Gösterilen sonuçlar: 1 ile 2 Toplam: 2
  1. #1
    Aktif Üye Ammar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Mesaj
    1.016
    Rep Gücü
    9720

    Hakikatlerin bulunduğu yerde yeminler bozulur

    Ateşten acı duyma hususuna gelince, bu kaçınılmaz bir durumdur. Kim "beni ateşe atsalar ben razı olurum" gibi bir söz söylese, o kimse rıza göstermeye yemin etmiştir. Halbuki hakikatlerin bulunduğu yerde yeminler bozulur. Semnûn gibi düşünenlerin sözünde de durum bunun benzeridir.

    (Semnûn b. Hamza (Semnûn b. Abdullah da denilir): Ebul-Hasen El-Havvas; mezkûr olaydan ötürü kendine yalancı Semnûn anl***** gelen: 'Semnûn-Kezzâb' adını vermişti. Ser-î Sakatî, Ebû Ahmed el-Kalânüsî ile arkadaşlık etmiş. Sevgiden en güzel söz edenlerden idi. Semnûn, Irak'ta yaşayan süflilerin en büyüklerinden sayılır. Cüneyd'den sonra ölmüştür. Bkz: Tabakat us-Sûfiye, 195-199; El-Hüye, c. X. s. 209-314; Tarih-i Bağdadî, c. 9, s. 234-237; Er-Risâlet'ül-Kuşeyrîye, c. 1, s. 133; El-Bidaye ven-Nihâye, c. 11, s. 115)

    Semnûn şöyle demişti bir şiirinde:

    "Benim senden başka hiçbir nasibim yoktur.

    Sen nasıl dilersen beni öyle imtihan et."

    Semnûn idrar darlığına yakalandı. Çocuk mekteplerinin çevresinde dolaşıp çocuklara şöyle dermiş:

    "Yalancı amcanıza duâ edin."

    Nitekim böyleleriyle ilgili olarak Cenâb-ı Hak şöyle buyurmaktadır:

    "Andolsun ki, siz ölümle karşılaşmadan önce onu arzuluyordunuz, işte onu gördünüz, ama bakıp duruyorsunuz." (Âl-i İmrân, 3/143)

    Tasavvufi makamların nedenselliği hakkında konuşan bazı sûfiler, kaderi gözlemleme esası üzerine bina ederek sevgi, rıza, havf (korku) ve recâ (umma)yı avamın makamlarından kıldılar. Onlara göre:

    "Kam kadere tanık olursa, hiçbir şey değilmiş gibi fani, sürekli var olan gibi bakî kalıncaya dek fiillerin birliğine de tanık olur. Bu durumdaki kimse bütün bu işlerden kurtulur, onların üstüne çıkar."

    Halbuki bu hakikat ve şeriat yönünden düzeltilmesi gereken bir sözdür.

    İbn Teymiyye / Dua ve Tevhid

  2. #2
    Tecrübeli Üye
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesaj
    272
    Rep Gücü
    10412
    Alıntı Ammar´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster

    "Andolsun ki, siz ölümle karşılaşmadan önce onu arzuluyordunuz, işte onu gördünüz, ama bakıp duruyorsunuz." (Âl-i İmrân, 3/143)

    Tasavvufi makamların nedenselliği hakkında konuşan bazı sûfiler, kaderi gözlemleme esası üzerine bina ederek sevgi, rıza, havf (korku) ve recâ (umma)yı avamın makamlarından kıldılar. Onlara göre:

    "Kam kadere tanık olursa, hiçbir şey değilmiş gibi fani, sürekli var olan gibi bakî kalıncaya dek fiillerin birliğine de tanık olur. Bu durumdaki kimse bütün bu işlerden kurtulur, onların üstüne çıkar."

    Halbuki bu hakikat ve şeriat yönünden düzeltilmesi gereken bir sözdür.

    İbn Teymiyye / Dua ve Tevhid

    Tasavvuf ehlinin genel tavrı Kur'anın bütün ruhuna ters mantıkla işlemektedir.
    Vahdeti vucut inancı sonucunda gelişen bu anlayış,bütün tabilerini şirk batağına çekmektedir.Gerçekten düzeltilmesi gereken bir tavırdır.
    Yani bu kanaate inanmayanların ve kendilerine Kuranı rehber edinenelri böyle bir sorunu yok zaten.Önemli olan bu inanca mensup olanları,kendilerini düzeltmeleridir.

Benzer Konular

  1. Çalıntı Araç Bulunduğu Zaman Yapılması Gereken İşlemler
    dogangunes Tarafından Araba ve Otomobil Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 03-02-2012, 05:30 AM
  2. Yorum: 18
    Son mesaj: 11-01-2010, 08:08 PM
  3. En Fazla Kadının Bulunduğu 10 Sektör
    Kadim Tarafından İş ve Kariyer Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 04-07-2009, 12:10 PM
  4. Büyü nasıl bozulur?
    SMN Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 21-09-2007, 09:49 AM
  5. Portal Sayfa düzeni neden bozulur?
    Huzeyme Tarafından vbAdvancedcmps (portal) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 16-02-2007, 01:55 AM
Yukarı Çık