1. Sayfa, Toplam 43 12311 ... SonSon
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 Toplam: 427

Fususel Hikem (ibn-i Arabi)

Din ve İnanç Kategorisi Dini Sohbet Forumunda Fususel Hikem (ibn-i Arabi) Konusununun içerigi kısaca ->> Merhaba! Seyh’ul Ekber Muhyiddin Ibn-i Arabi, Ehl-i Sunnet alimleri tarafindan KAFIR oldugu gerekcesiyle katline ICMA ile fetva verdikleri ve yahudi ...

  1. #1
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647

    Fususel Hikem (ibn-i Arabi)

    Merhaba!

    Seyh’ul Ekber Muhyiddin Ibn-i Arabi, Ehl-i Sunnet alimleri tarafindan KAFIR oldugu gerekcesiyle katline ICMA ile fetva verdikleri ve yahudi kabala kulturunu Islama tasiyan ve keramet sahibi evliya kabul edilen Vahdet-i vucudun dinde vucud buldugu ve tekkecilerin VELI kabul ettikleri zat!
    39.3. Gözünüzü açıp kendinize gelin! Arı-duru din yalnız ve yalnız Allah'ındır! O'nun yanında evliya birilerini daha veliler edinerek, "Biz onlara, bizi Allah'a yaklaştırmaları dışında bir şey için kulluk etmiyoruz." diyenlere gelince, hiç kuşkusuz, Allah onlar arasında, tartışıp durdukları konuyla ilgili hükmü verecektir. Şu bir gerçek ki, Allah, yalancı ve nankör kişiyi iyiye ve güzele kılavuzlamaz.
    Genis bilgi: http://www.supermeydan.net/forum/for...read50361.html

    Yuzlerce kufurunden vaktimiz olursa onlarca kufurunu buraya tasiyacagiz.
    1-FIRAVUN GUNAHSIZ OLDU: (baglaminda cennetlik.)

    Kur’an’da Allah cc :Firavun ve ona uyanlar azaba ugrayacaklarini bildirmistir.
    28.39. O ve orduları yeryüzünde haksız yere büyüklük tasladılar ve sandılar ki, bize döndürülmeyecekler.
    28.40. Biz de onu ve askerlerini yakalayıp hepsini suyun içine fırlattık. Bak, nasıl oldu zalimlerin sonu!
    28.41. Biz onları, ateşe çağıran önderler yapmıştık. Kıyamet günü yardım göremeyeceklerdir.
    28.42. Bu dünya hayatında da arkalarına bir lanet taktık. Kıyamet günü onlar, çirkinleştirilenler arasında olacaklar.

    Kur’an’a gore;Firavun gunahkardi.kendi benligine zulumediyordu.
    29.39. Karun'u, Firavun'u, Hâmân'ı da öyle yaptık. Yemin olsun, Mûsa onlara açık-seçik kanıtlarla geldiği halde, yeryüzünde büyüklük tasladılar. Ama öne geçemezlerdi.
    29.40. Her birini kendi günahı ile yakaladık. Bazılarının üstüne taş yağdıran bir kasırga gönderdik. Bir kısmını, o korkunç titreşimli ses yakaladı. Onlardan, yere batırdıklarımız da oldu. Bazılarını da boğduk. Allah onlara zulmedecek değildi. Fakat onlar kendi benliklerine zulmediyorlardı.

    Ama bazi insanlar Kur’an yerine veli kabul ettikleri insanlari dinlerler. Onlarin sozlerine siginirlar.
    29.41. Allah'ın berisinden veliler edinenlerin durumu, bir ev edinen dişi örümceğin durumuna benzer. Ve evlerin en güvensizi/en zayıfı elbette ki, dişi örümceğin evidir. Keşke bilselerdi!

    Simdi Allah in (cc) berisinden edindikleri VELI Arabi hocanin FIRAVUN hakkindaki soyledikleri.

