27. Sayfa, Toplam 43 BirinciBirinci ... 17252627282937 ... SonSon
Gösterilen sonuçlar: 261 ile 270 Toplam: 427
  1. #261
    bursali68
    Misafir..
    Selam

    Sn.yavuz34,galiba anlaşamadık.Benim size yazdığım konu burada ;

    "...Onun için Tevratta İshak Kurban edilmek istenir. İshak ise Manadaki GÜLÜŞTÜR.Evet gönlümüzdeki gül gülüyor bizim..."

    Cümlenizdeki Hz.İshak'ın isim anlamı " Melekler çocuğun olacak dediklerinde GÜLDÜ. İşte o gülüşe binaen doğurduğu velede İshak adı konuldu " veya Hz.İsmail'in ism anlamı " Beşeri aklımızdan Semi Yani Allah duyar oluştu.ALLAH NEYİ DUYAR? MAZLUMUN AHINI.İsmail ezilen mazlumun ahıdır..." değil ki.Ayrıca ona itirazım da yok yazımda.Kurban edilene dir itirazım.Kur'an Hz.İsmail der Tevrat Hz.İshak der.Siz geriye kalanı nasıl anlarsanız anlayınız.İşin o tarafı beni çok fazla ilgilendirmiyor.

    Ayrıca sn.yavuz34, dertlerin sadece kendinizde mi olduğunu sanıyorsunuz.Eğer öyle sanıyorsanız büyük yanılgınız var derim.Şu forumda dahi " tuzu kuru " olan sayısının bir elin parmaklarını geçmeyeceğini tahmin ediyorum.Hayatınızın akışında oluşmuş olan

    "... hadi bana iş bul?Yok hayırrr! hadi be kadın Zaten başka bir adamla yaşıyorsun keyfin tıkır doğurduğun çocuğu bu eski kocana bir kere olsun göstermedin ! Vazgeçsene şu nafaka alacağından?! Hayır! asla vede kata!Yahuu faizlerden vazgeç bari? Olmaazzzz.Hakim bey maaşımın yarısını kesme bak ben nasıl yaşarım? YOK!..."

    dertlerinizin,sorunlarınızın hepsini düşünüp " Hz.İshak-Hz.İsmail " olayına bağlamaya kalkarsanız kayaya toslayabilirsiniz.Allah kullarına kaldıramayacağı yükleri yüklemez emin olun.Rızkını keserse de canını alır.Ancak tekrar ediyorum konunun sizin dertlerinizle alakası yoktur.Sırttan bıçak yemelerin hepsini yaşadık,yaşıyoruz da.Ama bu sadece bize kazık atanların mı sorunu?Bizim payımız yok mu bunda?Hayata toz pembe bakarken birileri pembeyi çekip alıyor bizler de tozun içinde debelenip duruyoruz,yani kendi hatalarımız da vardır ne yazık ki.

    Konunun o yönünü geçersek şayet... KURBAN Hz.İSMAİL'dir.Çünkü Kur'an böyle diyor.İşin LEDÜNNİ kısmı düşünce açılımıyla çeşitlilik gösterir.Ancak Ledünni ilmine konuyu çekersek öncelikle ne doğru ne yanlış onu bulmamız sonra Ledünni ilmine göre düşünmemiz gerekir.Yanlış üzerine ilim mi olur?Ledünni sadece müsbet ilimsiz hiç bir işe yaramaz emin olun,yani işin içinde müsbet ilim de olması gerek.

    Sağlıcakla kalınız.

  2. #262
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam

    Sn.yavuz34,galiba anlaşamadık.Benim size yazdığım konu burada ;

    "...Onun için Tevratta İshak Kurban edilmek istenir. İshak ise Manadaki GÜLÜŞTÜR.Evet gönlümüzdeki gül gülüyor bizim..."

    Cümlenizdeki Hz.İshak'ın isim anlamı " Melekler çocuğun olacak dediklerinde GÜLDÜ. İşte o gülüşe binaen doğurduğu velede İshak adı konuldu " veya Hz.İsmail'in ism anlamı " Beşeri aklımızdan Semi Yani Allah duyar oluştu.ALLAH NEYİ DUYAR? MAZLUMUN AHINI.İsmail ezilen mazlumun ahıdır..." değil ki.Ayrıca ona itirazım da yok yazımda.Kurban edilene dir itirazım.Kur'an Hz.İsmail der Tevrat Hz.İshak der.Siz geriye kalanı nasıl anlarsanız anlayınız.İşin o tarafı beni çok fazla ilgilendirmiyor.

    Ayrıca sn.yavuz34, dertlerin sadece kendinizde mi olduğunu sanıyorsunuz.Eğer öyle sanıyorsanız büyük yanılgınız var derim.Şu forumda dahi " tuzu kuru " olan sayısının bir elin parmaklarını geçmeyeceğini tahmin ediyorum.Hayatınızın akışında oluşmuş olan

    "... hadi bana iş bul?Yok hayırrr! hadi be kadın Zaten başka bir adamla yaşıyorsun keyfin tıkır doğurduğun çocuğu bu eski kocana bir kere olsun göstermedin ! Vazgeçsene şu nafaka alacağından?! Hayır! asla vede kata!Yahuu faizlerden vazgeç bari? Olmaazzzz.Hakim bey maaşımın yarısını kesme bak ben nasıl yaşarım? YOK!..."

    dertlerinizin,sorunlarınızın hepsini düşünüp " Hz.İshak-Hz.İsmail " olayına bağlamaya kalkarsanız kayaya toslayabilirsiniz.Allah kullarına kaldıramayacağı yükleri yüklemez emin olun.Rızkını keserse de canını alır.Ancak tekrar ediyorum konunun sizin dertlerinizle alakası yoktur.Sırttan bıçak yemelerin hepsini yaşadık,yaşıyoruz da.Ama bu sadece bize kazık atanların mı sorunu?Bizim payımız yok mu bunda?Hayata toz pembe bakarken birileri pembeyi çekip alıyor bizler de tozun içinde debelenip duruyoruz,yani kendi hatalarımız da vardır ne yazık ki.

    Konunun o yönünü geçersek şayet... KURBAN Hz.İSMAİL'dir.Çünkü Kur'an böyle diyor.İşin LEDÜNNİ kısmı düşünce açılımıyla çeşitlilik gösterir.Ancak Ledünni ilmine konuyu çekersek öncelikle ne doğru ne yanlış onu bulmamız sonra Ledünni ilmine göre düşünmemiz gerekir.Yanlış üzerine ilim mi olur?Ledünni sadece müsbet ilimsiz hiç bir işe yaramaz emin olun,yani işin içinde müsbet ilim de olması gerek.

    Sağlıcakla kalınız.
    İsmail ve ishak bir mefhumdur. Bir olan mefhumun değişik inikaslarıdır.(Yansımaları).YAŞAMINIZDAN KOPUK DİN DÜŞÜNMEYİN Sayın Bursalı.Ve her insanda Dertli ,Çaresiz değildir. Kimisi şan şeref ikbal içinde yükselirken kimiside rezillikler içinde çöker.Bir kurban vardır .Birde o kurbanı afiyetle yiyen. Siz şimdi fakire şunumu diyorsunuz hayır yiyen yoktur?! Yiyen olmasa Kurbanda olmazdı.Kayaya toslayanların ber-bat yaşamıdır din dediğiniz olgu.
    Kendi hatalarım Nefsimdir. Nefsim ise sınırsız sevgimdir . Sınırsız sevgimde zafiyetimdir.Aynı zamanda bunlar kişisel değildir. Yaşamda hep veren yada vermek zorunda bırakılan ama alamayan!Yerin dibine çekilen insanların İç dünyasında oluşan mefhumlardır bunlar.Bakın LEDÜN=GÖNÜLDÜR. Tarih değildir.O zaman Bunları Gönlünüzde arayacaksınız.Ama Pak eylenmiş gönül kabesinde ararsanız bulursunuz.Paklanma ise omolu suyla değil gönülde yanan ateşle olur Sayın Bursalı.VE MANA DAİMA BİRDİR. Yalnız Bir olan manayla ilgili binbir misal verilebilir.Müsbet ilimle Yani maddeyle olan ilişkimiz işte kendini o misallerde gösterir.Dolayısyla İsmail ve İshak arasında fark yoktur. Yakarışı olmayan insanın çaresizliği yani KURBİYETİ OLMAZ. Kurbiyeti olmayanında GÖNLÜ olmaz.Gönlü olmayanın Gönül ilmide olmaz.O zaman Mefhumları daima tarihte orada burdada şurda arar durur.İyi kötüde sizdedir.Ama neye göre iyi? Neye göre kötü?Nemrut Tevrata göre iyi Kurana göre kötüdür.Açın Tevratta Ahaz bahsini Orada Çölde katledilen 72 kişiyi bulursunuz . Ama bunlar Tevrata göre kötüdür?Ama önemli olan Ne anlatılmak isteniyor? İşte bunu anlayabilmek lazımdır derim naçizane kanaatimce. Baki selamlar.
    Konu yavuz34 tarafından (04-08-2009 Saat 12:11 AM ) değiştirilmiştir.

