4. Sayfa, Toplam 5 BirinciBirinci ... 2345 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 31 ile 40 Toplam: 48

Türbanı tapınak fahişeleri takardı...

Din ve İnanç Kategorisinde ve Dini Sohbet Forumunda Bulunan Türbanı tapınak fahişeleri takardı... Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Türbanı tapınak fahişeleri takardı... iyi napalım Allah iyilik sağlık versin demekki o zamanlardada Türban fantezisi olanlar varmış simdilerde kimler neyi ...

  1. #31
    - Çevrimdışı
    Aktif Üye Masterlord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2008
    Nerden
    İzmir
    Yaş
    29
    Mesaj
    2.284
    Rep Gücü
    45818
    Türbanı tapınak fahişeleri takardı...
    iyi napalım Allah iyilik sağlık versin
    demekki o zamanlardada Türban fantezisi olanlar varmış

    simdilerde kimler neyi takmıyorki
    erkekler küpe takar , bayanların külotlu çorabını giyer hale gelmiş
    tabi simdi erkekler diyorum lafın gelişi olarak... hani cinsiyet olarak
    onlar aslında erkek değil
    erkek dediğin karıya kıza özenmez

    türbanı fahiseler
    başörütüsünü kevaşeler takardı demek ne anlam ifade ediyoki
    taksın
    zaten günahım çok bari biyerden yırtıyım diye düşünmüşlerde olabilir

    öteki tarafta kadınlar görecek
    doğruyu yanlışı
    örtünmekmi açılmakmı
    bana göre giyinmeyi bilmek
    örtünenede lafımız yok zira
    önce insan olmak önemli....

  2. #32
    - Çevrimdışı
    Kıdemli Üye SEHERYELİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2010
    Nerden
    izmir
    Cinsiyet
    Kadın
    Yaş
    40
    Mesaj
    502
    Rep Gücü
    26782
    medeniyet dediğiniz açmaksa bedeni desenize hayvanlar çok daha medeni
    min got neçe ew çû wê got bimîne ez çûm...

  3. #33
    - Çevrimdışı
    Tecrübeli Üye aslnyrkli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2010
    Mesaj
    267
    Rep Gücü
    14124
    Alıntı SEHERYELİ´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    medeniyet dediğiniz açmaksa bedeni desenize hayvanlar çok daha medeni
    türbanlı arkadaşları savunalım derken türban takmayanları kırmamalı türban karsıtlarınn seviyesine düşmemeli herkes özgür olmalı üstünlük türban takmamak veya takmak deiğil insan olabilmek öncelikle

  4. #34
    - Çevrimdışı
    Tecrübeli Üye
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Nerden
    ankara
    Mesaj
    458
    Rep Gücü
    22700
    açılın !!!! ama demokratik açılın :)))
    GÜLÜMSE , YARIN DAHA KÖTÜ OLACAK :)

  5. #35
    - Çevrimdışı
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesaj
    626
    Rep Gücü
    41960
    Hala başörtüsü tartışması yapıldığına inanamıyorum :))) Kuranda başın örtülmesi emri olmadığı gibi örtmeyin emri de yoktur. Bırakın herkes kendi işine/vicdanına baksın.

    Kültürel ve tarihsel boyutunu düşününce söylenenler doğru olabilir. Fakat bu şimdikiler için bir kıstas değil ki. Bir örtü bir insanı namuslu yapmayacağı gibi fahişe de yapmaz. Din için de aynı şey geçerlidir. Bir örtü bir insanı Müslüman yapmayacağı gibi dinsiz de yapmaz. Ben bir erkeğim. Beni çarşafa da dolasanız, 15 kat kürke de sarsanız, çırılçıplak soysanız da ben erkeğim. Bunların hangisini yaparsanız yapın, cinsiyetimde en ufak bir değişme olmayacağı gibi ahlakımda veya vicdanımda da en ufak bir değişme olmaz.
    Ben yine Ben'im.

