1. Sayfa, Toplam 2 12 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 Toplam: 16

Konu: Hatim-olu

  1. #1
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647

    Hatim-olu

    Selam!

    Kur’an’in bastan sona okunmasina HATMETME/HATIM ETME denir.
    Kur’an diriler icin gelmistir.Baglaminda faydasi da dirileredir.
    36.70. Diri olanı uyarsın ve gerçeği örten nankörler/inkârcılar aleyhine söz hak olsun diye indirilmiştir.

    Islam dininde Kur’an okuyarak oluleri cennete gondermek/
    gunahlarini af ettirmek mumkun degildir.

    Insanlar yasamlarinda ne yaptilarsa ahirette onu bulacaklardir.
    Kur’an’in bu iddaasi geride kalanlarin calismasiyla bosa cikarilamaz.
    7.43. Biz onların göğüslerinde kinden ne varsa çekip almışız. Altlarından ırmaklar akar. Derler ki: "Bizi buna ulaştıran Allah'a hamd olsun. Eğer Allah bize hidayet vermeseydi biz doğruya ermeyecektik. Andolsun, Rabbimiz'in elçileri hak ile geldiler." Onlara: "İşte bu, yaptıklarınıza karşılık olarak mirasçı kılındığınız cennettir" diye seslenilecek.
    ... yaptıklarınıza karşılık olarak...
    7.96. Eğer o ülkeler halkı inansalardı ve korkup-sakınsalardı, gerçekten üzerlerine hem gökten, hem yerden bolluklar açardık; ancak onlar yalanladılar, Biz de onları kazanageldikleri nedeniyle yakalayıverdik.
    ... onları kazanageldikleri nedeniyle....
    Olenlerin geride kalanlari onlar icin Kur’an okuyup,sevabini onlara verilmesini dileyerek onlari kurtaramazlar.Yani;”Kimse kimse icin bir karsilik odeyemez.”
    2.48. Ve sakının o günden ki, hiçbir benlik bir başka benliğin her hangi bir şeyi için karşılık ödemez; hiçbir benlikten şefaat kabul edilmez, hiçbir benlikten fidye alınmaz. Ve onlara yardım da edilmez.
    ... bir başka benliğin her hangi bir şeyi için karşılık ödemez...
    Muhammed as doneminde boyle bir uygulama yapilmamistir.
    Zaten oluler adina hatim indirmek diye bir uygulama,Kur’an’in prensiblerine aykiridir.

    Kur’an’in okunmasindan onu okuyan fayda saglar.
    Ogrendiklerini YASAMINDA uygular,gunahlardan uzak kalir.
    Ibadetleri yerine getirir.Zikir ve teblige yonelir.
    Ancak olunun bunlari uygulayacak bir yasamida yoktur.

  2. #2
    Üyecik Mücahide - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Nerden
    Alem-i Ervah
    Mesaj
    28
    Rep Gücü
    523
    Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Kabirdeki ölü, denize düşüp, imdat diye bağıran kimseye benzer. Boğulurken, kendisini kurtaracak birini beklediği gibi, ölü de, bir dua gözler.) [Deylemi]

    Okuduğumuz bir hatimden hasıl olacak sevabı da bağışlayabiliriz ki bizden beklemektedirler.
    Bir kimse, farz olsun, nafile olsun, herhangi bir ibadeti yaparken veya yaptıktan sonra, sevabını, ölü, diri herkese hediye edebilir.

    Namaz, oruç, hac, umre, sadaka, Kur'an-ı kerim okumak, evliyanın kabrini ziyaret, kurban, zikir gibi ibadetlerin sevapları başkasına hediye edilebilir. Hediye edenin kendi sevabından hiç azalmadan, bütün müminlere de sevabı erişir. Yani sevap, hediye edilenlere, taksim edilmeden, herbirine bütünü kadar erişir.

    Her ibadetin sevabı, Resulullah efendimizin mübarek ruhuna da gönderilebilir. İbni Ömer hazretleri, Peygamber efendimiz için umre yapmıştır.

    İbn-is Serrac hazretleri de Resulullah efendimiz için onbinden fazla hatim okumuş, mübarek ruhu için kurban kesmişti. (Hidaye)

    Görüldüğü gibi, ölü için Kur'an-ı kerim okunur. "Okunan Kur'anın sevabı ölüye gitmez" diyenlerin yanlış söyledikleri açıktır.

    Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Kabristandan geçen kimse 11 ihlas okuyup, sevabını kabirdekilere hediye ederse, ölü adedince sevap verilir.)

    Allahü Teala'nın Resulu (aleyhisselam) böyle bildirmişken prensiplere aykırıdır falan filan diyerek müslümanları bu faydalı işten menetmenin vebali ahirette çok ağır olacaktır.

  3. #3
    1. Hikaye yarışma birincisi
    2. Avatar yarışma birincisi
    Venhar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Nerden
    Bilmiyorum :)
    Mesaj
    4.887
    Rep Gücü
    81913
    Sayın mopsy
    size katılmıyorum şöyleki
    peygamber efendimiz ve diğer peygamberler ,ashabı güzin ve ehlibeyt ki bunlar cennetle müjdelenen kşiler oldukları halde
    hatimlerimizde okuduğumuz yasinlerde önce onların isimleri zikredilir.
    tabiki hayatta olan kişiler kuranı kerimi okuyup kendilerine çeki düzen vermeleri gerektiği gibi ölen yakınlarımızada okumamız gerekiyor.

