3. Sayfa, Toplam 4 BirinciBirinci 1234 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 21 ile 30 Toplam: 31

Kur'anın bizlere önerdiği yol.......

Din ve İnanç Kategorisinde ve Dini Sohbet Forumunda Bulunan Kur'anın bizlere önerdiği yol....... Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> *Bakınız. Şaşıyorum konuyu polemize etme gayretinize. Yani sizin dediğinizden daha başka bir şey demiyorum ki ben. Bu dediğinizin nasıl bir ...

  1. #21
    - Çevrimdışı
    Tecrübeli Üye sevmekesas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2010
    Nerden
    İstanbuL
    Mesaj
    409
    Rep Gücü
    5445
    *Bakınız. Şaşıyorum konuyu polemize etme gayretinize. Yani sizin dediğinizden daha başka bir şey demiyorum ki ben. Bu dediğinizin nasıl bir aksi yönü var ki? Siz siyaset deyince bambaşka, dinle alakası olmayan bir davranış tarzı mı algılamaktasınız acaba?
    Ayet-i Kerime'yi aktarmanızdaki amacınızı da anlamak zor. Yani Hz. Peygamber'e karşı yapılan siyasî yaklaşımları hepimiz bilmekteyiz. O siyasetlere geçmesi karşılığında kendisine vaad edilenleri de biliyorsunuz. AMa ayet-i kerimede de beyan edildiği gibi ''Hayır, ben sadece bana vahyedilene uyuyorum..'' diyor. Yani gayet açık. Bendenizin açılımının buna aykırı nasıl bir durumu var ki?

    *Bakınız siz siyaset diye apayrı bir olguyu algılamaktasınız anlaşılan. Ve de DİNDE SİYASET YOKTUR diyebiliyorsunuz. Evet yoktur, çünkü kendisi bir siyasettir zaten. Siyasi faaliyetleri ayrı bir dal bile kabul etseniz onun da rferans olarak yine inancımızdan neş'et edeceği muhakkaktır..

    *Peki ''ALlah'a, Resulüne ve sizden olan ulu'l emre tabi olunuz..'' ayetini ne yapacaksınız??? O Peygamber ve devamındaki ulu'l emr bir siyaset üzere olmayacaklar mı? Bir de bu açıdan baksanız???

    *Teslimiyet ve siyaset.. Neden dualist bakıyorsunuz efendim!!??? Bizim teslimiyetimiz siyasetimiz, siyasetimiz de dinimizdir..

    Selam bakidir.
    sevmekesas
    Konu sevmekesas tarafından (07-04-2010 Saat 08:25 PM ) değiştirilmiştir.

  2. #22
    bursali68
    Misafir..
    Merhaba,

    "*Peki ''ALlah'a, Resulüne ve sizden olan ulu'l emre tabi olunuz..'' ayetini ne yapacaksınız??? O Peygamber ve devamındaki ulu'l emr bir siyaset üzere olmayacaklar mı? Bir de bu açıdan baksanız???"

    Bakın bakalım Sn.sevmekesas Peygamberliği ve siyaseti Yüce Yaradan nasıl ayırt ediyor...Tabii inceliği görebilmektedir mesele...!!!

    NİSA
    58.İnna(A)llâhe ye/murukum en tu-eddû-l-emânâti ilâ ehlihâ ve-iżâ hakemtum beyne-nnâsi en tahkumû bil’adl(i)(c) inna(A)llâhe ni’immâ ye’izukum bih(i)(k) inna(A)llâhe kâne semî’en basîrâ(n)
    59.Yâ eyyuhâ-lleżîne âmenû atî’û(A)llâhe veatî’û-rrasûle veulî-l-emri minkum(s) fe-in tenâza’tum fî şey-in feruddûhu ila(A)llâhi ve-rrasûli in kuntum tu/minûne bi(A)llâhi velyevmi al-âḣir(i)(c) żâlike ḣayrun veahsenu te/vîlâ(n)

    58.ALLAH, size emanet edilen (şey)leri ehil olanlara tevdî etmenizi ve her ne zaman insanlar arasında hüküm verecek olursanız adaletle hükmetmenizi emreder. 75 Allah'ın size yapılmasını tavsiye ettiği [şey], mutlaka en güzel [şey]dir: Allah, kesinlikle her şeyi işitendir, her şeyi görendir.
    59.Siz ey imana ermiş olanlar! Allah'a, Peygamber'e ve aranızdan kendilerine otorite emanet edilmiş olanlara itaat edin; ve herhangi bir konuda anlaşmazlığa düşerseniz, onu Allah'a ve Peygamber'e götürün, 77 eğer Allah'a ve Ahiret Günü'ne [gerçekten] inanıyorsanız. Bu [sizin için] en hayırlısıdır ve sonuç olarak da en iyisidir. 78

    Bakın iki ayeti okuyun ne dediği çok daha güzel anlaşılıyor,öyle cımbızlamadan...;

    Görevler kimlere (Ulu'l Emr ) verilecek ve sonrasında nasıl davranılacak;
    "...size emanet edilen (şey)leri ehil olanlara tevdî etmenizi..."
    "Siz ey imana ermiş olanlar! Allah'a, Peygamber'e ve aranızdan kendilerine otorite emanet edilmiş olanlara itaat edin;..."


