+ Konuya Yorum Yaz + Yeni Konu Aç
2. Sayfa, Toplam 2 BirinciBirinci 12
Gösterilen sonuçlar: 11 ile 16 Toplam: 16
  1. #11
    Tecrübeli Üye isyan_her_yerde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    394
    Blog Mesajları
    2
    Rep Gücü
    18327
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Sn.isyan_her_yerde,genel anlamda yazınıza şu aşağıdaki cümleniz hariç katılmaktayım...



    Eğer Arapça bilmek Kur'an'ı en iyi anlamak olsaydı ARAPLAR dünyanın en üst seviyede Müslümanları ve Kur'an'ı en iyi anlayanları olurdu...Oysaki kendi dillerindeki bir kitabı bile anlamaktan acizler,tabii buna " SALTANAT Düşkünlüğünü "de ilave edelim...Demekki bu düşünceniz pek doğru değil...Önemli olan " Ayetlerin ne dediğini " iyi tercüme edebilmek ve insanların kendi dillerinde " dinlerini " iyi anlamalarını sağlamak...Hani " zurnada peşrev olmaz mı desem,dereyi geçerken at değiştirilmez " mi...Kendi dilimizi unuturuz,bu da bizi,kendimizi unutturur...

    Tabi sonuçta aklımız bizi olamayacak bir oluşumun hayaline götürüyor o da : " İslam Şurası / İslam Komisyonu..." adına ne derseniz deyin güçlü bir komisyonun oluşumu...

    Sağlıcakla kalınız...

    Merhaba sayın bursalı öncelikle eleştrileriniz için teşekkür ederim.

    Ama sizdeb farklı düşünüyorum. her arapça bilen toplumun araplara beneyeceğini sanmıyorum. heleki bizim toplumumuzun hiç benezeyeceğine inanmıyorum.

    Meallerdeki farklılıklardan tutunda arap edebiyatındaki fiillerin anlamlarına akdar bilmenin bir çok faydasını görüceğimize eminim. bir örnek vereyim lütfen. Örnek alıntıdır.


    nisa 34
    .
    .
    ....yataklarında yalnız bırakın.
    'tutumlarını sürdürürlerse' onları bırakın

    gelelim bu çevirinin altındaki açıklamaya:

    Metinde "bırakın" diye ifade edilen ibarenin orjinalinde geçen "edrebe" fiilinin "sefer etmek,yürüyüp gitmek,dolaşmak,yüz çevirmek,grev yapmak,arkasını dönmek,vazgeçmek, terk etmek,bırakmak,ayrılmak, kaçınmak, çekinmek, vurmak, dövmek, kuşatılmak, çevrilmek, araya set koymak, duvar çekmek, misal vermek" gibi pek çok manaları vardır.

    kitap ehli olmak derken bir fiilin altında yatan anlamları tercümelerden öğrenebiliceğimizden daha fazlasını kazanabileceğimize emin olduğum için yazdım..

  2. #12
    1. Hikaye yarışma birincisi
    2. Avatar yarışma birincisi
    Venhar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Nerden
    Bilmiyorum :)
    Mesaj
    4.887
    Rep Gücü
    81913
    nisa 34
    .
    .
    ....yataklarında yalnız bırakın.
    'tutumlarını sürdürürlerse' onları bırakın

    sn isyan her yerde
    keşke ayetin hepisini yazsaydınız :)

  3. #13
    Tecrübeli Üye isyan_her_yerde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2010
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    394
    Blog Mesajları
    2
    Rep Gücü
    18327
    Alıntı Venhar´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    sn isyan her yerde
    keşke ayetin hepisini yazsaydınız :)
    Sayın VENHAR hadisin devamının konunun gidişatını değiştireceğini düşündüğümden dolayı eklemedim.

  4. #14
    bursali68
    Misafir..
    Merhaba,

    Aşağıya bakınca düşünmeden edemiyorum...

