3. Sayfa, Toplam 3 BirinciBirinci 123
Gösterilen sonuçlar: 21 ile 30 Toplam: 30
  1. #21
    Kıdemli Üye Mustad'af - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Mesaj
    920
    Blog Mesajları
    6
    Rep Gücü
    8265
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sn.Mustad'af,yazdıklarımın hepsini gayet bilinçli olarak yazıyorum.O yüzden bu konularda tereddütüm yoktur.Tereddüt duyduğum konularda araştırırım merak etmeyiniz.

    Buna bağlı olarak ;

    1-) " Ayrıca Sahabe hanımları "sanki örtü ayeti inene kadar,(o argo ile yazdığınız yer)açık olarak geziyorlardı..." Ne yazıkki bukadarını ben bilemem ancak örtünmenin " cinsel objeler " içerdiğini anlatan bir ayet.

    2-) Sn.mopsy de bir ara namaz ile ilgili bir başlık açarak çok geniş bir biçimde irdeledi,irdelenenleri de irdeledi.Bunu sadece ben söylemiyorum.Hz.Peygamberin yaptıklarına ettiklerine,söylediklerine şahit olanlardan kaçı " yaşatıldı ".Büyük bir çoğunluğunun ne yazık ki şehid edildi,kalanların da güvenilirliği güvenilirliğinden öte gerçekten gördükleri ve şahit oldukları noktasında şüpheler oldukça geniş.

    Ayrıca " ekiymussalat " Hud 114 ve İsra 78 " den başka hiç bir ayette yoktur.Meallerde bunun dışında namaz ayeti çoktur toplarsanız 5 değil 6,7 vakitler dahi çıkar.Oysaki Hud114 ve İsra78 e göre 3 vakittir sn.Mustad'af,Elmalılı'da da,Suat Yıldırım'da da,Y.Nuri Öztürk'de de...de de.

    Bu arada Elmalılı'nın ispatını buraya ayetleri yazarak 5 vakti ortaya koyunuz!!!

    3-) " hadis derlemelerini "yok sayacak kadar..." Evet aynen katılıyorum hadis derlemeleri dini dinamitliyor.Kıstası koyuyor,başka türü olmaz diyor!!!Belli döneme kadar " sahih hadis " sayılanlar daha sonra güvenilmez hadis listesine girebiliyor,daha geçenlerde Diyanet sıraladı bazı listeleri.Hz.Peygamberimizin döneminde yazılmış bir hadis kaynağı getirin de tartışalım,bulabilirseniz.En erken yazılan hadis derlemeleri kaynakları Hz.Peygamberimizden 200-220 yıl sonra yazılmış derlemelerdir.Siz şimdi bunu da siz uyduruyorsunuz diyeceksiniz,canınız sağolsun ne diyeyim.Hadis kitap ve derlemelerine güvenmemek ne zamandan beri Hz.Peygamberimizin yaşamamışlığıyla bir oluyor,bu düşünce sabit fikir değildir de nedir.Tarikat/Mezhep...şeyh ve şeyçiklerinin söylemleri gibi bir söz sarfediyorsunuz gibi geliyor.

    4-) İşte Kur'an'da ve İslamın Şartlarında yeri olmayan bir hüküm " Başörtüsü Müslüman kadının görevidir,Ve o görevi bilerek ihmal edenler günahkar olur..." Günah olmayanı günah saymak ne derece doğru???

    Her tartışmada yeni bir yaşa giriyorum,yaşlanıyorum galiba.

    Sağlıcakla kalınız.
    'Gündüzün güneş dönüp gecenin karanlığı bastırıncaya kadar belli vakitlerde namaz kıl ve özellikle sabah namazını kıl...' (İsrâ, 78),
    '...Güneşin doğmasından ve batmasından önce Rabbinin yüceliğini ilan et, O'na hamdet. Gecenin bazı vakitlerinde, gündüzün bazı tarafında da O'na ibâdet et ki, Allah'ın rızâsına eresin.' (Tâ-Hâ, 130);
    Güneşin doğmasından önce sabah namazı, batmasından önceki ikindi namazı, gecenin bir kısım saatleri akşam ile yatsı, gündüzün bazı taraflarındaki namaz ise öğle namazıdır.
    Bazıları da böyle algılar sn bursali68.
    Üstelik kavramların orjinal dildindeki anlamlarından yola çıkarak.
    Ve destekleri RAsulullahtır.
    Ama Kur'an aynı Kur'an değil mi?
    Niye 3-5?
    Sizce basit bir ayrışım mıdır?

    Hem siz Siz RAsulullahın normal zamanlarda(seferi,savaş vb halleri dışında) günde hep 3 kıldığını neye dayandırdınız?
    Bence "havanda su dövülüyor"
    Hoşça Kalın.
    Kollarımda tutuk demir halkalar!

  2. #22
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı Mustad'af´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    'Gündüzün güneş dönüp gecenin karanlığı bastırıncaya kadar belli vakitlerde namaz kıl ve özellikle sabah namazını kıl...' (İsrâ, 78),
    '...Güneşin doğmasından ve batmasından önce Rabbinin yüceliğini ilan et, O'na hamdet. Gecenin bazı vakitlerinde, gündüzün bazı tarafında da O'na ibâdet et ki, Allah'ın rızâsına eresin.' (Tâ-Hâ, 130);
    Güneşin doğmasından önce sabah namazı, batmasından önceki ikindi namazı, gecenin bir kısım saatleri akşam ile yatsı, gündüzün bazı taraflarındaki namaz ise öğle namazıdır.
    Bazıları da böyle algılar sn bursali68.
    Üstelik kavramların orjinal dildindeki anlamlarından yola çıkarak.
    Ve destekleri RAsulullahtır.
    Ama Kur'an aynı Kur'an değil mi?
    Niye 3-5?
    Sizce basit bir ayrışım mıdır?

    Hem siz Siz RAsulullahın normal zamanlarda(seferi,savaş vb halleri dışında) günde hep 3 kıldığını neye dayandırdınız?
    Bence "havanda su dövülüyor"
    Hoşça Kalın.
    " EKİYMUSSALAT " Kelimesi sn.Mustad'af,canalıcı kelime bu işte.Bu başında olmayan Salat ödememiz gereken,yerine koymamız gereken namaz değildir.Sıralama şudur sn.Mustad'af ;
    1-Günün ilk yarı namazı 2 rekat sabahtan güneş dik oluncaya kadar ki sürede,
    2-Günün ikinci yarı namazı Güneşin inişe geçmesinde,batmadan önceki " akla kara ipliğin daha ayırt edilebildiği zamana dek " 2 rekat,
    3-Tüm gece (gece namazı) 2 rekat," akla kara ipliğin ayırt edilemediği andan başlayıp akla kara ipliğin ayırt edilebildiği andan önceki zaman aralığı ".

