19. Sayfa, Toplam 43 BirinciBirinci ... 9171819202129 ... SonSon
Gösterilen sonuçlar: 181 ile 190 Toplam: 427

Fususel Hikem (ibn-i Arabi)

Din ve İnanç Kategorisinde ve Dini Sohbet Forumunda Bulunan Fususel Hikem (ibn-i Arabi) Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> mopsy ´isimli üyeden Alıntı Selam! Yavuz bey!Ben size sam bahire olaylarina bakin demistim ama siz hala ne demek diye bakiyorsunuz. ...

  1. #181
    - Çevrimdışı
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam!

    Yavuz bey!Ben size sam bahire olaylarina bakin demistim ama siz hala ne demek diye bakiyorsunuz. Bu cok kolay bir konu. Bakmadiniz, belki ayetleri bulamadiniz. Sizin sorunuzun cevabi enam suresi 143-144 ayetleriydi ama genis anlatim icin enam ve zumeri artarta dikkatle okuyun.Yine icinden cikmak ISTEMEZSENIZ Bir baslik acip sizin icin ozel olarak yazarim.Ama Kur’an icinde cok basit herkesin bildigi bir konudur bu. Neden takildiniz anlamadim.


    ENAM SURESI:
    133. Senin o GANI Rabbin rahmet sahibidir. Dilerse sizi ortadan kaldırır ve sizi bir başka topluluğun soyundan vücuda getirdiği gibi, ardınızdan da dilediğini sizin yerinize getirir.


    135. Ey toplumum! Yapabileceğinizi yapın. Ben de yapıp ediyorum. Yakında yurdun sonunun kime ait olacağını bileceksiniz. Gerçek olan şu ki, zalimler kurtulamayacaktır.


    136. Kendi döllendirip yaydığı ekinden ve hayvanlardan Allah'a bir pay ayırdılar da kendi zanlarınca şöyle dediler: "Bu Allah için, bu da ortaklarımız için." ortakları için olan Allah'a ulaşmaz. Ama Allah için olan, ortaklarına ulaşıyor. Ne kötü hüküm veriyorlar!



    137. Aynen bunun gibi, müşriklerden birçoğuna, Allah'a ortak koştukları kişiler, öz evlatlarını öldürmeyi güzel göstermiştir ki, hem onları yok etsinler hem de dinlerini onlar aleyhine karmakarışık hale getirsinler. Allah dileseydi bunu yapamazlardı. O halde onları, düzdükleri iftiralarla baş başa bırak.


    138. Kendi kuruntularına uygun olarak şöyle dediler: "Şunlar, dokunulmaz hayvanlar ve ekinlerdir. Bizim dilediğimizden başkası yiyemez bunları." Hayvanlar var, sırtlarına binmek yasaklanmıştır; hayvanlar var, Allah'a iftira yüzünden üzerlerine Allah'ın adını anmıyorlar. Allah onları üretmekte oldukları iftiralar yüzünden cezalandıracaktır.


    139. Şunu da söylediler: "Şu hayvanların karınlarındakiler erkeklerimize özgülenmiştir; kadınlarımıza haramdır. Yavru ölü doğarsa kadın-erkek hepsi onda hak sahibidir." Bu nitelendirmeleri yüzünden Allah cezalarını verecektir. Hakîm'dir O, Alîm'dir.


    140. Şu bir gerçek ki, ilimsizlik yüzünden öz evlatlarını beyinsizce katledenlerle Allah'ın kendilerine verdiği rızıkları, Allah'a iftira ederek haramlaştıranlar gerçekten hüsrana uğramışlardır. İnan olsun, sapıtmışlardır onlar; hiçbir zaman doğruyu ve güzeli bulamazlar.


    141. Çardaklı ve çardaksız bahçeleri, ürünleri çeşit çeşit hurmaları, sebzeleri, zeytinleri, narları, birbirine benzer ve benzemez biçimde oluşturan O'dur. Her birinin meyvesinden, olgunlaştığı zaman yiyin ve hasat gününde onun hakkını da verin. İsraf etmeyin, Allah israf edenleri sevmez.


    142. Hayvanlardan yük taşıyanı da yaygı/döşek yapılanı da yaratan yine O'dur. Allah'ın size verdiği rızıklardan yiyin, şeytanın adımlarını izlemeyin! Çünkü o sizin için açık bir düşmandır.


    143. Sekiz çift: Koyundan iki, keçiden de iki. De ki "İki erkeği mi haram kıldı, iki dişiyi mi, yoksa iki dişinin rahimlerinin kuşattığını mı? Eğer doğru sözlü iseniz bana ilimle haber verin."
    .....bana ilimle/Vahyle haber verin."


    144. Ve deveden iki, sığırdan iki. De ki "İki erkeği mi haram kıldı, iki dişiyi mi, yoksa iki dişinin rahimlerince kuşatılanı mı? Yoksa Allah size bunu önerirken siz de tanıklık mı ediyordunuz?" İlim dışı bir şekilde insanları şaşırtmak için yalan düzüp Allah'a iftira edenden daha zalim kim olabilir? Allah, zulme sapan bir topluluğa kılavuzluk etmiyor.


