Kuran-ı Kerim'de namaz kaç vakit olarak geçmektedir?

Kuran-ı Kerim'de namaz kaç vakit olarak geçmektedir?​

Soru
Gündüzün iki ucunda geceye yakın saatlerde namaz kıl (Hud 14) Namazlarla beraber orta namazıda koruyun (Bakara 238) Delil gösterilerek aslında namazın 3 vakit olduğu bunun üstünün islami zorlaştırmadan ve yozlaştırmadan kaynaklandığını savunmaktalar. 3 vakit namazı asr-ı saadette var olduğunu ve üstünün gereksiz olduğunu söylüyorlar(öğlen ikindi ve akşam) Bana Kuranda 5 vakit namaz kılmamız gerektiğine dair delilleri sunabilir misiniz?
Kullanıcı: Ubeydullah | Tarih: 22-Eylül-2006, Saat: 05:18:18

Cevap
Değerli kardeşimiz;
Cenab-ı Hak şöyle buyuruyor:

"Gündüzün iki tarafında, gecenin gündüze yakın saatlerinde namaz kıl. Zira böyle güzel işler insandan uzak olmayan günahları silip giderir. Bu, düşünen ve ibret alanlara bir nasihattır." (Hud Suresi:114)

Gündüzün iki ucu akşam ve sabah namazı, bir kısmında da yatsı namazı vardır. Üç vakit bu ayette zikredilmiştir.

"Gündüzün güneş dönüp gecenin karanlığı bastırıncaya kadar belli vakitlerde namaz kıl ve özellikle sabah namazını! Zira sabah namazı meşhuddur." (İsra Suresi :78) Güneşin batıya yönelmesinden gece olana kadar kılınan namaz ikindi namazıdır. Sabah namazı tekrar edilmiştir.

"O halde onların söylediklerine sabret. Güneşin doğmasından ve batmasından önce Rabbinin yüceliğini ilan et, Ona hamdet. Gecenin bazı vakitlerinde, gündüzün bazı taraflarında da Ona ibadet et ki Allah rızasına eresin." (Taha suresi : 130)

Burada beş vakit namaza işaret edilmektedir. Âyette geçen hamd ile tesbihten maksat namazdır. Güneşin doğmasından önce sabah namazı, batmasından önceki: İkindi namazı, gecenin bir kısım saatleri: akşam ile yatsı, gündüzün bazı taraflarındaki namaz ise öğle namazıdır.

Beş vakit namaz; sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazları Kur'an-ı Kerim içinde değişik yerlerde zikredilmektedir. Bazan ikisi, bazan üçü, bazan dördü değişik bir ifade üslupla anlatılmaktadırlar. Cenab-ı Peygamberimiz, Kur'an-ı Kerim'i hem sözü ve hem de işi ile tefsir etme hakkına sahip olduğu için bu hak kendisine Allah tarafından verilmiştir sözü ve işi namazın beş olduğunu açıklamıştır.

Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
22-Eylül-2006 - 15:31:34
 
Eğer herkesin bir doğrusu varsa bu fetvaları verenler neden namazın kaç vakit olduğunu kesin kati cevap veriyorlar. Birisi diyorki namaz 5 vakittir. Biri diyorki namaz 3 vakittir.

Birileri çıkıp diyemiyor mu namaz 3 vakitte olabilir ama 5 vakit olduğu hakkında görüş kuvvetli diye sn. Venhar.
 

bursali68

Merhaba,

Bizim DİYANETİMİZ Sünni - Ehl-i Sünnet İtikadındandır....Ve bu yüzen de " 5 Vakit Namazı " empoze etmesi gayet doğaldır...Sünnilerin sevmediği ,ancak aynı kitaba ve peygambere inananlardan olan Şİİ ler de namaz 3 Vakittir...Bizim Alim - Ulema takımı iyi anlamış,onların Alim - Ulema takımı eksik anlamış öyle mi....Aaaa bu arada ben Şii leri söyledim ya ,Şiiler için bini bir para karalamalar da gelebilir her an...Sonra da derler " Müslüman - Müslümanın Kardeşidir "...Sen bas kalayı küfrü,sonra da şirin gözükmek için " biz kardeşiz " de...Bu açıdan da bakınca yalanın bini bir para....

Sağlıcakla kalınız...
 

Venhar

1. Hikaye yarışma birincisi, 2. Avatar yarışma bir
Bu durumda en azından SEBBİH kelimesini siz NAMAZ ben ise ANMAK / Tesbih Etmek olarak anlıyoruz demektir...
sn. bursalı bakın ne güzel demişsiniz "SEBBİH" namaz kılmak tesbih etmek ve anmak hepsi aynı odakta yani namaz da birleşmiyor mu ? Namaz kılmak Allahı tesbih etmek anmak değilmidir?ayetlerde namazınızı dosdoğru kılın beni anın demiyor mu yüce yaradan... o zaman şöyle düşünelim tek başına anmaktansa güçlendirelim ibadeti tesbih edelim onla da yetinmeyelim namazla en güzel şekilde tamamlayalım ibadetimizi artı bırakalım 3 vakit 5 vakit sınırlamasını nafileler kazalar kılalım ne zararı olur ki ?