    Siyaset ve siyasetçi bunun neresinde ;

    - Allah...Dini Hüküm Sahibi...Siyaset yokkkk....

    - Peygamber ( Hz.Muhammed S.A.V)...Siyaset hem var hem yok...Peygamber olarak siyaset yok,çünkü " Dini Öğreten ve Uygulayan ",insan olarak " Ulu'l Emr " olarak seçilirse ancak siyaset var...neden mi onu da aşağıdaki ayetlerde göreceksiniz ( Şura ve Al-i İmran'da)...

    - Ulu'l Emr...Yönetici,siyasetçi...İşte siyaset yapacak/yapabilecek kişi...


    Ancak yöneticilikte çok önemli bir kıstas bizlere mesaj olarak sunuluyor o da nedir Nisa 58 e bakınız.....ADALET !!!

    Ayrıca Hz.Peygamberimize yönetici sıfatıyla nasıl davranması gerektiği yine ayetlerde söylenmektedir,nasılmış bakalım...;

    ŞURA
    38. Vellezınestecabu li rabbihim ve ekamus salate ve emruhüm şura beynehüm ve mimma razaknahüm yünfikun
    38. Rablerinin [çağrısına] karşılık verenler ve namazlarında dikkatli ve devamlı olanlar [için]; ve [bütün ortak meselelerini] aralarında danışma ile karara bağlayanlar [için]; (38) ve kendilerine rızık olarak verdiğimizden başkalarına harcayanlar (39) [için];

    AL-İ İMRAN
    159. Fe bi ma rahmetim minellahi linte lehüm* ve lev künte fezzan ğalızal kalbi lenfeddu min havlike fa'fü anhüm vestağfir lehüm ve şavirhüm fil emr* fe iza azemte fe tevekkel alellah* innellahe yühıbbül mütevekkilın
    159. Ve [ey Peygamber,] senin izleyicilerine (121) yumuşak davranman, Allah'ın rahmetinin bir eseriydi. Zira, eğer onlara karşı kırıcı ve sert olsaydın, doğrusu senden koparlardı. Artık onları bağışla ve affedilmeleri için dua et.Ve toplumu ilgilendiren her konuda onlarla müşavere et; sonra bir hareket tarzına karar verince de Allah'a güven: Zira Allah, O'na güven duyanları sever. (122)

    - "...ve [bütün ortak meselelerini] aralarında danışma ile karara bağlayanlar..."

    - "...Ve toplumu ilgilendiren her konuda onlarla müşavere et;..."


    Yani Yüce Yaratan Hz.Peygamberimize diyor ki ;

    Şura ile tartış,konuş,birlikte bir karara bağlayın...Öyle ben Peygamberim deyip tüm " toplumsal konularda " kendine göre hüküm verme diyor...Neden bunu söylüyor çünkü o zaman seçilmiş olmaz Kral olur,Sultan olur,Padişah olur...Sonra da Allah korusun " İlah oluverir /anılır "...Unutmayalım ki " tarih tekerrürden ibarettir " ...İşte bu ayetler tarihi tekerrür etmekten alıkoyar-update eder-sistemi yükseltir ve hangi sistem olursa olsun uygulandığında " tek bir " yöneticiye bağlılığı ( bizdeki lider sultası gibi ) ortadan kaldırır...ANLAYANLARA !!!

    Not : Yönetici olarak seçilse dahi seçenlerden alacağı " taahhüdü / bey'atı " yazmaya bile gerek duymuyorum...Lider sultasına özenenlere özellikle !!!

    Not : Siyaseten anlaşamadan Laikliğe bakamayız,ulaşamayız bile...O yüzden burada kesmekte yarar var.

    Sağlıcakla kalınız.

  3. #23
    - Çevrimdışı
    Tecrübeli Üye sevmekesas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2010
    Nerden
    İstanbuL
    Mesaj
    409
    Rep Gücü
    5445
    Valla hayret yani!! Bin kere hayretimi belirtiyorum sadece.. Şimdi de bir kardeşimiz çıkmış bendenize ayet mealleri aktarıyor. Ya hu!! sevmekesas 'ın bu ilkelere aykırı bir duruşu yok ki?
    Peygamberliği ve siyaseti Yüce Yaradan nasıl ayırt ediyo
    Nedir yani bu yaklaşımınız? Peygamberlik ile siyasetin ayırd edilmesi. Nerelere çekiyorsunuz. Hz. peygamber muhakkak ki risalet vazifesini haizdi, bu vazife esnasında aynı zamanda siyaset üzerindeydi. Ehl-i kitaba karşı, eski yurduna karşı, çevresine karşı vs vs
    Siyaset demekle ne anlamaktasınız ki? İnsanların inancından kaynaklanan davranış ve kararlarına siyaset demekteyim ben. Ululemr var ise siyaset de var demektir. Hem ayeti türkçeleştirerek aslî manasını da hem yumuşatmış, hem de gözden kaçırmış da oluyorsunuz.
    '' ...Etî’û(A)llâhe ve etî’û-rrasûle ve ulî-l-emri minkum..'' (ila ahir) ayeti açık değil mi? U'lulEmr nedir? kendisine otorite emanet edilen aranızdan kişi. dediniz tamam doğru ama ''sizden olan U'lulemr''; sizden(minkum) var orada.. Yani islam anlayışında olacak, mü'min ve muvahhid olarak atıf var. Yoksa nerede olursanız olun kendisine otorite emanet edilen aranızdan kişiler gibi bir muğlak ifade nitelikleri karanlıkta bırakmakta..Şimdi bu ayette siyaset yok diyorsunuz, siyasetçi yok diyorsunuz? Yok tabi? Çünkü U'lulEmr var. Ona itaat edin diyor. Neye itaat edecek halk. Onun şahsına mı uygulamalarına mı? İşte bu uygulamalarına siyaset diyoruz. Tutup da ayetin içinde 'siyaset' sözcüğünü mü arıyorsunuz yani? Olmuyor dostumm olmuyor..