  3. #263
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı yavuz34´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    İsmail ve ishak bir mefhumdur. Bir olan mefhumun değişik inikaslarıdır.(Yansımaları).YAŞAMINIZDAN KOPUK DİN DÜŞÜNMEYİN Sayın Bursalı.Ve her insanda Dertli ,Çaresiz değildir. Kimisi şan şeref ikbal içinde yükselirken kimiside rezillikler içinde çöker.Bir kurban vardır .Birde o kurbanı afiyetle yiyen. Siz şimdi fakire şunumu diyorsunuz hayır yiyen yoktur?! Yiyen olmasa Kurbanda olmazdı.Kayaya toslayanların ber-bat yaşamıdır din dediğiniz olgu.
    Kendi hatalarım Nefsimdir. Nefsim ise sınırsız sevgimdir . Sınırsız sevgimde zafiyetimdir.Aynı zamanda bunlar kişisel değildir. Yaşamda hep veren yada vermek zorunda bırakılan ama alamayan!Yerin dibine çekilen insanların İç dünyasında oluşan mefhumlardır bunlar.Bakın LEDÜN=GÖNÜLDÜR. Tarih değildir.O zaman Bunları Gönlünüzde arayacaksınız.Ama Pak eylenmiş gönül kabesinde ararsanız bulursunuz.Paklanma ise omolu suyla değil gönülde yanan ateşle olur Sayın Bursalı.VE MANA DAİMA BİRDİR. Yalnız Bir olan manayla ilgili binbir misal verilebilir.Müsbet ilimle Yani maddeyle olan ilişkimiz işte kendini o misallerde gösterir.Dolayısyla İsmail ve İshak arasında fark yoktur. Yakarışı olmayan insanın çaresizliği yani KURBİYETİ OLMAZ. Kurbiyeti olmayanında GÖNLÜ olmaz.Gönlü olmayanın Gönül ilmide olmaz.O zaman Mefhumları daima tarihte orada burdada şurda arar durur.İyi kötüde sizdedir.Ama neye göre iyi? Neye göre kötü?Nemrut Tevrata göre iyi Kurana göre kötüdür.Açın Tevratta Ahaz bahsini Orada Çölde katledilen 72 kişiyi bulursunuz . Ama bunlar Tevrata göre kötüdür?Ama önemli olan Ne anlatılmak isteniyor? İşte bunu anlayabilmek lazımdır derim naçizane kanaatimce. Baki selamlar.
    Buyrun Sn.yavuz34, 72 yi bulun.

    Kral Ahaz'a Bir İşaret: İmmanuel

    BÖLÜM 7

    Yşa.7: 1 Uzziya oğlu Yotam oğlu Ahaz Yahuda Kralı'yken, Aram Kralı
    Resin'le Remalya oğlu İsrail Kralı Pekah Yeruşalim'e saldırdılar,
    ama ele geçiremediler.

    Yşa.7: 2 Davut'un torunları Aram'ın Efrayimliler'le güçbirliği
    ettiğini duydular. Ahaz'la halkının yürekleri rüzgarda sallanan
    orman ağaçları gibi titremeye başladı.

    Yşa.7: 3 Bu arada RAB Yeşaya'ya şöyle seslendi: "Ahaz'ı karşılamak
    için oğlun Şear-Yaşuv'la*fe* birlikte Yukarı Havuz'un su yolunun
    sonuna, Çırpıcı Tarlası'na giden yola çık.
    D Not 7:3 "Şear-Yaşuv": "Sağ kalanlar dönecek" anl***** gelir.

    Yşa.7: 4 Ona de ki, 'Dikkatli ve sakin ol, korkma! Şu tüten iki yanık
    odun parçasının -Aram Kralı Resin'le Remalya'nın oğlunun-
    öfkesinden korkma.

    Yşa.7: 5 Aram, Efrayim ve Remalya'nın oğlu sizin için kötü şeyler
    tasarlıyor. Diyorlar ki,

    Yşa.7: 6 Haydi, Yahuda'ya saldıralım, halkı korkutup ülkeyi ele
    geçirelim, Taveal'ın oğlunu kral ilan edelim.

    Yşa.7: 7 "'Buna karşılık Egemen RAB diyor ki, bu tasarı asla
    gerçekleşmeyecek.

    Yşa.7: 8 Çünkü Şam sadece Aram'ın başkenti, Resin de sadece Şam'ın
    başıdır. Efrayim'e gelince, altmış beş yıl içinde paramparça
    edilip halk olmaktan çıkacak.

    Yşa.7: 9 Samiriye sadece Efrayim'in başkenti, Remalya'nın oğlu da
    sadece Samiriye'nin başıdır. Bana güvenmezseniz, güvenlikte olamazsınız."

    Yşa.7: 10 RAB Ahaz'a yine seslendi:

    Yşa.7: 11 "Tanrın RAB'den bir işaret iste; ölüler diyarı kadar derin,
    gökler kadar yüksek olsun."

    Yşa.7: 12 Ama Ahaz, "Hayır, istemem, RAB'bi sınamam" dedi.

    Yşa.7: 13 Bunun üzerine Yeşaya, "Dinleyin, ey Davut'un torunları!"
    dedi, "İnsanların sabrını taşırmanız yetmezmiş gibi şimdi de
    Tanrım'ın sabrını mı taşırıyorsunuz?

    Yşa.7: 14 Bundan ötürü Rab'bin kendisi size bir belirti verecek:
    İşte, kız gebe kalıp bir oğul doğuracak; adını İmmanuel*ff* koyacak.
    D Not 7:14 "İmmanuel": "Tanrı bizimledir" anl***** gelir.

    Yşa.7: 15 Çocuk kötüyü reddedip iyiyi seçecek yaşa gelince tereyağı
    ve bal yiyecek.

    Yşa.7: 16 Ama çocuk kötüyü reddedip iyiyi seçecek yaşa gelmeden, seni
    dehşete düşüren o iki kralın toprakları ıssız kalacak.

    Yşa.7: 17 "RAB seni, halkını ve babanın soyunu Efrayim'in Yahuda'dan
    ayrıldığı günden bu yana görülmemiş bir felakete uğratacak;
    üzerinize Asur Kralı'nı saldırtacak.

    Yşa.7: 18 "O gün RAB Mısır ırmaklarının ta uçlarından sinekleri, Asur
    topraklarından arıları ıslıkla çağıracak.

    Yşa.7: 19 Akın akın gelip derin vadilerde, kaya kovuklarında, dikenli
    çalılıklarda, otlaklarda konaklayacaklar.

    Yşa.7: 20 "O gün Rab Fırat'ın ötesinden kiraladığı usturayla -Asur
    Kralı'yla- sakalınızı, saçlarınızı, beden kıllarınızı tıraş edecek.

    Yşa.7: 21 O günlerde bir inekle bir çift koyun besleyen

    Yşa.7: 22 aldığı bol süt sayesinde tereyağı yiyecek. Ülkede kalan
    herkes bal ve tereyağıyla beslenecek.

    Yşa.7: 23 "O gün bin gümüş değerinde bin asmaya sahip olan her bağ
    dikenli çalılarla dolacak.

    Yşa.7: 24 İnsanlar oralara okla, yayla gidecek. Çünkü ülkenin her
    yanı dikenli çalılarla kaplanacak.

    Yşa.7: 25 Bir zamanlar çapalanıp ekin ekilen tepeler korkudan
    kimsenin giremeyeceği dikenliklere dönecek, sığırın gezindiği,
    davarın çiğnediği yerler olacak."

    " Bakın LEDÜN=GÖNÜLDÜR. Tarih değildir." derseniz o zaman şu sonuç çıkar ortaya " her yiğidin gönlünde bir aslan yatar " .Oysa ki Ledünni bir ilimdir,hem de ağır bir ilimdir.Demekki bu ilim dalında bir mesnetimiz olmalı.Yani örneğin Tevrat ayetlerini Ledünni ilmine göre açıklamaya,anlatmaya çalışırsanız işte orada heman size dur derim.Neden mi,Tevrat bu konuda ne kadar güvenilir derim.Yalnız bu ilim " minareyi çalan kılıfını hazırlar " misaline dönmesin sn.yavuz34.Bunun için size bir kaç örnek,madem ledünni ye giriyoruz,buyrun ;
    ....................................
    YARADILIŞ(TEKVİN)
    Yar.1: 1 Başlangıçta Tanrı göğü ve yeri yarattı.

