3. Sayfa, Toplam 5 BirinciBirinci 12345 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 21 ile 30 Toplam: 42
  1. #21
    Aktif Üye Ammar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Mesaj
    1.016
    Rep Gücü
    9720
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ayrıca Sn.Ammar'da hepimizin bildiği belki de binlerce kez Arapçası da dahil olmak üzere araştırılmış incelenmiş " yegane " ayeti delil olarak gösteriyor,tabii ki gösterebilir,ancak ayet neden yakaları kapattırıyor ona da bir bakın,belki argo kaçacak ama işaret ettği nokta sınırdır yani " ÇATAL DIR ÇATAL " yani cinsel objeye dikkat.Bunu ben ve bir çok kişi daha böyle anlarken o kadar anlayan o çok kişinin hepsi kendi kafasına göre ayetlere anlam veriyor siz anlayınca her ne hikmet ise yegane " doğru " oluyor.Sizi ben en iyisi kendi doğrularınızla başbaşa bırakayım.

    Kabul etmezseniz de siz bilirsiniz etseniz de siz bilirsiniz.Din ne sizin ne benim hegamonyamda,hakimiyetimde değildir.Din Yüce Allah'ın hakimiyetindedir.

    " Kuranda yok diyerek ona müdahale en büyük terbiyesizliktir."

    Diyorum ya üslubunuz " ON PARA ETMEZ " diye boşuna demiyorum.Konuşma stilini yerlerde süründürmeye başlıyorsunuz hemen.Size göre varsa vardır ben demiyorumkifikrinizi değiştirmeyin.Ayetin aslında yoktur arkadaşım,ister inan ister inanma paşa gönlün bilir.

    Sağlıcakla kalınız.

    Bişey demiyim dedim ama yuh artık diyorum.... ÇATAL neeren gelen örtü ile örtülecek bursalı 68 nerdeyse ayet açıkca başöretüsü dediğini inkar edecen.. Başörtüsü uzun bir şekilde göğüs üstüne kadar örtün diyor.. ama yook yok sen şimdi şal dersin omuzdan felan atarsın onuda ....

  2. #22
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı Ammar´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bişey demiyim dedim ama yuh artık diyorum.... ÇATAL neeren gelen örtü ile örtülecek bursalı 68 nerdeyse ayet açıkca başöretüsü dediğini inkar edecen.. Başörtüsü uzun bir şekilde göğüs üstüne kadar örtün diyor.. ama yook yok sen şimdi şal dersin omuzdan felan atarsın onuda ....
    Sn.Ammar,sanırım bakış açılarımız farklı,o yüzden siz kendi bilginiz ile ben de bırakınız da kendi bilgim ile yaşayayım.

    " ama yook yok sen şimdi şal dersin omuzdan felan atarsın onuda..."

    Bu cümleniz konunun sulanacağının göstergesi olduğundan size iyi forumlar diliyorum.

    Sağlıcakla kalınız.

  3. #23
    Aktif Üye Ammar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Mesaj
    1.016
    Rep Gücü
    9720
    31- Mü'min kadınlara de ki; gözlerini harama bakmaktan sakındırsınlar, mahrem yerlerini korusunlar. Kendiliğinden görünenleri dışındaki süslerini teşhir etmesinler. Baş örtülerinin uçlarını yaka altlarına kadar sarkıtsınlar. Süslerini ve cazibelerini kocalarından, babalarından, kayınbabalarından, öz oğullarından, üvey oğullarından, erkek kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, müslüman kadınlardan, elleri altındaki kölelerden, cinsel arzuları sönmüş erkek hizmetçilerden, kadınların avret yerlerinin henüz farkında olmayan erkek çocuklarından başka hiç kimseye göstermesinler. Yabancı bakışlardan gizledikleri süsleri ve cazibeleri belli olsun diye ses çıkaracak adımlarla yürümesinler. Nur Suresi

    Ayet bu

    ... Baş örtülerinin uçlarını yaka altlarına kadar sarkıtsınlar.....
    ayetin konumuz ve başlık ile ilgili kısmı da bu...

    açıklaması ve tefsirine bakalım neler denilmiş..

