8. Sayfa, Toplam 10 BirinciBirinci ... 678910 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 71 ile 80 Toplam: 93
  1. #71
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı kapkale´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    __ efenim hz ademden geldine dair hiçbir kanıt yoktur ve kurandaki peygamber kıssalarında geçmez

    __incil sizinde önce bahsettiğiniz gibi hadis ve rivayetlerle düzenlenmiş sonradan ayar çekilmiş bir kitabtır muteber almak ne kadar doğrudur

    ___estetiğin deişik bir biçimi olan sünnet dine ne kadar sığar sonuçta kurana inanan müslümanız eksiksiz yaratılma burda kendini fazla yaratılma olarak göstermiyormu

    ___peygamber geleneği olduğu nerde yazıyor
    Merhaba,

    Peki konu şuan döndü Kur'an- Hadis / rivayet çelişkisine...O zaman o zeminden devam edelim...Buraya öncelikle çelişkileri taşıyalım...Sonrasında bakalım ne ne imiş...Ama öncelikle " diğer konu başlığına yazıyorum " biraz müsaade...

    Bu arada " İdris Aleyhisselam'ın ( Enok'un Sırlar Kitabı )" kitabını hiç okudunuz mu...O nun olduğu varsayılan kitabı...???

    Sağlıcakla kalınız...

  2. #72
    bursali68
    Misafir..
    Merhaba,

    Sn.kapkale,İslam bir bütündür...Doğrudur İncil için bizdeki Hadis / rivayetlerin karşılığıdır derim her zaman...Bunda da kanıtlarım yüksektir...Ancak bu şu demek değildir,İnciller gerçeğe tamamen zıt ve Kur'an'a uymaz...Bu demek değildir...İkisini bir birinden ayıralım önce...Ayrıca bu bütünlük içerisinde Tevrat'ın da yeri vardır,Museviler her ne kadar Mişna ve Talmud ve Gamara lara göre inançlarını şekillendirse de...Bakınız aşağıda Tevrat'tan bir alıntı vardır...İnceleyiniz...;

    TEKVİN ( Yaratılış )17

    1 Avram doksan dokuz yaşındayken RAB ona görünerek, "Ben Her Şeye Gücü Yeten Tanrı`yım" dedi, "Benim yolumda yürü, kusursuz ol.
    2 Seninle yaptığım antlaşmayı sürdürecek, soyunu alabildiğine çoğaltacağım. "
    3 Avram yüzüstü yere kapandı. Tanrı,
    4 "Seninle yaptığım antlaşma şudur" dedi, "Birçok ulusun babası olacaksın.
    5 Artık adın Avram değil, İbrahim olacak. Çünkü seni birçok ulusun babası yapacağım.
    6 Seni çok verimli kılacağım. Soyundan uluslar doğacak, krallar çıkacak.
    7 Antlaşmamı seninle ve soyunla kuşaklar boyunca, sonsuza dek sürdüreceğim. Senin, senden sonra da soyunun Tanrısı olacağım.
    8 Bir yabancı olarak yaşadığın toprakları, bütün Kenan ülkesini sonsuza dek mülkünüz olmak üzere sana ve soyuna vereceğim. Onların Tanrısı olacağım. "
    9 Tanrı İbrahim`e, "Sen ve soyun kuşaklar boyu antlaşmama bağlı kalmalısınız" dedi,
    10 "Seninle ve soyunla yaptığım antlaşmanın koşulu şudur: Aranızdaki erkeklerin hepsi sünnet edilecek.
    11 Sünnet olmalısınız. Sünnet aramızdaki antlaşmanın belirtisi olacak.
    12 Evinizde doğmuş ya da soyunuzdan olmayan bir yabancıdan satın alınmış köleler dâhil sekiz günlük her erkek çocuk sünnet edilecek. Gelecek kuşaklarınız boyunca sürecek bu.
    13 Evinizde doğan ya da satın aldığınız her çocuk kesinlikle sünnet edilecek. Bedeninizdeki bu belirti sonsuza dek sürecek antlaşmamın simgesi olacak.
    14 Sünnet edilmemiş her erkek halkının arasından atılacak, çünkü antlaşmamı bozmuş demektir. "
    15 Tanrı, "Karın Saray`a gelince, ona artık Saray demeyeceksin" dedi, "Bundan böyle onun adı Sara olacak.
    16 Onu kutsayacak, ondan sana bir oğul vereceğim. Onu kutsayacağım, ulusların anası olacak. Halkların kralları onun soyundan çıkacak. "
    17 İbrahim yüzüstü yere kapandı ve güldü. İçinden, "Yüz yaşında bir adam çocuk sahibi olabilir mi? " dedi, "Doksan yaşındaki Sara doğurabilir mi? "
    18 Sonra Tanrı`ya, "Keşke İsmail`i mirasçım kabul etseydin!" dedi.
    19 Tanrı, "Hayır. Ama karın Sara sana bir oğul doğuracak, adını İshak koyacaksın" dedi, "Onunla ve soyuyla antlaşmamı sonsuza dek sürdüreceğim.
    20 İsmail`e gelince, seni işittim. Onu kutsayacak, verimli kılacak, soyunu alabildiğine çoğaltacağım. On iki beyin babası olacak. Soyunu büyük bir ulus yapacağım.
    21 Ancak antlaşmamı gelecek yıl bu zaman Sara`nın doğuracağı oğlun İshak`la sürdüreceğim. "
    22 Tanrı İbrahim`le konuşmasını bitirince ondan ayrılıp yukarıya çekildi.
    23 İbrahim evindeki bütün erkekleri -oğlu İsmail`i, evinde doğanların, satın aldığı uşakların hepsini- Tanrı`nın kendisine buyurduğu gibi o gün sünnet ettirdi.
    24 İbrahim sünnet olduğunda doksan dokuz yaşındaydı.
    25 Oğlu İsmail on üç yaşında sünnet oldu.
    26 İbrahim, oğlu İsmail`le aynı gün sünnet edildi.
    27 İbrahim`in evindeki bütün erkekler -evinde doğanlar ve yabancılardan satın alınanlar- onunla birlikte sünnet oldu.

