42. Sayfa, Toplam 43 BirinciBirinci ... 3240414243 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 411 ile 420 Toplam: 427

Fususel Hikem (ibn-i Arabi)

Din ve İnanç Kategorisi Dini Sohbet Forumunda Fususel Hikem (ibn-i Arabi) Konusununun içerigi kısaca ->> Selam! Evliyanın rüzgarı Allahın rüzgarıyladır.. Siz ne diyorsunuz? Allah cc muminleri evliyaya karsi uyariyor, 7.3. Rabbinizden size indirilene uyun; O'nun ...

  1. #411
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!
    Evliyanın rüzgarı Allahın rüzgarıyladır..
    Siz ne diyorsunuz?
    Allah cc muminleri evliyaya karsi uyariyor,
    7.3. Rabbinizden size indirilene uyun;
    O'nun berisinden birtakım evliyanın ardına düşmeyin.
    Siz ne kadar da az öğüt alıyorsunuz!
    73.9. Doğunun ve batının Rabbidir O.
    Tanrı yoktur O'ndan başka.
    O'nu vekil et!
    onun karşısında duran duvara çarpar..esasen bu çarpıılmışlığın eseridir..yazdıklarınızın hepsinin cevabı mevcuttur..
    Arabi hocanin TARAFTARLARININ yazdiklari yorumlarin hepsini,
    Hatta Turkiyede yayinlanmamis onlarca serh,yorum,aciklama,ara tefsir okudum.
    Seyhlerinize bu konuda DERS VERIRIM.
    Onun icin hikmeti anlamiyorsunuz masallarini gecin.

    Arabi hoca: Fususel Hikemin Muhammed as tarafindan kendisine su bilgiyle verildigini
    Soyluyor: KUR’AN’IN BATINI/GIZLI ANLAMININ TEFSIRI ve ACIKLAMASI OLARAK VERILDI.....

    Simdi kendisi gizliyi acikliyan tefsir eden bir eserin;
    Yeniden aciklamasi var diyorsunuz.
    Bunun icin adres tasavvuf seyhleri....

    Allah cc Kur’an’i ACIKCA yolladim diyor.
    Allah cc Kur'an'i aciklamak Bizim isimiz diyor.
    Hayir Resul acikladi diyorsunuz.
    Resul Hadisinde soyle demis diyoruz,
    Hayir hadisi siz anlamazsiniz,evliyalarin aciklamalari var diyorsunuz.
    Arabi hoca evliyaniz boyle aciklamis diyoruz.
    Yok sizin anladiginiz gibi degil diyorsunuz.

    Allah cc yarattigi kula anlatmayi beceremedi(Hasa!)
    Muhammed as aciklanani acikladi beceremedi
    Arabi hoca Peygamberin tefsiri budur dedi.
    Onuda anlamazsiniz dediniz.

    Yani Tefsirin,tefsirinin,tefsiri bile seyhin dedigi gibi olacak diyorsunuz.
    Iste Kur’an’daki KALBIN MUHURLENMESI AYETLERI budur!
    Evliya/Tasavvuf Islam disi bir inanctir.
    Seyhin golgesinden cikin.
    ama şartlanmışlara o kapı hiç bir zaman açılmayacaktır..
    Bizler Allah cc sozlerinin disinda hakem/kapi aramayiz ki!
    6.114. Allah size Kitap'ı ayrıntılı kılınmış bir halde indirmişken,
    Allah'ın dışında bir hakem mi arayayım?
    Kendilerine Kitap verdiklerimiz, onun, Rabbinden hak olarak indirildiğini biliyorlar.
    Sakın kuşkuya düşenlerden olma.
    Allah muhiddin arabi hz.lerine ve tüm hak dostlarına rahmet ve selam eylesin..
    Tevazu onlarda,
    Evet cok tevazulu. Allah cc nun adiyla dirilmez ama benim adimla dirilir diyor.
    Kur’an’i kaynagindan Levh-i Mafuzdan okudum diyor.
    Ya bir de tevazu sahibi olmasaydi.....
    ilim onlarda,
    la ilahe illallah yoktur
    la mevcuda illallah vardir diyen
    Yaratan ve yaratilan yoktur diyen
    bir ilimcik.
    aşk onlarda,
    Allah cc bana ben ona secde ederim diyen bir asik.
    ve hatta tasavvuf erbabına insafsızca şirke ve küfre sokanlara soruyorum?eğer davanızda sadık iseniz
    heykellerin karşısında dikilmenin ne demek olduğunu yazın..
    Ne heykeli bunu anlamadim.
    Biliyorum yazamayacaksınız çünkü hakkı hakikikati yazack olan kalemler sadece Lailahe illellahı hakkıyla kavramış yüreklerdir..
    Sn.Refref vahdet-i vucud la mevcude illallahtir.
    Ne la ilahe illallahi?

    Sonucta:
    Biz evliya ruzgarina karsi duracagiz.
    Cunku biz Allah cc ruzgarina kapildik.

  2. #412
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647

    Arabi hoca 33. cevap...

    Selam!

    Allah cc Diyor ki:
    11.80. Dedi: "Ah, size karşı koyacak bir gücüm olsaydı yahut sağlam bir kaleye sığınabilseydim."

    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
    Ve Resulallah (sav) şöyle buyurdu:
    “Lut’un, ‘Eğer size karşı gücüm yetseydi veya güçlü bir kaleye sığınsaydım’
    Dediğinden bu yana gönderilen bütün peygamberler,
    Kendi kavminden bir topluluk içerisinde ve kendisini kollayan
    Bir kabile içerisinde gönderilmiştir”
    Lut aleyhisselam’ın, “Eğer size karşı gücüm yetseydi..” demesi,
    Allahu Teala’nın, “Allah sizi zaaftan yarattı ve ardından güç verdi”
    Sözünü işitmiş olmasından dolayıdır. Demek ki, güç, yapınımla ortaya çıkmıştır;
    Dolayısıyla da bu, arızi bir güçtür. Sonra, gücün ardından zaafı ve ihtiyarlığı ortaya çıkardı;
    Dolayısıyla yapınım, ihtiyarlığa ilişkilendi. Zaaf ise, yaratılışın kendi aslına dönmesidir
    Ve O şöyle buyurmuştur: “Allah sizi zaaftan yarattı”
    Böylece O, insanı kendisinden yarattığı şeye döndürür:
    “İçinizden kimi de ömrün en verimsiz çağına dek götürülür,
    Oyle ki bilen bir kimse olduktan sonra bir şey bilmez bir hale gelir” [Hac Suresi, 22/5]. Burada Allahu Teala, bu kimsenin başlangıçtaki zaafa döndürüldüğüne işaret etmektedir. Dolayısıyla, zaaf söz konusu olduğunda, ihtiyar kişinin durumu
    Hüküm bakımından tıpkı bir çocuğunki gibidir.
    LUT KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ MELKİYYE- Fususel Hikem

    Arabi hoca Kur’an’in batini/gizli anlami oldugunu iddaa etmis,
    Sonrada Batini Kur’an’in yuzyillar once olmus olan Muhammed as tarafindan,
    Kendisine verildigini ve bunun da FUSUSEL HIKEM oldugunu anlatir.