    HADİS SAYILARI

    Abbas bin Abdülmuttalib: 35
    Abdullah bin Mesud: 848
    Abdullah bin Ömer: 2630
    Adiy bin Hatim-i Tai: 66
    Aişe validemiz: 2210
    Ali bin Ebi Talib: 586
    Ammar bin Yaser: 62
    Bera bin Azib: 305
    Câbir bin Abdullah: 1540
    Ebu Bekr-i Sıddık: 42
    Ebu Hureyre: 5374
    Ebu Katâde: 170
    Ebu Musa el-Eşari: 360
    Ebu Said-i Hudri: 1170
    Ebu Zer-i Gıfari: 281
    Ebüdderda: 174
    Enes bin Mâlik: 2230
    Hafsa validemiz: 60
    Huzeyfe bin Yemani: 100
    Meymune validemiz: 46
    Osman bin Affan: 146
    Ömer bin Hattab: 500
    Sa’d bin Ebi Vakkas: 270
    Said bin Zeyd: 48
    Selman-ı Farisi: 60
    Übeyy bin Ka’b: 164
    Ümmü Seleme validemiz: 378
    Toplam :19855

    Kaynak : Hadis-i şeriflerin sayısı .:.: www.dinimizislam.com :.:.
    =================

    Bu iki ismi kısacık inleyelim...

    ===================

    EBU HUREYRE (Arapça:أبو هريرة‎ d.? ö.676),
    Yemen asıllı sahabi.

    Gerçek adı bilinmemekle birlikte Abdüamr, Sükeyn, Abdüşşems olduğu yönünde farklı rivayetler vardır. Sahipsiz kedi yavrularını besleyip büyütmesinden dolayı kedi babası anl***** gelen Ebu Hureyre ismiyle anılırdı.

    628 yılında Muhammed'in Hayber'de bulunduğu sırada yanına gelerek Müslüman oldu.
    Bu tarihten ölümüne kadar Muhammed'in yanından ayrılmadı.Bu sebeple en çok hadis nakleden sahabe o olduğu söylenmektedir.
    676 yılında Medine'de vefat etti.

    Kaynak : Ebu Hureyre - Vikipedi

    =======

    HZ. ALİ

    Hz Ali bin Ebu Talib(r.a) (Arapça: علي بن أبي طالب, Farsça: علی پسر ابوطالب) (d. 599 - ö. 661),

    İslam Devleti'ni 656-661 yılları arasında yöneten dördüncü İslam halifesi. İslam peygamberi Hz Muhammed (sav)'in amcasının oğlu, onun elinde büyüyen ilk çocuk, damadı ve ev halkındandır (Ehlibeyt). Sünni Müslümanlara göre Cennetle Müjdelenen On Sahabe'den (Aşere-i Mübeşşere) biri, Dört Büyük Halife'den (Hulefa-i Raşidin) dördüncü ve sonuncusu, Şii Müslümanlara göre ise Ondört Masum'dan biri, Oniki İmam'ın ilki ve Muhammed'in hak halefidir.

    Ali'nin babası, Kureyş'in mutlak liderliğini babası Abdülmuttalib'den (Şeybe bin Haşim) devralan Ebu Talib idi. Ebu Talib, dedesinin ölümü sonrası kimsesiz kalan Muhammed'i himayesine aldı ve ölümüne dek (43 yıl boyunca) himayesini sürdürdü. Muhammed peygamberliğini ilan ettiğinde ise Kureyş, Ebu Talib'in ölümüne değin, kendisinden çekinmiş ve Muhammed'e zarar vermeye cesaret edememişlerdir.


    Müslüman oluşu

    Şii ve Alevi inançlarına göre Ali, Müslümanlar arasında ilk iman getiren, 'Kâbe'de dünyaya gelen tek insan'dır. Sünni inancına göre ise, Muhammed'in eşi Hatice'den sonra iman etmiş olup, ikinci müslümandır.