    " Hem siz Siz RAsulullahın normal zamanlarda(seferi,savaş vb halleri dışında) günde hep 3 kıldığını neye dayandırdınız?"

    Kur'an'a sn.Mustad'af,neye dayandıracağım.Bu arada nafile ibadeti olarak kıldığı bir çok namaz var Hz.Peygamberimizin.Yani aslına bakarsanız günde 3 ten çok fazla vakitte namaz kılıyor tabii ki,ancak Kur'an'ın emri 3 vakit.Kul isterse kılsın 5 vakit,isterse kılsın 10 vakit artıların sevapları var.Ancak emir 3 vakit ve sevap da beklemek yanlış,işte konu başlığındaki tema burada devrede " VAKİTLİ görev/ödev " zaten,bunun da mükafatı şüpheli.Artı var ise sevap var.

    Sizin verdiğiniz TAHA 130 ayetinin Arapça orjinaline baktınız mı?Hiç sanmıyorum bakınız ;

    TAHA
    130. Fasbir ala ma yekulune ve sebbıh bi hamdi rabbike kable tuluış şemsi ve kable ğurubiha ve min anail leyli fe sebbıh ve atrafen nehari lealleke terda

    130 - O halde, dediklerine sabret; güneşin doğmasından önce ve batmasından önce Rabbini hamd ile tesbih et. Gecenin bir kısım vakitlerinde ve gündüzün etrafında da tesbih et ki hoşnudluğa eresin.

    Nerede " Ekiymusslat "??? Böyle bir yığın ayet bulursunuz.Ve bana meali de ispat dersiniz,ben ise sizin o yazdığınızı " vakitli namaz " ayeti olarak ispat anlamında " kaale " almam sn.Mustad'af.Çünkü neden biliyor musunuz? Namaz,Dua,Hamd,Şükür farklı farklı şeyler de ondan.Hamd et,an,dua et...tarzındaki ayetler vakitli namaz ispatı değildir sn.Mustad'af.Ben bu konuda sizden daha sağlam ispat beklerdim.

    Sağlıcakla kalınız.

  3. #23
    Kıdemli Üye Mustad'af - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Mesaj
    920
    Blog Mesajları
    6
    Rep Gücü
    8265
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    " EKİYMUSSALAT " Kelimesi sn.Mustad'af,canalıcı kelime bu işte.Bu başında olmayan Salat ödememiz gereken,yerine koymamız gereken namaz değildir.Sıralama şudur sn.Mustad'af ;
    1-Günün ilk yarı namazı 2 rekat sabahtan güneş dik oluncaya kadar ki sürede,
    2-Günün ikinci yarı namazı Güneşin inişe geçmesinde,batmadan önceki " akla kara ipliğin daha ayırt edilebildiği zamana dek " 2 rekat,
    3-Tüm gece (gece namazı) 2 rekat," akla kara ipliğin ayırt edilemediği andan başlayıp akla kara ipliğin ayırt edilebildiği andan önceki zaman aralığı ".

    " Hem siz Siz RAsulullahın normal zamanlarda(seferi,savaş vb halleri dışında) günde hep 3 kıldığını neye dayandırdınız?"

    Kur'an'a sn.Mustad'af,neye dayandıracağım.Bu arada nafile ibadeti olarak kıldığı bir çok namaz var Hz.Peygamberimizin.Yani aslına bakarsanız günde 3 ten çok fazla vakitte namaz kılıyor tabii ki,ancak Kur'an'ın emri 3 vakit.Kul isterse kılsın 5 vakit,isterse kılsın 10 vakit artıların sevapları var.Ancak emir 3 vakit ve sevap da beklemek yanlış,işte konu başlığındaki tema burada devrede " VAKİTLİ görev/ödev " zaten,bunun da mükafatı şüpheli.Artı var ise sevap var.

    Sizin verdiğiniz TAHA 130 ayetinin Arapça orjinaline baktınız mı?Hiç sanmıyorum bakınız ;

    TAHA
    130. Fasbir ala ma yekulune ve sebbıh bi hamdi rabbike kable tuluış şemsi ve kable ğurubiha ve min anail leyli fe sebbıh ve atrafen nehari lealleke terda

    130 - O halde, dediklerine sabret; güneşin doğmasından önce ve batmasından önce Rabbini hamd ile tesbih et. Gecenin bir kısım vakitlerinde ve gündüzün etrafında da tesbih et ki hoşnudluğa eresin.

    Nerede " Ekiymusslat "??? Böyle bir yığın ayet bulursunuz.Ve bana meali de ispat dersiniz,ben ise sizin o yazdığınızı " vakitli namaz " ayeti olarak ispat anlamında " kaale " almam sn.Mustad'af.Çünkü neden biliyor musunuz? Namaz,Dua,Hamd,Şükür farklı farklı şeyler de ondan.Hamd et,an,dua et...tarzındaki ayetler vakitli namaz ispatı değildir sn.Mustad'af.Ben bu konuda sizden daha sağlam ispat beklerdim.

    Sağlıcakla kalınız.
    Peki siz Hud 114 ü hiç okudunuz mu?
    Sizin ifadenizle,"arapçasına baktınız mı,"hiç sanmıyorum."
    Peki ne deniyor orada?
    Veakimi-ssalâte tarafeyi-nnehâri vezulefen mine-lleyl. inne-lhasenâti yużh****-sseyyi-ât(i) żâlike żikrâ liżżâkirîn
    ""Gündüzün iki ucunda ve gecenin (gündüze) yakın saatlerinde namaz kıl..."
    Zülef nedir peki?
    "Zülfe"nin çoğuludur.Gündüze yakın saatler demek.
    Ve Arapçada çoğul en az 3 demektir.
    Şimdi oldu 3 vakit
    Bunlar "akşam, yatsı ve sabah namazları."dır
    "Tarafeyin nehar "ne peki?
    "Gündüzün iki ucu "
    Bunlar da "öğlen ve ikindidir."
    Şimdi toplayın efendim,
    3+2=5 eder ...
    Ve ayet "ekımissalah"la başlıyor.
    Dikkat edin,diakkat edin,dikkat edin...