    Batini Kur’an’da Lut as’in;” Allah cc nuna siginma” istegini bakin nasil carpitiyor.

    Arabi hoca diyor ki:
    Ve Resulallah (sav) şöyle buyurdu:
    “Lut’un, ‘Eğer size karşı gücüm yetseydi veya güçlü bir kaleye sığınsaydım’
    Dediğinden bu yana gönderilen bütün peygamberler,
    Kendi kavminden bir topluluk içerisinde ve kendisini kollayan
    Bir kabile içerisinde gönderilmiştir”

    Lut as’dan sonra her Resul kendisini koruyan kabileye gonderildi.
    Zekeriya as oyle korudular ki kafasini kestiler.
    Yahya as’i oyle korudular ki kafasini kestirdiler.
    Isa as’i oyle korudular ki...
    Muhammed as’i oyle korudular ki Medineye GIZLICE kacmak zorunda kaldi.

    Musa as kissasindan su ayet Resulu kabilesinin korumasi hususunda
    Arabi hocanin yalanlanmasi adina oldukca carpicidir.

    5. 24. Dediler ki: "Ey Mûsa! Onlar orada oldukça biz oraya asla girmeyeceğiz. Hadi sen git, Rabbin'le birlikte savaşın. Biz şuracıkta oturacağız."

    Arabi hoca hala;”Lut as’dan sonrakileri kabilesi korudu” diyor ama
    Musa as kabilesi ile arasini bakin neden ayiriyor.
    5.25. Şöyle yakardı Mûsa: "Rabbim! Nefsimle kardeşimden başkasına söz geçiremiyorum. Artık sapıklar topluluğu ile bizim aramızı ayır!"

    Arabi hocacilara/Evliyacilara
    Kur’an’in batinisi vardir diyenlere
    Allah cc akil fikir versin diyorum.

    Hizini alamiyan Arabi hoca Resul soyledi diyerek iftiraya devam ediyor;
    Lut aleyhisselam’ın, “Eğer size karşı gücüm yetseydi..” demesi,
    Allahu Teala’nın, “Allah sizi zaaftan yarattı ve ardından güç verdi” [Rum Suresi, 30/54]
    Sözünü işitmiş olmasından dolayıdır. Demek ki, güç, (önceden varolmayıp) yapınımla [ca’l] ortaya çıkmıştır;
    Dolayısıyla da bu, arızi bir güçtür. Sonra, gücün ardından zaafı ve ihtiyarlığı ortaya çıkardı;
    Dolayısıyla yapınım, ihtiyarlığa ilişkilendi. Zaaf ise, yaratılışın kendi aslına dönmesidir
    Ve O şöyle buyurmuştur: “Allah sizi zaaftan yarattı”

    Ilgili ayete bakalim:
    30.54. Allah O'dur ki, sizi bir güçsüzlükten yarattı. Sonra o güçsüzlüğün arkasından bir kuvvet oluşturdu. Sonra o kuvvetin arkasından bir güçsüzlük ve ihtiyarlığa vücut verdi. Dilediğini yaratır. Alîm'dir O, Kadîr'dir.

    Allah cc ayette:Insanin uzun yasayaninin omrunun son doneminde
    Cocuk bilincine ulasacagini soyluyor.

    Peki bu ayetten yola cikarak daha sonra Lut as’in sozune;” bir bunak hukmu”
    Diyecek olan Arabi hoca Lut as.in bunadigini yani
    Bu son evrede oldugunu nereden biliyor.
    Hem de Kur’an’da bunamis tek bir Resul kissasi yokken?

    Hem de Resul omur uzunlugu hakkinda degisik ayetler varken;
    29.14. Yemin olsun, biz Nûh'u toplumuna gönderdik de o onların arasında bin yıldan elli yıl eksik kaldı.
    Sonunda onları tufan yakaladı. Çünkü zalimlerdi onlar.

    950 sene teblig yapan Nuh as bunak degil de........

    Ve Arabi hoca Lut as’a kesin darbeyi indiriyor.
    [IHTIYARLIKTAN COCUKLASMIS.Ne dedigini bilmiyor.]

    “ Böylece O, insanı kendisinden yarattığı şeye döndürür:
    İçinizden kimi de ömrün en verimsiz çağına dek götürülür,
    Oyle ki bilen bir kimse olduktan sonra bir şey bilmez bir hale gelir”
    Burada Allahu Teala, bu kimsenin başlangıçtaki zaafa döndürüldüğüne işaret etmektedir.
    Dolayısıyla, zaaf söz konusu olduğunda, ihtiyar kişinin durumu
    Hüküm bakımından tıpkı bir çocuğunki gibidir."

    Simdi once Arabi hocanin ornek verdigi ilgili ayete bakalim:
    22.5. Ey insanlar! Ölümden sonra dirilme konusunda kuşku içinde olabilirsiniz. Ama şu bir gerçek ki, biz sizi bir topraktan, sonra bir spermden, sonra bir embriyodan/döllenmiş bir karışımdan, sonra ne olduğu kısmen belirli, kısmen belirsiz bir et parçasından yarattık ki, size açık-seçik beyanda bulunalım. Ve sizi rahimlerde, belirlenen bir süreye kadar dilediğimiz şekilde bekletiyoruz. Sonra sizi bir çocuk olarak çıkarıyoruz. Daha sonra da tam kuvvetinize ulaşmanızı sağlıyoruz. Bununla birlikte içinizden bir kısmı öldürülüyor, yine içinizden bir kısmı ilimden sonra bir şey bilmesin diye ömrün en basit ve düşük noktasına geri gönderiliyor. Yeryüzünü de sönmüş kül halinde görürsün. Nihayet onun üzerine suyu indirdiğimizde titrer, kabarır ve her güzel/bereketli çiftten bir şeyler bitirir.
    .... yine içinizden bir kısmı ilimden sonra bir şey bilmesin diye ömrün en basit ve düşük noktasına geri gönderiliyor....
    Ve Arabi hoca;Lut as’in Allah cc na siginma fetvasina, fetvayi veriyor:
    "Hüküm bakımından tıpkı bir çocuğunki gibidir."

    KUR’AN’DA BILDIRILEN KISSALAR RESULLERIN
    AKILLARI BASLARINDA OLDUKLARI DONEM KISSALARIDIR.
    AYKIRI TEK BIR ORNEK YOKTUR.
    AKLI BASINDA OLMAYAN SEYH ARABI HOCADIR.

    Allah cc nun ve Islamin dev Peygamberi Lut as’a SELAM Olsun!

    Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan otuzucuncu teblig:
    37.181. Selam olsun tüm hak elçilerine!...
    37.182. Hamt olsun âlemlerin Rabbi Allah'a!...

