2. Sayfa, Toplam 3 BirinciBirinci 123 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 11 ile 20 Toplam: 29

Neden Şeriata Karşıyız?

Din ve İnanç Kategorisi Dini Sohbet Forumunda Neden Şeriata Karşıyız? Konusununun içerigi kısaca ->> bursali68 ´isimli üyeden Alıntı Sn.el-Aciz,öncelikle benim yazdıklarıma karşılık sizin görüşlerinizi alt alta koyalım ve inceleyelim; bursali68 1-Şeriat kanunlarının hangisi doğru ...

  1. #11
    - Çevrimdışı
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesaj
    233
    Rep Gücü
    4736
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sn.el-Aciz,öncelikle benim yazdıklarıma karşılık sizin görüşlerinizi alt alta koyalım ve inceleyelim;

    bursali68
    1-Şeriat kanunlarının hangisi doğru hangisi yanlış biliniyor/yorumlanıyor/uygulanıyor bu bir çelişkiler yumağı olduğundan.Yani aynı dine mensup insanların dahi farklı " Mezhep-Tarikat..." gibi farklı itikatlarının olması,Şeriat hükümlerinde de farklı yorumlamaları beraberinde getirdiğinden uygulanacak olursa Şeriat kanunu " hangi itikada ait " sorusu akla gelecektir ki,bu da diğer itikattekilerin karşı durmalarına ve dolayısıyla kargaşa/tartışma ve hatta iç savaşa ve kıyımlara varan sonuçlar doğurabilecektir.

    el-Aciz
    Seriat Kanunlarinda , ceza hukuku ,Mezhep ve tarikatlere göre hüküm vermez. Islenen suc ne ise , ve seriat kanununda bunun karsiligi ne ise onu verir. Demez ki ; Hirsizlik yapmis birisine sen falanca tarikattensin yada mezheptensin , baskasinin bileginden kesiyorsak senin omuzundan kesecegiz demez. Ister A tarikatinden olsun isterse B mezhebinden sucu sabit görüldü ise o sucun karsiligi ceza ne ise o uygulanir...

    Şeriat hükümlerinin değişmediğinden bahsetmişsiniz ve bir örnek sunmuşsunuz " değişmez " diyere.Sunduğunuz örneği buraya defalarca taşıdık bir kez daha taşıyalım yok zararı bir tekrar daha yapmış olurum sadece :

    MAİDE SURESİ
    38. Ves sariku ves sarikatü faktau eydiyehüma cezaem bima keseba nekalem minellah vallahü azızün hakım
    38. Hırsızlık eden erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık bir ceza ve Allah'tan bir ibret olmak üzere ellerini kesin. Allah izzet ve hikmet sahibidir.

    Bana burada " El " kelimesini bulabilir misiniz?Bulamazsınız çünkü yok.Yani ayet " El Kesmekten " bahsetmiyor.Boğumdan kesmekten/aşıktan kesmekten...bahsediyor.İnsanların ellerinde olduğu kadar ayaklarında da,boyunlarında da " BOĞUM " vardır.Veya hırsızlık sadece " el " ile mi yapılır?İnsanların aklını kullanarak,ellerini kullanmadan yaptıkları hırsızlıklar yok mudur?Örneğin teknoloji hırsızlığı,bilgi hırsızlığı...gibi.Peki ne yapacağız " mealler " bize elleri kesin dedi diye Şeriatı o şekilde mi kabul edeceğiz.Hemen elleri mi keseceğiz ki ayette " YED = EL " kelimesi olmadığı halde yorum yapılarak yazılmış bir meal " Şeriat Hükmü "mü olacak?

    Ayrıca ;
    sariku = Erkek Hırsız mı? Yoksa " Bireysel Hırsızlık " mı?
    sarikatü = Kadın Hırsız mı? Yoksa meallerde çoğunlukla düşülen hata gibi bu da " Toplu/Çete Hırsızlığı " mı.

    Sizin inandığınıza göre (meallere göre )
    Ayette : El Kesmek var.
    Sariku = Erkek Hırsız demek
    Sakikatü = Kadın Hırsız demek

    Benim inandığıma göre ise
    Ayette : El kesmek yok,tecrit etmek,ayırmak,toplumdan çıkartmak...var
    Sariku = Bireysel Hırsızlık demek
    Sarikatü = Toplu/Çete Hırsızlığı demek.

    İşte bakınız daha sizin veridiğiniz ilk örnekte dahi Şeriat Hükmü konusunda anlaşmazlığa düştük.Peki Şeriat Kanunu uygulayalım dediğimizde neyi uygulayacağız?Siz el kesmeyi kabul edeceksiniz ben itiraz edeceğim hayır ayette el kesmek yok " tecrit etmek,ayırmak,toplumdan çıkarmak..." var diyeceğim.Bu durumdaikimiz arasında dahi Şeriatın bir hükmü konusunda anlaşmazlık çıkacak,yani bir fiyasko yaşanacak.
    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    .

