5. Sayfa, Toplam 6 BirinciBirinci ... 3456 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 41 ile 50 Toplam: 58
  1. #41
    Kıdemli Üye kapkale - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Nerden
    malatya __balıkesirde oturuyorum
    Mesaj
    642
    Rep Gücü
    8914
    Abdullah b. Amr (radıyallahu anh) şöyle rivayet etmektedir:



    ‘’ Ben ezberlemek amacıyla resulullah’tan (Sallallahu aleyhi ve sellem) işittiğim her şeyi yazıyordum. Kureyş’den bazıları (sahabiler): ‘’Rasulullah’tan (Sallallahu aleyhi ve sellem) dinlediğin her şeyi yazıyor musun? Hâlbuki oda bir insandır, bazen kızgın, bazen neşeli halinde konuşur.’’ diyerek beni yazmaktan alıkoydular. Bunun üzerine ben yazmayı bıraktım ve rasulullaha (Sallallahu aleyhi ve selem) bu durumu anlattım. Resulullah (Sallallahu aleyhi ve sellem) parmağı ile ağzını işaret ederek:



    ‘’ Yaz, nefsim elinde olan ALLAH’a (Celle celalühü) yemin ederim ki; buradan haktan başkası çıkmaz.’’ buyurdu.’’





    أبو هريرة قال

    : لما فتحت مكة قام النبي صلى الله عليه وسلم فذكر الخطبة خطبة النبي صلى الله عليه وسلم قال فقام رجل من أهل اليمن يقال له أبو شاه فقال يارسول الله اكتبوا لي فقال ” اكتبوا لأبي شاه



    ‘’ Mekke feth edildiğin de peygamber (Sallallahu aleyhi ve sellem) bir hutbe okudu. Bu sırada yemen den Ebu şah (radıyallahu anh) isimli bir kişi: ‘’ Ya resulullah (Sallallahu aleyhi ve selem) (bu hutbeyi) benim için yazdırırmısınız?’’ diye sordu. Bunun üzerine resulullah (Sallallahu aleyhi ve sellem): ‘’Ebu şah için onu yazın.’’ buyurdu.



    Görüldüğü gibi peygamber (Sallallahu aleyhi ve selem) islâm’ın ilk dönemlerin de hadislerin yazılmasını yasakladıysa da daha sonra bu yasağı kaldırmıştır. Ulema bu tearuz eden hadisler hakkında birkaç görüş ileri sürmüşlerdir:



    1) Hadislerin yazılması kur’an-ı kerim’in indirildiği dönem de karıştırılmasından korktuğu için peygamber (Sallallahu aleyhi ve sellem) tarafından yasaklanmış. Daha sonra bu tehlike ortadan kalkınca izin verilmiştir.



    2) Hadislerin yazılması kur’an ayetleri ile hadislerin aynı sayfa ya yazılmasıyla alakalıdır. Zira sahabeyi kiram (rıdvanullahi aleyhim ecmain) hadisleri ayetlerin kenarına yazmaktaydılar. Bunların karıştırılması endişesi dolayısıyla hadis yazımı yasaklanmıştır. Sadece hadislerin yazıldığı müstakil sayfalar hakkın da bu yasaklama söz konusu değildir.



    3) Hadislerin yazılmasının yasaklanması umumi bir yasak olmayıp, sadece peygamber’in (Sallallahu aleyhi ve sellem) odalarında ki vahiy kâtipleri hakkındadır. Zira onlara hadislerin yazılması için izin verilseydi kur’an la hadisi karıştırılmadığından emin olunamazdı.



    4) Yazma yasağı, unutma endişesi olmayan, hafızasına güvenerek yazdığına dayanarak gevşek davranacağından korkulan kimseler içindir. Unutma korkusu olan veya onlara güvenmeyip gevşeklik göstermesinden korkulmayan kişiler içindir.



    5) Bu izin Süryanice ve Arapçayı okuyup yazabilen Abdullah b.Amr’a (radıyallahu anh) aittir. Zira sadece o eski kitapları okuyabiliyor ve yazabiliyordu.



    6) Burada nesh bulunmaktadır. Zira peygamber (Sallallahu aleyhi ve sellem) önce hadislerin yazılmasını yasakladı, daha sonra bazı sebeblerden dolayı bu yasağı kaldırdı. Nitekim buna benzer (tıpkı oruçlunun kan aldırması ilk önce yasaklanmışken daha sonra fiili sünnet ile nesh edilmesi gibi) neshlerde oldu gibi.

    Nitekim Hattabi (rahmetullahi aleyh) şöyle demektedir:



    ‘’ Öyle görülüyor ki yasaklama önceleri olmuş, fakat daha sonra yazmaya müsaade edilmiştir.’’