    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ

    Firavun’un ailesi onu suda, ağacın yanında bulduğunda, Firavun ona “Musa” adını verdi. Kıptîce “mu” su ve “sa” da ağaç demektir. Bu şekilde, onu içinde bulunduğu şeyle adlandırdı. Çünkü sandık suda ağacın yanında durmuştu. Ve (Firavun) Musa’nın öldürülmesini istedi. Bunun üzerine, karısı (Asiye) Musa’ya ilişkin olarak konuştu. Ve Firavun’a söylediği sözde, (kendisine ilham olunan) ilahi konuşma ile konuştu. Çünkü, Aleyhi’s-selatü ve’s-selam’ın, o ve İmran kızı Meryem için, erkeklerinki gibi kemale sahip olduklarını teyid eder biçimde bildirdiği üzere, Allahu Teala onu kemal için yarattı. Musa’ya ilişkin olarak Firavun’a, “O, benim ve senin için göz aydınlığıdır” [Kasas Suresi, 28/9] dedi. Böyle olunca, onda ortaya çıktığını söylediğimiz kemal ile, “gözü” Musa’yla aydınlık oldu. (Aynı şekilde) suda boğulurken, Allah’ın bahşettiği iman sayesinde, Firavun’un da gözünün aydınlığı oldu. Allah onun canını, içerisinde hiç kir kalmamış bir şekilde tertemiz olarak aldı, çünkü İslâm önceden olanları siler. Ve ilahi rahmetten hiç kimse ümidini kesmesin diye, Allah Firavun’u, dilediğine inayet ettiğine ilişkin bir ayet kıldı. Çünkü Allah’ın rahmetinden ancak kafirler ümit keser. Eğer Firavun ümit kesenlerden olsaydı, imana gelmezdi. Böylece Musa, Firavun’un karısının kendisi hakkında söylediği gibi oldu, ki şöyle demişti: “O benim ve senin için göz aydınlığıdır, onu öldürme! Yakında bize faydası dokunur” [Kasas Suresi, 28/9]. Ve böyle de oldu.....
    {MUSA KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ ULVİYYE-Fususel Hikem }

    ..... Allah onun/firavunun canını, içerisinde hiç kir kalmamış bir şekilde tertemiz olarak aldı...
    28.41. Biz onları, ateşe çağıran önderler yapmıştık. Kıyamet günü yardım göremeyeceklerdir.

    BU SOZLERDEN BIRISI YALAN. SIZCE HANGISI?

    Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan bir teblig:
    2.170. Onlara, "Allah'ın indirdiğine uyun!" dendiğinde: "Hayır! Biz, atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız." derler. Peki, ataları bir şeye akıl erdiremiyor, doğruya ve güzele ulaşamıyor idiyseler!...

    DEVAM EDECEK!

  2. #2
    cah
    - Çevrimdışı
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    May 2009
    Mesaj
    216
    Rep Gücü
    888
    Maşallah Hakikatli bir yazı olmuş...

    Lakin İbni arabinin kafirliğine hükmetmek Haddi aşmak...

    Şemsi tebrizi konuşmalar kitabında, İbni arabi ile şamda karşılaştığını ve onunla sohbet ettiğini anlatır...

    İbni arabi, söz alanı geniştir dediğinde, şems, söz alanı dardır, mana alanı geniştir demiş...

    O yüzden az söz çok mana...

    Tıpkı Resul gibi...
    Tıpkı Kuran gibi...

    Az söz çok mana...

    Şems İbni Arabi için o Allah adamıdır, ömrünü Allahı aramakla harcamıştır ayrıca alimdir...

    Sadece her sözü doğru değildir...

  3. #3
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Alıntı cah´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah Hakikatli bir yazı olmuş...

    Lakin İbni arabinin kafirliğine hükmetmek Haddi aşmak...

    Şemsi tebrizi konuşmalar kitabında, İbni arabi ile şamda karşılaştığını ve onunla sohbet ettiğini anlatır...

    İbni arabi, söz alanı geniştir dediğinde, şems, söz alanı dardır, mana alanı geniştir demiş...

    O yüzden az söz çok mana...

    Tıpkı Resul gibi...
    Tıpkı Kuran gibi...

    Az söz çok mana...

    Şems İbni Arabi için o Allah adamıdır, ömrünü Allahı aramakla harcamıştır ayrıca alimdir...

    Sadece her sözü doğru değildir...

    [RENK].....ömrünü Allahı aramakla harcamıştır....
    [/RENK]

    SELAM!



    Sayin Cah herkes kendi imtahanini yasayacak/yasadi/yasiyor.
    Bizden once yasayanlardan bize dusen birsey yok.