    "Başörtülerinin uçlarını yaka altlarına kadar sarkıtsınlar.

    Ayette geçen "Ceyb" elbisenin göğüs kısmındaki açıklıktır.

    "Khimar "ise; baş boyun ve göğüs örtüsüdür. Bu, kadınların baştan çıkarıcı yerlerini örtmeleri, aç bakışları sunmamaları içindir. Kasıtsız ve ani bakışlar da bunun içindedir. Şayet kadının baştan çıkarıcı ve uyarıcı yerleri açıkta olursa, Allah'tan korkanlar bu kasıtsız ve ani bakışın devam etmesinden veya tekrarlanmasından sakınsalar bile, meydana gelişinden sonra içlerinde gizli bir arzu kalır.

    Kuşkusuz yüce Allah, kalplerin bu tür bir bela ile denenmesini, sınanmasını istemez.

    Süs ve güzelliği göstermeye ilişkin fıtri isteklerine râğmen bu yasaklamayla karşı karşıya kalan ve kalpleri Allah'ın nuru ile aydınlanan mü'min kadınlar yasağa uyma hususunda hiçbir tereddüt göstermediler. Cahiliye döneminde kadın -bugünkü modern cahiliyede olduğu gibi- göğsünü pervasızca açarak erkekler arasında dolaşırdı. Çoğu zaman boynu saç uçları ve kulaklarındaki küpeleri de görülürdü. Yüce Allah kadınların baş örtülerinin uçlarını boyun ve göğüslerinin üstüne kadar sarkıtmalarını, kendiliğinden görünen kısmı dışındaki süslerini göstermemelerini emredince Hz. Aişe'nin -Allah ondan razı olsun- anlattığı durumu aldılar. "Allah ilk hicret eden kadınlara rahmet etsin. "Baş örtülerinin uçlarını yaka altlarına kadar sarkıtsınlar" ayeti inince fistanlarını parçalayıp onunla örtündüler" (Buhari) Safiye binti Şeybe şöyle der: Hz. Aişe'nin -Allah ondan razı olsun- yanında bulunduğumuz bir sırada, bazı kadınlar Kureyş kadınlarından ve onların üstünlüklerinden söz ettiler. Bunun üzerine Hz. Aişe, şöyle dedi. "Kureyş kadınlarının üstünlüğü inkâr edilmez, ama Allah'a andolsun ki, Ensar kadınlarından daha iyi Allah'ın kitabını tastik edene, indirilen hükümlere daha iyi inanana rastlamadım. Nur suresindeki "Baş örtülerinin uçlarını yaka altlarına kadar sarkıtsınlar" ayeti inince kocaları, yanlarına dönüp yüce Allah'ın indirdiği ayeti okudular. Her koca, karısına, kızma, bacısına ve yakınlarına, bu ayeti okuyordu. Onlardan hiçbiri, Allah'ın kitabında indirdiği ayetleri tastik etmek ve imanım vurgulamak için fistanını başına sarmadan yerinden kalkmadı. Sanki başlarında bir karga varmış gibi örtünerek Hz. Peygamberin arkasında yer aldılar." (Ebu Davud)

    Kuşkusuz İslâm, müslüman toplumun zevkini yükseltmiş, güzelliğe karşı olan duyarlılığını arındırmıştı. Artık güzellikle istenen hayvansal özellik değildi. istenen ve anlaşılan insani yöndü. Bedensel çıplaklığın güzelliği, hayvansal bir güzelliktir. Her ne kadar bir ahenk ve bir bütünleşme sözkonusu olsa da, insan bu güzelliğe hayvansal bir duyguyla saldırır. Ama haya unsurunun egemen olduğu güzellik ise, tertemiz bir güzelliktir. Bu, güzelliği zevkini yücelten, onu insana yaraşır bir duruma getiren, algıda ve hayalde onu temizlik ve arınmışlık duygulan ile kuşatan bu haya duygusudur.