    Bu noktada TEVRAT tamamen hatalıdır demek son derece büyük bir yanlış olacaktır ki bu hem O kitaba inananları rencide edecek hem de bizleri büyük bir yanlışa düşürecektir...Müdahaleler vardır ancak tamamen yanlıştır düşüncesi çok iddialı bir düşüncedir...Buradan hareket ile Hz.İbrahim'in uyguladığı sünnet Yaratan ile aradaki bir AHİD dir...Sünnet de inancımıza göre zaten AHİDE ait bir işarettir...Ayrıca Tevtar'tan da günümüze ait işaretler vardır...Bu unutulmamalıdır...

    İncil lerin hepsine de hatalı demek aşağıdaki ayetleri de kabullenmemek anl***** gelir...

    21. İsa oradan ayrılıp Sur ve Sayda bölgesine geçti.

    22. O yöreden Kenanlı bir kadın İsa'ya gelip, «Ya Rab, ey Davut Oğlu, halime acı! Kızım cine tutsak, çok kötü durumda» diye feryat etti.

    23İsa kadına hiçbir karşılık vermedi. Öğrencileri yaklaşıp, «Sal şunu, gitsin!» diye rica ettiler. «Arkamızdan bağırıp duruyor.»

    24İsa, «Ben yalnız İsrail halkının kaybolmuş koyunlarına gönderildim» diye cevap verdi.


    Oysaki Hz.İsa İncillerde " Şeriata " uymayı söylerken Pavlos ( Saul ) hem şeriat hem sünnet olmak anlamında " sünnetsizliği " savunur...Ki şu an ki hristiyan inancı da Saul ün sunduğu,ortaya koyduğuna göre yürümektedir...

    Bu durumda bizim inancımızda bulunanların da " sünnet olmak " ile ilgili her söylediğine " yanlış demek " ne kadar doğru olur...Tüm bütünleşik İslam bunu kabul etmektedir...Bu kabul etme " Yaratılmışlığı beğenmemek " değildir...Zevkine operasyon yaptırırsanız,beğenmemeyle operasyon yaptırırsanız işte o zaman " Ayetleri " karşınızda bulursunuz...

