3. Sayfa, Toplam 4 BirinciBirinci 1234 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 21 ile 30 Toplam: 36
  1. #21
    Acemi Üye Server Bedii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2009
    Mesaj
    239
    Rep Gücü
    8199
    özgürlük konusunda Nurettin Topçu nun güzel bir makalesi vardır...
    Allaha kul olmak özgürlüğe giden yol...vicdan özgürlüğe giden yol
    özgürlük nedir?başkalarına zarar vermeden istediğini yapabilme...
    ne kadar basit çirkin bir tanımlama

    insan aradıklarını yalnız ve yalnız kendinde bulacaktır
    insanı anlayabilen çok şeyi halletmiş olur özgürlük de bunun içindedir
    insan insanlık o kadar yüce ki TEK AMA TEK SORUNU KENDİSİNİ ANLAYAMAMIŞ OLMASI...

  2. #22
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesaj
    626
    Rep Gücü
    41960
    Alıntı MEKSELİNA´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anladım demek bilgi sahibi olmak için illa bir mürşide gereksinim varmış :)
    Sorunun başlığındaki kul kelimesi yerine öğrenci kelimesini koyarsanız kimi mürşid edinmeniz gerektiğinin yanıtını da alırsınız.

  3. #23
    Aktif Üye Ammar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Mesaj
    1.016
    Rep Gücü
    9720
    Kardeşim sana bir kaç sualim olacak iznin ile...

    hal için değil şeyhten hal olarak yararlanılır bilgi olarak yararlanmaktan çok hal olarak,teslimiyet olarak yararlanılır
    Bu hal kavramından bahsetmişsin ama içeriği nedir, ne demek istedin açarmısın biraz..?

    kendinizi allah a teslim etmek bilgi ilede olabilir bir şeyhin isteği ile de olabilir
    Bu sözünüzün anlamı ŞİRK içeren bir bilgi olabilirmi sizce de çünkü bakınız ALLAH C.C ne diyor..


    (29) Ancak alemlerin Rabbi Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz. TEKVİR SURESİ

    ŞİRK ne demektir ALLAH C.C a ait bir vasıf, sıfat veya özelliği, başka varlık ve nesnelere isnad etmek,( ortak koşmak demektir.)
    şeyhin isteği ile onda gördüğünüzü yaşamaya başladığınızda bu hal haline gelir bilginizi siz yaşamaya karar verdiğinizde yine buda hal haline gelir birinde mürşit bilgi iken diğerinde bilginin ve halin temsilcisi şeyhtir.
    Altı çizgili vermiş olduğum kısım yine ŞİRK kokan bir yorum ile başlamamışmı...? Çünkü ben şöyle bir hadis biliyorum...

    Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor:

    "Bu ümmetin şirki karanlık bir gecede dümdüz bir kayanın üzerinde yürüyen siyah bir karıncanın ayak sesinden daha gizlidir."

    Bunun üzerine Ebu Bekir radiyAllahu anh Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem'e:

    "Bundan nasıl kurtulabiliriz?" dedi.

    Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem:

    "Şu duayı okursan ondan kurtulursun:

    "Allah'ım! Bildiğim şeylerde şirk koşmaktan sana sığınırım. Bilmediğim şirkten de senin affını dilerim" de." buyurdu. (Hakim, Ebi hatim sahih senedle rivayet etti)



    cümlenin devamı ise size de düşünüyorum öyleyse varım Descartes diyen felsefi bir atmosfer hissi uyandırmıyormu..? oysaki felsefe içeren bu tip sözler ve cümleleri ne ALLAH C.C un gönderdiği hiç bir RESULUNDE, ne ashab da ne alimlerde göremezsiniz, bu sizede biraz garip gelmedimi..? Sanki İSLAM da olmayan bir takım telkinler sezinliyorum ben...?

    kendi iradenizle yapabiliyorsanız uhrevi olanı istiyorsanız allah a karşı bir sorumluluk hissediyorsanız bilginizi yaşamaya başlıyacaksınız bunun için ne kadar bilgili olursanız okadar iyi bir şeyhiniz var demektir
    bu dediğinizde KUR-AN ile çelişiyor... Bakınız ALLAH C.C ne diyor;

    Allah, kimi saptırırsa; onu hidayete erdirecek yoktur.
    Allah, kimi de hidayete erdirirse; onu saptıracak yoktur. ZUMER SURESİ 36-37


    Sizin iradeniz ile yapmaya çalıştığınız şey için öncelikle, razı etmeniz gereken ALLAH C.C yokmu sizce..? ve neticnin olumlu olup olmaması ŞEYH in iyi veya kötü olduğunamı dalalet eder...?

  4. #24
    Tecrübeli Üye
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesaj
    272
    Rep Gücü
    10412
    İman esaslarında kulluk sadece Allah'adır.
    Ve Allah'ın hükümlerini yeryüzüne getiren Peygamberler,
    bu emirleri Allhın çizdiği hududlarda uygulayan emirleredir.
    Günümz tarikat anlayışlarında şeyhlere ve müşitlere kayıtsız teslimiyet esasatır.
    Şeyhin yada mürşidin ne derse itiraz etme lüksün yoktur.

