• Hoşgeldiniz Yayın hayatımıza turktwit.com olarak devam etme kararı aldık. Tüm uyelerimizi yeni sosyal medya sitemizTurkTwit.Com 'a bekleriz

Seytan mi- Iblis mi?

Askin gucun hadisleri/sozleri olduguna iman edilen
Kur'an/Okunan adli Kitapta bazi Kissa/Hikayeler vardir
Ornegin kisas-i Enbiya/Peygamberlerin hikayeleri ve/veya tarihi demektir

Iste
Kutsal ve TEK otorite olmasi icin gonderildigini iddaa eden ve
Bu iddaasina iman/inanana olum sonrasi mutlu hayat vaat eden bu Kitapta
Bir yaradilis kisasi vardir

Yonetim boyutuna en yakin durumda olan guruptaki ustun yaratiklardan biri
Basit bir toprak kokenli beseri/olumlunun onunde egilmek zorunda kalmasinin
Bir imtahan oldugunu anlayamadigi icin kabul etmiyor
Ancak anladiginda ise o boyuttan beser/olumluler boyutuna atilip;
Kiyamet ertesi sonsuz cehennem yasa mina mahkum oldugu HUKMU ogreniyor
Askin gucun nizaminda/SUNNETinde degisme olmadigini bildiginden umutsuzluga kapiliyor

Iste bu durumun/sifatin adi iblas/IBLIS tir
Bu iblis durumunda olan yaratigin ismi ise;SEYTAN dir

Kur'an'da bu yaratigin:
Yaratik-insan dialoglarinda ki adi hep SEYTAN olarak gecer
Askin guc-yaratik dialoglarinda ki adi hep IBLIS olarak gecer

Yani
Askin guc karsisinda yasadigi olayin saskinligindan
Buyuk bir hayal kirikligina ugrayarak;sonuc hukmunden dolayi da,
Umutsuzlugun son noktasina yuvarlanan anla mina gelen
IBLIS

Musluman
Cuman mubarek olsun!
 
bazı alimler bu cennetin dünyada olduğunu iddia ettiklerini okumuştum evvelce .
ademin cennette imtihan edilmesi (cennette imtihan yok)
cennette düşmanlık yok oysa adem ve eşi cennette şeytanın düşmanlık edeceğiyle uyarılıyor ,
cennete girince çıkmak yok oysa cennetten çıkarılmışlardır.
cennette şeytan olmaz oysa şeytan oradadır
gerçek cennet ebedidir oysa şeytan onu ebedilik ağacından yemekle kandırmıştır.
cennette isyan yok oysa adem günah işlemiş oldu
demekki cennet bu dünyadaki bir cennettir diyorlar.


efenim din alimi değilim ama gerçek cennette iselerde,Allahın huzurundan kovuldu cennetten indirilmesi daha sonra olmuş olabilir diye düşünüyorum.çünkü Allah ademle Havvayı onları saptırabileceği konusunda uyarmıştı.Cennete giremese neden uyarsın ki.
Sıkıyorsa seç gibi bir durum var burada tehdit yani .O zaman bir özgür iradeden ya da dide zorlama olmadığından bahsedilebilir mi?

bu soruyada ataullah iskenderiden gelsin cevap efenim;
Kulların ibadetlere karşı olan tembelliklerini bildiği için kendine ibadeti vacip kıldı. Böylece onları mecburiyet zincirleriyle kendine yöneltti. “Zincirlerle cennete çekilen kavme Rabbin hayret etti.” Sana taati vacip kılarken aslında cennete girmeni vacip kıldı.
 
bazı alimler bu cennetin dünyada olduğunu iddia ettiklerini okumuştum evvelce .
ademin cennette imtihan edilmesi (cennette imtihan yok)
cennette düşmanlık yok oysa adem ve eşi cennette şeytanın düşmanlık edeceğiyle uyarılıyor ,
cennete girince çıkmak yok oysa cennetten çıkarılmışlardır.
cennette şeytan olmaz oysa şeytan oradadır
gerçek cennet ebedidir oysa şeytan onu ebedilik ağacından yemekle kandırmıştır.
cennette isyan yok oysa adem günah işlemiş oldu
demekki cennet bu dünyadaki bir cennettir diyorlar.