    145. De ki: "Bana vahyolunanlar içinde, bu haram dediklerinizi yiyecek birine yasaklanmış bir şey bulamıyorum. Yalnız şunlardan biri olursa başka: leş, akıtılmış kan, domuz eti -ki o bir pisliktir- Allah'tan başkası adına boğazlanmış bir murdar." Iztırar haline düşen, başkasının hakkına dokunmamak, zorunluluk sınırını da aşmamak şartıyla bunlardan yiyebilir. Çünkü senin Rabbin çok bağışlayıcı, çok merhametlidir.

    not: Diyenler kim? Zumer 39/3 yani bziya takimi rabbcikleri BAGLANTI BURASI.

    146. Yahudilere tüm tırnaklı hayvanları haram kıldık. Onlara ayrıca sığır ve koyunun yağlarını da haram kıldık. Sığır ve koyunun sırtlarının ve bağırsaklarının taşıdığı yağlarla, kemiklerle karışan yağlar bunun dışındadır. Bunu onlara azgınlıkları yüzünden bir ceza olarak yaptık. Biz elbette sözünde duranlarız.


    147. Artık seni yalanlarlarsa şunu söyle: "Rabbiniz çok geniş bir rahmetin sahibidir. Ancak, O'nun azabı günaha batmışlar topluluğundan uzak tutulamaz."


    148. Şirke batanlar şöyle diyecekler: "Allah dileseydi, ne biz şirke sapardık ne de atalarımız. Hiçbir şeyi haram da yapmazdık." Onlardan öncekiler de azabımızı tadıncaya kadar bu şekilde yalanlamışlardı. De ki: "Yanınızda, önümüze çıkaracağınız bir ilminiz var mı? Zandan başka bir şeye uymuyorsunuz. Sadece saçmalıyorsunuz siz."


    ZUMER SURESI:

    2. Emin ol, bu Kitap'ı biz sana hak olarak indirdik. O halde, dini yalnız ona özgüleyerek Allah'a ibadet et/O'nun için iş yapıp değer üret!


    3. Gözünüzü açıp kendinize gelin! Arı-duru din yalnız ve yalnız Allah'ındır! O'nun yanında birilerini daha veliler edinerek, "Biz onlara, bizi Allah'a yaklaştırmaları dışında bir şey için kulluk etmiyoruz." diyenlere gelince, hiç kuşkusuz, Allah onlar arasında, tartışıp durdukları konuyla ilgili hükmü verecektir. Şu bir gerçek ki, Allah, yalancı ve nankör kişiyi iyiye ve güzele kılavuzlamaz.


    4. Eğer Allah bir çocuk edinmek isteseydi, yaratmakta olduklarından dilediğini seçerdi. Böyle bir şeyden arınmıştır O. Allah'tır, Vahîd'dir, Kahhâr'dır O.


    5. Gökleri ve yeri hak olarak yaratmıştır. Geceyi gündüzün üstüne çekip örtüyor; gündüzü de gecenin üstüne sarıp dürüyor. Güneş'i ve Ay'ı bir buyruğa boyun eğdirmiştir. Hepsi, belirlenmiş bir süreye kadar akar gider. Gözünüzü açın; Azîz'dir O, Gaffâr'dır.


    6. Sizi bir tek canlıdan yarattı; sonra o canlıdan onun eşini vücuda getirdi. Ve sizin için davarlardan sekiz çift indirmiştir. Sizi annelerinizin karınlarında üç karanlık içinde, bir yaratıştan öbürüne geçirerek oluşturuyor. İşte Allah! Budur sizin Rabbiniz! Yalnız O'nundur mülk ve saltanat! İlah yoktur O'ndan başka! Hal böyle iken nasıl oluyor da gerçeğin tersine döndürülüyorsunuz?!



    7. Eğer nankörlüğe saparsanız şu bir gerçek ki, Allah size muhtaç olmayacak bir GANI'dir. O, kulları için inkâr ve nankörlüğe razı olmaz. Eğer şükrederseniz bunu sizin için rızasına uygun bulur. Hiçbir günahkâr bir başkasının günahını yüklenmez. Sonunda dönüşünüz ancak Rabbinizedir. O size, işlemiş olduklarınızı haber verecektir. O, göğüslerin saklamakta olduklarını çok iyi bilir.
    Şimdi bu ayetlerden ne bulabilirsiniz Sayın Mopsy Enam 143 ve 144 ayetler.Ne diyorlar Aslında Dört çift davar var.Nedir bunlar :1-Sığır 2-Keçi 3-Deve 4-Koyun Yani Tek canlı ve eşinden sonra dört çift hayvanmı yaratıldı ;Bunumu demek istiyor Mushaf Kuran diye soruyorum?Şayet Evet bunu demek istiyor derlerse vereceğim cevap Bana ne kardeşim.Ve kel alaka gibi görülüyor arkasından Annemizin karnında geçen safhalar Üç bölüm olarak belirtiliyor?Bağlantıları alın izah edin lütfen.Yoksa kusuruma bakmayın Siz zaten bir mühendissiniz.Sizin izah edemeyişiniz önemli değildir.Sayın bziya zaten benim işim değil diyor açıkça,Ama çıksınlar Alimim diye geçinenler izah etsinler.Eden bir tane fakir var Nefesinde yazmış vede ipucunu vermiş.Fakir dün akşamdan beri Uğraştım.Ancak Bu sabah mutmain oldum.Ve O nefeside yazdım.O nefese Kendimi verdiğimde anlayabildim.Selamlar.
    Not:Enam 143 ve 144 Zümer 6 ayetin açıklanmasından ziyade devamı gibidir.
    Konu yavuz34 tarafından (24-07-2009 Saat 07:01 PM ) değiştirilmiştir.