artı bir de şöyle yaklaşım getirmek istiyorum şimdi her dilde bırakın arapçayı diğer bütün dillerde bir kelimeyi alın açın sözlüğü bir çok anlamı olduğunu görürsünüz bunu çok iyi bilen bir insanım çünkü ingilizce ve diğer yabancı dillerle çok ilgilenen artı zaman zaman okullarda ingilizce öğretmenliği yapmaktayım ama işin aslı farklı biz başka dilleri tam manasıyla öğrenemediğimiz için anlamları kavramakta hangi anlamını nerede kullanacağımızı o dili kullananlar ve yaşayanlar yada tam manası ile en ince ayrıtısıyla öğrenenler kadar iyi anlayamıyoruz başka insanlarda türkçeyi aynı şekilde kavrayamazlar... türkçede de bir kelime birçok anlam içerir ama dilin tabiatı ve kullanımına göre anlam değişir şöyle ki;türkçe de geçen YAZMA kelimesini yabancı bir insandan istediğinizde size sözlük anlamları ile bir çok çeşit anlam çıkarır bunu denemeniz çok kolay kabakulak hastalığına kadar bile yorumlanıyor sözlüklerde... ama bize göre "bir çeşit örtü "diye anlaşılır bunu yaşayan bu dili bilen bir insan size direkt istediğiniz şeyi yani kenarları oyalı baş örtüsü getirir ki doğrusu da budur işte bu anlam karmaşası bu yüzden çıkmaktadır...umarım anlatabilmişimdir...
 

Venhar

1. Hikaye yarışma birincisi, 2. Avatar yarışma bir
Eğer herkesin bir doğrusu varsa bu fetvaları verenler neden namazın kaç vakit olduğunu kesin kati cevap veriyorlar. Birisi diyorki namaz 5 vakittir. Biri diyorki namaz 3 vakittir.
Birileri çıkıp diyemiyor mu namaz 3 vakitte olabilir ama 5 vakit olduğu hakkında görüş kuvvetli diye sn. Venhar.
elbette diyor , diyoruz da :) ama demekle kalmak tartışmayı dozunda bırakmak zorundayız küfre gitmekten de sakınmak durumundayız bu yüzden herkesin doğrusu kendine nasıl olsa tartı hiç şaşmayacak bizden sadece söylemesi araştırmak doğruya yönelmek insana yani bireye kalmış ...
 

İNCİ

Kendimi bildim bileli kalıplara sokulan hiç bir şeyi sevmedim. Namaz Allah'a ibadet değil mi? Namaz Allah'ı anmak değil mi? Siz sayılarla anın, ben özgürce kalıplara girmeden gönlümden ne kadar geliyorsa o kadar sevgimi göstermek istiyorum beni yaradana.Yani sınırsız bir şekilde ve özgürce.
 
Kendimi bildim bileli kalıplara sokulan hiç bir şeyi sevmedim. Namaz Allah'a ibadet değil mi? Namaz Allah'ı anmak değil mi? Siz sayılarla anın, ben özgürce kalıplara girmeden gönlümden ne kadar geliyorsa o kadar sevgimi göstermek istiyorum beni yaradana.Yani sınırsız bir şekilde ve özgürce.
Bir özgürlüğünüz olduğu doğru ama kendinize farzları şart koşmadığınız için ve bir mecburiyet tanımadığınız için Allah ı andığınızı söylüyorsunuz fakat bunu gerçekte ya çok az yapıyorsunuz veya hiç yapmıyorsunuz farz gibi bir mecburiyet sizin için olmadığından dilinizde halinizde ahvalinizde Allah ı anmaktan yoksun kalıyor ve siz kendinizi rahatlatmak için ben özgürce yapıyorum diyorsunuz. Bu özgürlükten günde beş vakit namaz kılan birinden daha fazla Allah ı andığınızı mı çıkarmalıyım ?
 