  3. #413
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647

    Arabi hoca 34. cevap...

    Selam!

    Allah cc Diyor ki:
    5.1.Ey iman edenler! Akitlerin ve ahitlerin icaplarını yerine getirin. Siz ihramlı iken avlanmayı helal saymamak şartıyla ve ileride size okunacaklar müstesna olmak üzere, davar cinsinden hayvanlar size helal kılınmıştır. Kuşkunuz olmasın ki, Allah, iradesi yönünde hüküm verir.
    ...Allah, iradesi yönünde hüküm verir....

    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
    İmdi, hüküm verme konumunda olan,
    Hüküm verdiği şeyle ve
    Hüküm verdiği şeyde hükmolunandır.
    İmdi, bu meseleyi iyice anla!
    Çünkü kader sırrı, ancak zuhurunun yeğinliğinden dolayı bilinmez oldu.
    Ve nebiler kader sırrını bilmeyi çok istedikleri ve bu konuda ısrarlı davrandıkları halde,
    Bu kader sırrı bilinmez olarak kaldı.
    Bil ki, resuller evliya ve arif olmaları dolayısıyla değil, resul olmaları dolayısıyla,
    Ummetlerinin bulundukları hal mertebesi üzeredirler.
    Bundandır ki, resullerde kendilerine bildirilen ilim,
    Ancak artıksız ve eksiksiz olarak ümmetlerinin gereksindiği kadar vardır.
    ÜZEYİR KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ KADERİYYE-Fususel Hikem

    Arabi hoca; Kur’an’in kader bildirimini reddetip
    Vahdet-i vucud Fatalizmini ilan ediyor.

    İmdi, hüküm verme konumunda olan,
    Hüküm verdiği şeyle ve
    Hüküm verdiği şeyde hükmolunandır.

    Simdi zamirlerin yerine isimleri koyalim;
    Imdi,Allah cc,
    Kulu ve
    Olayda Kendiside hukme tabidir.

    Allah cc gercekten hukmune boyun eger mi?
    Yoksa hukmuyle galip mi gelir.

    “EL-GÂHİR”:Bütün mahlûkatlarına kudreti ve hükmü ile gâlip gelendir.
    6.18. Ve kulları üzerinde hüküm ve egemenlik sahibi Kaahir'dir O. Tüm hikmetlerin kaynağıdır O. Her şeyden haberdardır.

    Allah cc gercekten hukmune boyun eger mi?
    Yoksa denetlenemez bir hukum sahibi mi dir.

    12/41//Görmüyorlar mı ki biz o yerküreye geliyor, onu uçlarından eksiltiyoruz. Allah hükmeder; O'nun hükmünü denetleyecek de yoktur. Hesabı çok çabuk görür O.

    Ve Arabi hoca;Resullerin hikmetini sinirladi.Evliyayi gaybi bilir kildi.

    İmdi, bu meseleyi iyice anla!
    Çünkü kader sırrı, ancak zuhurunun yeğinliğinden dolayı bilinmez oldu.
    Ve nebiler kader sırrını bilmeyi çok istedikleri ve bu konuda ısrarlı davrandıkları halde,
    Bu kader sırrı bilinmez olarak kaldı.
    Bil ki, resuller evliya ve arif olmaları dolayısıyla değil, resul olmaları dolayısıyla,
    Ummetlerinin bulundukları hal mertebesi üzeredirler.

    Once Kur'an'da onlarca Kader ayeti varken
    Muhammed as'in bunu ogrenemedigini iddaa etmek???
    Kader baska bir baslik konusu oldugundan devam edelim....

    Halbuki Resuller;Ummetin hal seviyesinde olmiyan,
    Hikmete vakif elcilerdir.

    2.151. Nitekim size aranızdan bir Resul göndermişiz; size ayetlerimizi okuyor, sizi temizleyip arıtıyor, size Kitap'ı ve hikmeti öğretiyor, size, daha önce bilmediklerinizi belletiyor.

    Kerametci Evliyalar (!?) ise;

    13.16. De ki: "Göklerin ve yerin Rabbi kim?" De ki: "Allah." De ki: "O'nun yanında başka Evliya mı edindiniz? Bunlar kendilerine bile yarar sağlayıp zarar verme gücünde değiller." De ki: "Körle gören yahut karanlıklarla ışık bir olur mu? Yoksa Allah'a, tıpkı O'nun yarattığı gibi yaratan ortaklar buldular da yaratış/yaratılanlar kendileri için benzeşir hale mi geldi?" De ki: "Allah'tır her şeyi yaratan, O'dur Vâhid ve Kahhâr olan."

    Iste bu iki ayet Muhammed as ile Seyh’ul ekber Arabi hoca arasindaki farki anlatiyor.
    Tabii Vahiye IMAN edene...

    Ve Arabi hoca Kur’an’i/Ilimi yerlere sermekten hic cekinmiyor.

    Bundandır ki, resullerde kendilerine bildirilen ilim,
    Ancak artıksız ve eksiksiz olarak ümmetlerinin gereksindiği kadar vardır.

    Resul kim? -Muhammed as.
    Resule verilen ILIM ne? - Kur’an
    Kur’an’da Ilim Vahiy demektir.
    http://www.supermeydan.net/forum/for...read50878.html basligindan alinti:
    6- KUR’AN’IN ISIMLERI/ c) ILIM
    Kur’an’da Ilim Vahiy demektir.
    13/37//İşte biz o Kur'an'ı Arapça bir hüküm kaynağı olarak indirdik. Eğer sana gelen ilimden sonra onların keyiflerine uyarsan, Allah'tan sana ne bir dost nasip olur ne de bir koruyucu.
    17/85//Ve sana ruhtan sorarlar. De ki: "Ruh, Rabbimin emrindendir. Ve size, ilimden sadece az bir şey verilmiştir."

    Arabi hocaya gore Kur’an cahiliye toplumu Kuryesin
    GEREKSINIMI kadar inmistir.

    http://www.supermeydan.net/forum/for...read50878.html basligindan alinti:
    1- KUR’AN NE-NEDEN INDI :
    .................................................. .............
    a) Kur’an’in inmesinde ki on gorum Allah cc nun sozlerini alemlere yeniden hatirlatmaktir.
    Sayisini bilmedigimiz kadar cok Peygamber vasitasiyla cesitli zaman dilimlerinde tekrar tekrar alemlere defalarca gelerek VAAZ EDILEN/HATIRLATILAN,Allah hadislerine, alemler zaten vakifti. Bu yuzden Kur’an’da;Vahy’in yeniden bu alemlere hatirlatilmasi hususunda araci olmustur.
    11.20. Resullerin haberlerinden, kendisiyle kalbini destekleyip sağlamlaştıracağımız her şeyi sana anlatıyoruz. Bunun içinde sana hak gelmiştir. Bunda, inananlar için bir öğüt ve hatırlatma da vardır.
    12.104. Sen, bu tebliğin için onlardan bir ücret istemiyorsun. O, bütün âlemler için bir hatırlatmadan başka şey değildir.
    20.3. Saygıyla ürperene bir hatırlatma/düşündürme/öğüt verme olsun diye indirdik.
    38/49//Bir hatırlatmadır bu! Korunup sakınanlar için elbette güzel bir gelecek vardır.