efenim din alimi değilim ama gerçek cennette iselerde,Allahın huzurundan kovuldu cennetten indirilmesi daha sonra olmuş olabilir diye düşünüyorum.çünkü Allah ademle Havvayı onları saptırabileceği konusunda uyarmıştı.Cennete giremese neden uyarsın ki.


bu soruyada ataullah iskenderiden gelsin cevap efenim;
Kulların ibadetlere karşı olan tembelliklerini bildiği için kendine ibadeti vacip kıldı. Böylece onları mecburiyet zincirleriyle kendine yöneltti. “Zincirlerle cennete çekilen kavme Rabbin hayret etti.” Sana taati vacip kılarken aslında cennete girmeni vacip kıldı.

Önce şu ; allahtan habersiz bir şey olmaz ve istediğini doğru yola getirir istediğini doğru yola getirmez diyorsa .Bütün bunları işin ta başından biliyor demektir. O halde ne tür bir oyun oynanıyor? Bütün bunları kendi yarattığına göre sırf kendine inanmıyor diye insanların derilerini yenileyip yenileyip yakmasının anlamı nedir? Ayrıca cennet dünyadadır diye yorum yapan alimler o halde bakara suresinin ilgili ayetleri konusunda oldukça kıvırmışlar demektir. Zira ayetler açık ve net.

Ataullah İskender o halde özgür iradenin olmadığını kabul ediyor. Zira işine gelirse mantığı açık ve net ortada siz ne kadar bu durumu inkar yolunu seçseniz de.
 
Önce şu ; Allahtan habersiz bir şey olmaz ve istediğini doğru yola getirir istediğini doğru yola getirmez diyorsa .Bütün bunları işin ta başından biliyor demektir. O halde ne tür bir oyun oynanıyor? Bütün bunları kendi yarattığına göre sırf kendine inanmıyor diye insanların derilerini yenileyip yenileyip yakmasının anlamı nedir?
Bakara Suresi'nin 26. ayetinde Allah'ın, sadece fasıkları saptıracağı belirtilmiştir.

Fısk, Allah'a itaati bırakmak, doğru yoldan ayrılmak demektir. O halde Allah, fasıklar doğru yoldayken onları yoldan çıkarıp eğri yola sokmuyor, onları doğru yoldan şaşırtmıyor. Onlar kendileri doğru yolu bırakmış, eğri yollara sapmışlardır.

Allah onları, peygamberleri aracılığıyla doğru yola gelmeye çağırdığı halde onlar girdikleri yanlış yolda devam etmektedirler. İşte Allah yoldan çıkmış olan, çağrıldıkları halde doğru yola gelmeyen o insanları kendi girdikleri sapık yollarında bırakmaktadır. Kur'ân-ı Kerîm'de Allah'ın idlali (saptırması), sapık insanları kendi hallerine bırakması demektir.

Yoksa mahsus doğru yoldan çıkarıp eğri yollara düşürmek değildir. Bundan dolayı birçok ayette de "Allah'ın, fasıklardan yahut zalimlerden yahut kâfirlerden başkasını şaşırtmayacağı" vurgulanır.
Ayrıca cennet dünyadadır diye yorum yapan alimler o halde bakara suresinin ilgili ayetleri konusunda oldukça kıvırmışlar demektir. Zira ayetler açık ve net.

cennet dünyadadır demiyorlar.Adem dünyadaki bir cennette yani bağlık bahçelik rahat güzel bol yemişli bir yerde idi diyorlar.ahiretteki cenneti inkar etmiyorlar.Fakat bu bir görüştür. doğrusunu Allah bilir.Ayete bazı alimlerin yaptığı yorumdur.
Farklı yorumlayanlarda çoktur.