    Kaynaklar:

    1) Nevevi, şerhi müslim, c: 18 sh: 129,130

    2) Hattabi, meâlimü’s-sünen, c: 4, sh: 150

    3) Suyuti, tedribu’r-râvi sh: 150,151

    4) Süneni ebu davud, k, ilm,3

    5) İbn-i hacer, fethu’l bâri, c:1 sh:115,150

    6) Suyuti, miftahu’s-sünne, sh: 17

    7) Abdulgani abdulhâlık, hücciyyetü’s-sünne

    8 ) Nesefi, serhu’l akaid, c:1, sh:54

    9) Amidi, el-ihkam, c: 4, sh:334

    10) Sahihi Müslim, k,zühd,16

  2. #42
    bursali68
    Misafir..
    Merhaba,

    Farketmez...Çelişki üzerine bir çelişki daha yapıştırdınız...Teşekkürler...

    Sağlıcakla kalınız...

  3. #43
    Kıdemli Üye kapkale - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Nerden
    malatya __balıkesirde oturuyorum
    Mesaj
    642
    Rep Gücü
    8914
    kurandakileri inkar edenmi oldu sayın bursalı

    işte orda verdiğiniz hadislerin sahih olup olmadığına bakılır uymam demek kabul etmem demek peygamberi


    ayet veriyorsunuzda amenna inanıyorum o ayetlere ama hz peygamber hakkındada ayetler var ona uymayla ilgili ayetlerde var ve cebrailin ayet dışında hz peygambere konuları anlattığı ayetlerde var onlar ne olcak

  4. #44
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı kapkale´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    kurandakileri inkar edenmi oldu sayın bursalı

    işte orda verdiğiniz hadislerin sahih olup olmadığına bakılır uymam demek kabul etmem demek peygamberi


    ayet veriyorsunuzda amenna inanıyorum o ayetlere ama hz peygamber hakkındada ayetler var ona uymayla ilgili ayetlerde var ve cebrailin ayet dışında hz peygambere konuları anlattığı ayetlerde var onlar ne olcak
    Merhaba,

    Sn.kapkale...İstediğiniz gibi yorumlayınız...Sonuçta ben ne demişim...YORUMSUZ...Dileyen dilediğini kabul etsin...

    Sağlıcakla kalınız...

  5. #45
    Siteden Atıldı
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Mesaj
    221
    Rep Gücü
    0
    sahih hadis kaynakları olarak tarif edilen kaynaklarda birbiriyle tamamen zıd onlarca hadis var.

    hadisleri redederek yanlız kuran diyenlerin bu olguyu ,

    hadisleren en az bir anlmdakilerin, hatta her iki anlamdakilerin de yanlış olmasına delil olarak aldıklarını ve bu şkilde hadisleri redettiklerini görüyoruz.

    ancak burda üçüncü bir ihtimal daha var.
    bu birbirine zıt olan hadislerin her iki biçimide doğru olabilir mi.
    yani bu zıt hadislerin her iki biçim,de muhammedin sözleri olabilir mi.

    olabilir.
    muhammed değişik zamanlarda birbiriyle çelişik şeyler söylemiş, zaman içerisinde bir söylediğini unuturak ya da yanılarak daha sonra tersi şeyler söylemiş olabilir.

    yani sayın bursalinin 39 nolu mesajında alıntıladığı ve çelişik oldukları gerekçesiyle redettiği hadislerin her iki çelişik biçimiyle muhammed tarafından dile getirilmiş olma ihtimali de gözler den uzak tutulmamalı.

    hadisler arasındaki çelişkiyi en az birisinin muhammed tarafından söylenmiş olamayacağı önyargısıyla açıklamak kadar, her ikisinin de muhammed tarafından söylenmiş olabileceği ihtimaliyle açıklamak eşit olasılıktadır.

  6. #46
    Kıdemli Üye kapkale - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Nerden
    malatya __balıkesirde oturuyorum
    Mesaj
    642
    Rep Gücü
    8914
    Alıntı diamat´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    sahih hadis kaynakları olarak tarif edilen kaynaklarda birbiriyle tamamen zıd onlarca hadis var.

    hadisleri redederek yanlız kuran diyenlerin bu olguyu ,

    hadisleren en az bir anlmdakilerin, hatta her iki anlamdakilerin de yanlış olmasına delil olarak aldıklarını ve bu şkilde hadisleri redettiklerini görüyoruz.

    ancak burda üçüncü bir ihtimal daha var.
    bu birbirine zıt olan hadislerin her iki biçimide doğru olabilir mi.
    yani bu zıt hadislerin her iki biçim,de muhammedin sözleri olabilir mi.

    olabilir.
    muhammed değişik zamanlarda birbiriyle çelişik şeyler söylemiş, zaman içerisinde bir söylediğini unuturak ya da yanılarak daha sonra tersi şeyler söylemiş olabilir.

    yani sayın bursalinin 39 nolu mesajında alıntıladığı ve çelişik oldukları gerekçesiyle redettiği hadislerin her iki çelişik biçimiyle muhammed tarafından dile getirilmiş olma ihtimali de gözler den uzak tutulmamalı.