bursali68

Merhaba,
Namaz kılmak Allahı tesbih etmek anmak değilmidir?
Sn.Venhar HAYIR DEĞİL...!!! Aynı olsa ,ne diye Kur'an'da EKIYMUSSALAT ayrı , SALAT ayrı , SEBBİH ayrı...Yazsın ki değil mi...Hepsine SEBBİH yazar geçer...Olur biter...
ayetlerde namazınızı dosdoğru kılın beni anın demiyor mu yüce yaradan...
Hayır öyle demiyor...Ayetleri bir daha inceleyiniz derim...Namazınızı dosdoğru kılınız derken SALAT veya EKIYMUSSALAT kelimesini kullanıyor...!!!
o zaman şöyle düşünelim tek başına anmaktansa güçlendirelim ibadeti tesbih edelim onla da yetinmeyelim namazla en güzel şekilde tamamlayalım ibadetimizi artı bırakalım 3 vakit 5 vakit sınırlamasını nafileler kazalar kılalım ne zararı olur ki ?
Eeeee o zaman İLAHİLER - ŞARKILAR -TÜRKÜLER...Aklımıza ne gelirse ilave edelim ne dersiniz...İki de çay söyleyelim sohbet dostluk bulsun olur mu...??? Namazı dosdoğru kılın ayetinden siz ne anlıyorsunuz...???İLLE DE 5 VAKİT söylemi ve bu doğrudur söylemidir konuları buralara kadar getiren...Ve bu DİYANET ELİYLE topluma servis ediliyor...Ne bekliyorsunuz itiraz edilmesin ,tartışma olmasın,sorgulanmasın mı...??? Anlamadım bir türlü...Fizikçisi-Matematikçisi-Dil Bilimcileri-Din Bilimcileri....Bilim adamları bir araya gelsin bie KOMİSYON oluşturulsun ve o komisyon Kur'an'ı TERCÜME etsin DİYORUZ....Ama nerde neredeyse tüm Mezhepler - İtikadlar - İmamlar - Şeyhler - Şıhlar şah kalkıyor ,itiraz ediyor ,kabul etmiyor...Neden diye düşünüyor musunuz hiç...??? Bakın öğretmenlik yapıyormuşsunuz bazen...Öğretmen karşısındakileri de DÜŞÜNDÜREBİLMELİ...Peki bu konuda niçin itiraz edildiğini hiç siz düşündünüz mü...Tekere çomak sokulacağı için,birilerinin RANT kapısı kapanacağı korkusu olduğu için , bu zaman kadarki YUTTURMACALARIN artık tutmayacağını bildikleri için olmasın...???Bilgilerinden KORKULARI YOKSA niçin itiraz ederler...???

Son paragrafınız ise kısacık bir bilgi...: Her kelime cümle içerisindeki kullanılış biçimine göre ANLAM kanır veya faklı anlamları varsa dahi , cümle içerisindeki kullanılış biçimi onun anlamını ortaya koyar...

- Bu YAZI böle geçireceğim....Derken kimse bunu YAZMAK fiili olarak anlamaz...!!!

- Bu YAZI böyle yazılır...Derken de kimse bunu mevsim olarak YAZ anlamaz...!!!

Kelimenin anlamı cümle içerisinde yerini bulur...

Sağlıcakla kalınız...
 

İNCİ

Bir özgürlüğünüz olduğu doğru ama kendinize farzları şart koşmadığınız için ve bir mecburiyet tanımadığınız için Allah ı andığınızı söylüyorsunuz fakat bunu gerçekte ya çok az yapıyorsunuz veya hiç yapmıyorsunuz farz gibi bir mecburiyet sizin için olmadığından dilinizde halinizde ahvalinizde Allah ı anmaktan yoksun kalıyor ve siz kendinizi rahatlatmak için ben özgürce yapıyorum diyorsunuz. Bu özgürlükten günde beş vakit namaz kılan birinden daha fazla Allah ı andığınızı mı çıkarmalıyım ?

Benim yazdıklarımdan herhangi bir şey çıkarmanıza gerek yok.
 
Konu ile ilgili şahsi fikirlerim şöyle:salat kelimesi hem dua hem de namaz anlamlarına gelmektedir.Namaz/dua vakitleri konusunda şuna dikkat etmek gerekir.Bizzat peygambere hitaben verilen emirleri herkes için bir gereklilik gibi kabul etmek yanlıştır.Örneğin

Gündüzün iki ucunda geceye yakın saatlerde namaz kıl (Hud 14) Namazlarla beraber orta namazıda koruyun (Bakara 238)

Hud 14 de direk peygamberden istenmektedir.Fakat bakara 238 de "orta namazı koruyun" buyrularak namaz/dua emri herkese yüklenmiştir.Tabi dileyen hud 14 de buyrulan emri kendi de uygular bu da çok güzel bir şeydir.Özetle emrin genel bir emir olması lazımdır.Bunu dikkate alırsak namaz vakitleri Kuran' a göre 3 vakittir.Bakara 238 de geçen orta namaza ilaveten;

NUR SURESİ 58
Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlarla, ergenlik yaşına gelmemiş olanlarınız sizden üç vakitte izin istesin: Sabah namazından/duasından önce, öğlen vaktinde elbiselerinizi çıkardığınızda, gün battıktan sonra yerine getirilen namazdan/duadan sonra... Kaygılanacağınız üç vakittir bunlar. Bunlar dışında size de onlara da bir günah yoktur. Aranızda dolaşırlar, birbirinize bakabilirsiniz. Allah, ayetleri size işte böyle açıklıyor. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.

Kurandakidin.net adresinde konu irdelenmiş oraya da bakmanızı tavsiye ederim :
Uydurulan Din ve Kuran'daki Din
.kurandakidin.net

Özellikle orta namazın en iyi en uygun anl***** gelebileceği de bir çok insanın işini kolaylaştıracağını düşünüyorum. orta namaz fecr ve işa namazları/duaları arasında kalan zamanın kişiye göre en uygun olanında da kılınabilir.
 

redyellow

Namazın 5 vakit olduğuna inanıyorum, sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazlarını eda ediyorum. Allah kabul etsin.
 
Üst