• Hoşgeldin ziyaretçi , forumdan daha fazla yararlanmak için buradan üye olunuz...

'4 eşle evlenmek zinayı engeller' mi?

Okunuyor :
'4 eşle evlenmek zinayı engeller' mi?

YukseLL

Emektar
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
İslam harici bütün sistemler gayri meşru ilişkilere açık.
İslam da bunları haram kılmış. Alınacak kadın sayısını 4 olarak belirlemiş.

Tekbir Giyim'in sahibi Mustafa Karaduman Balçiçek Pamir'in Söz Sende progr***** konuk oldu. Karaduman birbirinden ilginç açıklamalarda bulundu. İslan dışındaki bütün sistemlerin zinayı yasal hale getirdiğini ve İslam'da erkeklerin 4 eşle evlendiğinde zinanın önüne geçildiğini söyleyen Karaduman şöyle konuştu:
 
S

SAHARAY

Ziyaretci
Bir eşe zor bakan ve ailesini zor geçindiren erkekler dört eşle nasıl başedecek anlamıyorum...

Bu dört eş bence biraz zengin işi, fakir olanlar tek eşle yetinsinler artık...
 

Masterlord

Kıdemli
Üye
irandaki sistemin tutar bi yönü var
zinayı önlüyolar
irandaki sistemi bu yüzden seviyorum

bizdeki sistem
ne tam özgürlük ne tam kapalılık
üstelik zinada nerdeyse avrupa devletlerine yetistik
evlilik dışı ilişki aldı basını yürüdü

acilen birilerinin dügmeye basıp
bu konurda kesin yasalarla özgürlük belasına müdahale etmeleri gerekmekte
çökmüs bi sistemdense , baskıcı ama ayakta kalmış sistemi yeglerim

4 eş zinayı önleyecekse
durumlar bunu gerektiriyosa
bazen bi adım geri atıp , ülkenin yararına biseler yapmak gerekir....

daha fazla geç kalınması toplum düzeni açısından çok olumsuz
biz türk toplumu, avrupa toplumu gibi özgürlükçü olamayız
özümüze geri dönmeliyiz

4 eşle evlenmek irandada oldugu gibi zinayı büyük oranda engeller
bizim toplumumuz
örf,adet,gelenek,görenekçi bir toplumdur
daha fazla bozulmadan durumu kurtarmak yapılabilcek en iyi uygulama olurdu

saygılarımla.....
 
S

SAHARAY

Ziyaretci
irandaki sistemin tutar bi yönü var
zinayı önlüyolar
irandaki sistemi bu yüzden seviyorum

bizdeki sistem
ne tam özgürlük ne tam kapalılık
üstelik zinada nerdeyse avrupa devletlerine yetistik
evlilik dışı ilişki aldı basını yürüdü

acilen birilerinin dügmeye basıp
bu konurda kesin yasalarla özgürlük belasına müdahale etmeleri gerekmekte
çökmüs bi sistemdense , baskıcı ama ayakta kalmış sistemi yeglerim

4 eş zinayı önleyecekse
durumlar bunu gerektiriyosa
bazen bi adım geri atıp , ülkenin yararına biseler yapmak gerekir....

daha fazla geç kalınması toplum düzeni açısından çok olumsuz
biz türk toplumu, avrupa toplumu gibi özgürlükçü olamayız
özümüze geri dönmeliyiz

4 eşle evlenmek irandada oldugu gibi zinayı büyük oranda engeller
bizim toplumumuz
örf,adet,gelenek,görenekçi bir toplumdur
daha fazla bozulmadan durumu kurtarmak yapılabilcek en iyi uygulama olurdu

saygılarımla.....

Dört eş mi? :shocked:
 

atmaca34

Kıdemli
Üye
4 eş mi........

bence güzel....hemde çok güzel....

fakat bu sistem de 4 eşlilik uygun değildir....

veraset açısından haksızlık olur diyorum...

kanun değişirse..4 eşe itiraz etmem...yaniiiii..
 

dogangunes

Profesyonel
Yönetici
Admin
Moderatör
Üye
4 eş alıcaksınız niye evleniyorsunuzki erkekler ozaman evlilik kurumuna bari saygısızlık etmeyin uçkur derdine düşmüşünüz bunun namuslu,şerefli tarafı olamaz.İnsan bir kişiyle evlenir,sevdiğiyle evlenir.Başka dertlerden evlenicekseniz karşınızdaki bayanın hayatını karartmayın bari..:(((
 
S

SAHARAY

Ziyaretci
Soruma cevap alamadığım için bu yorumu sildim...
 
