2. Sayfa, Toplam 3 BirinciBirinci 123 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 11 ile 20 Toplam: 30

Başörtüsü Bir Hak Değil,Bir Görev!

Din ve İnanç Kategorisi Dini Sohbet Forumunda Başörtüsü Bir Hak Değil,Bir Görev! Konusununun içerigi kısaca ->> bursali68 ´isimli üyeden Alıntı Sn.Mustad'af,ayetleri " iğdiş " mi yoksa orjinali ve Türkçe meali mi? " Humur,hımarın çoğuludur ve şimdiye ...

  1. #11
    - Çevrimdışı
    Kıdemli Üye Mustad'af - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Mesaj
    920
    Blog Mesajları
    6
    Rep Gücü
    8265
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sn.Mustad'af,ayetleri " iğdiş " mi yoksa orjinali ve Türkçe meali mi? " Humur,hımarın çoğuludur ve şimdiye kadar "başa örtüsü "olarak algılanagelmiş ve "tevatüren" günümüze kadar ulaşmıştır." bunu siz söylüyorsunuz " ALGILANAGELMEK " ve " TEVATÜR ".Peki algılamayı ve tevatürü geçelim ,humur nedir?

    Ayrıca sn.Mustad'af kendimizi perişan etmiyoruz da perişan edilmesine karşı çıkıyoruz.Herkes aynı anlamak zorunda mı ayetleri,bakın bir ayetten dahi farklılıklar çıkabilirken " hayır " yalnız bu doğru demek ne kadar doğru.Belli bir İtikada yönelik doğru ancak o itikadın doğruluğu hakkında şüphe duyan biri nasıl aynı algılama ve tevatürleri kabul edebilir ki.Tabii ki sorgulayacağız.Rahatsızlık duymayınız.Kur'an kimsenin malı değil ne sizin ne de benim veya benim gibi düşünenlerin.

    İşi polemiğe dökmenin bir anlamı yoktur,konu " Siyasi bir simge olmadığı kesin,görev...?...denilebilir, müslüman bir bayanın uyması gereken kural." bu cümlenin özellikle " müslüman bir bayanın uyması gereken kural " kısmı için eleştirilmiştir,bu konuyu daha ince düşündüğünüzde benim yukarıda yazdıklarım da bir kabuldür.Sanıyorum anlatabilmişimdir.

    Sağlıcakla kalınız.
    Sayın bursali68,
    Algılanma ve tevatürü geçemezsiniz.
    RAsulullah döneminden(ayetlerin ilk nüzulundan )günümüze değin,nasıl algılanmışsa,nasıl uygulanagelmişse doğrusu odur.
    Hazreti Aişenin Bu ayetler ilk indiğindeki tutumu,tevatür dediğimiz,algılama dediğimiz şeyin bizatihi Allah Rasulünce nasıl anlaşıldığının da delilidir.
    Kur'an ayetleri üzerinde farklı algılamaların oluşu elbette Kur'ana zarar vermez,bil aks ondaki enginliği gösterebilir.
    Ancak bizim işaret ettiğimiz husus,bizatihi sahabe hanımlarından günümüze uygulamayla ortaya konmuş hususlardır.
    Bunları ayıralım.
    Herşeyin en doğrusunu bilen elbette Allahtır.
    Kollarımda tutuk demir halkalar!

  2. #12
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı Mustad'af´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sayın bursali68,
    Algılanma ve tevatürü geçemezsiniz.
    RAsulullah döneminden(ayetlerin ilk nüzulundan )günümüze değin,nasıl algılanmışsa,nasıl uygulanagelmişse doğrusu odur.
    Hazreti Aişenin Bu ayetler ilk indiğindeki tutumu,tevatür dediğimiz,algılama dediğimiz şeyin bizatihi Allah Rasulünce nasıl anlaşıldığının da delilidir.
    Kur'an ayetleri üzerinde farklı algılamaların oluşu elbette Kur'ana zarar vermez,bil aks ondaki enginliği gösterebilir.
    Ancak bizim işaret ettiğimiz husus,bizatihi sahabe hanımlarından günümüze uygulamayla ortaya konmuş hususlardır.
    Bunları ayıralım.
    Herşeyin en doğrusunu bilen elbette Allahtır.

    " Algılanma ve tevatürü geçemezsiniz..."

    Bir de kendi giyim şekilleri vardır değil mi?Bu tarz giyim Araplar'ın zaten o güne kadar giyindikleri tarza da uygun değil mi?İşte algılama burada başlıyor algılama ; başörtüsü zaten kendi kıyafetleri içerisindeki uygulamalar???

    Ayrıca tevatürün doğruluğunun garantisi nerede başlıyor nerede bitiyor.Altın silsileyi kast ediyor iseniz o sizin inancınız.O itikadın kurulması hakkında yeterince fikirlerimizi sıraladık.O itikada güven yoksa tevatüre de güven kalmaz.