Ataullah İskender o halde özgür iradenin olmadığını kabul ediyor. Zira işine gelirse mantığı açık ve net ortada siz ne kadar bu durumu inkar yolunu seçseniz de.
öyle birşey demiyor.İbadetler insanı manevi olarak geliştiren,pozitif enerjisini artıran ve cennete layık hale gelmesini sağlayan işlerdir.Ama farz kılınmasaydı kolay kolay kimse ibadet yapmazdı.Zorlama derken bundan bahsediyor.Yoksa iradeye müdahaleden değil.
 
Üstad.. Çok teşekkür ediyorum açıklamanıza. "Ekber" konusunda gerçekten ufkumu açtınız. Bu arada paylaşımlarınızı başka yerlere taşımaya devam ediyorum. Tabii anladıklarıma göre yorumlarınızı da. Haddim olmayarak.

Üstad! Bilgili biri olduğu besbelli olan İblis acaba tevbe etmeyi neden akledemedi, diye bir sual geliyor aklımıza. Açıklamalarınızda "..yapacak bir şey olmadığını anladı.." manasında bir açıklama var ama bu yetersiz geldi. Saygı ile bekliyorum açıklamanızı.

Allah'a emanet olunuz.

Selam!

Sn.sevmekesas
Tovbeden ne anliyorsunuz?
Bagislanmak umidiyle,
Allah cc ya yaptiginizi izah etmek
.

Seytan neden tevbe etmedi?
Etti!!!

Adem as’da-
seytan da tevbe etti.

Yani
Yaptiklarinin sebebini
Allah cc na acikladilar.


Seytan dedi ki?
(Lafzen)Sen beni saptirdigin icin boyle oldu.

Yani
Sen bunun boyle olmasini
Murad ettin,boyle oldu,

Yani
Kaderci bir anlayisi sebeb gosterdi.

Peki Adem as ne dedi?
(Lafzen)Ben nefsime zulum ettim.

Yani
Kendi ellerimle kazandigimla kendime zulum ettim.

Yani
Imtahaninin farkina varip
Nefsinin basarisizligini one cikardi.
Kaderciligin reddeden bir sebeb gosterdi.

Sonucta:
Affedilen kim oldu?
Kederci mi?
Imtahanci mi?......

(Lafzen)..Ve Allah, Ademin tevbesini kabul etti!!!!]


Kur’an’in temel ogretilerinden biri de
Kaderciligin reddi dir.

Kadercilik
Seytanin iblas olmasina neden olan bir inanctir.

Nas suresindeki
Iblaslasan insanlar kadercilerdir
/seytanin bilgisini ilahi zannedenlerdir.

Buda genis bir konudur.
Bir gun bir baslik altinda yazmayi dusunuyorum.

Allah cc na emanet olun!
 
Üstad..
şeytanın kadercilik savunusu, bi bakıma biraz da "uyanıklık" diye vasıflandırılabilir mi? Yani şeytan kendi yaptığı işi, "Sen öyle istedin" diyerek -haşa- Allah'a cc mı yüklemiş oluyor? Bu da en güzel anlatımıyla "Şeytanlık" olmuş olmuyor mu? Doğru mu anlamışım acaba? Yani Allah u Teala cc herşeyden önce dürüstlüğü istiyor. Dürüstçe itiraf(tevbe) istiyor ve buna müsamaha göstermiş oluyor, anladığım kadarıyla..

Teşekkür ediyorum. :)
 
Üstad..
şeytanın kadercilik savunusu, bi bakıma biraz da "uyanıklık" diye vasıflandırılabilir mi? Yani şeytan kendi yaptığı işi, "Sen öyle istedin" diyerek -haşa- Allah'a cc mı yüklemiş oluyor? Bu da en güzel anlatımıyla "Şeytanlık" olmuş olmuyor mu? Doğru mu anlamışım acaba? Yani Allah u Teala cc herşeyden önce dürüstlüğü istiyor. Dürüstçe itiraf(tevbe) istiyor ve buna müsamaha göstermiş oluyor, anladığım kadarıyla..