  4. #4
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Sn.Mucahide Islam da bir genel kabul vardir.
    kur'an'a bakilir.ACIK nas varsa konu kapanir.
    Eger Kur'an'da yoksa kutub-i sidde deki sahih kabul edilen
    Hadislere bakilir.burda da bulunamazsa
    Kur'an ve Sunnete raci olan icmaya,
    Yoksa Kiyasa basvurulur.

    Simdi bakin:
    Allah cc diyor ki:
    36.70. Diri olanı uyarsın ve gerçeği örten nankörler/inkârcılar aleyhine söz hak olsun diye indirilmiştir.

    ACIK NET!
    Sizde diyorsunz ki;"Hayir oluler icinde gelmistir."
    Bende diyorum ki dikkat edin, ayetin son bolumunde TEHDIT VAR!

    saydim 4 adet Allah cc sozu yazmisim.
    Bir onceki konuda 19 ayete hayir diyen,bu konuda 4 ayete evet demez.
    Haklisiniz az olmus.Kabahat benim.....

    27.80.Sen, ölülere işittiremezsin. Eğer dönüp giderlerse, sağırlara da çağrıyı duyuramazsın.
    30.52.Artık sen, ölülere işittiremezsin. Dönüp gittikleri takdirde sağırlara da çağrıyı duyuramazsın.
    35.22.Diriler de eşit olmaz, ölüler de. Allah dilediğine/dileyene işittirir. Ama sen, kabirlerdekilere işittiremezsin!

    Kur'an mujdeliyicidir de oluyu neyle mujdeliyeceksiniz.?
    36.11.Sen ancak o zikire/Kur'an'a uyan ve görmediği halde Rahman'dan korkan kimseyi uyarırsın. Böylesini, bir bağışlanma ve seçkin bir ödülle müjdele!

    Yetmezse soyleyin yazmaya devam edeyim....

  5. #5
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Alıntı MEKSELİNA´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sayın mopsy
    size katılmıyorum şöyleki
    peygamber efendimiz ve diğer peygamberler ,ashabı güzin ve ehlibeyt ki bunlar cennetle müjdelenen kşiler oldukları halde
    hatimlerimizde okuduğumuz yasinlerde önce onların isimleri zikredilir.
    tabiki hayatta olan kişiler kuranı kerimi okuyup kendilerine çeki düzen vermeleri gerektiği gibi ölen yakınlarımızada okumamız gerekiyor.
    SN.MEKSELINA;

    Aninca ne oluyor?Kendilerine saygi gosteriyoruz.
    Ne var bunda?

    Hatimlerde;yani Kur'an okumalarinda BASLARKEN
    Euzu ve besmele okunur-Kur'an
    Fatihaya besmele ile baslanmasi
    Oku seni yaratan Rabb'inin adiyla oku
    Ve
    Kur'an okurken seytandan Allah cc na sigin
    Ayetleri delillerdir.

    Sizin iddaaniza delil hangi Allah cc sozudur merak ettim.

    Bunun disindakiler insanlarin SONRADAN koyduklari rituellerdir.

  6. #6
    Üyecik Mücahide - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Nerden
    Alem-i Ervah
    Mesaj
    28
    Rep Gücü
    523
    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam!

    Sn.Mucahide Islam da bir genel kabul vardir.
    kur'an'a bakilir.ACIK nas varsa konu kapanir.
    Eger Kur'an'da yoksa kutub-i sidde deki sahih kabul edilen
    Hadislere bakilir.burda da bulunamazsa
    Kur'an ve Sunnete raci olan icmaya,
    Yoksa Kiyasa basvurulur.

    Simdi bakin:
    Allah cc diyor ki:
    36.70. Diri olanı uyarsın ve gerçeği örten nankörler/inkârcılar aleyhine söz hak olsun diye indirilmiştir.

    ACIK NET!
    Sizde diyorsunz ki;"Hayir oluler icinde gelmistir."
    Bende diyorum ki dikkat edin, ayetin son bolumunde TEHDIT VAR!

    saydim 4 adet Allah cc sozu yazmisim.
    Bir onceki konuda 19 ayete hayir diyen,bu konuda 4 ayete evet demez.
    Haklisiniz az olmus.Kabahat benim.....

    27.80.Sen, ölülere işittiremezsin. Eğer dönüp giderlerse, sağırlara da çağrıyı duyuramazsın.
    30.52.Artık sen, ölülere işittiremezsin. Dönüp gittikleri takdirde sağırlara da çağrıyı duyuramazsın.
    35.22.Diriler de eşit olmaz, ölüler de. Allah dilediğine/dileyene işittirir. Ama sen, kabirlerdekilere işittiremezsin!

    Kur'an mujdeliyicidir de oluyu neyle mujdeliyeceksiniz.?
    36.11.Sen ancak o zikire/Kur'an'a uyan ve görmediği halde Rahman'dan korkan kimseyi uyarırsın. Böylesini, bir bağışlanma ve seçkin bir ödülle müjdele!

    Yetmezse soyleyin yazmaya devam edeyim....

