43. Sayfa, Toplam 43 BirinciBirinci ... 33414243
Gösterilen sonuçlar: 421 ile 427 Toplam: 427

Fususel Hikem (ibn-i Arabi)

Din ve İnanç Kategorisi Dini Sohbet Forumunda Fususel Hikem (ibn-i Arabi) Konusununun içerigi kısaca ->> Selam! Allah cc Diyor ki: 46.24. Nihayet onu, vadilerine doğru gelen geniş bir bulut halinde görünce: "Ha, dediler, bu bize ...

  1. #421
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647

    Arabi hoca 37. cevap...

    Selam!

    Allah cc Diyor ki:
    46.24. Nihayet onu, vadilerine doğru gelen geniş bir bulut halinde görünce: "Ha, dediler, bu bize yağmur getirecek bir bulut!" Hayır, o, aceleden istediğiniz şeyin ta kendisi. Bir rüzgâr ki, içinde acıklı bir azap var.

    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
    Sen Hud aleyhisselam’ın gönderildiği Âd kavmini işitmedin mi?
    Onlar, “Bu, üzerimize yağmur indirmek üzere gelen bir buluttur” dediler .
    Böyle diyerek, Hakk’a yönelik iyi bir zan beslediler ki
    Allahu Teala, kullarının Kendisi hakkındaki zannına göredir.
    Böyle olunca, Hak onların bu sözlerine karşılık olarak, onlara yakınlık bakımından
    Daha kusursuz ve daha yüce olan şeyi haber verdi.
    Eğer Hak Teala onlar için yağmur yağdıracak olsaydı, bu yağmur toprağın yüzünü güldürecek ve taneler sulanmış olacaktı.
    Ne var ki, onlar bu yağacak yağmurun sonucuna (yani, ekinlerin bitmesine) ancak çok zaman sonra kavuşacaklardı.
    Allahu Teala şöyle dedi: “Belki o sabırsızlandığınız şey, içerisinde elemli azab olan bir rüzgardır”
    Ve rüzgarın onlara rahatlık verecek bir şey olduğunu sezindirdi.
    Çünkü Hak Teala bu rüzgarla onları, bu karanlık beden-suretlerinden, zor yollardan
    Ve karanlık örtülerden kurtarıp rahatlığa kavuşturdu. Ve bu rüzgarda azab vardır.
    Yani, bu azabı tattıklarında, her ne kadar alıştıkları şeyden ayrılmakla elem içine düşseler de,
    Bu azab içerisinde lezzet bulacakları bir şey vardır.
    HUD KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ AHADİYYE -Fususel Hikem

    Arabi hoca;Endulus KABALA felsefesini TASAVVUF adiyla Islama enjekte ederken,
    Bu felsefeyi reddeden Kur’an’i:” BATINI/gizli anlami var!”soylemini ortaya atarak devre disi etti.
    Sapkinlarda Allah cc nun akisleri yalanini izah edebilmek icin
    Peygamberden NAKIL yalaniyla kelimeleri degistirdi:

    ” Sen Hud aleyhisselam’ın gönderildiği Âd kavmini işitmedin mi?
    Onlar, “Bu, üzerimize yağmur indirmek üzere gelen bir buluttur” dediler .
    Böyle diyerek, Hakk’a yönelik iyi bir zan beslediler ki
    Allahu Teala, kullarının Kendisi hakkındaki zannına göredir.
    Böyle olunca, Hak onların bu sözlerine karşılık olarak, onlara yakınlık bakımından
    Daha kusursuz ve daha yüce olan şeyi haber verdi.”
    ... Hakk’a yönelik iyi bir zan beslediler ...

    Bakalim Allah cc bu konuda NAKIL(!?) ile ayni fikirde mi?...
    Bakalim Allah cc hakkinda iyi seyler mi beslemis hud kavmi.

    Hud as.:Ad kavminin Allah cc hakkinda kotu zan besledigini bildiriyor.
    46.21. Âd kavminin kardeşini de an! O, kendinden önce ve sonra uyarıcıların gelip geçtiği Ahkaf'ta, toplumunu şöyle uyarmıştı: "Allah'tan başkasına kulluk/ibadet etmeyin! Gerçek şu ki, ben sizin büyük bir günün azabına uğramanızdan korkuyorum."

    46.22. Dediler: "Sen bizi, tanrılarımızdan yüz geri etmek için mi geldin? Eğer doğru sözlülerden isen, bizi tehdit ettiğin şeyi ortaya getir."
    ... Sen bizi, tanrılarımızdan yüz geri etmek için mi geldin?...

    Ah! Arabi hoca ah!.
    Ah! evliya dininin yolculari ah!.


    Arabi hoca NAKIL ile gelen batini tefsire devam ediyor.(!?)
    ”Eğer Hak Teala onlar için yağmur yağdıracak olsaydı, bu yağmur toprağın yüzünü güldürecek ve taneler sulanmış olacaktı.
    Ne var ki, onlar bu yağacak yağmurun sonucuna (yani, ekinlerin bitmesine) ancak çok zaman sonra kavuşacaklardı.
    Allahu Teala şöyle dedi: “Belki o sabırsızlandığınız şey, içerisinde elemli azab olan bir rüzgardır”
    Ve rüzgarın onlara rahatlık verecek bir şey olduğunu sezindirdi.”
    Yagmurla gelen urun bereketi icin bekleyeceklerdi.
    Ama Allah cc icin Ad kavmi iyi zan(!?) besledigi icin,
    Allah cc RAHATLIK verecek azab ruzgarini yollamis.

    Mis mis da;bakalim oylemiy mis???
    46.23. Dedi: "İlim, ancak Allah katındadır. Ben size, bana vahyedileni tebliğ ediyorum. Fakat sizin, cahillik edip duran bir toplum olduğunuzu görüyorum."
    46.25. Rabbinin emriyle her şeyi yerle bir edecek. Sonunda o hale geldiler ki, konutlarından başka hiçbir şey görünmüyordu. Suçlular topluluğunu işte böyle cezalandırırız biz.
    ... Suçlular topluluğunu işte böyle cezalandırırız biz...