    Bugün, genel zevkin büyük düşüş kaydetmesine, hayvansal karakterin açık saçıklık, çıplaklık ve hayvanlar gibi azgınlaşma eğiliminin bu zevke galip gelmesine rağmen, İslâm mü'min kadınların saflarında aynı yüceliği yaşatmaktadır. Çünkü onlar açılıp saçılan, hayvanın hayvana kur yaptığı gibi kadınların erkeklere kur yaptığı bir toplumda kendi istekleri ile vücutlarındaki baştan çıkarıcı yerleri örtüyorlar

    TEFSİR / FİZİLALİ-L KUR'AN / SEYYİD KUTUP

  4. #24
    Acemi Üye Ala Nur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2010
    Mesaj
    124
    Rep Gücü
    4756
    iNanan örter, inanmayan örtmesin ama örtenede karışmasınlar.

  5. #25
    Aktif Üye Ammar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Mesaj
    1.016
    Rep Gücü
    9720
    Âyet-i kerimede mümin kadınların, gözlerini haramdan sakınmaları emredilmektedir. Müfess iri erin çoğu bu âyet-i kerimeye bakarak, kadınların, mahremleri olmayan erkeklere bakmalarının caiz olmadığını söylemişler ve ka*dınların bakışlarının şehvetle olup olmamasının fark etmediğini ifade etmişler*dir. Bu âlimler, görüşlerine delil olarak şu Hadi.s-i Şerifi zikretmişlerdir.

    Peygamberimizin hanımı Ümmü Seleme diyor ki:

    "Ben ve Meymune, Resulullah'ın yanındaydık. Bizlere örtünmemiz emre*dildikten sonra Abdullah İbn-i Ümm-i Mektum bize geldi. Resuİullah bize: "Onun yanında örtünün." buyurdu., Biz: "Ey Allah'ın Resulü, bu kişi âmâ değil mi? O bizi ne görüyor ne de tanyor." dedik. Resuİullah: "Sizler de âmâ mısınız? Siz onu görmüyor musunuz?" buyurdu. [47]

    Diğer bir kısım âlimler ise, kadınların, kendilerine mahrem olmayan kişi*lere şehvet gözüyle olmadıkça bakabileceklerini söylemişlerdir. Bunlar da gö*rüşlerine delil olarak şu Hadis-i Şerifi zikretmişlerdir.

    Hz. Aişe (r.anh.) diyor ki:

    "Bir bayram günü Habeşliler, ellerinde kalkan ve ımzraklarıyla oynuyor*lardı. Ya ben, Resulullah'tan onlara bakmama izin vermesini istedim. Veya Re*suİullah bana: "Onlara bakmak ister misin?" dedi. Ben de: "Evet." dedim. Resu*İullah beni arkasına durdurdu. Yüzüm yüzüne değiyordu, Resuİullah onlara: "Devam edin Habeşliler." buyurdu. Ben bakmaktan usanınca Resuİullah "Yeter mi?" dedi. Ben de: "Evet." dedim. Resuİullah: "O halde içeri git." dedi. [48]

    "Edep yerlerini korusunlar"


    Saîd b.Cübeyr ve Mukatil diyorlar ki: "Bundan maksat, kadınların, edep yerlerini zinadan korumalarıdır. Kataüe ve Süfyan es-Sevrî ise, bundan maksa*tlın, kadınların edep yerlerini haramdan korumalarıdır." demişlerdir. Ebul Aliye veTaberi ise, bu ifadeden maksadın, kadınların edep yerlerini kapatacak elbise*ler giyerek onları mahrem olmayan erkeklerin bakışlarından korumak olduğunu söylemişlerdir.

    Görülmesi zaruri olan yerler dışında, zinet yerlerini göstermeinler. Görülmesi zaruri olun yerlerden neyin kastedildiği hakkında çeşitli izah*lar yapılmıştır.

    Abdullah b.Mes'ud, Hasan-ı Basrî, İbrahim en-Nehaî, îbn-i Şîrîn ve ben*zeri âlimler, buradaki "Görünmesi zaruri olan zinet yerlerinden maksadın, ka*dınların giydikleri dış elbiseler olduğunu söylemişlerdir.