    Yar.1: 2 Yer boştu, yeryüzü şekilleri yoktu; engin karanlıklarla kaplıydı. Tanrı'nın Ruhu suların üzerinde dalgalanıyordu.

    Yar.1: 3 Tanrı, "Işık olsun" diye buyurdu ve ışık oldu.

    Yar.1: 4 Tanrı ışığın iyi olduğunu gördü ve onu karanlıktan ayırdı.

    Yar.1: 5 Işığa "Gündüz", karanlığa "Gece" adını verdi. Akşam oldu, sabah oldu ve ilk gün oluştu.

    Yar.1: 6 Tanrı, "Suların ortasında bir kubbe olsun, suları birbirinden ayırsın" diye buyurdu.

    Yar.1: 7 Ve öyle oldu. Tanrı gök kubbeyi yarattı. Kubbenin altındaki suları üstündeki sulardan ayırdı.

    Yar.1: 8 Kubbeye "Gök" adını verdi. Akşam oldu, sabah oldu ve ikinci gün oluştu.

    Yar.1: 9 Tanrı, "Göğün altındaki sular bir yere toplansın, kuru toprak görünsün" diye buyurdu ve öyle oldu.

    Yar.1: 10 Kuru alana "Kara", toplanan sulara "Deniz" adını verdi. Tanrı bunun iyi olduğunu gördü.

    Yar.1: 11 Tanrı, "Yeryüzü bitkiler, tohum veren otlar, türüne göre tohumu meyvesinde bulunan meyve ağaçları üretsin" diye buyurdu ve öyle oldu.

    Yar.1: 12 Yeryüzü bitkiler, türüne göre tohum veren otlar, tohumu meyvesinde bulunan meyve ağaçları yetiştirdi. Tanrı bunun iyi olduğunu gördü.

    Yar.1: 13 Akşam oldu, sabah oldu ve üçüncü gün oluştu.

    Yar.1: 14-15 Tanrı şöyle buyurdu: "Gök kubbede gündüzü geceden ayıracak, yeryüzünü aydınlatacak ışıklar olsun. Belirtileri, mevsimleri, günleri, yılları göstersin." Ve öyle oldu.

    Yar.1: 16 Tanrı büyüğü gündüze, küçüğü geceye egemen olacak iki büyük ışığı ve yıldızları yarattı.

    Yar.1: 17-18 Yeryüzünü aydınlatmak, gündüze ve geceye egemen olmak, ışığı karanlıktan ayırmak için onları gök kubbeye yerleştirdi. Tanrı bunun iyi olduğunu gördü.

    Yar.1: 19 Akşam oldu, sabah oldu ve dördüncü gün oluştu.

    Evrende herşeyin bir mantıklı,felsefi,akli,ve bilimsel(matematiksel-fiziksel) açıklaması mutlak surette vardır,sn.yavuz34.Bana gelmiş geçmiş bir tane örnek bitki örneği gösterin ki 1000 yıl güneş ışığı olmaksızın,fotosentez yapmaksızın yaşasın.Evet şimdi ledünni ilmi ile " gönlünüzden " geçeni alalım.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Yar.3: 8 Derken, günün serinliğinde bahçede yürüyen RAB Tanrı'nın sesini duydular. O'ndan kaçıp ağaçların arasına gizlendiler.

    Yar.3: 9 RAB Tanrı Adem'e, "Neredesin?" diye seslendi.

    Yar.3: 10 Adem, "Bahçede sesini duyunca korktum. Çünkü çıplaktım, bu yüzden gizlendim" dedi.

    Yar.3: 11 RAB Tanrı, "Çıplak olduğunu sana kim söyledi?" diye sordu, "Sana meyvesini yeme dediğim ağaçtan mı yedin?"
    ==============
    Yar.4: 8 Kayin kardeşi Habil'e, "Haydi, tarlaya gidelim*fe*" dedi. Tarlada birlikteyken kardeşine saldırıp onu öldürdü.
    D Not 4:8 "Haydi tarlaya gidelim" sözleri Septuaginta, Samiriye Tevratı, Süryanice ve Vulgata'dan alındı.

    Yar.4: 9 RAB Kayin'e, "Kardeşin Habil nerede?" diye sordu. Kayin, "Bilmiyorum, kardeşimin bekçisi miyim ben?" diye karşılık verdi.

    Yar.4: 10 RAB, "Ne yaptın?" dedi, "Kardeşinin kanı topraktan bana sesleniyor.

    Hangi " Tanrı " vardır ki yarattığının ne yaptığını ne ettiğini bilmesin?Buyrun ledünni ilmi ile anlatın.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Yar.6: 4 İlahi varlıkların*fı* insan kızlarıyla evlenip çocuk sahibi oldukları günlerde ve daha sonra yeryüzünde Nefiller*fi* vardı. Bunlar eski çağ kahramanları, ünlü kişilerdi.
    D Not 6:4 "Nefiller": İbranice sözcük "Düşmüş kişiler" anl***** gelir. Septuaginta bunu "Devler" diye çevirir. Aynı sözcük Say.13:32-33 ayetlerinde de geçer.
    ====
    Say.13: 31 Ne var ki, kendisiyle oraya giden adamlar, "Bu halka saldıramayız, onlar bizden daha güçlü" dediler.

    Say.13: 32 Araştırdıkları ülke hakkında İsrailliler arasında kötü haber yayarak, "Boydan boya araştırdığımız ülke, içinde yaşayanları yiyip bitiren bir ülkedir" dediler, "Üstelik orada gördüğümüz herkes uzun boyluydu.

    Say.13: 33 Nefiller'i, Nefiller'in soyundan gelen Anaklılar'ı gördük. Onların yanında kendimizi çekirge gibi hissettik, onlara da öyle göründük."
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Yar.6: 17 Yeryüzüne tufan göndereceğim. Göklerin altında soluk alan bütün canlıları yok edeceğim. Yeryüzündeki her canlı ölecek.

    Yar.6: 18 Ama seninle bir antlaşma yapacağım. Oğulların, karın, gelinlerinle birlikte gemiye bin.

    Yar.6: 19 Sağ kalabilmeleri için her canlı türünden bir erkek, bir dişi olmak üzere birer çifti gemiye al.

    Yar.6: 20 Çeşit çeşit kuşlar, hayvanlar, sürüngenler sağ kalmak için çifter çifter sana gelecekler.

    Yar.6: 21 Yanına hem kendin, hem onlar için yenebilecek ne varsa al, ilerde yemek üzere depola."

    Yar.6: 22 Nuh Tanrı'nın bütün buyruklarını yerine getirdi.
    ============
    Yar.7: 1 RAB Nuh'a, "Bütün ailenle birlikte gemiye bin" dedi, "Çünkü bu kuşak içinde yalnız seni doğru buldum.

    Yar.7: 2-3 Yeryüzünde soyları tükenmesin diye, yanına temiz sayılan
    hayvanlardan erkek ve dişi olmak üzere yedişer çift, kirli
    sayılan hayvanlardan birer çift, kuşlardan yedişer çift al.

    Yar.7: 4 Çünkü yedi gün sonra yeryüzüne kırk gün kırk gece yağmur yağdıracağım. Yarattığım her canlıyı yeryüzünden silip atacağım."

    Yar.7: 5 Nuh RAB'bin bütün buyruklarını yerine getirdi.

    Yar.7: 6 Yeryüzünde tufan koptuğunda Nuh altı yüz yaşındaydı.

    Yar.7: 7 Nuh, oğulları, karısı, gelinleri tufandan kurtulmak için hep birlikte gemiye bindiler.

    Yar.7: 8-9 Tanrı'nın Nuh'a buyurduğu gibi temiz ve kirli sayılan her tür hayvan, kuş ve sürüngenden* erkek ve dişi olmak üzere birer çift Nuh'a gelip gemiye bindiler.
    ==========
    Yar.7: 13 Nuh, oğulları Sam, Ham, Yafet, Nuh'un karısıyla üç gelini tam o gün gemiye bindiler.

    Yar.7: 14 Onlarla birlikte her tür hayvan -evcil hayvanların, sürüngenlerin, kuşların, uçan yaratıkların her türü- gemiye bindi.

    Yar.7: 15 Soluk alan her tür canlı çifter çifter Nuh'un yanına gelip gemiye bindi.
    ==========

    Buyrun sn.yavuz34 Ledünni ilmi ile neyi ne kadar anlatabileceksiniz merak ettim doğrusu.Örnekleri çok çok artırabilirim,isterseniz İncil'den de sorabilirim.Bekleyeceğim,özellikle.Bakalım ilmi/bilmi araya girmeden,aklı araya girmeden,fesefeyi araya girmeden Ledünni=Gönül deyip ne yazabileceksiniz buraya.