    Ad kavmi suclu
    Ruzgar rahatlik icin degil CEZA icin mis....

    Ah! Arabi hoca ah!.
    Ah! evliya dininin yolculari ah!


    Arabi hoca NAKIL ile gelen batini tefsire devam ediyor.(!?)
    ”Çünkü Hak Teala bu rüzgarla onları, bu karanlık beden-suretlerinden, zor yollardan
    Ve karanlık örtülerden kurtarıp rahatlığa kavuşturdu. Ve bu rüzgarda azab vardır.
    Yani, bu azabı tattıklarında, her ne kadar alıştıkları şeyden ayrılmakla elem içine düşseler de,
    Bu azab içerisinde lezzet bulacakları bir şey vardır.”
    Yani dunyevi yukten kurtulacaklar.
    Ve bu kurtulus onlari sevindirecek,lezzet bulacaklar.....mis!

    Mis mis da;bakalim oylemiy mis???
    Once ilah/rabb/evliya edindikleri etkisiz kaldilar.
    46.28. Allah'ın yanında yakınlık sağlamak için edindikleri ilahlar, onlara yardım etseydi ya! Tam aksine, onlardan uzaklaşıp kayboldular. Bu, onların yalanları, uydurup durduklarıydı.

    Kendileri havalarda ucustular;
    69.6. Âd ise gürleyen sesle gelen rüzgârlı bir fırtınayla mahvedildi.
    69.7. Onu, onların üzerine yedi gece-sekiz gün hiç ara vermeden saldı. Topluluğu orada yerlere serilmiş görürsün. İçleri boşaltılmış hurma kütükleri gibidirler.


    Izleri bile kalmadi:
    69.8. Onlardan geri kalan bir şey görüyor musun?


    Cunku onlarda Arabi hoca/hocacilar gibi ayetleri yalanliyorlardi
    46.26. Yemin olsun, onlara, size vermediğimiz imkân ve kudreti vermiştik. Onlar için işitme gücü, gözler ve gönüller oluşturmuştuk. Fakat, işitme güçleri de gözleri de gönülleri de kendilerine hiçbir yarar sağlamadı/kendilerinden hiçbir şeyi uzaklaştıramadı; çünkü ayetlerimize karşı direniyorlardı. Ve alaya aldıkları şey, onları kuşatıp sardı.

    Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan otuzyedinci teblig:
    3.78. Onlardan bir zümre vardır, aslında Kitap'tan olmayan birşeyi siz Kitap'tan sanasınız diye, dillerini Kitap'la eğip bükerler. O, Allah katında olmadığı halde, "Bu, Allah katındandır." derler. Bilip durdukları halde, Allah hakkında yalan söylerler.

  2. #422
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647

    Arabi hoca 38. cevap...

    Selam!

    Allah cc Diyor ki:
    2.257. Allah, iman sahiplerinin Velî'sidir; onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır.
    Küfre sapanlara gelince, onların dostları tâğuttur ki, kendilerini nurdan karanlıklara çıkarır.
    Bunlar cehennemin dostlarıdır. Orada uzun süre kalacaklardır onlar.

    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
    Her şey kendi Rabbinin doğru yolu üzerinde yürür;
    Bu bakımdan gazaba uğramış ve dalalete düşmüş değillerdir.
    Hak’tan başka olmaklıkla nitelenen herşey yürüyücüdür, çünkü ruh sahibidir.
    Ve hiçbir şey kendi nefsiyle hareket etmeyip, ancak nefsinden başka olanla hareket eder.
    Dolayısıyla her şey, doğru yol üzerinde olanın hükmüne tabi olarak hareket eder.
    Yol, eğer üzerinde yürünmüyor olsaydı, yol olmazdı.
    Ne dediğimizi iyi anla! Çünkü Hak’tır benim sözüm
    Ve varoluşta, konuşmayan hiçbir varlık yoktur
    Gözünle gördüğün her yaratılmış olan, Hakk’ın ayn’ı ve zatıdır.
    HUD KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ AHADİYYE -Fususel Hikem

    Arabi hoca her turlu inanc haktir palavrasini Resulden NAKIL diyerek...
    Her şey kendi Rabbinin doğru yolu üzerinde yürür;
    Bu bakımdan gazaba uğramış ve dalalete düşmüş değillerdir.
    Butun inanclar sirat-i mustakim de iseler insanin,
    Bu tasavvufun Seyh’ul Ekberine ve tekkeci yobazlara;
    ”Oyleyse,Muhammed as:Kuryesin inancina niye saldirdi?”
    Diye sorasi geliyor
    Ancak konu DIN dir ve Din:
    Sahibi olan Allah cc nun sozleridir/hadisleridir.

    Butun inanclar/dinler HAK ise;Allah cc neden digerlerini kabul etmiyor?
    3.85.Kim İslam'dan/Allah'a teslim olmaktan gayrı bir din ararsa artık o, ondan asla kabul edilmeyecektir. Ve o, âhirette hüsrana düşenlerdendir.
    ... âhirette hüsrana düşenlerdendir...

    Resulden NAKIL ortusunde Arabi hoca:” dalalete düşmüş değillerdir.” Diyor.
    Kur’an kilavuzunda Allah cc:” hüsrana düşenlerdendir.” diyor.

