• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

ABS hakkında

Okunuyor :
ABS hakkında

YukseLL

Emektar
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
ABS hakkında yanlış bilinenler
Birçok sürücü tarafından trafikte seyir halinde iken her derde deva bir sistem olarak bilinen ABS fren sistemi hakkında bilinenlerin bir çoğunun yanlış olduğu bildirildi.

Emniyet Genel Müdürlüğü web sitesinde sürücülere ABS fren sistemi hakkında uyarılarda bulunuluyor. ABS fren sisteminin virajlarda ıslak yüzeylerde çakıl ve benzeri malzemeli yollarda daha iyi yol tutuşu sağlamadığı belirtiliyor.

Bu sistemin hızla virajlara girerken araçların yol da kalmasına yardım etmeyeceği uyarısında bulunan uzmanlar, 'ABS'nin ıslak yol yüzeyinde önünüzdeki aracı yakın takip ederken ortaya çıkan bir frenleme durumunda size bir yararı olmayacaktır.' diyor.

Uzmanlar, iyi bir sürüş için araç lastikleri ile ilgili uyarılarda da bulunuyor. İyi bir sürüş ve frenleme için lastiklerin dış yüzeyini ve stepne dahil tüm lastiklerin havasını mutlaka kontrol edilmesi gerektiğini ifade eden uzmanlar, 'Kötü bir lastik her zaman kaza sebebi olabilir. Ayrıca kabak lastikler, özellikle yağışlı havalarda direksiyon hâkimiyetini tamamen sürücünün elinden alabilir. Kabak lastikleri değiştirin. Lastikleri 2 ön veya 2 arka şeklinde değiştirin. Her 2 lastiğin de aynı desende olmasına dikkat edin. Unutmayın ki lastik dış derinliklerinde eşit olmayan aşınma oluşması yani, lastiklerden birisinin ötekisine nazaran daha fazla ve normal olmayan biçimde yıpranması ön düzen sisteminde bir arıza olduğunun habercisidir.' ifadesini kullanıyor.

Emniyet kemerlerinin aracın orta direklerinde bulunan ayarlı tutucularından boyuna göre ayarlanması gerektiğini belirten uzmanlar, 'Emniyet kemeri kesinlikle boyun bölgenizin üzerinde olmasın. Bu tip kullanım kaza sırasında boğulmanıza sebep olabilir.'uyarısında bulunuyor.
 

atmaca34

Kıdemli
Üye
[
Bu sistemin hızla virajlara girerken araçların yol da kalmasına yardım etmeyeceği uyarısında bulunan uzmanlar, 'ABS'nin ıslak yol yüzeyinde önünüzdeki aracı yakın takip ederken ortaya çıkan bir frenleme durumunda size bir yararı olmayacaktır.' diyor.





Emniyet kemerlerinin aracın orta direklerinde bulunan ayarlı tutucularından boyuna göre ayarlanması gerektiğini belirten uzmanlar, 'Emniyet kemeri kesinlikle boyun bölgenizin üzerinde olmasın. Bu tip kullanım kaza sırasında boğulmanıza sebep olabilir.'uyarısında bulunuyor.

bayanların sürüş tekniklerini düşünerekten

....... bayan sürücülerin özellikle öğrenmesi gereken çok önemli bir bilgilendirme bu konuyla alakalı bayanlara özel kurslar bile verilmeli diyede düşünüyorum(belki öğrenirler)
 
E

Eftelya

Ziyaretci
bayanların sürüş tekniklerini düşünerekten

....... bayan sürücülerin özellikle öğrenmesi gereken çok önemli bir bilgilendirme bu konuyla alakalı bayanlara özel kurslar bile verilmeli diyede düşünüyorum(belki öğrenirler)
Evet bayanlar hiç olmazsa kullanıyorlar emniyet kemerini:freakedout:
Ya emnıyet kemerinin varlığından bile habersiz erkek sürücülere ne demeli:eek:k:
 

atmaca34

Kıdemli
Üye
Evet bayanlar hiç olmazsa kullanıyorlar emniyet kemerini:freakedout:
Ya emnıyet kemerinin varlığından bile habersiz erkek sürücülere ne demeli:eek:k:
emniyet kemeri kullanan bir bayan gördüm alışveriş yapmış..
çantaları ön koltuğa koymuş kemeride sıkıca bağlamış..

bagajı unutmuş arka koltukları unutmuş.kemeri unutmamış....yinede emniyet kemerini unutmaması büyük bir zekaa örneğidir diyorum..(bayanlar açısından)
 
E

Eftelya

Ziyaretci
Kadın şoför üstün: Direksiyonda östrojen varmış

Kadınlar daha iyi sürücü. Çünkü kadınlık hormonu östrojen, dikkat ve öğrenme yeteneğini artırıyor...