    b) Bu hatirlatmadan beklenilen ise:Muhatap olmaya layik olanlara rehber olmasi icindir.
    14/52//İşte bu, onunla uyarılsınlar, Allah'ın tek ilah olduğunu bilsinler, aklı ve gönlü işleyenler de ibret alsınlar diye, insanlara yöneltilmiş bir tebliğdir.
    16/64//Bu Kitap'ı sana yalnız şunun için indirdik: Hakkında ayrılığa düştükleri şeyi onlara iyice açıklayasın ve Kitap, iman eden bir topluluk için kılavuz ve rahmet olsun.
    14.1. Elif, Lâm, Râ. Bir kitaptır bu. Ki indirdik sana, çıkarasın diye insanları Rablerinin
    izniyle karanlıklardan nura; Hamîd, Azîz olanın yoluna...

    c) Bilindigi gibi Peygamberin gelis sebebi, Allah’in cc hadisleri ile insanlari ahiretteki ates azabi ile uyarmak ve cennet ile mujdelemek icindir. Iste bu Vahy/Kur’an;
    Resulun azap-mujde uyarisini yapmasi icin kullanacagi ve kendisinden sonrasi icinde muminlere Allah katindan Ilahi bir kilavuz-rehber Kitap olsun diye indirilmistir.
    6/51//Rablerinin huzurunda haşredileceklerin den korkanları, o vahiy ile uyar ki korunabilsinler. Onların O'ndan başka ne bir VELISI vardır ne de şefaatçısı.
    Simdi Muhammed as'a inen ILIM, yani KUR'AN' dan devam edelim;
    Kur’an’in iddaasi Arabi hocanin iddaasinin aksine;
    KIYAMETE KADAR,gelecek tum ummetler icin
    Hicbirseyi eksik birakmamasidir.

    6.38. Yeryüzünde debelenen hiçbir canlı, iki kanadıyla uçan hiçbir kuş istisna olmamak üzere hepsi sizin gibi ümmetlerdir. Biz bu Kitap'ta, herhangi birşeyi ne eksik bıraktık ne fazla yaptık. Onlar, sonunda Rableri önünde haşredilirler.
    ...Yeryüzünde debelenen hiçbir canlı, iki kanadıyla uçan hiçbir kuş istisna olmamak üzere....

    Tabii Vahiye IMAN edene...

    Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan otuzdorduncu teblig:
    42.30. Size gelip çatan her musibet ellerinizin kazandığı yüzündendir. Allah birçoklarını da affediyor.
    ... her musibet ellerinizin kazandığı yüzündendir...

  4. #414
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647

    Arabi hoca 35. cevap...

    Selam!

    Allah cc Diyor ki:
    2.252. İşte bunlar Allah'ın ayetleri. Onları sana hak olarak okuyoruz.
    Yemin olsun ki sen, gönderilen elçilerdensin.

    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
    Resul olmaları dolayısıyla, ümmetlerinin bulundukları hal mertebesi üzeredirler.
    Bundandır ki, resullerde kendilerine bildirilen ilim,
    Ancak artıksız ve eksiksiz olarak ümmetlerinin gereksindiği kadar vardır.
    Ve ümmetler arasında üstünlük derecelenmesi sözkonusudur.
    Kimi ümmetler, kimi ümmetlerden daha fazlasına sahiptir.
    Resuller de –ümmetlerin arasındaki üstünlük derecelenmesi dolayısıyla–
    Resullük ilminde [ilm-i irsal] biri diğerinden daha üstündür.
    Buna ilişkin olarak Allahu Teala şöyle buyurur:
    “Resullerin bazısını bazısından üstün kıldık” Bakara 253.
    ÜZEYİR KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ KADERİYYE-Fususel Hikem

    Kur'an'a gore Resullerin ustunlugu gelen VAHIY Kitabi dir.
    17.55.Rabbin, göklerdeki ve yerdeki kimseleri de daha iyi bilir. Yemin olsun, biz, peygamberlerin bir kısmını bir kısmına üstün kılmışızdır. Davûd'a da Zebur'u verdik.
    ...bir kısmını bir kısmına üstün kılmışızdır...
    ...Davûd'a da Zebur'u verdik...
    [Ve selamün alel Murselın]

    Allah cc indinde ustunluk ne demektir?
    28.83. İşte âhiret yurdu! Biz onu, yeryüzünde üstünlük taslamayanlarla bozgunculuk peşinde koşmayanlara veririz. Sonuç, takva sahiplerinindir.
    17.19. 19. Kim de âhireti ister ve inanmış olarak ona yaraşır bir gayretle çalışırsa, böylelerinin gayretleri teşekkürle karşılanır.
    17.21. Bak nasıl, kimini kimine üstün kıldık! Ama âhiret, dereceler bakımından elbette daha büyük, lütuflandırma bakımından daha yücedir.

    Peki irksal anlamda yok,cinsel anlamda ustunluk var mi?
    9.72. Allah, mümin erkeklerle mümin Kadınlara, altından ırmaklar akan cennetler vaat etmiştir. Sürekli kalacaklardır orada. Adn cennetlerinde de tertemiz barınaklar vaat etmiştir. Allah'ın bir hoşnutluğu ise hepsinden büyüktür. İşte budur o büyük başarı/o büyük kurtuluş.
    49/13//Ey insanlar! Biz sizi, bir erkekle bir dişiden yarattık. Ve örfler yoluyla tanışıp kaynaşasınız diye sizi milletlere, boylara ayırdık. Hiç kuşkusuz, Allah katında en seçkininiz, sakınılması gereken şeyler den en çok sakınanınızdır.Allah her şeyi bilir, her şeyden haberdardır.

    TAKVADA USTUN OLAN USTUN ...MUS!

    Peki: Irksal ustunluk ne demektir?
    2.122. Ey İsrailoğulları! Size lütfettiğim nimetimi hatırlayın. Ben sizi âlemlerden daha üstün kılmıştım.
    ...Size lütfettiğim nimetimi ...

    Onlarin ustunlugu olan nimet nedir?
    2.121. Kendilerine Kitap'ı verdiklerimiz onu, okunuşunun hakkını vererek okurlar. İşte onlar ona inanırlar. Onu inkâr edenlere gelince, onlar hüsrana uğrayanların da kendileridir.
    ...İşte onlar ona inanırlar...

    Yani ustunluk Vahiy Kitabina sahip olup iman etmek.
    Husranlik/alcaga dusmek Vahiyi reddetmek.