Teşekkür ediyorum. :)

Selam!

Sn.sevmekesas;

Kur’an’daki :(Lafzen)”Burada/huzurda sadece dogrular konusulur”
Baglamli ayetleri hatirlayiniz.

Allah cc nun huzurunda KIMSE YALAN soyliyemez.
Kimse gercegi ortmeye calisamaz.
Kimse seytanlik yapmaya calisamaz.

Kur’an’in bize ogrettigi bu BILGI isiginda
Seytanin:(lafzen) "Sen öyle istedin" cumlesi,
Tasavvuf kokenli hocalarin iddaasi gibi
“Sucu Allah’a (cc) atti” sallamasi olamaz.

Seytan:
Idrak sahibi,secme sansi verilmis
IMTAHANA tabii varligi,
yaratilmadan once tanimiyordu.

Ogune kadar gordugu,
Kun/ol emrinin yerine gelisiydi.
Herseyi O’nun muradina uygun olusundan baska birsey bilmiyordu.

O yuzden
Kendi inanci icinde hakliydi.

O kendisinin de secde etmemesini
Yine Allah cc nun muradi oldugunu
Aksi takdirde bunu yapmasi gerektigini ZANN’ediyordu.

Ancak
Kendi tevbesinin reddedilip
Insanin tevbesinin kabulu uzerine
IMTAHANIN’da Allah cc nun muradi oldugunu anladi.

Imtahan icin serbest iradenin varligini da anlamasin da yasadigi
Buyuk saskinlik , onu;iblas/Iblis durumuna dusurdu.

Musriklerin;”Allah (cc) dileseydi biz onlara tapmazdik”
Sozlerini hatirlayin….

Musluman
Seytani iblise ceviren
Musrikleri gunahlarinda israr ettiren
“Kaderci” inanistan ve
Bu inanisa sizleri cagiranlardan KACIN!…………..
 
Seytan:
Idrak sahibi,secme sansi verilmis
IMTAHANA tabii varligi,
yaratilmadan once tanimiyordu.

Ogune kadar gordugu,
Kun/ol emrinin yerine gelisiydi.
Herseyi O’nun muradina uygun olusundan baska birsey bilmiyordu.
sn mopsy şeytan cinnilerden olduğu için irade sahibi olmanın ne demek olduğunu biliyordu.Asıl siz burada şeytanı adeta bilemeden suç işlemiş göstermiş,Allahı suçlu çıkarmışsınız.
 
Ummi-sn mopsy şeytan cinnilerden olduğu için irade sahibi olmanın ne demek olduğunu biliyordu.

Selam!

Sn.Ummi;
Yaziyi dikkatsiz okumussunuz!.
“Seytan idrak sahipligi nedir bilmiyordu”
demedim.

mopsy-“Seytan:
Idrak sahibi,secme sansi verilmis
IMTAHANA tabii varligi,
yaratilmadan once tanimiyordu. “

Tanimadigi
…ozellikteki VARLIK!
Yani
Insanoglu….

Buraya dikkati cektim.
Cunku;
Tipki Askin guc gibi
Bu ikilem icinde
Ciltler dolusu kitaplar yazilmistir.
Insaallah ilerde buna deginecegim.

Ummi-Asıl siz burada şeytanı adeta bilemeden suç işlemiş göstermiş,Allahı suçlu çıkarmışsınız.

Once
Mopsy-
Kur’an’in bize ogrettigi bu BILGI isiginda
Seytanin:(lafzen) "Sen öyle istedin" cumlesi,
Tasavvuf kokenli hocalarin iddaasi gibi
“Sucu Allah’a (cc) atti” sallamasi olamaz.

Sn.Ummi
Allah cc suclu icin SALLAMA diyorum.
Yani;"At kafadan maden suyu" diyorum.

Zaten
Varliktan Haliklige yukseliste
Varlik farklari kullanilamaz.
Allah cc bunlardan munezzehtir.
SUBHAN'dir!