    Kuran-ı Kerim'i basite indirmek ve mucize değil de sıradan bir kitap olarak göstermek için oynanan çeşitli oyunların ve tuzakların sonucu olrak ortaya atılmış fikirlerden ibaret bu yazdıklarınız. Daha fazla yazmaya zahmet etmeyin...


    Ölülerin işittiğine dair hadis-i şerifler ve ölülerin Rableri indinde diri olduğunu bildiren ayeti kerimeleri inkar mı ediyorsunuz? İşiten ruhtur. Ruhsuz beden bir işe yaramaz. Ama bedensiz ruh, nimet veya azaba duçar olur. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:

    (Müminlerin ruhları 7. kat göktedir. Orada Cennetteki makamlarını seyrederler.) [Deylemi]

    Hızır aleyhisselam gibi bir çok kişinin ruhunun iş yaptığı görülmüştür. Bu bakımdan Allah yolunda ölmüş kimselere ölü bile demek caiz olmaz. İki âyet meali şöyledir:

    (Allah yolunda öldürülenleri ölü sanmayın, onlar, Rableri indinde diridir, rızıklanır.) [Al-i İmran 169]

    (Allah yolunda öldürülenlere ölü demeyin! Onlar diridir; ama siz anlayamazsınız.) [Bekara 154]

    Allah yolunda öldürülenler şehiddir. Şehidden daha üstün olan Peygamber efendimize nasıl ölü denir! O âlemlere rahmet olarak gönderilmiştir, bütün âlemler Onun hürmetine yaratılmıştır. Şehidler gibi Peygamberlerin bedenleri de çürümez. Beş hadis-i şerif meali şöyledir:
    (Toprak, Peygamberlerin vücudunu çürütmez. Bir mümin salevat okuyunca, bir melek bana haber verir, "Falan oğlu filan, sana selam söyledi" der.) [İbni Mace]

    (Peygamberlerin vücudunu toprak çürütmez.) [Ebu Davud]

    (Her Peygamber, kabrinde diri olup namaz kılar.) [Beyheki, Ebu Ya’la]

    (Ölü kabre konurken, ayak seslerini işitir.) [Buhari]

    (Ölüler yaptığınız iyi işlerinize sevinir, kötü işlerinize üzülürler.) [İbni Ebiddünya]

    Resulullahın Hayber’de yediği zehirli et, ölüm hastalığında etkisini gösterdi ve şehid olmasına sebep oldu. (Mevahib-i ledünniyye)

    Ölülere işittiremezsin âyeti şu mealdedir:
    (Elbette sen ölülere işittiremezsin. Arkalarını dönüp kaçan sağırlara da bu daveti işittiremezsin. Hem sen o körleri sapıklıklarını bıraktırıp, hidayet verici de değilsin. Sen ancak âyetlerimize iman edecek kimselerden başkasına işittiremezsin.) [Neml 27/80-81]

    Buradaki sağırların da kulaklarının sağır olmadığı, körlerin de gözlerinin kör olmadığı, ölünün de gerçek ölü olmadığı açıktır. Bir de davet ve hidayet kelimeleri geçiyor. Demek ki maksat işittirmek veya göstermek değil, onları hidayete davet etmektir. Âyetin devamında, (Sen ancak iman edeceklere işittirebilirsin) deniyor. Ötekilerin ise iman etmeyecek kâfirler olduğu da pek açıktır.
    Sen ölüleri imana kavuşturamazsın denmez ki. Sen ancak iman edeceklere işittirebilirsin deniyor ki, işittirmenin kabul ettirmek olduğu bütün tefsirlerde bildiriliyor. Bu âyetin tefsirlerdeki açıklaması şöyledir:
    (Ey Resulüm, sen ölüden farksız olan kâfirleri hidayete erdiremezsin, hakkı işitmek istemeyen ve hakikati göremeyen kâfirleri de hidayete kavuşturamazsın. Sen ancak iman edeceklere Müslümanlığı kabul ettirebilirsin.) [Beydavi]

    Resulullah efendimiz, Bedir’de öldürülen kâfirlerin gömüldüğü çukurun başına gelip, ölülerin ve babalarının isimlerini birer birer söyleyerek,
    (Rabbinizin, size söz verdiğine kavuştunuz mu? Ben, Rabbimin söz verdiği zafere kavuştum) buyurdu.
    Hazret-i Ömer, (Ya Resulallah, cansız ölülere neden söylüyorsun?) dedi.
    Resulullah, (Rabbimin hakkı için söylüyorum ki, siz beni onlardan daha iyi işitmezsiniz. Fakat cevap veremezler) buyurdu. (Buhari, Müslim)
    [Hazret-i Ömer’in ölünün işittiğini bildiği halde böyle sorması, dindeki bir hükmün vesika haline gelmesi içindir.]

  7. #7
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Sn Mucahide once bir hatirlatma ile basliyayim istedim.
    Umarim kirilmazsiniz.(Konu basligi harici oldugu icin)

    4.86. Size bir selâm verildiği zaman, ondan daha güzeliyle veya aynı selamla karşılık verin. Şüphesiz Allah her şeyin hesabını gereği gibi yapandır.