  5. #25
    Aktif Üye ümmi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2009
    Mesaj
    1.889
    Rep Gücü
    33022
    efenim yazılanların hepsini okumadım.Başlık için birkaç şey söylemek isterim;
    hakiki mürşidi bulursanız Allaha nasıl kul olacağınızı öğretir.Kendisine kul olmanızı isteyen müteşeyyihtir.(sahte şeyh)

  6. #26
    Kıdemli Üye Mustad'af - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Mesaj
    920
    Blog Mesajları
    6
    Rep Gücü
    8265
    Allaha kul olanlar başkalarına kul olmaz,olamaz.
    Özgürlüğü kimseye hesap vermeme algısı da fazlaca ironik,belki de hayal!
    Feşmekanca zatın düşüncelerini,aksi mümkün olmayan tarzda tam bir teslimiyetle zihinlerine nakşedenlerin yaptığı sizce nedir?
    Allaha kulluk değildir,ama "gayri"sine kulluktan da öte bir şey!
    Kollarımda tutuk demir halkalar!

  7. #27
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Nerden
    Huzûru İlahî
    Mesaj
    1.427
    Blog Mesajları
    18
    Rep Gücü
    7864
    Ehli sünnet olan ve 4 hak mezhepten birine tabi olan müslüman , Allahü Teala'nın Efendimize Kur'anı Kerimde emrettiği ve Efendimiz aleyhisselamın Nahl 44 ayetine göre tek yetkili ve peygamber olarak beyan ettiği GERÇEK İSLAM dinine uymuş olur.

    Bunun haricinde kendini hem Allah , hem peygamber yerine koyup ilmi ve ehliyeti olmadığı halde kendi aklının yettiği kadarı ile Kur'anı Kerimden ayet tefsir eden ve buna din diyenler KENDİNE ,YAHUT BU YORUMU YAPANA KUL OLMUŞ OLUR.Akla göre din olsaydı herkesin aklı var ,o halde Allahü Teala akıllı olan beşere neden peygamber gönderme gereğini duydu.Demekki akıl tek başına doğruyu bulmak için yeterli değildir.Vahiy ışığına , rehbere muhtaçtır.

    Ehli Sünnet alimleri ve hak olan 4 mezhep imamları dine kendi düşüncelerini karıştırmadılar.Efendimizin beyanları bizlerin yani müctehid olmayanın anlayabilip uygulayabileceği şikilde naklettiler.Dine kendi düşüncesini DİN diye sukuşturanlar ya cahil yahur dini bozmak isteyen sahte din adamı kılığındaki ajanlardır.

    Şeyhler eğer Ehli sünnet dışı birşey döyleyip buna uyulmasını istiyorsa bunların sahte olduğu anlaşılır.Ehli sünnet dışında bişey söylemeyen yani bir dini hüküm koymayan tarikat şeyhlerine uyan onların ilminden istifade der ve dinin doğru öğrenir.

  8. #28
    Tecrübeli Üye
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesaj
    272
    Rep Gücü
    10412
    Gerçek şu ki, Allah benim de Rabbim, sizin de Rabbinizdir. Öyleyse O'na kulluk edin. Dosdoğru yol budur. (Meryem Suresi, 36)

  9. #29
    Aktif Üye ümmi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2009
    Mesaj
    1.889
    Rep Gücü
    33022
    sn Uzak yollar siz de inşaallah yalnızca Allaha kulluk edenlerdensinizdir.
    Put illa elle tutulur gözle görülür olmak zorunda değildir.Gönül hanesinin putlarını ne edeceğuk efenim.
    Hakiki bir mürşit bulursanız size öğretir efenim.
    Dil beyti hudadır(gönül Allahın evidir)Orası putlarla doluysa nerde kaldı tevhid efenim.
    Sür çıkar ağyarı dilden ta tecelli ide hak,
    padişah konmaz saraya hane mamur olmadan.

  10. #30
    Aktif Üye Ammar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Mesaj
    1.016
    Rep Gücü
    9720
    Alıntı bziya´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster

    Şeyhler eğer Ehli sünnet dışı birşey döyleyip buna uyulmasını istiyorsa bunların sahte olduğu anlaşılır.Ehli sünnet dışında bişey söylemeyen yani bir dini hüküm koymayan tarikat şeyhlerine uyan onların ilminden istifade der ve dinin doğru öğrenir.

    Yazdıklarının diğer kısmı bozuk plak gibi kendini tekrar eden cümleler olduğu için laıntılamadım....