    Sağlıcakla kalınız.

  4. #264
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647

    Yetmedı mı?

    Alıntı bziya´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yavuz bey onları kastetti iseniz Allahü Teala'nın gazabı onların üzerine olsun , zira mopsy gibi yoldan çıkmış sapkınların içinde bulunduğu hale sebep olan bu din adamı kılığındaki dinsiz ateist masonlardır.Yani mopsy gibilerinin şeyhleri de bu sapıklardır.Ve mopsy gibi kıt akla tapanlar bu sahte tarikat şeyhleri yüzünden Ehli sünnet yoluna dil uzatmakta , tasavvufu anlayamamakta ayetleri ve hadisleri inkar etmektedirler.Sözün özü,herkezi bir iş için yaratmışlardır , herkez bu işi yapacaktır vesselam.
    ....tasavvufu anlayamamakta .....

    Selam!

    Sn. Seyh bziya ve takimi.
    Senin rabb edindigin Rabbani hoca ne demisti?
    İbni Arabi hazretlerini şiddetli şekilde tenkit eden İmam-ı Rabbani hazretleri de aynısını çeşitli mektuplarında uzun uzun bildiriyor.
    Yetmedi mi?

    İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
    Büyüklerimizin beğendiği, büyük bildiği Muhyiddin-i Arabinin, birçok sözlerinin ehl-i sünnete uymaması, şaşılacak şeydir. ...Onu büyük bilir ve severim. Ehl-i sünnete uymayan yazılarını yanlış ve zararlı bilirim
    yetmedi mi?

    Hataları keşfinde, kalbde doğan bilgilerde olduğu için, ictihaddaki hatalar gibi bir şey söylenemez.
    Yetmedi mi?

    Nasıl müctehid ictihadında hata ederse, sorumlu olmuyorsa, evliya keşfinde hata ederse sorumlu olmuyor. Ancak bu yanlış keşfe uyanlar sorumlu oluyor. Hiçbir müslüman da İbni Arabi hazretlerinin yanlış keşiflerine uyulmaz.
    Yetmedi mi?

    Evliyanın büyüklerinden olan Muhyiddin-i Arabi hazretleri, keşiflerindeki hatalardan dolayı büsbütün reddedilemez. Onun vahdet-i vücud bilgisi, görünüşte, ehl-i sünnet itikadına uymuyor ise de, uydurulması kolaydır.
    Uydur uydur ben dogru yoldayim de!
    Yetmedi mi?

    Kıyas ve ictihad, dinin 4 temelinden birisidir. Evliyanın ilhamları böyle değildir. Bunlara uymaya emrolunmadık. İlham, yalnız sahibi için delildir, başkaları için senet değildir. Tasavvufçuların, ehl-i sünnete uygun olmayan sözlerine uyulmaz.
    Bu yazilar sizin rabbciginiz Rabbani Hocanin sozleri.
    Muhatap Seyh'ul ekber/en buyuk seyhiniz Arabi hoca

    SIMDI NE DEMISSIN BAKALIM:

    Ve mopsy gibi kıt akla tapanlar bu sahte tarikat şeyhleri yüzünden Ehli sünnet yoluna dil uzatmakta , tasavvufu anlayamamakta
    1-Seyh'ul Ekber ARABI HOCA SAHTE SEYH mi?
    2-Sahte seyh Arabi hoca ise yolu ehl-i sunnet yolu mu?
    3-Mopsy'nin akli kt ise:RABBANI HOCANINDA MI AKLI KIT?
    4-Morsy tasavvufu anlamadi ise;RABBANI HOCA da mi anlamadi?

    GORUYORSUN DEGILMI CAKMA SEYHLIK KOLAY DEGIL!
    UMULUR KI OGUT ALIRSIN!

  5. #265
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Buyrun Sn.yavuz34, 72 yi bulun.

    Kral Ahaz'a Bir İşaret: İmmanuel

    BÖLÜM 7

    Yşa.7: 1 Uzziya oğlu Yotam oğlu Ahaz Yahuda Kralı'yken, Aram Kralı
    Resin'le Remalya oğlu İsrail Kralı Pekah Yeruşalim'e saldırdılar,
    ama ele geçiremediler.

    Yşa.7: 2 Davut'un torunları Aram'ın Efrayimliler'le güçbirliği
    ettiğini duydular. Ahaz'la halkının yürekleri rüzgarda sallanan
    orman ağaçları gibi titremeye başladı.

    Yşa.7: 3 Bu arada RAB Yeşaya'ya şöyle seslendi: "Ahaz'ı karşılamak
    için oğlun Şear-Yaşuv'la*fe* birlikte Yukarı Havuz'un su yolunun
    sonuna, Çırpıcı Tarlası'na giden yola çık.
    D Not 7:3 "Şear-Yaşuv": "Sağ kalanlar dönecek" anl***** gelir.

    Yşa.7: 4 Ona de ki, 'Dikkatli ve sakin ol, korkma! Şu tüten iki yanık
    odun parçasının -Aram Kralı Resin'le Remalya'nın oğlunun-
    öfkesinden korkma.

    Yşa.7: 5 Aram, Efrayim ve Remalya'nın oğlu sizin için kötü şeyler
    tasarlıyor. Diyorlar ki,

    Yşa.7: 6 Haydi, Yahuda'ya saldıralım, halkı korkutup ülkeyi ele
    geçirelim, Taveal'ın oğlunu kral ilan edelim.

    Yşa.7: 7 "'Buna karşılık Egemen RAB diyor ki, bu tasarı asla
    gerçekleşmeyecek.

    Yşa.7: 8 Çünkü Şam sadece Aram'ın başkenti, Resin de sadece Şam'ın
    başıdır. Efrayim'e gelince, altmış beş yıl içinde paramparça
    edilip halk olmaktan çıkacak.

    Yşa.7: 9 Samiriye sadece Efrayim'in başkenti, Remalya'nın oğlu da
    sadece Samiriye'nin başıdır. Bana güvenmezseniz, güvenlikte olamazsınız."

    Yşa.7: 10 RAB Ahaz'a yine seslendi:

    Yşa.7: 11 "Tanrın RAB'den bir işaret iste; ölüler diyarı kadar derin,
    gökler kadar yüksek olsun."

    Yşa.7: 12 Ama Ahaz, "Hayır, istemem, RAB'bi sınamam" dedi.

    Yşa.7: 13 Bunun üzerine Yeşaya, "Dinleyin, ey Davut'un torunları!"
    dedi, "İnsanların sabrını taşırmanız yetmezmiş gibi şimdi de
    Tanrım'ın sabrını mı taşırıyorsunuz?

    Yşa.7: 14 Bundan ötürü Rab'bin kendisi size bir belirti verecek:
    İşte, kız gebe kalıp bir oğul doğuracak; adını İmmanuel*ff* koyacak.
    D Not 7:14 "İmmanuel": "Tanrı bizimledir" anl***** gelir.

    Yşa.7: 15 Çocuk kötüyü reddedip iyiyi seçecek yaşa gelince tereyağı
    ve bal yiyecek.

    Yşa.7: 16 Ama çocuk kötüyü reddedip iyiyi seçecek yaşa gelmeden, seni
    dehşete düşüren o iki kralın toprakları ıssız kalacak.

    Yşa.7: 17 "RAB seni, halkını ve babanın soyunu Efrayim'in Yahuda'dan
    ayrıldığı günden bu yana görülmemiş bir felakete uğratacak;
    üzerinize Asur Kralı'nı saldırtacak.

    Yşa.7: 18 "O gün RAB Mısır ırmaklarının ta uçlarından sinekleri, Asur
    topraklarından arıları ıslıkla çağıracak.

    Yşa.7: 19 Akın akın gelip derin vadilerde, kaya kovuklarında, dikenli
    çalılıklarda, otlaklarda konaklayacaklar.

    Yşa.7: 20 "O gün Rab Fırat'ın ötesinden kiraladığı usturayla -Asur
    Kralı'yla- sakalınızı, saçlarınızı, beden kıllarınızı tıraş edecek.

    Yşa.7: 21 O günlerde bir inekle bir çift koyun besleyen

    Yşa.7: 22 aldığı bol süt sayesinde tereyağı yiyecek. Ülkede kalan
    herkes bal ve tereyağıyla beslenecek.

    Yşa.7: 23 "O gün bin gümüş değerinde bin asmaya sahip olan her bağ
    dikenli çalılarla dolacak.

    Yşa.7: 24 İnsanlar oralara okla, yayla gidecek. Çünkü ülkenin her
    yanı dikenli çalılarla kaplanacak.

    Yşa.7: 25 Bir zamanlar çapalanıp ekin ekilen tepeler korkudan
    kimsenin giremeyeceği dikenliklere dönecek, sığırın gezindiği,
    davarın çiğnediği yerler olacak."