    Peki "Bakara 238 i" okudunuz mu?
    Orada emir siygasıyla gelmiş bir ibadetten,daha doğrusu ibadetlerden bahsediliyor.
    "namazlara ve ayrıca orta namaza devam edin"
    Namazlar ve ayriyeten orta namaz;
    Şimdi sorayım:
    Namazlar,orta namaz toplamı kaç eder?
    Orta için diğerlerinin iki eşit parçada olması lazım.Çift sayı olması lazım.Çoğul olduğuna göre 2 etmez.
    O da en az dörttür.
    Bir de orta namaz? (Hadisi şerif var onun hakkında,ikindi namazı olduğu hakkında)
    Şimdi sayın:
    4+1=5
    Ama ille de benim hesabım doğru diyorsanız,
    Size kolay gelsin...
    Kollarımda tutuk demir halkalar!

  4. #24
    Acemi Üye wayt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2009
    Mesaj
    127
    Rep Gücü
    3541
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster


    O sarıldığınız ilmihallerde Namaz 5 vakit,oysa Kur'an'da 3 vakit,o sarıldığınız ilmihallerde sayfalarca kaza namazını anlatır,oysa Kur'an'da kaza namazı yoktur,o sarıldığınız ilmihaller zekatı 40/1 der,oysa Kur'an'da 40/1 i arasan bulamazsın ama 12 de 1 12/1 bulursun ZEKAT = 12 de 1 dir...isterseniz daha sayayım.Ama bir şey değişmeyeceği için bu kadarı yeterli sanırım.Bunları ben değil sn.wayt Kur'an böyle söylüyor.Keşke ben desem o zaman haklı olurdunuz yani ben kendi düşüncemi lanse etmeye çalışıyor olurdum ama öyle değil işte ne yazık ki.

    Siz şeksiz şüphesiz Hz.Peygamberimiz devrinden bu yana hatasız ve sorunsuz kabul edersiniz aktarımı oysaki ben öyle düşünmem.Sorunsuz olsaydı Hz.Osman,Hz.Ali,Hz.Hasan,Hz.Hüseyin ve daha yüzlercesi şehit edilmez,Peygamberimizin soyu kurutulmazdı.Sorunsuz olsaydı Allah Tahrim suresinde Hz.Aişe'yi azarlamazdı,sorunsuz olsaydı Allah ABESE suresinde Hz.Peygamberimizin de hatasını söylemezdi.Demekki dışarıdan gördüğümüz kadar çok da parlak şekilde bizlere kadar gelmemiş,intikal ettirilmemiş inanç meselesi.Birileri karıştırmış ve kendi anlayışlarını sokuşturmuş hep aralara.İşte bakış farklarımız sn.wayt.Ben bunları sorguluyorum,didik didik ediyorum,nerelerde yanlışlar,nerelerde doğrular olduğunu anlamak için kafa patlatıyorum ve sonra da bu forumda ne yazıyorum buraya,AYET başkaca da bir söz,hadis,rivayet değil.Ki başörtüsü açık hüküm müdür Kur'an'da yoksa sn.mustad'af'ın da dediği gibi algılama ve tevatür müdür?Açık hüküm ise bana gösteriniz hangi ayette BAŞÖRTÜSÜ var.

    O bahsettiğimiz tarzdaki kadın müslümandır,değildir,kurtulur,kurtulmaz,bizim hükmümüzde değil.O nedenle hedef göstermek,işaret etmek,nitelemek,kurallar bunlardır diyereK dayatmak,ne kadar doğru hepimiz öbür tarafa gidince anlayacağız " Hanyayı Konya'yı ".

    " Siz farklı anlıyorsanız o sadece sizin düşünceniz ,islamın fikri değil..."

    Son olarak sn.wayt İslamın Fikri = Kur'an'ın Fikridir,ilmihallerin,hadis kitaplarının,mezhep imamlarının kitaplarının fikri değil.

    Sağlıcakla kalınız.
    sn bursalı:

    İman esaslarında teslimiyet çok önemlidir,sanırım sizin teslimiyetle ilgili sorunlarınız var inandığınız kur'ana bile tam teslim olamamışsınız.

    Bu gün siz.!sürekli kuranı anlattığınızı söylüyorsunuz, kur'anı örnek gösterin diyorsunuz,ilmihallerin insan sözü ayetlerin Allah sözü olduğunu dile getiriyorsunuz, bu söyleminizle islam alimlerini farkında olmadan ,veya farkında olarak, küçümsemeye çalışıyorsunuz ,ilmihal yazarları söyledikleri, her hükümde ayetleri ve beraberinde hadisleri ,kaynak gösterdikleri halde, siz söylemlerinin sadece kendi düşünceleri olduğunu ,ve ayetlerle uyuşmadığını söylüyorsunuz.!

    Yani kur 'an sizin söylediğiniz ,sizin anlattığınız ,sizin anladığınız doğrultuda.! emirler içeriyor.Kusura bakmayın fakat ÇOK SAÇMA DÜŞÜNCELER İÇERİSİNDESİNİZ.

    Acaba siz irandaki şia gurubu düşüncesinde olan kişilerdenmisiniz. ? islam ümmeti'nin 73 fırka'ya bölüneceğine ancak bir fırkanın kurtuluşa ereceğine inanıyorum.Allah cümlemizi kurtuluşa erenlerden eylesin.



    son olarak size diyorumki "o sarıldığımız ilmihal yazarları fatiha'nın yedi ayrı tefsirini yapabilen insanlardı"
    bu gün siz, ben, onlar,kur'an daki Laa kelimesinin ne anlama geldiğini sadece bir kelimeyle sınırlandırabiliyoruz.

    "Dünya üzerindeki denizler mürekkep, ağaçlar kalem olsa, bir ayetin manasını yazmaya güçleri yetmez"ken ,hoş görünüze sığınarak diyorumki sizin o küçücük beyniniz ne kadarını anlayabilir ve ne kadarını insanlara anlatabilir ki.

    Siz.! "ben bunları sorguluyorum !" dediğiniz kelimeleri veya kişileri değil, ilk önce kendinizi sorgulamakla yola başlarsanız, güzel bir sonuca erişirsiniz.