    Saîd b.Cübeyr, Abdullah b.Abbas ve benzeri âlimler ise burada zikredilen "Görünmesi zaruri olan yerler"den maksadın, sürmenin görüldüğü yüz, kına, yüzük ve bileziklerin görüldüğü eller olduğunu söylemişlerdir. Bu görüşü des*tekleyen Mürsel bir Hadis-i Şerifte şunlar zikredilmektedir:

    Halid b.Düreyk diyor ki: "Aişe (r.anh)üan şunları söylediği rivayet edil*miştir.

    "Birgün Ebubekir'in kızı Esma (kızkardeşjm), üzerinde bulunan ince bir elbise ile Resulullah'ın yanına girdi. Resulullah (s.a.v.) ondan yüz çevirdi ve ona şöyle dedi: "Ey Esma, kadın, âdet görme çağına varınca, onun ancak şurası ve şurası görülebilir." "Resulullah böyle derken, yüzünü ve ellerini işaret [49]

    Ebu Davud bu Hadisi rivayet ettikten sonra, Hadis'in mürsel oduğunu, Halid b.Düreyk'in, Hz. Aişe'yi görmediğini söylemiştir.

    Başörtülerini yakalarının üzerine doğru örtsünler."

    Hz. Aişe (r.anh.) diyor ki:

    "Bu âyet-i Kerime inince, önce hicret eden kadınlar, peştemallannı dikerek başörtüsü edindiler.
    50
    Burada geçen "Yaka" ifadesinden maksat, boyun ve göğüslerdir.

    Zinctlcrini kendi kocalarından veya babalarından veya kendi oğula-rından başkasına göstermesini er.

    Âyet-i kerimede, kadınların zinetlerini, kocalarından ve mahremleri olan diğer kişilerden başkalarına göstermemeleri emrediliyor. Buradaki "Zinef'den maksat, küpe, halhal, kolye, vb. zinet eşyalarının takıldığı yerlerdir. Kadının bu*ralarını, mahremleri dışındaki insanlara göstermeleri haramdır.

    Âyet-i kerimede, Müslüman kadının, zinet yerini kendi kadınlarına göse-rebileceği ifade ediliyor. Burada geçen, "Kendi kadınlarına" ifadesinden mak*sat, Müslüman kadınlardır. Bu itibarla bir Müslüman kadının, Müslüman olma*yan kadınlara da zinet yerlerini göstermesi caiz değildir.

    Hz. Ömer (r.a.) Ebu Ubeyde b.el-Cerrah'a mektup yazarak şöyle demiştir: "Bana gelen haberlere göre bazı Müslümanların kadınları, müşriklerin kadınla*rıyla bilikte hamamlara gidiyorlarmış. Bu senin bölgende oluyor. Allah'a ve âhiret gününe iman eden bir kadının avret mahallerine, kendi dininden olmayan bir kadının bakması haramdır.

    "Resulullah, Faüma'ya hediye ettiği bir köleyi getirdi. Fatıma'nın üzerin*de bir elbise bulunuyordu. Onunla başını örttüğünde ayaklarına yetişmiyordu, ayaklarım örttüğünde de başına yetişmiyordu. Resulullah (s.a.v.) Fatıma'nın bu haline görünce ona şöyle dedi: "Bunda senin için bir mahzur yoktur. Zira bura*da senin baban ve kölen vardir. [51]

    Kaynak TABERİ TEFSİRİ

    47) Ebu Dâvıl, K.el-Lihas, bab: 37, Hadis n» 7112/rirmizî, K.cl Hdd\ hah: 29 Hadis no 2778
    48)Butıudi, K.el- Cihml, bub: Sl/Miisliın. K. Sulalül lydcyn, hah: 19, Hadis mı 892
    49) Ebu Dâvûd, K.el- Libas, bab: 34, Hadis no 4104
    50)Buharı, K. Tefsir el-Kuran, sure: 24, bab: 12
    51) Ebu Davıd, K. el-Lihas, bab: 35, Hadis No 4016

