4. Sayfa, Toplam 7 BirinciBirinci ... 23456 ... SonSon
Gösterilen sonuçlar: 31 ile 40 Toplam: 65
  1. #31
    Aktif Üye ümmi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2009
    Mesaj
    1.889
    Rep Gücü
    33022
    Allah'ın emri, dinin gereği olan türban veya başörtüsünü takmaktaki maksat nedir?

    sn sosyalist birincisi tesettür başörtüsünden ibaret değildir.hanımların dışarı çıkarken baştan ayağa üzerlerini örten dış kıyafettir.tesettürle ilgili ayet ve hadisleri okuyun belki sebebini anlarsınız.
    Tesettürle ilgili ayetler:

    "Ey Peygamber! hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle, dışarı çıkarken üstlerine cilbablarını alsınlar. Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar. Allah, Gafûrdur, Rahîmdir. " (el-Ahzab, 33/59).

    "Mümin kadınlara da şöyle: Gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Zinet yerlerini açmasınlar. Bunlardan kendiliğinden görünen kısmı müstesnadır. Baş örtülerini yakalarının üstüne koysunlar. Zinet yerlerini kendi kocalarından, babalarından, kocalarının babalarından, oğullarından, kocalarının oğullarından, kendi erkek kardeşlerinden, kendi kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, kendi kadınlarından, kölelerinden, erkeklik duygusu kalmayan hizmetçilerden veya henüz kadınların gizli yerlerine muttali olmayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizleyecekleri zinetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar. Ey müminler! Hepiniz Allah'a tövbe edin. Böylece korktuğunuzdan emin" umduğunuza nail olasınız" (en-Nûr, 24/31).

    "Ay halinden kesilmiş ve evlenme için ümidi kalmamış olan yaşlı kadınlar zinet yerlerini erkeklere göstermemek şartıyla dış elbiselerini bırakmalarında onlar için bir günah yoktur. Bununla birlikte yine de sakınmaları kendileri için daha hayırlıdır" (en-Nûr, 24/60).

    "Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına dış elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle. Bu onların tanınıp, kendilerine sarkıntılık edilmemesi için daha uygundur. Allah çok yarlığayıcı ve çok esirgeyicidir" (el-Ahzâb, 33/59) .

    Tesettürle ilgili hadisler:

    Umeys’in kızı Esma’dan nakledildi. Dediki: Resulüllah (s.a.v) bir gün Hz. Aişe (r.anha)’nın evine girdi. Kızkardeşi Esma yanında idi. Üzerinde Vucudunun hertarafını örten ve yenleri geniş bir elbise vardı. Resulüllah (s.a.v) onu görünce kalkıp dışarı çıktı. Hz. Aişe (r.anha) kızkardeşine “buradan uzaklaş Resulüllah (s.a.v) sende hoşlanmadığı bir şey gördü” dedi. Hz. Esma uzaklaştı arkasından Resulüllah (s.a.v) içeriye girdi.Hz. Aişe (r.anha) niçin kalkıp gittiğini sordu. Resulüllah (s.a.v) de elbisesinin yenini sadece parmakları görünecek şekilde ellerinin üzerine çekerek şöyle cevap verdi: “Kızkardeşini görmedinmi? Müslüman bir kadın şurasından başkasını gösteremez. (Mecmeu’zzevâid nr:4168)

    Bu hadis-i şerif’ten hz. Esma’nın giydiği elbisenin bedenini örttüğünü fakat kollarında açıklık olduğunu bunun üzerine Resulüllah (s.a.v) bu kıyafetinden hoşlanmadığını ellerinin üstünün parmaklara kadarda örtünmesi gerektiğini islam alimleri anla-mışlardır ve de böyle ifade etmişlerdir.