    Sn.Mustad'af,tabii ki herşeyin en doğrusunu Allah bilir.İşte zaten sıkıntı bu,bakın anlaşmaya başladık.Herşeyin en doğrusunu Allah bilir ama bu doğru,herşeyin en doğrusunu Allah bilir ama Hz.Aişe böyle uygulamış,Kur'an'da kesin " başınızı örtün/örtünüz " diye bir emir yokken ve bize bu yugulanmışları yüzlerce yıl sonraki kitaplar bildirirken ve de bu kabullenmişlikleri özellikle belli Tarikat/Mezhep...ler uygularken,ve bunların da üzerlerinde çeşitli tevatür ve rivayetler varken,hangi tevatür doğru,Müslüman Kadının Kuralı hükmünü verip buna mı kafa yoralalım yoksa Kur'an'ı mı çözmeye çalışalım?Yoksa siz kızsanız da darılsanız da gücenseniz de gerçekten sizin tabirinizle " iğdiş " edip sorgulayalım mı en doğrusu için?Evet herşeyin en doğrusunu Allah bilir sn.Mustad'af,işte o yüzdendir ki herhangi biri için Allah katındaki mükafatı veya cezayı tartmaya çalışmak gibi bir hafiflikte bulunulmamalıdır diye düşünüyorum.

    Sağlıcakla kalınız.

  3. #13
    - Çevrimdışı
    Acemi Üye wayt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2009
    Mesaj
    127
    Rep Gücü
    3541
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster


    Şimdi Sn.wayt,insanları yargılarken bu kadar ayeti de bir kenara atarak içinden sadece NUR 31 e bakarak ve hatta o ayette te dahi olmayan bir " BAŞÖRTÜSÜ " ile kimseyi yargılamayınız.

    Sağlıcakla kalınız.
    sn bursalı; insanları yargılayan sizmisiniz yoksa ben'mi.?yorumunuzu dikkatle okuyunuz .!DİKKAT'LE.!

    Ben diyorum ki" her müslümanın uyması gereken kuraldır"sizin düşünceniz le ben insanları yargılamış oluyorum.
    Siz diyorsunuzki"hayır böyle bir kural yoktur"sizin düşünceniz yargılama olmuyor.Madolyonun tersini yüzünü hatırlatma gereği duymuyorum.

    Tekrar soruyorum "bu nasıl bir mantık,nasıl bir düşünce"?


    Evet gelelim konuya,ben örtünmenin ,her müslüman için uyulması gereken bir kural olduğunu söylüyorum.Ben islamdan kur'an dan böyle anlıyorum.

    Siz farklı anlıyorsanız o sadece sizin düşünceniz ,islamın fikri değil ,sözlerinizde lütfen bunuda belirtiniz.saygı bunu gerektirir.

    Son olarakta namazın fazlarında setri-avret kısmını siz farklımı yorumluyorsunuz.

    kadın namaz kılarken nerelerini örtüyor,islam ilmihallerinde bu bölüm yeterince açık değilmi.

    yoksa setri-avret namazda farklı sokakta faklımı sizin düşüncelerinizde.


    kendi düşüncelerinizi islamın emirleriymiş gibi anlatmaya çalışmayanız.....

  4. #14
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı wayt´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    sn bursalı; insanları yargılayan sizmisiniz yoksa ben'mi.?yorumunuzu dikkatle okuyunuz .!DİKKAT'LE.!

    Ben diyorum ki" her müslümanın uyması gereken kuraldır"sizin düşünceniz le ben insanları yargılamış oluyorum.
    Siz diyorsunuzki"hayır böyle bir kural yoktur"sizin düşünceniz yargılama olmuyor.Madolyonun tersini yüzünü hatırlatma gereği duymuyorum.

    Tekrar soruyorum "bu nasıl bir mantık,nasıl bir düşünce"?


    Evet gelelim konuya,ben örtünmenin ,her müslüman için uyulması gereken bir kural olduğunu söylüyorum.Ben islamdan kur'an dan böyle anlıyorum.

    Siz farklı anlıyorsanız o sadece sizin düşünceniz ,islamın fikri değil ,sözlerinizde lütfen bunuda belirtiniz.saygı bunu gerektirir.

    Son olarakta namazın fazlarında setri-avret kısmını siz farklımı yorumluyorsunuz.

    kadın namaz kılarken nerelerini örtüyor,islam ilmihallerinde bu bölüm yeterince açık değilmi.

    yoksa setri-avret namazda farklı sokakta faklımı sizin düşüncelerinizde.


    kendi düşüncelerinizi islamın emirleriymiş gibi anlatmaya çalışmayanız.....