    Gelelim Kur'an- Hadis / Rivayet / Tevatür...konusuna...Bu konu uzunca süre burada yeterince tartışıldı...Ancak bir çok kişi sizin de düştüğünüz şu HATA ya düştü...Hadis / Rivayetlere şüphe ile bakmak başka bir şey,tümden hiç kimse konuşmamıştır,hiç kimse konular ile ilgili hiç bir şey söylememiştir demek başka birşey...Benim bakış açım İmam-ı Azam'ın bir nevi bakış açısı gibidir...İmam-ı Azam'ın kendi gerçek eserinde çok hem de çok az sayıda HADİS vardır...Peki neden,oysaki İmam-ı Azam " Hadis Bilgini " bir alimdir aynı zamanda...Neden peki hiç düşündünüz mü...O DAHİ bir çoğuna GÜVENEMEMİŞTİR de ondan...Yoksa eserinin her köşesine Hadis / rivayetleri yapıştırı geçer ve hiç bir " işkenceye " de maruz kalmazdı...

    Buradan çıkan sonuç benim için şudur her zaman..." Referansım KUR'AN " dır her konuda...Ötesi değil...RECM konusunda olduğu gibi Kur'an'da olmayan bir olayı Hadise bağlarsanız,sıkıntı çıkar...Olmayana VAR demiş olursunuz...Benim itirazım bu noktada başlar işte...Olmayana var demek olmayan bir kuralı yasallaştırmak anl***** gelir hele ki ucunda insan işkence veya öldürülme var ise bu daha da önem kazanmaktadır...

    Ötenazi konusunda olduğu gibi savunulan nedir Canı Allah vermiştir kimse alamaz...Peki Kur'an'da olmayan ancak Hadis ve Rivayetlerde olan RECM de ne oluyor...Sırf,Sünnet,Hadis,Rivayet te var diye uygulanmıyor mu...Bu uygulamadaki REFERANSI söyler misiniz...

    Sünnet benim hadislerde geçmesi,uygulamalarda taaa günümüze kadar gelmesi,Tevratta geçmesi,İncil de de karşı olunmaması bağlamında düşünüldüğünde ve de modern tıbba göre de sakınca yaratmadığında " uygulanmasında mahsur olmayan " bir gelenektir...Bunun karşılığında ŞİRK mi var...Kula kulluk mu var...Hayır...ŞİRK yoksa da sorun yoktur...

    Bu arada madem konu hadis/rivayete girdi devam edeceğim...Görelim bakalım Kur'an - Hadis / Rivayet karşı karşıya geldiğinde ne çoraplar örülüyor başımıza...

    Sağlıcakla kalınız...

  3. #73
    Kıdemli Üye kapkale - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Nerden
    malatya __balıkesirde oturuyorum
    Mesaj
    642
    Rep Gücü
    8914
    efenim diyorsunuzki kuranda yoktur ama hadiste incilde tevratta ve gelenekte ve de tıpta vardır o halde uygundur güzel sevindir

    recm ..hadiste varmıdır vardır tevratta varmıdır vardır gelenek olarak gelmişmi gelmiş

    hukuken caydırıcılık özelliği varmıdır evet vardır üstelik çok çirkin olan bir olayın cezasıdır bakın inceliği evli olanların recm midir nedenmi allah aile mekanizmasına çok önem vermektedir aileyi bozacak herhangi bir olaya şiddetle karşıdır neden toplumun yaşam dinamitleri ailede başlamaktadır bu dinamitler daha başladığı yerde patlarsa gersi ne olur siz düşünün ve bu patlamann yaşanmaması için gerçek caydırıcı uygulamaya başvurmuştur peygamber

    ayrtten peygambere ayet dışındada bilmedikleri öretilip kurallar hakkında bilgi açıklaması yapılıyordu

    bu bağlamda namazın 5 vakit oluşuda sünnetle hadisle ve gelenekle sabittir

    bu bağlamda ezanda aynı kurallarla sabittir

    ve şunuda eklim ben hadislerin hepsine sahih demedim ama buhari müslüm gibi değerli şahıslar bunları elinden geldiğ kadar ayıklamaya çalışmış ve peygamberin din yaşantısıda ancak hadis ve yaşayan sünnetle günümüze gelmiştir..bu bakımdan hadisin işimize geleni alıp gelmeyeni almak doğru deildir ama sahih olan hadiseri zaten bunlar guruplandırılmıştır

    geçen bana bir hadi veriniz mesela cehennem ehlinin çoğunun kadın olması hakkında

    bu hadis dıştan bakınca kadınları kötöleyici bir hadis kabul edildiği için red edilir ama şuda bir gerçektirki dedikodu gıybet en çok kadın kesiminde vardır kardeşinin etini yemek dediğimiz gıybet en çok onlar arasında yaygındır buda bu hadisi kanıtlar niteliktedir

