• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

Allah Bizi Sınava Sokarken Sordu mu?

Okunuyor :
Allah Bizi Sınava Sokarken Sordu mu?

Bilge Engin

Amatör
Üye
Sayın Ümmi

Yaptığınız açıklama bana takiye geldi. Dolayısıyla cevabınız sorduğum soruyu açıklamıyor. Gelelim dilbilgisi dersinize. forumda yazılan yazılar; 2-3 kere kontrolden geçip de yazılmış yazılar değil. Dolayısıyla hata ararsanız herkeşte bulursunuz.

Örneğin
''bu seçimindende'' değil ''bu şeçiminden de''. de ayrı yazılır.
yada ''azamı manevi'' değil ''azami manevi''
yada ''nefs'' değil ''nefis''

O yüzden buradaki yazıların dililgisi ve gramer yapısını incelemek yerine fikirler üzerinden gitmeniz, daha tutarlı bir yol olacaktır. Çünkü birbirimizin yazısını düzeltmenin sonu gelmez.

Gelelim dilinize doladığınız ebu cehil lafına. Yermek gibi bir amaç doğrultusunda yapıyorsunuz ve dikkat ederseniz 2 kere sizinle aynı şeyi yaptım sonra vazgeçtim. Bu sizin seviyenizi gösteriyor, ben aynı davranamam. Ama isterseniz ben de sizi rencide edecek bol miktarda lakap bulabilirim. Bu sizin tercihiniz.

saygılar.
 

ümmi

Kıdemli
Üye
Sayın Ümmi

Yaptığınız açıklama bana takiye geldi. Dolayısıyla cevabınız sorduğum soruyu açıklamıyor. Gelelim dilbilgisi dersinize. forumda yazılan yazılar; 2-3 kere kontrolden geçip de yazılmış yazılar değil. Dolayısıyla hata ararsanız herkeşte bulursunuz.

Örneğin
''bu seçimindende'' değil ''bu şeçiminden de''. de ayrı yazılır.
yada ''azamı manevi'' değil ''azami manevi''
yada ''nefs'' değil ''nefis''

O yüzden buradaki yazıların dililgisi ve gramer yapısını incelemek yerine fikirler üzerinden gitmeniz, daha tutarlı bir yol olacaktır. Çünkü birbirimizin yazısını düzeltmenin sonu gelmez.

Gelelim dilinize doladığınız ebu cehil lafına. Yermek gibi bir amaç doğrultusunda yapıyorsunuz ve dikkat ederseniz 2 kere sizinle aynı şeyi yaptım sonra vazgeçtim. Bu sizin seviyenizi gösteriyor, ben aynı davranamam. Ama isterseniz ben de sizi rencide edecek bol miktarda lakap bulabilirim. Bu sizin tercihiniz.

saygılar.
efenim takiyye bize uymaz.Neyse o.cevabımda sorduğunuz soruyu size göre karşılamıyorsada cevabım budur.

efenim nickim "ümmi" dikkatinizi çekerim.Ümmi her ne kadar okuma yazması olmayan demekse de,güncel bilim modalarına kafasını ve gönlünü kaptırmayan manasınada geliyor bizim lugatimizde başkaca manalarıda var.
imla konusuna gelince biz zaten ümmiyiz imlamız hatalarla dolu olabilir pek dikkat etmem bazanda konuşma diliyle veya kısaltarak yazarım. ama sizin bilgeliğinize basit imla hataları yakışmıyor.

hata sandığınız tamlamayı yanlış kelimeyle tamlamışınız efenim.
Kısmı azamı(büyük çoğunluğu demektir.)azamı manevi değil.(araya bir virgül koysamışım iyi olurmuş)

yine nefs kavramıda islami literatürdeki imlası böyledir.nefs,insanın kendisidir.Literatürde bazan insanın kötü tarafını ifade etmek için kullanılırsada bu daha çok insanların kısmı azamının durumunu ifade eden,emmare nefs ten ötürüdür.yoksa, nefs arındırılıdığı zaman,mutmainne,radıye,merdıyye,safiye,kamile gibi Allahın razı olduğu vasıflarlada donanabilir.
(nefis ;enfes.muhteşem..gibi anlamı var)
iki kelime farklı.