    İlmihal yazarlarının fikirleri,hadis ravilerinin fikirleri,mezhep imamlarının fikirleri.kur'an ın ışığı istikametindeki fikirlerdir ,siz bu ışığı bulanık görüyor olabilirsiniz ,size tavsiyem bu ışığa baktığınız pencereyi temiz tutun, bu temizliğide Allah'ı bol zikrederek sağlaya bilirsiniz.

  5. #25
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı Mustad'af´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki siz Hud 114 ü hiç okudunuz mu?
    Sizin ifadenizle,"arapçasına baktınız mı,"hiç sanmıyorum."
    Peki ne deniyor orada?
    Veakimi-ssalâte tarafeyi-nnehâri vezulefen mine-lleyl. inne-lhasenâti yużh****-sseyyi-ât(i) żâlike żikrâ liżżâkirîn
    ""Gündüzün iki ucunda ve gecenin (gündüze) yakın saatlerinde namaz kıl..."
    Zülef nedir peki?
    "Zülfe"nin çoğuludur.Gündüze yakın saatler demek.
    Ve Arapçada çoğul en az 3 demektir.
    Şimdi oldu 3 vakit
    Bunlar "akşam, yatsı ve sabah namazları."dır
    "Tarafeyin nehar "ne peki?
    "Gündüzün iki ucu "
    Bunlar da "öğlen ve ikindidir."
    Şimdi toplayın efendim,
    3+2=5 eder ...
    Ve ayet "ekımissalah"la başlıyor.
    Dikkat edin,diakkat edin,dikkat edin...

    Peki "Bakara 238 i" okudunuz mu?
    Orada emir siygasıyla gelmiş bir ibadetten,daha doğrusu ibadetlerden bahsediliyor.
    "namazlara ve ayrıca orta namaza devam edin"
    Namazlar ve ayriyeten orta namaz;
    Şimdi sorayım:
    Namazlar,orta namaz toplamı kaç eder?
    Orta için diğerlerinin iki eşit parçada olması lazım.Çift sayı olması lazım.Çoğul olduğuna göre 2 etmez.
    O da en az dörttür.
    Bir de orta namaz? (Hadisi şerif var onun hakkında,ikindi namazı olduğu hakkında)
    Şimdi sayın:
    4+1=5
    Ama ille de benim hesabım doğru diyorsanız,
    Size kolay gelsin...

    Sn.Mustad'af daha önce bu konuyla ilgili yazdıklarımı kısaca tekrar yazayım.Hesap işi kabul işi gibi gözüküyor.Kabul ne ise inanç da odur.Bundan dolayı da kimseyi yargıladığımız yoktur.Sadece sizin değiminiz ile " iğdiş " edildiğinde ayetler HACCAC ın sanki biraz sıkıntıya soktuğu yönünde izlenim ve ipuçları vardır.

    HUD
    114. Ve ekımıs salate tarafeyin nehari ve zülefem minel leylv innel hasenati yüzh****s seyyiat zalike zikra liz zakirın

    “Ve” =Ve.
    “Ekıym”=İkame edin, (kredinizi) yerine koyun.
    “Salat”=NAMAZ (kılınan namaz),
    “tarafEYN” =İki tarafında.
    “Nehar”=Gün ışığının, gündüzün (Günün iki yanında iki vakit namaz var).
    “Zülefen”=Akşam surları, akşam inişi, akşamın siyahlaşması, zülüfler, saçların bırakılması, siyah saçların açılması.
    “Zülefen minel LEYL” = geceye doğru ESMERLEŞME.
    “LEYL” = GECENİN (üçüncü vakit namazın) GİRİŞİ (Ak ve karaipliğin ayırt edilememesi anı)... Ve TA ki, aynı biçimde "ak ve kara ipliğin" ayırdedileceği SABAHa kadar olan TÜM GECE vakti.

    Sabah ve akşam (gündüzün iki ucu ile tüm gece,işte üç vakit.Daha ötesi sadece zorlama yorumdan ibaret.

    "Tarafeyin nehar "ne peki?
    " "Gündüzün iki ucu "
    Bunlar da "öğlen ve ikindidir.".....Emin misiniz? Gündüzün iki ucu ne zamandan beri öğlen ve ikindidir?İlkokula giden çocuğa sorsak bana gündüzün iki ucunu söyle diye ; Sabah ve Akşam der sn.Mustad'af,öğle ve ikindi demez.Hud suresinde 3 vakit var bu kesin.Şimdi bakalım Bakara 238 'e bunlara değindiğimiz halde daha önceden tekrar edeyim ;

    BAKARA
    238. Hafizu ales salevati ves salatil vüsta ve kumu lillahi kanitın
    238 - Namazlara ve orta namaza devam edin ve Allah için boyun eğerek kalkıp namaza durun.

    Bakın bakalım " ekiymussalat " var mı? Yok,yani " ikame edin/yerine getirin " yok sn.Mustad'af. Niçin Yüce Yaratan Namazlara ve Orta namaza diyor?Neden ikisini ayırıyor?Hiç düşündünüz mü.Orta namaz da şayet " vakitli namaz " olsa,niçin ikisini ayırarark namazlara ve orta namaza desin.Vakitleri tayin ediyor ve de ayırıyor namazlara ve orta namaza diye.Her salat vakitli namaz değildir,ekiymussalat vakitli namazdır.Birincisi,Salatı Vusta bir nevi orta direktir,yani güneş dikmede iken namaz kılamazsınız,dua edebilirsiniz.İkincisi " ikindi namazı " ayeti nerede?Günün kaçtane ortası var?Öğlen ile akşam vakti ortası kast ediliyor ise sabah ve öğle arasının da bir ortası var.Hangi orta?İkindi namazını ancak ve ancak hadislere bağlayabilirsiniz Kur'an'a değil ve bunu da ASR suresine bağlayabilirsiniz ki,o surede de namazdan bahsetmez.

    ASR
    1. Vel asr
    2. İnnel insane le fi husr
    3. İllellezıne amenu ve amilus salihati ve tevasav bil hakkı ve tevasav bis sabr

    1. Andolsun Asra ki,
    2. insan mutlaka bir ziyandadır.
    3. Ancak iman edip iyi işler yapanlar, birbirlerine hep hakkı tavsiye edenler ve sabrı tavsiyeleşenler başka.