    Sn.wayt,sizinle anlaşamayacağımız kesin gözüküyor neden mi,şu nedenden ;" kendi düşüncelerinizi..." diyorsunuz da ben 7 tane ayet yazmışım siz bana İlmihallerle geliyorsunuz.O 7 ayet nedir benim sözüm mü?Allah sözü.Peki siz kalkıp bana ilmihallerden bahsediyorsunuz,onlar nedir ki Allah sözü mü?İşte o yüzden mümkün değil anlaşamayız.Siz ilmihallerle devam ediniz de insanları kendi okuduğunuz ilmihallerde yazanlara göre müslümanlıkla yargılamayınız.Kur'an'da yazana göre yargılayınız en azından.

    Başörtüsü algısında ve anlayışında olan ilmihaller elbette namaz ile sokaktaki setri-avreti bir tutar.

    " kendi düşüncelerinizi islamın emirleriymiş gibi anlatmaya çalışmayanız..." Emriniz olur sn.wayt.Sizin dediğinizi kabul edelim ilmihalleri okuyalım,böylece eksiksiz müslüman olalım.O ilmihaller nedir,peki.İslamı anlamanın kişisel yorumu değil mi?İlmihaller kul sözü mü yoksa Allah sözü mü?

    Ayrıca ilmihaller Ehl-i Sünnet İtikadının yaşam şekli ve islamı anlama biçimi değil mi?Her müslüman Ehl-i Sünnet İtikadında olmalı mı?Ne yani bizdeki Engizisyon mahkemesi kanunları mı yoksa ilmihaller.Yoksa Kur'an değil mi bize Hz.Peygamberimizden kalan miras,ben mi yanılıyorum yoksa.

    O sarıldığınız ilmihallerde Namaz 5 vakit,oysa Kur'an'da 3 vakit,o sarıldığınız ilmihallerde sayfalarca kaza namazını anlatır,oysa Kur'an'da kaza namazı yoktur,o sarıldığınız ilmihaller zekatı 40/1 der,oysa Kur'an'da 40/1 i arasan bulamazsın ama 12 de 1 12/1 bulursun ZEKAT = 12 de 1 dir...isterseniz daha sayayım.Ama bir şey değişmeyeceği için bu kadarı yeterli sanırım.Bunları ben değil sn.wayt Kur'an böyle söylüyor.Keşke ben desem o zaman haklı olurdunuz yani ben kendi düşüncemi lanse etmeye çalışıyor olurdum ama öyle değil işte ne yazık ki.

    Siz şeksiz şüphesiz Hz.Peygamberimiz devrinden bu yana hatasız ve sorunsuz kabul edersiniz aktarımı oysaki ben öyle düşünmem.Sorunsuz olsaydı Hz.Osman,Hz.Ali,Hz.Hasan,Hz.Hüseyin ve daha yüzlercesi şehit edilmez,Peygamberimizin soyu kurutulmazdı.Sorunsuz olsaydı Allah Tahrim suresinde Hz.Aişe'yi azarlamazdı,sorunsuz olsaydı Allah ABESE suresinde Hz.Peygamberimizin de hatasını söylemezdi.Demekki dışarıdan gördüğümüz kadar çok da parlak şekilde bizlere kadar gelmemiş,intikal ettirilmemiş inanç meselesi.Birileri karıştırmış ve kendi anlayışlarını sokuşturmuş hep aralara.İşte bakış farklarımız sn.wayt.Ben bunları sorguluyorum,didik didik ediyorum,nerelerde yanlışlar,nerelerde doğrular olduğunu anlamak için kafa patlatıyorum ve sonra da bu forumda ne yazıyorum buraya,AYET başkaca da bir söz,hadis,rivayet değil.Ki başörtüsü açık hüküm müdür Kur'an'da yoksa sn.mustad'af'ın da dediği gibi algılama ve tevatür müdür?Açık hüküm ise bana gösteriniz hangi ayette BAŞÖRTÜSÜ var.

    O bahsettiğimiz tarzdaki kadın müslümandır,değildir,kurtulur,kurtulmaz,bizim hükmümüzde değil.O nedenle hedef göstermek,işaret etmek,nitelemek,kurallar bunlardır diyereK dayatmak,ne kadar doğru hepimiz öbür tarafa gidince anlayacağız " Hanyayı Konya'yı ".

    " Siz farklı anlıyorsanız o sadece sizin düşünceniz ,islamın fikri değil..."

    Son olarak sn.wayt İslamın Fikri = Kur'an'ın Fikridir,ilmihallerin,hadis kitaplarının,mezhep imamlarının kitaplarının fikri değil.

    Sağlıcakla kalınız.

  5. #15
    - Çevrimdışı
    Kıdemli Üye Mustad'af - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Mesaj
    920
    Blog Mesajları
    6
    Rep Gücü
    8265
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    " Algılanma ve tevatürü geçemezsiniz..."