  2. #182
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam

    Bakin O iki surenin ilgili bolumleri
    Bir birinin devami dir.

    Anlatilan davar degil o ornegi
    Anlatilan insan degil o ornegi
    Anlatilan gok degil o ornegi
    Anlatilan yer degil o ornegi
    Anlatilan gece/gunduz degil o ornegi

    Sizin ve bziya takiminin inancini elestiriyor.
    Bastan asagi okusaniza.
    Bir ornege takilmis omur tuketiyorsunuz/tukettiriyorsunuz burada.

    Aklima su ayet geldi, zannederim konuyada uyuyor.
    2.26.Şu bir gerçek ki Allah, bir sivrisineği hatta onun da üstündeki bir varlığı örnek göstermekten sıkılmaz. Böyle bir durumda, inananlar bilirler ki o, Rablerinden bir gerçektir. Küfre sapmışlar ise şöyle derler: "Allah, bunu örnek vermekle ne demek istedi?" Allah onunla birçoğunu saptırır, birçoğunu da onunla doğruya ve güzele kılavuzlar. Allah onunla yoldan çıkmışlardan başkasını saptırmaz.

  3. #183
    - Çevrimdışı
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam

    Bakin O iki surenin ilgili bolumleri
    Bir birinin devami dir.

    Anlatilan davar degil o ornegi
    Anlatilan insan degil o ornegi
    Anlatilan gok degil o ornegi
    Anlatilan yer degil o ornegi
    Anlatilan gece/gunduz degil o ornegi

    Sizin ve bziya takiminin inancini elestiriyor.
    Bastan asagi okusaniza.
    Bir ornege takilmis omur tuketiyorsunuz/tukettiriyorsunuz burada.

    Aklima su ayet geldi, zannederim konuyada uyuyor.
    2.26.Şu bir gerçek ki Allah, bir sivrisineği hatta onun da üstündeki bir varlığı örnek göstermekten sıkılmaz. Böyle bir durumda, inananlar bilirler ki o, Rablerinden bir gerçektir. Küfre sapmışlar ise şöyle derler: "Allah, bunu örnek vermekle ne demek istedi?" Allah onunla birçoğunu saptırır, birçoğunu da onunla doğruya ve güzele kılavuzlar. Allah onunla yoldan çıkmışlardan başkasını saptırmaz.
    Bakın Sayın Mopsy Resule dahi ayetler parça parça gelmiştir.Siz Bir ayeti çözemeden Diğerlerine oradanda diğerlerine Maşallahü taala bir su gibi geçiveriyorsunuz.Bir kılı kırk yaracaksınız Sayın Mopsy.Hayır Ayet Fakir gibi nefsi davar misali güdülen imtihana tabi insanlardan bahsediyor.Üç günlük ömrümüz ise İşte anamızın rahmi gibi zulmet içinde geçer gider.(Zaten oradan hiç çıkamadık çok şükür)Sekiz ise İbrahimi dinde sünnettir.Yedi Allah ile olan birliktir. Altı Düşünüp oldurmaktır.Sünnetin manası ise Hazırlamaktır,Eylemdir. Mesela Sünnetullah derseniz Allahın yaptıklarıdır.Sekiz çift davar. Yüce Allah işte biz imtahana tabi zulmet içinde yaşayanBeyinleri embriyo gibi düşünceyle döllenmiş kariplerini davar gibi güdüyor.Ve Nefs açısındanda davarlaşıyoruz.Yalnız şu vardır Davar eti yenen temiz sayılan hayvanlardır.Yaaa Biz davarlarını yer. Ama beynimiz hem küçük hemde fazla lezzetli değildir.Aslanın eti yenmez necistir.Yemekse Bütünleşmektir.Davarı ile birleşir.Sığırız biz çünkü Maddi yaşamda hiç bir şeye kabiliyetimiz yoktur. Tıpkı bir sığır gibi düşünüp severiz,(Çift birlikteliktir)Sığır gibi yetiştiriliriz Çünkü Öyle olalımki Bu Beşeriyeti arkamıza dahi bakmadan terk edebilelim yaşarken hemde, Keçi İnatçıdır. Kargadan başka kuş Akaretlerden başka yokuş ,ERENLERİN YOLUNDAN BAŞKA YOL TANIMAYIZ,Ancak oğlağımızıda anasının sütünde haşlamayız.Deveyiz Kabiliyetsiz ve sevimsiz Eğri büğrü TİPSİZ insan şeklinde yaratıklar olmamıza rağmen HAFIZAMIZ çok kuvvetlidir.Çünkü onunla yaşamımızın SAYIMINI(Muhasebesini )yaparız,ve yaşama karşı tıpkı bir deve gibide öfkeliyiz.Hakkı yenen hayvandır aynı zamanda O yüzden Merkebi daima takip eder ve ondan Hakkını ister:)))
    Koyunuz biz aynı zamanda Çobanımızın sesini çok iyi tanırız.
    Ama tabi sizde şu açıdan haklısınız Yüce Allah bize celalli. Evet DOĞRUDUR. Ve Bizleri yererde yerer. Ama şuda vardır :KOMUTAN NEFERİNİ TANIR VE ONU AZARLAR.

    Bakışı çağırır beni uzaktan
    Varınca yanına kaşlar nedendir?
    Bir yandan hoşlanır azarlamaktan
    Bir yandan gözünde yaşlar nedendir?