    " Bir de orta namaz? (Hadisi şerif var onun hakkında,ikindi namazı olduğu hakkında)"

    Hadislerin güvenilirliği ayrı bir konu,hadisi geçin ve ikindi namazını gösterin ayetlerde.Gündüzün iki yanı asla ve asla öğle ve ikindi değildir.Orta namazı için de en fazla öğle namazı diyebilirsiniz ki Allah " namazlar ve orta namaz " diyerek bunların ayrı şeyler olduğunu üstüne basarak belirtiyor zaten.Peki ikindi namazını hadis hariç nasıl ispat edebiliyorsunuz?

    Bazen de bu sure işaret edilerek,ikindi namazı insanlara sunuluyor da hani nerede?Baştan insanlar bu kadar araştırmıyordu,ancak şimdi öyle değil.Araştırınca artık madalyonun görünmeyen yönleri veya daha önce hiç dikkat edilmemiş yönlerinde farklı detaylar çıkıyor karşımıza.Ayetlerle açıklama bu işin birinci şartı.Namaz vakitleri,kaç rekat olacağı da ayetlerle sabittir.Namazda ne okunacağı dahi ayetlerle sabittir " Kur'an'dan " okunacaktır.Düşünün Kur'an'dan okuduklarımızı ve dışından okuduklarımızı.Bunları bile konuşurken namaz duaları der geçeriz.Neden çünkü böyle yazmış KULLAR!!!Oysa ki Kur'an'dan okuyunuz der Yüce Yaratan.

    Neyse namaz ayrı bir başlık altında defalarca incelendi,tartışıldı.Gerekirse yine yeni bir başlık açar tartışırız.Sanırım bu konu başlığının dışına çok fazla çıkarıyor bizi namaz konusu.Bana ve gerçekten artık benim gibi düşünenlere göre 3 size ve sizin gibi düşünenlere göre 5 vakittir.Ama bir gerçek şudur ki ikimiz de müslümanız diyoruz.Sanırım konunun özü bu.Bu konuda ne ben size " günahkarsınız " diyebilirim ne de siz bana bunu söyleyebilirsiniz.İnsan kendini ne hissederse odur.

    Sağlıcakla kalınız.

  6. #26
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı wayt´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    sn bursalı:

    İman esaslarında teslimiyet çok önemlidir,sanırım sizin teslimiyetle ilgili sorunlarınız var inandığınız kur'ana bile tam teslim olamamışsınız.

    Bu gün siz.!sürekli kuranı anlattığınızı söylüyorsunuz, kur'anı örnek gösterin diyorsunuz,ilmihallerin insan sözü ayetlerin Allah sözü olduğunu dile getiriyorsunuz, bu söyleminizle islam alimlerini farkında olmadan ,veya farkında olarak, küçümsemeye çalışıyorsunuz ,ilmihal yazarları söyledikleri, her hükümde ayetleri ve beraberinde hadisleri ,kaynak gösterdikleri halde, siz söylemlerinin sadece kendi düşünceleri olduğunu ,ve ayetlerle uyuşmadığını söylüyorsunuz.!

    Yani kur 'an sizin söylediğiniz ,sizin anlattığınız ,sizin anladığınız doğrultuda.! emirler içeriyor.Kusura bakmayın fakat ÇOK SAÇMA DÜŞÜNCELER İÇERİSİNDESİNİZ.

    Acaba siz irandaki şia gurubu düşüncesinde olan kişilerdenmisiniz. ? islam ümmeti'nin 73 fırka'ya bölüneceğine ancak bir fırkanın kurtuluşa ereceğine inanıyorum.Allah cümlemizi kurtuluşa erenlerden eylesin.



    son olarak size diyorumki "o sarıldığımız ilmihal yazarları fatiha'nın yedi ayrı tefsirini yapabilen insanlardı"
    bu gün siz, ben, onlar,kur'an daki Laa kelimesinin ne anlama geldiğini sadece bir kelimeyle sınırlandırabiliyoruz.

    "Dünya üzerindeki denizler mürekkep, ağaçlar kalem olsa, bir ayetin manasını yazmaya güçleri yetmez"ken ,hoş görünüze sığınarak diyorumki sizin o küçücük beyniniz ne kadarını anlayabilir ve ne kadarını insanlara anlatabilir ki.

    Siz.! "ben bunları sorguluyorum !" dediğiniz kelimeleri veya kişileri değil, ilk önce kendinizi sorgulamakla yola başlarsanız, güzel bir sonuca erişirsiniz.

    İlmihal yazarlarının fikirleri,hadis ravilerinin fikirleri,mezhep imamlarının fikirleri.kur'an ın ışığı istikametindeki fikirlerdir ,siz bu ışığı bulanık görüyor olabilirsiniz ,size tavsiyem bu ışığa baktığınız pencereyi temiz tutun, bu temizliğide Allah'ı bol zikrederek sağlaya bilirsiniz.
    Sn.wayt

    1-) " İman esaslarında teslimiyet çok önemlidir,sanırım sizin teslimiyetle ilgili sorunlarınız var inandığınız kur'ana bile tam teslim olamamışsınız."

    Gaybı biliyor musunuz?Böyle bir meziyetiniz mi var ki " inandığınız kur'ana bile tam teslim olamamışsınız." böyle bir nitelemede bulunabiliyorsunuz?Allah insanlara sürekli düşünmelerini öğüt verir.Düşünen bir insan da araştırır.Araştırdıkça da daha da doğruya ulaşır.Bunun teslimiyet ile çelişen bir tarafı mı var?Bizler robot değiliz ki,düşünen varlıklarız " odun " değiliz.Dolayısıyla düşünerek araştırmak ve doğrulara ulaşmak kadar doğal bir şey yoktur.Bu sadece " kabullerle " ilgilidir.Siz açarsınız ilmuhaller ne diyorsa kabul edersiniz ben açar okurum direkt kabul etmem,tabiri cazise " ibini dibini " araştırırım.Gerçekten böylemi diye.İşte aramızdaki fark.

    2-) " Bu gün siz.!sürekli kuranı anlattığınızı söylüyorsunuz, kur'anı örnek gösterin diyorsunuz,ilmihallerin insan sözü ayetlerin Allah sözü olduğunu dile getiriyorsunuz, bu söyleminizle islam alimlerini farkında olmadan ,veya farkında olarak, küçümsemeye çalışıyorsunuz ,ilmihal yazarları söyledikleri, her hükümde ayetleri ve beraberinde hadisleri ,kaynak gösterdikleri halde, siz söylemlerinin sadece kendi düşünceleri olduğunu ,ve ayetlerle uyuşmadığını söylüyorsunuz.!"