  4. #74
    bursali68
    Misafir..
    Merhaba,

    Sn.kapkale bir şeyi yine ayıramadınız...Hadis te olanın veya rivayette olanın " REFERANSTA yani KUR'AN'DA " da olması gerek...

    recm ..hadiste varmıdır vardır tevratta varmıdır vardır gelenek olarak gelmişmi gelmiş
    Ancak Kur'an'da ZİNA ya ait AYETLER vardır...Aradaki farkı çözebildiniz mi...Sünnet olmak ile ilgili herhangi bir ayet yok...Ama zina ile ilgili 3 Tür anlatım var...Bunların ikisinde fiziki CEZA yok...Bir tanesinde ise sadece MİETE CELDETİV der( sadece fuhuş için)...Kelimenin içeriğini geçiyorum...Kısaca bir tanesinde " 100 değnek " der...O kadar...Yani bu konuda Tevrat ,İncil ile ,İncil de Kur'an ile NESH edilmiştir...Kur'an ile RECM tamamen kalkmıştır...İşte referans Kur'an....

    hukuken caydırıcılık özelliği varmıdır evet vardır üstelik çok çirkin olan bir olayın cezasıdır bakın inceliği evli olanların recm midir nedenmi allah aile mekanizmasına çok önem vermektedir aileyi bozacak herhangi bir olaya şiddetle karşıdır neden toplumun yaşam dinamitleri ailede başlamaktadır bu dinamitler daha başladığı yerde patlarsa gersi ne olur siz düşünün ve bu patlamann yaşanmaması için gerçek caydırıcı uygulamaya başvurmuştur peygamber
    Bu nasıl mantık...Bir kere Kur'an'a uymamaktadır,KISASA KISAS mantığına uymamaktadır...Zinaya karşılı ÖLÜM CEZASI...Bu olacak şey mi...Kaldırılmış,hükmü Kur'an'da olmayan bir CEZA...Bunu tartışmak bile yersizdir...MİETE CELDETİV e ister 100 Değnek deyin,ister Toplumdan TECRİD edin/ayırın...Bunlar da CAYDIRICILI özelliği yok mudur...Yok diyorsak, Caydırıcılıktan ne anladığımız sorgulanmalıdır...

    ayrtten peygambere ayet dışındada bilmedikleri öretilip kurallar hakkında bilgi açıklaması yapılıyordu
    Yapacak tabii ki,bunda sorun yok...Sorun Kur'an'da olmayan hükümlerin Hz.Peygamber tarafından konulmuş olduğunun söylenmesidir...O zaman Kur'an NE DİYE geldi ki...???

    bu bağlamda namazın 5 vakit oluşuda sünnetle hadisle ve gelenekle sabittir
    Kur'an 3 vakit der...Açın bakın Tevrat'ta da ÜÇ Vakti görürsünüz....İstiyorsanız Tevrat'tan da ayetleri getireyim...????

    ve şunuda eklim ben hadislerin hepsine sahih demedim ama buhari müslüm gibi değerli şahıslar bunları elinden geldiğ kadar ayıklamaya çalışmış ve peygamberin din yaşantısıda ancak hadis ve yaşayan sünnetle günümüze gelmiştir.
    Hadi bana ayıklanıp elenen ve sahih bulunmayanların NE ANLAMA geldiğini SÖYLE...!!!

    bu bakımdan hadisin işimize geleni alıp gelmeyeni almak doğru deildir
    Arkadaşım işimize gelip gelmemesi Kur'an bağlamındadır...Referans Kur'an'da var ise sorun yok,yok ise sorun var...Ya da referans Kur'an ile TERS düşüyor ise yine sorun var...

    geçen bana bir hadi veriniz mesela cehennem ehlinin çoğunun kadın olması hakkında
    Bundan neyi soruğunuzu tam anlamadım...Geçenlerde örnekler sundum,kadınlara bakış açısından,Kur'an ile Hadis / Rivayetler araşındaki çelişkileri...Kur'an eşit görürken ,gördük Hadis / Rivayetlerin kadına nasıl baktığını...Bunu mu demek istiyorsunuz...

    bu hadis dıştan bakınca kadınları kötöleyici bir hadis kabul edildiği için red edilir ama şuda bir gerçektirki dedikodu gıybet en çok kadın kesiminde vardır kardeşinin etini yemek dediğimiz gıybet en çok onlar arasında yaygındır buda bu hadisi kanıtlar niteliktedir
    Pardon anladım...Kur'an'ın referansını tanımamışsınız....