    Derindir alnımda gurbet çizgisi
    Değişmez diyorlar bahtın karası
    Gönlümün içinde varki bir sızı
    Her akşam yeniden başlar nedendir?

    Hasreti bağlayıp sazın teline
    Yıllardır çırpınır gurbet elinde
    Bu yüzden düşmüşüm elin diline
    Üstelik yar beni taşlar nedendir?
    Buyrun Sayın Mopsy Üstadımızı taşlamaya devam edin. Baki selamlar.
    Konu yavuz34 tarafından (24-07-2009 Saat 11:55 PM ) değiştirilmiştir.

  4. #184
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    selam!

    Iste tam anlattigim bu sayin Yavuz bey!
    Ne demis olmasi sizi ilgilendirmiyor.
    Ne demek istiyebilecegi sizi ilgilendiriyor.

    Kur'an once gelen ayetlerindeki bir kavrami
    Sonraki ayetlerinde kendi kendine daha genis olarak aciklar.
    6. surenin bu bolumundeki ayetlerin aciklamasi
    39. surenin bu bolumunde devam edilmistir.

    Denilen size yetmiyor.
    Denilmek isteneni!? ariyorsunuz.
    Buldugunuzda da yetinmiyor.
    Sizin zevkinize uyani ariyorsunuz.
    Onlarin hepsi kendileri icin Kur'an isterler-Kur'an

    Bakiniz simdi ornegi birakin konuya gelin
    Bu asagidaki konunun aciklama orneklerinden biridir.

    ALLAH cc DIYOR KI:IV-MUHAMMED as ONCESI KUREYS’IN IBADETLERI:
    Dini acidan Ilahi bir Kitap’a sahip olmayan bu toplum; nesil den nesile ravilerin vasitasi ile, ”Rivayet”lerle, dini bilgilerini aktarmislardir. Dolayisi ile dogru olarak intikal edildigini, ”Zan” nettikleri ogretinin kurallarina uygun icra ettikleri bir dine de sahiptiler. Dedelerinden miras kalan ve Tevhide dayali dinlerini devam ettirirken,olen hak resullerine ve kendilerince salih kabul ettikleri kisilere de ibadetlerinde yer veriyorlardi.

    53/19//Gördünüz mü Uzza'yı, Lât'ı.

    53/20//Ve ötekini, üçüncüsü olan Menât'ı.

    53/23//Bunlar, sizin ve atalarınızın taktığı isimlerden başka şeyler değildir. Onlar hakkında Allah bir kanıt indirmemiştir. Onlar, sadece sanıya, bir de nefislerin hoşlandığı şeylere uyuyorlar. Yemin olsun,onlara hidayet Rab’lerinden gelmiştir.

    17/56//De ki: "O'nun berisinden bel bağladıklarınızı çağırın; onlar, başınızdaki zorluk ve sıkıntıyı ne kaldırabilirler ne de değiştirebilirler."

    17/57//O yakarıp durduklarının kendileri, en çok yakınlık kazanmışları da dahil, Rab’lerine varmaya vesîle ararlar; O'nun rahmetini umarlar, O'nun azabından korkarlar.Cunku Rab’binin azabı gerçekten korkulasıdır.

    ............. kendileri, en çok yakınlık kazanmışları da dahil..................Yani totem degiller!

    Ummiler Ilahi kitap sahibi olmamalarina ragmen,din hakkindaki goruslerini,zanlarini yazarlar ve bunlari ilahi dinin kurali/ din kitap’i olarak sunarlardi.Dolayisiyla beseri ogretiyi Allah’a mal ederlerdi.Yani ummiler okuma ve yazmayi bilirlerdi.

    2/78//İçlerinde ümmî olanlar da vardır ki Kitap'ı bilmezler, sadece anlamını bilmeden okuyuşlar/hurafeler/hayal ve kuruntular bilirler. Onlar yalnız sanıya saplanırlar.

    ......... İçlerinde ümmî olanlar........ okuyuşlar...........

    2/79//Yazıklar olsun o kişilere ki, Kitap'ı kendi elleriyle yazarlar da sonra onunla basit bir karşılık satın alsınlar diye, "İşte bu, Allah katındandır!" derler. Vay haline onların, ellerinin yazdıkları yüzünden! Vay haline onların, kazanıp durdukları yüzünden!

    ..... o kişilere ki(İçlerinde ümmî olanlar)....... Kitap'ı kendi elleriyle yazarlar..............

    Heykelden yapilma totemleri olmadigi icin putperest olmadiklarini,Bu yuzden de: ”Sirk”in disinda kalip hak yolunda olduklarini sanan ummiler;beseri ogretinin Ilahi ogretiyle butunlestirildigi bu karma inanc sisteminin takipcisi olduklarini iddaa ettikleri,”Tevhide” ters oldugunu yani,”Sirk”e bulastiklarinin farkinda bile degillerdi. Onlara gore olmus,”Evliya”ya veya onun yuzu hurmetine Allah’a dua etmekle putperestlik olunmazdi! Ancak bir toteme bu ameller yapilirsa,”Sirke” dusulmus olunurdu.Halbuki onlarin yaptigi sadece atalarindan olan,Allah’a yakinlasmayi basarmis salihlerin dedikleri idi.