    Simdi yaziniza donersek...
    Kuran-ı Kerim'i basite indirmek ve mucize değil de sıradan bir kitap olarak göstermek için oynanan çeşitli oyunların ve tuzakların sonucu olrak ortaya atılmış fikirlerden ibaret bu yazdıklarınız. Daha fazla yazmaya zahmet etmeyin...
    Estafirullah! Kur’an’i yazmak asla zahmet olmaz.
    Allah cc nun ”Namaz kil!” gibi ”Teblig et” emride farzdir.
    Ama sizi rahatsiz etmis.Yazmiyayim.
    Ölülerin işittiğine dair hadis-i şerifler ve ölülerin Rableri indinde diri olduğunu bildiren ayeti kerimeleri inkar mı ediyorsunuz?
    Sn.Mucahide yine beni gulumsettiniz.
    Yazdiginizi okumadiginiza eminim.
    Bakin simdi;
    .... Rableri indinde diri.....
    Nerede diriler? AHIRETTE!Dunyada degil,dunyada oluler.
    Ayrica cimbizlanmisi buraya tasimissiniz.Cunku;
    ..... ölülerin Rableri indinde diri olduğunu.....
    Bildiren ayet yok ki inkar etmis olalim.
    Sehitlerle ilgili ozel bir konum var.Sanirim bu ozeli kirpip
    Genel hale getirip iddaaniza mesnet yapmak istemissiniz.
    Size bir ayeti daha hatirlatmama izin verin.

    7.162. Onların zulme sapanları, bir sözü, kendilerine söylenenin dışında bir sözle değiştirdiler. Bunun üzerine biz de üzerlerine gökten bir pislik azabı saldık; çünkü zulmediyorlardı.
    ...bir sözü, kendilerine söylenenin dışında bir sözle değiştirdiler....

    Yukariya kendi bilginizi yazip altada sorularla Islamiyet,dinimiz Islam vb
    Sitelerinden masallari copy’liyorsunuz.
    Ve kendi kendinizi yalanlamis oluyorsunuz.

    Bakin altta yazilmis copy icinde 2 tane dinin sahibinin sozu var.
    Orada sizin yazdiginizi dagitiyor.

    3.169. Allah yolunda öldürülmüş olanları ölüler sanma sakın. Hayır! Onlar diridirler. Rablerinin katında rızıklandırılıyorlar.
    ... Allah yolunda öldürülmüş...

    2.154. Allah yolunda öldürülenler için "ölüler" demeyin. Tam aksine, onlar dirilerdir ama siz farkında olmazsınız.
    ... Allah yolunda öldürülenler...

    KELIMELERI KAYDIRARAK MASALI GERCEK YAPAMAZSINIZ.

    Ben Kur’an’in olulerle ilgili Iddaasini ayetlerle acikladim.
    Siz bu ayetlere yalan mi diyorsunuz ki RIVAYETLER yaziyorsunuz?
    Yani bunlar masal dogrusu budur gibi.....

  8. #8
    Üyecik Mücahide - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Nerden
    Alem-i Ervah
    Mesaj
    28
    Rep Gücü
    523
    Resulullah efendimiz, Bedir’de öldürülen kâfirlerin gömüldüğü çukurun başına gelip, ölülerin ve babalarının isimlerini birer birer söyleyerek,
    (Rabbinizin, size söz verdiğine kavuştunuz mu? Ben, Rabbimin söz verdiği zafere kavuştum) buyurdu.
    Hazret-i Ömer, (Ya Resulallah, cansız ölülere neden söylüyorsun?) dedi.
    Resulullah, (Rabbimin hakkı için söylüyorum ki, siz beni onlardan daha iyi işitmezsiniz. Fakat cevap veremezler) buyurdu. (Buhari, Müslim)
    Madem ki masaldır, yalandır diye bir iddianız var,
    madem ki İmam-ı Buhari ve İmam-ı Müslim gibi büyük hadis alimlerini yalancılıkla
    itham ediyorsunuz,
    bunun için deliliniz ve dayanağınız nedir?

    15 asırdır, bütün müminler, ölülerinin arkasından dua, tesbihat ve hatim okuyagelmişlerken ve
    Peygamber efendimiz [COLOR="Black"](Kabirdeki ölü, denize düşüp, imdat diye bağıran kimseye benzer. Boğulurken, kendisini kurtaracak birini beklediği gibi, ölü de, bir dua gözler.) [/COLOR][Deylemi] buyurmuşken
    siz nereden hükmediyorsunuz, ölünün arkasından hatim okunmayacağına?

  9. #9
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Merhaba!

    Sn.Mucahide boyle paylasim olmaz.
    Ben size saygisizlik olmasin diye cumle cumle alinti yapip karsilik yaziyorum.
    Bu karsiliklarda Allah cc ayeleri baskin cikinca hemen bana saldiriyorsunuz.
    Gelin o ayetlerle curuyen sozunuzu Allah cc nun BASKA ayetlerini yazarak ayaga kaldirin.
    Kaldiracak ayet bulamazsaniz sozunuzu degistirdiginizi yazin
    Yeni dusunceniz uzerinden paylasalim.
    Cunku ben buraya bizi okuyan 3. sahislarin karar vermesi icin yaziyorum.
    Yani teblig amacli yazilar bunlar.

    Yine size saygili olma adina son yaziniza cevap yazayim.
    Sizde bir onceki yazimi degerlendirin.Lutfen Allah cc ayetleriyle.