    Sonra da yöneticilerin vasıflarını sıralamaya başlıyorsunuz. Adalet, liyakat vs vs eeeee? Yani bunları neden ortaya koymaktasınız? Sizi anlamak gerçekten zor. Bunlara itirazım yok ki benim.

    Benim itirazım, sizin itirazınızadır: Kalkıp din ayrı bir şeydir siyaset ayrı bir şeydir diyorsunuz.. Ben de diyorum ki siyaset din referanslı olacaktır İslam egemenliğinde. Bunun neresine itiraz ediyorsunuz ki? Yani bizim dinimiz -bi bakıma- siyasetimizdir. yani dinsel ilkeler temel ise -bi bakıma- siyaset de türevdir diyebiliriz. Yani her siyasi yönelişte islamî temellerden harekete geçeceğiz. Yani ''Aranızdan iyiliğe, hayra çağıran bir topluluk bulunsun." ayeti var. Yine "Onlarla mücadeleni en güzel bir usul ile yap'' ayeti mevcut.. Daha pek çok delil vardır malumu aliniz. hadislerden de var. Bunları bilmediğinizi iddia etmiyorum. Fakat sanıyorum siyaset diye ayrı bir iştigal sahası, ayrı bir meslek kabul ediyorsunuz. İslam ile ilgisi yok diyorsunuz galiba..

    Yani ''siyaset denilen toplumların gidişatı, yönetim tarzı islam'ın ilgi alanı dışında bir şeydir. İslam sadece manen, kalben teslimiyeti öngören bir kendihalinelik getirmiştir'' mi diyorsunuz acaba??

    Sanıyorum birbirimizi tam olarak anlayamadık sizinle? Yanılıyor muyum acaba????

    selamlar.
    seckince

  4. #24
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Valla hayret yani!! Bin kere hayretimi belirtiyorum sadece.. Şimdi de bir kardeşimiz çıkmış bendenize ayet mealleri aktarıyor. Ya hu!! sevmekesas 'ın bu ilkelere aykırı bir duruşu yok ki?
    Sn. sevmekesas diyo dunuz ki:
    Bizim teslimiyetimiz siyasetimiz, siyasetimiz de dinimizdir..
    Bende diyorum ki:
    Muslumanin teslimiyeti inancidir.Inanci da Islam dinidir.
    Peygamberliği ve siyaseti Yüce Yaradan nasıl ayırt ediyo
    Nedir yani bu yaklaşımınız? Peygamberlik ile siyasetin ayırd edilmesi. Nerelere çekiyorsunuz. Hz. peygamber muhakkak ki risalet vazifesini haizdi, bu vazife esnasında aynı zamanda siyaset üzerindeydi. Ehl-i kitaba karşı, eski yurduna karşı, çevresine karşı vs vs
    Siyaset demekle ne anlamaktasınız ki? İnsanların inancından kaynaklanan davranış ve kararlarına siyaset demekteyim ben. Ululemr var ise siyaset de var demektir.
    ...İnsanların inancından kaynaklanan davranış ve kararlarına siyaset demekteyim ben...
    Boyle zannettiginizi anladigim icin alttaki yorumu yazmistim.
    Mopsy-Sloganlari bilgi diye yazmayin
    Burada ALLAH cc nun Her sartta degismez hukmu Islami konusuyoruz.
    Sizin bir siyaset tanimina ihtiyaciniz var anlasilan.
    Alıntı:
    tdk :siyaset/politika
    a. (politi'ka) 1. Devletin etkinliklerini amaç, yöntem ve içerik olarak düzenleme ve gerçekleştirme esaslarının bütünü, siyaset, siyasa:
    2. Davranış biçimi, düşünce yapısı:
    3. Bir hedefe varmak için karşısındakilerin duygularını okşama, zayıf noktalarından veya aralarındaki uyuşmazlıklardan yararlanma vb. yollarla işini yürütme:
    Din siyasettir dediniz mi BILGI SAHIBI HERKES yukaridaki tanimi anlar.
    Sizin kisisel hukumleriniz/tanimlarinizi degil!!!
    Hem ayeti türkçeleştirerek aslî manasını da hem yumuşatmış, hem de gözden kaçırmış da oluyorsunuz.
    '' ...Etî’û(A)llâhe ve etî’û-rrasûle ve ulî-l-emri minkum..'' (ila ahir) ayeti açık değil mi? U'lulEmr nedir? kendisine otorite emanet edilen aranızdan kişi. dediniz tamam doğru ama ''sizden olan U'lulemr''; sizden(minkum) var orada.. Yani islam anlayışında olacak, mü'min ve muvahhid olarak atıf var. Yoksa nerede olursanız olun kendisine otorite emanet edilen aranızdan kişiler gibi bir muğlak ifade nitelikleri karanlıkta bırakmakta..
    Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla...
    59.Siz ey imana ermiş olanlar! Allah'a, Peygamber'e ve aranızdan kendilerine otorite emanet edilmiş olanlara itaat edin;.....
    ... Siz ey imana ermiş olanlar ...
    ... aranızdan....