    Sağlıcakla kalınız...

  5. #75
    Kıdemli Üye kapkale - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Nerden
    malatya __balıkesirde oturuyorum
    Mesaj
    642
    Rep Gücü
    8914
    [QUOTE=bursali68;291561]Merhaba,

    Sn.kapkale bir şeyi yine ayıramadınız...Hadis te olanın veya rivayette olanın " REFERANSTA yani KUR'AN'DA " da olması gerek...



    Ancak Kur'an'da ZİNA ya ait AYETLER vardır...Aradaki farkı çözebildiniz mi...Sünnet olmak ile ilgili herhangi bir ayet yok...Ama zina ile ilgili 3 Tür anlatım var...Bunların ikisinde fiziki CEZA yok...Bir tanesinde ise sadece MİETE CELDETİV der( sadece fuhuş için)...Kelimenin içeriğini geçiyorum...Kısaca bir tanesinde " 100 değnek " der...O kadar...Yani bu konuda Tevrat ,İncil ile ,İncil de Kur'an ile NESH edilmiştir...Kur'an ile RECM tamamen kalkmıştır...İşte referans Kur'an....



    efenim sünnetede peygamber geleneği diyorsunuz peygamber kuran dışı birşey yapmıştır ölese kuranda referansı yoktur

    ayereten ayetle sabit kusursuz yaratılıştır referans aldığınız kuranı ki karşı deilim sadece anlama farkına karşıyım neden referans alıp sünnete karşı deilsiniz

    kuranda recm yapmayın diye bir ayette yoktur sadece fuhuşun cezasını belirtmiştir fuhuş evli insanın zina yapmasından çok ayrıdır ve hz peygamber evli insanın zina konusunda önceki peygamberlere bildirilenle hükmetmiş ve bunu yapma diye bir uyarıcı ayette gelmemiştir

  6. #76
    bursali68
    Misafir..
    Merhaba,

    Sn.kapkale,bakın konuyu Snatom ve Sn deklem bile anladılar...Size anlatmakta güçlük çekiyorum...Bir din kitabından YAZILI bir delil de sundum size...Ayrıca bunun gelenenek olarak uygulanmasına karşılık uyguluyor olmamızda bir sakınca da yoktur...Niçin çünkü sünneti " güzel görünmesi " için yapmıyoruz ki...Bu Ahdin hatırda kalmasının bir geleneğidir...Yani peygamberler geleneği olduğu açıktır...Bunu Tevrat söylüyor,Siyer de söyler,Hadis de söyleyebilir...Kur'an sünnet olun demez...Sadece bir ayrıntı getirir...O ayrıntı da " yaratılanların bir eksikliğinin " olmaması ayrıntısıdır...Sünnet olanlar bir eksiklik veya fazlalık mantığıyla sünnet olmazlar...Bu mantık ile sünnet olan 1 tek kişi gösteremezsiniz...Demekki burada " gelenek,peygamberler geleneği " geçerlidir...Kur'an aynı zamanda...;

    " Ey Muhammed İbrahim dinine Uy ! " , " Ey Muhammed atan İbrahim'e Uy "...demez mi...Bu ne demek...İslamın bütünlüğü içerisin de Tevrat da bize " sünnet olma " kavramını anlatmaz mı...Kur'an'da da sünnet olmayı kaldıran bir HÜKÜM mü var...!!!

    Demekki inanç gereği,sünnet olmanın yaeatılış şekline bir itiraz olmadığı aşikar...Yani sıkıntı yoktur bu konuda...

    Bu gün bu bilinçli halim de olsa yine sünnet olurdum...!!!

    Sağlıcakla kalınız...