    Islama Kur’an’in reddettigi FATALIZMI/tasavvufcu kader felsefesini sokan
    Evliyaligin mabed ismi,dinci yobazlarin ALTIN tuglasi,
    NAKIL ci seyh’ul ekber Arabi hoca kaptirmis gidiyor:
    Hak’tan başka olmaklıkla nitelenen herşey yürüyücüdür, çünkü ruh sahibidir.
    Ve hiçbir şey kendi nefsiyle hareket etmeyip, ancak nefsinden başka olanla hareket eder.
    Dolayısıyla her şey, doğru yol üzerinde olanın hükmüne tabi olarak hareket eder.
    Lat,uzza,menat gibi Kuryes evliyalarinin Ismail as’dan NAKIL oldugunu
    Iddaa ettikleri ogretiyi;”Dinde NAKIL yok! Erdirici KITAP var.”
    Anlayisiyla hidayet kilavuzu Kur’an’la yikan ve ummetlikten
    Ehl-i Kitap'a cevirdigi Islamin evlatlarina Allah cc tarafindan basigindan alintiyla;Kur'an'in 83. Mutaffifin Sure'sinde denir ki:
    Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla...
    1. Azap ve kaygu, tartıda ve ölçüde hile yapanlara olsun;
    2. Ki onlar insanlardan alırken ölçüyü tam yaparlar,
    3. Onlara vermek üzere tartıp ölçtükleri zaman, eksiltmeye giderler.
    4. Peki, bunlar kendilerinin diriltileceğini sanmıyorlar mı?
    5. Çok büyük bir gün için.
    6. Bir gün ki, insanlar, âlemlerin Rabbi huzurunda kıyama geçerler.
    SADAKALLAH!

    Dunya hayatinda benlgindeki Fucur-Takva arasinda ki yasam baglaminda;
    SECIM SENINDIR.
    BU SECIM KADERIN OLACAKTIR...
    Amma da nefislerinden degilmis...
    .....Azap ve kaygu, tartıda ve ölçüde hile yapanlara olsun....

    Arabi hoca hiz kesmeden NAKIL ortusune siginip,tasavvufla
    Kuran’i yalanlamaya devam ediyor.

    Ne dediğimizi iyi anla! Çünkü Hak’tır benim sözüm
    Ve varoluşta, konuşmayan hiçbir varlık yoktur
    Gözünle gördüğün her yaratılmış olan, Hakk’ın ayn’ı ve zatıdır.
    Arabi hoca;”Yaratilan Allah cc nun goruntusu ve Kendisi diyor”ama...
    Simdi yaratilanlara bir bakalim

    Domuz
    Seytan
    Firavun
    Arabi hoca
    Adem as....

    Evliya dininin mensuplari bu sayilanlarin
    Allah cc nun ZATI oldugu inancina ortak olduklarini bilsinler.

    Allah cc Diyor ki:
    112.4.Hiç kimse O'nun dengi ve benzeri olmamıştır, olamaz!

    Birakin ”goruntusu,Kendisi” sozlerini/yalanlarini;
    O’nun BENZERI bile olamazlar mis...

    Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan otuzsekizinci teblig:
    4.44. Kendilerine Kitap'tan bir nasip verilenlere baksana! Sapıklığı satın alıyorlar da istiyorlar ki, siz de yolu şaşırasınız.

  3. #423
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647

    Arabi hoca 39. cevap...

    Selam!

    Allah cc Diyor ki:
    5.66. Eğer onlar Tevrat'ı, İncil'i ve kendilerine indirilmiş olanı gerektiği şekilde uygulasalardı
    Elbetteki hem üstlerinden hem ayaklarının altından rızıklanacaklardı.
    İçlerinde orta yolu izleyen bir topluluk var.

    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
    Ve bu ahadiyet hikmeti “ayaklar ilmi” ile ilintilidir.
    Ve bu ayaklar ilmi, O’nun kitaplarına uyan kavimlerin beslenmelerine ilişkin olarak
    Allahu Teala’nın,“..ayaklarının altından beslenirlerdi..” sözünden türetilmiştir.
    Üzerinde yürünen yolda yolculuk etmek ve ilerlemek, ancak ayaklar yoluyla olur.
    Doğru yol üzere olan Rabb’in eliyle alınların yakalanmış olduğu, ancak,
    deneyimleme ilimlerinden biri olan bu özel ilim ile müşahede edilebilir.
    HUD KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ AHADİYYE -Fususel Hikem

    Arabi hoca tasavvuf felsefesini Islama sokmak icin
    Kelimeleri degistirmeye tam gaz devam ediyor.
    Simdi de tasavvufun sapkin felsefesinin urunu olan
    “ayaklar ilmi” [ilm-i ercül]’ e dayanak bulmak icin
    Mâide Suresi, 66. ayeti cimbizliyor. Baglamindan kaydiriyor.
    ”Ve bu ahadiyet hikmeti “ayaklar ilmi” ile ilintilidir.
    Ve bu ayaklar ilmi, O’nun kitaplarına uyan kavimlerin beslenmelerine ilişkin olarak
    Allahu Teala’nın,“..ayaklarının altından beslenirlerdi..” sözünden türetilmiştir.
    Üzerinde yürünen yolda yolculuk etmek ve ilerlemek, ancak ayaklar yoluyla olur.”
    Simdi Ayetin aslina bakalim.
    5.66. Eğer onlar Tevrat'ı, İncil'i ve kendilerine indirilmiş olanı gerektiği şekilde uygulasalardı
    Elbetteki hem üstlerinden hem ayaklarının altından rızıklanacaklardı.
    İçlerinde orta yolu izleyen bir topluluk var.
    Ama onların çoğunluğunun yapmakta olduğu ne kadar da kötü!
    SADAKALLAH!

    Islamin kavimleri eger;
    Insan urunu dini bilgiler yerine
    Kendilerine vahyedilen kitaplar,suhuflari uygulasalardi,
    Hem gokten-hava,yagmur,kus...-
    Hem yerden-sebze,meyva,et...-
    Riziklari hayir baglaminda artacakti.
    AMA........

    Toprak rizkini Arapcanin bu unlu deyimini
    Kelimelere ayirip,burdan AYAK kelimesini
    One cikarip,
    tasavvufun bu kelimenin gectigi
    Beseri felsefesine baglamasi tam akla ziyan
    Bir durum.....
    7.10. Yemin olsun, sizi yeryüzünde yerleştirdik ve sizin için orada,
    Geçiminize yarayacak nimet ve imkânlara vücut verdik.
    Ne de az şükrediyorsunuz!

    7.24. Buyurdu: "Kiminiz kiminize düşman olarak inin.
    Yeryüzünde belirli bir süreye kadan mekân tutmanız ve
    Nimetlenmeniz öngörülmüştür."