    Sizin dediginizin TAM KARSILIGI.
    Aranizdan dedigi kimlermis?
    ... imana ermiş olanlar...
    Muminler mis!

    Itiraz etmek icin itiraz buna denir herhalde..........
    Şimdi bu ayette siyaset yok diyorsunuz, siyasetçi yok diyorsunuz? Yok tabi? Çünkü U'lulEmr var. Ona itaat edin diyor. Neye itaat edecek halk. Onun şahsına mı uygulamalarına mı? İşte bu uygulamalarına siyaset diyoruz. Tutup da ayetin içinde 'siyaset' sözcüğünü mü arıyorsunuz yani? Olmuyor dostumm olmuyor..
    Ulu emr uygulamalari...
    Sizi getirmek istedigim nokta burasiydi zaten.
    Ama asagidaki ifadelerinizi de yazalim sonra
    Benim itirazım, sizin itirazınızadır: Kalkıp din ayrı bir şeydir siyaset ayrı bir şeydir diyorsunuz.. Ben de diyorum ki siyaset din referanslı olacaktır İslam egemenliğinde. Bunun neresine itiraz ediyorsunuz ki? Yani bizim dinimiz -bi bakıma- siyasetimizdir. yani dinsel ilkeler temel ise -bi bakıma- siyaset de türevdirdiyebiliriz. Yani her siyasi yönelişte islamî temellerden harekete geçeceğiz. Yani ''Aranızdan iyiliğe, hayra çağıran bir topluluk bulunsun." ayeti var. Yine "Onlarla mücadeleni en güzel bir usul ile yap'' ayeti mevcut.. Daha pek çok delil vardır malumu aliniz. hadislerden de var. Bunları bilmediğinizi iddia etmiyorum. Fakat sanıyorum siyaset diye ayrı bir iştigal sahası, ayrı bir meslek kabul ediyorsunuz. İslam ile ilgisi yok diyorsunuz galiba..
    ... bizim dinimiz -bi bakıma- siyasetimizdir...
    ... dinsel ilkeler temel ise -bi bakıma- siyaset de türevdir diyebiliriz.


    Daha once:
    Dinin bizatihi kendisi zaten siyasettir.
    İslam'da siyaset din, din de siyasettir.
    dinimiz siyaset; siyaset de din esaslı' olmak zorundadır
    Allah'a teslimiyet. O'nun siyasî anlayışı İslam'dan başka bir şey değildi ki?


    Israr sonuc verdi
    Artik ayni dili kullanmaya basladik.
    Hukumlerinizin yerini GORUSLERINIZ almaya basladi.
    ...Bir bakima...
    ...siyaset turevdir diyebiliriz...

    Sanıyorum birbirimizi tam olarak anlayamadık sizinle? Yanılıyor muyum acaba????

    selamlar.
    seckince
    Artik anlamaya basladik!
    Simdi:

    Allah cc-Erisilmez kudret Secen!
    Muhammed as- Erisilmez Kudretin sectigi gozumun nuru Secilen .

    Mumin-Kur’an’a inananlar!
    ulî-l-emri- Mu min lerin sectigi.Secilen ...

    Olaya baslamdan bu resmi/ bu 4 satiri
    Tefekkur etmek gerek.....
    Konu mopsy tarafından (08-04-2010 Saat 08:54 AM ) değiştirilmiştir.

  5. #25
    bursali68
    Misafir..
    Merhaba,

    Sn.sevmekesas ben de konuya tersinden bakıyorum ;

    "...Ben de diyorum ki siyaset din referanslı olacaktır İslam egemenliğinde..." Peki bu duruma göre gelelim sadede,siyaset yapanların " hepsi " din referanslı yapıyorlar farzedin...O zaman azınlıklar,tarikatlar,mezhepler,farklı din inanırları ve hatta inanmayanlar da kendi aralarında bir nevi " ulu'l emr " seçeceklerdir.Yani ülkenin şu tarafı sizin bu tarafı bizim...

    Sn.sevmekesas,siz siyaseti din referanslı yaparsanız " başınız bitten " kurtulmaz...Çünkü sizin inancınız size başkalarının inancı da kendilerine göre doğrudur...Hadi buyrun hangisi doğrudur...Çıkın işin içinden...Bu ülke çoğunluğu diyelim ki müslüman,peki yarın da müslüman olacağının garantisi nerede ?

    İşte o yüzden yaptığınız veya yapacağınız siyasette " dini baz " alırsanız,süreklilik konusunda sıkıntı çekersiniz...O yüzdendir ki insanlar bir çok rejimde faklı inançta olsalar da birlikte yaşarlar.Bu Hz.Peygamber devrinde de böyleydi.Bundan sonra da böyle olacaktır.Her inanç sahibi ülkeyi ele geçirmeye kalkarsa savaşlardan soluk alamaz hale geliriz.