  7. #77
    Kıdemli Üye kapkale - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Nerden
    malatya __balıkesirde oturuyorum
    Mesaj
    642
    Rep Gücü
    8914
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Sn.kapkale,bakın konuyu Snatom ve Sn deklem bile anladılar...Size anlatmakta güçlük çekiyorum...Bir din kitabından YAZILI bir delil de sundum size...Ayrıca bunun gelenenek olarak uygulanmasına karşılık uyguluyor olmamızda bir sakınca da yoktur...Niçin çünkü sünneti " güzel görünmesi " için yapmıyoruz ki...Bu Ahdin hatırda kalmasının bir geleneğidir...Yani peygamberler geleneği olduğu açıktır...Bunu Tevrat söylüyor,Siyer de söyler,Hadis de söyleyebilir...Kur'an sünnet olun demez...Sadece bir ayrıntı getirir...O ayrıntı da " yaratılanların bir eksikliğinin " olmaması ayrıntısıdır...Sünnet olanlar bir eksiklik veya fazlalık mantığıyla sünnet olmazlar...Bu mantık ile sünnet olan 1 tek kişi gösteremezsiniz...Demekki burada " gelenek,peygamberler geleneği " geçerlidir...Kur'an aynı zamanda...;

    " Ey Muhammed İbrahim dinine Uy ! " , " Ey Muhammed atan İbrahim'e Uy "...demez mi...Bu ne demek...İslamın bütünlüğü içerisin de Tevrat da bize " sünnet olma " kavramını anlatmaz mı...Kur'an'da da sünnet olmayı kaldıran bir HÜKÜM mü var...!!!

    Demekki inanç gereği,sünnet olmanın yaeatılış şekline bir itiraz olmadığı aşikar...Yani sıkıntı yoktur bu konuda...

    Bu gün bu bilinçli halim de olsa yine sünnet olurdum...!!!

    Sağlıcakla kalınız...

    efenim işte bu konuda mutabık kalamamız lazım ben sünnete karşı deilim hadisl sabit ..gelenekle sabir...ve adı üstünde sünnettir ...yapılmasa günahı yoktur farz deildir dimi daha önceki kitablardada geçer ilahi kitablarda deilmi

    bu konuda anlaştık eminim yapılırsa yapılır yapılmassa yapılmaz günahı yoktur


    recm ..hadisle sabit ki sahih rivayetlerin birbirinden ayrı sayısı 52 dir ...gelenekle sabit...diğer ilahi kitablardada vardır ve nasılki hz rasulullah hz ibrahimden alıntı yapıyorsa pek mümkündürki hz isa gibi allahın kelimesindende alıntı yapması muhtemeldir

    ayreyeten sünnet olupp yapılmaması yada yapılmasında herhangi bir günah yoktur deilmi nasılki sünnet omasa günaha girmez recm yapmassada günaha girmez

    burda benim anlatmak istedim zaten hz peygamber yapmamak için elinden geleni yapmıştır ama yaptığı recm olayarıda tamamen kişierin kendi ısrarıdır ve bunların cenaze namazınıda kılıp dua etmiştir yani yapılmasında günah yapılmamasında sevap yoktur

    bakın bu hadisle bildirilen bir gerçektir ama yapılmamasında mahsur yoktur varsa baska caydırıcı özelliklere başvurulurki hz rasululah bu ıstekle gelene cık git allaha dua et ve töbe et demiştir ...

    yok demek olmaz birşeydir anlatmak istediğim

  8. #78
    bursali68
    Misafir..
    Merhaba,

    recm ..hadisle sabit ki sahih rivayetlerin birbirinden ayrı sayısı 52 dir ...gelenekle sabit...diğer ilahi kitablardada vardır ve nasılki hz rasulullah hz ibrahimden alıntı yapıyorsa pek mümkündürki hz isa gibi allahın kelimesindende alıntı yapması muhtemeldir
    TEVRAT..........: Tevratta zinanın cezası olarak,RECM vardır...

    İNCİL.............: Hz. İsa " İlk taşı gühahsız olan atsın " demekle Tevrat'ı NESH etmiştir...İncil zinanın cezası olarak RECM uygulamasını ZORLAŞTIRMIŞTIR...

    KUR'AN...........: Zinaya ait 3 uygulama getirmiştir,üç uygulamanın üçünde de RECM yoktur...Kur'an Tevrat'ta olan,İncil ile zorlaştırılan recm uygulamasını tamamen kaldırarak NESH etmiştir...