    " Bakın LEDÜN=GÖNÜLDÜR. Tarih değildir." derseniz o zaman şu sonuç çıkar ortaya " her yiğidin gönlünde bir aslan yatar " .Oysa ki Ledünni bir ilimdir,hem de ağır bir ilimdir.Demekki bu ilim dalında bir mesnetimiz olmalı.Yani örneğin Tevrat ayetlerini Ledünni ilmine göre açıklamaya,anlatmaya çalışırsanız işte orada heman size dur derim.Neden mi,Tevrat bu konuda ne kadar güvenilir derim.Yalnız bu ilim " minareyi çalan kılıfını hazırlar " misaline dönmesin sn.yavuz34.Bunun için size bir kaç örnek,madem ledünni ye giriyoruz,buyrun ;
    ....................................
    YARADILIŞ(TEKVİN)
    Yar.1: 1 Başlangıçta Tanrı göğü ve yeri yarattı.

    Yar.1: 2 Yer boştu, yeryüzü şekilleri yoktu; engin karanlıklarla kaplıydı. Tanrı'nın Ruhu suların üzerinde dalgalanıyordu.

    Yar.1: 3 Tanrı, "Işık olsun" diye buyurdu ve ışık oldu.

    Yar.1: 4 Tanrı ışığın iyi olduğunu gördü ve onu karanlıktan ayırdı.

    Yar.1: 5 Işığa "Gündüz", karanlığa "Gece" adını verdi. Akşam oldu, sabah oldu ve ilk gün oluştu.

    Yar.1: 6 Tanrı, "Suların ortasında bir kubbe olsun, suları birbirinden ayırsın" diye buyurdu.

    Yar.1: 7 Ve öyle oldu. Tanrı gök kubbeyi yarattı. Kubbenin altındaki suları üstündeki sulardan ayırdı.

    Yar.1: 8 Kubbeye "Gök" adını verdi. Akşam oldu, sabah oldu ve ikinci gün oluştu.

    Yar.1: 9 Tanrı, "Göğün altındaki sular bir yere toplansın, kuru toprak görünsün" diye buyurdu ve öyle oldu.

    Yar.1: 10 Kuru alana "Kara", toplanan sulara "Deniz" adını verdi. Tanrı bunun iyi olduğunu gördü.

    Yar.1: 11 Tanrı, "Yeryüzü bitkiler, tohum veren otlar, türüne göre tohumu meyvesinde bulunan meyve ağaçları üretsin" diye buyurdu ve öyle oldu.

    Yar.1: 12 Yeryüzü bitkiler, türüne göre tohum veren otlar, tohumu meyvesinde bulunan meyve ağaçları yetiştirdi. Tanrı bunun iyi olduğunu gördü.

    Yar.1: 13 Akşam oldu, sabah oldu ve üçüncü gün oluştu.

    Yar.1: 14-15 Tanrı şöyle buyurdu: "Gök kubbede gündüzü geceden ayıracak, yeryüzünü aydınlatacak ışıklar olsun. Belirtileri, mevsimleri, günleri, yılları göstersin." Ve öyle oldu.

    Yar.1: 16 Tanrı büyüğü gündüze, küçüğü geceye egemen olacak iki büyük ışığı ve yıldızları yarattı.

    Yar.1: 17-18 Yeryüzünü aydınlatmak, gündüze ve geceye egemen olmak, ışığı karanlıktan ayırmak için onları gök kubbeye yerleştirdi. Tanrı bunun iyi olduğunu gördü.

    Yar.1: 19 Akşam oldu, sabah oldu ve dördüncü gün oluştu.

    Evrende herşeyin bir mantıklı,felsefi,akli,ve bilimsel(matematiksel-fiziksel) açıklaması mutlak surette vardır,sn.yavuz34.Bana gelmiş geçmiş bir tane örnek bitki örneği gösterin ki 1000 yıl güneş ışığı olmaksızın,fotosentez yapmaksızın yaşasın.Evet şimdi ledünni ilmi ile " gönlünüzden " geçeni alalım.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Yar.3: 8 Derken, günün serinliğinde bahçede yürüyen RAB Tanrı'nın sesini duydular. O'ndan kaçıp ağaçların arasına gizlendiler.

    Yar.3: 9 RAB Tanrı Adem'e, "Neredesin?" diye seslendi.

    Yar.3: 10 Adem, "Bahçede sesini duyunca korktum. Çünkü çıplaktım, bu yüzden gizlendim" dedi.

    Yar.3: 11 RAB Tanrı, "Çıplak olduğunu sana kim söyledi?" diye sordu, "Sana meyvesini yeme dediğim ağaçtan mı yedin?"
    ==============
    Yar.4: 8 Kayin kardeşi Habil'e, "Haydi, tarlaya gidelim*fe*" dedi. Tarlada birlikteyken kardeşine saldırıp onu öldürdü.
    D Not 4:8 "Haydi tarlaya gidelim" sözleri Septuaginta, Samiriye Tevratı, Süryanice ve Vulgata'dan alındı.

    Yar.4: 9 RAB Kayin'e, "Kardeşin Habil nerede?" diye sordu. Kayin, "Bilmiyorum, kardeşimin bekçisi miyim ben?" diye karşılık verdi.

    Yar.4: 10 RAB, "Ne yaptın?" dedi, "Kardeşinin kanı topraktan bana sesleniyor.

    Hangi " Tanrı " vardır ki yarattığının ne yaptığını ne ettiğini bilmesin?Buyrun ledünni ilmi ile anlatın.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Yar.6: 4 İlahi varlıkların*fı* insan kızlarıyla evlenip çocuk sahibi oldukları günlerde ve daha sonra yeryüzünde Nefiller*fi* vardı. Bunlar eski çağ kahramanları, ünlü kişilerdi.
    D Not 6:4 "Nefiller": İbranice sözcük "Düşmüş kişiler" anl***** gelir. Septuaginta bunu "Devler" diye çevirir. Aynı sözcük Say.13:32-33 ayetlerinde de geçer.
    ====
    Say.13: 31 Ne var ki, kendisiyle oraya giden adamlar, "Bu halka saldıramayız, onlar bizden daha güçlü" dediler.

    Say.13: 32 Araştırdıkları ülke hakkında İsrailliler arasında kötü haber yayarak, "Boydan boya araştırdığımız ülke, içinde yaşayanları yiyip bitiren bir ülkedir" dediler, "Üstelik orada gördüğümüz herkes uzun boyluydu.

    Say.13: 33 Nefiller'i, Nefiller'in soyundan gelen Anaklılar'ı gördük. Onların yanında kendimizi çekirge gibi hissettik, onlara da öyle göründük."
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Yar.6: 17 Yeryüzüne tufan göndereceğim. Göklerin altında soluk alan bütün canlıları yok edeceğim. Yeryüzündeki her canlı ölecek.

    Yar.6: 18 Ama seninle bir antlaşma yapacağım. Oğulların, karın, gelinlerinle birlikte gemiye bin.

    Yar.6: 19 Sağ kalabilmeleri için her canlı türünden bir erkek, bir dişi olmak üzere birer çifti gemiye al.

    Yar.6: 20 Çeşit çeşit kuşlar, hayvanlar, sürüngenler sağ kalmak için çifter çifter sana gelecekler.

    Yar.6: 21 Yanına hem kendin, hem onlar için yenebilecek ne varsa al, ilerde yemek üzere depola."

    Yar.6: 22 Nuh Tanrı'nın bütün buyruklarını yerine getirdi.
    ============
    Yar.7: 1 RAB Nuh'a, "Bütün ailenle birlikte gemiye bin" dedi, "Çünkü bu kuşak içinde yalnız seni doğru buldum.

    Yar.7: 2-3 Yeryüzünde soyları tükenmesin diye, yanına temiz sayılan
    hayvanlardan erkek ve dişi olmak üzere yedişer çift, kirli
    sayılan hayvanlardan birer çift, kuşlardan yedişer çift al.

    Yar.7: 4 Çünkü yedi gün sonra yeryüzüne kırk gün kırk gece yağmur yağdıracağım. Yarattığım her canlıyı yeryüzünden silip atacağım."

    Yar.7: 5 Nuh RAB'bin bütün buyruklarını yerine getirdi.

    Yar.7: 6 Yeryüzünde tufan koptuğunda Nuh altı yüz yaşındaydı.

    Yar.7: 7 Nuh, oğulları, karısı, gelinleri tufandan kurtulmak için hep birlikte gemiye bindiler.