    " Valla hayret yani!! Bin kere hayretimi belirtiyorum sadece.. Şimdi de bir kardeşimiz çıkmış bendenize ayet mealleri aktarıyor. Ya hu!! sevmekesas 'ın bu ilkelere aykırı bir duruşu yok ki?..."

    Var Sn.sevmekesas var,aramızda anlayış / kabul farkı var,bakış açılarımız farklı;

    Yüce Allah diyor ki ;

    - " ALLAH, size emanet edilen (şey)leri ehil olanlara tevdî etmenizi..." ,yani inanan veya inanmayan ayrımı var mı ??? Yok, " EHİL " olup olmama kıstası var...

    Sonra da diyor ki ;

    - "...Siz ey imana ermiş olanlar! Allah'a, Peygamber'e ve aranızdan kendilerine otorite emanet edilmiş olanlara itaat edin;..."

    Seçtiğin " otoriteye " İTAAT ET "...

    1- Yönetimi " TEVDİ " edeceğin kişi veya kişiler ne olacak " EHİL " olacak...İnanıp inanmaması 1.derece kıstas değil,ehil olup olmaması 1. derece kıstas...

    2- Ehil olarak görerek /bilerek yönetim işini TEVDİ ettğin kişi/kişiler yani OTORİTE ye İTAAT edilecek...

    Konunun içeriğindeki detay ne ; sesleniş, kime sesleniş " İMAN EDENLERE / İNANANLARA " ...yani bizlere yöneticilerimizi seçeceğimiz KISTAS veriliyor...Bununla da aslında Kur'an bizleri koruyor neye karşı koruyor " İKİ AYAKLI İLAH " bozuntularına karşı...Yani işinde ehil olmayanın o mevkiye gelme garantisi olmamalı...Ama siz siyaset din referanslı olmalı derseniz işin boyutu değişir...Burada " Şeyh,Şıh,İmam,Pdişah,Sultanlar..." çıkar,faklı bir ülkede " kral,imparator..." çıkar hatta " AMONRA (RAMSES) " leşirler...

    Kur'an'ın " sınıflaşmaya " karşı getirmiş olduğu bir düzendir...DİN ADAMI sınıfları da zaten " din referanslı siyasetler " ile çıkmıyor mu...Avrupada " PAPAZ TAKIMI " müslüman ülkelerde de " MOLLA TAKIMI "...Al birini vur ötekine...Ne farkı var sadece " İNANÇ " farkı var,her ikisi de üstün /dokunulmaz sınıf haline geliveriyor.

    Şura 58 - Al-i İmran 159 bile yönetimin " toplumsal konularda " danışılarak,uzlaşılarak yapılmasını salık veriyor...Hani nerede " DİN REFERANSI " .Toplumsal konular diyor...Arap toplumunun konuları ile,Alman veya Türk veya Mısırlı'nın toplumsal konuları aynı mı...Detaylarda ve değerlerde o kadar büyük farklılıklar var ki..." Dostunu arkadan vurmak gibi..." Hadi bunu din referanslı siyaset ile hallet.

    Yüce Allah bile Kur'an'ı " DEVLETLERE / ÜLKELERE / YÖNETİMLERE " indirmemişken siz nasıl olur da dini siyasallaştırabilirsiniz...Kur'an kula / bireye / kişiye " yol gösterici " olarak inmiştir.Ve yaratılan insanların da aynı dine inansalar dahi isteklerin ve ihtiyaçların farklılığını Yüce Yaratan'dan iyi bilen mi var...Olmadığına göre ve bu farklılıklar olabileceğine göre Kur'an bizi yönetimsel olarak " optimum noktada / asgari müştereklerde " buluşmamızı öneren,söyleyen hayat referansımızdır.

    Son olarak ;

    " İslam sadece manen, kalben teslimiyeti öngören bir kendihalinelik getirmiştir''..." bilmeden sallamayınız.Tam tersi gerektiğinde " otoritenin zorbalığına " karşı konulmasını dahi yazar Kur'an...Ne kendi halindeliği...

    Sağlıcakla kalınız.

  6. #26
    - Çevrimdışı
    Tecrübeli Üye sevmekesas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2010
    Nerden
    İstanbuL
    Mesaj
    409
    Rep Gücü
    5445
    Son olarak ;

    " İslam sadece manen, kalben teslimiyeti öngören bir kendihalinelik getirmiştir''..." bilmeden sallamayınız.Tam tersi gerektiğinde " otoritenin zorbalığına " karşı konulmasını dahi yazar Kur'an...Ne kendi halindeliği...
    Bakınız mesajımı dikkatli okumamışsınız. Bakın yazdığım aynen şudur:
    Yani ''siyaset denilen toplumların gidişatı, yönetim tarzı islam'ın ilgi alanı dışında bir şeydir. İslam sadece manen, kalben teslimiyeti öngören bir kendihalinelik getirmiştir'' mi diyorsunuz acaba??