    39/3//Gözünüzü açıp kendinize gelin! Arı-duru din yalnız ve yalnız Allah'ındır! O'nun yanında birilerini daha veliler edinerek,"Biz onlara, bizi Allah'a yaklaştırmaları dışında bir şey için kulluk etmiyoruz." diyenlere gelince, hiç kuşkusuz, Allah onlar arasında, tartışıp durdukları konuyla ilgili hükmü verecektir. Şu bir gerçek ki, Allah, yalancı ve nankör kişiyi iyiye ve güzele kılavuzlamaz.

    16/35//Ortak koşanlar dediler ki: "Eğer Allah isteseydi biz de atalarımız da Allah dışında bir şeye kulluk/ibadet etmez, O'na rağmen hiçbir şeyi haram kılmazdık " Onlardan öncekiler de aynen böyle yaptılar.Resullere düşen, açık bir tebliğden başkası değildir.

    Dolayisiyla Tevhidi devam ettiren bir soy olduklarindan musrikligi kabul etmediler,ahiret sorgusunda da etmeyecekler.

    6/23//Sonunda şunu söylemekten başka bahaneleri kalmaz: "Rab’bimiz Allah'a yemin olsun ki, biz, ortak koşanlar değildik."

    Evliyalar ve Salih kabul ettikleri ise;Allah’in sevgisini kazanmis kisiler olduklarina gore, onlarin yolundan gidenlerin, onlari kendilerine VELI/ VEKIL/ MEVLA/ MEVLANA/ EFENDI/ SEYH/ HOCA tayin edenlerin de, ayni sekilde selamete ereceklerine dair imanlari tamdi.

    7/190//Allah onlara iyi huylu, barışçıl bir çocuk verince, kendilerine verdiği nimette ikisi birden Allah'a ortak koşmaya başladılar. Allah onların ortak koştuğu şeylerden arınmıştır.

    7/191//Hiçbir şey yaratmayan, bizzat kendileri yaratılmış olan şeyleri/ kişileri mi ortak koşuyorlar?

    53/23//Bunlar, sizin ve atalarınızın taktığı isimlerden başka şeyler değildir. Onlar hakkında Allah bir kanıt indirmemiştir. Onlar, sadece sanıya, bir de nefislerin hoşlandığı şeylere uyuyorlar. Yemin olsun, onlara hidayet Rab’lerinden gelmiştir.

  5. #185
    - Çevrimdışı
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Sayın Mopsy Kuran Bizdeki Ezeli ve ebedi Nuri Muhammede indi.Bizde Ağlaya ağlaya o ayetleri yazdık. Biz bizi yazdık.Koyun ve gül kokusu vardır o ayetlerde hep .(eski kasaplar kesilen hayvana gül takarlardı)Hiç kokladınızmı?Buram buram gelir.Selamlar.

  6. #186
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Alıntı yavuz34´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sayın Mopsy Kuran Bizdeki Ezeli ve ebedi Nuri Muhammede indi.Bizde Ağlaya ağlaya o ayetleri yazdık. Biz bizi yazdık.Koyun ve gül kokusu vardır o ayetlerde hep .(eski kasaplar kesilen hayvana gül takarlardı)Hiç kokladınızmı?Buram buram gelir.Selamlar.
    merhaba

    Sn.Yavuz bey supersiniz.
    O gullerin kokusu onemli degil.
    Takildiklari yer enterasandir,
    Oyle degil mi?..........

  7. #187
    - Çevrimdışı
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhaba

    Sn.Yavuz bey supersiniz.
    O gullerin kokusu onemli degil.
    Takildiklari yer enterasandir,
    Oyle degil mi?..........
    Zalimin zulmü.Kuyruğun bittiği yere takılır o gül.Kuyruğun bittiği yerse insanlıktır. İşte O gül Hayvanı insan yapar.Zaten Kesildikten sonra neresine takarsanız takın. Temizlemişsiniz artık ayıbı mayıbı kalmaz.Halife babanın giydiği Tennuresi Kefenidir aynı zamanda.Öldüğünde naşı toprağa verilirken Dervişler ve babaları gelirler İmamın ve halkın önü kapatılır.Ve Tennurenin önü açılır .Manası bu güne kadar edebinle yaşadın. Bundan sonra artık edep kalmadı!Bir an evvel Toprağa karış menzilinde yol aldır.Tabi makadınada pamuk tıkanırki bir an evvel şişip patlasın diye.Şehidlerde aynı şekilde Kefensiz çırılçıplak gömülürler. Selamlar.

  8. #188
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Alıntı yavuz34´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zalimin zulmü.Kuyruğun bittiği yere takılır o gül.Kuyruğun bittiği yerse insanlıktır. İşte O gül Hayvanı insan yapar.Zaten Kesildikten sonra neresine takarsanız takın. Temizlemişsiniz artık ayıbı mayıbı kalmaz.Halife babanın giydiği Tennuresi Kefenidir aynı zamanda.Öldüğünde naşı toprağa verilirken Dervişler ve babaları gelirler İmamın ve halkın önü kapatılır.Ve Tennurenin önü açılır .Manası bu güne kadar edebinle yaşadın. Bundan sonra artık edep kalmadı!Bir an evvel Toprağa karış menzilinde yol aldır.Tabi makadınada pamuk tıkanırki bir an evvel şişip patlasın diye.Şehidlerde aynı şekilde Kefensiz çırılçıplak gömülürler. Selamlar.
    Gul kuyrugun sokumunun altina yani BASLADIGI yere takilir.
    Kuyrugun ucu(BITTIGI) yer insanliksa,
    It ite, itde kuyruguna sozu tasavvufi bir sozmus demek.
    Tekkeciler dusunsun...