    Usame b.Zeyd (r.a) nakletti. Dediki:

    “Resulüllah (s.a.v) Dihye’tül- Kelbi’nin kendisine hediye ettiği mısır kumaşlarından sık dokunmuş bir elbiseyi bana giydirdi bende onu hanımıma giydirdim. Resulüllah (s.a.v) daha sonra bana sordu: ne oldu Mısırdan gelen elbiseyi giymiyorsun? Dedimki ey Allah’ın resulü ben onu hanımıma giydirdim. Resulüllah (s.a.v) buyurduki altına pijama türünden bir şey giymesini ona emreyle. Çünkü ben o elbisenin kemiklerinin hacmini belli etmesinden korkuyorum.” (Ahmet b. Hambel)

    Ibn-i Abbas (r.anhuma)’dan dediki: “Resulüllah (s.a.v) kadınlardan erkeklere benzeyenlere, erkeklereden de kadınlara benzeyenlere lanet etti.” (Buhari nr:5751, ebu Davut nr:4098, Ahmet b.Hambel nr:3149, Nesei nr:9161)

    “Ümmetimin son dönemlerinde bir takım adamlar olacaktır. Erkekler gibi eğerlerin (bineklerin) üzerine binip cami kapılarına ineceklerdir. Hanımları ise giyinik uryandır, (giyinik çıplaktır), başları üzerinde arık deve hörgücü gibisi vardır. Onalara lanet edin. Zira onlar lanet olunmuşlardır”. (Ahmet b.Hambel - müsned nr.6786, Ibn-i Hibban sahih nr:5655-7347)

    Hz. Âişe'den rivâyete göre, bir gün Hz. Ebû Bekir'in kızı Esmâ ince bir elbise ile Allah Resulunun huzuruna girmişti. Resulullah (s.a.s) ondan yüz çevirdi ve şöyle buyurdu: "Ey Esma! Şüphesiz kadın erginlik çagına ulaşınca, onun şu ve şu yerlerinden başkasının görünmesi uygun değildir." Hz. Peygamber bunu söylerken yüzüne ve avuçlarına işaret etmişti" (Ebu Davûd, Libâs, 31). "Allah Teâlâ ergin kadının namazını başörtüsüz kabul etmez" (İbn Mâce, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160; Ahmed b. Hanbel, IV, 151, 218, 259).

    "Erkeğin avret yeri göbeği ile diz kapağı arasıdır" (Ahmed b. Hanbel, II, 187). Diz kapağı avret yerindendir" (Zeylai, Nasbu'r-Raye, I, 297).

    Sahih-i Müslim'de Ebû Hüreyre (r.a.} tarafından bir rivayette Peygamberimiz, giyindiği halde açık olan, yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınların Cehennemlik olduklarını, Cennetin kokusunu bile alamayacaklarını bildirirler. (Müslim, Libas.-125.)

    Harbın oğlu Züheyr bana anlattı:bize Cerir Sehl’den o da babasından o da ebu Hureyre (r.a)’den nakletti. Ebu Hureyre (r.a) dediki:Resulüllah (s.a.v) şöyle buyurdu:

    Ateşlik iki sınıf insan ki ben onları henüz görmedim. Yanlarında sığır kuyruğu gibi kamcılar olup insanları onlarla döven topluluk ve biride bir takım kadınlar topluluğudurki bunlar giyinik, çıplaktırlar. Görenleri yoldan saptıran ve kendileri de haktan sapanlardır. Başları bir tarafa sarkan deve hörgücü gibi olacaktır. Bunlar cennete giremiyecekler, kokusu şu kadar! Şukadar! Yürüme mesafesinden alındığı halde bunlar cennetin kokusunu da bulup alamıyacaklardır. (Müslim - sahih bab: libas ve’l- zineh hadis nr.3971)

    Alkame bin Ebi Alkame annesinin şöyle dediğini rivayet eder:

    "Abdurrahman'ın kızı Hafsa'nın başında, saçını gösterecek şekilde ince bir başörtüsü olduğu halde Hz. Âişe'nin huzuruna girdi. Hz. Âişe başından örtüsünü alarak ikiye katladı, kalınlaştırdı. (Muvatta', Libas:4)

    Hz. Ömer (r.a.) ise, cam gibi şeffaf olmasa da, giyindiği zaman altını iyice belli eden elbisenin kadınlara giydirilmemesi hususunda mü'minlere ikazda bulunmuştur. (Beyhakî. Sünen, 2:235)

    İmam Serahsî bu nakilden sonra, kadının giydiği elbise çok ince de olsa yine aynı hükmü taşır, şeklinde bir açıklama getirir. Daha sonra da, "Giyindiği halde açık" olan mealindeki hadisi kaydeder ve şöyle der: "Bu çeşit bir elbise şebeke (ağ) gibidir, örtünmeyi temin etmez. Bunun için yabancı erkeklerin bu şekilde giyinmiş bir kadına bakması helâl olmaz." (el-Mebsût, 10:155)

    "Kadın örtülmesi gereken avrettir. Dışarı çıktığı zaman şeytan ona gözünü diker" (Tirmizî, Radâ, 18). Hz. Âişe (R.anhâ)'dan nakledilen; "Allah Teâlâ erginlik çağına ulaşan kadının namazını başörtüsüz kabul etmez" (İbn Mace, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160) hadisi saçları da kaps***** alır.