    Başörtülü kardeşimlerimin de, eşinin/kardeşinin/annesinin başörtüsü kullanma özgürlüğünü savunan kardeşlerimin de bu konudaki gibi tahriklere kapılmamalarını rica ediyorum. Yarın öbür gün birisi çıksa "Yaptığımız bir araştırmaya göre GÜNÜMÜZDE kadın satıcısı erkeklerin hepsi pantolon giyiyor" dese bu beni/sizi/kocanızı/babanızı veya diğer pantolon giyenleri nasıl enterese etmezse, bu başlık da başörtüsünün dininin gereği olduğuna inanan kardeşlerimi enterese etmemelidir bence.

    Yazılanlar doğru olabilir. Bir zamanlar bazı kültürlerde fahişelik simgesi olabilir fakat peygamberimiz zamanındaki Arap kültüründe de baştaki örtü HÜRLÜK (köle olmama) simgesiymiş. (Bkz bilumum tarihçiler) Tıpkı şu an hindistan vs. gibi yerlerde halen sürmekte olduğu gibi. Orada da kast sisteminin üyelerinin dereceleri başlarına taktıklarından belli oluyor diye okumuştum.

    Zaman içerisinde veya bölgeden bölgeye değişiklik gösterebilir bunların anlamı.

    Örneğin PEÇENİN kullanılış amacının zaman içinde değişebildiğine dair:

    Aşağıdaki yazı ya Tevratın indiği döneme ait ya da Tevratın tahrif edildiği döneme ait. Her ne şekilde olursa olsun o dönemlere ait kültürel bir bilgi veriyor.