    Ilk etapta HAKLISINIZ... neden cünkü ben oan icin aklima islamda el kesme cezasi geldi oan icin spontane bu örnegi verdim. Ama haksiz oldugunuz ikinci etap, burada ben islamda el kesme cezasi vardir yada yokturu iddia etmedim...
    Sizin ilk basta tarikat ve mezheplere göre diye devam eden yaziniza istinaden yazdigimi biliyorsunuz... Alinti yaptigim cok detayli yazilmis yazinizdada MAiDE suresinin acilimini yaptiginiz yaziniz benim yazdigimi destekliyor sizin ilk yazdiginiz tarikat ve mezhep meselesinde yanildiginizi gösteriyor...

    ...Bu cezada sizin inandiginiz sekilde konuya bakalim, el kesme yok diyelim ne var Tecrid var... bu tecrid de KISTAS lar ne...?
    kadin mi - erkek mi
    Ferdimi Toplumu
    ihtiyactanmi-keyfenmi daha cogaltabiliriz... Ama kistaslarda hangi tarikattan yada Mezhepten denmiyor...??

    Maddeler halinde yazinizin ilk maddesindeki asil mevzu bu..seriatte el kesme cezasinin varligi yoklugu degil... Seriat kanununda cok acik yazilmis baska bir sucun cezasida örnek olarak verilebilirdi...
    Ben yanlis yada eksik örnek verdigimi kabul edeyim.. o zaman siz bana bir örnek sunabilirmisiniz, seriat kanununda olsun , Türk ceza kanunlarinda olsun yada baska bir ceza kanunu olsun ayni ülkede farkli tarikat-cemaat ve mezheplere yönelik farkli farkli ceza hukuku getirdigine dair...?

  2. #12
    - Çevrimdışı
    Üyecik
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesaj
    2
    Rep Gücü
    323
    Şeriat insana aykırıdır...

    Tıpkı demokrasi adını verdiğimiz oyun gibi...

  3. #13
    - Çevrimdışı
    Tecrübeli Üye
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Nerden
    ankara
    Mesaj
    458
    Rep Gücü
    22700
    Şeriat insana aykırıdır...

    Tıpkı demokrasi adını verdiğimiz oyun gibi...
    bak bu güzel işte sevdim ;)
    GÜLÜMSE , YARIN DAHA KÖTÜ OLACAK :)

  4. #14
    - Çevrimdışı
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesaj
    233
    Rep Gücü
    4736
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sn.el-Aciz,öncelikle benim yazdıklarıma karşılık sizin görüşlerinizi alt alta koyalım ve inceleyelim;

    bursali68
    2-Bir ülkede farklı inançlarda insanlar olduğundan ve hangi dine göre Şeriat Kanunu uygulanacağı konusunun büyük bir çelişki olmasından.Kanun uygulamalarına ne yazılacak,hangi din kitabındaki şeriat kanunları yazacak,dine mensup olanların çoğunluğuna göre mi belirlenecek,yoksa kim güçlü/kuvvetli ve sözünü uygulatabilen ise o dine mensupların mı Şeriat kanunları uygulanacak

    el-Aciz
    Burada bir ülkede bir kanundan bahsediliyorsa, ki konu seriat kanunu , bu seriat kanununun uygulandigi yer hangi ülke ise o ülkede yasayan herkes icindir. Meselâ suan Türkiyede Anayasa nin belirledigi , Ceza Muhakemeleri Usul Kanununda her yapilan suca belirlenmis cezai müeyyideler , Türkiye SINIRLARI icinde yasayan dili ,dini , Irki ne olursa olsun nasil ayni ise seriat kanunundada bu böyledir.

    a-Konu : Şeriat Kanunu değil, " Neden Şeriata Karşıyız ".
    b-Dolayısı ile Şeriat Kanunu ile yönetilen bir ülke değil konu,Beşeri kanunlara göre yönetilen ülkelerde niçin insanlar Şeriata karşıdır,ana tema bu.
    c-Eğer beşeri kanuna göre bir ülke yönetiliyor ise ve de Şeriat Kanunu gelecek ise hangi dine,mezhebe,göre Şeriat Kanunu gelecek ve de inanmayanlar ne olacak.Çünkü beşeri kanuna göre yönetilirken geçiş yapılabilir miyi düşünün.

    Bu üç maddeye göre de bu konuda benim yazım ile sizin yazınızın çok da alakası yok.Çünkü sizi Şeri hükümler uygulanırken ki hali sorguluyorsunuz,ben ise beşeri kanun uygulanırken niçin Şeirat Kanununun uygulanamayacağını yorumluyorum.Ayrı şeylerden bahsediyoruz.
    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    Ben bu yazdiginiza cevap dahi vermeyecektim. Cünkü her halukarda konuyu istediginiz yöne cekiyor, cevap veremeyeceginiz noktalarda kendinizin SINIR tanimadan yazdiginiz noktada birden bana SINIR koymaya kalkiyorsunuz...