    hadisler arasındaki çelişkiyi en az birisinin muhammed tarafından söylenmiş olamayacağı önyargısıyla açıklamak kadar, her ikisinin de muhammed tarafından söylenmiş olabileceği ihtimaliyle açıklamak eşit olasılıktadır.

    o konuda hadis ilimcilerinin hadisi yorumlarına bakıır

    ikisini sölediği gibi herhangi birininde sahih olmama durumu vardır

    bunda ravinin adaletli ne kadar hadis aktardığı ve sölenen devrin şartları göz önöne alınır

  7. #47
    Siteden Atıldı
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Mesaj
    221
    Rep Gücü
    0
    bu arada konu başlığından kısmi bir sapma da olsa bir ayrıntı ile tartışmaya bir yan bağlam eklemek istiyorum.

    müslümanların peygamberi ölüm döşeğindeyken, ''bana kağıt kalem getirin, size bir vasiyet yazayım,.....''
    diye sahabelerinden kağıt-kalem istiyor.

    ancak başlarını ömerin çektiği bir gurup bu isteği redediyor.
    peygamberlerinin aklı melekelerinin yerinde olmadığını söyylüyorlar ve ekliyorlar ' kuran bize yeter''.

    bugünün hadiscileri ise hem hadisci hem ömerci.o günün ömeri ise yanlız kurancı.
    tabi işine öyle geldiği için.
    müslümanlarda çelişki bitmez.

  8. #48
    Siteden Atıldı
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Mesaj
    221
    Rep Gücü
    0
    Alıntı kapkale´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    o konuda hadis ilimcilerinin hadisi yorumlarına bakıır

    ikisini sölediği gibi herhangi birininde sahih olmama durumu vardır

    bunda ravinin adaletli ne kadar hadis aktardığı ve sölenen devrin şartları göz önöne alınır
    hala aynı geyiği koşturuyorsun.
    her ikisi de tamamen sahih olup, buna rağmen 180 derece ters hadislerden bir demet yapmış sana bursali.

    hadis ilimcileri diyor bide.

    orda öyle hadisler var ki, buharide aynı sayfada.
    buharinin kriterlerine göre ikiside sahih ve aynı sayfada.
    buhari hadis ilimcisi değilse hadis ilimcisi kim.
    sen anlatmaya devam et.

  9. #49
    Kıdemli Üye kapkale - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Nerden
    malatya __balıkesirde oturuyorum
    Mesaj
    642
    Rep Gücü
    8914
    Alıntı diamat´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    hala aynı geyiği koşturuyorsun.
    her ikisi de tamamen sahih olup, buna rağmen 180 derece ters hadislerden bir demet yapmış sana bursali.

    hadis ilimcileri diyor bide.

    orda öyle hadisler var ki, buharide aynı sayfada.
    buharinin kriterlerine göre ikiside sahih ve aynı sayfada.
    buhari hadis ilimcisi değilse hadis ilimcisi kim.
    sen anlatmaya devam et.
    hadisin yorumunu okursan bilgi edinrsiniz sanırım

    buhari hadis ilminin doruğunda bir insan

    hadis konusunda yorumuna bakarsanız size uygunluğunu örenirsiniz

    ben anlatırım ister anlarsınız ister anlamassınız o sizin özgör iradeniz ona bakarsanız deil hadis size göre kuranda yoktur el yazmasıdır ne farkederki nasıl olsa inanmayacaksınız ama olsun cevapsız kalmayın

    ha cevabı kale alıp almamada ayrı bir konu oda size ait bir yorum ve düşünce

  10. #50
    Siteden Atıldı
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Mesaj
    221
    Rep Gücü
    0
    sayın kapkale

    sizin anlatcağınız fakat benim anlayamayacağım bir konu olamaz.
    onu unutun bir kere.
    beni aşacak bir bilgi sizden sadır olmaz.

    size diyorum ki, bursalinin çelişik hadisler olarak oraya koyduğu hadislerin hepsi sahih.
    bak tekrar yazıyorum SAHİH.
    SAHİH:
    anlıyormusun.
    bunların sahih olduğunu söyleyen ise buhari.

    her iki zıt hadis te buhari tarafından sahih diye aynı sayfada nitelendiriliyor.

    siz bana hala daha neyi anlatıyorsunuz.
    bi de siz anlamk istemiyorsanız diye bitirmişsin cümleni.

5. Sayfa, Toplam 6 BirinciBirinci ... 3456 SonSon

Benzer Konular

  1. Hadis ve Sünnet arasındaki ayrım
    mopsy Tarafından Dini Videolar Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 03-09-2011, 10:09 PM
  2. Yorum: 0
    Son mesaj: 12-12-2009, 01:13 AM
  3. Yorum: 5
    Son mesaj: 01-11-2009, 12:39 PM
  4. Ehl-i sünnet kitaplarında uydurma hadis yoktur
    bziya Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 24-06-2009, 04:23 PM
  5. Hadis-Kuran çelişkileri
    simqe Tarafından Kuran-ı Kerim Foruma
    Yorum: 6
    Son mesaj: 16-12-2008, 04:30 PM
Yukarı Çık