    Herkes ciplak ama 3. sahis icin kefenle gomulur.
    Sehitler kanli elbiseleri ile
    Savas mahalinde gomulur.
    Geri getirilmek mumkun ise
    Yine kefenlenir.

    Simdi Kur'an Allah cc nun var oldugunu ispat icin inmemistir.
    O'nun TEK RABB oldugunu ispat icin inmistir.

    Tek Rabb/egiticinin kitabina isyan edip,
    Beseri rabbciklerinin sozleriyle Din edinenlere
    Zumer suresinin bu ayetleri cevap verir.
    Daha onceki enam suresinin ilgili ayetleri gibi

    Kendilerinden kurbanda helal/haram hukumleri koyanlara
    Insanin kendi yaratilisi ince detaya kadar aciklanir.
    Ki bu detaylar modern tipta anlasilmistir.

    Sonrada onu boyle yaratani birakip
    Nasil atalarinin dinine uyduklari sorgulanir.

    Bu sorgulamayida uzun uzun yapmaz,
    daha onceki 143-144 ayetlerindeki olaya
    Atifta bulunarak,beseri/evliya bilgisinin
    Allah cc sozu karsisindaki carezisligi ortaya konur.

    Bu Kur'an'in temel yapisidir.
    Sayin Cah'in sozuyle az soz cok anlatim.

    Aradan ayet cekmeyle,
    Hatta sizin ve bziya takiminin surekli yaptigi gibi(Hasr7 vb.)
    Ayetten cumle cekmeyle
    Ayet cimbizlamayla,
    Kur'an sizin soylediklerinizi soylemez.
    Sadece sizi saptirir.

    Ben niye yaziyorum,
    Malumunuz okuyan ucuncu sahislar icin.
    Teblig baska nedir ki?

    Siz oldurmaya calisacaksiniz ,
    Ben olani yazacagim.

    Umulur ki ogut alirlar-Kur'an!

  9. #189
    - Çevrimdışı
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gul kuyrugun sokumunun altina yani BASLADIGI yere takilir.
    Kuyrugun ucu(BITTIGI) yer insanliksa,
    It ite, itde kuyruguna sozu tasavvufi bir sozmus demek.
    Tekkeciler dusunsun...

    Herkes ciplak ama 3. sahis icin kefenle gomulur.
    Sehitler kanli elbiseleri ile
    Savas mahalinde gomulur.
    Geri getirilmek mumkun ise
    Yine kefenlenir.

    Simdi Kur'an Allah cc nun var oldugunu ispat icin inmemistir.
    O'nun TEK RABB oldugunu ispat icin inmistir.

    Tek Rabb/egiticinin kitabina isyan edip,
    Beseri rabbciklerinin sozleriyle Din edinenlere
    Zumer suresinin bu ayetleri cevap verir.
    Daha onceki enam suresinin ilgili ayetleri gibi

    Kendilerinden kurbanda helal/haram hukumleri koyanlara
    Insanin kendi yaratilisi ince detaya kadar aciklanir.
    Ki bu detaylar modern tipta anlasilmistir.

    Sonrada onu boyle yaratani birakip
    Nasil atalarinin dinine uyduklari sorgulanir.

    Bu sorgulamayida uzun uzun yapmaz,
    daha onceki 143-144 ayetlerindeki olaya
    Atifta bulunarak,beseri/evliya bilgisinin
    Allah cc sozu karsisindaki carezisligi ortaya konur.

    Bu Kur'an'in temel yapisidir.
    Sayin Cah'in sozuyle az soz cok anlatim.

    Aradan ayet cekmeyle,
    Hatta sizin ve bziya takiminin surekli yaptigi gibi(Hasr7 vb.)
    Ayetten cumle cekmeyle
    Ayet cimbizlamayla,
    Kur'an sizin soylediklerinizi soylemez.
    Sadece sizi saptirir.

    Ben niye yaziyorum,
    Malumunuz okuyan ucuncu sahislar icin.
    Teblig baska nedir ki?

    Siz oldurmaya calisacaksiniz ,
    Ben olani yazacagim.