    SIMDI:
    Mücahide;Madem ki masaldır, yalandır diye bir iddianız var,
    madem ki İmam-ı Buhari ve İmam-ı Müslim gibi büyük hadis alimlerini yalancılıkla
    itham ediyorsunuz,
    bunun için deliliniz ve dayanağınız nedir?
    Buhari,Muslim hocalari kim yalancilikla sucluyor?
    BEN SIZI UYARDIM onlari degil.
    Onlar bu sozler RIVAYETTIR demisler.
    Ustlerine RAVI senetlerini koymuslar.

    Onar boylece Peygamber DEDI degil DEMIS dediler.
    RIVAYETI reddeden sizsiniz.DEMISI reddeden sizsiniz.

    Yazilani mi okumadiniz?
    Yoksa kizdinizda mi boyle yaziyorsunuz anlamadim.
    Ama iki halde de dogru yapmadiginiz kesin.

    siz nereden hükmediyorsunuz, ölünün arkasından hatim okunmayacağına?
    Sn.Mucahide hukum olduguna gore Kur'an konusacak demektir degil mi?
    Anlasilan yazilan ayetler yetmemis hala RIVAYET yaziyorsunuz.
    Biz de devam ederiz Kur'an'a.Merak etmeyin.

    Not:Hadis yazacaksaniz sahihlere yonelin.
    Hele hele Deylemi,Beyheki...vb. hocalarin kitaplarina aldiklari RIVAYETLERI YAZMAYIN.
    Bunlara bir baslik acarsam Arabi Hocayi mumla arattiklarini herkes ogrenir.

    Size bir daha hatirlatiyorum:
    Sn.Mucahide Islam da bir genel kabul vardir.
    kur'an'a bakilir.ACIK nas varsa konu kapanir.
    Eger Kur'an'da yoksa kutub-i sidde deki sahih kabul edilen
    Hadislere bakilir.burda da bulunamazsa
    Kur'an ve Sunnete raci olan icmaya,
    Yoksa Kiyasa basvurulur.
    Konu mopsy tarafından (14-10-2009 Saat 11:47 AM ) değiştirilmiştir.

  10. #10
    2.imza yarışma birincisi nefisetülilm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2009
    Nerden
    İstanbul'da, İstanbulluyum...
    Yaş
    42
    Mesaj
    705
    Blog Mesajları
    19
    Rep Gücü
    7085

    Sevab bağışlamak


    İbadetler üç kısımdır:


    1- Zekât, sadaka ve kefaretler gibi yalnız malla yapılan ibadetlerin sevabını ölü diri herkese bağışlamak caizdir.

    2- Hac gibi, hem beden, hem malla yapılan ibadetlerin sevabını bağışlamak caizdir.

    3- Yalnız bedenle yapılan namaz, oruç, tesbih, tehlil, tahmid ve Kur’an-ı kerim okumak, dua etmek gibi ibadetlerin sevabını bağışlamak da caizdir. Bir kimse, herhangi bir ibadeti yaparken veya yaptıktan sonra, mesela namaz, oruç, sadaka, Kur’an-ı kerim okumak, hac, umre, evliyanın kabrini ziyaret ve ölüye kefen vermek gibi ibadetleri yaparken sevabını ölü diri, başkasına hediye etmeye niyet edebilir. (Etfal-ül müslimin)

    İmam-ı Şafii ve imam-ı Malik hazretleri, (Yalnız beden ile yapılan ibadetlerin sevapları ölüye hediye edilmez) dediler. Fakat sonradan gelen Şafii âlimleri, (Ya Rabbi! Okuduğumdan hasıl olan sevabın mislini ölülere vasıl et!) gibi dua edince, vasıl olacağını bildirdiler.

    Görüldüğü gibi, ölü için Kur'an-ı kerim okunur. "Okunan Kur'anın sevabı ölüye gitmez" diyenlerin yanlış söyledikleri açıktır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Kabristandan geçen kimse 11 ihlas okuyup, sevabını kabirdekilere hediye ederse, ölü adedince sevap verilir.) [İ.Ahlakı]

    Bir kimse, farz olsun, nafile olsun, herhangi bir ibadeti yaparken veya yaptıktan sonra, sevabını, ölü, diri herkese hediye edebilir.

    Namaz, oruç, hac, umre, sadaka, Kur'an-ı kerim okumak, evliyanın kabrini ziyaret, kurban, zikir gibi ibadetlerin sevapları başkasına hediye edilebilir. Hediye edenin kendi sevabından hiç azalmadan, bütün müminlere de sevabı erişir. Yani sevap, hediye edilenlere, taksim edilmeden, herbirine bütünü kadar erişir.

    Her ibadetin sevabı, Resulullah efendimizin mübarek ruhuna da gönderilebilir. İbni Ömer hazretleri, Peygamber efendimiz için umre yapmıştır.

    İbn-is Serrac hazretleri de Resulullah efendimiz için onbinden fazla hatim okumuş, mübarek ruhu için kurban kesmişti. (Hidaye)

    Şu halde, her mümin yaptığı ibadetlerin sevaplarını, başta Peygamber efendimiz olmak üzere, ana-babasına ve bütün müminlere hediye etmelidir! Sevabı hepsine de gider. Kendi sevabından da bir şey eksilmez.