    Tevrat : Yaratılış : 38. Bölüm
    1- O sıralarda Yahuda kardeşlerinden ayrılarak Adullamlı Hira adında bir adamın yanına gitti.
    2- Orada Kenanlı bir kızla karşılaştı. Kızın babasının adı Şua'ydı. Yahuda kızla evlendi.
    3- Kadın hamile kaldı ve bir erkek çocuk doğurdu. Yahuda ona Er adını verdi.
    4- Kadın yine hamile kaldı, bir erkek çocuk daha doğurdu, adını Onan koydu.
    5- Yine bir erkek çocuk doğurdu, adını Şela koydu. Şela doğduğu zaman Yahuda Keziv'deydi.
    6- Yahuda ilk oğlu Er için bir kadın aldı. Kadının adı Tamar'dı.
    7- Yahuda'nın ilk oğlu Er, RAB'bin gözünde kötüydü. Bu yüzden RAB onu öldürdü.
    8- Yahuda Onan'a, "Kardeşinin karısıyla evlen" dedi, "Kayınbiraderlik görevini yap. Kardeşinin soyunu sürdür."
    9- Ama Onan doğacak çocukların kendisine ait olmayacağını biliyordu. Bu yüzden ne zaman kardeşinin karısıyla yatsa, kardeşine soy yetiştirmemek için menisini yere boşaltıyordu.
    10- Bu yaptığı RAB'bin gözünde kötüydü. Bu yüzden RAB onu da öldürdü.
    11- Bunun üzerine Yahuda, gelini Tamar'a, "Babanın evine dön" dedi, "Oğlum Şela büyüyünceye kadar orada dul olarak yaşa." Yahuda, "Şela da kardeşleri gibi ölebilir" diye düşünüyordu. Böylece Tamar babasının evine döndü.
    12- Uzun süre sonra Şua'nın kızı olan Yahuda'nın karısı öldü. Yahuda yası bittikten sonra arkadaşı Adullamlı Hira'yla birlikte Timna'ya, sürüsünü kırkanların yanına gitti.
    13- Tamar'a, "Kayınbaban sürüsünü kırkmak için Timna'ya gidiyor" diye haber verdiler.
    14- Tamar üzerindeki dul giysilerini çıkardı. Peçesini örttü, sarınıp Timna yolu üzerindeki Enayim Kapısı'nda oturdu. Çünkü Şela büyüdüğü halde onunla evlenmesine izin verilmediğini görmüştü.
    15- Yahuda onu görünce fahişe sandı. Çünkü yüzü örtülüydü.
    16- Yolun kenarına, ona doğru seğirterek, kendi gelini olduğunu bilmeden, "Hadi gel, seninle yatmak istiyorum" dedi. Tamar, "Seninle yatarsam, bana ne vereceksin?" diye sordu.
    17- Yahuda, "Sürümden sana bir oğlak göndereyim" dedi. Tamar, "Oğlağı gönderinceye kadar rehin olarak bana bir şey verebilir misin?" dedi.
    18- Yahuda, "Ne vereyim?" diye sordu. Tamar, "Mührünü, kaytanını ve elindeki değneği" diye yanıtladı. Yahuda bunları verip onunla yattı. Tamar hamile kaldı.
    19- Gidip peçesini çıkardı, yine dul giysilerini giydi.
    20- Bu arada Yahuda rehin bıraktığı eşyaları geri almak için Adullamlı arkadaşıyla kadına bir oğlak gönderdi. Ne var ki arkadaşı kadını bulamadı.
    21- O çevrede yaşayanlara, "Enayim'de, yol kenarında bir fahişe vardı, nerede o?" diye sordu. "Burada öyle bir kadın yok" diye karşılık verdiler.
    22- Bunun üzerine Yahuda'nın yanına dönerek, "Kadını bulamadım" dedi, "O çevrede yaşayanlar da 'Burada fahişe yok' dediler."
    23- Yahuda, "Varsın eşyalar onun olsun" dedi, "Kimseyi kendimize güldürmeyelim. Ben oğlağı gönderdim, ama sen kadını bulamadın."
    24- Yaklaşık üç ay sonra Yahuda'ya, "Gelinin Tamar zina etmiş, şu anda hamile" diye haber verdiler. Yahuda, "Onu dışarıya çıkarıp yakın" dedi.
    25- Tamar dışarı çıkarılınca, kayınbabasına, "Ben bu eşyaların sahibinden hamile kaldım" diye haber gönderdi, "Lütfen şunlara bak. Bu mühür, kaytan, değnek kime ait?"
    26- Yahuda eşyaları tanıdı. "O benden daha doğru bir kişi" dedi, "Çünkü onu oğlum Şela'ya almadım." Bir daha onunla yatmadı.
    27- Doğum vakti gelince Tamar'ın rahminde ikiz olduğu anlaşıldı.
    28- Doğum yaparken ikizlerden biri elini dışarı çıkardı. Ebe çocuğun elini yakalayıp bileğine kırmızı bir iplik bağladı, "Bu önce doğdu" dedi.
    29- Ne var ki, çocuk elini içeri çekti, o sırada da kardeşi doğdu. Ebe, "Kendine böyle mi gedik açtın?" dedi. Bu yüzden çocuğa Peres adı kondu.
    30- Sonra bileğine kırmızı iplik bağlı kardeşi doğdu. Ona da Zerah adı verildi.
    Konu Apollonius tarafından (23-02-2010 Saat 07:58 AM ) değiştirilmiştir.

  6. #36
    - Çevrimdışı
    Aktif Üye Ammar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Mesaj
    1.016
    Rep Gücü
    9720
    Kuranda başın örtülmesi emri olmadığı gibi örtmeyin emri de yoktur.
    Yapma gözünü seveyim sen bari yapma .... Nasıl yok Nasıl yok, daha nasıl olacak anlat bana ALLAH C.C Aşkına...