    2.133.Yoksa siz, Yakub'a ölümün gelip çatışına tanıklar mıydınız? Hani, oğullarına şunu sormuştu: "Benden sonra neye ibadet edeceksiniz?" Cevapları şu olmuştu: "Senin ilahına, ataların İbrahim'in, İsmail'in, İshak'ın ilahına, tek ve biricik olan ilaha kulluk edeceğiz; biz yalnız O'na teslim olanlarız."
    2.134.Onlar gelip geçmiş bir ümmettir. Onların kazandıkları kendilerinin, sizin kazandıklarınız sizindir. Siz onların yaptıklarından sorumlu tutulacak değilsiniz.

    Bana duseni 2005 te Yazdigim bir yazinin turkcesini asagiya yazdim!
    Umarim bir fikir verir!
    BEN ALLAH’I cc ARAMAK ICIN
    ALLAH’IN cc KITAP’INA YONELDIM.
    ORADA GORDUM KI,
    ALLAH cc BENI ARIYORMUS DA
    BEN BUNDAN GAFIL KALMISIM!

    MAYIS/2005,

    Allah'a (cc) emanet olun!

  4. #4
    cah
    - Çevrimdışı
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    May 2009
    Mesaj
    216
    Rep Gücü
    888
    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    [RENK].....ömrünü Allahı aramakla harcamıştır....
    [/RENK]

    SELAM!



    Sayin Cah herkes kendi imtahanini yasayacak/yasadi/yasiyor.
    Bizden once yasayanlardan bize dusen birsey yok.

    2.133.Yoksa siz, Yakub'a ölümün gelip çatışına tanıklar mıydınız? Hani, oğullarına şunu sormuştu: "Benden sonra neye ibadet edeceksiniz?" Cevapları şu olmuştu: "Senin ilahına, ataların İbrahim'in, İsmail'in, İshak'ın ilahına, tek ve biricik olan ilaha kulluk edeceğiz; biz yalnız O'na teslim olanlarız."
    2.134.Onlar gelip geçmiş bir ümmettir. Onların kazandıkları kendilerinin, sizin kazandıklarınız sizindir. Siz onların yaptıklarından sorumlu tutulacak değilsiniz.

    Bana duseni 2005 te Yazdigim bir yazinin turkcesini asagiya yazdim!
    Umarim bir fikir verir!
    BEN ALLAH’I cc ARAMAK ICIN
    ALLAH’IN cc KITAP’INA YONELDIM.
    ORADA GORDUM KI,
    ALLAH cc BENI ARIYORMUS DA
    BEN BUNDAN GAFIL KALMISIM!

    MAYIS/2005,

    Allah'a (cc) emanet olun!
    elhak doğru söyledin...

    şemsin dediği gibi, sen aşık değilsin, sen maşuksun maşuk...

    Sen seven değilsin, sevilensin...

    ..Vesselam.

  5. #5
    - Çevrimdışı
    Acemi Üye AyIşığı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2009
    Nerden
    k.maraş - iskenderun'luyum
    Mesaj
    124
    Rep Gücü
    2743
    İbn-i Arabi bu ayeti bilmiyor muydu acaba? Ve bu ayeti bile bile inkar etmesi mümkün müdür? Demiş ya bizi anlamayan kitaplarımızı okumasın , küfre düşer. İşte O'nu tekfir etmekle Allah korusun , insan bu sıfatı kendisine döndürmüş olmaz mı? (Sözüm meclisten dışarı ) "Ben müslümanım" diyen birine nasıl "hayır sen kafirsin" diyebiliriz ki? Şarkiyatçı Goldizer der ki : müslümanlar arasından bir müslüman çıktı , O'nu da kendilerinden saymıyorlar." Yapmayalım. İnsaf.

  6. #6
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    merhaba

    Ayeti bilmez olur mu?
    Zaten firavun-MUSA ayetlerinin aciklamasini yaptigi kisimdan bir bolumu yazdim.Yarin ikinci,sonra ucuncu ...devam edecegim.

    Ben kafir sozcugunu kullanmadim. Kufur yazilarini yazacagimi soyledim. Bunlarin kufur oldugunu once kendi doneminin onun katline karar veren alimler, osmanli alimleri, yuzlerce muellif yazmistir.
    Ben acik simsekleri yazacagim. Yorumsallara girsem bu forumda kiyametler kopar.