    Madem konu seriat kanunu degil bu konuya siz benden önce yazdiniz mesajinizda kac defa seriat kanunundan bahsettiginize neden bakmiyorsunuz..?

    Ayrica sizden ricam benim yazmadigim seyleri, yazmisim seklnde varsayarak cevap yazmamaniz..
    c-Eğer beşeri kanuna göre bir ülke yönetiliyor ise ve de Şeriat Kanunu gelecek ise hangi dine,mezhebe,göre Şeriat Kanunu gelecek ve de inanmayanlar ne olacak.Çünkü beşeri kanuna göre yönetilirken geçiş yapılabilir miyi düşünün.
    Bunun cevabini aldiniz...bakin burada bile bir üstte kunu seriat kanunu degil diye beni KISITLARKEN soru sorma noktasina geldiginizde rahatlikla altini cizdigim kelimeyle konuya giriyorsunuz "" Seriat kanunu gelecek ise ... " diye..Hani konumuz seriat kanunu degildi...?
    Bu soruya son olarak sunu yazayim...seriat kanunu gelir gelmez, böyle bir beklentim yok. Beser kanun suan yürürlükte, beser kanununa bas kaldiriyorda degilim. Ama yinede sorunuzun ici bo$. Cünkü sizde biliyorsunuz ki , hicbir kanun bu seriat olsun,cumhuriyet olsun ,kominizm, olsun Gecerli oldugu ülke SINIRLARI icinde herkes icindir...Ne tarikat,ne mezhep ne Irk ,ne dindar,ne dinsiz nede ataist ayrimi kanunlarda yoktur...

    Sayet sizin dediginiz mantikli olsaydi her ülkede 50 ayri Irktan insan yasiyorsa Irk baglaminda 50 yasa yada kanun kitabi,20 farkli inac varsa birde bunlar icin 20 kanun kitrabi, her inancin toplam 20 $erde tarikati varsa/ 20 *20= 400 ) tarikat bunlar icinde 400 ayri kanun kitabi gerekirdi..Böyle bir mantigi siz nasil kabul edebilirsiniz ...?

  5. #15
    - Çevrimdışı
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesaj
    233
    Rep Gücü
    4736
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sn.el-Aciz,öncelikle benim yazdıklarıma karşılık sizin görüşlerinizi alt alta koyalım ve inceleyelim;


    3-Ayrıca inanmayanlar da zaten hiç bir dine inanmadıkları için Din kitaplarından gelen hükümler de onları bağlamaz yani Şeriat kanununu uygulayamazsınız,dolayısı ile yine Şeriat Kanunu ile yönetilmek mümkün değildir.


    Sağlıcakla kalınız.
    Sahsi fikrim diyerek yazdi iseniz , sizin düsünceniz yada temenniniz olarak kabul eder katilmasamda saygi duyarim. Ama tesbit olarak yazdi iseniz bu acilimin ele-avuca alinacak bir noktasinin olmadigini söyleyebilirim.

    Farzedin ki birisi size bir yazi yazdi, yazida söyle diyor...

    "" Ben $eriate ve onun getirdiklerine tamamen inanmis biriyim syn.Spartaküs.. Dolayisiyle beserin yaptigi kanunlar beni baglamaz,ancak o kanunlar beser kanunlarina inananlari baglar, beni beseri kanunlarla yönetemez ve bu kanunlara göre ceza veremezsiniz...! cünkü ben beser kanunlarina inanan biri degilim..."
    derse zannimca buna cevap veremeyeceksiniz...

  6. #16
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı el-Aciz´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ilk etapta HAKLISINIZ... neden cünkü ben oan icin aklima islamda el kesme cezasi geldi oan icin spontane bu örnegi verdim. Ama haksiz oldugunuz ikinci etap, burada ben islamda el kesme cezasi vardir yada yokturu iddia etmedim...
    Sizin ilk basta tarikat ve mezheplere göre diye devam eden yaziniza istinaden yazdigimi biliyorsunuz... Alinti yaptigim cok detayli yazilmis yazinizdada MAiDE suresinin acilimini yaptiginiz yaziniz benim yazdigimi destekliyor sizin ilk yazdiginiz tarikat ve mezhep meselesinde yanildiginizi gösteriyor...

    ...Bu cezada sizin inandiginiz sekilde konuya bakalim, el kesme yok diyelim ne var Tecrid var... bu tecrid de KISTAS lar ne...?
    kadin mi - erkek mi
    Ferdimi Toplumu
    ihtiyactanmi-keyfenmi daha cogaltabiliriz... Ama kistaslarda hangi tarikattan yada Mezhepten denmiyor...??