    Lakapları

    Şir-i Yezdan
    Kur'an-ı Natık (konuşan Kuran)
    Haydar
    Haydar-ı Kerrar
    Aliyyel Murtaza
    Şah-ı Velayet
    Esed
    Esedullah (Allah'ın Arslanı)
    Şah-ı Merdan
    Seyfullah

    Kaynak : Ali bin Ebu Talib - Vikipedi
    ==================


    Doğumu Ölümü Birlikteliği Hadis Sayısı

    Hz.Muhammed 571 632

    Hz.Ali 599 661 33 YIL 586

    Ebu Hureyre ? 676 4 YIL 5374

    Yukarıdaki matematik nasıl bir matematiktir....Beraberliğe bakınız,HADİS SAYISINA bakınız...???

    Sağlıcakla kalınız...

  5. #15
    Acemi Üye enrico - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Nerden
    Andromeda
    Mesaj
    176
    Rep Gücü
    10868
    Usulu hadis denilen ilim hadislerin sıhhatini ve sıhhat şartlarını belirler.
    Yüz yıllardır mevzu (uydurma) hadisler İslam dünyasında çok tartışılmış, çok araştırılmıştır.
    Uydurma olmayan hadisler ise sahih, zayıf ve hasen hadislerdir.
    Sahih hadislerden özellikle mütevatir hadislerin sıhhatinde şüphe yoktur.
    Hadislerin sıhhat şartları, metin ve ravi zinciri ile ilgili kurallar başlı başına bir ilimdir.
    Kütübü sitte denilen altı hadis kitabını özellikle sıhhatli hadislerin toplandığı kitaplardır.
    Bugün artık bu kitapların dışındaki hadislere çok fazla itibar edilmemektedir ve hadis uydurmak bugün zordur. Geçmişte uydurulmuş hadislerle ilgili de hadis alimlerini çok ciddi çalışmaları vardır.

  6. #16
    bursali68
    Misafir..
    Merhaba,

    BUHARİ (810 - 869) / SAHİH-İ BUHARİ

    Hadis bilginlerinin en büyüklerinden Muhammed el-Buhârî, Hicri 13 şevvâl 194 / Miladi 21 Temmuz 810 tarihinde Buhara'da doğdu. Bundan dolayı da Buhârî nisbetiyle anılmasına sebep olmuştur. Tam adı Ebû Abdullah Muhammed b. Ismâil b. Ibrâhim b. el-Mugîre b. Berdizbeh el-Cûfî el-Buhârî'dir. Buhârî, henüz bebek yaşta iken babası vefat etti. Annesinin terbiyesi altında büyüdü ve küçük yaşta Kur'an-ı Kerim'i ezberleyip Arapça öğrendi. Babasından kalan servet, onun hiç kimseye muhtaç olmadan ilim öğrenmesinde yararlı oldu. On bir yaşında hadis öğrenmeye başladı. Ardından da on altı yaşında annesi ve kardeşi Ahmed'le birlikte hacca gitti. 825 yılında, annesi ve kardeşi Buhârâ'ya dönerken, kendisi ilim öğrenmek isteğiyle Mekke'de kaldı.

    Onsekiz yaşında "Kitâbu Kadâya's-Sahabe ve't-Tâbiin" ile "et-Târîhü'l-Kebîr" adlı eserlerini yazan Buhârî, ilim öğrenmek için Şam, Mısır, Basra ve Bağdat'a gitti. Bu amaçla altı yıl Hicâz'da kalan Buhârî, hadis öğrenmek ve nakletmekle kalmadı, şiirle de ilgilendi. Ancak fazla şiir yazmadı. Savaş sporlarına ilgi duydu, ata bindi, ok attı. Yaşıtları Buhârî'den övgüyle bahsederler. Onu övenler arasında büyük muhaddis İmam Müslim'de vardır. Buna rağmen, Buhârî'nin üstünlüğünü çekemeyenler fitne çıkarmaktan geri kalmadılar ve Buhârî'nin "Kur'an mahluktur" düşüncesini savunduğunu yaydılar. Bu dedikodulardan rahatsız olan Buhârî, memleketi Buhâra'ya döndü fakat burada da rahat edemedi. Buhârâ emiri ile arası açıldı. Buhara Emiri Halid Ibn Ahmed, çocuklarına Câmiu's-Sahîh'i ve et-Tarih'i okutması için Buharî'yi konağına çağırdı fakat Buharî, bu teklifi kabul etmedi. İlim meclislerinin herkese açık olduğunu, isteyenin gelerek yararlanabileceğini, ilmi valinin konağının duvarları arasına hapsedemeyeceğini bildirdi. Bu olay üzerine de Ahmed Ibn Hâlid, onu Buhara'dan sürdü.