    Onun icin Muhammed as’in tebligine/Vahiye uymadiklarinda
    2.120. Sen onların öz milletlerine uymadıkça Yahudiler de Hıristiyanlar da senden asla hoşnut olmaz. De ki: "Allah'ın kılavuzluğu, erdirici kılavuzluğun ta kendisidir." İlimden sana ulaşan nasipten sonra bunların boş ve iğreti arzularına uyarsan, Allah katından ne bir dostun/destekçin olur ne de bir yardımcın.
    ... Sen onların öz milletlerine uymadıkça....
    ... İlimden sana ulaşan nasipten sonra ...

    Simdi olayi Vahiyden irksal ustunluge ceviren anlayisa gelelim.

    Muhiyddin Arabi hoca Araptir.
    Daha onceki bolumlerden en son gumus tugla
    Yani en ustun Resul Muhammed as demistir.
    Ama kendisinin ALTIN TUGLA olmasi icin:

    Arap irkini yaratilmis en ust irk haline getiriyor.
    Ama bunu Muhammed as’in arap olmasina baglamiyor.
    Resulun kendisinden ustunlugu soz konusu olmasin diye
    Ilginc bir yola basvuruyor.

    Kimi ümmetler, kimi ümmetlerden daha fazlasına sahiptir.
    Resuller de:”ümmetlerin arasındaki üstünlük derecelenmesi dolayısıyla”
    Resullük ilminde biri diğerinden daha üstündür.

    Yani Arap ummeti digerlerinden ustun oldugundan dolayi
    Muhammed as diger irktan;”yahudilikten” gelen Resullerden ustun...mus!
    Baglami ileri ki basliklarda gelecek.

    Yetmiyor bir de buna Allah cc’nu Sahit gosteriyor.

    2.253. “Resullerin bazısını bazısından üstün kıldık”

    Once cimbizci hocanin doldurusuna kanmadan ayetin orjinali icin Kur’an’a donelim.

    2.253. İşte resuller! Biz onların bazısını bazısına üstün kılmışızdır. Allah, onlardan bazısıyla konuşmuştur. Bazılarını da derecelerle yüceltmiştir. Meryem oğlu İsa'ya açık ayetler verdik ve onu Ruhulkudüs'le güçlendirdik. Allah dileseydi, onların ardından gelenler, açık-seçik mesajlar kendilerine ulaştıktan sonra birbirlerini öldürmezlerdi. Ancak tartışmaya girdiler de içlerinden bazısı iman etti, bazısı küfre saptı. Allah dileseydi birbirlerini öldürmezlerdi. Ne var ki, Allah dilediğini yapıyor.

    Burdan ummetlerin ustunluk farklarindan,
    Resullerin ustunluk farkina gidilir mi bakalim.

    I-) Soz konusu Resul: Meryem oğlu İsa as.
    Yahudi irkina mensup
    Arabi hocaya teorisine gore bu kavmin
    Yahudiligin ustunlugunden dolayi
    Oncekilerden ustun bir Resul.

    Kavmin seriati uzerine oldugu onceki Resul kim?
    Musa as...
    Kim o:Yahudi irkindan
    Davut,Yahudi irkindan

    Eger:” Resuller de:”ümmetlerin arasındaki üstünlük derecelenmesi dolayısıyla”
    Resullük ilminde biri diğerinden daha üstündür.”

    Dogruysa hangisi daha ustun???

    Ah Arabi hoca ah!....
    Ah tekkeci yobazlar ah!...

    II-) ” Bazılarını da derecelerle yüceltmiştir.”-Kur’an/2.253
    Hoppala....
    Resulun ustunlugu kendi kavminin ustunlugu degil
    Allah cc nun tercihi/Hikmeti imis.

    Seyh’ul Ekber Muhiyddin Arabi yalan soylemis.
    Evliya dininin mensuplari yalan soylemis.
    Islamin Kitabi dogruya kilavuzlar...mis.

    III-) ” Ancak tartışmaya girdiler de içlerinden bazısı iman etti, bazısı küfre saptı.”
    Evet bazimiz evliya/seyh/gavs/hazret/masumlara iman edip kufre sapti.
    Bazimiz Allah cc nun sozlerine iman etti.

    Bizler Amenna Rabb’ul Alemin dedik.
    Olene kadar AMENNA!....
    Hesaplasmamiz Ahirettedir.

    Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan otuzbesinci teblig:

    4/82//Kur'an'ı, iyice okuyup düşünmüyorlar mı?Eğer o, Allah'tan başka birinin katından gelseydi, elbetteki onun içinde birçok ihtilaf bulacaklardı.

  5. #415
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Merhaba!

    Tasavvuf Islam disi dogu askin guc felesefesine sahip baska bir inanc sistemidir.
    Tevrat/Hadis soylemlerini kendine kalkan ederek Musevilige KABALA adiyla girmistir.
    Yeni ahid/Kissa soylemleriyle Isevilige tekke felsefesi ile MANASTIR adiyla girmistir.
    Kur’an/Hadis soylemleriyle Muslumanliga tekke felsefesi ile TASAVVUF adiyla girmistir.

    BILGI:
    Upanişad metinleri:
    Yaklaşık olarak M.Ö. 800–500 yılları arasında yazıya geçirilen Upanişad metinleri, Hindu kutsal kitabı Vedaların son bölümü olan ve Tanrı bilgisini oluşturan Sama Veda olarak bilinir. Upanişadlar, Vedaların son kısmı olduklarından dolayı Vedanta adını alırlar. Bir tür tefsir mahiyetinde olan ve kutsal sayılan bu metinler Badarayana ve Shankara tarafından sistematize edilmiştir
    "KENDİLİĞİNDEN NURANİ VARLIK, rüyalar âleminde,
    aşağı/dünyasal ve yüksek/ilâhi derecelerde bir
    çok şekillere bürünür ve hâllere girer.
    Bir kadınla sevişen, arkadaşları arasında gülüşen
    veya korku dolu durumlarla karşılaşan kişi olarak
    görünür."

    "Herkes, bütün bu olayların farkındadır; ancak bu
    olayları yaşayan varlığı/atman hiç kimse göremez.."

    BRHADARANYAKA UPANISHAD


    Ve Tasavvufun babasi Arabi Hoca diyor ki:
    Erkek, Allah'ı kadında müşahade ederse, buna münfailde müşahade denir...
    Allah'ı kadında müşahade etmesi tam ve en mükemmeldir.
    Çünkü Allah onlarda çok mükemmel müşahade edilmektedir.
    Zira Allah maddelerden soyut olarak hiç bir zaman müşahade edilmez.
    Allah'ın kadınlarda müşahade edilmesi en büyük ve en mükemmeldir.
    Kavuşmanın en büyüğü de nikah’tir."
    Fususu'l-Hikem
    ... Allah'ı kadında müşahade etmesi tam ve en mükemmeldir...
    http://www.supermeydan.net/forum/for...d51181-39.html

  6. #416
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!