    Maddeler halinde yazinizin ilk maddesindeki asil mevzu bu..seriatte el kesme cezasinin varligi yoklugu degil... Seriat kanununda cok acik yazilmis baska bir sucun cezasida örnek olarak verilebilirdi...
    Ben yanlis yada eksik örnek verdigimi kabul edeyim.. o zaman siz bana bir örnek sunabilirmisiniz, seriat kanununda olsun , Türk ceza kanunlarinda olsun yada baska bir ceza kanunu olsun ayni ülkede farkli tarikat-cemaat ve mezheplere yönelik farkli farkli ceza hukuku getirdigine dair...?
    Hemen son sorduğunuza ait çok basit ve ilk akla gelenlerden " RECM (Taşlayarak Öldürme ) cezası...Hz.Peygamberimizin 3 versiyon veda hutbesinde dahi farklı,ayeti yok hadis ve rivayetlere göre hükmü baki olduğundan bazıları uyguluyor bazıları uygulamıyor yani bazıları zinanın cezası Recm kelimesini " kınama cezası " bazıları ise " taşlayarak öldürme " olarak kabul ediyor.

    Hemen yazınızın başında söylediğinize döneyim " burada ben islamda el kesme cezasi vardir yada yokturu iddia etmedim..."

    Ben de zaten siz böyle iddia ediyorsunuz demiyorum,sadece farklı inanmayı vurguluyorum.

    "...Bu cezada sizin inandiginiz sekilde konuya bakalim, el kesme yok diyelim ne var Tecrid var... bu tecrid de KISTAS lar ne...?"

    Hemen örneklemelerde bulunabilirim,örneğin " çalıştığı işten,görevden,guruptan ayırma veya cezasını kamu hizmetinde ve de işlediği suçu herkesin göreceği şekilde rencide ederek tamamlamasını sağlama hemen bir örnek buna kamu işinde çalışırken giydiği üniforma renginden " hırsızlık suçu " işlediğini ve insanların onu bu konuda tanımasını sağlama olabilir...Örnekti tabii ki bu.Ayrıca her çalan acaba suçlu mu?Ya başka çaresi kalmadığından çalıyor ise suçlu o kişi mi yoksa devlet mi?Ya çalma hastalığı varsa ve siz kestiyseniz Şeriat hükmü gereği elini oysaki amaç tedavi edilmesi ve topluma kazandırılmasıdır.Eğer ki kolay kazanç ise amacı işte o zaman elkesme hariç toplum,millet...lerin kabullerine uygun bir ceza öngörülebilir.Sanırım açıklayıcı olmuştur.

    " MAiDE suresinin acilimini yaptiginiz yaziniz benim yazdigimi destekliyor sizin ilk yazdiginiz tarikat ve mezhep meselesinde yanildiginizi gösteriyor..."

    Sanırım vurguladığım ve sizin vurguladığınız,Kur'an içerisinde olan iki konu Mezhep,Tarikat,İtikatlara göre dahi farklılığı ortaya koyuyor.İşte meselenin özlerinden biri de budur.Yani Şeriat de hangi hüküm?Veya hangi kesimin görüşüne göre ağırlığı olan hüküm?İşte bu yüzden bile Şeriat hükmü uygulanamaz.O yüzden her ne derseniz deyin inanç farlılıkları olduğu sürece Şeriat Kanununu tam ve doğru olarak belirlenemediği sürece uygulanabilmesi mümkün değildir.

    "...Bu cezada sizin inandiginiz sekilde "

    Sn.el-aciz,bu sadece benim inandığım şekil değildir.Kur'an'ın bir çok ayetinde bununla ilgili örnek görebilirsiniz.Size bir iki örnek daha ;

    La İlahe İllallah derken kullanılan " İlahe " Dişi ilah anl***** geldiği gibi İlahlar anl***** da gelmektedir.Burada ne diyor İlahlar diyor,Türkçe anl***** bakabilirsiniz.

    Zina ile ilgili ayette ise Zani ve zaniyyen der burada da yine zaniyyen : dişi zinacı anl***** gelirken zina edenler yani çoğul anl***** da gelir.

    İşte eğer meallerdeki tekilleri kullanırsak anlam değişir,çoğulları kullanırsak anlam değişir " Sariku ve Sarikatü " de olduğu gibi.

    Şunu da belirteyim,bu konu akademisyenler tarafından da inceleniyor ve de kabul de görüyor.Yani sadece benim kabulüm değil.

    Ancak sonuç olarak bu farklılık dahi Şeriat hükümlerinin değişiklik arzedebileceğinin bir kanıtıdır ki işte o zaman savunduğum " Şeriat Kanunu uygulanamaz " cümlesi bu konuda tam yerine oturur.

    Sağlıcakla kalınız.