    Bir de kendi giyim şekilleri vardır değil mi?Bu tarz giyim Araplar'ın zaten o güne kadar giyindikleri tarza da uygun değil mi?İşte algılama burada başlıyor algılama ; başörtüsü zaten kendi kıyafetleri içerisindeki uygulamalar???

    Ayrıca tevatürün doğruluğunun garantisi nerede başlıyor nerede bitiyor.Altın silsileyi kast ediyor iseniz o sizin inancınız.O itikadın kurulması hakkında yeterince fikirlerimizi sıraladık.O itikada güven yoksa tevatüre de güven kalmaz.

    Sn.Mustad'af,tabii ki herşeyin en doğrusunu Allah bilir.İşte zaten sıkıntı bu,bakın anlaşmaya başladık.Herşeyin en doğrusunu Allah bilir ama bu doğru,herşeyin en doğrusunu Allah bilir ama Hz.Aişe böyle uygulamış,Kur'an'da kesin " başınızı örtün/örtünüz " diye bir emir yokken ve bize bu yugulanmışları yüzlerce yıl sonraki kitaplar bildirirken ve de bu kabullenmişlikleri özellikle belli Tarikat/Mezhep...ler uygularken,ve bunların da üzerlerinde çeşitli tevatür ve rivayetler varken,hangi tevatür doğru,Müslüman Kadının Kuralı hükmünü verip buna mı kafa yoralalım yoksa Kur'an'ı mı çözmeye çalışalım?Yoksa siz kızsanız da darılsanız da gücenseniz de gerçekten sizin tabirinizle " iğdiş " edip sorgulayalım mı en doğrusu için?Evet herşeyin en doğrusunu Allah bilir sn.Mustad'af,işte o yüzdendir ki herhangi biri için Allah katındaki mükafatı veya cezayı tartmaya çalışmak gibi bir hafiflikte bulunulmamalıdır diye düşünüyorum.

    Sağlıcakla kalınız.
    Kimse size aklınızı rafa kaldırın temiyor,
    Aklınızı elbette kullanın ama bunu yaparken "hakkınızı"ve de "haddinizi de bilin"diyor belki.
    "Allah ve Rasulü bir konu hakkında hüküm verdiğinde,inananın başka bir seçeneği/ihtiyarı yoktur."
    Bu kitabı bize getiren Allah rasulüdür.
    Tebyin eden de,
    Yaşayarak/öğreten ve gösteren de.
    Başörtüsü ile ilgili ayet indiği döneme ve o dönemde nasıl anlaşılıp uygulandığına bakmak ,öylesine bir iş değil,bilaks,doğru karar için elzem olan bir ameliyyedir.
    Buharide geçen şu haberi dikkatle okuyun:
    Hz.Aişe Buyuruyor ki:
    İlk muhacir hanımlarına ALLAH rahmet etsin. ALLAH “ Başörtülerini yakaları üstüne atsınlar ” diye Ayet’ini inzal buyurunca ; onlar eteklerini ikiye ayırıp onlarla başörtüsü yaptılar ”
    “ İzarlarını alıp eklerinden itibaren ikiye ayırdı ve başlarını örttüler.”

    Ümmü Seleme ; “ Cilbablarını tam olarak bürünsünler ” ayeti nazil olunca, Ensar kadınları dışarıya, başlarında kara karga varmış gibi bürgülü çıkmaya başladılar,” diyor.
    Bunların sıhhatli olmadığı konusunda herhangi bir haber de ulaşmış değildir.

    Şimdi siz bütün bunlara gözlerimi kapatmamı ve "humur içki anl***** da geliyor"a takılıp kalmamı bekliyorsunuz,
    Ben de size gülümsüyorum sadece...
    Kur'anda başörtüsüne dair ayet yok öyle mi?
    Aynı kitabı okuduğumuzu sanıyordum
    ve hala sanmaya devam edeceğim.
    Kollarımda tutuk demir halkalar!

  6. #16
    - Çevrimdışı
    Siteden Atıldı
    Üyelik tarihi
    Oct 2009
    Nerden
    SİVAS / İSTANBUL
    Mesaj
    22
    Rep Gücü
    0
    Arkadaşlar bu konu her zaman tartışılırr..
    Ama şunu biliyorum ki laikcilik veya dincilik deyip halkı kışkırtmayı bilenlerin oyunudur bu. Arkadaşlar bizler demokratik bir ülkede yaşamıyoruz mu ? Eğer evet se
    neden sadece kapalılık sorun oluyor. Ben şahsen açıklılığın sorun olduğunu düşünülen bir yer bilmiyorum.. Arkadaşlar bir örnek vermem gerekirrr... Bazı öğrenciler okulda alem yapıyor ama medya uyuyor.. Başka öğrencilerde cuma namazı kılıyor diye haberlere çıkıyor... Bunu nasıl demokrasi bu nasıl laiklik...
    Bunların cevabını kim verebiliyorrr. Kimse..