    7.32. De ki: "Allah'ın kulları için çıkardığı süsü, güzel, temiz ve tatlı rızıkları kim haram etmiş?"
    De ki: "Dünya hayatında onlar, inananlar için de var.
    Kıyamet gününde ise yalnız inananlar içindir onlar."
    Bilgiden nasipli bir topluluk için biz, ayetleri böyle ayrıntılı kılıyoruz.
    ...onlar, inananlar için de var...
    Buradaki;"de"nin gerek sarti:
    " Eğer onlar Tevrat'ı, İncil'i ve kendilerine indirilmiş olanı gerektiği şekilde uygulasalardı "

    Ayrica;” Üzerinde yürünen yolda” sirati mustakimde
    Ayaklarla yurundugunu bile ileri surmektedir.
    Halbuki bilindigi gibi Hidayet yolu bilinc baglaminda dir.

    Ayrica ilm-i ercül/ ilm-i ledun...gibi beseri bilgileri degil,
    Yalniz,Kur’an in tebligi/ogretimi farz kilinmistir.
    5.67. Ey resul! Rabbinden sana indirileni tebliğ et.
    Eğer bunu yapmazsan onun verdiği peygamberlik görevini yerine getirmemiş olursun.
    Allah seni insanlardan korur.
    Allah, küfre batmış topluluğa kılavuzluk etmez.

    Ve Kur’an’in kelimelerinin degistirilemezligi bildirilmistir.
    6.115. Rabbinin sözü hem doğruluk hem de adalet bakımından tamamlanmıştır.
    O'nun sözlerini değiştirecek hiçbir kuvvet yoktur.
    En iyi işiten, en iyi bilendir O.

    Perceminden yakalananlar;” Doğru yol üzere olanlar” diyor Arabi hoca.
    Doğru yol üzere olan Rabb’in eliyle alınların yakalanmış olduğu, ancak,
    deneyimleme ilimlerinden biri olan bu özel ilim ile müşahede edilebilir.
    Diyorda...Atifta bulundugu ayet sapkinlara yonelik hitaptir.
    11.55. "Allah dışındaki tanrılarınızdan uzağım.
    Hadi, hep birlikte bana tuzak kurun, bana hiç göz açtırmayın."

    11.56. "İşte ben, hem benim, hem sizin Rabbiniz olan Allah'a dayandım.
    Yer-yüzünde bulunan hiçbir canlı yoktur ki, Allah, onun perçeminden tutmuş olmasın.
    Şüphesiz Rabbim dosdoğru bir yol üzerindedir."

    55.41. Suçlular simalarından tanınır da, perçemlerinden ve ayaklarından yakalanırlar.
    96.16. Hayır! Andolsun, eğer vazgeçmezse, muhakkak onu perçeminden;
    o yalancı, günahkâr perçeminden yakalarız.

    Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan otuzdokuzuncu teblig:
    6.149. En mükemmel kanıt Allah'ındır.
    O dileseydi hepinizi toptan doğru yola iletirdi.

  4. #424
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647

    Arabi hoca 40. cevap...

    Selam!

    Allah cc Diyor ki:
    1.6. Dosdoğru giden yola ilet bizi...

    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
    İmdi, insanlar iki kısımdır:
    Kimileri, üzerinde yürüdükleri yolu ve o yolun sonunu bilirler.
    Dolayısıyla da bu yol, kendileri için doğru yoldur.
    Kimileri de üzerinde yürüdükleri yolu ve o yolun sonunu bilmezler.
    Halbuki bu yol diğer sınıfın bildiği yoldur.
    İmdi, arif olan kişi basiret üzere Allah’a davet ederken;
    arif olmayanlar ise, taklid ve cehalet üzere Allah’a davet ederler.
    Bu özel ilim/ayaklar ilmi, aşağının aşağısından ortaya çıkar .
    çünkü ayaklar, kişinin aşağısındadır ve
    bu aşağı olanın da aşağısında ise yolun ta kendisi vardır.
    Dolayısıyla, Hakk’ın, yolun ta kendisi olduğunu bilen kişi, işin hakikatini bilir.
    Ve Hakk’ın varlığından başka bir varlık olmadığından
    yolda yürüyen ve yolculuk eden hiç kuşkusuz Hak’tır.
    Çünkü, bilinen ancak O’dur.
    Ve O, yolda yürüyen ve yolda olanın ta kendisidir.
    Böyle olunca alem ancak O’dur.
    HUD KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ AHADİYYE -Fususel Hikem

    Arabi hoca tasavvuf felsefesini Islama sokmak icin
    Kelimeleri degistirmeye tam gaz devam ediyor.
    Yine tasavvufun sapkin felsefesinin urunu olan
    “ayaklar ilmi” [ilm-i ercül]’ e dayanak bulmak icin
    İmdi, insanlar iki kısımdır:
    Kimileri, üzerinde yürüdükleri yolu ve o yolun sonunu bilirler.
    Dolayısıyla da bu yol, kendileri için doğru yoldur.
    Kimileri de üzerinde yürüdükleri yolu ve o yolun sonunu bilmezler.
    Halbuki bu yol diğer sınıfın bildiği yoldur.
    Diyor,diyor da....
    Her iki yol AYNI ISE;
    Seyh’ul Ekber’e sormazlar mi ki;
    Gunde 5 vakit veya fazlasinda
    NEDEN Allah cc na;”Dosdoğru giden yola ilet bizi.."
    Diye yalvariyoruz?

    Tekkecinin cevabi bellidir:
    ”Seyhin beyani yeterlidir.”
    Ya Allah cc nun beyani?......


    TASAVVUF ISLAM DISI BIR INANC SISTEMIDIR!

    Arabi hoca bagira,bagira devam ediyor:
    İmdi, arif olan kişi basiret üzere Allah’a davet ederken;
    arif olmayanlar ise, taklid ve cehalet üzere Allah’a davet ederler.
    Allah cc diyor ki:
    12.108. De ki: "İşte benim yolum budur. Ben, Allah'a basîret üzere çağırırım/dua ederim. Beni izleyenler de... Şanı yücedir Allah'ın! Ben müşriklerden değilim."