    Amel defteri kapanmaz
    Bazı kimseler, ölmüş olan birinin amel defteri kapandığına göre, onun için dua etmenin, sadaka vermenin, kurban kesmenin, Fatiha okumanın veya dua etmenin bir faydası olmadığını söylüyorlar. Her gün dinin bir emrini tenkit ederek, sorgulayarak. Müslümanları dinimizden soğutmaya çalışıyorlar. Bir kimse ölünce amel defteri kapanmaz. Yani ona sevap gönderilmezse sevap alamaz. Gönderen olursa alır. Bir hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Bir mümin vefat edince her ameli kesilir. Yalnız üç amelinin sevabı, amel defterine yazılmaya devam eder. Bunlar, sadaka-i cariyelerinin, faydalı kitaplarının ve salih çocuklarının kendisi için ettikleri dua ve istiğfarların sevaplarıdır.) [Ebuşşeyh]

    Bu hadis-i şerif amel defterinin kapanmadığını gösteriyor. Burada bildirilen üç amel nedir?
    Sadaka-i cariye, devam eden hayır hasenat demektir. Cami, çeşme yol yapmak, ağaç dikmek, mektep yapmak, su kanalları yapmak gibi, insanlara faydası dokunan bütün işlerdir. Bunlar ise sayılmayacak kadar çoktur.

    Faydalı eser bırakmak, dinimize dünyamıza faydalı olan her eser buna dahildir. Fıkıh kitabı, tefsir kitabı, ilmihal kitabı, tıp kitabı, fizik, kimya kitabı faydalı kitaplardandır. Kasetler, Cd ler, filmler faydalı olmak şartı ile hepsi sadaka-i cariye hükmündedir. Faydalı bir radyo, faydalı televizyon, faydalı gazete, faydalı dergi, faydalı bir internet sitesi gibi her çeşit yayın, sadaka-i cariyeye dahildir.

    Salih çocukların duası ve istiğfarları, birer sadaka-i cariyedir. Yani ana babanın defterine hep sevap yazılmasına sebep olurlar. Çocuklar, ölmüş ana babaları için, kurban keserse, Fatiha okursa, sadaka verirse, yemek yedirirse, yahut dua ederse ana babasının günahları affolur, amel defterlerine sevap yazılır. Mesela İbrahim aleyhisselam (Ey Rabbimiz, [Kıyamette] hesaba çekildiği gün, beni, ana-babamı ve bütün müminleri mağfiret et) diye dua etmiştir. (İbrahim 41)

    Bu âyet-i kerimede bir müminin duası ile diğer müminlerin günahları affediliyor ki, böyle dua edilmesi emredilmiştir. Duanın fazileti hakkındaki hadis-i şeriflerden birkaçı şöyledir:
    (Dirilerin de ölülere hediyesi, onlar için dua ve istiğfar etmektir.) [Deylemi]

    (Defnedilen kardeşiniz, şimdi sorguya çekiliyor, ona dua edin!) [Ebu Davud]

    (Cenaze namazında, üç saf cemaat bulunan mümin, Cennete girer.) [Tirmizi]

    Ölü için dua edilir, Kur'an-ı kerim okunur, sadaka verilir. Sadece onlar için namaz kılınmaz ve oruç tutulmaz; fakat bunların sevapları bağışlanır. Tahtavi haşiyesinde buyuruluyor ki:
    (Bir kimsenin, kaza edemediği namazlarının iskâtının yapılması için bütün âlimlerin sözbirliği vardır. Namazın iskâtı olmaz demek çok yanlıştır. Çünkü bu hususta mezheplerin icmaı vardır. [Nesai’deki] hadis-i şerifte (Bir kimse, başkası yerine oruç tutamaz ve namaz kılamaz. Ama onun orucu ve namazı için fakir doyurur) buyuruldu.) [s.356]
    Nimet-i İslam’daki bu hadis-i şerif, Dürer’de de mevcuttur.

    Oruç, namaz, sadaka ve diğer ibadetlerin sevabını başkalarına bağışlamak caizdir. (Hidaye)

    Tatarhaniyye fetva kitabında (Sadaka veren kimse, sevabının bütün müminlere verilmesi için niyet ederse, kendi sevabından hiç azalmadan, bütün müminlere de sevabı erişir. Ehl-i sünnet mezhebi böyledir) buyuruldu. (Redd-ül-muhtar)

    Ölüye sevap günah yazılması
    Ölenin ameli kesilir. Ama iyi veya kötü çığır açanların ve sadaka-i cariye bırakanların ameli kesilmez. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
    (Dinimizde iyi bir çığır açana, bunun sevabı ile bununla amel edenlerin sevabı verilir, o çığırda [o yolda] gidenlerin sevabından da hiçbir şey eksilmez. Dinimizde kötü bir çığır açana da, bunun günahı ile, bununla amel edenlerin günahı verilir, o kötü yolda gidenlerin günahından da hiçbir şey eksilmez.) [Müslim]

    (İyi işe vesile olan, hayatında da, öldükten sonra da o işi yapanlar kadar sevap kazanır. Kötü işe ön ayak olana da, bu iş terk edilinceye kadar, bunun günahı yazılır.) [Taberani]