  7. #17
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı Mustad'af´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kimse size aklınızı rafa kaldırın temiyor,
    Aklınızı elbette kullanın ama bunu yaparken "hakkınızı"ve de "haddinizi de bilin"diyor belki.
    "Allah ve Rasulü bir konu hakkında hüküm verdiğinde,inananın başka bir seçeneği/ihtiyarı yoktur."
    Bu kitabı bize getiren Allah rasulüdür.
    Tebyin eden de,
    Yaşayarak/öğreten ve gösteren de.
    Başörtüsü ile ilgili ayet indiği döneme ve o dönemde nasıl anlaşılıp uygulandığına bakmak ,öylesine bir iş değil,bilaks,doğru karar için elzem olan bir ameliyyedir.
    Buharide geçen şu haberi dikkatle okuyun:
    Hz.Aişe Buyuruyor ki:
    İlk muhacir hanımlarına ALLAH rahmet etsin. ALLAH “ Başörtülerini yakaları üstüne atsınlar ” diye Ayet’ini inzal buyurunca ; onlar eteklerini ikiye ayırıp onlarla başörtüsü yaptılar ”
    “ İzarlarını alıp eklerinden itibaren ikiye ayırdı ve başlarını örttüler.”

    Ümmü Seleme ; “ Cilbablarını tam olarak bürünsünler ” ayeti nazil olunca, Ensar kadınları dışarıya, başlarında kara karga varmış gibi bürgülü çıkmaya başladılar,” diyor.
    Bunların sıhhatli olmadığı konusunda herhangi bir haber de ulaşmış değildir.

    Şimdi siz bütün bunlara gözlerimi kapatmamı ve "humur içki anl***** da geliyor"a takılıp kalmamı bekliyorsunuz,
    Ben de size gülümsüyorum sadece...
    Kur'anda başörtüsüne dair ayet yok öyle mi?
    Aynı kitabı okuduğumuzu sanıyordum
    ve hala sanmaya devam edeceğim.

    Sn.Mustad'af,yanılmıyorsam başka yöne çekelemeye başlıyorsunuz.Ben size " Şimdi siz bütün bunlara gözlerimi kapatmamı ve "humur içki anl***** da geliyor"a takılıp kalmamı bekliyorsunuz..." böyle bir şey demiyorum ayetlerde BAŞÖRTÜSÜ yok diyorum.İster gülün ister kahkaha atın ancak bu sonucu değiştirmiyor.Sizin Buhari'nin ilettiklerine bir daha bakınız :

    " Buharide geçen şu haberi dikkatle okuyun:
    Hz.Aişe Buyuruyor ki:
    İlk muhacir hanımlarına ALLAH rahmet etsin. ALLAH “ Başörtülerini yakaları üstüne atsınlar ” diye Ayet’ini inzal buyurunca ; onlar eteklerini ikiye ayırıp onlarla başörtüsü yaptılar ”
    “ İzarlarını alıp eklerinden itibaren ikiye ayırdı ve başlarını örttüler.”

    Eğer bu böyleyse emin olunuz ki yine benim konuda aktardığım tam oturuyor yerine Allah ne diyor " Başörtülerini yakaları üstüne atsınlar " yani başınızı örtün demiyor " yakalarınızı " yani argo tabir ile " ÇATALI " örtün diyor başınızı değil bunu anlamak çok zor olmasa gerek.Tabii Araplarda başörtüsü geleneği vardır ayrı.

    Ayrıca Cilbap ile ilgili ; " Ümmü Seleme ; “ Cilbablarını tam olarak bürünsünler ” ayeti nazil olunca, Ensar kadınları dışarıya, başlarında kara karga varmış gibi bürgülü çıkmaya başladılar,” diyor.

    Bana,Ahzab 59 ayetinin içeriğinde tanınmamaları,zarar görmemeleri için islamiyetin tebliğ dönemlerindeki sorunlara karşılık kadınlar için söylenmiş bir güvenlik ayetini mi örnek gösteriyorsunuz,işte şimdi ben gülümsüyorum sn.Mustad'af

    " Kur'anda başörtüsüne dair ayet yok öyle mi?
    Aynı kitabı okuduğumuzu sanıyordum
    ve hala sanmaya devam edeceğim."

    Evet sn.Mustad'af ben de sanmıyorum,bana Kur'an'dan " algılanagelmişlik ve tevatür " hariç net bir tane ayet gösterin içinde " başınızı örtün " diyen.Ki o zaman doğru çıksın ortaya.