    Mü'min kadınlara da söyle: "Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar; süslerini açığa vurmasınlar, ancak kendiliğinden görüneni hariç. Baş örtülerini, yakalarının üstünü (kapatacak şekilde) koysunlar. Süslerini, kendi kocalarından ya da babalarından ya da oğullarından ya da kocalarının oğullarından ya da kendi kardeşlerinden ya da kardeşlerinin oğullarından ya da kız kardeşlerinin oğullarından ya da kendi kadınlarından ya da sağ ellerinin altında bulunanlardan ya da kadına ihtiyacı olmayan (arzusuz veya iktidarsız) hizmetçilerden ya da kadınların henüz mahrem yerlerini tanımayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Hep birlikte Allah'a tevbe edin ey mü'minler, umulur ki felah bulursunuz." (24/31)

    Ya kusura bakmayın göremiyorlar galiba diye büyülttüm bu kaçıncı sefer ekliyorum bu ayeti görmüyormusunuz... Görmeniz için nasıl yazıcaktı.. Resimli uygulamalı bide bağlama şeklini mi gösterecekti....

    "Başörtülerinin uçlarını yaka altlarına kadar sarkıtsınlar.

    Ayette geçen "Ceyb" elbisenin göğüs kısmındaki açıklıktır.

    "Khimar "ise; baş boyun ve göğüs örtüsüdür. Bu, kadınların baştan çıkarıcı yerlerini örtmeleri, aç bakışları sunmamaları içindir. Kasıtsız ve ani bakışlar da bunun içindedir. Şayet kadının baştan çıkarıcı ve uyarıcı yerleri açıkta olursa, Allah'tan korkanlar bu kasıtsız ve ani bakışın devam etmesinden veya tekrarlanmasından sakınsalar bile, meydana gelişinden sonra içlerinde gizli bir arzu kalır.

    Süs ve güzelliği göstermeye ilişkin fıtri isteklerine râğmen bu yasaklamayla karşı karşıya kalan ve kalpleri Allah'ın nuru ile aydınlanan mü'min kadınlar yasağa uyma hususunda hiçbir tereddüt göstermediler. Cahiliye döneminde kadın -bugünkü modern cahiliyede olduğu gibi- göğsünü pervasızca açarak erkekler arasında dolaşırdı. Çoğu zaman boynu saç uçları ve kulaklarındaki küpeleri de görülürdü. Yüce Allah kadınların baş örtülerinin uçlarını boyun ve göğüslerinin üstüne kadar sarkıtmalarını, kendiliğinden görünen kısmı dışındaki süslerini göstermemelerini emredince

    Hz. Aişe'nin -Allah ondan razı olsun- anlattığı durumu aldılar.

    "Allah ilk hicret eden kadınlara rahmet etsin. "Baş örtülerinin uçlarını yaka altlarına kadar sarkıtsınlar" ayeti inince fistanlarını parçalayıp onunla örtündüler" (Buhari)

    Safiye binti Şeybe şöyle der: Hz. Aişe'nin -Allah ondan razı olsun- yanında bulunduğumuz bir sırada, bazı kadınlar Kureyş kadınlarından ve onların üstünlüklerinden söz ettiler. Bunun üzerine Hz. Aişe, şöyle dedi.

    "Kureyş kadınlarının üstünlüğü inkâr edilmez, ama Allah'a andolsun ki, Ensar kadınlarından daha iyi Allah'ın kitabını tastik edene, indirilen hükümlere daha iyi inanana rastlamadım. Nur suresindeki "Baş örtülerinin uçlarını yaka altlarına kadar sarkıtsınlar" ayeti inince kocaları, yanlarına dönüp yüce Allah'ın indirdiği ayeti okudular. Her koca, karısına, kızma, bacısına ve yakınlarına, bu ayeti okuyordu. Onlardan hiçbiri, Allah'ın kitabında indirdiği ayetleri tastik etmek ve imanım vurgulamak için fistanını başına sarmadan yerinden kalkmadı. Sanki başlarında bir karga varmış gibi örtünerek Hz. Peygamberin arkasında yer aldılar." (Ebu Davud)


    Daha ne demeli ki bilemiyorum .... el İnsaf....