    Upanişad metinleri ile Arabi hocanin soylemlerini ilerde bolca verecegiz.
    Ancak bir baska kitabindan tasavvufun TEMELI ni olusturan
    Tevhidi toptan reddeden bir bolumu animsatmak adina....

    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
    Siz ve yapmakta olduklarınızı ALLAH yarattı.(Saffat37/96)
    6 receb 633/1236 cumartesi gecesi:
    “ALLAH bana gözümle gördüğüm bir keşif vasıtası ile
    öncesinde başka hiçbir mahluk değil,
    ama sadece ALLAH olan ilk mahlukun yaratılışını gösterdi..
    Bana şöyle buyurdu:
    BUNDA BİR KARIŞIKLIK YA DA ŞAŞKINLIK SÖZ KONUSU VAR MI?
    “HAYIR!...” diye cevap verdim..
    O zaman şöyle cevap verdi:
    İŞTE MUKADDES VARLIKLARDA GÖRDÜĞÜNÜZ
    DİĞER HERŞEYİ DE BÖYLE YARATMAKTAYIM..
    BEN’DEN BAŞKA KİMSENİN BİR TESBİTİ
    YA DA YARATILIŞI YOKTUR..
    BEN EŞYAYI SEBEBLERLE BERABER YARATIRIM.
    SEBEBLER VASITASI İLE DEĞİL.
    ONLAR BENİM EMRİMLE VAR OLUR.
    KİBRİT-İ AHMER
    ...sadece ALLAH olan ilk mahlukun yaratılışını gösterdi...
    ...BEN’DEN BAŞKA KİMSENİN BİR TESBİTİ YA DA YARATILIŞI YOKTUR...
    Tasavvuf Islam disi bir inanc sistemidir.

  7. #417
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!
    BU BENIM FORUMDAKI 5000. MESAJIM
    KISMET FUSUS EL HIKEMIN IMIS....
    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
    Bu ihlâs sûresi, bana Haleb’te tecelli etti.
    Bana denildi ki :
    -Bu sûreyi gördüğün zaman, ne bir insan ne de bir canlı onun ışıklarını göremez.
    Bu sûre için ve bu sûreden, bana doğru büyük bir temâyül gördüm.
    Sûre bana bundan önce girdiğim bu ev (!) gibi temsil edilmişti.
    Sonra denildi ki :
    Bu sûre sana, diğer müslümanla hâricinde mahsustur.
    Bunlar bana söylenince işâreti anladım ve
    Bu işâretin bana mahsûs olduğunu ve
    Benim sûretimin gayrisi değil fakat aynisi olduğunu anladım.
    Ve:" İşte ben, buyum! Dedim.”
    El - Futûhât El - Mekkiyye.

    Arabi hocanin BEN BUYUM dedigi
    Ve Arabi hocaya mahsus/OZEL INDIGINI iddaa ettigi
    Kur'an'in 112.Surenin orjinalini okuyalim.

    Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla...
    1-De ki: O, Allah'tır; Ahad'dır, tektir!
    2. Allah'tır; Samed'dir/tüm ihtiyaçların, niyetlerin, övgülerin,
    Yakarışların yöneldiği tek kuvvettir!
    3. Ne doğurmuştur O, ne doğurulmuştur!
    4. Hiç kimse O'nun dengi ve benzeri olmamıştır, olamaz
    SADAKALLAH!

    Sure Allah cc na mahsus mus!

    Sure Allah cc nu anlatiyor mus!

    Arabi hoca ahkam kesiyor:"Sure bana mahsûs tur!"

    Arabi hoca bagiriyor:" İşte ben, buyum!"

    Arabi hocayi evliya edinenler bagiriyor:
    Carpilirsin Mopsy haaaaa!!!!

    Allah cc Diyor ki:
    27.1.Tâ, Sîn. İşte bunlar Kur'an'ın ve
    açık-seçik beyanda bulunan Kitap'ın ayetleridir.
    18.54. Yemin olsun, biz, bu Kur'an'da,
    Insanlar için her türlü örneği
    Değişik ifadelerle gözler önüne koyduk.
    İnsan ise varlığın, tartışmaya en çok tutkun olanıdır.
    SADAKALLAH!...

  8. #418
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ

    GİZLİ BİR HAZİNE OLAN ALLAH, KENDİSİNİ GÖRME ARZUSU İLE
    MAHLUKATIN SURETLERİNDE TECELLİ EDER.
    ALEM O’NUN. O’NSUZ HİÇ BİR VARLIĞI OLMAYAN,
    AYAN-I SABİTE’NİN SURETLERİNDE TECELLİSİNDEN İBARETTİR.
    KİBRİT-İ AHMER

    I-)

    Arabi hoca Esma'ul Husnayi inkara devam ediyor.
    GİZLİ BİR HAZİNE OLAN ALLAH, KENDİSİNİ GÖRME ARZUSU İLE
    MAHLUKATIN SURETLERİNDE TECELLİ EDER.


    Allah cc Zatiyla ilgili hicbir mahlukata muhtac degildir.
    112.2.Allah'tır; Samed'dir
    ...Samed'dir...
    29.6.Ve kim didinir, gayret sarfederse hiç kuşkusuz, kendi benliği lehine gayret sarfetmiş olur. Gerçek olan şu ki, Allah, âlemlere muhtaç olmaktan uzak, mutlak bir Ganî'dir.
    ...âlemlere muhtaç olmaktan uzak...
    Birsey istedimi ol demesi kafidir!
    2.117.Gökleri ve yeri, güzelliklerle donatarak yaratan Bedî' O'dur. Bir şeyin olmasına karar verdi mi ona sadece "Ol!" der. Artık o, oluverir.
    ...sadece "Ol!" der...
    6.73.Gökleri ve yeri hak olarak yaratan da O'dur. "Ol!" dediği gün, hemen oluverir. Sözü haktır O'nun. Sûra üfleneceği gün de mülk/yönetim O'nundur. Âlim'dir, görünmeyeni de görüneni de bilen O'dur. O'dur Hakîm, O'dur Habîr.
    ...görünmeyeni de görüneni de bilen O'dur...
    II-)

    Vahdet-i Vucudcu Arabi hoca yine Sunetullahi yalanliyor!
    ...MAHLUKATIN SURETLERİNDE TECELLİ EDER/gorunur...
    Tasavvufda Allah cc mekansal varliklarDA gorunur.
    Islam inancinda Allah cc mekansal varliklarA gorunur.

