Gösterilen sonuçlar: 1 ile 2 Toplam: 2

Kadın semazen olur mu?

Din ve İnanç Kategorisi Dini Sohbet Forumunda Kadın semazen olur mu? Konusununun içerigi kısaca ->> Galata, Yenikapı ve Bahariye Mevlevihane’sinde 18 yılı aşkın süredir semazen olarak görev yapan, yurt içi ve yurtdışında Mevlevi ayinleri düzenleyen ...

  1. #1
    - Çevrimdışı
    Siteden Atıldı
    Üyelik tarihi
    Nov 2008
    Cinsiyet
    Erkek
    Mesaj
    13
    Rep Gücü
    0

    Pencil Kadın semazen olur mu?

    Galata, Yenikapı ve Bahariye Mevlevihane’sinde 18 yılı aşkın süredir semazen olarak görev yapan, yurt içi ve yurtdışında Mevlevi ayinleri düzenleyen sufi yazar Emre YILDIRIM, son zamanlarda sıkça sorulan “Kadın semazen olur mu?” sorusuna açıklık getirdi. 05.04.2014 01:08


    “Haramın ibadeti olmaz!”

    Maalesef günümüz dünyasında birçok işe baktığınızda işleri ehil kişiler tarafından değil de, o işte ehil olduğunu iddia eden kişiler tarafından yapılmaya çalışıldığını görürsünüz. Buna kıyamet alameti de diyebilirsiniz, şahısların meydanı boş zannediyor olmasından da kaynaklanıyor diyebilirsiniz. Fakat bu meydanlar hiç boş kalmamıştır. Ancak kör olanlar her yeri karanlık görür. Onların içlerinde bulundukları karanlık bu meydanları sahipsiz kılmaz. Mevlevi usulünde kadınlardan semazen olmaz, sema edemezler, Mevlevi olamazlar diye bir husus yoktur. Kadınlar Mevlevi de olur, semazen de olur. Ancak, kadınlar sadece kendi aralarında kurdukları meclislerde sema edebilirler. Erkek önünde bunu yapmaya kalkarlarsa bu Mevleviliğe uygun olmadığı gibi, İslam hukukuna göre de haramdır. Haramın ibadeti olmaz. Erkek önünde bir kadın dönmeye kalkarsa bunun adı sema etmek değil, çalınan musiki ne olursa olsun raks etmek olur.


    “Kur’an bilmeyen Mevlevi olamaz.”

    Şöyle bir etrafa baktığımızda, harama helal, helale haram diyen bir sürü çıkar düşkünü insancıklar türedi. Elinde içki bardağı, alnı secdeye gelmez, dili Kur’an bilmez şahıs diyemeyeceğimiz şahsiyetsiz bir takım hocalar, dedeler, tasavvufçular türedi. Bunun sebebi sadece kıyamet alameti değil. Nefs tutkunu insanların nefsinin kötü arzularını, azgınlıkları dizginlemek yerine kendisine azmak üzere izin verecek adam aramalarından kaynaklanıyor. Durum böyle olunca da bu ümmetin Yahudilerine gün doğuyor. Topla insanları etrafına, birkaç süslü sözle haramı helal gösterip insanlara duymak isteyecekleri sözler söyle, cennet vaat et, en büyük hoca, dede sensin. Bu kişilerden hoca değil ancak hokkabaz olur. Kur’an bilmeyen, alnı secdeye gelmeyen, İslam hukukuna riayet edemeyen kişi değil Mevlevi olmak, Mevlevi dedesi olmak; Müslüman dahi olamaz. Şeytana yoldaş olur, bize düşman.

    “Mevlevilik şeriat üzere gelmiştir”

    Afyon Mevlevihanesi yönetiminde görev yapmış, defterler tutup Mevlevihane’nin nizamı ile meşgul olmuş çelebi hanımlar için postnişinlik yaptı diyenler var. Gelibolu Mevlevihanesi’ nde hanımlar sema ederdi diyen var. Hepsi yalan ve düzmecedir. Asla Afyon Mevlevihanesi’nde Hanım postnişin olmamıştır. Ancak Mevlevihane mütevelli heyetinde bulunmuşlardır. Bilinmesi gereken en büyük husus, sadece Mevlevilikte değil hiçbir tarikte şeriata, sünnete uymayan bir harekette bulunmuş şeyh efendi olmamıştır. Falanca şarap içerdi, filanca hanımları sema ettirirdi, namazı üç vakit kılarlardı denilen her söz yalan ve iftiradır. Kimse sahtekârlığına evliyaların isimlerini alet etmeye kalkmasın. Meydanı da boş sanmasın. Bu meseleler oyuna gelmez. Anayasada şahsa hakaret, iftira yasaları varsa, kuruma yönelik saldırı yasaları varsa, Hak yasasında o maddelerin alası var. Mevlevilik şeriat üzere gelmiştir, aynı yol üzere gider. Kimse hakikati yoldan saptıramaz. "Kur’an’ın kölesi, Hz. Muhammed (s.a.v.)'in ayağının tozuyum" diyen bir veliye, kimse başka bir elbise biçmeye kalkmasın. Kur’an’ın kölesi, Hz. Peygamberin ayağının tozu olan bir mübarek asla Kuran’ın emirleri dışına çıkmadığının ispatı olarak bu sözü asırlara not düşmüştür. Şimdi nasıl olur da erkek önünde hanım sema edebilir. Kur’an’ın hiçbir ayetine sığmaz.