  7. #37
    - Çevrimdışı
    yeni üye elfaba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2010
    Nerden
    lanetli batıdan
    Mesaj
    75
    Rep Gücü
    2837
    türban, başörtüsü değil tartışma ve burdaki dikte aslında. tesettür mü denilmeli yoksa türman mı denilmeli. ki tesettür denilmeli. tesettürün kökü "setr" kelimesinden gelir "setr" saklamak, sakınmak anl***** gelir türkçe karşılığı.

    kafayı boğup yüze bir kilo makyaj yapıp, alta daracık pantolon, üstüne streç buluzları giyip, ortama çıktığında başını kapatan bir kişi setr olmuş diğer açıktan FARKINI oluştur muşmudur? ASLA! diyen önce kendini kandırır. önce tesettürü öğrensinler öyle tesettüre girsinler. Allah' ın emri olduğu söyleneni oyuncak edip kendinizden nefret ettirmeyin artık. kaş yaparken göz çıkarıyor alemi kendinize güldürüyorsunuz.

  8. #38
    - Çevrimdışı
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesaj
    626
    Rep Gücü
    41960
    Alıntı Ammar´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yapma gözünü seveyim sen bari yapma .... Nasıl yok Nasıl yok, daha nasıl olacak anlat bana ALLAH C.C Aşkına...

    Kardeşim mealleri çarptırıyorlar. Çarptırılmış veya yanlış yapılmış çevirileri temel alarak ZAN peşinden gidiyorsun. Birincisi ayette başörtüsü diye bir kelime yok. Örtü var. Başörtüsü bir yorum. İkincisi de ayette örtülmesi emredilen yer baş değil göğüs bölgesi. Bununla ilgili başka yere detaylı yazarım, bu başlık uygun değil. Biraz tarih araştır, bakalım Müslüman cariyeler başörtüsü takıyor muydu? Peki Allah için cariye/hür, çıplak/giyinik farkediyor mu? Kim için farkediyor, kul için farkediyor. Kullar için sınırı koymuş. Açık olanlarına sınırı getirmiş. Ayetleri çevirirken tahrif ederek bu sınır ile oynuyorlar kafalarına göre. Eğer yoruma kapalı DOĞRUDAN BAŞA YÖNELİK BİR EMİR olsaydı zaten o kadar tartışma olmazdı ilim tahsili yapmışlar arasında. Yani olması gereken çevirisi senin yazdığın gibi değil.

  9. #39
    - Çevrimdışı
    Aktif Üye Ammar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Mesaj
    1.016
    Rep Gücü
    9720
    ZAN peşinde gitmiyorum Apollinius ama sen yanlış yöne gidiyorsun....

    Bakalım şimdi....

    31- Mü'min kadınlara de ki; gözlerini harama bakmaktan sakındırsınlar, mahrem yerlerini korusunlar. Kendiliğinden görünenleri dışındaki süslerini teşhir etmesinler. Baş örtülerinin uçlarını yaka altlarına kadar sarkıtsınlar. Süslerini ve cazibelerini kocalarından, babalarından, kayınbabalarından, öz oğullarından, üvey oğullarından, erkek kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, müslüman kadınlardan, elleri altındaki kölelerden, cinsel arzuları sönmüş erkek hizmetçilerden, kadınların avret yerlerinin henüz farkında olmayan erkek çocuklarından başka hiç kimseye göstermesinler. Yabancı bakışlardan gizledikleri süsleri ve cazibeleri belli olsun diye ses çıkaracak adımlarla yürümesinler.


    Seyyid Kutup

    31) Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunanlar (köleleri), erkeklerden, ailenin kadınına şehvet duymayan hizmetçi vb. tâbi kimseler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar (Dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler). Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz.


    A.Metin

    (31) Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunanlar (köleleri), erkeklerden, ailenin kadınına şehvet duymayan hizmetçi vb. tâbi kimseler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar (Dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler). Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz.