    Sn.wayt " ilmihallerin insan sözü ayetlerin Allah sözü olduğunu dile getiriyorsunuz " da,siz ne diyorsunuz peki?

    " islam alimlerini farkında olmadan ,veya farkında olarak, küçümsemeye çalışıyorsunuz..."

    Bakın sn.wayt nitelemeleri geçelim,siz galiba tam çözememişsiniz beni.Buhari,Müslim,hele ki İmam Ahmed bin HANBEL...gibi kaynak eser bırakanlar,yüzlerce yıldır yanlış inançların yerleşmesine sebep olan kişilerdir.Neden mi yasak olmasına rağmen Hz.Peygamberimizin sözüymü gibi olan sözleri kitaplaştırarak inanç siztemine bilerek veya bilmeyerk müdahalede bulunmuşlardır.Baştan aşağı EL MÜSNED,EL MÜFRED,SAHİHİ BUHARİ yi bir okuyunuz sonra tartışalım.Maymun ile maymun arasındaki cinsi münasebette ne hüküm verilmiş biliyor musnuz bu eserleri okursanız görürsünüz RECM!!!Yasak edildiği halde yazarsanız işte bunlar olur.Yasak edildiği halde yazarsanız ayetleri tavuğa,keçiye yedirirsiniz hükümleri baki kaldı dersiniz ve bunlara inanan insanlar da bunları gerçek sanır.Oysa ki Kur'an'da yeri dahi yoktur.Siz islami kuralları uygulayan ülkelerde RECM cezasının neden ve hangi kanuna göre uygulandığını sanıyorsunuz.İşte bu kaynaklara göre sn.wayt.

    Bu " Alimler " içerisinden gerçek anlamda alim mi istiyorsunuz İmam-ı Azam Ebu Hanife'dir.Hatta onu yüceltelim Alim üstü Alim diyelim ki sonu dek katılırım.Ancak kalkar bana Hanefi mezhebi kurucusu İşte İmam-ı Azam derseniz orada durun derim.Çünkü İmam-ı Azam mezhep kuran biri değildir.Daha çok Yezid döneminde işkencelere maruz kalan alimdir.Peki ne olmuştur sonra.İmam-ı Azam bu işkencelere yaşının da etkisiyle dayanamamış ve Hakkın rahmetine kavuşmuştur.Peki mezhep nerede.Dikkat ediniz mezhebi kuran EBU YUSUF tur ki İmam-ı Azam'ın öğrencisidir.Nasıl kurabilmiştir bu mezhebi? YEZİD desteği ile.Cana alıcı soru şu ; hocasına (İmam-ı Azam'a) işkence eden adam öğrencisine (Ebu Yusuf'a) neden izin versin???????????Yanıtı kendiniz arayınız herkesin aklı fikri var.

    Buna karşın ayetleri keçilere yediren İmam Ahmed Bin Hanbel ise kendisi HANBELİ mezhebini kurmuştur ki bu mezhebin de günümüzde milyonlarca 200-250 milyon arası inanannı vardır.Şimdi bu inananlar Kur'an'da olmayan RECM i uygular mı uygulamaz mı?Tabii ki uygular.Çünkü islami bir kural olarak bakarlar aynen sizin baktığınız gibi.Oysaki Kur'an öyle demiyor ki sadece CELTEDİV diyor 100 değnek diyor o kadar!!!!Şimdi gidip istediğinize inananbilirsiniz.Bakın ben yine de size müslüman ların inancında değilsiniz demiyorum,çünkü yanıltanlar olduğu sürece garibim vatandaşa bu tür niteleme yapamazsınız.Ancak siz " Başörtüsünü Müslüman kadının kuralıdır " diyorsunuz.O zaman sizin kuralınız RECM dir yani Kur'an'da olmayan!!!!

    3-) " Acaba siz irandaki şia gurubu düşüncesinde olan kişilerdenmisiniz..."

    Hla daha insanları nitelemeyi seviyorsunuz.Kuzum sizin özelliğiniz mi bu?Ben hiç bir Mezhebi tasvip etmeyen Allah'ın bölünmeyiniz ayetleri uyarınca mezhepçiliğe/tarikatçılığa...ters bakan biriyim ve kabullenmiyorum.Kalkıp siz bana " şia " mısnız gibi abes bir soru sorabiliyorsunuz.İşte o yüzdendir ki zaten daha başından sizinle anlaşamayız.Çünkü siz hemen insanlara bir KULP takıyorsunuz?

    Ama yine de yanıt vereyim ben ;
    - Müslümanım ; Kitabım Kur'an,peygamberim Hz.Muhammed SAV...Bu kadar ötesi,mezhebi,tarikatı,şeyhi,şıhı YOK!
    - Dünyevi siyasi görüş olarak Sosyal Demokrat olmaya gayret gösteririm,sosyalistliğe daha yakınım.
    - Ekonomik görüşte Atatürk ile aynı düşünüyorum " Karma Ekonomi "

    Sanırım kısaca kendimi tarif ettim bir sizi öğrensek?


    4-) " son olarak size diyorumki "o sarıldığımız ilmihal yazarları fatiha'nın yedi ayrı tefsirini yapabilen insanlardı"..."

    İyi güzel sözümüz yok da bizimkiler de 7x7 = 49 tefsir yapabiliyor sn.wayt.Siz 7 ye devam edin.

    5-) " "Dünya üzerindeki denizler mürekkep, ağaçlar kalem olsa, bir ayetin manasını yazmaya güçleri yetmez"ken ,hoş görünüze sığınarak diyorumki sizin o küçücük beyniniz ne kadarını anlayabilir ve ne kadarını insanlara anlatabilir ki."

    Ben de sizin affınıza sığınarak diyorum ki galiba yanlış söylüyor ve kendinizi kastediyorsunuz!

    Bakın " aba altından sopa göstermek " nasıl oluyormuş yazdığınız okuyunuz.Bu tür imalar bize uymaz sn.wayt.Sizin tahmin ettiğinizden fazlasını burada tartıştık ortaya koyduk inanırsınız inanmazsınız,paşa gönlünüz bilir.

    6-) " Siz.! "ben bunları sorguluyorum !" dediğiniz kelimeleri veya kişileri değil, ilk önce kendinizi sorgulamakla yola başlarsanız, güzel bir sonuca erişirsiniz..."