    Şimdi kalkıp 52 adet Hadis / Rivayete bakıp vardır mı diyorsunuz...??? Siz bilirsiniz...


    efenim işte bu konuda mutabık kalamamız lazım ben sünnete karşı deilim hadisl sabit ..gelenekle sabir...ve adı üstünde sünnettir ...yapılmasa günahı yoktur farz deildir dimi daha önceki kitablardada geçer ilahi kitablarda deilmi
    Eğer hadis / rivayetleri " şeksiz şüphesiz kabul edersek,geri dönüşü zor olan bir yola gireriz...Bu konuda anlaşıp anlaşamamamızda çok önemli değil...Kur'an'ı,İslamı...algılayış biçimlerimizde faklılık olacaktır,olması da gayet doğaldır...Ama tam mutabık kalamamız gereken REFERANSIN KUR'AN olduğudur...Yok ille de Kur'an'da olmayan bir uygulama için RERANS Hadis / Rivayetler dersek o zaman büyük sıkıntılarla karşı karşıya geliriz...Ben de şu ayet vardı " buz üzerinde yazılıydı FOK geldi yedi " diyebilirim...Değil mi...Hadisen YÜFTERA...!!! Eleştirilen bir rivayetin ELLE TUTULUR bir tarafı yok...Neresinden tutarsanız elinizde kalıyor...Ve bu yüzden de şimdiye dek BİNLERCE insan öldürüldü...

    Yarın öbürgün bu 52 hadis " Sahih bulumayıp " ayrılırsa ne olacak...ÖLENLERİN VEBALİ KİMDE....Söyleyeyim mi...;

    1- O hadis ve rivayetleri uyduranlarda...
    2- O uydurulmuş Hadis / Rivayetleri YASAKLANMIŞ olmasına rağmen kitaplarına,eserlerine koyan Ahmed Bin HANBEL,BUHARİ,MÜSLİM...gibilerin...
    3- Kur'an'ı referans almayıp bu CEZAYI uygulayanların...

    Peki ölenlerin suçu ne..." Birbirlerini sevmek "...Bunun cezası ölüm mü...Kur'an'a göre değil,Hadis/Rivatyetlere göre ölüm...

    Kur'an bize ne öğretir...Sevgiye karşılık ölüm cezasını mı yoksa Cana Karşı Can,Mala Karşı Mal...Yani KISASA KISAS ı mı,ki Kısasa Kısası uygulamak bile çok kolay değilken...Recm deki Kısası savunun şimdi 52 değil 152 hadis ile...

    Sünnet oluma konusuna gelince,Tevrat'tan size ayetler verdim...Şimdi bu Sünnet-i Muhammediye midir yoksa SÜNNETULLAH mı...Yüce Allah'ın açık emrini niçin kul sünnetine indirgiyoruz ki....

    Sağlıcakla kalınız...

  9. #79
    Kıdemli Üye kapkale - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Nerden
    malatya __balıkesirde oturuyorum
    Mesaj
    642
    Rep Gücü
    8914
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba,



    TEVRAT..........: Tevratta zinanın cezası olarak,RECM vardır...

    İNCİL.............: Hz. İsa " İlk taşı gühahsız olan atsın " demekle Tevrat'ı NESH etmiştir...İncil zinanın cezası olarak RECM uygulamasını ZORLAŞTIRMIŞTIR...

    KUR'AN...........: Zinaya ait 3 uygulama getirmiştir,üç uygulamanın üçünde de RECM yoktur...Kur'an Tevrat'ta olan,İncil ile zorlaştırılan recm uygulamasını tamamen kaldırarak NESH etmiştir...

    Şimdi kalkıp 52 adet Hadis / Rivayete bakıp vardır mı diyorsunuz...??? Siz bilirsiniz...