    Sanıyorum birbirimizi tam olarak anlayamadık sizinle? Yanılıyor muyum acaba????
    Bir kez daha bakarsanız sanıyorum yanıtınızı tashih etmek durumunda olacaksınız..Selamlar.
    sevmekesas

  7. #27
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı sevmekesas´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bakınız mesajımı dikkatli okumamışsınız. Bakın yazdığım aynen şudur:
    Bir kez daha bakarsanız sanıyorum yanıtınızı tashih etmek durumunda olacaksınız..Selamlar.
    sevmekesas
    Merhaba,

    Sn.sevmekesas,yazınızı gayet iyi okudum merak etmeyiniz,kolay kolay okumadan anlamadan yazmam.Ben de zaten ;

    "...bir kendihalinelik getirmiştir'' mi diyorsunuz acaba??..."

    cümlesinin " mi diyorsunuz acaba??..." kısmına vurgu yapıyorum " bilmeden sallamayın " diye.Yani İslamı böyle tarif eden veya niteleyen mi var...Ben de o paragrafınızın " başkalarının " düşüncelerini okuma " sanatınıza karşılık diyorum ki ;

    " bilmeden sallamayınız.Tam tersi gerektiğinde " otoritenin zorbalığına " karşı konulmasını dahi yazar Kur'an...Ne kendi halindeliği..."

    " Bir kez daha bakarsanız sanıyorum yanıtınızı tashih etmek durumunda olacaksınız..."

    Sanırım hep birilerini,birileriyle karıştırıyorsunuz,galiba sizin çevrenizde hep / çoğunlukla " çark eden,dönek..." kişiler var ki " tashih " umudu taşıyorsunuz.Boşuna umutlanmayınız,söylediğimizin,yazdığımızın her daim arkasındayız Sn.sevmekesas,birileri gibi " çark eden ,dönek " değiliz...

    Sağlıcakla kalınız.

  8. #28
    - Çevrimdışı
    Tecrübeli Üye sevmekesas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2010
    Nerden
    İstanbuL
    Mesaj
    409
    Rep Gücü
    5445
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Sn.sevmekesas,yazınızı gayet iyi okudum merak etmeyiniz,kolay kolay okumadan anlamadan yazmam.Ben de zaten ;

    "...bir kendihalinelik getirmiştir'' mi diyorsunuz acaba??..."

    cümlesinin " mi diyorsunuz acaba??..." kısmına vurgu yapıyorum " bilmeden sallamayın " diye.Yani İslamı böyle tarif eden veya niteleyen mi var...Ben de o paragrafınızın " başkalarının " düşüncelerini okuma " sanatınıza karşılık diyorum ki ;

    " bilmeden sallamayınız.Tam tersi gerektiğinde " otoritenin zorbalığına " karşı konulmasını dahi yazar Kur'an...Ne kendi halindeliği..."

    " Bir kez daha bakarsanız sanıyorum yanıtınızı tashih etmek durumunda olacaksınız..."

    Sanırım hep birilerini,birileriyle karıştırıyorsunuz,galiba sizin çevrenizde hep / çoğunlukla " çark eden,dönek..." kişiler var ki " tashih " umudu taşıyorsunuz.Boşuna umutlanmayınız,söylediğimizin,yazdığımızın her daim arkasındayız Sn.sevmekesas,birileri gibi " çark eden ,dönek " değiliz...

    Sağlıcakla kalınız.
    Bakınız eğer böyle ise; yani 'İslam böyle bir başıboş bırakma durumunda değildir' diyorsanız eğer; sevmekesas 'la olan probleminiz ne peki? Yani salt şu tümcede dahi bir farklı söylemimiz yok gibi görünmekte. Yani aynı şeyleri söylemekteyiz. Fakat acaba ifademiz mi farklılık doğurmakta? Aslında aynı şeyleri savunduğumuzu görmekteyim. Yani ''Kur'an insanların edilgen değil aksiyoner olmasını savunmaktadır..'' anlamında yazmaktasınız. Eeee; nedir yani sorun? Siyaset dediğimiz 'GİDİŞAT'ın İslam kaynaklı, inançlarımıza uygun olması vasfına neden karşı çıkıyorsunuz ki o zaman????
    Önceki yazınızı da yeni gördüm. İnceleyeceğim ayrıntılı, efendim.

    Selamlar.
    sevmekesas

  9. #29
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı sevmekesas´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bakınız eğer böyle ise; yani 'İslam böyle bir başıboş bırakma durumunda değildir' diyorsanız eğer; sevmekesas 'la olan probleminiz ne peki? Yani salt şu tümcede dahi bir farklı söylemimiz yok gibi görünmekte. Yani aynı şeyleri söylemekteyiz. Fakat acaba ifademiz mi farklılık doğurmakta? Aslında aynı şeyleri savunduğumuzu görmekteyim. Yani ''Kur'an insanların edilgen değil aksiyoner olmasını savunmaktadır..'' anlamında yazmaktasınız. Eeee; nedir yani sorun? Siyaset dediğimiz 'GİDİŞAT'ın İslam kaynaklı, inançlarımıza uygun olması vasfına neden karşı çıkıyorsunuz ki o zaman????
    Önceki yazınızı da yeni gördüm. İnceleyeceğim ayrıntılı, efendim.