    Yar.7: 8-9 Tanrı'nın Nuh'a buyurduğu gibi temiz ve kirli sayılan her tür hayvan, kuş ve sürüngenden* erkek ve dişi olmak üzere birer çift Nuh'a gelip gemiye bindiler.
    ==========
    Yar.7: 13 Nuh, oğulları Sam, Ham, Yafet, Nuh'un karısıyla üç gelini tam o gün gemiye bindiler.

    Yar.7: 14 Onlarla birlikte her tür hayvan -evcil hayvanların, sürüngenlerin, kuşların, uçan yaratıkların her türü- gemiye bindi.

    Yar.7: 15 Soluk alan her tür canlı çifter çifter Nuh'un yanına gelip gemiye bindi.
    ==========

    Buyrun sn.yavuz34 Ledünni ilmi ile neyi ne kadar anlatabileceksiniz merak ettim doğrusu.Örnekleri çok çok artırabilirim,isterseniz İncil'den de sorabilirim.Bekleyeceğim,özellikle.Bakalım ilmi/bilmi araya girmeden,aklı araya girmeden,fesefeyi araya girmeden Ledünni=Gönül deyip ne yazabileceksiniz buraya.

    Sağlıcakla kalınız.
    Merhaba Sayın Bursalı:Yiğidin gönlündeki Aslan onu parçalarsa Ledün ilmi o zaman doğar Sayın Bursalı.BEN ALLAHI İSTEKLERİMİN OLMAMASI İLE BİLDİM DİYOR HZ ALİ.Ama sanmayınki bu ilim diğerleri gibi para eder.Beşeriyetin salladığı işe yaramaz dediği terkettiği insanların yaşamı için gereklidir sadece.Yoksa Muhyiddin Sultanın ayağının altında Tabiatın altınını bulamazsınız Beyhude uğraşmayın.
    YAHUDA KIRALI AHAZYANIN ÖLDÜRÜLMESİ:Yahuda kıralı Ahazya olanları görünceBeythaggana doğru kaçmağa başladı.Yehu ardından takılıp"Onuda öldürün !" diye bağırmaya başladı.Ahazyayı Yiyleam yakınlarında Gur yolunda arabasının içinde vurdular.Yaralı olarak Megiddoya kadar kaçıp orada öldü.Adamları Ahazyanın cesedini bir savaş arabasına koyup Yeruşalime götürdüler.Onu Davut kentinde atalarının yanına,kendi mezarına gömdüler.............
    İZABELİN ÖLDÜRÜLMESİ:Sonra Yehu Yizreele gitti.İzabel bunu duyunca gözlerine sürme çekti(Dikkat edin Göze sürme çekme Hem Nakşiyede hemde Bektaşiyede vardır.Sürmelimde sürmelim.:))))Saçlarını tarayıp pencereden dışarıyı gözlemeye başladı.Yehu kentin kapısından içeriye girince,İzabel "Ey efendisini öldüren Zimri,barış içinmi geldin?" diye seslendi.
    Yehu pencereye doğru bakıp"Kim benden yana?" diye bağırdı.İki üç görevli yukarıdan ona baktı.Yehu atın onu aşağı !dedi.Görevliler İzabeli aşağı attılar.Kanı surların ve bedeni çiğneyen atların üzerine sıçradı.(BİR KİŞİYİ DAHA ÖLDÜRDÜK SAYIN BURSALI .AMA BUKADIN OLDUĞU İÇİN BUÇUKTANDIR.Kerbeladada Yezidin yanında bulunan HARUN adındaki Yahudi Buçuk olandır.Dikkatinizi çekerim.)
    Yehu içeri girip yedi içti.Sonra o lanet olası kadını alıp gömün nede olsa bir kral kızıdır.dedi.Ama İzabeli gömmeye giden adamlar başından,ayaklarından,ellerinden başka bir şey bulamadılar.Geri dönüp durumu Yehuya bildirdiler.Yehu onlara şöyle dedi:"Kulu Tişbeli İlyas aracılığıyla konuşan RAB'in sözü yerine geldi.Rab'Yizrael topraklarında İzabelin ölüsünü köpekler yiyecek demişti.İzabelin leşi Yizrael topraklarına gübre olacak ve kimse bu İzabeldir diyemiyecek.(Kimdir bu İzabel? Tarih Yok burada Bir masal varda nasıl bir masal?)
    AHAVIN AİLESİNİN ÖLDÜRÜLMESİ:Ahavın Samiriyede YETMİŞ oğlu vardı.Yehu mektuplar yazıp Samiriyeye gönderdi.Yizreelin yöneticilerine,ileri gelenlere ve Ahavın çocuklarını koruyanlara yazdığı mektuplarda Yehu şöyle diyordu"Efendimizin oğulları sizinle birliktedir.Savaş arabalarınız atlarınız silahlarınız var.Surlu bir kentte yaşıyorsunuz.Bu mektup size ulaşır ulaşmaz efendinizin oğullarından en iyi ve en uygun olanı seçip babasının tahtına oturtun.Ve efendinizin ailesini korumak için savaşın.
    Ama onlar dehşete düştüler."İki Kıral Yehuyla başa çıkamadı,biz nasıl çıkarız "dediler.
    Saray sorumlusu kent valisi ileri gelenler ve Ahavın çocuklarını koruyanlar.Yehuya şu haberi gönderdi."Biz senin kullarınız söyleyeceğin her şeyi yapmaya hazırız.Kimseyi kıral yapmaya niyetimiz yok. Kendin için en iyi olan neyse onu yap.(Bakın Sayın Bursalı Biat isteniyor vede kabul edilmiyor.Ancak bu biat dünyevi değildir. Nefsin vücudu yaşatmak isteyen tarafı Allaha dönmek isteyen tarafından biat istiyor. Gel şu üç günlük ömrü İnsana yaraşır şekilde yaşayalım diyor.)
    Yehu onlara ikinci bir mektup yazdı."Eğer sizden benden yana ve bana bağlıysanız,efendinizin oğullarının başını kesip yarın bu saatlerde Yizreele bana getirin."
    Kıral ahavın YETMİŞ oğlu onları yetiştirmekle görevli kent ileri gelenlerinin koruması altındaydı.Yehunun mektubu kent ileri gelenlerine ulaşınca,Ahavın YETMİŞ OĞLUNU ÖLDÜRÜP BAŞLARINI KÜFELERE KOYDULAR Ve Yizreele Yehuya gönderdiler.Ulak gelip Yehuya "Kıral oğullarının başlarını getirdiler."diye haber verdi.
    YEHU ONLARI İKİ YIĞIN HALİNDE KENT KAPISININ GİRİŞİNE BIRAKIN,SABAHA KADAR ORADA KALSINLAR"dedi.............
    Neyi çağrıştırıyor bu oay size Bakın YETMİŞ ÜÇBUÇUK KİŞİ VAR VE ÖLDÜRÜLDÜ.Ama bir tane sağ kalan olması gerekir. Onuda siz bulun.Bakın Yetmiş ikiye bölündü?Yetmiş iki Milleti Dışınızda(Tarihte,mezheplerde ,tarikatlarda Dinlerde ) değil İçinizde arayın Sayın Bursalı .Tevrat Öyle tahrifat yapılmış bir yazıt değildir. TAHRİFAT TEVRADI HAKİKİ OLAN NEFSİMİZDE YAPILDI.Şu anlatılan Masallar ve Bunun en geliştirilmiş olanı olan KERBELA VAKASI dahi Nefislerde yapılan Tahrifatın anlamından başka ne olabilir? Yoksa siz hala bunları Tarihmi sanıyorsunuz?
    Yaratılıştaki gök yer Bunların hiçbir tabiatta olanlar anlatılmazlar Sayın Bursalı.Sizdeki göktür o gök,Sizdeki ışıktır o ışıkki ona NUR deriz.Tabiat değil Sofinin Tabiatının oluşumu anlatılmaktadır orada. YANİ İRŞAD anlatılır.
    Biz Tanrı yada İlah yada Elilahı Dışımızda aramayızki?Sofinin Allahı Kendi dışında Görünmez bir Allah değilki?Sofinin Allahı Kendindeki NEFSİ SAFİYE HALİDİR.Yani Yedinci nefs halidir. Yoksa Kabil ve Habil Dünyada Fi tarihinde Yaşamış varlıklar değildir.Onlar Nefsi büyük insanlardaki Güç ve Emektirler.Babaları Adem ise AŞKIN TA KENDİSİDİR.Bunu Fakir defalarca belirterek yazdım.Ama kabul edersiniz veya etmezsiniz o işin başka bir boyutu.Ancak Kendi boyutunuza göre Bunları izah edemezsiniz.Ve sadece Mushaf Kuran ayetlerinde sıkışır kalırsınız.Ki Oradada bu tereddütleri yaşayacağınız kesindir. Ama bunları açıkça düşünüp ortaya koyamazsınız.Ona Bakarsanız Mushaf Kurandada Allah Habile Kardeşinin cesedini saklaması için Karga gönderir değilmi?O zaman tek yapacağınız şey :KARDEŞİM BİZ BÖYLE İNANIYORUZDUR.Böyle inanıyorsanız şayet Hadislerede inanın.Ama biz Hepsine İnanıyoruz Tevradada,İncilede, Kuranada ve Hadislerede Hatta Hatta Talmudada.......v.s.Ancak Kuru imanda kalmayıp bunların ÜÇ BOYUTLU OLDUKLARINADA YANİ RUHANİYETLERİNEDE İNANIP ONLARI TEFEKKÜRE GAYRET GÖSTERİYORUZ.
    Uzun boylu insanlar Ad kavmide öyle değilmiydi? onlarıda kendinizde arayın . Dağlı bir kavimdir onlar.
    Nuh meselesindede Aynen Muhyiddin Sultana katılırım Nuh Kavmi haklıydı.Su Rahmettir. Şayet o Tufan olmamış olsaydı O vücut tabiattan silinirdi. Yani Rızkta biterdi . Rızkın bitimide ölümdü.Onlar yeryüznden silinmekle Maneviyattan silindiler. Geriye kalanlar İse Yedi Nefs Seyri Süluğunu yapabilmeleri için gerekliydiler. Yani Kurbanı kesecen kesecende Bak çok cılız Kardeşim biraz otlat semizletki öyle kes budur söylenilmek istenilen.Baki selamlar.
    Konu yavuz34 tarafından (04-08-2009 Saat 01:08 PM ) değiştirilmiştir.

