• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

Allah'ı Kim Yarattı...?

  • Konbuyu başlatan RABİA
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 11
  • Görüntüleme 3K

Okunuyor :
Allah'ı Kim Yarattı...?

RABİA

Bağımlı
Üye
Zamanımızda saf zihinleri bulandırmak, körpe dimağları ifsat etmek için
ortaya atılan sorulardan biri de "Bu mahlûkatı Allah yarattı, peki ya Allah'ı
-hâşâ- kim yarattı?" sorusudur.


Aynı soru müşrikler tarafından bizzat Peygamber Efendimize
(asm.) sorulmuş ve bu soru üzerine Cebrail (as.), Allahü Azîmüşşân'dan
İhlâs Sûresini cevap olarak getirmiştir.


De 'ki O Allah'dır, Ehad’dir. (O) Allah'tır, Samed'dir.
Doğurmadığı gibi, doğmamıştır da. Hiçbir şey O'nun dengi (ve benzeri) değildir."





O'nun birliğini ifade etmektedir
kendinden başkası hep mahlûk olan " manasına gelir
Yâni, O hiçbir şeye muhtaç değildir, herşey O’na muhtaçtır.
Bütün istek ve arzulara cevap veren, bütün ihtiyaçları gideren yegâne merci O'dur.
Allahü Teâlâ, evlâd sahibi olmaktan, doğurmaktan ve bölünüp - parçalanmaktan münezzehtir.
Hiçbir ihtiyacı ve eksiği bulunmaz
Yâni, bir başkasından doğmamıştır, sonradan olmamıştır; evveli yoktur, ezelîdir

Bu ayet, Allahü Teâlâ hakkında babalığı, analığı, başkasından doğmuş olmayı reddetmekle





Bir an için O Vâcib-ül Vücud hakkında böyle bir soru sorulduğu farzedilse, o zaman bu soru o noktada kalmaz. Yâni Cenâb-ı Hakk'ı yarattığı vehmedilen o halikın da bir halikı, onun da halikı... sorulur. Böylece soru silsile haline sonsuza kadar gider. O hâlde bu sorunun mahiyeti muhale, imkânsızlığa dayanır ve böyle bir soru sorulamaz.

Teselsülün muhal olduğuna dair bazı misaller takdim edelim:

On-onbeş vagonlu bir tren düşününüz. Bu vagonlardan herbirisini bir önceki vagon çeker. Ve nihayet iş lokomotife dayandığında artık "lokomotifi kim çekiyor?" diye bir soru sorulamaz. Zira, çekip fakat çekilmeyen bir lokomotif olmazsa bu nizam bozulur ve hareket meydana gelmez.



Bir asker emri onbaşıdan, o da yüzbaşıdan ve başkumandan da padişahtan alır. "Ya padişah kimden emir alıyor?" şeklinde bir soru sorulamaz. Zira padişah da birinden emir alsa, o da asker derecesine iner ve emir aldığı zât padişah olur. Bu durumda birinci şahıs padişah değildir ki: "Padişah kimden emir alıyor?" diye bir soru sorulabilsin. Padişah denilince, emir veren, fakat emir almayan bir hükümdar akla gelir



kaynak
 

merkür

Amatör
Üye
Onun zaman kavramıyla bizimki birbirinden çok farklı olduğı için bu soruyu asla cevaplayamayız, bizi yaratmadan önce -sonsuzlukta- neler yaptı diye düşündüğümüzde işin içinden çıkamıyoruz, tabi ki Onu kimse yaratmadı diye düşünmeli, bu konuyu çok da fazla irdelememeliyiz, çünkü cevabını asla bulamayacağımız bir soru bu, benim inandığım Mukaddes Kitapta bir ayette "Onun gözünde 1 yıl 1000 yıl gibi,1000 yıl 1 yıl gibidir " der, demek ki Onun ve bizim zamanı algılama boyutumuz farklı, O hep vardı ve var olmaya devam edecek...
Saygılar...
 

mopsy

Emektar
Üye
Onun zaman kavramıyla bizimki birbirinden çok farklı olduğı için bu soruyu asla cevaplayamayız, bizi yaratmadan önce -sonsuzlukta- neler yaptı diye düşündüğümüzde işin içinden çıkamıyoruz, tabi ki Onu kimse yaratmadı diye düşünmeli, bu konuyu çok da fazla irdelememeliyiz, çünkü cevabını asla bulamayacağımız bir soru bu, benim inandığım Mukaddes Kitapta bir ayette "Onun gözünde 1 yıl 1000 yıl gibi,1000 yıl 1 yıl gibidir " der, demek ki Onun ve bizim zamanı algılama boyutumuz farklı, O hep vardı ve var olmaya devam edecek...
Saygılar...
......Onun ve bizim zamanı algılama boyutumuz farklı....

Tanrinizin zaman algilamasi mi var?
 

Bulut

Amatör
Üye
"Herseyin bir yaraticisi vardir" bu onerme teistlere ve deistlere ait... "O halde Allah'i kim yaratti" sorusu da -genellikle ateistler ve agnostiklerin -gayette mantikli olan ve- onermenin hatali oldugunu isaret edis bicimidir. Yani salt bu soru kendiliginden degil; bir onermenin gerekcesiz oldugu ile iliskilidir...

Ozellikle teistler, bu gibi onermelerle tanriya bictikleri rolun de farkina varamiyorlar... Zira, "tanrinin varligi" icin; varolmak tanrinin iradesi dahilin de miydi? Yahut tam tersi; varolmamak tanrinin iradesinde miydi? Yani; varolus, var edis hali -hangi durumun ya da neyin sebebi idi tanri icin? Ezeli varolusun icinde ise; bu ezeli varolusun, onun "disinda" cereyan etmesi gerek. Cunku varolmak ya da varolmamak, onun "var edisinin" disinda gerceklesmis olur...

Bu sorular daha da arttirilabilir...
 

tansxx

Kıdemli
Üye
selam ederim;

akillarimiz yetmiyorsa, sukut edip basimizi egmemiz gerekir. acilan basligi dogru bulmuyorum.
 

ümmi

Kıdemli
Üye
Allah'ı insanlar (cehalet) yarattı. ( ''yarattı'' mecazi anlamda kullanılmıştır)
cahil insan avuntusu olmuş bu.
"Allahı bilmiyorum(cahilim)öyleyse yoktur "önermesi,"düşünüyorum öyleyse varım"la telif edilmek istenmiştir belki şaşkın filozofu tarafından ama maalesef felsefenin derin girdaplarında kaybolması gereken zırvanın dik alası olmuş bu lafff.
 

Venhar

1. Hikaye yarışma birincisi, 2. Avatar yarışma bir
Üye
Hoşgeldin ümmi nerelerdesin kardeşim ? :)

konuya gelince zaten bütün kainat onun varlığına işaret ediyor ...
ve onu anlatıyor ...
aslında sosyalist abimde onu inkar ederek bile olsa andığının farkında bile değil
yani Rabbim kendini inkar edenlere bile adını söyletiyor harika birşey bu :)
 

RABİA

Bağımlı
Üye
Daha kendi oluşumunu tamamlayamamış bazıları,kalkmış ''Allah'ı kim yarattı '' sorusuna muhatab sayıyor kendisini...
 
Üst Alt