    Selamlar.
    sevmekesas
    Merhaba,

    Sn.sevmekesas, " sevmekesas'la olan probleminiz ne peki? Yani salt şu tümcede dahi bir farklı söylemimiz yok " demişsiniz,ancak sadece size öyle görünüyor gibi geliyor.Aramızda epey bir fark var.Kur'an'a bakış açımız,İslama bakış açılarımızda derin farklılıklar mevcut.Faklılıklarımıza bir bakalım ;

    - Siz " Siyaset DİN referanslı olmalı " derken ,ben " Siyaset İNSAN referanslı olmalı " diyorum,çünkü dinlerin de referansı İNSANDIR...

    - Siz siyasetin din referanslı olmasını savunurken NİSA 59 ayetini ayeti baz alarak "..Etî’û(A)llâhe ve etî’û-rrasûle ve ulî-l-emri minkum..'' (ila ahir) ayeti açık değil mi? U'lulEmr nedir? kendisine otorite emanet edilen aranızdan kişi. dediniz tamam doğru ama ''sizden olan U'lulemr''; sizden(minkum) var orada.. Yani islam anlayışında olacak, mü'min ve muvahhid olarak atıf var..." Otoritenin " İslam Anlayışında " olmasını savunurken...Ben önce otoriteyi seçme referansı olan NİSA 58 e bakıp " ALLAH, size emanet edilen (şey)leri ehil olanlara tevdî etmenizi..." otorite seçiminde BİRİNCİL KISTASIN EHİL / UZMANLIK ,İKİNCİL KISTASIN DA ADİL olma durumu olduğunu ,sonrasında seçilmiş olan otoriteye İTAAT edilmesi gerektiğini savunuyorum...

    - Siz, " Ben de diyorum ki siyaset din referanslı olacaktır İslam egemenliğinde..." deyip bir nevi İslam Devleti arzunuzu dillendirirken...Ben,Kur'an bir devlet sistemi önermez,sadece sistemi yönlendirecek olan bireylere/kişilere/kullara indiğinden dolayı onlara hitab eder ve nasıl seçimler yapmaları gerektiğini vurgular...Bunlar içerisinde " İslam Devleti / Din Devleti..." yoktur.Buna bağlı olarak da ben " Laik Cumhuriyet " ile devletin devamından yanayım...Kur'an'ın içindeki ayetleri okuduğumuzda tek başına " Dinde zorlama yoktur " ayeti dahi Kur'an'ın laikliğin karşısında olmadığının göstergesi olarak yeter de artar bile...

    - Siz,zorbalığa karşı direnç gösterme / mücadele etme ile söylediğim son söze bakarak aynı düşündüğümüzü sanıyorsunuz,yine yanılıyorsunuz," eşitlik,paylaşma,kölelik,adalet..." tüm beşerin de,inanan-inanmayan-faklı inanan herkesin ortak /evrensel sorun ve istekleridir...Kur'an zaten ağırlıklı bunun için gelen " mesajdır "...Yani kısaca bu mücadele sadece Kur'an'ın özünde değil tüm tarih boyunca insanların üzerinde durdukları konulardır...

    - Siz ,hadis kabul etmezliği " misyonerlik " diye nitelerken bir başkası da " kafirlik,zındıklık,bölücülük..." olarak niteliyor...Ne farkınız kalıyor " Tekkeci Şeyçiklerden "...Buna bağlı olarak siz " Hadislere güvenip sarılırken "Ben ise,Hz.Peygamberin yazılmasını yasakladığı ve kendisinden yaklaşık 200 yıl sonra ilk ortaya çıkan " Hadis Kitaplarına " güvenmeyenleri Hz.Peygamberi tanımamazlıkla suçlayabilecek kadar basiretsiz olabildiğinizi söylüyorum...Ona bakarsanız siz de " rivayet ve tabuları " dolduruyorsunuz dine...buna ne demeli....Bu yüzden de Kaynağın aslı varken ve bu asıl İlahi iken,beşeri söz/kitap/tabu/rivayet..lerin kabul görmemesini savunuyorum.

    Sn.sevmekesas,görüldüğü üzere aynı kitaba" Kur'an'a " inanmakla birlikte AYRI DÜNYALARIN insanlarıyız...Neredeyse ortak yanımız yok gibi...

    Sağlıcakla kalınız...

  10. #30
    - Çevrimdışı
    Tecrübeli Üye sevmekesas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2010
    Nerden
    İstanbuL
    Mesaj
    409
    Rep Gücü
    5445
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Sn.sevmekesas, " sevmekesas'la olan probleminiz ne peki? Yani salt şu tümcede dahi bir farklı söylemimiz yok " demişsiniz,ancak sadece size öyle görünüyor gibi geliyor.Aramızda epey bir fark var.Kur'an'a bakış açımız,İslama bakış açılarımızda derin farklılıklar mevcut.Faklılıklarımıza bir bakalım ;

    - Siz " Siyaset DİN referanslı olmalı " derken ,ben " Siyaset İNSAN referanslı olmalı " diyorum,çünkü dinlerin de referansı İNSANDIR...