    Hz. Âişe (r. anhâ) ilk başörtüsü uygulamasını şöyle anlatır: "Allah ilk muhâcir kadınlara rahmet etsin onlar; "Baş örtülerini yakalarının üstüne taksınlar..." (en-Nûr, 24/31) ayeti inince etekliklerini kesip bunlardan başörtüsü yaptılar". Yine Safiyye binti Şeybe şöyle anlatır: "Biz Âişe ile birlikte idik. Kureyş kadınlarından ve onların üstünlüklerinden söz ettik. Hz. Âîşe dedi ki: Şüphesiz Kureyş kadınlarının birtakım üstünlükleri vardır. Ancak ben, Allah'a yemin olsun ki, Allah'ın kitabını daha çok tasdik eden ve bu kitaba daha kuvvetle inanan Ensar kadınlarından daha faziletlisini görmedim. Nitekim Nûr sûresinde "Kadınlar başörtülerini yakalarının üstüne taksınlar..." ayeti inince, onların erkekleri bu ayetleri okuyarak eve döndüler. Bu erkekler eşlerine, kız, kız kardeş ve hısımlarına bunları okudular. Bu kadınlardan her biri etek kumaşlarından, Allah'ın kitabını tasdik ve ona iman ederek başörtüsü hazırladılar. Ertesi sabah, Hz. Peygamberin arkasında başörtüleriyle sabah namazına durdular. Sanki onların başları üstünde kargalar vardı" (Buharî, Tefsîru Sûre, 29/12; İbn Kesîr, Muhtasar, M. Alî, es-Sâbûnî, 7. Baskı, Beyrut 1402/1981, II, 600).

  2. #32
    Üyecik
    Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Mesaj
    3
    Rep Gücü
    308
    kadının saçının bir teli bile gozukmesi gunah kardeşlerim islamı öğrenin ve oyle yaşayın dini kendinize göre değil kendinizi dine gore ayarlayın

  3. #33
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Nerden
    İzmir
    Mesaj
    199
    Rep Gücü
    2598
    Korsan iko

    okumamak bir yana zır cahilsi be kardeşim. Bayanın saçının 1 teli bile gözükmezken erkeğin saçının telinin gözükmesinin bir mantığığı varmı anlat biz de bilgilenelim.

  4. #34
    redyellow
    Misafir..
    Alıntı Bilge Engin´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Korsan iko

    okumamak bir yana zır cahilsi be kardeşim. Bayanın saçının 1 teli bile gözükmezken erkeğin saçının telinin gözükmesinin bir mantığığı varmı anlat biz de bilgilenelim.
    Arkadaşa yazmışsın ama ben de okudum şunu sormak geldi içimden:

    Sizin mantığınızla yazıyorum: "Bayanların memeleri görünmezken, yasakken, erkeğin memelerinin görünmesinin yasak olmamasının bir mantığı var mı?" niye gögüslerinin açıkta gezmelerini savunmuyorsunuz? Yoksa savunuyor musunz:)

    Erkek-kadın örneklemesi olur mu yahu bu konuda, daha bir çok örnek çıkar bu mantıksız örneğiniz karşısına.

    zır cahil olan siz misiniz başkası mı acaba.

    Bir insan gelmiş inancını söylüyorsa siz ona hangi akıla zır cahil deme terbiyesizliğini yaparsınız?

    Siz inanmayabilirsiniz ama öyle inanana hakaret edemezsiniz. Ederseniz ancak seviyenizi göstermiş olursunuz.
    Konu redyellow tarafından (03-11-2010 Saat 12:28 PM ) değiştirilmiştir.