    Bizi herkes anlamaz sozu onun degildir. Bununla ilgili yazi Arabi hocanin hezeyanlarini anlatmaktan daha uzundur.Bilen birisi bunu yazi dizisi olarak yazar insaallah.
    Ama not olarak,yukarda okudugunuz gibi sapkinliklari ortmek adina taraftarlarinca uydurulmustur.
    Gordugunuz gibi gayet mantikli bir sekilde detayli anlasilir anlatiyor.
    Ayetlerle olan celiskiyide soyle anlatir:"Bunlar bana Muhammed as tarafindan verildi."
    Neyse cok derine girmiyecegim.

    ben sahis olarak kafir sozunu kullanmayi sevmem.Genelde kacinirim. Zaten baskasinin durumu,Allah cc ile onun arasindadir. Ben kulaktan duyulanlarla Kur'an ayetleri arasindaki celiskileri yazarim. 3. sahislarin ondan/tebligden sonra ne yaptikleri/yapacaklari kendi sorumluluklarindadir. Ayetleri incelerler mi,duyduklarini Kur'an suzgecinden gecirirler mi? Bu onlarlarla Sahibi arasindadir,. Beni ilgilendirmez.

    Goldizer meselesine gelince: VAHDET-I VUCUD/ARABI HOCA FELSEFESI Iseviligin yuzyillardir Kur'an'in Tevhid sorusuna aradigi delil cevaptir.
    Arabi Hocanin :Iseviler sirke girmislerdir,cunku sadece Isaya Allah cc demislerdir....
    Sozunu acarsaniz Noldeke, Goldizer/ Goldlari birakin,platinyumlari bile onu yuceltir.

    Ah Rabia ah!
    Bu isi bana yiktin ya!

  7. #7
    - Çevrimdışı
    Acemi Üye AyIşığı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2009
    Nerden
    k.maraş - iskenderun'luyum
    Mesaj
    124
    Rep Gücü
    2743
    Mopsy sahih hadis kaynaklarına bile uydurma hads karışmışken , alimlerin kitaplarına kendilerine ait olmayan fikirlerin dahil edilmesi de mümkün olabilir mi sizce? Okuyanların (bu konuda birikimi olan okuyucuların) Allah sevgisini ve inançlarını güçlendiren bu alimlerimizi iyi niyetle de olsa bu şekilde rencide etmeye kalkışmak bana göre , asıl mücadele edilmesi gereken küfür ehlini bırakıp , kendimizle uğraşmak demektir. Alimlerin kanı zehirlidir. Kim onların kanını dökerse zehirlenir. Size bu ayet yorumunu küfür olmayacak şekilde açıklamam mümkün. Ama düşünüyorum ki siz kararınızı vermişsiniz ve yaptığım yorum sizi , Arabi'nin küfrüne yeni deliller bulmaya götürecek. En iyisi Allahu a'lem deyip susmak.

  8. #8
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Mopsy sahih hadis kaynaklarına bile uydurma hads karışmışken , alimlerin kitaplarına kendilerine ait olmayan fikirlerin dahil edilmesi de mümkün olabilir mi sizce?
    Kesinlikle karismistir.

    Okuyanların (bu konuda birikimi olan okuyucuların) Allah sevgisini ve inançlarını güçlendiren bu alimlerimizi iyi niyetle de olsa bu şekilde rencide etmeye kalkışmak bana göre , asıl mücadele edilmesi gereken küfür ehlini bırakıp , kendimizle uğraşmak demektir.
    Bunada kesinlikle dogru diyorum. Ama bunu bana degil basligi acip Arabi hocanin karismis veya karismamis eserlerinden bir cumle koymayip, belli bir gorusun takip ettigi eserle suya sabuna dokunmadan mesaj verenlere ve bu mesajin altini dolduranlara soyleyin. Benim bu basligi niye actigimi herhalde biliyorsunuz.
    Ben 3. sahislarin bu konuya egilirken, kisinin kendi eseri oldugu iddaa edilen en buyuk iddaasinin bulundugu kitaptan, yuzyillardir ehl-i sunnet alimlerinin TENKIT ETTIGI BOLUMLERI buraya tasiyorum. Sizlerin tek tarafli hemde Arabi hocadan bir kelam olmiyan bir bilgi kaynaginla sonuca gitmesinin dogru olmiyacagi dusuncesiyle yazmaya basladim.
    Benim kararim belli.
    ALLAH cc, KUR'AN ve gozumun nuru Ahmet Mahmud MUHAMMED Mustafa as!