  6. #26
    Aktif Üye Ammar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Mesaj
    1.016
    Rep Gücü
    9720
    Buyuruluyor ki ve baş örtülerini yakalarının üzerine vursunlar, başlarını, saçlarını, kulaklarını, boyunlarını, gerdanlarını, göğüslerini açık tutmayıp bu şekilde sımsıkı örtünsünler ve o halde bu emri yerine getirebileck baş örtüsü kullansınlar. Tefsircilerin nakline göre cahiliye kadınları da hiç baş örtüsü kullanmaz değillerdi. Fakat yalnız enselerine bağlar veya arkalarına bırakırlar, yakaları önden açılır, gerdanları ve gerdanlıkları açığa çıkardı, zinetleri görünürdü. De m ek ki, son zamanlarda asrîlik sayılan açık saçıklık böyle eski bir cahiliye âdeti idi. İslâm böyle açıklığı yasaklayıp baş örtülerinin yakalar üzerine örtülmesini emir ile tesettürü farz kılmıştır. Görülüyor ki, bu emirde tesettürün yalnız vacib oluşu değ i l, özel bir şekli de gösterilmiştir ki, kadın edeb ve temizliğinin en güzel ifadesi budur.

    ELMALILI HAMDİ YAZIR..




    Şimdi bursali68

    Bu kadar alim ayettekinin BAŞÖRTÜSÜ olduğunu söylüyorda, birtek sana göremi başörtüsü, yada başlarını örtsünler demek değilir oluyor...
    Konu Ammar tarafından (10-02-2010 Saat 10:23 AM ) değiştirilmiştir.

  7. #27
    Tecrübeli Üye collection - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Nerden
    Alem-i Hakîkât
    Mesaj
    308
    Blog Mesajları
    20
    Rep Gücü
    1459
    Müslümanlar içinde mukallilerin yani müctehid olmayanların hükümlerde sened ve vesikası mezhep imamının ictihadı'dır.Mezhep alimlerinin delilleri ise 4'dür bu delilleri kabul etmeyen dinden çıkmış olur zaten.

    1-Kitap ( Kur'anı kerim )
    2- Sünnet ( Hadisi Şerifler )
    3- İcma ( Ehli sünnet alimlerinin sözbirliği )
    4- Kıyas ( Ehli Sünnet alimlerinin kıyasları )

    Müslümanların dinimizdeki değişmez bu 4 delili doğru öğreneceği tek mercii Müctehid Alimlerdir.Bu Alimlerin Efendimiz Aleyhiselam'dan öğrenip naklettiği , kitaplarına yazdığı İSLAM bilgileri biricik gerçeği ifade eder.Ehli Sünnete uymayan kişisel yoruma giren dini görüşlerin dinimiz ile uzaktan yakından bir ilgisi yoktur.

    Dini hükümlerde ölçü Ehli Sünnet alimlerinini bildirdikleridir.Çünkü bu alimler Efendimizden öğrendikkerini aynen nakletmişler Kur'anı Kerimim veya hadisleri akıllarına göre mana verip kendi görüşlerini karıştırmamışlardır.

    Hangi gerçek alim dini hükümlere kendi görüşünü karıştırabilir.Bunu yapanlar ancak dinimizi bozmaya çalışan dinsizler veya şerbeti bol , katmerli zır cahillerdir.

    Cahillerin KUR'ANI KERİMİ kendi dar akılları ile tefsir edip , değişik mana verip Peygamber Efednimizin bildirdiğinden farklı şeyler söyleyip DİNDE ÖRTÜNME YOK demesi ne kadar inandırıcı olur yada bu cahilleri kim kaale alır.

    Tıp bilgisi olmayan , bioloji kitabından ne kadar anlar ?
    Avukat olmayan , kafasına göre kanunların hükümlerini ne kadar açıklayabilir ?
    Mühendis olmayan , makina kitabını okumakla mühendis olabilir mi ?

    Dinimiz bozmak için etiket alan , doplomalı din ajanlarının sözlerinin hiçbir kıymeti yoktur.İlahiyatı değil dünyanın bütün ilmlerini yutsa, din adına söyledikleri Ehli sünnete uymuyorsa hiçbir işe yaramaz , ancak kendi cahilliklerinin belgesi olur.

    Şimdilerde MÜCTEHİD'liğin ne olduğundan habersiz cahillerin , kendini Müctehid mak***** oturtup din adına fetvalar vermesi bunların acınacak halde olduklarını göstermektedir.