Son düzenleme:
S

SAHARAY

Ziyaretci
Erkeğin evlenmek istediği zaman hanımına haber vermesi veya ondan izin alması nikahın geçerliliği açısından şart değildir. Ama aile huzurunun temini için böyle bir niyeti olan erkeğin hanımına haber vermesi ve bu işi gizli yapmaması tavsiye edilir.

Biden fazla evlenmeyi düşünen erkek, eşler arasında davranış, geceleme, adalet, giyim, ihtiyaçları giderme ve diğer konularda aralarında hiç bir fark gözetmeyeceği konusunda kesin kararlı ise ve ikinci bir evliliğe ihtiyaç hissediyorsa evlenmesi caizdir. Yoksa caiz değildir. Eğer bu şartlara riayet etmezse haram işlemiş ve kul hakkına tecavüz etmiş olur.

Allah Kuran-ı Kerimde birden fazla evliliğe müsaade etmiştir. Ancak adaletli olunamayacak durumlarda tek evliliğin yapılmasını istemiştir. Bu nedenle zorunlu olmadıkça birden fazla evliliğin doğru olmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Çünkü birden fazla evlilik durumunda eşit davranmanın nerdeyse imkansız olduğunu en azından çok zor olduğunu ve her erkeğin işi olmadığını görmekteyiz.

Bununla beraber ikinci bir evliliğin zorunlu olduğunu düşünen birisinin de şahitler yanında nikah kıyabileceğini ve akrabalarına haber vermesinin farz olmadığını ifade edelim.

Çok eşlilik İslam'ın getirdiği bir sistem değildir. İslam öncesi dünyada yaygın olan ve sınır tanımayan bir şekildeydi. Kadının zaten hiçbir konuda fikir beyan etmesi bile mümkün değildi. İslam dini böyle bir ortamda ortaya çıktı ve bu çok eşliliği 20-30'dan dörde indirdi. Buna da çeşitli şartlar getirdi. Bu konuda eşler arasında adaletin yapılması gibi ağır şartlar getirdi. Aksi takdirde bir hanımla evlenmenin daha sağlıklı olacağını tavsiye etti.

İslam dininin çok evliliğe ruhsat vermesinin önemli hikmetleri vardır. Toplumlarda azımsanmayacak derecede var olan hastalık, iki cins arasındaki nüfus orantısızlığı gibi faktörler bu hikmetlerden bir kaçıdır. Örneğin, Batı medeniyetinde, hanımı felç de geçirse, deli de olsa, bir erkek ikinci bir hanımla evlenemez. Bu sebeple de gayr-ı meşru yolların kapısını açmak zorunda kalmıştır. Genellikle erkekler savaşa katılırlar. Bu savaşlarda erkeklerin ölmesi ve –özellikle ahir zamanda, bir hikmete binaen doğumlarda kız çocukların sayısının daha fazla olması, kadınların ister istemez bekâr kalmasına sebep olmaktadır. İşte, gerek ağır ve müzmin hastalıklar sebebiyle olsun, ister kızların sayıca daha fazla olmasından dolayı olsun, bazen çok evlilik zorunlu hale gelebilir. Aksi takdirde, aile yuvası bir yandan erkek için cehenneme dönerken, diğer yandan birçok kadın, bu kutsal evlilik hakkından mahrum kalır. Bu ise, toplusal barışı zedelediği gibi, ahlâkı da deforme eder.

İşte İslam'ın çok evlilikle ilgili verdiği ruhsat bu yaraları tedavi etmeye yöneliktir.
Bu asırda, mümkün oldukça, fertlerin tek evlilikle yetinmeleri daha uygundur. Onları zulümden, mutsuzluktan, hukukî yönden illegal-eş ve çocuklarının haklarını zayi etmekten korur. Çok evlilik söz konusu olduğu takdirde, formel hukuk açısından eski eşinden izin alması gerekmiyorsa da, ailede saygı ve sevginin devamı adına böyle bir izin ve rızanın alınması daha uygun düşer.

ÇOK EVLİLİK

"İki zevcesi olup da birine tamamen meyledip diğerini ihmal eden kimse, kıyamet gününde, bir yanı felçli olarak gelir." (Hadis-i Şerif)

Eski Mısır Hukuku: Koca bazı şartlar altında birden fazla kadınla evlenebilirdi

Babil Hukuku: Hamurabi kanunlarına göre, zevce çocuk doğurmazsa veya ağır bir hastalığa tutulursa, koca odalık alabilirdi.