    Ayrıca bir ufak not Buhari'nin yazdığına göre Recm ayeti keçi tarafından yenen ancak hükmü baki kalan bir kanun ve de Hz.Ömer Allah'tan çok kullardan çekinen biri.Acaba ne kadarı doğru?Oyüzden Buhari'nin ilettiklerine her zaman şüpheyle bakarım.

    Ve yine küçük bir not ,burada konu kesin olanın tartışılması değil,örneğin namaz farz mı değil mi tartışması yok neden çünkü namaz kesin olarak farz!Oysaki kaç vakit işte tartışılan konu odur Kur'an 3 vakit der,İlmuhaller ve kaynaklar 5 vakit der.Bu duruma göre tartışmayıp Kur'an'ın dediğini bir kenara bırakıp 5 vakti birileri kaynaklarına yazdı diye aynen kabul mü edelim?

    İşte meselenin özü burada yatıyor nasıl ki 3 vakti de kabul eden,5 vakti de kabul eden " Müslümandır " diyorsak,başını örtmeyen için de " Başörtüsü müslüman kadının kuralıdır " diyemeyiz çünkü örtmeyen de başörtüsünün emir olmadığına inanmaktadır.Sanırım anlatabilmişimdir.Konunun özü bu.

    Sağlıcakla kalınız.

  8. #18
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı yunusssen_sen´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu konu her zaman tartışılırr..
    Ama şunu biliyorum ki laikcilik veya dincilik deyip halkı kışkırtmayı bilenlerin oyunudur bu. Arkadaşlar bizler demokratik bir ülkede yaşamıyoruz mu ? Eğer evet se
    neden sadece kapalılık sorun oluyor. Ben şahsen açıklılığın sorun olduğunu düşünülen bir yer bilmiyorum.. Arkadaşlar bir örnek vermem gerekirrr... Bazı öğrenciler okulda alem yapıyor ama medya uyuyor.. Başka öğrencilerde cuma namazı kılıyor diye haberlere çıkıyor... Bunu nasıl demokrasi bu nasıl laiklik...
    Bunların cevabını kim verebiliyorrr. Kimse..
    Sn.yunusssen_sen,öncelikle sizi ilkez görüyorum yenisiniz galiba o yüzden hoşgeldiniz aramıza diyorum.

    Ancak konu laik-antilaik veya başörtüsü heryerde serbest mi olsun yoksa yasak mı tartışması değil ki.Buradaki tartışmamız " Başörtüsü Emri " ile ilgili,sanıyorum anlatabildim.

    Sağlıcakla kalınız.

  9. #19
    - Çevrimdışı
    Kıdemli Üye Mustad'af - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Mesaj
    920
    Blog Mesajları
    6
    Rep Gücü
    8265
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sn.Mustad'af,yanılmıyorsam başka yöne çekelemeye başlıyorsunuz.Ben size " Şimdi siz bütün bunlara gözlerimi kapatmamı ve "humur içki anl***** da geliyor"a takılıp kalmamı bekliyorsunuz..." böyle bir şey demiyorum ayetlerde BAŞÖRTÜSÜ yok diyorum.İster gülün ister kahkaha atın ancak bu sonucu değiştirmiyor.Sizin Buhari'nin ilettiklerine bir daha bakınız :

    " Buharide geçen şu haberi dikkatle okuyun:
    Hz.Aişe Buyuruyor ki:
    İlk muhacir hanımlarına ALLAH rahmet etsin. ALLAH “ Başörtülerini yakaları üstüne atsınlar ” diye Ayet’ini inzal buyurunca ; onlar eteklerini ikiye ayırıp onlarla başörtüsü yaptılar ”
    “ İzarlarını alıp eklerinden itibaren ikiye ayırdı ve başlarını örttüler.”

    Eğer bu böyleyse emin olunuz ki yine benim konuda aktardığım tam oturuyor yerine Allah ne diyor " Başörtülerini yakaları üstüne atsınlar " yani başınızı örtün demiyor " yakalarınızı " yani argo tabir ile " ÇATALI " örtün diyor başınızı değil bunu anlamak çok zor olmasa gerek.Tabii Araplarda başörtüsü geleneği vardır ayrı.

    Ayrıca Cilbap ile ilgili ; " Ümmü Seleme ; “ Cilbablarını tam olarak bürünsünler ” ayeti nazil olunca, Ensar kadınları dışarıya, başlarında kara karga varmış gibi bürgülü çıkmaya başladılar,” diyor.

    Bana,Ahzab 59 ayetinin içeriğinde tanınmamaları,zarar görmemeleri için islamiyetin tebliğ dönemlerindeki sorunlara karşılık kadınlar için söylenmiş bir güvenlik ayetini mi örnek gösteriyorsunuz,işte şimdi ben gülümsüyorum sn.Mustad'af

    " Kur'anda başörtüsüne dair ayet yok öyle mi?
    Aynı kitabı okuduğumuzu sanıyordum
    ve hala sanmaya devam edeceğim."