    Adem Uğur


    Mü'min kadınlara da söyle: "Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar; süslerini açığa vurmasınlar, ancak kendiliğinden görüneni hariç. Baş örtülerini, yakalarının üstünü (kapatacak şekilde) koysunlar. Süslerini, kendi kocalarından ya da babalarından ya da oğullarından ya da kocalarının oğullarından ya da kendi kardeşlerinden ya da kardeşlerinin oğullarından ya da kız kardeşlerinin oğullarından ya da kendi kadınlarından ya da sağ ellerinin altında bulunanlardan ya da kadına ihtiyacı olmayan (arzusuz veya iktidarsız) hizmetçilerden ya da kadınların henüz mahrem yerlerini tanımayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Hep birlikte Allah'a tevbe edin ey mü'minler, umulur ki felah bulursunuz." (31)

    Ali Bulaç

    Mü'min kadınlara da söyle: "Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar; süslerini açığa vurmasınlar, ancak kendiliğinden görüneni hariç. Baş örtülerini, yakalarının üstünü (kapatacak şekilde) koysunlar. Süslerini, kendi kocalarından ya da babalarından ya da oğullarından ya da kocalarının oğullarından ya da kendi kardeşlerinden ya da kardeşlerinin oğullarından ya da kız kardeşlerinin oğullarından ya da kendi kadınlarından ya da sağ ellerinin altında bulunanlardan ya da kadına ihtiyacı olmayan (arzusuz veya iktidarsız) hizmetçilerden ya da kadınların henüz mahrem yerlerini tanımayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Hep birlikte Allah'a tevbe edin ey mü'minler, umulur ki felah bulursunuz." (31)

    Diyanet işleri...

    31 - Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunan (köleleri), erkeklerden, kadına ihtiyacı kalmamış (cinsî güçten düşmüş) hizmetçiler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye, ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki, kurtuluşa eresiniz.

    Elmalılı hamdi

    [024.031] Mü'min kadınlara da söyle: Gözlerini sakınsınlar ve ırzlarını korusunlar. Görünen kısmı müstesna, zinetlerini göstermesinler. Başörtülerini yakalarının üstüne salsınlar. Zinetlerini; kocaları veye babaları veya kocalarının babaları veya oğulları veya kocalarının oğulları veya kardeşleri veya erkek kardeşlerinin oğulları veya kızkardeşlerinin oğulları veya kadınları veya cariyeleri veya erkekliği kalmamış hizmetçileri, yahut kadınların mahrem yerlerini henüz anlamayan çocuklardan başkasına göster mesinler. Gizledikleri zinetlerinin bilinmesi için de ayaklarını vurmasınlar. Ey mü'minler; hepiniz Allah'a tevbe edin ki felaha eresiniz.

    İbn Kesir


    [024.031] Ve mü'min kadınlara da söyle, gözlerini sakınsınlar ve avret mahallerini muhafaza etsinler ve ziynetlerini açmasınlar, onlardan her zahir olanı müstesna ve başörtülerini yakalarının üzerine sarkıtsınlar ve ziynetlerini açıvermesinler. Ancak kocalarına veyahut kendi babalarına veya kocalarının babalarına veya kendi oğullarına veya kocalarının oğullarına veya kendi kardeşlerine veya kendi kardeşlerinin oğullarına veya kendi kızkardeşlerinin oğullarına veyahut kendi kadınlarına veya kendi ellerinin malik olduğu cariyelerine veyahut erkeklikten kesilmiş hizmetçilerine veya kadınların avret mahellerine muttali olmayan çocuklara (karşı açıverilmesi) müstesna. Ve ziynetlerinden gizledikleri bilinsin diye ayaklarını da birbirine vurmasınlar. Ve cümleten Allah'a tevbe ediniz, ey mü'minler! Tâ ki felaha erebilesiniz.