Çin Hukuku: Kocanın serveti müsait olursa, ikinci derecede zevceler alabilirdi. Şu kadarki, bu kadından doğacak çocuklar, birinci ve asıl zevcenin çocukları sayılırdı.

Eski Brehmenler: Vichnou kitabına göre, erkekler bulundukları sınıflara göre bir, iki, üç veya daha fazla kadınla evlenebilirdi. Apastamba kitabında ise, bu konuda tahdit vardı, kadın vazifelerini hakkıyla yerine getirebiliyor ve erkek çocuğuda oluyorsa, koca ikinci bir kadınla evlenemezdi. Manu düsturlarında, bir adam, ilk zevcesini kendi toplumsal seviyesinde seçmesi lazımdı, ikinci zevcesini, daha alt tabakalardan alabilirdi.

Eski İran : Çok evlilik kabul edilmişti.

Roma Hukuku : Odalık almak, kanuni nikah olmaksızın yaşamak vardı.

Kitab-ı Mukaddes : Eski Ahid'de Davud a.s. bir çok kadınla evlendiği zikredilir. Eski Ahid'de çok evlilikten bahseden başka yerler de vardır. Müsevilite de çok evlilik vardı.

Yeni Ahid'de (İncil), birden fazla kadınla evlenmeyi yasak eden bir madde yoktur. Ancak tek zevce ile yetinbmenin iyi olacağına dair tavsiyeler vardır.

Birden fazla evlenme, Hristiyanlık aleminde XVI. asra kadar normaldi.

İslam'dan Önceki Arabistan: Çok evlilik konusunda hiç bir tahdit ve sınır yoktu. Erkek istediği kadart kadınla evlenebildiği gibi, aralarında zevce değişimi bile olurdu.

İSLAM'DA ÇOK EVLİLİK

Cenab-ı Hak buyuruyor:

"Eğer (kendileriyle evlendiğiniz takdir de) yetimlerin haklarına riayet edememekten korkarsanız beğendiğiniz (veya size helâl olan) kadınlardan ikişer, üçer, dörder alın. Haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın; yahut da sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır." (Nisa Suresi / 3)

Ayette açıkça görülmektedir ki, birden fazla 2,3 nihayet 4 kadınla evlenme; mutlaka yapılması gerekli farz ve vacib kabilinden bir emir değil, bir müsaadedir. Ancak bu izin, kadınlar arasında tam bir adalet yapmaya bağlanmış, Bir tek zevce ile yetinmenin, adalete en yakın ve en doğru yol olduğu belirtilmiş; adaleti yerine getiremeyeceğinden korkanın, tek kadınla yetinmesi emredilmiştir.

ÇOK EVLILILIK KONUSUNDA ISLAM PRENSIPLERI

1) Adetin sınırlandırılması : Cahiliye devrindeki erkeğin hudutsuz evliliğine sınır getirilmiş. Bu ayetin nuzulünden sonra Resulullah'ın emriyle 4'den fazla hanımı olanlar, fazlalarını boşadılar.

2) Eşler arasında adaletin gözetilmesi : Zevceler arasında adalet, yedirme, içirme, giydirme, barındırma, kocalık muamelesi, sevgide gösterilecektir. Yalnız şu varki, insanın sevgi hususunda tam bir eşitlik gösterebilmesi, imkansız denecek kadar zordur. Kadının çeşitli fiziksel ve ruhsal özellikleri sevginin derecesindeki farklılıkları meydana getirecektir. Erkek ne kadar eşitlik konusunda çaba harcasa da bunu başarması imkansız derecesindedir.

Cenab-ı Hak buyuruyor:

"Üzerine düşüp uğraşsanız da kadınlar arasında âdil davranmaya güç yetiremezsiniz; bâri birisine tamamen kapılıp da diğerini askıya alınmış gibi bırakmayın. Eğer arayı düzeltir, günahtan sakınırsanız Allah şüphesiz çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir." (Nisa Suresi / 129)

Bu ayet-i kerimeyle Cenab-ı Hak erkekleri kadınlarına sevgi ve muhabbet hususunda mutlak bir eşitlik göstermekten afvetmiş. Sadece erkeğin bir tarafa bütün bütün meyledip ötekinden yüz çevirmesini yasaklamış, elinden geldiği kadar eşit davranmaya çalışmasını emretmiştir. Bir hadis-i şerifte bu hususla ilgili olarak şöyle buyurmaktadır:

"İki zevcesi olup da birine tamamen meyledip diğerini ihmal eden kimse, kıyamet gününde, bir yanı felçli olarak gelir." (Hadis-i Şerif)

Kadın yaratılışı itibariyle erkeğini normal şartlar altında ikinci bir kadınla paylaşmaya razı olmadığı gibi, hiçbir kadın da mecbur kalmadan evli bir erkekle hayatını birleştirmek istenmez.