    - Siz siyasetin din referanslı olmasını savunurken NİSA 59 ayetini ayeti baz alarak "..Etî’û(A)llâhe ve etî’û-rrasûle ve ulî-l-emri minkum..'' (ila ahir) ayeti açık değil mi? U'lulEmr nedir? kendisine otorite emanet edilen aranızdan kişi. dediniz tamam doğru ama ''sizden olan U'lulemr''; sizden(minkum) var orada.. Yani islam anlayışında olacak, mü'min ve muvahhid olarak atıf var..." Otoritenin " İslam Anlayışında " olmasını savunurken...Ben önce otoriteyi seçme referansı olan NİSA 58 e bakıp " ALLAH, size emanet edilen (şey)leri ehil olanlara tevdî etmenizi..." otorite seçiminde BİRİNCİL KISTASIN EHİL / UZMANLIK ,İKİNCİL KISTASIN DA ADİL olma durumu olduğunu ,sonrasında seçilmiş olan otoriteye İTAAT edilmesi gerektiğini savunuyorum...

    - Siz, " Ben de diyorum ki siyaset din referanslı olacaktır İslam egemenliğinde..." deyip bir nevi İslam Devleti arzunuzu dillendirirken...Ben,Kur'an bir devlet sistemi önermez,sadece sistemi yönlendirecek olan bireylere/kişilere/kullara indiğinden dolayı onlara hitab eder ve nasıl seçimler yapmaları gerektiğini vurgular...Bunlar içerisinde " İslam Devleti / Din Devleti..." yoktur.Buna bağlı olarak da ben " Laik Cumhuriyet " ile devletin devamından yanayım...Kur'an'ın içindeki ayetleri okuduğumuzda tek başına " Dinde zorlama yoktur " ayeti dahi Kur'an'ın laikliğin karşısında olmadığının göstergesi olarak yeter de artar bile...

    - Siz,zorbalığa karşı direnç gösterme / mücadele etme ile söylediğim son söze bakarak aynı düşündüğümüzü sanıyorsunuz,yine yanılıyorsunuz," eşitlik,paylaşma,kölelik,adalet..." tüm beşerin de,inanan-inanmayan-faklı inanan herkesin ortak /evrensel sorun ve istekleridir...Kur'an zaten ağırlıklı bunun için gelen " mesajdır "...Yani kısaca bu mücadele sadece Kur'an'ın özünde değil tüm tarih boyunca insanların üzerinde durdukları konulardır...

    - Siz ,hadis kabul etmezliği " misyonerlik " diye nitelerken bir başkası da " kafirlik,zındıklık,bölücülük..." olarak niteliyor...Ne farkınız kalıyor " Tekkeci Şeyçiklerden "...Buna bağlı olarak siz " Hadislere güvenip sarılırken "Ben ise,Hz.Peygamberin yazılmasını yasakladığı ve kendisinden yaklaşık 200 yıl sonra ilk ortaya çıkan " Hadis Kitaplarına " güvenmeyenleri Hz.Peygamberi tanımamazlıkla suçlayabilecek kadar basiretsiz olabildiğinizi söylüyorum...Ona bakarsanız siz de " rivayet ve tabuları " dolduruyorsunuz dine...buna ne demeli....Bu yüzden de Kaynağın aslı varken ve bu asıl İlahi iken,beşeri söz/kitap/tabu/rivayet..lerin kabul görmemesini savunuyorum.

    Sn.sevmekesas,görüldüğü üzere aynı kitaba" Kur'an'a " inanmakla birlikte AYRI DÜNYALARIN insanlarıyız...Neredeyse ortak yanımız yok gibi...

    Sağlıcakla kalınız...
    Bakınız boşu boşuna itiraz ediyorsunuz. Gereksiz yere farklılıklar icat etmeye çalışıyorsunuz. Mesela keşfettiğiniz farklılıklara dahi Kur'an'dan yani İslam'ın temel dayanağından kanıt gösteriyorsunuz. Yani bunu yapmakla da aynı noktada olduğumuzu göstermiş oluyorsunuz. Eğer siyasi açılımınıza tutup da Kur'an'dan bir takım kanıtlar değil de başka(!) kaynaklardan kanıt getirmiş olsaydınız o takdirde sizin ''Siyaset din kaynaklı olmaz'' tezinde mu'sır olduğunuza ikna olabilirdim. Fakat siz öyle olmadığınızı savunsanız dahi bu savununuza Kur'an'dan dayanak getirmeniz bile aslında siyaset denen 'gidişatın' yapılmasında dahi Kur'anî ölçütlere dikkat edileceğini göstermiş oluyorsunuz. Dediklerinize itiraz mı ediyorum? Hayır etmiyorum. Çünkü sizin dedikleriniz bendenizin de fikridir. Ancak o dedikleriniz yine de İslamîLikten neş'et etmektedir..
    Selamlar ve saygılar sunuyorum..
    sevmekesas

Benzer Konular

  1. Kur'anın Hikmetli Hitabı
    SEBLA Tarafından Dini Videolar Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 01-10-2011, 07:50 PM
  2. Kur'anın namaz konusunda verdiği detaylar.
    halukgta Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 9
    Son mesaj: 27-09-2010, 03:56 AM
  3. Kur'anın adaletini doğru anlayabilmek....
    halukgta Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 04-09-2010, 09:30 PM
  4. Haram ve helal konusunda kur'anın önerdiği yol.
    halukgta Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 11-08-2010, 02:30 PM
  5. Her anın güzelliğini yaşayanlar için
    Venhar Tarafından Öykü ve Hikayeler Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 15-05-2009, 09:57 PM
Yukarı Çık