    (Mümin öldükten sonra, yedi amelinin sevabı kabrinde de defterine yazılır. Bunlar: İlim öğretmek, çeşme yapmak, su kuyusu kazmak, meyve ağacı dikmek, cami yaptırmak, Mushaf bırakmak, Ölümden sonra kendine istiğfar edecek salih evlat bırakmak.) (Ebu Davud)

    (Anası babası vefat ettikten sonra onlar n***** hac edene Cehennemden azatlık yazılır ve onların ecrinden bir noksanlık olmadan tam bir hac sevabı verilir.) [Beyheki]

    Kur’an-ı kerimde de bu husus bildirilmiştir: İnsanları saptıranlar, kendi günahlarını yüklendikleri gibi saptırdıkları kimselerin günahlarından bir kısmını da yüklenirler. (Nahl 25)

    Yukarıdaki ifadelerden anlaşıldığı gibi, ölenlerin ameli kesildiği halde, sağlığında iyi veya kötü bir eser bırakanların amelleri kesilmiyor. Salih evlat bırakanların da kesilmiyor. Salih evlat ana babasına dua eder, onlar için sadaka verir, kurban keser. Bu sevaplar ölen kişinin amel defterine yazılır. Hiç kimsesi olmayan günahkâr ölülerin hâlleri zordur. Bir hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Ölünün mezardaki hâli, imdat diye bağıran, denize düşmüş kimseye benzer. Boğulurken, kendisini kurtaracak birini beklediği gibi, ölü de, ana babasından, kardeşinden, arkadaşından gelecek bir duayı gözler. Ona bir dua gelince, dünyaya ve dünyada olanların hepsine kavuşmaktan daha çok sevinir. Allahü teâlâ, yaşayanların duaları sebebi ile, ölülere dağlar gibi çok rahmet verir. Dirilerin, ölülere hediyesi, onlar için dua ve istiğfar etmektir.) [Deylemi]

    Bu durumları iyi bilen Mazher-i Can-ı Canan hazretleri, bir kabrin yanına oturmuştu. (Bu mezarda Cehennem ateşi var. Hadis-i şerifte (Kendisi için veya başka müslüman için 70 bin kelime-i tevhid okuyanın günahları affolur) buyuruluyor. Ruhuna (Hatm-i tehlil) sevabı bağışlayacağım. İnşallah affolur) buyurdu. Hatm-i tehlilin sevabını bağışladıktan sonra, (Elhamdülillah bu günahkâr kadın, Kelime-i tehlil sayesinde azaptan kurtuldu) buyurdu. (Makamat-ı Mazheriyye)

    Hiç kimse, işlediği kötülüğün günahını başkasına veremez. Fakat mümin ibadetlerinin sevabını ölü diri herkese hediye edebilir. Kendi sevabından da hiç eksilme olmaz. (Hidaye)

    Müslüman ölüler için dua etmek, Kur’an okumak çok faydalıdır. Bir hadis-i şerifte, (Ölülerinize [Müslüman ölülere] Yasin okuyun) buyuruldu. (İ.Ahmed)

    Enes bin Malik hazretleri bildirir: Bir cenaze kötülenince Resul-i ekrem, (O cezayı hak etti) buyurdu. Başka bir cenazeyi de övdüler, (Ona da iyilik vacip oldu. Bunu övdünüz Cenneti, ötekini kötülendiniz Cehennemi hak etti. Sizler yeryüzünde Allah’ın şahitlerisiniz) buyurdu. (Buhari)

    [Sizler demek, salihlerdir. Fasıklar, gayri Müslimler Allah’ın şahitleri değildir. Onların sözleri ile bir kimse Cenneti veya Cehennemi hak etmez. Salihlerin şahitliği Allah indinde makbuldür. Bu da, ümmet-i Muhammedin üstünlüğünü gösterir. Bir âyet meali:
    (Siz en hayırlı ümmetsiniz.) [Al-i İmran 110]

    İstiğfar etmek
    Sual Ölmüşleriniz için istiğfar edin deniyor. Ölü için nasıl istiğfar edilir? İstiğfar etmekle istiğfar okumak ayrı mıdır?

    CEVAP
    Evet ayrıdır. İstiğfar okumak, Estağfirullah demek veya istiğfar duasını okumaktır. İstiğfar etmek ise, hayır hasenat yaparak günahların affına sebep olmak demektir. Sevabı ölüler için, Kur’an okumak, cami ve çeşme yapmak istiğfar etmek olur.

    Günaha sebep olmak
    Sual: Bir âyet ve bir hadiste, (Kimse kimsenin günahını çekmez) denirken, başka bir hadiste, (Kötülüğe sebep olan, o kötülüğü işleyenin günahını çeker) deniyor. Bunda bir tenakuz yok mudur?
    CEVAP
    Hiç bir tenakuz yoktur. Son hadis-i şerifin meali şöyledir:
    (Dinimizde bir “Sünnet-i hasene” çıkaran [İyi bir çığır açan] bunun sevabı ile, bununla amel edenlerin sevabına kavuşur, o yolda gidenlerin sevabından da hiçbir şey eksilmez. Kim de, dinimizde bir “Sünnet-i seyyie” çıkarırsa, [Kötü bir çığır açarsa] bunun günahı ile, bu yolda gidenlerin günahı, ona da verilir, o kötü yolda gidenlerin günahından da hiçbir şey eksilmez.) [Müslim]

    Bu hadis-i şerifte, iyiliğe vesile olanın sevap kazandığı, kötülüğe vesile olanın günah işlediği bildiriliyor. Günaha sebep olan, kendi günahını çekiyor. Günah işleyenin günahı azalmıyor, onun günahı başkasının sırtına vurulmuyor. Günaha sebep olan da aynı günaha ortak oluyor. Kimse kimsenin günahını çekmiyor, herkes ektiğini biçiyor.