    Alimlerin kanı zehirlidir. Kim onların kanını dökerse zehirlenir. Size bu ayet yorumunu küfür olmayacak şekilde açıklamam mümkün. Ama düşünüyorum ki siz kararınızı vermişsiniz ve yaptığım yorum sizi , Arabi'nin küfrüne yeni deliller bulmaya götürecek. En iyisi Allahu a'lem deyip susmak.
    [RENK]....Size bu ayet yorumunu küfür olmayacak şekilde açıklamam mümkün.... [/RENK]

    Sayin ayisigi:Bu iki yonden mumkun degil!
    1-Arabi hocadan daha bilgili oldugunuzu sanmiyorum. Arabi hocadan daha iyi acikliyacaginizi hic sanmiyorum. Cunku yapacaginiz aciklama SIZIN aciklamaniz olur. BURADAKI ACIKLAMA BENIM DEGIL ARABI HOCANIN KENDI/KENDI/KENDI ACIKLAMASIDIR.

    2-Yorum=aciklamadir. Aciklamayi aciklamak diye br Turkce terim yoktur. Arabi hocanin yazdiklarina bir serh yazacaksaniz buyrun!
    Ibn-i Rusd'un aristo felsefsi uzerine yazdigi serh nefesimi kesmisti.
    http://www.supermeydan.net/forum/for...read48583.html

    Yine soyluyorum:Yazdiklarim Islam alimlerinin kufur kabulleri olan bolumlerdir. Ve ben onlarin yorumlarini buraya tasimiyorum. Sadece Arabinin konu aldigi ayetleri buraya yaziyorum.
    Eger bunda bile hezeyana kapiliyorsaniz, zaten sizde bir sapkinlik oldugunu anlamissinizdir.
    Ben yorum yapmadim.Yapmami gerektirmezde. Arabi hoca kendisi gayet acik,net,anlasilir bir sekilde, gercek bir muallim olarak fikirlerini(pardon Resulun kendisine verdiklerini???) acikliyor.

    Allah'a (cc) emanet olun!

  9. #9
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    26.28. Mûsa dedi: "Eğer aklınızı işletirseniz O, doğunun, batının ve bunlar arasındakilerin de Rabbidir."
    26.29. Dedi: "Benden başka ilah edinirsen, yemin olsun seni zındanlıklar arasına atarım."
    26.29. Kale leinittehazte ilahen ğayrı le ec'alenneke minel mescunın
    26.29. قَالَ لَئِنِ اتَّخَذْتَ إِلَهاً غَيْرِي لَأَجْعَلَنَّكَ مِنَ الْمَسْجُونِينَ

    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
    ve Musa, “nedir?” sorusunun (yani, cins ve ayrımdan oluşan) bildik terimler üzere olmadığını bilmesindendir ki, Firavun’un bu sorusuna cevap verdi. Eğer Musa, bundan başka bir şey anlamış olsaydı, sorusunu hatalı bulurdu (ve bir cevap vermezdi). Ve Musa, hakkında soru sorulanı, alemin ta kendisi [ayn] olarak ortaya koyunca, Firavun da kendisine aynı dil (yani, tevhid dili) ile seslendi — ama orada bulunanlar bunu anlamadılar. Ve Firavun Musa’ya şöyle dedi: “Benden başkasını ilah edinecek olursan, ben seni hapsedilmişlerden kılarım” Burada (“hapis” “zindan” anlamındaki) “sicn” sözcüğünde bulunan “s” harfi artık-harftir [harf-i zaid]. Böylece bu artık-harf kaldırıldığında Firavun’un sözü şöyle bir açılım kazanır: “Seni örterim [“cenn”]. Çünkü sen, benim bu şekilde bir söz söylememi haklı çıkaran bir cevap verdin. Eğer bana, ‘Vaadettiğin şeyle (yani, beni hapsedilmişlerden kılacağını söylemekle) cehaletini açığa vurdun; ayn bir olduğu halde (ikimiz arasında) nasıl ayrım gözetebilirsin?’ diye soracak olursan, sana şöyle derim: Ben sadece ayn’ın mertebeleri arasında bir ayrım gözetiyorum. Ayn ayrımlaşmadı ve kendinde bölümlenmedi. Ve ey Musa, şu anda benim rütbem bilfiil sana tahakküm etmektedir. Ve ben ayn itibarıyla senim, ama rütbe itibarıyla senden başkayım.”
    {MUSA KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ ULVİYYE-Fususel Hikem }