    “Şeytani vesveseler”

    Sema yaptığı iddiası ile ortalık yerde dönen kadınlar, ‘’Gösteri değil ibadet ediyoruz, huzur bizde, mutluluk içimizde, uçuyoruz.’’diyebilirler. Şeytani vesveseler bunlar. Rahmani sarhoşluğun zevkini, hakiki ibadetin zevkini bilmeyen şeytani sarhoşluğunu tabii ki överek anlatır. Anlatır ki peşine birini daha taksın. Yaşadıklarını övmeleri hakikatten ne kadar uzak olduklarını, şeytanın fısıltılarına ne kadar çok kulak verdiklerini ispatlar. Müzik çalıp insanlar dans edince hakiki zevk budur denir mi? Öyle olsa dansözler evliya olurdu. Hakikate ulaşması için meselenin evvela şeriattan geçmesi gerekir. Bu yolun aslı şeriat, tarikat, hakikat, marifettir. Fakat görüyoruz hiçbiri olmadan marifet sunulmaya kalkılıyor. Merdivensiz bir apartmanın 20. katına nasıl çıkılır? Evvela merdiven kurmak, yere sağlam basmak gerekir. Sağlam basılacak merdiven için de ehline müracaat gerekir. Dalkavukların peşinden giderek bu iş olmaz. Bu dünyada kılavuzu karga olanın ahrette burnunun ne hale gireceği malumdur.

    Kaynak: Efe Haber 09

  2. #2
    - Çevrimdışı
    Aktif Üye tansxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2011
    Mesaj
    1.640
    Rep Gücü
    14450
    selam ederim;

    "bayan erkek önünde semazenlik yaparsa semazenlik değil raks olur. Hemde Kur'an a göre. " sözü üzerine yazma gereği duydum. affınıza sığınarak biraz eleştiri yapmak istiyorum. belki yazarın taşıdığı düşüncelere kendi gözünüzden bakabilmenizi sağlayabilir fikirlerim.

    yazarın okuduğu Kur'an, ülkeleri yöneten bayanlar için de aynı şeyi söylüyormu? veya ameliyathanede erkek hemşirelerin yanında görevini yapan bir bayan cerrah, yazarın okuduğu Kur'an a göre günahamı girmiş oluyor?

    sayın yazar hangi KUR'AN I okuyor merak ediyorum doğrusu. islamı kullanarak bayanları toplumdan soyutlama çabalarına son verseler. belki daha doğru düzgün belden aşağı olmayan düşünceler içersinde ileriye doğru toplumca yol alırız.

    mesele semazenin cinsiyetinde değil ona bakan gözlerin görmek istediğindedir. cinsel arzuyla bir semazene bakan erkek, erkek semazenden de etkilenebilir. bu yaşadığımız zamanın gerçeğidir. sema izlemeye giden sema izler. bu yozlaşmış fikirlerin modası geçeli belki 30 yıl oldu. KUR'AN belden aşağı düşüncelere alet edilmemeli. mesele sanat ise sanat evrenseldir. yaşı cinsiyeti yoktur. mesele ibadet ise ulu Allah ile kul arasındadır.

    bu kadar çok ibadet adı altında cinsiyet ve cinsellik konuşulması hakikaten rahatsız edicidir. neredeyse ulu Allah kadını istemeden yarattı diyeceksiniz. hakikaten düşündürücü tavır ve düşünceler içersindeyiz.

    Oysa cenabı Hak insanlığın devamlılığını sürdürme ve annelik görevini kadına vermiştir. baba geçim ile uğraşırken, anne çocuklarının eğitiminden sorumlu kılınmış böylelikle gelecek nesillerin biçimlenmesinde rol oynamıştır.

    önce kadına, insan gözü ile bakmayı öğrenmeliyiz. en başta ulu Allah'ın nurunu taşıyan bir kuludur her kişi. taşıdığımız nefsede biraz olsun hakim olabilmeye niyet etmeliyiz biz erkekler. bunu beceremeyen sofular var ise içimizde, mevlevilerin nefslerini öldürmek için girdikleri odalar işe yaramamış demektir.

    rica ederim islamı cinsellik kalıplarına sokup alanı daraltmayalım. doğruluk adalet ve sevgiden bahsedelim ve insanlar islamı yaşamaya özensinler tavırlarımızla, yaşantımızla.
    Konu tansxx tarafından (20-04-2014 Saat 01:58 AM ) değiştirilmiştir.
    "birimiz hepimiz hepimiz birimiz için"

Benzer Konular

  1. Semazen emre yıldırım
    zahirce Tarafından Kültür, Sanat Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 17-03-2015, 02:19 PM
  2. Kadın susarsa ne olur?
    -BaDe- Tarafından Serbest Kürsü Foruma
    Yorum: 55
    Son mesaj: 14-06-2012, 01:58 PM
  3. Semâzen ve Gezegen
    mopsy Tarafından Tasavvuf Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 01-09-2010, 01:33 AM
  4. Kadın neden mutsuz olur?
    YukseLL Tarafından Sohbet ve Dedikodu Foruma
    Yorum: 5
    Son mesaj: 07-03-2010, 03:11 AM
  5. Türban takan kadın daha gizemli daha seksi mi olur?
    dogangunes Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 3
    Son mesaj: 19-02-2010, 10:53 PM

Anahtar kelimeler

Yukarı Çık