    Peki onlar/orn.Ibrahim as nin kavmi:Onlar yine Allah cc na mi davet ederler?
    26.70. Hani babasına ve toplumuna şöyle demişti: "Siz neye ibadet ediyorsunuz?"
    26.71. Dediler: "Birtakım putlara tapıyoruz. Onların önünde toplanıp tapınmaya devam edeceğiz
    26.72. Dedi: "Yalvarıp yakardığınızda sizi duyuyorlar mı?"
    26.73. "Size yarar sağlıyor yahut zarar veriyorlar mı?"
    26.74. Dediler: "Hayır! Ancak atalarımızı böyle yapar halde bulduk."
    ... Birtakım putlara tapıyoruz...
    Allah cc icin Arabi hocanin hakkini yemiyelim.
    Onlar da Allah c na cagiriyorlar mis!
    Nasil bir cagirma ise....

    Ah!
    Tasavvuf yolunun yolculari.
    Ah!
    Evliya dininin koleleri......ah!

    Arabi hoca icin ust yol/sirat-i mustakim ile sakin/alt yolun bir farki yok!
    Bu özel ilim/ayaklar ilmi, aşağının aşağısından ortaya çıkar .
    çünkü ayaklar, kişinin aşağısındadır ve
    bu aşağı olanın da aşağısında ise yolun ta kendisi vardır.
    Aşağının aşağısında ki yola;” yolun ta kendisi”
    Diyor,diyor da....
    Bu yol Hak yolunun TA kendisi ise;
    Seyh’ul Ekber’e sormazlar mi ki;
    Gunde 5 vakit veya fazlasinda
    NEDEN Allah cc na;” üzerlerine gazap dökülmemişlerin, karanlığa/şaşkınlığa saplanmamışların yoluna...”
    Diye yalvariyoruz?

    Ve yine tekkecinin cevabi bellidir:
    ”Seyhin beyani yeterlidir.”
    Cunku o seyhe teslim olmustur.

    Ya Allah cc nun beyani?
    Ya Allah cc na teslim olanlar.........


    Arabi hoca yolda/sulukte ki misafirin Allah cc nun Kendisi oldugunu ilan ediyor.
    Dolayısıyla, Hakk’ın, yolun ta kendisi olduğunu bilen kişi, işin hakikatini bilir.
    Ve Hakk’ın varlığından başka bir varlık olmadığından
    yolda yürüyen ve yolculuk eden hiç kuşkusuz Hak’tır.
    Iste Hint vedalarindaki enel hak! Kavraminin Islama ENJEKTESI!
    Allah cc nun yolunun klavuzu Kur’an dir.
    Ve bu kilavuz Muttakilerin uymasi gerekendir.
    2.2. İşte sana o Kitap! Kuşku/ çelişme/ tutarsızlık yok onda. Bir kılavuzdur o, sakınanlar için.

    Bu uyulmasi gereken Kitaba gore;
    Sirat-i mustakimde Allah cc yurumez
    Burdaki manevi yolculugun sonucunda MUTTAKILER
    Allah cc nun vaadi/kader tayini olan CENNETE varirlar.
    Ayrica;Allah cc nun cennete ihtiyaci da yoktur.

    Zaten Kitabin inis amaci da sudur:
    Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla...
    16.89. Gün olur, her ümmet için kendi aleyhlerine kendi içlerinden bir tanık çıkarırız.
    Seni de şu insanlar hakkında tanık olarak getireceğiz.
    Sana bu kitap'ı indirdik ki herşey için ayrıntılı bir açıklayıcı,
    bir kılavuz, bir rahmet,
    Müslümanlara da bir müjde olsun.

    Ve Arabi hoca agzindaki baklayi cikariyor.
    Çünkü, bilinen ancak O’dur.
    Ve O, yolda yürüyen ve yolda olanın ta kendisidir.
    Böyle olunca alem ancak O’dur.
    ... Ve O, yolda yürüyen ve yolda olanın ta kendisidir....
    YARATAN ve yaratilan ayni ZAT imis.
    Yaratilan yok!
    Hepsi VEHIM!
    Hepsi goruntu!

    Maasallah!Magazin muhabiri gibi...
    AMA baglaminda ortaya soyle bir sonuc cikar ki
    Tam evlere senlik:
    Allah cc Diyor ki:
    32.13. Biz dileseydik, her benliğe hidayetini elbette verirdik.
    Fakat benden şu yolda söz hak olmuştur:
    "Yemin olsun, cehennemi tamamıyla cinlerden ve insanlardan dolduracağım."

    Simdi insan Allah cc nun Zati ise;Kur'an'a gore cehennemde yanacak ise
    Vay ki vay!
    Baglaminda
    Cehennemde 3 gun yanan Tanri Inanci
    Kur’an’in degil Incil’in(!?) inancidir.


    Evliya dininin yolcularina duyurulur.

    Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan kirkinci teblig:
    45.20. Bu Kur'an basiret nurları ve kesin bilgi edinecek bir kavim için de hidayet ve rahmetin ta kendisidir.

  5. #425
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647

    Arabi hoca 41. cevap...

    Selam!

    Allah cc Diyor ki:
    50.16. Yemin olsun ki, insanı biz yarattık.
    Nefsinin ona neler fısıldadığını da biz biliriz.
    Biz ona, şah damarından daha yakınız.