  7. #17
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı el-Aciz´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sahsi fikrim diyerek yazdi iseniz , sizin düsünceniz yada temenniniz olarak kabul eder katilmasamda saygi duyarim. Ama tesbit olarak yazdi iseniz bu acilimin ele-avuca alinacak bir noktasinin olmadigini söyleyebilirim.

    Farzedin ki birisi size bir yazi yazdi, yazida söyle diyor...

    "" Ben $eriate ve onun getirdiklerine tamamen inanmis biriyim syn.Spartaküs.. Dolayisiyle beserin yaptigi kanunlar beni baglamaz,ancak o kanunlar beser kanunlarina inananlari baglar, beni beseri kanunlarla yönetemez ve bu kanunlara göre ceza veremezsiniz...! cünkü ben beser kanunlarina inanan biri degilim..."
    derse zannimca buna cevap veremeyeceksiniz...
    Sn.el-Aciz,yazmış olduğumun her daim arkasındayım ve herhangi birinin çıkıp aynı şartalar içerisinde araştırma yapmamasından dolayı " ele avuca sığmaz " demesi de o kişiyi bağlar.Burada söz konusu olan " Şeriat " ile yönetilen bir ülke değildir.İkinciye aynı şeyi vurguluyorum.Burada söz konusu olan örneğin yaşadığımız bu ülkede neden Şeriat istenmez diye düşünelim.İşte o zaman ortaya çıkan sonuçlardan biridir bu.Ayrıca zaten Kur'an " dinde zorlama yoktur " der,ve de siz kalkar inanmayanlara Şeriata uyacaksın diyebilir misiniz.Kur'an'ın hükmünü uygulayalım derken bir başka hükmünü de çiğnemiş olacaksınız.Bunu kula anlatabilirsiniz de Yüce Allah'a nasıl anlatacaksınız?

    "" Ben $eriate ve onun getirdiklerine tamamen inanmis biriyim syn.Spartaküs.. Dolayisiyle beserin yaptigi kanunlar beni baglamaz,ancak o kanunlar beser kanunlarina inananlari baglar, beni beseri kanunlarla yönetemez ve bu kanunlara göre ceza veremezsiniz...! cünkü ben beser kanunlarina inanan biri degilim..."
    derse zannimca buna cevap veremeyeceksiniz.."

    Yine ülkemiz için düşünelim.Şeriate inanmış biri,her ne olursa olsun beşerin kanununa uyacaktır sn.el-Aciz.Sonuçta oy sandığına gidiyor ve meclise birilerini gönderiyor yetki vererek.Dolayısıyla burada uygulanan kanunlar sadece ona özel değildir,hristiyanı da uyar,müslümanı da uyar,yahudisi de uyar,ateisti de uyar.Laik sistem hiç bir dini esas almadan ceza hukukunu yapar.Bazı maddeleri herhangi bir dinin içeriğine de isabet edebilir,bunda bir sıkıntı yok.Tek bir Şeriate göre yasal düzenleme olmadığından ve kanun önünde dinine bakılmaksızın hüküm verildiğinden mecburen uyacaktır,çünkü herkes için aynı " Adama göre muamele yok ".

    Sağlıcakla kalınız.

  8. #18
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı el-Aciz´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben bu yazdiginiza cevap dahi vermeyecektim. Cünkü her halukarda konuyu istediginiz yöne cekiyor, cevap veremeyeceginiz noktalarda kendinizin SINIR tanimadan yazdiginiz noktada birden bana SINIR koymaya kalkiyorsunuz...

    Madem konu seriat kanunu degil bu konuya siz benden önce yazdiniz mesajinizda kac defa seriat kanunundan bahsettiginize neden bakmiyorsunuz..?

    Ayrica sizden ricam benim yazmadigim seyleri, yazmisim seklnde varsayarak cevap yazmamaniz..

    Bunun cevabini aldiniz...bakin burada bile bir üstte kunu seriat kanunu degil diye beni KISITLARKEN soru sorma noktasina geldiginizde rahatlikla altini cizdigim kelimeyle konuya giriyorsunuz "" Seriat kanunu gelecek ise ... " diye..Hani konumuz seriat kanunu degildi...?
    Bu soruya son olarak sunu yazayim...seriat kanunu gelir gelmez, böyle bir beklentim yok. Beser kanun suan yürürlükte, beser kanununa bas kaldiriyorda degilim. Ama yinede sorunuzun ici bo$. Cünkü sizde biliyorsunuz ki , hicbir kanun bu seriat olsun,cumhuriyet olsun ,kominizm, olsun Gecerli oldugu ülke SINIRLARI icinde herkes icindir...Ne tarikat,ne mezhep ne Irk ,ne dindar,ne dinsiz nede ataist ayrimi kanunlarda yoktur...