    Kur'anı Kerimi aklına göre tefsire eden, Peygamber Efendimizden farklı şeyler söyleyen KUR'AN yobazlarının uydurdukları BEŞERİ dincikleri kendilerine , Müslümanların EFENDİMİZ'in bildirdiği yol olan içine beşeri görüş karışmamış Ahkamı İslamiyye bizleredir.

  8. #28
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı Ammar´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Buyuruluyor ki ve baş örtülerini yakalarının üzerine vursunlar, başlarını, saçlarını, kulaklarını, boyunlarını, gerdanlarını, göğüslerini açık tutmayıp bu şekilde sımsıkı örtünsünler ve o halde bu emri yerine getirebileck baş örtüsü kullansınlar. Tefsircilerin nakline göre cahiliye kadınları da hiç baş örtüsü kullanmaz değillerdi. Fakat yalnız enselerine bağlar veya arkalarına bırakırlar, yakaları önden açılır, gerdanları ve gerdanlıkları açığa çıkardı, zinetleri görünürdü. De m ek ki, son zamanlarda asrîlik sayılan açık saçıklık böyle eski bir cahiliye âdeti idi. İslâm böyle açıklığı yasaklayıp baş örtülerinin yakalar üzerine örtülmesini emir ile tesettürü farz kılmıştır. Görülüyor ki, bu emirde tesettürün yalnız vacib oluşu değ i l, özel bir şekli de gösterilmiştir ki, kadın edeb ve temizliğinin en güzel ifadesi budur.

    ELMALILI HAMDİ YAZIR..




    Şimdi bursali68

    Bu kadar alim ayettekinin BAŞÖRTÜSÜ olduğunu söylüyorda, birtek sana göremi başörtüsü, yada başlarını örtsünler demek değilir oluyor...
    Sn.Ammar,öncelikle günaydın,

    Konu benim açımdan kapanmıştır,neden mi,çünkü ben yazacağımı yazmışım,söyleyeceğimi söylemişim,senin açından benim açımdan diye bir durum yoktur.Başörtüsünün emir olduğuna inanan,sizin buraya yazdıklarınız şekli ile inanıyor,emir olmadığına inanan da yaklaşık benim buraya yazdıklarım çerçevesinde kabul edip inanmıyor.Bunları ilk kez söyleyen ne sizsizniz ne de benim,ne siz olacaksınız ne de ben.Her daim iki faklı görüşü de sürekli dillendirenler olacaktır.

    Sağlıcakla kalınız.

  9. #29
    bursali68
    Misafir..
    Sn.collection,size de günaydın,

    Kusura bakmayın,artık NAKARAT çılara yanıt vermiyorum,çünkü harcayacak zamanım yok.

    Sağlıcakla kalınız.

  10. #30
    Tecrübeli Üye collection - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Nerden
    Alem-i Hakîkât
    Mesaj
    308
    Blog Mesajları
    20
    Rep Gücü
    1459
    Ehli Sünnet alimlerinini bildirdiklerini , Efendimizden öğrendiklerini yani Allahü Teala'ın emrini , papağan gibi tekrarlayanlara selam ve dualar olsun.

    Çok acırım o kimseye ki ; Allahü Teala'nın emrini , kendi görüşünden alçak tutarak dini değiştirmeye yeltenmekte ve yüzü koyun ateşe yürümektedir.

    Kendini RAB yerine koyan böyle cahillere hangi vicdan sahibi acımaz...?

Benzer Konular

  1. Islamda müctehidlik
    mopsy Tarafından Dini Dokümanlar Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 23-12-2011, 09:12 PM
  2. islamda şehitlik !!!!
    ajan Tarafından Dualar Hadisler Foruma
    Yorum: 21
    Son mesaj: 19-02-2010, 06:19 PM
  3. Başörtüsünün iptal gerekçesi
    YukseLL Tarafından Vip Salonu Foruma
    Yorum: 3
    Son mesaj: 26-10-2008, 07:17 PM
  4. islamda felsefe
    atmaca34 Tarafından Din ve İnanç Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 17-05-2007, 07:18 PM
  5. islamda cinsellik-1
    karaca10 Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 26-10-2006, 10:56 AM
Yukarı Çık