ebu cehil ise ,tarihtecahiliye devrinde insanlar tarafından ,ebul hakem(hikmetli kouşan,bilgili anl***** gelen bir lakaptı)diye bilinen Amr bin hişamın lakabıydı.Devrinin bilge insanlarından sayılmakla birlikte ,hakikate kör kaldığı için kendisine müslümanlar ebu cehil demiştir.sizin nickinizdeki engin bilginiz olduğu intibaı vermeye çalışan tamlamanız bize onu hatırlattığı için kullandım.insanın en büyük hakikati kavramasına yetmeyen ilim ilim değildir.yinede bundan sonra kullanmamaya dikkat ederim.
 
Son düzenleme:

Arkun

Tecrübeli
Üye
uzun bir aradan sonra foruma şöyle bir bakayım dedim en son gönderdiğim mesaj bu konuya olduğundan bu konudaki soru ve sorunlara karşı duyarsız kalmak istemediğimden bazı açıklamalarda bulunmak istedim.

öncelikle ruh meselesinden başlıyalım. Allah her şeyi yokluktan yaratmış ve sistemini kurarak yarattığı şeyleri inşa zamana bağlı olarak inşa etmektedir.
Peki nedir bu yokluk?
yokluk da bir mahluktur dolayısıyla vardır Allah sıfırdan yarattığı her şeyi işte bu yokluk denen mahluktan yaratmıştır herhangi bir kaynakta rastlamasamda vahdet-i vücut felsefesinden yola çıkarak bu mahluğun Allah ın nuru olduğunu iddia etmekteyim.
Allah ruhu nurundan yaratmıştır ve nuruyla kendisi arasına beden örtüsünü örtmüştür bu örtüyle ruh kendi iradesini kazanmıştır.Kendisine ben demiştir ve Allah tan kendisini ayırt etmiştir bu nasıl bir benlik?
Aynen Allah ın sıfatlarına sahip bir benliktir.
Allah ı tanımanın yolu işte bu benlik sayesindedir.
Nasıl bir Allah ?
seven ,özleyen,nefret eden,affeden,kahreden...vs...vs... İşte Allah insana verdiği bu benlik (ene) ile kendisini tanımasını sağlamıştır biz benliğimiz sayesinde Allah ın nasıl bir Yaratıcı olduğunu anlamış bulunuyoruz. Bu beden örtüsü ruhu kul yapan bu benlik duygusu aynı zaman da bizim cüzi irademizi oluşturmaktadır. tasavvufta yükselenler iradesini Allah a teslim ederek bu benliklerini yok ederler ve "enel hak" derler ve kendilerinin Allah tan ayrı bir varlık olarak düşünmezler vahdet-i vücut felsefesinin temeli bu düşüncedir.Allah ın sonsuz luğu ve bu sonsuzluğun bölünemezliğidir.
Firavunda ben hakkım yani tanrıyım der ama o yaratıcıyı reddederek sadece kendi iradesini tanrı saymakta ve ilahlığını iddia ve ilan etmektedir. Hallacı Mansur Allah ın iradesinde erirken firavun Allah ı kendi iradesinde eritmeye çalışmıştır.
 

Arkun

Tecrübeli
Üye
Allah ruha sen yaşamak istiyor musun diye sorabilmesi için öncelikle onu kul olarak yaratması gerekir. Yani ruhu kendi iradesinden ayırıp ona irade bahşetmesi gerekir. Bir ruha irade verdiği zaman da onu artık yaratmıştır yaratılmış bir şeye seni yaratayım mı sorusu saçma olacaktır takdir edersiniz ki o şey artık külli iradeden ayrılmıştır ve kendi iradesini kazanmıştır. yaratılmış bir şeye sen yaratılmak istiyor musun diye sorulmaz o şey zaten yaratılmıştır.Dolayısıyla soruda bir mantık hatası bulunmaktadır.!!!
 
Üst Alt