    Sayet sizin dediginiz mantikli olsaydi her ülkede 50 ayri Irktan insan yasiyorsa Irk baglaminda 50 yasa yada kanun kitabi,20 farkli inac varsa birde bunlar icin 20 kanun kitrabi, her inancin toplam 20 $erde tarikati varsa/ 20 *20= 400 ) tarikat bunlar icinde 400 ayri kanun kitabi gerekirdi..Böyle bir mantigi siz nasil kabul edebilirsiniz ...?
    Bakın sn.el-Aciz, " Ben bu yazdiginiza cevap dahi vermeyecektim. Cünkü her halukarda konuyu istediginiz yöne cekiyor, cevap veremeyeceginiz noktalarda kendinizin SINIR tanimadan yazdiginiz noktada birden bana SINIR koymaya kalkiyorsunuz..."

    Bu yazınızı siz yazmamış ben okumamış kabul edeyim.Benim yazdıklarımı alt alta koyasanız başından beri hep aynı şeyi söylüyorum ve mesajlarımda sıraladım 3 nedenden dolayı Şeriatle yönetilmeyen bir ülkede Şeriat Kanunu ile yönetemezsiniz.Konu bu kadar basit.Ve yapmış olduğunuz alınganlık ve mazlum olmayı da bir kenara bırakın.Çünkü bize sadece size değil aynı zamanda bana da SINIRI koyan konu başlığıdır ,nedir konu başlığı " NEDEN ŞERİATE KARŞIYIZ ". Siz bunu Şeriatle yönetilen bir ülkede tartışmaya açabilir misiniz?Mümkün değil.Demekki konu bizim gibi veya avrupadaki gibi ülkeler açısından bakmak durumundayız " Afganiztan,Arabistan..." gibi ülkeler açısından değil.Yani otomatikman sınırımız çizilmiştir konu başlığı ile.


    " Madem konu seriat kanunu degil bu konuya siz benden önce yazdiniz mesajinizda kac defa seriat kanunundan bahsettiginize neden bakmiyorsunuz..?"

    Gülüyorum şu an bu yazdığınıza siz benim yazdıklarım içerisinden,yani cümlenin içerisinden " Şeriat Kannunu " yazısına bakarak mı bunu söylüyorsunuz?Hayretler içerisindeyim şu an.

    " Ayrica sizden ricam benim yazmadigim seyleri, yazmisim seklnde varsayarak cevap yazmamaniz.."

    Bir de sn.el-Aciz " çamur at izi kalsın " ı bir kenara bıraksanız,çok daha uygun olur.Siz ne yazdıysanız o konuda yanıt aldınız,yazmadığınız bir şey hakkında değil.Üstelik siz benim yazımı baz alarak yorumlarda bulundunuz,isterseniz yazılan mesajların saat ve tarih numaralarıyla buraya kopyalayayım,ne dersiniz?Mahçup duruma düşersiniz.

    " Sayet sizin dediginiz mantikli olsaydi her ülkede 50 ayri Irktan insan yasiyorsa Irk baglaminda 50 yasa yada kanun kitabi,20 farkli inac varsa birde bunlar icin 20 kanun kitrabi, her inancin toplam 20 $erde tarikati varsa/ 20 *20= 400 ) tarikat bunlar icinde 400 ayri kanun kitabi gerekirdi..Böyle bir mantigi siz nasil kabul edebilirsiniz ..."

    Sn.el-Aciz işte benim dediğimi tekrar edip teyid diyorsunuz zaten bu yazınızda.Ben o yapmış olduğunuz hesaba bakmıyorum bile,ben diyorum zaten 3 madde içerisinde bundan dolayı Şeriat Kanunu ile değil,beşerin " LAİK " liği gözönüne alarak yaptığı yasalar ile yönetebilirsiniz diye.Benim yazımdan bundan başka bir anlam mı çıkardınız?

    Sağlıcakla kalınız.

  9. #19
    - Çevrimdışı
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesaj
    233
    Rep Gücü
    4736
    Ben burada bu konuda tartismaya nokta koymak istiyorum.
    Cünkü siz sorulan sorulara göre degil , buraya,ne yazmak istiyorsaniz , sadece onu , yani yazmak istediklerinizi yaziyor ; " i$te sorunun cevabi bu ..! "diyorsunuz..

    Halâ recm den yada baska cezalardan bahsediyor ama bir türlü benim bilmedigimi (evet dogrudur ) sizin yeterince bildiginizi iddia ettiginiz ve ayetlerle desteklediginiz (blginizi tabiki ) seriat kanunlarina ait hükümlerde , islenen suc her ne olursa olsun ceza verilirken

    A tarikatindaysan 3 gün B tarikatinde isen 5 gün dür cezasi ... seklinde bir ispat ortaya koyamadiniz yada mezhep ayirimciligi noktasinda...