    Buhârî, Buhara'dan ayrıldıktan sonra Semerkand'a gitti ve Hartenk köyünde bulunan akrabalarının arasına yerleşti. Semerkand'lılar, Buhârî'den yararlanmak istediler ve bir heyet gönderip Semerkand'a gelmesi ricasında bulundular. Buhârî, Semerkand'a gitmek için hazırlık yapmaya başladı ancak bu arada hastalandı ve Hicri 30 Ramazan 256 Miladi 31 Agustos 869'da Ramazan Bayramı gecesi vefat etti. Cenazesi, bayram günü öğleden sonra kılınarak Hartenk'e defnedildi.

    .....

    Kaynak : Kim Kimdir?™ Biyografi Bankası - FORSNET

    Hz.Muhammed S.AV. ( 571 - 632 )

    Buhari ( 810 - 869 )

    Yazdığı Sahih-i Buhari'nin tarihi Hz.Peygamber'den yaklaşık 200 yıl sonra....


    ===============


    AHMED BİN HANBEL / EL-MÜSNED

    Ahmed bin Hanbel, (Arapça: ‏‎‎‎‎‎‎‎‎أحمد بن حنبل‏‎‎‎‏‎‎‎ ‎‎‎‎‎‎‎) (780 - 855) Hanbeli mezhebinin öncüsüdür.

    Hicri 164 yılında Bağdat'ta doğdu, 241 (m. 855) de orada vefât etti. Üçyüzbinden fazla hadis ezberlediği rivayet edilmiştir. İmam-ı Şafii'nin öğrencisidir. "El-Müsned" adındaki hadis kitabında otuzbin hadis vardır. İslam devletinin sınırlarının genişlemesi ve artık islami kuralların saf haliyle yeterli olmamasından dolayı gerekli yerlerde aklın kullanımını savunan Mutezililere karşı çıkmıştır.

    Kaynak : Ahmed bin Hanbel - Vikipedi

    Hz.Muhammed S.AV. ( 571 - 632 )

    Ahmed Bin Hanbel ( 780 - 855 )

    Yazdığı El-Müsned'in tarihi Hz.Peygamber'den yaklaşık 180-190 yıl sonra....


    =================

    İBN-İ MACE

    İbn Mace, (Arapça : عبد الله محمد بن ياَزِد بن ماَجاَه ال رَبِ القَزوِنِ; Abu `Abdallah Muhammad ibn Yazid Ibn Majah al-Rab`i al-Qazwini) Ortaçağa özgü bir Hadis bilginidir.

    İbn Mace 824 yılında Kazvin'de müvekkil (Mevla; "مولی" ; Mawla; koruyucu) Rabi`a ibn Nizar Arap soylu bir Fars ailesinden doğmuştur. Onun Baba ismi "Mâjah", eski Farsça'da "Ay" anl***** gelir (şimdiki Farsça'da mâh) ve onun babasının veya annesinin ya da büyük annesinin ünvanı olasılığı vardır.

