilir. Aşinmanin farkina varmayan sürücü, otomobilini aşinan amortisörün durumuna göre kullanir. Yine de bazi belirtilerden amortisörün aşinip aşinmadiğini anlamak mümkün.
Ani fren yaptiğinizda otomobilinizin ön tarafi her zamankine göre daha çok öne yatiyorsa ve yan rüzgarlardan etkileniyorsa amortisörleriniz aşinmiş demektir. Bunlar dişinda amortisörlerin arizali olup olmadiğini test etmenin başka yöntemleri de var. işte amortisörlerle ilgili sorunlar ve çözüm yollari:
Çözüm:
* Amortisör veya helezonlarin kontrol edilmesi ve gerekirse yenilenmesi.
* Amortisörün değiştirilmesi.
* Amortisörün değiştirilmesi.
Ancak bu aşinma ilerlerken sürücü bunun hemen farkina varmayabilir. Aşinmanin farkina varmayan sürücü, otomobilini aşinan amortisörün durumuna göre kullanir. Yine de bazi belirtilerden amortisörün aşinip aşinmadiğini anlamak mümkün.
Ani fren yaptiğinizda otomobilinizin ön tarafi her zamankine göre daha çok öne yatiyorsa ve yan rüzgarlardan etkileniyorsa amortisörleriniz aşinmiş demektir. Bunlar dişinda amortisörlerin arizali olup olmadiğini test etmenin başka yöntemleri de var. işte amortisörlerle ilgili sorunlar ve çözüm yollari:
Süspansiyon çok sertse
Nedeni:- Kişisel yorum.
- Özelliğini kaybetmiş amortisör.
- Yanliş seçilmiş amortisör.
- Yanliş seçilmiş helezon.
- Aracinizi mutlaka amortisörü takana kullandirin.
- Amortisör ve helezonlari kontrol ettirin ve gerekirse yenileyin.
- Aracin süspansiyon sisteminin yerine oturmasi için, amortisörlerle birkaç kilometre yol gidin.
Çok yumuşaksa
Nedeni:- Arizali amortisör.
- Kişisel yorum.
- Aşinmiş iç parçalar.
- Zayiflamiş helezon.
- Yanliş seçilmiş amortisör.
Çözüm:
* Amortisör veya helezonlarin kontrol edilmesi ve gerekirse yenilenmesi.
Yol tutuş zayifsa
Nedeni:- Amortisör değiştirildikten sonra rot ayari yaptirilmamasi.
- Uyumsuz amortisörlerin dengesizliğe neden olmasi.
- Daima çift olarak değiştirilmesi. ideali dördünün birden değiştirilmesidir.
- Ön amortisörleri değiştirdikten sonra mutlaka ön düzen ayarinin yaptirilmasi.
Çökme varsa
Nedeni:- Kirik veya yorgun helezonlar.
- Yanliş seçilmiş amortisör.
- Kilitlenmiş amortisör.
- Doğru yaylarla değiştirin.
- Amortisör kilitlenmişse komple değiştirin.
Lastik düzensiz aşinmişsa
Nedeni:- Yanliş lastik basinci.
- Yanliş rot ayari.
- Düzgün veya asimetrik çalişmayan frenler.
- Aşiri yumuşak süspansiyon.
- Aşinmiş amortisörler.
- Kişisel sürüş sitili (aşiri spor).
- Lastik basincini kontrol edin.
- Ön takim ayarini yaptirin.
- 20 bin kilometrede bir amortisörleri kontrol ettirin.
Gürültü varsa
Nedeni:- Gevşek toz tüpü.
- Aşinmiş montaj parçalari.
- Kötü monte edilmiş amortisörler.
- Yağ kaçiran veya aşinmiş amortisörler.
- Yanliş montaj parçalarinin kullanimi.
- Montajin kontrol edilmesi.
- Gerekirse amortisörlerin veya montaj parçalarinin değiştirilmesi.
- Diğer süspansiyon elemanlarinin kontrol edilmesi.
Direksiyon titriyorsa
Nedeni:- Kötü tekerlek balansi ve rot ayari.
- Dengesiz aşinmiş frenler veya fren diskleri.
- Aşinmiş direksiyon amortisörü.
- Kötü monte edilmiş amortisör.
- Aşinmiş parçalarin değiştirilmesi.
- Amortisör montajinin kontrol edilmesi.
Yağ kaçaği varsa
Nedeni:- Montaj sirasinda hasara uğramiş amortisör mili.
- Hasarli toz tüpü.
- Toz tüpü olmadan monte edilmiş amortisör.
- Aracin çok tozlu ortamda kullanilmasi.
- Aşinmiş keçe.
- Kaynaği kötü yapilmiş amortisör.
- Hasarli amortisör tüpü.
- Pasli piston mili yüzünden bozulmuş keçe.
* Amortisörün değiştirilmesi.
Gaz kaçaği varsa
Nedeni:- Hasarli keçe.
- Gazli amortisördeki yağ kaçağindan kaynaklanan düşük gaz basinci.
- Üretim sirasinda gaz konmamasi.
* Amortisörün değiştirilmesi.