    Evet sn.Mustad'af ben de sanmıyorum,bana Kur'an'dan " algılanagelmişlik ve tevatür " hariç net bir tane ayet gösterin içinde " başınızı örtün " diyen.Ki o zaman doğru çıksın ortaya.

    Ayrıca bir ufak not Buhari'nin yazdığına göre Recm ayeti keçi tarafından yenen ancak hükmü baki kalan bir kanun ve de Hz.Ömer Allah'tan çok kullardan çekinen biri.Acaba ne kadarı doğru?Oyüzden Buhari'nin ilettiklerine her zaman şüpheyle bakarım.

    Ve yine küçük bir not ,burada konu kesin olanın tartışılması değil,örneğin namaz farz mı değil mi tartışması yok neden çünkü namaz kesin olarak farz!Oysaki kaç vakit işte tartışılan konu odur Kur'an 3 vakit der,İlmuhaller ve kaynaklar 5 vakit der.Bu duruma göre tartışmayıp Kur'an'ın dediğini bir kenara bırakıp 5 vakti birileri kaynaklarına yazdı diye aynen kabul mü edelim?

    İşte meselenin özü burada yatıyor nasıl ki 3 vakti de kabul eden,5 vakti de kabul eden " Müslümandır " diyorsak,başını örtmeyen için de " Başörtüsü müslüman kadının kuralıdır " diyemeyiz çünkü örtmeyen de başörtüsünün emir olmadığına inanmaktadır.Sanırım anlatabilmişimdir.Konunun özü bu.

    Sağlıcakla kalınız.
    sn bursali68,
    Ben yineliyorum.
    Başörtüsü Müslüman kadının görevidir,
    Ve o görevi bilerek ihmal edenler günahkar olur.
    Siz hal tutturmuşsunuz bir "yok" "göremedim",gidiyorsunuz.
    Ayetlerin indiği dönemde nasıl algılanıp yaşama geçirdiğine dair verdiğimiz örnelkler gerçeği gösteriyor.
    Ayrıca Sahabe hanımları "sanki örtü ayeti inene kadar,(o argo ile yazdığınız yer)açık olarak geziyorlardı,örtü emri gelince oralar da örtündü"gibi laflar etmişsiniz.Dilerim dalgınlıkla yazılmıştır.Onlar zaten başları dışında örtülüydüler.Nur ve Ahzab sureleri nazil olunca,içeride/dışarıdaki giysileri değişti

    Namaz vaktini 3'e indirme,daha doğrusu "Rasulullahın beş vakit kılmış/kıldırmış olmasını "unutarak ayetleri "zihninize uydurma çabanızı da yadırgıyorum.
    Şimdi sizin gibi,Rasulullah yokmuş,yaşamamış gibi(varsayarak) ayetlerden yola çıkıp 5 vakti bulanlara ne diyeceğiz o zaman.
    Merak ediyorsanız Elmalıdan bakabilirsiniz.Orada 5 olduğu isbat edilmiştir.

    Hadis konusunda elbette titiz olmak gerek.Çünkü onlar la reybe fih değiller.İçine vahyden süzülmeyen şeylerin katılması da sözkonusudur.Ancak böyle bir ihtimal,"Sanki Rasulullah hiç yaşamamış gibi" hadis derlemelerini "yok sayacak kadar" şüpheli davranmayı gerektirmez.

    Ortada ayeti nakzeden bir durum sözkonusu ise,zaten bizim onu kabullenmemiz mümkün değildir.

    Allahu A'lem.
    Kollarımda tutuk demir halkalar!

  10. #20
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı Mustad'af´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    sn bursali68,
    Ben yineliyorum.
    Başörtüsü Müslüman kadının görevidir,
    Ve o görevi bilerek ihmal edenler günahkar olur.
    Siz hal tutturmuşsunuz bir "yok" "göremedim",gidiyorsunuz.
    Ayetlerin indiği dönemde nasıl algılanıp yaşama geçirdiğine dair verdiğimiz örnelkler gerçeği gösteriyor.
    Ayrıca Sahabe hanımları "sanki örtü ayeti inene kadar,(o argo ile yazdığınız yer)açık olarak geziyorlardı,örtü emri gelince oralar da örtündü"gibi laflar etmişsiniz.Dilerim dalgınlıkla yazılmıştır.Onlar zaten başları dışında örtülüydüler.Nur ve Ahzab sureleri nazil olunca,içeride/dışarıdaki giysileri değişti

    Namaz vaktini 3'e indirme,daha doğrusu "Rasulullahın beş vakit kılmış/kıldırmış olmasını "unutarak ayetleri "zihninize uydurma çabanızı da yadırgıyorum.
    Şimdi sizin gibi,Rasulullah yokmuş,yaşamamış gibi(varsayarak) ayetlerden yola çıkıp 5 vakti bulanlara ne diyeceğiz o zaman.
    Merak ediyorsanız Elmalıdan bakabilirsiniz.Orada 5 olduğu isbat edilmiştir.