    Eğer hadis / rivayetleri " şeksiz şüphesiz kabul edersek,geri dönüşü zor olan bir yola gireriz...Bu konuda anlaşıp anlaşamamamızda çok önemli değil...Kur'an'ı,İslamı...algılayış biçimlerimizde faklılık olacaktır,olması da gayet doğaldır...Ama tam mutabık kalamamız gereken REFERANSIN KUR'AN olduğudur...Yok ille de Kur'an'da olmayan bir uygulama için RERANS Hadis / Rivayetler dersek o zaman büyük sıkıntılarla karşı karşıya geliriz...Ben de şu ayet vardı " buz üzerinde yazılıydı FOK geldi yedi " diyebilirim...Değil mi...Hadisen YÜFTERA...!!! Eleştirilen bir rivayetin ELLE TUTULUR bir tarafı yok...Neresinden tutarsanız elinizde kalıyor...Ve bu yüzden de şimdiye dek BİNLERCE insan öldürüldü...

    Yarın öbürgün bu 52 hadis " Sahih bulumayıp " ayrılırsa ne olacak...ÖLENLERİN VEBALİ KİMDE....Söyleyeyim mi...;

    1- O hadis ve rivayetleri uyduranlarda...
    2- O uydurulmuş Hadis / Rivayetleri YASAKLANMIŞ olmasına rağmen kitaplarına,eserlerine koyan Ahmed Bin HANBEL,BUHARİ,MÜSLİM...gibilerin...
    3- Kur'an'ı referans almayıp bu CEZAYI uygulayanların...

    Peki ölenlerin suçu ne..." Birbirlerini sevmek "...Bunun cezası ölüm mü...Kur'an'a göre değil,Hadis/Rivatyetlere göre ölüm...

    Kur'an bize ne öğretir...Sevgiye karşılık ölüm cezasını mı yoksa Cana Karşı Can,Mala Karşı Mal...Yani KISASA KISAS ı mı,ki Kısasa Kısası uygulamak bile çok kolay değilken...Recm deki Kısası savunun şimdi 52 değil 152 hadis ile...

    Sünnet oluma konusuna gelince,Tevrat'tan size ayetler verdim...Şimdi bu Sünnet-i Muhammediye midir yoksa SÜNNETULLAH mı...Yüce Allah'ın açık emrini niçin kul sünnetine indirgiyoruz ki....

    Sağlıcakla kalınız...

    iki ayrı evli olan insanın birbirini sevmesini nasıl tanımlıyorsunuz bunlarla evli oların hakkı nerdedir efenim

  10. #80
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı kapkale´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    iki ayrı evli olan insanın birbirini sevmesini nasıl tanımlıyorsunuz bunlarla evli oların hakkı nerdedir efenim
    Merhaba,

    ÖLDÜRÜN,RECM edin demez hiç bir surette...

    1- Önce konuş....
    2- Olmadı,ilişkiden ayrıl,yani yatağını ayır...
    3- Olmadı,sınırlarının dışına gönder...Ülke sınırının dışı değil,Evden atmak da değil ( hadis / rivayete bakarsan eşini sokak ortasına atarsın )...Örneğin anne - babasının yanına gönder,gitsin biraz yalnız kalsın,kafa dinlesin,bir yandan da EVİNİ ÖZLESİN...
    4- Yine olmadı,BİRİNCİ TALAK...!!!

    Bunu İki talak daha verene dek devam ettireceksin...Üç talak da geçen zaman ortalama 9 ay gibi bir zamandır...Mantığı bir doğum süresidir...

    İşkence YOK,dövmek YOK...ÖLDÜRMEK / RECM HİÇ YOK...Açın Kur'an ayetlerinden bakınız...Açıp bakmadan incelemezseniz bazıları gibi " bursali68 bilgiçlik yapıyor " dersiniz...Ben Nasrettin Hoca gibi dünyanın merkezini gösteriyorum ve burası diyorum...İnanmayan ÖLÇER...

    Sağlıcakla kalınız...

Benzer Konular

  1. Sünnet kutlaması
    kral57 Tarafından Mesaj Panosu Foruma
    Yorum: 23
    Son mesaj: 23-05-2013, 05:40 AM
  2. Sünnet
    mopsy Tarafından Süper Sözlük Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 24-08-2010, 03:22 PM
  3. Sünnet de delildir
    bziya Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 11-02-2010, 12:47 PM
  4. Sünnet (fıkra)
    ajan Tarafından Öykü ve Hikayeler Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 23-12-2009, 02:23 AM
  5. Açık Öğretim Lisesi ve Mesleki Açık Öğretim Lisesi Öğrencilerine Ek sınav
    dogangunes Tarafından Açık Öğretim (AÖF) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 10-07-2009, 11:06 PM
Yukarı Çık