    Merak etmeyiniz Hristiyan ve Yehova Şahitlerine Kur'an'ı aldırıp okumalarını sağlayanlardan biriyim üzmeyin tatlı canınızı ben kendi özeleştirisini her zaman yapan biriyim,öğretmenlik mesleğinin de gereklerindendir bu özellik.

    7-) " İlmihal yazarlarının fikirleri,hadis ravilerinin fikirleri,mezhep imamlarının fikirleri.kur'an ın ışığı istikametindeki fikirlerdir ,siz bu ışığı bulanık görüyor olabilirsiniz ,size tavsiyem bu ışığa baktığınız pencereyi temiz tutun, bu temizliğide Allah'ı bol zikrederek sağlaya bilirsiniz.[/QUOTE]"

    Sn.wayt,penceremiz gayet temiz de sizin ki uzun zamandır el değmediğinden asıl bulanık.Bizler araştırdıkça zaten pencerelerimizi temizlemiş oluyoruz.Polemik de bir hastalıktır hatırlatırım.

    Sağlıcakla kalınız.

  7. #27
    Acemi Üye wayt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2009
    Mesaj
    127
    Rep Gücü
    3541
    sn:bursalı68.
    Konu gittikce kişiselleşiyor sanırım ,böyle güzel bir konuyu kişiselleştirmek gibi bir niyet içerisinde değilim,müslümanım diyen birisiyle, polemik yaşamaya ve islamın hükümlerini ters yönde tartışmaya, niyetim yok.Size "şia" olup olmadığınız,ı sormamdaki neden, kimnile konuştuğumu azda olsa anlamak adınaydı.
    Aynı islam alimini sevmemize sevinirken , aynı konuda(baş örtüsü) ters düşmemiz beni üzdü.
    Ben sizin kadar rahat konuşamam ben bu pencereden kur'an bunu emrediyor diyemem(bir insanın ,benim kelimelerimle inkara sürüklenmesi, benimde onlarla beraber inkara sürüklenme sebebim olur.) ancak açık.!net.!olan ayetler hakkında düşüncemi beyan edebilirim.

    konu daha fazla kişiselleşmemesi açısından düşünceleriniz hakkında yorum yapamıyorum.

    son olarak diyorum ki"baş örtüsü(örtünmek) her müslümanım diyen bayanın uyması gereken bir kuraldır.Yaradanıyla yaptığı sözleşme doğrultusunda bu kurala uymakla mükelleftir.

    He siz farklı düşünüyor olabilirsiniz, bu sizin kendi fikriniz, istediğiniz kişiye istediğiniz yerde anlatabilirsiniz.

    Allah'c.c bizleri iyilikleri anlatan kullar sınıfına katsın.

    kolay gelsin.

  8. #28
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı wayt´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    sn:bursalı68.
    Konu gittikce kişiselleşiyor sanırım ,böyle güzel bir konuyu kişiselleştirmek gibi bir niyet içerisinde değilim,müslümanım diyen birisiyle, polemik yaşamaya ve islamın hükümlerini ters yönde tartışmaya, niyetim yok.Size "şia" olup olmadığınız,ı sormamdaki neden, kimnile konuştuğumu azda olsa anlamak adınaydı.
    Aynı islam alimini sevmemize sevinirken , aynı konuda(baş örtüsü) ters düşmemiz beni üzdü.
    Ben sizin kadar rahat konuşamam ben bu pencereden kur'an bunu emrediyor diyemem(bir insanın ,benim kelimelerimle inkara sürüklenmesi, benimde onlarla beraber inkara sürüklenme sebebim olur.) ancak açık.!net.!olan ayetler hakkında düşüncemi beyan edebilirim.

    konu daha fazla kişiselleşmemesi açısından düşünceleriniz hakkında yorum yapamıyorum.

    son olarak diyorum ki"baş örtüsü(örtünmek) her müslümanım diyen bayanın uyması gereken bir kuraldır.Yaradanıyla yaptığı sözleşme doğrultusunda bu kurala uymakla mükelleftir.

    He siz farklı düşünüyor olabilirsiniz, bu sizin kendi fikriniz, istediğiniz kişiye istediğiniz yerde anlatabilirsiniz.

    Allah'c.c bizleri iyilikleri anlatan kullar sınıfına katsın.

    kolay gelsin.
    Sn.wayt,ben de kişiselleşmesinden yana değilim ve konuyu uzatmıyorum.Üslubunuzdan dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.

    Sağlıcakla kalınız.

  9. #29
    Acemi Üye wayt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2009
    Mesaj
    127
    Rep Gücü
    3541
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sn.wayt,ben de kişiselleşmesinden yana değilim ve konuyu uzatmıyorum.Üslubunuzdan dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.

    Sağlıcakla kalınız.
    Sizinle paylaşım yapabilmek güzell...di


    Ben'de teşekkür ederim.


    Daha güzel yarınlara.................

  10. #30
    Kıdemli Üye Mustad'af - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Mesaj
    920
    Blog Mesajları
    6
    Rep Gücü
    8265

    Musademe-i Efkar

    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sn.Mustad'af daha önce bu konuyla ilgili yazdıklarımı kısaca tekrar yazayım.Hesap işi kabul işi gibi gözüküyor.Kabul ne ise inanç da odur.Bundan dolayı da kimseyi yargıladığımız yoktur.Sadece sizin değiminiz ile " iğdiş " edildiğinde ayetler HACCAC ın sanki biraz sıkıntıya soktuğu yönünde izlenim ve ipuçları vardır.

    HUD
    114. Ve ekımıs salate tarafeyin nehari ve zülefem minel leylv innel hasenati yüzh****s seyyiat zalike zikra liz zakirın

    “Ve” =Ve.
    “Ekıym”=İkame edin, (kredinizi) yerine koyun.
    “Salat”=NAMAZ (kılınan namaz),
    “tarafEYN” =İki tarafında.
    “Nehar”=Gün ışığının, gündüzün (Günün iki yanında iki vakit namaz var).
    “Zülefen”=Akşam surları, akşam inişi, akşamın siyahlaşması, zülüfler, saçların bırakılması, siyah saçların açılması.
    “Zülefen minel LEYL” = geceye doğru ESMERLEŞME.
    “LEYL” = GECENİN (üçüncü vakit namazın) GİRİŞİ (Ak ve karaipliğin ayırt edilememesi anı)... Ve TA ki, aynı biçimde "ak ve kara ipliğin" ayırdedileceği SABAHa kadar olan TÜM GECE vakti.