    5.13. Sonunda, verdikleri mîsakı bozdukları için onları lanetledik de kalplerini kaskatı yaptık. Kelimeleri yerlerinden kaydırıyorlar. Öğütlenmek üzere çağırıldıkları şeyden nasiplenmeyi unuttular. İçlerinden çok azı hariç, sen onlardan hep hainlik görürsün. Bununla birlikte onları affet, ellerini tut. Çünkü Allah güzellik sergileyenleri sever.
    ...... Kelimeleri yerlerinden kaydırıyorlar....

    6.115. Rabbinin kelimesi doğruluk ve adalet bakımından tamdır. Onun kelimelerini değiştirebilecek yoktur. O, hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir.
    .... Onun kelimelerini değiştirebilecek yoktur....

    Bastaki harfi at!
    Kalan harflerden bir kok kelime sec
    (-ki bu seciminde yanlisligi Arap-Osmanli dil bilimcileri tarafindan ortaya konmustur.)
    Secilen kelimenin (Degistirilen bile degil)
    Cumlede yaptigi degisiklikle Firavun:
    1-Ehl-i Tevhid
    2-Musa as’a karsi hakli

    Ben buna yagma hasanin boregi diyorum
    Yegin yiyebilirseniz.
    Daha dogrusu YERSENIZ!

    Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan ikinci teblig:
    5.104.Onlara, Allah'ın indirdiğine ve resule gelin dendiğinde şöyle derler: "Atalarımızı üzerinde bulduğumuz şey bize yeter." Peki, ataları hiçbir şey bilmiyor, doğru yolu bulamıyor idiyseler de mi?
    Konu mopsy tarafından (09-07-2009 Saat 08:19 AM ) değiştirilmiştir.

  10. #10
    - Çevrimdışı
    Süper Aktif Üye RABİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2008
    Mesaj
    4.585
    Blog Mesajları
    4
    Rep Gücü
    52573
    Selamun aleykum:)
    Sayın mopsy;

    İbn-i Arabi ile ilgili açmış olduğum konu, sizin açmış olduğunuz konudan çok farklıdır.Ben bu zat-ı rencide maksatlı bir yazı paylaşmadım.Bilakis Bediüzzaman'ın gözünden, Arabi nasıldı,kimdi,bunu paylaşmaya çalıştım.Paylaşamaz mıyım...?paylaşırım.Çünkü üstad benim için her yönüyle değerlidir.İlmine de itibar ederim.Fakat sözkonusu yazı, ne vahdet-ül vücud'a kapı aralar,ne de İbn-i Arabiyi kafir ilan eder.

    Sürekli olarak Muhyiddin-i Arabinin bizzatihi kendisinden paylaşım yapmamı istiyorsunuz.Bende Şems'in de dediği gibi söz anlamı dardır,mana anlamı geniştir düşüncesi babında,
    bu eserleri burada yayınlayarak, yanlış bir anlayış ve su-i zanlara ihtimal vermek istemedim.

    Siz paylaşmışsınız...,iyi mi etmişsiniz...? Hayır,bence doğru değil.rencide maksatlı bu yazıyı foruma asmadığınızı düşünsem de, görünürde , İbn-i Arabiyi ''incitici'' tarzdadır.

    Saygılar,iyi forumlar.
    Tırtılın Dünya'nın sonu dediğine;
    Usta, kelebek der.

1. Sayfa, Toplam 43 12311 ... SonSon

Benzer Konular

  1. Muhyiddin-i Arabî'nin eserleri okunabilir mi?
    ashenarşi Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 18-01-2012, 11:37 PM
  2. iBN ARABi
    mopsy Tarafından Dini Hikayeler Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 05-11-2011, 07:43 PM
  3. Yorum: 39
    Son mesaj: 10-07-2009, 02:02 PM
  4. Muhiddin Arabi
    erkişi Tarafından Biyografi (Yaşam Öyküsü) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 30-09-2007, 06:16 AM
Yukarı Çık