    Hadis konusunda elbette titiz olmak gerek.Çünkü onlar la reybe fih değiller.İçine vahyden süzülmeyen şeylerin katılması da sözkonusudur.Ancak böyle bir ihtimal,"Sanki Rasulullah hiç yaşamamış gibi" hadis derlemelerini "yok sayacak kadar" şüpheli davranmayı gerektirmez.

    Ortada ayeti nakzeden bir durum sözkonusu ise,zaten bizim onu kabullenmemiz mümkün değildir.

    Allahu A'lem.
    Sn.Mustad'af,yazdıklarımın hepsini gayet bilinçli olarak yazıyorum.O yüzden bu konularda tereddütüm yoktur.Tereddüt duyduğum konularda araştırırım merak etmeyiniz.

    Buna bağlı olarak ;

    1-) " Ayrıca Sahabe hanımları "sanki örtü ayeti inene kadar,(o argo ile yazdığınız yer)açık olarak geziyorlardı..." Ne yazıkki bukadarını ben bilemem ancak örtünmenin " cinsel objeler " içerdiğini anlatan bir ayet.

    2-) Sn.mopsy de bir ara namaz ile ilgili bir başlık açarak çok geniş bir biçimde irdeledi,irdelenenleri de irdeledi.Bunu sadece ben söylemiyorum.Hz.Peygamberin yaptıklarına ettiklerine,söylediklerine şahit olanlardan kaçı " yaşatıldı ".Büyük bir çoğunluğunun ne yazık ki şehid edildi,kalanların da güvenilirliği güvenilirliğinden öte gerçekten gördükleri ve şahit oldukları noktasında şüpheler oldukça geniş.

    Ayrıca " ekiymussalat " Hud 114 ve İsra 78 " den başka hiç bir ayette yoktur.Meallerde bunun dışında namaz ayeti çoktur toplarsanız 5 değil 6,7 vakitler dahi çıkar.Oysaki Hud114 ve İsra78 e göre 3 vakittir sn.Mustad'af,Elmalılı'da da,Suat Yıldırım'da da,Y.Nuri Öztürk'de de...de de.

    Bu arada Elmalılı'nın ispatını buraya ayetleri yazarak 5 vakti ortaya koyunuz!!!

    3-) " hadis derlemelerini "yok sayacak kadar..." Evet aynen katılıyorum hadis derlemeleri dini dinamitliyor.Kıstası koyuyor,başka türü olmaz diyor!!!Belli döneme kadar " sahih hadis " sayılanlar daha sonra güvenilmez hadis listesine girebiliyor,daha geçenlerde Diyanet sıraladı bazı listeleri.Hz.Peygamberimizin döneminde yazılmış bir hadis kaynağı getirin de tartışalım,bulabilirseniz.En erken yazılan hadis derlemeleri kaynakları Hz.Peygamberimizden 200-220 yıl sonra yazılmış derlemelerdir.Siz şimdi bunu da siz uyduruyorsunuz diyeceksiniz,canınız sağolsun ne diyeyim.Hadis kitap ve derlemelerine güvenmemek ne zamandan beri Hz.Peygamberimizin yaşamamışlığıyla bir oluyor,bu düşünce sabit fikir değildir de nedir.Tarikat/Mezhep...şeyh ve şeyçiklerinin söylemleri gibi bir söz sarfediyorsunuz gibi geliyor.

    4-) İşte Kur'an'da ve İslamın Şartlarında yeri olmayan bir hüküm " Başörtüsü Müslüman kadının görevidir,Ve o görevi bilerek ihmal edenler günahkar olur..." Günah olmayanı günah saymak ne derece doğru???

    Her tartışmada yeni bir yaşa giriyorum,yaşlanıyorum galiba.

    Sağlıcakla kalınız.

Benzer Konular

  1. Görev Yöneticisi'ne doping
    dogangunes Tarafından windows (xp,vista) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 07-09-2010, 03:23 AM
  2. Delphi [Görev Sonlandırıcı.]
    beyazadam Tarafından Programlama Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 12-03-2009, 03:44 PM
  3. Başörtüsü Din Emri Değil, Dini İstismardır!
    bulenttttttt Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 25-01-2009, 07:21 PM
  4. Cumhurbaşkanının Görev ve Yetkileri
    dogangunes Tarafından Hukuk Forum Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 06-09-2007, 12:53 AM
  5. GÖREV İSTİYORUM !!
    desperado1 Tarafından Sizden Yonetime! Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 07-08-2007, 06:20 PM
Yukarı Çık