    Sabah ve akşam (gündüzün iki ucu ile tüm gece,işte üç vakit.Daha ötesi sadece zorlama yorumdan ibaret.

    "Tarafeyin nehar "ne peki?
    " "Gündüzün iki ucu "
    Bunlar da "öğlen ve ikindidir.".....Emin misiniz? Gündüzün iki ucu ne zamandan beri öğlen ve ikindidir?İlkokula giden çocuğa sorsak bana gündüzün iki ucunu söyle diye ; Sabah ve Akşam der sn.Mustad'af,öğle ve ikindi demez.Hud suresinde 3 vakit var bu kesin.Şimdi bakalım Bakara 238 'e bunlara değindiğimiz halde daha önceden tekrar edeyim ;

    BAKARA
    238. Hafizu ales salevati ves salatil vüsta ve kumu lillahi kanitın
    238 - Namazlara ve orta namaza devam edin ve Allah için boyun eğerek kalkıp namaza durun.

    Bakın bakalım " ekiymussalat " var mı? Yok,yani " ikame edin/yerine getirin " yok sn.Mustad'af. Niçin Yüce Yaratan Namazlara ve Orta namaza diyor?Neden ikisini ayırıyor?Hiç düşündünüz mü.Orta namaz da şayet " vakitli namaz " olsa,niçin ikisini ayırarark namazlara ve orta namaza desin.Vakitleri tayin ediyor ve de ayırıyor namazlara ve orta namaza diye.Her salat vakitli namaz değildir,ekiymussalat vakitli namazdır.Birincisi,Salatı Vusta bir nevi orta direktir,yani güneş dikmede iken namaz kılamazsınız,dua edebilirsiniz.İkincisi " ikindi namazı " ayeti nerede?Günün kaçtane ortası var?Öğlen ile akşam vakti ortası kast ediliyor ise sabah ve öğle arasının da bir ortası var.Hangi orta?İkindi namazını ancak ve ancak hadislere bağlayabilirsiniz Kur'an'a değil ve bunu da ASR suresine bağlayabilirsiniz ki,o surede de namazdan bahsetmez.

    ASR
    1. Vel asr
    2. İnnel insane le fi husr
    3. İllellezıne amenu ve amilus salihati ve tevasav bil hakkı ve tevasav bis sabr

    1. Andolsun Asra ki,
    2. insan mutlaka bir ziyandadır.
    3. Ancak iman edip iyi işler yapanlar, birbirlerine hep hakkı tavsiye edenler ve sabrı tavsiyeleşenler başka.

    " Bir de orta namaz? (Hadisi şerif var onun hakkında,ikindi namazı olduğu hakkında)"

    Hadislerin güvenilirliği ayrı bir konu,hadisi geçin ve ikindi namazını gösterin ayetlerde.Gündüzün iki yanı asla ve asla öğle ve ikindi değildir.Orta namazı için de en fazla öğle namazı diyebilirsiniz ki Allah " namazlar ve orta namaz " diyerek bunların ayrı şeyler olduğunu üstüne basarak belirtiyor zaten.Peki ikindi namazını hadis hariç nasıl ispat edebiliyorsunuz?

    Bazen de bu sure işaret edilerek,ikindi namazı insanlara sunuluyor da hani nerede?Baştan insanlar bu kadar araştırmıyordu,ancak şimdi öyle değil.Araştırınca artık madalyonun görünmeyen yönleri veya daha önce hiç dikkat edilmemiş yönlerinde farklı detaylar çıkıyor karşımıza.Ayetlerle açıklama bu işin birinci şartı.Namaz vakitleri,kaç rekat olacağı da ayetlerle sabittir.Namazda ne okunacağı dahi ayetlerle sabittir " Kur'an'dan " okunacaktır.Düşünün Kur'an'dan okuduklarımızı ve dışından okuduklarımızı.Bunları bile konuşurken namaz duaları der geçeriz.Neden çünkü böyle yazmış KULLAR!!!Oysa ki Kur'an'dan okuyunuz der Yüce Yaratan.

    Neyse namaz ayrı bir başlık altında defalarca incelendi,tartışıldı.Gerekirse yine yeni bir başlık açar tartışırız.Sanırım bu konu başlığının dışına çok fazla çıkarıyor bizi namaz konusu.Bana ve gerçekten artık benim gibi düşünenlere göre 3 size ve sizin gibi düşünenlere göre 5 vakittir.Ama bir gerçek şudur ki ikimiz de müslümanız diyoruz.Sanırım konunun özü bu.Bu konuda ne ben size " günahkarsınız " diyebilirim ne de siz bana bunu söyleyebilirsiniz.İnsan kendini ne hissederse odur.

    Sağlıcakla kalınız.
    S.A.
    Musademe-i efkardan barika-i hakikat tevellüd eder ve lakin,
    Kur'an her asrın yeniden keşfettiği,her asra yeni kapılar ve bakış açıları açar,velakin,
    Teşbihler ve temsiller,muhakeme ve istinbat sırf acziyeti kuvvetli akla göre yapılırsa,o zaman terazı "doğru"tartmaz!

    Gündüzün iki ucu,neden öğlen ve ikindi olmaz?
    Neden orta namaz illa ki öğledir?
    Neden akşam yatsı ve sabah namazları"geceden sayılamaz?
    Yoksa benim ayetim senin ayetinden daha mı "zayıf"
    Hafızanallah,
    Rabbim ,sırat-ı mustakimden ayırmasın...
    Kollarımda tutuk demir halkalar!

Benzer Konular

  1. Görev Yöneticisi'ne doping
    dogangunes Tarafından windows (xp,vista) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 07-09-2010, 03:23 AM
  2. Delphi [Görev Sonlandırıcı.]
    beyazadam Tarafından Programlama Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 12-03-2009, 03:44 PM
  3. Başörtüsü Din Emri Değil, Dini İstismardır!
    bulenttttttt Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 25-01-2009, 07:21 PM
  4. Cumhurbaşkanının Görev ve Yetkileri
    dogangunes Tarafından Hukuk Forum Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 06-09-2007, 12:53 AM
  5. GÖREV İSTİYORUM !!
    desperado1 Tarafından Sizden Yonetime! Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 07-08-2007, 06:20 PM
Yukarı Çık