  5. #35
    Tecrübeli Üye atom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2010
    Mesaj
    306
    Rep Gücü
    3649
    tesettür;erkeğin kadın vucuduna karşı duyduğu isteği minimum seviyede tutmak için kadınları kapatmak,izole etmek.

    erkek görsellikten çok etkilenir.sadece dişi vucudunu görmesi bile erkeği cinsel anlamda uyarır.
    kadınlarda ise durum daha farklı.kadının erkek vucudundan etkilendiği ama bu etkilenmenin erkeğin kadın vucudundan etkilenmesi kadar yüksek boyutlarda olmadığı sır değildir.

    kadınında erkek gibi etkilendiği noktalar vardır.kadın statüden etkilenir,zenginlikten etkilenir.

    iki örnek;

    vucuduna güvenen ve onu oldukça cüretkar şekilde sergileyen bir kadın erkek bakışlarını üstüne çekiyor.bu kadına bakan erkekler,hem kadına hem doğaya ait olan bir olguya bakıyorlar "insan vucuduna".

    300bin tl lik arabasında erkek,mekanik aksam ile cüretkar giyinen kadının topladığı erkek bakışları kadar dişi bakışlarını üstüne çeker.

    soru şu "hangi taraf daha şerefli,kimi kimden korumak lazım" ?

  6. #36
    bursali68
    Misafir..
    Merhaba,

    Sizin mantığınızla yazıyorum: "Bayanların memeleri görünmezken, yasakken, erkeğin memelerinin görünmesinin yasak olmamasının bir mantığı var mı?" niye gögüslerinin açıkta gezmelerini savunmuyorsunuz? Yoksa savunuyor musunz:)
    Sn.redyellow yanıtı kendiniz veriniz...Bana Kur'an'a göre AVRET yerlerini sayar mısınız...??? Saç AVRET yerlerine giriyor mu...???

    Sağlıcakla kalınız...

  7. #37
    Aktif Üye ümmi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2009
    Mesaj
    1.889
    Rep Gücü
    33022
    sn bursalı kurana göre giriyor.(yukarda ayet ve hadisleri verdik).Size göre avret haricimidir.

  8. #38
    bursali68
    Misafir..
    Merhaba,

    "Ey Peygamber! hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle, dışarı çıkarken üstlerine cilbablarını alsınlar. Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar. Allah, Gafûrdur, Rahîmdir. " (el-Ahzab, 33/59).
    Sn.ümmi siz yapıştırdığınız bir ayet veya yazıda ne yazdığını okumaz mısınız...CİLBABP NE İÇİN MİŞ...;
    Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar
    Bunun için miş...Hai AVRET yeri,cinsel obje nerede...???

    "Mümin kadınlara da şöyle: Gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Zinet yerlerini açmasınlar. Bunlardan kendiliğinden görünen kısmı müstesnadır. Baş örtülerini yakalarının üstüne koysunlar. Zinet yerlerini kendi kocalarından, babalarından, kocalarının babalarından, oğullarından, kocalarının oğullarından, kendi erkek kardeşlerinden, kendi kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, kendi kadınlarından, kölelerinden, erkeklik duygusu kalmayan hizmetçilerden veya henüz kadınların gizli yerlerine muttali olmayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizleyecekleri zinetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar. Ey müminler! Hepiniz Allah'a tövbe edin. Böylece korktuğunuzdan emin" umduğunuza nail olasınız" (en-Nûr, 24/31).
    Sn.ümmi aynı ayeti 1000 defadan fazladır işliyoruz...Bayette BAŞINIZI ÖRTÜN kısmını GÖSTERİNİZ...Yakaları demiyorum dikkat ediniz...BAŞINIZI / SAÇINIZI diyorum...!!!


    "Ay halinden kesilmiş ve evlenme için ümidi kalmamış olan yaşlı kadınlar zinet yerlerini erkeklere göstermemek şartıyla dış elbiselerini bırakmalarında onlar için bir günah yoktur. Bununla birlikte yine de sakınmaları kendileri için daha hayırlıdır" (en-Nûr, 24/60).
    Hani SAÇ / BAŞ nerede...Sn.ümmi...!!!

    "Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına dış elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle. Bu onların tanınıp, kendilerine sarkıntılık edilmemesi için daha uygundur. Allah çok yarlığayıcı ve çok esirgeyicidir" (el-Ahzâb, 33/59) .
    Ne için miş...;

    Bu onların tanınıp, kendilerine sarkıntılık edilmemesi için daha uygundur.
    SAÇ / BAŞ / AVRET yeri için mi,yoksa ZARAR görmemeleri için mi...Niçin zarar görecekler...???