    Mürted olarak ölürse
    Sual: Bir kimse, bize dua etse, hakkını ve sevablarını bağışlasa, daha sonra da mürted olarak ölse, onun bize bağışladığı sevabları bizden geri alınır mı?
    CEVAP
    Hayır, geri alınmaz.

    Kur’an okuyup bağışlamak
    Sual: Okunan Kur’an-ı kerimi kimlere bağışlamak uygun olur?
    CEVAP
    Başta Peygamber efendimize, diğer peygamberlere, Ehl-i beyte, Eshab-ı kirama, Tâbiine, mezhep imamlarımıza, Silsile-i aliyyeye, meşâyıh-ı izâma ve bütün müminlere hediye etmek iyi olur.

    Sevabını hediye etmek
    Sual: Okuduğumuz dua ve tesbihlerden hâsıl olan sevab, bir kimseye hediye edildikten sonra, başkasına da hediye edilebilir mi?
    CEVAP
    Başkasına da hediye edilir. İstendiği kadar müslümana hediye edilebilir. Ölü diri, dünyadaki bütün müslümanlara hediye edebilir. Tek tek hediye edebildiği gibi toptan da hediye edebilir. Hediye ettiklerine, aynı şeyi tekrar hediye edemez. Mesela, 70 bin kelime-i tevhid okudu. Bu hatm-i tehlili, ölen birine hediye etse, daha sonra başkası ölse, ona da hediye edilebilir, daha sonra başkaları ölse hepsine teker teker hediye edebilir. Aynı hatm-i tehlili aynı kişilere ikinci defa hediye edemez; çünkü daha önce hediye etmişti.

    Sevabları bağışlamak
    Sual: Bir kimse, kıldığı namazlardan, tuttuğu oruçlardan, verdiği zekâtlardan, evliya kabirlerini ziyaret etmekten, birisine verdiği ödünç paradan hâsıl olan sevabları, ilim öğrenirken kazandığı sevabları, mesela ilmihal okurken kazandığı sevabları, Ehl-i sünnet kitaplarını, başkalarına ulaştırmakla kazandığı sevabları, kısacası hayatta kazandığı farz veya nafile bütün sevabları ölü diri herkese bağışlayabilir mi?
    CEVAP
    Evet, hepsini bağışlayabilir. Kendi sevabından da hiç eksilme olmaz. Ancak bunların duası yapılmak üzere başkasına bildirilmez. Mesela 40 yıldır kıldığım namazların, tuttuğum oruçların okuduğum ilimlerden hâsıl sevabların duasını yapar mısınız denmez. Sevab bağışlamak ayrı, bunların dualarının yapılması için birine hediye etmek ayrıdır.

    Sevab bağışlamak
    Sual: Ben İmam-ı Rabbani hazretlerinin Mektubat-ı şerifini okuyup bitirince, bir arkadaşa, (Okumakla hâsıl olan sevabı sana bağışladım) dedim. O da, (Kitap okuma sevabını bağışlamak bid’at olur) dedi. Sevab bağışlamak bid’at olur mu?
    CEVAP
    Her türlü sevabı, ölü diri her müslümana bağışlamanın mahzuru olmaz. Mesela verdiğimiz zekâtın, ettiğimiz cihadın, yaptığımız haccın, tuttuğumuz orucun, kestiğimiz kurbanın, okuduğumuz Kur’an-ı kerimin sevabını yani bunlardan hâsıl olan sevabı, ölü diri bütün müminlere bağışlayabiliriz. Evliya kabrini ziyaret eden, ziyaret sevabını başkasına bağışlayabilir. Selamlaşınca farz sevabı hâsıl olur. Bu farz sevabını da bağışlayabiliriz. İlim öğrenmek için kitap okusak, hâsıl olan sevabı yine herkese bağışlayabiliriz. Birisine iftar versek, hâsıl olanı sevabı da bağışlayabiliriz. Sözün özü, bağışlanmayan sevab yoktur.

    Kaynak:Dinimizislam

1. Sayfa, Toplam 2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. KABE iMAMLARI HATiM SETi CÜZ-2
    mopsy Tarafından Dini Videolar Foruma
    Yorum: 9
    Son mesaj: 07-06-2016, 09:59 AM
  2. KABE iMAMLARI HATiM SETi CÜZ-1
    mopsy Tarafından Dini Videolar Foruma
    Yorum: 6
    Son mesaj: 05-06-2016, 08:01 PM
  3. Hatim Programı
    YukseLL Tarafından Dini Dokümanlar Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 22-04-2012, 07:00 PM
  4. Ramazanda Kur'an Hatim!
    mopsy Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 33
    Son mesaj: 08-09-2010, 11:43 PM
  5. Hatim Duasi
    mopsy Tarafından Dualar Hadisler Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 04-09-2010, 01:30 PM
Yukarı Çık