    Yaşam öyküsü
    İbn Mace 15-20 yaşlarında Kazvin'de hadis öğrenmeye başladığı rivayet edilir.[1]22 yaşında iken, İslam dünyasını gezmek için kendi memleketinden ayrılır; o Mısır ve Horasanı, Basra, Kufa, Şam, Bağdat, Mekke, Rey ve Medine gibi şehirleri gezer. İbn Mace gezisinin sonunda, o Sunan Ibn Majah isimindeki kitabını yazar, bu kitab diğerleri tarafından kaydedilen 3,002 tane, toplam 4,341 beş cilt olan kabul edilmiş hadisleri kapsar.

    İsmail İbn Kesir göre, o bir tefsir (Qur'an yorumu) ve birde tarih kitabını yazmıştır, ama bunlar kaybolmuştur. 13. yüzyılda diğer yazarlar, o kabul edilmiş beş ciltli hadisler kitabını araştırmaya başladılar, ama bu tartışmalar 18. yüzyıla kadar sürmüştür.

    Eserleri
    Kitab as-sunan
    Kitab at-Tafseer („Kuran hakkındaki yorumlar“)
    Kitab at-Taareekh
    Tarihu'l Hulefa
    Sülasiyyat

    Kaynak : İbn Mace - Vikipedi

    Hz.Muhammed S.AV. ( 571 - 632 )

    İbn-i Mace ( 824 - ? )

    Yazdığı Hadis kitapları tarihi Hz.Peygamber'den yaklaşık 220-230 yıl sonra....


    =====================

    İMAM MÜSLİM ( 820 - 875 )

    Hayatı

    Büyük imam, hafız, gerçek hüccet, Ebu Huseyin Müslim bin Haccac bin Müslim bin Verd bin Kevser, nesep olarak Kuşeyri, bölge olarak Nisaburlu, büyük hadis imamlarından olup “Sahih-i Müslim”in yazarıdır. Sika, hafız imam, musannif, fıkıh bilgini olan imam, Horasan’lıdır. İlim sahasına pek çok alim kazandıran Kuşeyr kabilesine mensuptur. Vatanı olan Nisabur Horasan bölgesinde güzellik ve çekiciliğiyle kendini diğer şehirlerden cazip hale getiren bir yerdi.

    Tercih edilen görüşe göre İmam Müslim hicri 204 yılında Horasan bölgesinin Nisabur kentinde dünyaya geldi. Doğumu hakkında değişik görüşler olsa da en sağlamı budur.

    İmam Müslim’in hayatını bizlere tafsilatlı bir şekilde anlatacak fazla bir kaynak yoktur. Onun hakkında yazılan bilgiler yetişmesi, hayatı çocukluğu, ailesi gibi konulardan ziyade yazmış olduğu eserler ve hadis ilmindeki üstünlüğüne dairdi. Fakat ticaretle uğraşan zengin, cömert, etrafını görüp gözeten bir zattı. Oldukça uzun boylu olan İmam Müslim’i saçı-sakalı beyaz ve sarığını kürek kemikleri arasına sarkıtmış bir zat olarak gözlerimizin önüne getirebiliriz.


    Hadis Talebi İçin Yolculukları

    İmam Zembi şöyle diyor: İlk olarak 18 yaşındayken Yahya bin Yahya’dan hadis dinlemiştir. Yirmi yaşında hacca gitti. En büyük üstadı olan Kane’den de bu hacc esnasında hadis dinledi. Kufe’ye gidip Ahmet bin Yunus ve hadis alimlerinden bilgiler aldı. Oradan kendi toprağı olan Horasan’a döndü. Otuz yaşından önce bu tür seyahatleri oldukça fazla bir şekilde yaptı.