    Umulur ki ogut alirlar-Kur'an!
    İnsanın dirilişi Kuyruk sokumu kemiğinin bulunduğu yerden (Aş beş Zünuptandır) Ama açın mezarı o kemikte zamanla çürür yok olur. Söylenilmek istenilen şey şudur:HAYVANLIĞIN BİTTİĞİ YERDEN İNSANLIK BAŞLAR.Ama fakire sorarsanız hayvanlık uçta değil Gönülde biter.Tevrata bakın oradada vardır bu anlatım Yakup a.s Allahla güreşir. Bu Güreşte kuyruk sokumu incinir.Zaten o güreşten sonra Yakubun ismi İSRAİL yani "Allahla güreşen" olarak değişir. İsrailin kelime anlamıda budur. Şehidlerin kefensiz gömülmeleri gerekir Sayın Mopsy.Çünkü Şehit Şahid demektir. Şahit şu lanet yaşamı yaşayamayıp yukarıdan seyredendir. Bu dünyada çulumuz olmadığına göre? Kefenede ihtiyaç yoktur.Malum ya Davarız.Zaten Bektaşi nasiplerindede Talip Rehber tarafından Boynuna RİPKA(kemend )geçirilir (O kemende kestiği kurbanın yününden yapılır)ve bir davar yada koyun gibi Mürşidin huzuruna çıkarılır.O yüzden yaklaşık bir aydır kafama takılan ayete karşı daha dün mutmain olabildim.Halbuki yaşantı olarak ayete o kadar yakınımki.Ama işte naparsınız sığır beynimiz!
    İyide Siz Zümer suresi 6 .ıncı ayeti izah edebildinizmi? Hayır.Ne yaptınız? Neredeyse Tüm Mushaf Kuranı yazsaydınız Daha iyi olurdu?:))) Bakın Ben fakirle Sayın Bziyanın görüşleri aynı değildir.Ama Tarikatçılığın ve Tasavvufun aslı YESEVİLİKTİR,Ondan sonra en eski Türk Tarikatı Böyük Ağabey NAKŞI BENDİ GELİR ama ne yazıkki Onlar artık yavaş yavaş asıllarından kaçıp bizlerden utanıyorlar.Biz küçük kardeşler ata yurdumuzda Yani Türklüğümüzde kaldık. Onları ise Arabistan çöllerinde ve Hindistanda kaybettik.Ama yinede Büyük agadırlar!Sayın kardeşim biz GÖNÜL İLMİNDEN bahsediyoruz.Biz her ne var ise zahirde değil kendinde ara diyoruz.Bunun dışında Biz bir ayeti anlayamadan diğer ayetlere geçip ki onları dahi anlayamadan ezbere konuşamayız.Enam suresinde ise NEFSİNE KARŞI Miskinlik yaparak Zalim olan yine bizlere seslenilmektedir.Çünkü Kendimizin sığırlığını bildik ve yaşamda girişimi bırakarak kafamıza daha fazla odun yemekten kaçıyoruz.Sipere sindik!Yada Limandan demiri aldık ve av olmamak için açık denize çıktık.Çünkü Liman ufak bir yerdir şayet oraya girersek çok kolay hedef olabiliriz.Ama şimdi o ayetten komutan hazretleri sesleniyor:SİPERDEN DIŞARI DAVAR SÜRÜSÜ! SÜNGÜ TAK!VE İLERLE!Yada Büyük amiral Emrediyor:Geminizin yakıt ve donanımı bitiyor DERHAL LİMANA GİR!Bizde diyoruzki Orada tehlike var ama.:)))Daha önce verdiğin emir SİPERE GİR! yada Limandan çık! değilmiydi?Biz İndirdik bu Mushafı biz Sayın Mopsy.
    Sizin bahsettiğiniz Haram kılınan hayvanlar meselesi işte Nefsine zulmeden Sofilere karşı yapılan kınamalardır.Ve bu Kuran Diridir!Yani dirinin Gönül kitabıdır. Bizim işimizde diriyledir.Ölüyle değildir. Baki selamlar.
    Konu yavuz34 tarafından (25-07-2009 Saat 10:40 AM ) değiştirilmiştir.

  10. #190
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Merhaba!

    İnsanın dirilişi Kuyruk sokumu kemiğinin bulunduğu yerden (Aş beş Zünuptandır)
    Yani bittigi degil basladigi yer.

    Ama açın mezarı o kemikte zamanla çürür yok olur. Söylenilmek istenilen şey şudur:HAYVANLIĞIN BİTTİĞİ YERDEN İNSANLIK BAŞLAR.
    Bunla ilgili monoteist dinlerde TEK BIR KELIME BILE YOKTUR.
    Yine tasavvufcularin masallarini/menkibelerini anlatiyorsunuz.

    Yakup a.s Allahla güreşir. Bu Güreşte kuyruk sokumu incinir.Zaten o güreşten sonra Yakubun ismi İSRAİL yani "Allahla güreşen" olarak değişir. İsrailin kelime anlamıda budur.
    Sayin Yavuz bey anlattiginiz hikaye Mukaddes kitabin Tekvin kitabı 32.bab,22-32 bolumundeki eski turkce cevirisinde yer alir.
    Tevrattaki ayni bolum orjinali biraz degi******.

    Yakub; Islam dini gelenegindeki bilgilerde ALLAH cc SECKINI olarak uzun bir sami dili kokenleri verilerek aciklanir.

    Ayrica et taberi tarihinde geceleyin Allah cc na yuruyen olarak bir menkibeyle bahsedilir.

    Şehidlerin kefensiz gömülmeleri gerekir Sayın Mopsy.Çünkü Şehit Şahid demektir. Şahit şu lanet yaşamı yaşayamayıp yukarıdan seyredendir. Bu dünyada çulumuz olmadığına göre? Kefenede ihtiyaç yoktur.Malum ya Davarız.
    Estafirullah! Gerekir baska yapilani yazdim. Hem gerekenin ilahi bir delili var mi? YOK!