    Kur'an'da Allah cc:
    7.143.Mûsa, bizimle sözleştiği yere gelip Rabbi de kendisiyle konuşunca şöyle yakardı: "Rabbim, göster bana kendini, göreyim seni!" Dedi: "Asla göremezsin beni! Ama şu dağa bak! Eğer o yerinde durabilirse, sen de beni göreceksin!" Rabbi, dağa tecelli edince onu parça parça etti. Ve Mûsa baygın vaziyette yere yığıldı. Kendine gelince şöyle yakardı: "Tespih ederim seni. Tövbe edip sana yöneldim! İman edenlerin ilkiyim ben."
    ...Rabbi, dağA tecelli edince onu parça parça etti...
    Goruldugu gibi Daga gorundu dag parcalandi.
    Dagda/Mahlukatta tecelli Sunetullahda yoktur.
    Tasavvufcular hala bagiriyor.
    ...MAHLUKATIN SURETLERİNDE TECELLİ EDER/gorundu...
    Iman edilecek Tasavvuf mutefekkirlerinin dusunceleri degil
    Allah cc nun sozleridir.
    17.107. De ki: "İster inanın ona, ister inanmayın. O/Kur'an, kendilerine daha önce ilim verilmiş olanlara okunduğunda, onlar, çeneleri üstü secdelere kapanıyorlar."
    17.108. Ve diyorlar: "Rabbimizin şanı yücedir, Rabbimizin vaadi mutlaka gerçekleşecektir!"
    17.109. Ağlayarak çeneleri üstü kapanıyorlar; o onların huşûunu artırıyor.

    devam edecek...............
    Konu mopsy tarafından (29-01-2010 Saat 02:45 AM ) değiştirilmiştir.

  9. #419
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
    ALEM O’NUN. O’NSUZ HİÇ BİR VARLIĞI OLMAYAN,
    AYAN-I SABİTE’NİN SURETLERİNDE TECELLİSİNDEN İBARETTİR.
    KİBRİT-İ AHMER

    III-)

    Arabi hoca: Allah cc nun YARATISINI inkar ediyor.
    ... HİÇ BİR VARLIĞI OLMAYAN...
    ....Gercek/HAK olmayan....


    Halbuki Kur’an Hadislerinde;
    Allah cc nun yaratisi,baglaminda yarattiklari gercek/HAK tir,
    14.19. Allah'ın gökleri ve yeri hak olarak yarattığını görmedin mi? Dilerse sizi yok eder, yepyeni bir halk getirir.


    IV-)

    Arabi hoca: Allah cc nun YARATTIGI YARATIKLARI inkar ediyor.
    ...AYAN-I SABİTE’NİN SURETLERİNDE
    TECELLİSİNDEN İBARETTİR....


    Yani; Mutlak olanin/Allah cc nun cesitli aynlaridir
    Cesitli ayna gorunumleridir.

    Tasavvuf mutefekkirlerinin olusturdugu BESERI felsefenin hadislerine gore;
    Iblis: Allah cc nun goruntusu/TECELLİSİ
    Adem as: Allah cc nun goruntusu/TECELLİSİ........dir!


    Islam dininin ILAHI Kitabinin hadislerine gore:
    7.11. Andolsun ki sizi yarattık, sonra sizi biçimlendirdik, sonra da meleklere "Âdem'e secde edin" dedik. Onlar da secde ettiler. Ama İblis etmedi, secde edenlerden olmadı o.
    7.12. Allah buyurdu: "Sana emrettiğimde secde etmeni engelleyen neydi?" İblis dedi: "Ben ondan hayırlıyım. Beni ateşten yarattın, onu çamurdan yarattın."

    Ne aynasi,ne goruntusu?
    Tasavvuf Islam disi bir inanc sistemidir.

    SONUCTA:
    Onlar tasavvuf mutefekkirlerinin Hadislerine iman edecekler.
    Bizler Muhammed as’in teblgi olan Kur’an Hadislerine iman edecegiz.

    Ve Allah cc soruyor:
    7.185. Göklerin ve yerin melekûtuna, Allah'ın yarattığı herhangi bir şeye bakmadılar mı; ecellerinin gerçekten yaklaşmış olabileceğini düşünmediler mi? Peki, bu Kur'an'dan sonra hangi hadise/söze iman ediyorlar?
    SADAKALLAH!
    ...bu Kur'an'dan sonra hangi hadise/söze iman ediyorlar?...
    Artik;"Fususel Hikem" ile devam edelim...........

  10. #420
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647

    Arabi hoca 36. cevap...

    Selam!

    Allah cc Diyor ki:
    11.56. "Ben, benim de Rabbim, sizin de Rabbiniz olan Allah'a dayanıp güvendim. Hiçbir canlı yoktur ki O, onu perçeminden yakalamış olmasın. Hiç kuşkusuz benim Rabbim dosdoğru bir yol üzerindedir."

    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ

    Şu halde Rabb, onların alınlarından tutar ve üzerinde sabit oldukları hevalarının
    Ta kendisi olan batı rüzgarı onları vehmettikleri uzaklık olan cehenneme sevkeder.
    Onları bu durağa sevkettiğinde, yakınlığa eriştiler ve
    Onların cehennem olarak adlandırdıkları uzaklık ortadan kalktı.
    Ama suçlu olduklarından dolayı, ancak hakettikleri kadarıyla yakınlık nimetine eriştiler.
    Hak onlara bu hoşnutluk verici makamı gönül yüceliğinden dolayı vermiş değildir;
    Onlar bu makamı, ancak yaptıkları amellerle, hakikatlerinin bu makamı haketmesiyle aldılar.
    Ve amellerini sürdürürken, Rabb’in doğru yolu üzerindeydiler.
    Çünkü alınları, bu şekilde sıfatlanmış olanın elindeydi.
    Böylece onlar nefsleriyle yürümediler; yakınlığın kendisine ulaşıncaya kadar
    Zorlamanın hükmü altında yürüdüler.
    HUD KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ AHADİYYE -Fususel Hikem

    Arabi hoca redd-i ayetlerini tefsir adi altinda sunmaya devam ediyor.
    Bu seferde ates azabinin olmadigini,
    Cehennemin uzaklik oldugunu soyluyor.
    Yani:CEHENNEM YOK DIYOR.
    Onları bu durağa sevkettiğinde, yakınlığa eriştiler ve
    Onların cehennem olarak adlandırdıkları uzaklık ortadan kalktı.
    Ama suçlu olduklarından dolayı, ancak
    Hakettikleri kadarıyla yakınlık nimetine eriştiler.
    Kur’an ise yalanlamakta israrli:
    39.71. İnkâr edenler bölük bölük cehenneme sevk edilirler. Oraya geldiklerinde onun kapıları açılır ve cehennem bekçileri onlara şöyle derler: "Size, içinizden resuller gelmedi mi ki, Rabbinizin ayetlerini karşınızda okusunlar ve sizi şu gününüze kavuşmanız hususunda uyarsınlar?" Onlar: "Evet, derler, geldi ama inkârcılar hakkında azap hükmü hak oldu."
    89.36. İnkâr edenlere de cehennem ateşi var. Ne haklarında hüküm verilir ki ölsünler ne de azapları hafifletilir. İşte böyle cezalandırırız tüm nankörleri biz.
    9.35. Gün olur, cehennem ateşinde onların üzerine lav dökülür de bununla onların alınları, böğürleri, sırtları dağlanır: "İşte egolarınız için yığdıklarınız. Hadi, tadın biriktirmiş olduklarınızı!"