    Dönüp-dolasip zani-zaniye den tekilden - coguldan örnekler veriyorsunuz...
    Biliyorsunuz ki ASIRLARca osmanli seriat ile yönetildi... 1900 lü yillarin ilk ceyreginden itibarende Türkiye Cumhuriyetle yönetiliyor..

    Benim sorum cok basit... 6 Asir Osmanli yaklasik 1 asir da cumhuriyet tarihinden sadece bir örnek verin...
    Siz seriate karsi oldugunuzu yazarken gerekce olarak gösterdiginiz 1. maddedeki yazinizi destekleyen sadece 1 örnek...

    .... Siz seriata karsi olabilirsiniz, düsman olabilirsiniz . isteyebilirsiniz, siddetle arzu ediyor olabilirsiniz , arti yada eksi bu noktada birsey diyen yok. ama siz birseye karsi oldugunuzu , karsi oldugunuz her ne ise onda olmayan birseyi ortaya atarak iste ben bu yüzden karsiyim dediginiz an, benim istedigim gibi sadece bir örnek vermeniz istenir...

    Son kez bu konuda , hangi tarikat , hangi mezhep ve itikada göre hüküm verecek yazinizi Ister Osmanli Dönemi Seriat kanunlarinin bir uygulamasindan isterseniz Cumhuriyet tarihinden sadece 1 örnek verin bana yetecek...veremeyeceksiniz sizde bildiginiz icin cünkü böyle bir örnek yok... Bu yüzden ben size yönelik , bir rica disinda yazmadiklarimi yazmisim gibi gösterip cevap vermeyiniz lütfen haricinde konuya sadik kalip sahsiniza yönelik kisisellestirme yoluna gitmedim ama siz Satir aralarina sahsim ile ilgili öyle seyler SIKI$TIRIYORSUNUZ ki

    Ve yapmış olduğunuz alınganlık
    mazlum olmayı da bir kenara bırakın
    Bir de sn.el-Aciz " çamur at izi kalsın " ı bir kenara bıraksanız,çok daha uygun olur.
    Bu gibi kisiligime yönelik yazilardan kastiniz , beni kücük emrah modunda , acilarin cocugu durumunda , acitasyon yapan biri seklinde lanse edip Her halukarda !!Ben Hakliyim.." demek istiyorsaniz buna gerek yok.. Siz hakli olun , benim acimdan proplem teskil etmez...
    Zaten bu tartismanin dahada devam etmesinde ne sizin nede benim acimdan bir faydasi olmayacagi kanaatindeyim.
    Cevap hakki zaruri olmadigi müddetce bu konu basligi altinda size cevap vermeyecegim,cünkü sordugum hicbir sorunun tam cevabi olmadi, verdiginiz cevaplar...bu kadar sayfa yazismadan sonrada cevaplarin gelecegini tahmin etmiyorum..

    Buyurun istiyorsaniz siz konuya devam ediniz..
    Saygilarimla...Sürcü lisan etti isemde sahsiniza yönelik özürlerimi kabul buyurunuz..

  10. #20
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı el-Aciz´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben burada bu konuda tartismaya nokta koymak istiyorum.
    Cünkü siz sorulan sorulara göre degil , buraya,ne yazmak istiyorsaniz , sadece onu , yani yazmak istediklerinizi yaziyor ; " i$te sorunun cevabi bu ..! "diyorsunuz..

    Halâ recm den yada baska cezalardan bahsediyor ama bir türlü benim bilmedigimi (evet dogrudur ) sizin yeterince bildiginizi iddia ettiginiz ve ayetlerle desteklediginiz (blginizi tabiki ) seriat kanunlarina ait hükümlerde , islenen suc her ne olursa olsun ceza verilirken

    A tarikatindaysan 3 gün B tarikatinde isen 5 gün dür cezasi ... seklinde bir ispat ortaya koyamadiniz yada mezhep ayirimciligi noktasinda...

    Dönüp-dolasip zani-zaniye den tekilden - coguldan örnekler veriyorsunuz...
    Biliyorsunuz ki ASIRLARca osmanli seriat ile yönetildi... 1900 lü yillarin ilk ceyreginden itibarende Türkiye Cumhuriyetle yönetiliyor..

    Benim sorum cok basit... 6 Asir Osmanli yaklasik 1 asir da cumhuriyet tarihinden sadece bir örnek verin...
    Siz seriate karsi oldugunuzu yazarken gerekce olarak gösterdiginiz 1. maddedeki yazinizi destekleyen sadece 1 örnek...

    .... Siz seriata karsi olabilirsiniz, düsman olabilirsiniz . isteyebilirsiniz, siddetle arzu ediyor olabilirsiniz , arti yada eksi bu noktada birsey diyen yok. ama siz birseye karsi oldugunuzu , karsi oldugunuz her ne ise onda olmayan birseyi ortaya atarak iste ben bu yüzden karsiyim dediginiz an, benim istedigim gibi sadece bir örnek vermeniz istenir...