    Zaten Bektaşi nasiplerindede Talip Rehber tarafından Boynuna RİPKA(kemend )geçirilir (O kemende kestiği kurbanın yününden yapılır)ve bir davar yada koyun gibi Mürşidin huzuruna çıkarılır.O yüzden yaklaşık bir aydır kafama takılan ayete karşı daha dün mutmain olabildim.Halbuki yaşantı olarak ayete o kadar yakınımki.Ama işte naparsınız sığır beynimiz!
    Estafirullah! Kur'an'a inancinizi soyletmekte zorlanmissiniz. Ne mutlu aklinizdakini kabullenmissiniz. Bekleyenlerdeniz....
    İyide Siz Zümer suresi 6 .ıncı ayeti izah edebildinizmi? Hayır.Ne yaptınız? Neredeyse Tüm Mushaf Kuranı yazsaydınız Daha iyi olurdu?:)))
    Neden daha fazla yazdim?
    Temeliniz zayif. Onun icin en son Kur'an'in genel gelis ve bilgi esasini yazdim. Baglaminda iki sure ayetini okuyunca Kur'an bilen herkes haaa! DER! Siz inat edince yazmak zorunda kaliyoruz. Sizi kaale almasamiydim?Sizi onemsedigimi daha once soylemistim.

    Bakın Ben fakirle Sayın Bziyanın görüşleri aynı değildir.Ama Tarikatçılığın ve Tasavvufun aslı YESEVİLİKTİR,Ondan sonra en eski Türk Tarikatı Böyük Ağabey NAKŞI BENDİ GELİR ama ne yazıkki Onlar artık yavaş yavaş asıllarından kaçıp bizlerden utanıyorlar.Biz küçük kardeşler ata yurdumuzda Yani Türklüğümüzde kaldık. Onları ise Arabistan çöllerinde ve Hindistanda kaybettik.Ama yinede Büyük agadırlar!
    Iste bende tam bunu soyluyorum. Tasavvuf sizin yazdiginiz.
    Temel Anadolu menkibeleri aliyorsunuz.
    Onlar arap menkibeleri aliyorlar.
    Yahudi-Arap amca ogullari gibisiniz.
    Kavganiz detayda. Islam uzakliginiz ayni.
    Kur'an'da batinilik vardir.Yazdigi adami sirke goturur.
    Onun icin evliya/alih kabul edilenin sozu DIN yapilmalidir.

    AYNI CAHILIYE KURYESIN MUHAMMED as'a KARSI CIKMA ESASLARI.
    Sayın kardeşim biz GÖNÜL İLMİNDEN bahsediyoruz.Biz her ne var ise zahirde değil kendinde ara diyoruz.Bunun dışında Biz bir ayeti anlayamadan diğer ayetlere geçip ki onları dahi anlayamadan ezbere konuşamayız.
    ZATEN AYETI KONUSMUYORSUNUZ,AYETI YALANLIYORSUNUZ.

    Ayeti konusmak konu baglamlarindaki surelerdeki
    Ayet topluluklarini alt alta getirip calismak demektir.

    Aaaaa! ben bir ayet gordum. 4 cumleden meydana geliyor.
    Icindeki bir cumlenin orada ne isi var?
    diyerek ayet konusulmaz,buna dedikodu yapmak denir.
    Ya ben size cani sikilmis oraya gezmeye gitmis desem ne olacak.

    Birakin bu cocukca serzenisleri Yavuz bey...
    Ciddi karsilikli faydalanacagimiz bilgiler varsa
    Ciddi olarak paylasalim.

    Ben sizi inandirma durumunda degilim.
    Sadece aradiginizi Kur'an'da gosteririm.
    Kabulu sizle Allah cc arasinda,
    benim bir +/- im yok!

    Enam suresinde ise NEFSİNE KARŞI Miskinlik yaparak Zalim olan yine bizlere seslenilmektedir.Çünkü Kendimizin sığırlığını bildik ve yaşamda girişimi bırakarak kafamıza daha fazla odun yemekten kaçıyoruz.Sipere sindik!Yada Limandan demiri aldık ve av olmamak için açık denize çıktık.Çünkü Liman ufak bir yerdir şayet oraya girersek çok kolay hedef olabiliriz.Ama şimdi o ayetten komutan hazretleri sesleniyor:SİPERDEN DIŞARI DAVAR SÜRÜSÜ! SÜNGÜ TAK!VE İLERLE!Yada Büyük amiral Emrediyor:Geminizin yakıt ve donanımı bitiyor DERHAL LİMANA GİR!Bizde diyoruzki Orada tehlike var ama.:)))Daha önce verdiğin emir SİPERE GİR! yada Limandan çık! değilmiydi?Biz İndirdik bu Mushafı biz Sayın Mopsy.
    Sizin bahsettiğiniz Haram kılınan hayvanlar meselesi işte Nefsine zulmeden Sofilere karşı yapılan kınamalardır.Ve bu Kuran Diridir!Yani dirinin Gönül kitabıdır.
    Iste diyorum ya,Kur'an ne diyor sizin icin oneml degil.
    Dalmissiniz tasavvuf menkibelerine/masallarina.
    Benden sizin icin dua etmekten baska bir sey yok!

    Siz ve bziya takimi Insanin yazdiklarinin pesinden,
    Ben Muhammed as'in teblig ettigi Allah cc sozlerinin pesinden....

    Bekliyorlar! de ki; bizde bekliyenlerdeniz!-Kur'an

Benzer Konular

  1. Muhyiddin-i Arabî'nin eserleri okunabilir mi?
    ashenarşi Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 18-01-2012, 11:37 PM
  2. iBN ARABi
    mopsy Tarafından Dini Hikayeler Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 05-11-2011, 07:43 PM
  3. Yorum: 39
    Son mesaj: 10-07-2009, 02:02 PM
  4. Muhiddin Arabi
    erkişi Tarafından Biyografi (Yaşam Öyküsü) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 30-09-2007, 06:16 AM
Yukarı Çık