    şu kısım CÜBBELİ AHMET MAHMUT EFENDİ, NAKŞİBENDİ tarikat şeyhlerinde bu eylemler görülmüyormu bile bile peşlerinden koşmuyormusunuz... Niye bunları görmüyorsunuz madem, RABITA gibi bir ŞİRK var iken niye halen bu adamların peşinden koşuyorsunuz, Cübbelinin verdiği fetvaları zaman zaman kendi dilinden videolu olarak paylaşıyorum ona neden sormuyorsunuz...Tasavvuf bölümünde TASAVVUF GERÇEKLERİ diye bu uzun bir yazı var eklediğim ŞİRK lerini yüzlerine haykırılan BİDAT ehlinin peşinde niye sürükleniyosunuz..?

    Yani sözlerin ile eylemlerin arasında turarsızlık var... NAHL 44 aayetini kafasına göre yorumlayanda sizsiniz kaç sefer meal açıklması TEFSİRİ verildi, orada KUR-AN ı ancak ALİMLER anlar ve açıklar diye bir kaide den değil, KUR-AN' ı önceki kitapları gizileyen tahrif eden yahudilere karşı onların bu tavırlarına karşısizden önce gönderdiğimiz peygamberler ne melek nede başka bir varlık idiler onlarda insan idi, onların gizlediklerini açıkla deniliyor... bi daha ekliyelim bu vesile ile..

    KİTAP VE MİSYONU

    Surenin akışı içinde, müşriklerin kendilerinin ve atalarının Allah'a ortak koşmalarının Allah'ın iradesinden kaynaklandığına ilişkin görüşleri eleştirilirken, kısaca işaret edilen peygamberlerin görevleri tekrar ele alınıp açıklanıyor. Bu konuya tekrar dönülüyor. Peygamber Hz. Muhammed'in -salât ve selâm üzerine olsun- ve onunla birlikte gönderilen kitabın görevi açıklansın diye...

    43- Senden önceki peygamberlerimiz de kendilerine vahiy indirdiğimiz birer insandı. Eğer bilmiyorsanız, daha önce kendilerine kitap verilenlere sorunuz.

    44- O peygamberleri açık deliller ile ve kitaplar ile göndermiştik. Sana da, insanlara indirilen ilahi mesajı açıklayasın da ola ki, düşünürler diye Kur'an-ı indirdik.


    Senden önce de gönderdiğimiz peygamberler birer insandı. Melekleri peygamber olarak göndermedik. Başka bir varlığı da insanlara peygamber yapmadık. Onları hep seçkin insanlar arasından çıkardık.

    "Kendilerine vahiy gönderirdik."

    Tıpkı sana vahyettiğimiz gibi. Sana tebliğ görevini verdiğimiz gibi onlara da tebliğ görevini yükledik:

    "Eğer bilmiyorsanız, daha önce kendilerine kitap verilenlere sorunuz."

    Daha önce kendilerine peygamberler gönderilen yahudilere ve hristiyanlara sorun bakalım, kendilerine gönderilen peygamberler insan mıydı? Yoksa melek veya başka yaratıklar mıydı? Eğer:

    "Bilmiyorsanız."

    Onlara sorun. Onları apaçık deliller, belgeler ve kitaplarla birlikte gönderdik. Ayette geçen "Zebur" kavramı değişik kitaplar demektir.

    "Sana da insanlara indirilen ilahi mesajı açıklayasın da ola ki, düşünürler diye Kur'ana indirdik."

    İnsanlara gerçeği açıklama noktasında peygamber, her iki kesime de aynı görevi yapmak durumundadır. Kendi kitaplarında ayrılığa düşen önceki kitap ehline Kur'an, bu ayrılık noktalarını açıklamaya ve bu konulardaki gerçeği açıklamaya gelmiştir. Ayrıca Kur'an ve Peygamberimizin -salât ve selâm üzerine olsun kendilerine gönderildiği çağdaşları da aynı durumdaydı. Peygamber onlara da sözleri ve fiilleriyle kendilerine gönderilen vahyi açıklayıp izah ediyordu:

    "Ola ki düşünürler."

    Belki Allah'ın ayetleri ve Kur'an'ın ayetleri üzerinde düşünürler. Çünkü Kur'an sürekli olarak düşünmeye, değerlendirmeye, düşünce ve bilinç uyanıklığına çağrıda bulunmuştur.


    Fizilail KUR-AN / Seyyid Kuttup...

Benzer Konular

  1. Yorum: 1
    Son mesaj: 20-10-2012, 08:36 AM
  2. Yorum: 0
    Son mesaj: 11-11-2011, 04:14 PM
  3. Allah’ın Görmesi ve İşitmesi, Allah’ın Es-Semî’u, El-Basîru İsimleri
    muhsin iyi Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 09-10-2011, 07:02 PM
  4. Yorum: 0
    Son mesaj: 09-10-2011, 06:59 PM
  5. Dünyada Allah’ı Görmek mi Allah’a İnanmak mı Daha Yararlı?
    muhsin iyi Tarafından Din ve İnanç Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 17-08-2011, 01:48 AM
Yukarı Çık