  6. #266
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Evet Ehli sünnet İnancıyla Muhyiddini Arabi inancı arasında Çok çok büyük fark vardır.Yaşantı,İnanç, Kanaat bakımından Sırf Kurancı arkadaşlarla Ehli sünnet aynıdır. Fakat Hadislerin temizlenmesi yada yok sayılmaları,Sünnet ve İcmayı Ümmetde Bunların Uydurma olduğunun söylenmesi bir gün gelir Ehli sünneti ortadan kaldırır.Ehli Sünnet ortadan kalktığında Din n***** bir şeyde kalmaz.Caferilik dahi kalmaz. Çünkü Hadislerin çoğu UYDURMADIR deniliyor.Halbuki Ehli Sünnete zıt konuşan Arabi Hazretretleri dahi Sonuçta bu Hadislere dayanır.:))Başka yapacak bir şeyi kalamaz mecburdur.Kuran sünnet hadis olmadan nasıl meneviyat üretilir?Ne diyoruz DELİLİMİZ SIRRI KURANDIR! Ama sonuçta Kurandır.O olmazsa O zaman İshaki olmak zorunda kalır.Halbuki Arapça bir Kuran ve hadis var önünde.Rahat rahat okuyup anlayabiliyor.Kalkıpta Aramcamı ,yada İbranicemi öğrensin? Atasının Gerçek dini varken?Keza Bugün Tüm Hadisler Buhari ve Müslim,Onların hocalarının eserleri Türkçeye çevrilmiştir. Alın size gepgeniş üzüm bağları.Gerçek bir sofi olan Arabi Hazretleri Dinde REFORM YAPALIM HADİSLERİ KALDIRALIM DEMİYOR.Aynı kaynaktan ayrı şeyler ortaya çıkarılıyor. Ehli sünnet üzümü alıyor ondan pekmez yapıyor. Bizse Üzümden şarap yapıyoruz. Ama Bizim ortak bir paydamız vardır. ODA ÜZÜMDÜR. Üzüm bağlarına dokunmayın haa !:)) Selamlar.
    Konu yavuz34 tarafından (04-08-2009 Saat 01:26 PM ) değiştirilmiştir.

  7. #267
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Nerden
    Huzûru İlahî
    Mesaj
    1.427
    Blog Mesajları
    18
    Rep Gücü
    7864
    [RENK]Bu yazilar sizin rabbciginiz Rabbani Hocanin sozleri.[/RENK] İftiraların hainlikden ileri gidiyor.

    Muhatap Seyh'ul ekber/en buyuk seyhiniz Arabi hoca

    SIMDI NE DEMISSIN BAKALIM:



    [RENK]1-Seyh'ul Ekber ARABI HOCA SAHTE SEYH mi? [/RENK] biz ondan değil senin yoldan çıkıp Ehli sünnete dil uzatmana sebep olan sahte şeyhlerden bahsettik fakat anlayışın köreldiği için bunuda anlayamadın.Hala aykkabı boyacılığı mesleği seni gel gel diye çağırıyor.

    [RENK]2-Sahte seyh Arabi hoca ise yolu ehl-i sunnet yolu mu? [/RENK] Ehli Sünnete uymayan sözleri sekr halinde söylenmiş , tevil edilmesi uydurulması kolaydır.Fakat bunu sen beceremezsin , en iyi yapacağın şey ayakkabı boyacılığı tabi becerebilirsen.Tabiki Ehli sünnete uyan herşeyi kabulümüzdür.

    [RENK]3-Mopsy'nin akli kt ise:RABBANI HOCANINDA MI AKLI KIT?[/RENK]Sapla saman ancak bu kadar acemice karıştırılır , biz ne diyoruz iyi anlamaya çalış , yukarıda birkaç kez daha oku.

    [RENK]4-Morsy tasavvufu anlamadi ise;RABBANI HOCA da mi anlamadi?[/RENK]İmamıo Rabbani Hazretleri tasavvufun en kemal mertebesine yükselmiş bir müceddid ve müctehiddir tabi anlamış ve yollarını izah edip milyonlarca talebe yetiştirmiştir.Fakat sen anlayamazsın çünkü kapasiten yok.

  8. #268
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Nerden
    Huzûru İlahî
    Mesaj
    1.427
    Blog Mesajları
    18
    Rep Gücü
    7864
    -----------------------------------------------------
    http://www.supermeydan.net/forum/for...read51942.html
    -----------------------------------------------------

    Yukarıdaki konunun toplumda açtığı yarayı ve başı boşluğu , her türlü saldırı ve hainliklere karşı , amansız bir mücadele içerisinde insanları düşünmeye sevketmek için , doğru olan ve gizlenmeye büyük çaba gösterilen bu gerçeği ifşaa etmek için hizmetlerimize devam ediyoruz.İnsanların içine çekilmeye çalışıldığı bu girdabın tehlikelerini hatırlatıyor ve adeta yalvarıyoruz ki hakikati görsünler ve ebedi seadetten mahrum kalıp felakete düçar olmasınlar.

    Bu meşakkatli çalışmalarımızda şahit olduğumuz öyle enteresan durumlar varki birini burada paylaşmadan geçemiyeceğim.

    -----------------------------------------------------
    http://www.supermeydan.net/forum/for...read51045.html
    -----------------------------------------------------

    Bu konudaki bildirilen ilmi temele sahip olmayan ve buna rağmen kendi kıt akılları ile Kur'anı Kerimi ve Hadisleri yorumlamaya ve açıklamaya gayret eden Din ve Kur'an yobazları ehliyetsiz olmalarının verdiği acemilikle yine sapla samanı birbirine karıştırmakta güneşten bahsettiklerini zannederken aslında geceden bahsetmektedirler.Müşriklere ve münafıkalara inen ayetleri delil gösterip Hak bir Mezhebe göre amel eden Müslümanlara kafir demektedirler.....http://www.supermeydan.net/forum/for...read51823.html.... Açık ve kat'i deliller ile Alimlere uyulması emredilen Ayet ve hadisleri inkar ettikleri halde kendilerini müslüman olarak tanımlamakta, Efendimizin varisi olan Ehli Sünnet alimine uyan gerçek müslümanları ise kafir ve şirk ile suçlama hezeyanlarına düşmekteler.

    Kendi akıllarına göre Kur'anı yorumlayıp "din budur" diyen ve hakikatte ise kendi "akıllarına" tapan bu dinsizlerin özünde İslam'a değil akıllarının uydurduğu dinciklere yani beşeri uydurma bir dine inandıkları, Allahü Teala'ya değil nefslerine ve nefislerinin uydurduğu safsatalara taptıkları tartışmasız bir gerçektir.Yani dinleri yoktur, tıpkı ateistler gibi akıllarına tapmaktadırlar.

    Kur'an ve Din Yobazlarının Ateistlerle buluştukları bu ortak noktada ( kendi akıllarına tapma noktasında ) enteresan ve dikkate değer bir durum sözkonusu.Konu şudur ki ; bu Kur'an ve Din yobazları özünde ateist olmalarına rağmen kendilerini yalanlıyarak , akıllarının uydurduğu Kur'an manalarını İslam diye tanımlayıp biz Dine uyuyoruz safsatasıyla insanları kandırabileceklerini düşlüyorlar.