    Faziletli, hadis konusundaki sağlamlığıyla takdirleri üzerine alan İmam Müslim Horasan’da Yahya bin Yahya, İshak bin Raheveyh gibi alimlerden Rey kentinde Muhammed bin Mihran Ebu Çassan’dan, Irak’ta Ahmet bin Hanbel, Abdullah bin Mesleme, Hicaz’da Said bin Mansur, Ebu Musab, Mısır’da Amr bin Levad, Harmele bin Yahya gibi pek çok alimlerden hadis ilimleri hakkında bilgi almıştır. Kendisinden hadis konusunda Tirmizi, Ebu Hatım er-Razi, Ahmed bin Seleme, Musa bin Harun, Yahya bin Said, Muhammed bin Mahled, ebu Avane Yakub bin İshak el-İsferani bin Ziyad el-Kabba, Barahm b. Muhammed bin Sufyan gibi büyük alimler istifade etmiştir. İsmi geçen son şahıs olan İbrahim bin Muhammed bin Süfyan Sahih-i Müslim’inde ravisidir.


    İmam Buhârî ile Yakınlığı

    İmam Müslim ömrünün sonlarına doğru İmam Buhârî ile görüşme ve ondan istifade etme imkanı buldu. Onun ilminden oldukça etkilenip metodunu benimsedi. Buhârî’den etkilendiğini en güzel olarak İmam Darakutni’nin şu ifadeleri açıklıyor: “Eğer Buhârî olmasaydı Müslim rahat etmez ve ortaya çıkamazdı.” İmam Buhârî’ye karşı, oldukça saygılı idi. Bir keresinden onun meclisine girer girmez iki gözünün arasını öpüp şöyle der: “Ey İmam bana izin ver de ayaklarını öpeyim, çünkü sen en büyük üstat, hadisçilerin efendisi, hadis doktorusun.” Bu sözleri söyledikten sonra Buhârî’den bazı bilgiler aldı, oradan ayrılınca da “Sana kıskanç kişilerden başkası öfkelenmez, şahitlik ederim ki dünya da senin benzerin yoktur.” dedi.

    Eserleri

    1. el-Camiu’s-Sahih
    2. Kitabu’l-Kuna ve’l-Esma
    3. Kitabu’t-Tabakat
    4. Kitabu’l-Munferidat ve’l-Vuhdan
    5. Ricalu Urvetu bin Zübery
    6. Kitabu’t-Temyiz
    7. El-Musnedu’l-Kebir Ala’r-Rical
    8. El-Camiu ala’l-Ebvab
    9. El-Esma ve’l-Kuna
    10. El-İlel
    11. El-Akran
    12. Suelatihi Ahmed bin Hanbel (Ahmed b.Hanbel’e Soruları)
    13. Amr bin Şuayb
    14. El-İntifa bi Ehli Siba
    15. Meşeyihu Malik
    16. Meşayihu Sevri
    17. Meşayihu Şu’be
    18. Men leyse Lehu ille Ravin Vahid
    19. Evladu’s-Sahabe
    20. El-Muhadramin

    Kaynak : el-Muslimun - Makaleler (Muslim)

    Hz.Muhammed S.AV. ( 571 - 632 )

    İmam Müslim ( 820 - 875 )

    Yazdığı Hadis kitapları tarihi Hz.Peygamber'den yaklaşık 220-230 yıl sonra....


    ===============

    Acaba o dönemde bir furya mıymış " Hadis Kitabı " yazmak,aynen bir çok kişinin İncil yazdığı gibi...Ve özellikle neredeyse HİÇ YAZMA ALIŞKANLIĞI OLMAYAN ARAP'LARDAN ve YAZILMASI YASAK OLAN hadislerden alıntı yapılarak oluşturulan kitaplar...

    Sağlıcakla kalınız...

Benzer Konular

  1. Duran Adam Protestocu sayısı artıyor
    YukseLL Tarafından Serbest Kürsü Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 18-06-2013, 12:44 PM
  2. Hadislerin Kur'ana arzı ve.....
    halukgta Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 05-03-2013, 12:00 PM
  3. Yorum: 0
    Son mesaj: 27-03-2011, 01:17 PM
  4. 13 sayısı neden uğursuzdur?
    securıty57 Tarafından Genel Kültür Foruma
    Yorum: 6
    Son mesaj: 01-09-2008, 05:45 AM

Anahtar kelimeler

Yukarı Çık