Yazimi dikkatli okuyun.
Suclu olmasi ZANN’ini gercegin/HAKK’in yerine koymasi.
Kadercilik;Allah cc nun verdigi BILGI degil.
Boylece hevasini inanc yapmis.

Sucu KADERCI olmasi.
O soyledigi soz
Allah’i (cc) suclu yapmak icin degil,Aksine
Iman ettigi dusuncede Allah cc nu daha onemsedigini
Gosterip affedilecegini umdugu icin soyluyor.

Yani
Sen ne yazdiysan o olur.
Benim yaptigim Senin yazdigindir
….diyor.


Ancak
Insanoglunun; (Lafzen)Ben nefsime zulum ettim.

yani
” Hayir ben kendi kendime ettim.
Yapmiyabilrdim.Suc isledim!
”
Baglamindaki Tevbesi Kabul edilince
Umitsiz bir saskinliga [Iblas/iblise] dusuyor.

Bu isin kim suclu kim sucsuz meselesi ile ilgisi yok.
Hangi inanis husrana goturur meselesi var.

Kaderci anlayis dislanirken
Imtahanci anlayisa sans taniniyor.
Kissanin hikmet anlayisi bu.

Ayrica
Allah cc suclu mu?
Gunahkar mi suclu
Gibi sorular sorulamaz.

Askin guc
Siralama,yargilanma,
Dogru-yanlis kapsa mina alinamaz.

Aslinda yaziniz;
Kur’an’daki Allah cc kimligi uzerine
Bir baslik acmam gerektigini dusundurdu.

Allah cc na emanet olun!
 
Son düzenleme:
hayati ve sık sık karşılaşılan bir mesele olması nedeniyle, Allaha, ahiret gününe, resullere, meleklere inanan ve doğru yolu bilen şeytanın şu sözlerine de dikkat edelim..

"...doğrusu ben Allahtan korkarım, Allahın cezası pek ağırdır"(enfal/48)

"Rabbim hiç olmazsa, tekrar dirilecekleri güne kadar bana süre tanı"(hicr/36)

"iblis, "bana insanların tekrar dirilecekleri güne kadar mühlet tanı" dedi. Allah: "haydi sen mühlet verilenlerdensin" buyurdu. iblis: "öyleyse beni azdırmana karşılık and içerim ki ben de onları saptırmak için senin doğru yolunun üstünde oturacağım.Sonra onlara; önlerinden, arkalarından, sağlarından, sollarından sokulacağım. Onların çoğunu sana şükreder bulamayacaksın "(Araf/14-17)


şeytanın son dediğine dikkat. "senin DOĞRU YOLUNUN ÜSTÜNDE OTURACAĞIM"

demek ki şeytan, bir müslümanın kandırılabileceği biricik yolu kullanıyor.. Yani müslümana, elinde içki şişesiyle, açık saçık giyimiyle, dünya menfaatiyle vs. yaklaşmıyor. bilakis; sakalıyla, cübbesiyle, ağzında Allah kelamıyla kısaca dini literatürle yaklaşıyor. tıpkı hz ademe yaklaştığı gibi..çünkü imanı saptırmanın-bozmanın, şaşırtmanın başka bir yolu yok.. "Doğru yolun üzerinde oturan" şeytanın kullandığı en büyük metod bu.. netice itibariyle kişi hem yoldan çıkıyor hem de kendini doğru yolun üzerinde hesab ediyor.. bakın biricik Efendimiz(Rabbimiz) ne buyuruyor..

"Şüphesiz bu şeytanlar onları doğru yoldan alıkoyarlar da, onlar kendilerinin doğru yolda olduklarını(veya doğru yola eriştiklerini) sanırlar"(Zuhruf/37)

"Allah insanların bir takımını yoluna kabul eder, bir takımı da sapıklığı hak eder. Sapıklar Allahtan önce şeytanları veli edinen ve kendilerini doğru yolda gören kimselerdir"(Araf/30)

"O çok aldatan şeytan, sakın sizi Allah ile aldatmasın"(Lokman/33)
 
Üst