    Son kez bu konuda , hangi tarikat , hangi mezhep ve itikada göre hüküm verecek yazinizi Ister Osmanli Dönemi Seriat kanunlarinin bir uygulamasindan isterseniz Cumhuriyet tarihinden sadece 1 örnek verin bana yetecek...veremeyeceksiniz sizde bildiginiz icin cünkü böyle bir örnek yok... Bu yüzden ben size yönelik , bir rica disinda yazmadiklarimi yazmisim gibi gösterip cevap vermeyiniz lütfen haricinde konuya sadik kalip sahsiniza yönelik kisisellestirme yoluna gitmedim ama siz Satir aralarina sahsim ile ilgili öyle seyler SIKI$TIRIYORSUNUZ ki






    Bu gibi kisiligime yönelik yazilardan kastiniz , beni kücük emrah modunda , acilarin cocugu durumunda , acitasyon yapan biri seklinde lanse edip Her halukarda !!Ben Hakliyim.." demek istiyorsaniz buna gerek yok.. Siz hakli olun , benim acimdan proplem teskil etmez...
    Zaten bu tartismanin dahada devam etmesinde ne sizin nede benim acimdan bir faydasi olmayacagi kanaatindeyim.
    Cevap hakki zaruri olmadigi müddetce bu konu basligi altinda size cevap vermeyecegim,cünkü sordugum hicbir sorunun tam cevabi olmadi, verdiginiz cevaplar...bu kadar sayfa yazismadan sonrada cevaplarin gelecegini tahmin etmiyorum..

    Buyurun istiyorsaniz siz konuya devam ediniz..
    Saygilarimla...Sürcü lisan etti isemde sahsiniza yönelik özürlerimi kabul buyurunuz..
    Siz bilirsiniz sn.el-Aciz,hiç kimseye ille de ne olur bana cevap yazın demiyoruz.Siz benim yazıma yoruma başladınız ,bundan sonra size yazmayacağım diyorsunuz,siz bilirsiniz.Yanıtlamayacağınızı düşünerek son yazınızın sadece ilk paragrafı için yazıyorum koymuş olduğunuz noktaya saygı duyarak.İyi forumlar diliyorum.

    Sadece çok kısaca üst paragrafınıza yazıyorum ;

    " Cünkü siz sorulan sorulara göre degil , buraya,ne yazmak istiyorsaniz , sadece onu , yani yazmak istediklerinizi yaziyor ; " i$te sorunun cevabi bu ..! "diyorsunuz.."

    İyi de sn.el-Aciz,ben konu başlığına göre kendi görüşümü yazmışım ki,konu Şeriat Knununu veya Mezhepler değil,siz kalkmışsınız benim görüşümü yorumlamaya çalışıyorsunuz ve diyorsunuz ki " hep siz haklı çıkmaya çalışıyorsunuz " diye eleştiriyorsunuz.Ne yapmamı bekliyorsunuz sn.el-Aciz haksız çıkmak için mi buraya yazalım ve yazdığımızın da arkasında duramayalım.Bu olacak iş mi?

    Ayrıca aynı düşünmemiz gibi bir beklenti içerisine girdiğiniz kanısı uyandı bende,ancak bu mümkün değil ki,mümkün olabilmesi için aynı şeyleri okuyup,araştırmış olmamız,aynı bakış açısıyla bakıp düşünmemiz gerekir.İşte bu yüzden aynı düşünemeyeceğimiz aşikar.O yüzden de benim dediğim kendime göre sizin dediğiniz de kendinize göre haklıdır.Ve ayrıca ben buraya konu başlığı ile ilgili yazdım direkt,hiç kimsenin görüşüne bakmaksızın,kimsenin görüşünü yorumlamaksızın.

    " hicbir sorunun tam cevabi olmadi " bu konuyu zatı alinizi memnun etmek için yorumlamadım.Kendi görüşümü sundum.Çok net.

    İyi forumlar diliyorum.

    Sağlıcakla kalınız.

Benzer Konular

  1. Yorum: 38
    Son mesaj: 04-01-2012, 02:30 PM
  2. Referandumda Neden Evet, Neden Hayır?
    YukseLL Tarafından Özgün Makaleler Foruma
    Yorum: 45
    Son mesaj: 26-08-2010, 07:18 PM
  3. Yorum: 18
    Son mesaj: 13-02-2010, 09:18 PM
  4. Somali'li Kadınlar şeriata çok sevindi!
    YukseLL Tarafından Serbest Kürsü Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 21-04-2009, 08:52 PM
  5. özel mesaj atma neden en az 7 gün Neden?
    h.alperen Tarafından Sizden Yonetime! Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 18-11-2007, 10:52 PM
Yukarı Çık