    Hadis / Rivayetler sizindir Sn.ümmi...Siz onları " şeksiz -şüphesiz " alır kabul edersiniz...Ben ise koskocaman soru işaretleri ile bakarım...Ve de kafa yormam...Onlara harcayacağım zamanı Kur'an'ı daha iyi anlamaya harcarım...

    Sağlıcakla kalınız...

  9. #39
    Aktif Üye ümmi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2009
    Mesaj
    1.889
    Rep Gücü
    33022
    incitilmemekten ne anladığınızı bilmiyorum ama bir başka ayet daha eklemiştim sanırım gözünüzden kaçmış;
    "Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına dış elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle. Bu onların tanınıp, kendilerine sarkıntılık edilmemesi için daha uygundur. Allah çok yarlığayıcı ve çok esirgeyicidir" (el-Ahzâb, 33/59) .
    sarkıntılığın amacınında ne olduğu malum.

    diğer ayetteki başörtülerini yakalarının üzerine sarkıtsınlar ifadesini de yine sizin nasıl yorumladığınız sizin sorununuz.başa örtülmeyen başörtüsü nerden sarkıtılacak.başa örtülmüyorsa neden başörtüsü denmiş.

    dış elbise(cilbab)konusundada zaten tesettürün başörtüsünden ibaret olmadığını,tüm kıyafeti ve ayrıca tavırlarıda kapsadığını belirtmiştik.

    sadece saç baş değil,el yüz haricinde tüm beden usulüne uygun örtülür efenim tesettür budur.

  10. #40
    bursali68
    Misafir..
    Merhaba

    sarkıntılık edilmemesi
    Niçin ayetin bu kısmını alırsınız da...

    onların tanınıp, kendilerine sarkıntılık edilmemesi
    Bu kısmını almazsınız...???

    Örtünmekten amacın TANINMAYI engellemek olduğu ortaya çıktığı için midir bu çekince...???

    diğer ayetteki başörtülerini yakalarının üzerine sarkıtsınlar ifadesini de yine sizin nasıl yorumladığınız sizin sorununuz.başa örtülmeyen başörtüsü nerden sarkıtılacak.başa örtülmüyorsa neden başörtüsü denmiş.
    Sn.ümmi etken fiil " başı örtmek " değil " yakaları örtmek "...İnce ayrıntıya dikkat...!!! İstediğin kadar BAŞINI ÖRT...Hiç bir şey ifade etmiyor...YAKALARI KAPATMIYORSAN...

    dış elbise(cilbab)konusundada zaten tesettürün başörtüsünden ibaret olmadığını,tüm kıyafeti ve ayrıca tavırlarıda kapsadığını belirtmiştik.
    Cilbap ı tartışmıyoruz,niçin cilbap ın giyilmesi gerektiğini tartışıyoruz...Cilbap geçen ayetlerde...;

    Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar
    Bu onların tanınıp, kendilerine sarkıntılık edilmemesi için daha uygundur.
    Neden tanınmaları İYİ DEĞİL...Sarkıntılıktan kasıt, CİNSEL SAPIKLARIN yapacağı sarkıntılık mıdır???

    Sağlıcakla kalınız...

4. Sayfa, Toplam 7 BirinciBirinci ... 23456 ... SonSon

Benzer Konular

  1. türban yasağı..
    gzm28 Tarafından Serbest Kürsü Foruma
    Yorum: 9
    Son mesaj: 25-03-2009, 01:56 AM
  2. Doktor ve Türban
    Kadim Tarafından Serbest Kürsü Foruma
    Yorum: 52
    Son mesaj: 28-01-2009, 12:44 AM
  3. Türban rengi neden kırmızı olmamalı?
    YukseLL Tarafından Vip Salonu Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 17-11-2008, 11:48 PM
  4. yine yeniden türban
    sebahat35 Tarafından Serbest Kürsü Foruma
    Yorum: 8
    Son mesaj: 26-10-2008, 04:19 PM
  5. Türban ve İç Güvenlik...
    ferdane_şirin Tarafından Vip Salonu Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 29-04-2008, 08:44 PM
Yukarı Çık