    Bu duruma göre Aklına tapan Ateisler mi doğru sözlü , yoksa yine aklına tapan Kur'an ve Din Yobazları mı ? sorusu sorulduğunda ise bir gerçek önümüze çıkıyor.


    CEVAP :

    Ateistler, açıkça doğruyu söyleyerek herhangi bir yaratıcıya tapmadıklarını ve bir dine inanmadıklarını , akıllarına taptıklarını itiraf etmekteler.Yani bu konuda batılda olsa kendi dinsizliklerini mertçe , yalan riya karıştırmadan açıkça söylemektedirler.

    Kur'an ve Din Yobazları ise , İşlerine gelmeyen Ayet ve hadisleri reddedip kafir oldukları halde ve akıllarına göre Kuran yorumlayıp bu akıl ürününe din dedikleri , özünde Allahü Teala'ya değil akıllarına , nefislerine taptıkları , İslam'a değil kendi uydurdukları beşeri akıl ürünlerine din deyip inandıkları halde iki yüzlülük yaparak bu gerçeği itiraf etmekten imtina ediyorlar ve bu konuda Ateistler kadar mert ve doğru sözlü olamıyorlar , yalan, hile , iftira ve din adına dinsizlik yaparak hainlikte ileri gidiyorlar.

    Sonuç olarak : Ateistler genel olarak değil sadece bu karşılaştırmada Kur'an ve Din yobazlarından daha mert ve doğru sözlüdür.Bu konuda yine Kur'an ve Din yobazları gibi iki yüzlü olmadıkları için daha tehlikesizdirler diyebiliriz.

  9. #269
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Ya sn bziya sen cevap vermiyorsun.
    Bana laf yetistirmeye calisiyorsun.
    Asagidaki cevaplara bak!....


    1-Seyh'ul Ekber ARABI HOCA SAHTE SEYH mi? biz ondan değil senin yoldan çıkıp Ehli sünnete dil uzatmana sebep olan sahte şeyhlerden bahsettik fakat anlayışın köreldiği için bunuda anlayamadın.Hala aykkabı boyacılığı mesleği seni gel gel diye çağırıyor.
    Ben nakillerle/rivayetlerle dinimi belirlemem. Ben Asillara bakarim. Sen benim hic guncel seyh haberlerini ornek gosterdigimi gordun mu?
    Ben Arabi Hoca’nin Kitabini yaziyorum okumuyormusun. Beni bu baglamdaki eserler Tekkeci sapkinlara yoneltiyor.Bunu bile gormuyorsun.
    Simdi Arabi Hocayi yazdigim icin sordum.Yine soruyorum Arabi Hoca sahte seyh mi?

    2-Sahte seyh Arabi hoca ise yolu ehl-i sunnet yolu mu? Ehli Sünnete uymayan sözleri sekr halinde söylenmiş , tevil edilmesi uydurulması kolaydır.Fakat bunu sen beceremezsin , en iyi yapacağın şey ayakkabı boyacılığı tabi becerebilirsen.Tabiki Ehli sünnete uyan herşeyi kabulümüzdür.
    Ya bu kadar cahil olmaya mecburmusun? Burda haftalardir yazdigim ne?
    Arabi Hocanin omrunu verdigi birikimlerini yazdigi KITABI/Goznuru...

    Sen ne diyorsun? Sekr halinde soyledigi sozler.
    Sayin cakma seyhim:

    BEN ARABI HOCANIN RIVAYET SOZLERINI YAZMIYORUM.
    BUTUN ESERI SATIR SATIR YAZIYORUM
    YILLARDIR YAZDIGI BUYUK TASAVVUF BASYAPITINI YAZIYORUM
    NE SEKR HALI.
    KITAP BU KITAP.....

    Bir gun senin ayakkabini boyiyayim bari: Sen de rahat et ben de!

    Simdi yine soruyorum;Arabi hocanin bu bas yapitina gore;
    Arabi hocanin yolu ehl-i sunnet yolu mu?


    3-Mopsy'nin akli kt ise:RABBANI HOCANINDA MI AKLI KIT?Sapla saman ancak bu kadar acemice karıştırılır , biz ne diyoruz iyi anlamaya çalış , yukarıda birkaç kez daha oku.
    BAK ASIL SEN OKU:
    İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
    Büyüklerimizin beğendiği, büyük bildiği Muhyiddin-i Arabinin, birçok sözlerinin ehl-i sünnete uymaması, şaşılacak şeydir. ...Onu büyük bilir ve severim. Ehl-i sünnete uymayan yazılarını yanlış ve zararlı bilirim
    Rabbani hoca BIRCOK sozlerinin EHL-I SUNNETE UYMADIGI ICIN SASIRIYOR.

    Okudun mu?Anladin mi?Yetmedi mi?
    Kıyas ve ictihad, dinin 4 temelinden birisidir. Evliyanın ilhamları böyle değildir. Bunlara uymaya emrolunmadık. İlham, yalnız sahibi için delildir, başkaları için senet değildir. Tasavvufçuların, ehl-i sünnete uygun olmayan sözlerine uyulmaz.
    Tasavvufcularin EHL-I SUNNETE UYMAYAN SOZLERI VARMIS!
    Hani din nakildi? Hani muhammed as’dan ASLINA UYGUN NAKLEDILIR VE ASLA YANLIS OLMAZDI?

    NE O MURSID SEYH ARABI HOCA IS KAZASI MI YAPIYORMUS?

    Okudun mu?Anladin mi?Yetmedi mi?
    Nasıl müctehid ictihadında hata ederse, sorumlu olmuyorsa, evliya keşfinde hata ederse sorumlu olmuyor. Ancak bu yanlış keşfe uyanlar sorumlu oluyor. Hiçbir müslüman da İbni Arabi hazretlerinin yanlış keşiflerine uyulmaz.
    Evet Rabbani Hoca MUSLUMAN UYMAZ.
    TEKKECI YOBAZ DINCI bziya ve takimi uyar.
    Uymayana kafir sapik diye saldirir.
    Senin sozlerinide delil getirirler.

    4-Morsy tasavvufu anlamadi ise;RABBANI HOCA da mi anlamadi?İmamıo Rabbani Hazretleri tasavvufun en kemal mertebesine yükselmiş bir müceddid ve müctehiddir tabi anlamış ve yollarını izah edip milyonlarca talebe yetiştirmiştir.Fakat sen anlayamazsın çünkü kapasiten yok.
    Iste bende bunu soyluyorum.
    Hadi ben anlamadim.
    Rabbani Hocada mi anlamadi da
    İbni Arabi hazretlerini şiddetli şekilde tenkit eden İmam-ı Rabbani hazretleri de aynısını çeşitli mektuplarında uzun uzun bildiriyor.
    ...UZUN UZUN ARABI HOCAYI ELESTIRIYOR!...

    Rabbani Hoca da anlamadi demek
    (uzun uzun Elestirdigine gore.)
    Yalniz sn.bziya takimi mi anliyor?

    Ya bziya ne olacak senin bu halin?

    Allah cc diyor ki:
    7.30. Bir kısmını iyiye ve güzele kılavuzladı, bir kısmının üzerine de sapıklık hak oldu. Onlar, Allah'ı bırakıp şeytanları evliya edinmişlerdi. Bir de kendilerinin hidayet üzere olduklarını sanırlar.

  10. #270
    yeni üye farslı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Nerden
    ERZURUM/İSTANBUL
    Mesaj
    51
    Blog Mesajları
    1
    Rep Gücü
    329

    Icqonline Yetmedı mı?

    Sn. Seyh bziya ve takimi.

    sayın mopsy!bak bu yazdığın cümlenin ucu bize geliyor.

    Yetmedı mı?(bu bölümden alıntı yaptım)

    bu bölümde İBN-İ ARABİ HZ.LERİ İLE İLGİLİ YAZDIĞIN BAZI BİLGİLER DOĞRU.YALNIZ,SANA DEDİĞİM GİBİ;DİN,TASAVVUF MEVZULARI ÇOK DERİN VE İNCE MEVZULAR...MAZALLAH!BU MEVZULARDA HATAYA DÜŞMEKTEN ALLAH(C.C)'a SIĞINIRIM!

Benzer Konular

  1. Muhyiddin-i Arabî'nin eserleri okunabilir mi?
    ashenarşi Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 18-01-2012, 11:37 PM
  2. iBN ARABi
    mopsy Tarafından Dini Hikayeler Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 05-11-2011, 07:43 PM
  3. Yorum: 39
    Son mesaj: 10-07-2009, 02:02 PM
  4. Muhiddin Arabi
    erkişi Tarafından Biyografi (Yaşam Öyküsü) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 30-09-2007, 06:16 AM
Yukarı Çık