    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
    “Biz insana şahdamarından daha yakınız” [Kaf Suresi, 50/16] dediğinde de,
    Insanlar arasında bir ayrım gözetmedi. Kulun ilahi yakınlık içerisinde olduğu,
    Bu ilahi haberde apaçık bir şekilde ortaya konmuştur.
    İmdi, Hakk’ın huviyetinin, kulu kendisi yapan uzuv ve yetilerin ta kendisi olmasından
    Daha öte bir yakınlık sözkonusu olamaz. Böyle olunca kul,
    Vehmolunan halk’ta müşahede olunan Hak’tır.
    Nitekim, iman sahipleri ve keşf ehli indinde, halk akılla-kavranabilir olan ve
    Hak da duyumsanan ve müşahede olunandır. Bu iki sınıfın dışında kalanlar için ise
    Hak akılla-kavranabilir olan ve halk da müşahede olunandır
    — dolayısıyla onlar,acı su menzilesindedir.
    Ama iman sahipleri ve keşf ehli ise içeni kandıran tatlı ve lezzetli su menzilesindedirler.
    HUD KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ AHADİYYE -Fususel Hikem


    Arabi hoca Kur’an tefsirine devam ediyor.
    “Biz insana şahdamarından daha yakınız” [Kaf Suresi, 50/16] dediğinde de,
    Insanlar arasında bir ayrım gözetmedi.
    ... insanlar arasında bir ayrım gözetmedi....

    Arabi hoca diyor diyor da;
    Allah cc da insanlar arasinda ayrim yapacagini bildiriyor.

    Hocayi yaratan Allah cc de diyor ki:
    19/71//İçinizden cehenneme uğramayacak hiç kimse yoktur.
    Bu, Rab’bin üzerinde kesinleşmiş bir hükümdür.

    19/72//Sonra biz, korunup sakınanları kurtaracağız.
    Zalimleri de orada dizleri üzerinde çökmüş bırakacağız.

    19/96//İman edip hayra ve barışa yönelik işler yapanlara gelince,
    Rahman onlar için bir sevgi oluşturacaktır.

    Simdi:
    Once ayetin aslina bakalim.
    50.16. Ve le kad halaknel insane ve na'lemu ma tuvesvisu bihi nefsuh ve nahnu akrabu ileyhi min hablil verid.
    ... insane....
    Arapca bilmeyen biri bile hitabin tum INSAN’lar hakkinda oldugunu anlar.
    50.16. Yemin olsun ki, insanı biz yarattık. Nefsinin ona neler fısıldadığını da biz biliriz.
    Biz ona, şah damarından daha yakınız.

    Yani hitap Insana,yalniz kulluk edene degil.
    Ve bu ayet:
    Yaratanin insanlar arasinda ayrım gözetmedigini degil,
    Insanin Allah cc dan gizlisinin olamayacagini
    Anlatan bir bilgidir.

    Insanin yaratilma sebebi kulluk etmesi icindir.
    Edenler cennete,
    Etmiyenler cehenneme

    51/56//Ben, cinleri ve insanları Bana ibadet etmeleri/
    Benim için iş yapıp değer üretmeleri dışında bir şey için yaratmadım.

    Arabi hoca yine ayetleri cimbizlayip kelimeleri degistirerek
    Tasavvufa Islamda yer acma cabasina devam etmektedir.
    ... Kulun ilahi yakınlık içerisinde olduğu, bu ilahi haberde apaçık bir şekilde ortaya konmuştur.....
    Hicbir insanin Allah cc dan gizlisinin olamayacagini
    Anlatan 50.16.ayeti; cimbizlayip ona KUL'a ozel ayricaligi ekleyip,
    Her insanin kulluk eden seviyesinde oldugunu ilan etmistir.

    Halbuki Allah cc
    Hemen alttaki ayetlerde ayrimi ortaya koymustur.
    51.59. Şu bir gerçek ki, zulmedenlerin, tıpkı arkadaşlarının günahları gibi günahları vardır.
    O halde acele etmesinler.

    Ve onlari tehdit etmistir.
    51.60. O vaat edildikleri günlerinden dolayı vay kâfirlerin haline!

    Tabii Arabi hoca bu sasirtmayi bir sonraki iddaasina
    Temel olmasi icin yapmaktadir.

    Ve agzindaki soylemi disa vuruyor.
    İmdi, Hakk’ın huviyetinin, kulu kendisi yapan uzuv ve yetilerin
    Ta kendisi olmasından daha öte bir yakınlık sözkonusu olamaz.
    Kul basliginda fiziksel ve dusuncesel olarak asil varligin
    Allah cc olduguna demir atarak,
    La mevcude illallah’i
    Kur’an’a soyletmistir.

    Vahdeti vucud sirki iste bu noktada baslamistir.
    Böyle olunca kul, vehmolunan halk’ta
    Müşahede olunan Hak’tır.
    Seyh’ul ekber Arabi hoca
    Halk=Hakk’tir.Diyor!

    Bu yetmiyor hocaya,
    Kulluk eden insan ile,sapkinlik eden insani
    Ayni potada eritmeye basliyor.
    Nitekim, iman sahipleri ve keşf ehli indinde,
    Halk akılla-kavranabilir olan ve
    Hak da duyumsanan ve müşahede olunandır.
    Bu iki sınıfın dışında kalanlar için ise
    Hak akılla-kavranabilir olan ve
    Halk da müşahede olunandır
    -dolayısıyla onlar, acı su menzilesindedir.-
    - Ama iman sahipleri ve keşf ehli ise
    Içeni kandıran
    Tatlı ve lezzetli su menzilesindedirler.
    Yani hepsi kulluk ediyorlar
    Sadece lezzetleri/yontemleri farklidir diyor.
    (Bak 40.cevap!)

    Diyor,diyorda;
    Allah cc kurdugu dinde
    Bunun tersini iddaa ediyor.

    32.12. Günahkârları, Rablerinin huzurunda başlarını eğmiş olarak şöyle derken bir görsen:
    "Rabbimiz; gördük, duyduk, geri gönder bizi ki, barışa/hayra yönelik iyi iş yapalım.
    Artık kesin olarak inanıyoruz."

    32.14. "Bu gününüzü unutmuş olmanın karşılığını tadın.
    Kuşkusuz, biz de sizi unuttuk.
    Yaptıklarınıza karşılık o uzun süreli azabı tadın!"

    Ve Allah cc insanlar arasindaki yaptigi KESIN ayrimi acikliyor.
    32.18. Hiç, bir mümin, bir sapık gibi olur mu?
    Hayır, eşit olmazlar!

    Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan kirkbirinci teblig:
    7.169. Arkalarından, yerlerini alan halefler geldi. Bunlar, kitaba vâris olmuşlardı.
    Şu basit dünyanın geçici menfaatini esas alıyorlar ve şöyle diyorlardı: "Biz zaten bağışlanacağız!"
    Kendilerine, bir menfaat daha gelse onu da alıyorlardı.
    Bunlardan, Allah hakkında, gerçek dışında bir şey söymemelerine ilişkin kitap mîsakı alınmamış mıydı?
    O kitabın içindekileri okuyup incelemediler mi?
    Âhiret yurdu, takvaya sarılanlar için daha hayırlıdır.
    Hâlâ aklınızı işletmeyecek misiniz?
    ... Allah hakkında, gerçek dışında bir şey söymemelerine ilişkin kitap mîsakı alınmamış mıydı...

  6. #426
    - Çevrimdışı
    Aktif Üye ashenarşi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2010
    Mesaj
    1.511
    Rep Gücü
    33423
    Bir şey sorabilir miyim? Bu kadar hatası varsa Sn. Mopsy İbn-i Arabinin niye kimse eleştrimiyor? 44 sayfa döktürmüşsünüz..

    Birde birşey soracağım? Dinde öncelik, ilim sahibi olmak mı? Yoksa Uygulamak mı? Öğrenmek ve paylaşmak için soruyorum.

  7. #427
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647

    Arabi hoca 42. cevap...

    Selam!

    Allah cc Diyor ki:
    42.11. Gökleri ve yeri ortaya çıkarandır, Fâtır'dır O.
    Size, benliklerinizden eşler yapmıştır; davarlardan da çiftler.
    Bu tarz içinde üretiyor sizi.
    O'nun benzeri gibi bir şey yoktur.
    Gereğince işiten, gereğince görendir O.

    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
    Sınırlı olduğumuz halde, biz nerede olursak olalım bizimle birlikte olduğunu söyledi
    ta ki, bizim ta kendimiz olduğunu bize haber verene dek.
    Böylece Hak, Kendisini ancak sınırlama yoluyla niteledi.

    Allahu Teala’nın, “Leyse ke-mislihi şey’ün” [Şura Suresi.11] sözü de,
    eğer “ke mislihi”deki “kaf” harfini sıfat olarak düşünmeyip artıklı olarak kabul edersek,
    “O’nun benzeri hiçbir şey yoktur” anl***** gelir ki, bu da yine sınırlamadır.
    Sınırlı olandan ayrışık olarak, o sınırlı olan olmamaklığıyla sınırlanmış olur.
    Dolayısıyla, anlayan için, kayıtlanmamış kılma kayıtlamadır,
    çünkü mutlak olan, kayıtlanmamışlıkla kayıtlıdır.

    Eğer “kaf” harfini sıfat ön eki olarak kabul edecek olursak, ayet,
    “O’nun benzeri gibi bir şey yoktur” anl***** gelir ki,
    bu şekilde de Hakk’ı sınırlandırmış oluruz.
    Ve eğer bu ayeti, benzerliğin değillenmesi olarak aldığımızda,
    anlayış ve doğru haber yoluyla Hakk’ın şeylerin ta kendisi
    olduğunu kuşkuya yer kalmaksızın bilmiş oluruz.

    Ve şeyler, her ne kadar sınırları birbirinden farklı da olsa, sınırlıdırlar.
    Ve Hak, her sınırlı olanın sınırıyla sınırlıdır.
    Ve dolayısıyla herbir sınır, Hakk’ın sınırıdır.
    HUD KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ AHADİYYE -Fususel Hikem

    Arabi hoca Allah cc nun insan gibi SINIRLI oldugunu iddaa ediyor.
    sınırlı olduğumuz halde, biz nerede olursak olalım bizimle birlikte olduğunu söyledi
    ta ki, bizim ta kendimiz olduğunu bize haber verene dek.
    Böylece Hak, Kendisini ancak sınırlama yoluyla niteledi.


    Halbuki O sinirsiz/dilegine bagli olarak verir
    Dolayisiyla sinirsizliga sahiptir.
    42.12.Göklerin ve yerin kilitleri/anahtarları O'nundur. Rızkı, dilediğine açıp bol bol verir. Kısarak, ölçüyle de verir. Gerçek şu ki, O herşeyi en iyi biçimde bilmektedir.
    Ve:
    16.96. Sizin yanınızdaki tükenir ama Allah'ın yanındaki sonsuza dek kalıcıdır.
    Sabredenlere ödüllerini biz, işleyip ürettiklerinin en güzeliyle mutlaka vereceğiz.

    Arabi hoca Kur’an’in verdigine TESLIMIYET yerine
    Kelimelerdeki harfleri baglamindan alip
    Harf KABUL-EGER bulmacalarina kapiliyor.
    Allahu Teala’nın, “Leyse ke-mislihi şey’ün” [Şura Suresi.11] sözü de,
    eğer “ke mislihi”deki “kaf” harfini sıfat olarak düşünmeyip artıklı olarak kabul edersek,
    “O’nun benzeri hiçbir şey yoktur” anl***** gelir ki, bu da yine sınırlamadır.

    Allah cc sozlerinin ise asla degistirilmiyecegini soyluyor.
    6.115.Rabbinin sözü hem doğruluk hem de adalet bakımından tamamlanmıştır.
    O'nun sözlerini değiştirecek hiçbir kuvvet yoktur.
    En iyi işiten, en iyi bilendir O.

    Arabi hoca;aslinda Allah cc nun sinirsizliginda sinir oldugu ahkamini keserek
    Matamatikte sahikalik tasliyor.
    Sınırlı olandan ayrışık olarak, o sınırlı olan olmamaklığıyla sınırlanmış olur.
    Dolayısıyla, anlayan için, kayıtlanmamış kılma kayıtlamadır,
    çünkü mutlak olan, kayıtlanmamışlıkla kayıtlıdır.