    Arabi hoca TASAVVUF VELI si dir!
    Allah cc ISLAM VELI si dir!

    2.257. Allah, iman sahiplerinin Velî'sidir; onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır. Küfre sapanlara gelince, onların velileri tâğuttur ki, kendilerini nurdan karanlıklara çıkarır. Bunlar cehennemin dostlarıdır. Orada uzun süre kalacaklardır onlar.

    Beser Velilere uyanlar cehennemliktir
    Cunku onlar:
    18.106) İşte böyle! Cezaları cehennemdir. Çünkü nankörlük ettiler; ayetlerimi ve resullerimi eğlence aracı yaptılar.

    Bu yuzden musluman beser sozune inanmaz ve azaptan velisi olan Allah cc na siginir.
    25.65. Ve şöyle yakarırlar: "Rabbimiz, cehennem azabını bizden uzak tut! Doğrusu, onun azabı inatçı ve yapışkandır."

    Arabi hoca:Islamin temel normunu yani;
    ”DUNYA IMTIHANI” ni da reddediyor!
    Sapkinin yaptiklari ZORLANMASI’ndan dolayidir diyor.
    Cehennemlikler...
    Çünkü alınları, bu şekilde sıfatlanmış olanın elindeydi.
    Böylece onlar nefsleriyle yürümediler; yakınlığın kendisine ulaşıncaya kadar
    Zorlamanın hükmü altında yürüdüler.
    Bu Allah cc onlari zorladi IFTIRA sina
    Forumdaki bazi bilgilerle cevap verelim.

    http://www.supermeydan.net/forum/for...read47488.html basligindan alinti;
    55/14//İnsanı, pişirilmiş çamur gibi kuru bir balçıktan yarattı.

    Ona taskinligi ve itaati giydirdi
    91.7. Nefse ve onu düzgün bir biçimde şekillendirene.
    91.8. Ardından da ona bozukluğunu/fucuru ve takvasını ilham edene ki,

    Ve imtahani kazanacak formulu ogretti:
    91.9.Nefsini temizleyip arındıran, gerçekten kurtulmuştur.
    91.10.Onu kirletip örtense kayba uğramıştır.
    http://www.supermeydan.net/forum/for...read60872.html basligindan alinti;
    Kur'an'in 70. Mearic Sure'sinde denir ki:

    Fucura uyan insanin detay tarifi ve akibeti su ayetlerdedir.

    15. Hayır, hayır! O, alevlenen bir ateştir.
    16. Yakar-kavurur deriyi/koparıp götürür kolu-bacağı.
    17. Çağırır, sırtını dönüp uzaklaşanı,
    18. Toplayıp kasada yığanı/depolayanı.
    19. İşin gereği şu ki insan; aceleci/hırslı/sabırsız/ tahammülsüz yaratılmıştır.
    20. Kendisine kötülük/hoşnutsuzluk dokununca basar bağırır.
    21. Kendisine hayır ve nimet ulaşınca ondan başkalarının yararlanmasına engel olur.

    Takvaya uyan insanin detay tarifi ve akibeti su ayetlerdedir.

    22. Namazlarını/dualarını yerine getirenler müstesna.
    23. Bunlar, namazlarında/dualarında süreklidirler.
    24. Bunların mallarında belirli bir hak vardır:
    25. Yoksul ve yoksun için.
    26. Bunlar, din gününü içtenlikle doğrularlar.
    27. Bunlar, yalnız Rablerinin azabından ürperirler.
    28. Gerçekten de Rablerinin azabı emin olunmayacak bir azaptır.
    29. Bunlar, cinsiyet organlarını titizlikle korurlar.
    30. Ancak onlar, eşleriyle, akitlerinin sahip olduğu şeyler konusunda kınanamazlar.
    31. Kim bunun ötesini isterse, işte böyleleri sınırı aşanların ta kendileridir.
    32. Bunlar, kendilerindeki emanetlere ve ahitlerine sadık kalırlar.
    33. Bunlar, tanıklıklarını tam yaparlar.
    34. Ve bunlar, namazlarını/dualarını korurlar.
    35. İşte bunlar cennetlerde ikram göreceklerdir.

    Dunya hayatinda benlgindeki Fucur-Takva arasinda ki yasam baglaminda;
    SECIM SENINDIR.
    BU SECIM KADERIN OLACAKTIR...
    Ne zorlamasi?..........

    Arabi hoca redd-i ayetlerini tefsir adi altinda sunmaya devam ediyor.
    Bu seferde Cehennemliklerin yolu Hidayet uzre olandir diyor.
    Cehennemlikler...
    Onlar bu makamı, ancak yaptıkları amellerle, hakikatlerinin bu makamı haketmesiyle aldılar.
    Ve amellerini sürdürürken, Rabb’in doğru yolu üzerindeydiler.
    Diyor diyorda
    Bakin Kur’an Rabb’in yolunu nasil acikliyor.
    73.19. Bu, bir öğüt verici, düşündürücüdür. Dileyen, Rabbine doğru, bir yol edinir.
    2.177. Yüzlerinizi doğu ve batı yönüne çevirmeniz hayırda erginlik/dürüstlük değildir. Hayırda erginlik/dürüstlük o kişinin hakkıdır ki, Allah'a, âhiret gününe, meleklere, kitaplara, peygamberlere inanır; akrabaya, yetimlere, çaresizlere, yolda kalmışa, yoksullara, özgürlüğüne kavuşmak gayretinde olanlara malı seve seve verir, namazı/duayı yerine getirir,zekâtı öder. Böyleleri söz verdiklerinde ahitlerine vefalıdırlar; bolluk ve bereket zamanı kadar, zorluk, sıkıntı ve şiddet zamanında da sabırlıdırlar. İşte bunlardır özüyle sözü bir olanlar. İşte bunlardır takva sahipleri.

    Bunlari yapmayan/Takva ehli olmayan,
    Yani cehennemliklerin yolu nasil?....

    TASAVVUF ISLAM DISI BIR INANC SISTEMIDIR.

    Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan otuzaltinci teblig:
    2.176. Bu böyledir. Çünkü Allah, Kitap'ı hak olarak indirmiştir. Kitap'ta çekişmeye girenler, bütünden uzaklaştırıcı bir kopuşun tam içindedirler.

Benzer Konular

  1. Muhyiddin-i Arabî'nin eserleri okunabilir mi?
    ashenarşi Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 18-01-2012, 11:37 PM
  2. iBN ARABi
    mopsy Tarafından Dini Hikayeler Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 05-11-2011, 07:43 PM
  3. Yorum: 39
    Son mesaj: 10-07-2009, 02:02 PM
  4. Muhiddin Arabi
    erkişi Tarafından Biyografi (Yaşam Öyküsü) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 30-09-2007, 06:16 AM
Yukarı Çık