Başka bi forumda tesadüfen açılmış konuyu gördüm. Bizim foruma aç dedim "sizde kim bakacak ki " mealinde laf ebeliğine maruz kaldım. Arkadaşlar mesajların sayısı değil kalitesi önemli. O milyon mesaj barındıran forumlarda meselenin kaç tane cevabı var ki???

Neyse: İncecik malzeme olsa. İnce bir boru. Nası diş açılacak? Şimdi pafta dediğimiz boruda ve ya silindirik malzemede dönerek ve metali keserek diş açma mantığı boru inceldiğinde işlemiyor. Çünkü çok ince olan malzeme pafta tarafından kesilmiş oluyor. Yani diş dibi diş üstü farkının kesilerek işlenmesi yüzünden ince malzemede işlemiyor pafta.

Bu duruma çare;
-pafta diş derinliği azaltılabilir. Özel pafta araştırılabilir ve ya özel pafta yaptırılması düşünülebilir.
-tornada da ince bir derinlik verilip diş açılabilir.
-en önemli ve benim aklıma gelen kabartma yöntemi. Böyle bi yöntem aslında fırça saplarında uygulanıyor. İnce olan metal hiç kesilmeden sanki iki kalıp arasına alınır gibi baskı altında ince olan boru şekil verilerek aynen diş profiline uyduruluyor. İnce boru olan fırça saplarında bu uygulanıyor. Yani uygulandığını düşünüyorum. Yöntemi ben buldum ama fırça sapında olan görüntü de bu şekilde üretildiğini düşündürüyor. Bu yöntem iç çaptan daha küçük iki teker arasında yani iki tane dönerek diş profili veren tekerlek arasında da boruya şekil vererek olabilir(tekerin biri içte biri dışta) ve ya tam bir dişin içten destek verip diğerinin dıştan sıvaması ile de olabilir. Bu ikinci yöntemde diş işlendikten sonra içteki vidalı desteğin döndürülerek çıkarılması zahmeti var. Şimdi döndürmeden çıkacak bi mekanizma da istersiniz o da başka konuya.
-diş açmaktan vaz geçilir diş yolu namına bazı işaretlemeler yapılır. Yani komple diş yapılmaz ama boru dışına dişin helis yolu boyunca bayı noktasal şekillendirme yapılır. Bu da bir diş gibi davranacaktır. Helis boyunca punta kaynak atılıp puntanın şekillendirildiğini düşünün.
-yine diş açılmaz. Ama diş namına uygun bir çelik tel dişin helisel yolu boyunca boruya sarılır ve diş profili oluşturulur. Sarılan tel ya da metal punta mantığı ile sarı kaynakla ve ya ara ara puntalanarak yapıştırılır.

Daha çok yöntem üretebiliriz ama ihtiyaç varsa....