BBC - LONDRA - Kadın sürücülerin erkeklerden daha dikkatli olmalarının sırrı, östrojen hormonunda yatıyormuş.
Kadınların genel olarak kuralları öğrenme ve uygulamada erkeklerden çok daha başarılı oldukları biliniyor. Britanya'daki Bradford Üniversitesi'nden bilim adamları da bu bilgilerden yola çıkarak kadınların trafikteki yeteneklerini inceledi. Araştırma için 18-35 yaş grubunda 43 erkek ve kadın, trafikte kuralları öğrenme, planlama ve motor kontrol gibi bir dizi nöropsikolojik testten geçirildi. Araştırma sonucunda kadınların, dikkatlerini bir noktadan diğerine daha kolay ve hızla yöneltebildikleri görülürken, bunun da kadını değişimleri daha kolay algılayan bir varlık haline getirdiği belirtildi.
Araştırmaya göre kadınlar östrojen hormonu sayesinde birden fazla hedefe aynı anda yönelebiliyor. Östrojen seviyesi, beynin ön lobundaki faaliyetleri artırıyor. Bu bölge de dikkat süresi ve kuralları öğrenme yeteneğiyle ilgili.
Bilim adamları, daha önceki bazı araştırmaların da östrojenin akla dayalı yetenekleri artırdığına işaret ettiğini hatırlattı. Ancak konuyla ilgili eski araştırmalar, kadınlarda testosteron seviyesinin az olmasının trafikte onlar için dezavantaj yarattığına işaret etmişti. Bu teze göre, erkeklik hormonu testosteron seviyeleri düşük olan kadınlar, haritadan yön bulma ve park etme gibi eylemlerde zorlanıyor.

kaynak
Kaynağını verip bilimsel olarak da açıkladıktan sonra bayan sürücülerin yol üstünlüklerini sevgili atmaca aslında haritada yön bulmada da üstünlüğümüz tartışılmaz diyorum..
Yalnızca park etmede acemılerın sorun yasadığı gerçek
Ama o da ustalaşıncaya kadar:freakedout:
 

atmaca34

Kıdemli
Üye
Kadın şoför üstün: Direksiyonda östrojen varmış

Kadınlar daha iyi sürücü. Çünkü kadınlık hormonu östrojen, dikkat ve öğrenme yeteneğini artırıyor...



BBC - LONDRA - Kadın sürücülerin erkeklerden daha dikkatli olmalarının sırrı, östrojen hormonunda yatıyormuş.
Kadınların genel olarak kuralları öğrenme ve uygulamada erkeklerden çok daha başarılı oldukları biliniyor. Britanya'daki Bradford Üniversitesi'nden bilim adamları da bu bilgilerden yola çıkarak kadınların trafikteki yeteneklerini inceledi. Araştırma için 18-35 yaş grubunda 43 erkek ve kadın, trafikte kuralları öğrenme, planlama ve motor kontrol gibi bir dizi nöropsikolojik testten geçirildi. Araştırma sonucunda kadınların, dikkatlerini bir noktadan diğerine daha kolay ve hızla yöneltebildikleri görülürken, bunun da kadını değişimleri daha kolay algılayan bir varlık haline getirdiği belirtildi.
Araştırmaya göre kadınlar östrojen hormonu sayesinde birden fazla hedefe aynı anda yönelebiliyor. Östrojen seviyesi, beynin ön lobundaki faaliyetleri artırıyor. Bu bölge de dikkat süresi ve kuralları öğrenme yeteneğiyle ilgili.
Bilim adamları, daha önceki bazı araştırmaların da östrojenin akla dayalı yetenekleri artırdığına işaret ettiğini hatırlattı. Ancak konuyla ilgili eski araştırmalar, kadınlarda testosteron seviyesinin az olmasının trafikte onlar için dezavantaj yarattığına işaret etmişti. Bu teze göre, erkeklik hormonu testosteron seviyeleri düşük olan kadınlar, haritadan yön bulma ve park etme gibi eylemlerde zorlanıyor.

kaynak
Kaynağını verip bilimsel olarak da açıkladıktan sonra bayan sürücülerin yol üstünlüklerini sevgili atmaca aslında haritada yön bulmada da üstünlüğümüz tartışılmaz diyorum..
Yalnızca park etmede acemılerın sorun yasadığı gerçek
Ama o da ustalaşıncaya kadar:freakedout:

haber kaynağınıza baktımda..2005 yılında yayınlanan bu habere hiç kimse puan vermemiş....kadınlar bile inanmamışlar bu habere..süpermeydandakiler neden inansınlarki..

bence yanlış bir yorum...kaynağı kontrol edin isterseniz...

dört yıldır inandıracak bir kişiyi bile bulamamış olmaları çok komik ti....benim açımdan..:freakedout:
 
E

Eftelya

Ziyaretci
Erkekler mi iyi şoför kadınlar mı?