    Halbuki yarattigina DILEDIGINCE hukmuyle,sinir koyan O’dur!
    42.10. Herhangi bir şeyde ihtilafa düştüğünüzde onun hükmü Allah'a bırakılır.
    İşte budur Rabbim olan Allah! Yalnız O'na güvenip dayandım;
    yalnız O'na yönelirim ben.
    ... hükmü Allah'a bırakılır....

    Arabi hoca ayetin gercek anl***** donuyor.
    Bunun da Allah cc sinirlanmistir demek oldugunu
    Iddaa ediyor.
    Eğer “kaf” harfini sıfat ön eki olarak kabul edecek olursak, ayet,
    “O’nun benzeri gibi bir şey yoktur” anl***** gelir ki,
    bu şekilde de Hakk’ı sınırlandırmış oluruz.


    Ve yetmiyor;Arabi hoca BENZERligin eslesmemesi
    Seklinde algilatmaya calisarak,
    Insanin Allah cc birlesimini saglariz diyor.
    Ve eğer bu ayeti, benzerliğin değillenmesi olarak aldığımızda,
    anlayış ve doğru haber yoluyla Hakk’ın şeylerin ta kendisi
    olduğunu kuşkuya yer kalmaksızın bilmiş oluruz.


    Tasavvuf seyhlerinin ekberi,evliyasi Arabi hoca
    Muslumanin soyle bir ayeti okuyacagini hesaplamamis galiba
    6.116. Yeryüzündeki insanların çoğunluğuna uyarsan seni Allah yolundan saptırırlar.
    Sadece sanıya uyarlar onlar ve sadece saçmalarlar.

    Ve
    Sure-i Ihlasi:
    112.1. De ki: O, Allah'tır; Ahad'dır, tektir!
    112.2. Allah'tır; Samed'dir/tüm ihtiyaçların, niyetlerin, övgülerin, yakarışların yöneldiği tek kuvvettir!
    112.3. Ne doğurmuştur O, ne doğurulmuştur!
    112.4. Hiç kimse O'nun dengi ve benzeri olmamıştır, olamaz!

    Ve
    16.62.Kendilerinin bile çirkin bulacağı şeyleri Allah'a isnat ediyorlar.
    Dilleri de yalan düzüp donatıyor:
    En ileri güzellik onlarınmış!
    Kuşkusuz olan şu: Onlar için ateş vardır.
    Ve ona en önden gideceklerdir.

    Arabi hoca:Allah cc nun SINIRLI bir Yaratici
    Oldugunu ispatladiktan(!?) sonra;
    Yine sinirli yaratilan insanla sinirlarini eslestiriyor.
    Ve şeyler, her ne kadar sınırları birbirinden farklı da olsa, sınırlıdırlar.
    Ve Hak, her sınırlı olanın sınırıyla sınırlıdır.
    Ve dolayısıyla herbir sınır, Hakk’ın sınırıdır.


    Yaratilanlar sinirli varliklardir.
    Cunku Yaratan onlarin varlik sebebini
    Bir sinirla anlatir.KUL....
    ”KUL luk etmeleri icin Yarattim!”
    51.56. Ben, cinleri ve insanları bana ibadet etmeleri/benim için iş yapıp,
    Değer üretmeleri dışında bir şey için yaratmadım.

    Yani SINIRLI olmanin kaynagi Yaratilmis olmak.
    Ancak Allah cc Yaratilmamistir.
    Dolayisiyla kulluk edecek kimsesi yoktur.
    Ve
    Sinirsizligi paylasabilecegi bir ORTAGI/SERIKI yoktur.
    Siniri(!?) disindakileri koruyacak,
    Acizligini ortecek bir dosta IHTIYACI da yoktur.
    17.111. Şöyle de: "Hamt, o Allah'a özgüdür ki, çocuk edinmemiştir;
    mülk ve yönetiminde ortağı yoktur;
    âcizlik yüzünden dost edinmemiştir."
    Ve tekbir edip yücelt O'nu!

    Arabi hoca /hocacilar Kur’an’in AKSINE bir DINI
    Tasavvuf felsefesinin korumasyla Islama enjekte ediyorlar.
    ”Bunlar Peygemberden NAKIL ile geldi! Kur’an’in ACIKLAYICISI odur
    Diyerek sozlerine DELIL yapmistir.
    AMA
    Unuttuklari birsey var:
    Peygamberin sahit ve
    KUR’AN’in aciklayici oldugu....
    16.89. Gün olur, her ümmet için kendi aleyhlerine kendi içlerinden bir tanık çıkarırız.
    Seni de şu insanlar hakkında tanık olarak getireceğiz.
    Sana bu Kitap'ı indirdik ki herşey için ayrıntılı bir açıklayıcı, bir kılavuz, bir rahmet,
    Müslümanlara da bir müjde olsun.
    SADAKALLAH!

    Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan kirkikinci teblig:
    13.16. De ki: "Göklerin ve yerin Rabbi kim?" De ki: "Allah."
    De ki: "O'nun yanında başka evliya mı/destekçiler mi edindiniz?
    Bunlar kendilerine bile yarar sağlayıp zarar verme gücünde değiller."
    De ki: "Körle gören yahut karanlıklarla ışık bir olur mu? Yoksa Allah'a, tıpkı O'nun yarattığı gibi yaratan
    Ortaklar buldular da yaratış/yaratılanlar kendileri için benzeşir hale mi geldi?"
    De ki: "Allah'tır her şeyi yaratan, O'dur Vâhid ve Kahhâr olan."
    ... yaratılanlar kendileri için benzeşir hale mi geldi?"...

Benzer Konular

  1. Muhyiddin-i Arabî'nin eserleri okunabilir mi?
    ashenarşi Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 18-01-2012, 11:37 PM
  2. iBN ARABi
    mopsy Tarafından Dini Hikayeler Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 05-11-2011, 07:43 PM
  3. Yorum: 39
    Son mesaj: 10-07-2009, 02:02 PM
  4. Muhiddin Arabi
    erkişi Tarafından Biyografi (Yaşam Öyküsü) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 30-09-2007, 06:16 AM
Yukarı Çık