Çok evliliğin hak olduğuna inanmak imanın gereğidir. Ancak, buna inanmak kadının, kocasının kendi üzerine evlenmesini onaylayarak rıza göstermesi, tasvip etmesi zorunluluğunu getirmez.

Hiçbir mümin babadan da kızı üzerine damadının ikincisi, üçüncüsü veya dördüncü kadını almasını olgunlukla beklenemez. Kadının kıskançlık fıtratı ve babalık şefkati buna engeldir. Nitekim:
Peygamberimizin kızı Hz.Fatıma, kocası Hz.Ali'nin ikinci bir kadınla evlenmek istemesine karşı çıkmıştır. Peygamberimizin terbiyesinde büyüyen Hz.Fatıma'nın, kocasının ikinci evliliğine karşı çıkması caiz olmasaydı. Allah Resulü onu ikaz eder, kocasının arzusuna boyun eğmesini emrederdi. Halbuki durum öyle olmamış, bilakis kızının üzüldüğünü gören Allah Resulü, damadı Hz.Ali'nin bu arzusundan vazgeçmesini istemiş, eğer vazgeçmezse ancak Fatıma'yı boşadıktan sonra evlenebileceğini bildirmiştir. Hz.Ali'nin Fatıma'nın üzerine evlenip onu üzmesine razı olmamıştır.


Allah resulünün bu davranışında, müslüman kız ve babalarının damadın ikinci evliliğine karşı çıkabilecekleri hususunda ruhsat vardır denilebilir.

Sözün özü: İslam çok evliliği ne emir ne de tavsiye etmiştir. Sadece bazı zaruri hallerde müsaade etmiştir. Zaten yukarıdaki olayı naklettikten sonra diyecek bir şey olmasa gerek.

Kaynaklar:

1) Bu yazının hazırlanmasında büyük ölçüde, Sayın Mehmet Dikmen tarafından kaleme alınan
"İslamda Kadın Hakları" eserden yararlanılmıştır.

2) Elmalı Tefsiri


kaynak
 

Masterlord

Kıdemli
Üye
saharay hanım
hem soru soruyorsunuz hemde cvb beklemeden baska baska kaynaklardan arastırıp yazı sunuyorsunuz???? bu ne lahana ne tursu.......

konu döndü dolaştııııı
yine aynı yere geldi
''kadın hakları''

ülkemizde zaten sistem geregi 4 eş serbest deil
serbest olan ülkelerdeki zina oranlarına bakıp yorum yapıyoruz
ve onların durumları bu yönden bizden çooookkk daha iyi....

ama yine bazı bayan üyelerimiz her zmn oldugu gibi konuyu bu yere çekmeyi başardılar
ülkemizde esitlik fazlasıyla var
buna ragmen bu tür konuları sık sık açıp neye varılmaya çalısılıyor????

tarih tekerürden ibarettir
hep daha fazlasını isteyenler sonunda hiçbise alırlar
sınırları fazla zorlamamak lazım
çünkü zaten halkımız bu özgürlükçü sistemden memnun deil:prv:

o bunu demis
su böle yapmış
bu bunu niye öle yapmış
Peygamberimiz hz aliye nedemis:malesef:

zina mı, 4 eslilikmi bence 4 eslilik
kuranı kerimdede bu bu sekilde açıklanmıstır
hz muhammed dönemidede 4 eşlillik vardı
eger kadınların hakları gözetilmiyo olsa idi yada kadınlar eziliyo olsa idi Allahın resulu buna müsade edermiydi???

konunun kadın haklarıyla deil
dogrudan toplum düzeniyle alakası var
insanların günah işlemelerini önlemek için getirilmis mantıklı bi sistem

kimin kimle evlilik dışı ilişki ile ne yaptıgı belli olmayan, soyu kırılmış, hastalıkların yaygınlasmış,tecavüzlerin artmış bi sistemdense

kapalı, 4 eşli bi sistemi tercih ederim, ederler.........

zinayı önlemek adına bizim ülkemizdede 4 eşliligi serbest bırakmaları gerek
yoksa Avrupanın girdigi bataklıga ha girdik ha giricez

namus kavramı daha önce bukadar ayaklar altında deildi
allah sonumuzu hayır etsin
daha güzel yarınlar için
iyi forumlar........
 
Üst Alt