Güncelleme : 07.03.2009 16:11

Kadınların sürüş hataları nedeniyle ''trafikte tehlike saçtığı'' iddiası, istatistiklere göre pek gerçeği yansıtmıyor.

Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) ''Trafik Kazaları-2007'' istatistiğine göre, 2007 yılında trafik polisinin sorumluluk bölgesinde, 86 bin 947'si ölümlü-yaralanmalı olmak üzere 749 bin 434 kaza meydana geldi. Kazalarda toplam 3 bin 462 kişi yaşamını yitirdi, 149 bin 814 kişi yaralandı.

Ölümlü-yaralanmalı trafik kazalarına, 133 bin 778 sürücü karıştı. Bu sürücülerin yüzde 95'ini erkekler, yaklaşık yüzde 5'ini kadınlar oluşturdu.

127 bin 868 erkek sürücünün 1.332'si söz konusu kazalarda yaşamını yitirdi, 55 bin 765'i yaralandı. 5 bin 910 kadın sürücünün ise 24'ü hayatını kaybetti, 2 bin 762'si yara aldı.

Ölümlü-yaralanmalı kazalara karışan sürücülerin ehliyet sınıfları incelendiğinde, sürücülerin yarısının ''otomobil, minibüs, kamyonet'' kullanımı için gereken B sınıfı ehliyete sahip olduğu görülüyor. Kadın sürücülerin neredeyse tamamı, bu ehliyet sınıfı içinde yer alıyor.
kaynak:freakedout::freakedout:
Sen gülerken atmaca al sana bir kaynak daha dumanı üstünde
Dostum hanımalrın kötü sürücü olduğu sadece şehir efsanesi
İnanma sen bu tür zırvalara gül ve geç:freakedout:
 

atmaca34

Kıdemli
Üye
yine kimse inanmamış olacakki..yorum yapan çıkmamış..

siz bari bir iki satır karalasaydınız..belki başka paylaşanlar inanır...

bu bir gerçek..kabul edin..bir kaç örnek götermek isterdim fakat sabıkalı olduğum şu günlerde konuyu dağıtmak istemiyorum..hemde sabıka kaydımın bulunduğu adminin açtığı bir konuyu.....


googlede örnekler çok kadın sürücüler diye bir arattırın isterseniz..keyifle gülmek adına...
 
E

Eftelya

Ziyaretci
yine kimse inanmamış olacakki..yorum yapan çıkmamış..

siz bari bir iki satır karalasaydınız..belki başka paylaşanlar inanır...

bu bir gerçek..kabul edin..bir kaç örnek götermek isterdim fakat sabıkalı olduğum şu günlerde konuyu dağıtmak istemiyorum..hemde sabıka kaydımın bulunduğu adminin açtığı bir konuyu.....


googlede örnekler çok kadın sürücüler diye bir arattırın isterseniz..keyifle gülmek adına...
Senin hatırına bir iki satır karalamak vacip oldu atmaca
Ben 17 yıllık şöförüm
Şu ana kadar tek bir ölümlü kazam yok(bundan sonra da olmaz umarım)
Arabaya biner binmez emnıyet kemerımı takarım taktırırım
Kurallara birebir riayet ederim
Ambulans ve itfaiye arclarının peşıne takılmam ve yol veririm..
Zaman zaman erkek müsveddesi şöförlerin tacizine de rast gelirim..
Ehliyetımde tek ceza puanım yok..
Geçen kırmızı da durdum tampon gitti kural bilmez erkek sürücünün yüzünden
Hız yapmayı severim ama otobanda
Daha ne diyeyım bilmem ki
Adımız çıkmış dokuza inmez sekize:freakedout:
 

atmaca34

Kıdemli
Üye
Senin hatırına bir iki satır karalamak vacip oldu atmaca
Ben 17 yıllık şöförüm
Şu ana kadar tek bir ölümlü kazam yok(bundan sonra da olmaz umarım)
Arabaya biner binmez emnıyet kemerımı takarım taktırırım
Kurallara birebir riayet ederim
Ambulans ve itfaiye arclarının peşıne takılmam ve yol veririm..
Zaman zaman erkek müsveddesi şöförlerin tacizine de rast gelirim..
Ehliyetımde tek ceza puanım yok..
Geçen kırmızı da durdum tampon gitti kural bilmez erkek sürücünün yüzünden
Hız yapmayı severim ama otobanda
Daha ne diyeyım bilmem ki
Adımız çıkmış dokuza inmez sekize:freakedout:

istisnalar kaideyi bozmaz.......mış..

sizin öyle olmanız diğerlerininde aynı olduğunu ifade etmez..

bak istersen formumuzu bir araştır...googleye kadar gitmene gerekyok..

buradada kadın sürücülerle alakalı bir paylaşım yapılmıştı...
 
Üst Alt