    Ö.N. Bilmen

    [024.031] Mü'min kadınlara da söyle: «Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar; süslerini açığa vurmasınlar, ancak kendiğilinden görüneni hariç. Baş örtülerini, yakalarının üstünü (kapatacak şekilde) koysunlar. Süslerini, kendi kocalarından ya da babalarından ya da kocalarının babalarından ya da oğullarından ya da kocalarının oğullarından ya da kendi kardeşlerinden ya da kardeşlerinin oğullarından ya da kız kardeşlerinin oğullarından ya da kendi kadınlarından ya da sağ ellerinin altında bulunanlardan ya da kadına ihtiyacı olmayan (arzusuz veya iktidarsız) hizmetçilerden ya da kadınların henüz mahrem yerlerini tanımayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Hep birlikte Allah'a tevbe edin ey mü'minler, umulur ki felah bulursunuz.»

    Mevdudi...

    Şimdi bu kadar adam bilmiyor anlamıyor, yanlış çeviriyorda bir senin kaynak mı doğru çeviriyor o kaynakda şu olmasından şüpheleniyorum..

    31- İnanan kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar ve açığa çıkanlardan, görünenlerden başka ziynetlerini göstermesinler ve örtülerini, göğüslerini örtecek bir tarzda omuzlarından aşağıya doğru salsınlar; kocalarından, yahut babalarından, yahut kocalarının babasından, yahut oğullarından, yahut üvey oğullarından, yahut erkek kardeşlerinden, yahut erkek kardeşlerinin oğullarından, yahut kız kardeşlerinin oğullarından, yahut Müslüman kadınlardan, yahut kendi malları olan kölelerden, yahut erkeklikten kesilmiş veya kudreti olmayan erkek hizmetçilerden, yahut da henüz kadınların gizli hallerine vâkıf olmayan erkek çocuklardan başka erkeklere ziynetlerini göstermesinler; gizledikleri ziynetler, bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar ve tövbe edin hepiniz Allah'a ey inananlar da kurtulun, erin murâdınıza.220[4]


    A.Gölpınarlı...

    bırak Apolinius bu konuyla ilgili derinlemsine bir yazı ekliycem şimdi o ayetin açıklamasını da fazlaca yazı kalabalığıda etmek istemedim, ama bu kadar delil yeter.... zaten

    Tahrif etmekle itham ettiklerine bir bak, iyi düşün, yanlış yapıyorsun, çookkk yanlış....

  10. #40
    - Çevrimdışı
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesaj
    626
    Rep Gücü
    41960
    kardeşim yazdıklarından doğru olanlar var zaten

    Baş örtülerini, yakalarının üstünü (kapatacak şekilde) koysunlar

    bu kısmen doğru zaten. Ama burada gördüğün gibi emir yakaların üstünün kapanması. Arapça bilenler bu emrin yakalrın üstünü kapanmasına yönelik olduğunu biliyor ama sen yukarıdaki bazı meallere bakarak başın örtülmesi EMRİ buluyorsun. Halbuki öyle bir emir yok.


    Örneğin şöyle bir ayet olsaydı:

    Paçalarınız çamur olmasın diye paçalarınızı çoraplarınızın içine sokun.

    Şimdi burada emir paçaların çamur edilmemesi mi? yoksa Çorap giymek mi :))) Böyle bir ayet olsaydı çorap farz mı olacaktı? Paçalarımızı katlasak olmaz mı? Allah kelime tasarrufu mu yapıyor? Başınızı da örtün (çorap giyin) diyemez miydi?

    Bir düşün Ammar kardeşim :)


    Ayrıca bkz: http://www.supermeydan.net/forum/for...read63549.html

4. Sayfa, Toplam 5 BirinciBirinci ... 2345 SonSon

Benzer Konular

  1. Ateistler için tapınak geliyor
    bursali68 Tarafından Güncel Haber ve Manşetler Foruma
    Yorum: 3
    Son mesaj: 27-01-2012, 10:31 PM
  2. Yorum: 0
    Son mesaj: 16-10-2011, 06:29 PM
  3. Eski Bir Tapınak Duvarındaki Yazıt'tan...
    şövaLye Tarafından Felsefe Forum'u Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 10-01-2011, 01:07 PM
  4. Tapınak Yazıtı
    SAHARAY Tarafından Mitoloji Forum'u Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 21-04-2009, 11:42 AM
Yukarı Çık