15. Sayfa, Toplam 43 BirinciBirinci ... 5131415161725 ... SonSon
Gösterilen sonuçlar: 141 ile 150 Toplam: 427

Fususel Hikem (ibn-i Arabi)

Din ve İnanç Kategorisinde ve Dini Sohbet Forumunda Bulunan Fususel Hikem (ibn-i Arabi) Konusunu Görüntülemektesiniz,Konu İçerigi Kısaca ->> Sayın Bursalı okunmasın demiyorum. Okunacaksa en azından zevk için okunur.Fakir Nasıl Kuran dışında Gönül adamlarının nefeslerini okuyorsam bunlardan zevk alabiliyorsam ...

  1. #141
    - Çevrimdışı
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Sayın Bursalı okunmasın demiyorum. Okunacaksa en azından zevk için okunur.Fakir Nasıl Kuran dışında Gönül adamlarının nefeslerini okuyorsam bunlardan zevk alabiliyorsam diğer kardeşimizde İmamı Rabbaniyi bir diğer kardeşimizde Muhyiddini Arabiyi onu bunu şunu okuyacaktır.Ama okunanlar karşısında hakem sizsiniz.Yada sizin yaratılışınızdır.
    Her şeyin mutlaka size uyan bir tarafıda olacaktır.Ama Esasen hepimiz Bu Dünyaya Yüce Allahın hangi hizmetini yapmak için geldik? Mesele burada yatar.Kimisi Gücünü göstermek için,Kimisi İlmini göstermek için,Kimisi Yiğitliğini göstermek için geldi,Kimisi Adaletini ve herkes ölçüsü nisbetinde yaradılışına göre alacaktır.Zahiri inançlarda burada sathi kalacağından muteber olmayacaktır.Osman'lar Ali ;Ali'lerse Osman olabilecektir.Ama Yüce Allahın idrakini göstermek için gelen varya İşte Onlarsa en değersiz gibi görünenlerdir.Ama en değersiz taşta mana açısından baş köşede durur.
    Hani ne diyor Yunus?
    Yunus sen bu dünyaya neden geldin?!
    Bu soruyu Yunus acı bir şekilde kendi basiretsizliğine karşı soruyor aslında
    Ve Cevap geliyor yine kendinden
    Gece gündüz Hakkı zikretsin dilin
    Öyle söylüyorsa öyle kabul ederiz. Demekki oda Zikir için gelmiş.
    Baki selamlar.

  2. #142
    - Çevrimdışı
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Nerden
    Huzûru İlahî
    Mesaj
    1.427
    Blog Mesajları
    18
    Rep Gücü
    7864
    Alıntı yavuz34´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu yazı çok önemlidir. Tarikatların yani tasavvuf ekollerinin çoğundada bu verilir.Şeyh baba Yanında yürüyen müridine sorar :Evlat ne görüyorsun?Efendim işte kaldırımdan yürüyoruz kaldırımın beş metre uzağında bir mezarlık var.Üç metre önümüzde elektrik direkleri......v.s Şeyh baba tekrar sorar Evlat ne görüyorsun?!Mürid tekrar aynı cevabı verir. Ha Efendim Bir On metre uzaktan bir bayan yürüyor. Bu Sefer Şeyh baba aniden Elindeki asasını müridinin kafasına GÜM! diye geçiririverir!Tekrar sorar :Evlat ne görüyorsun?Efendim Bir anda Gözlerim karardı sadece karanlıktaki yıldızları görüyorum.
    Şeyh baba gülmeye başlar:Hah işte köftehor bak odunu yedinmi nasılda gerçekleri görmeye başlayıverdin!:)))))Evet Yaşam bir vehimdir vede yalandır.Aynı zamanda manadada dişidir.Ama Bu yalan Hak katında geçerli olduğu için ona kolay kolay yalandır deyemeyiz.Vehimse Elini vur bakalım duvara bak bakalım parçalanıyormu yoksa parçalanmıyormu deyede arkasından söylerler.Parçalanır tabiki. Ama O zamanda bir gerçek daha ortaya çıkar.O ZAMAN SENİN BEŞERİYETİNDE BİR VEHİMDİR.Yalnız İdrak dediğimiz şeyde Vehimler vasıtasıyla elde edilir.Beş duyumuz olmasaydı şayet Hangi İdrakten bahsedilebilirdiki?Hakikat ortadadır ama idrak yoktur.Mesele nedir? Mesele Vehimlerin içinde kafaya yenen o odunlar yokmu?(Mecazi anlamda anlatıyorum. Yoksa Hiç bir şeyh baba Öyle kaba insan değildir)İşte Onlar aynı zamanda Firavunun rüyasıdırlar.Bak Yaşamdan nefsinde ne güzel Besili inekler çıktı ama arkasından Cılız inekler çıktı GÜM! Kafaya odunu yedin işte.Bak nede güzel dolgun buğdaylar değilmi?Vehim olarak çıkıp nefsinde göründüler Ama arkasından cılız buğdaylar çıktı. GÜM! yine Kafaya yedin odunu.Hadi bakalım şimdi kurtul bu kötü Halden. İstediğin doktora git,İstediğin psikoloğa git. Bak ne diyor şimdi Aşk kitabını sunan sakin.Efendim Şuuraltı zindanına hapsedilen bir Yusuf vardı. Güzel Rüya yorumlar. Müsade buyurursanız birde onu çağıralımmı?
    Derman aradım derdime
    Derdim bana derman imiş
    Bürhan aradım aşkıma
    Aşkım bana bürhan imiş
    Baki selamlar saygılar efendim.

    Yavuz bey , " Hâl , kâl ile bilinmez " buyurmuş büyüklerimiz.Hâl'den bihaber olanlar, her şeyi hayal olan madde ile ölçenler bizim sözlerimizden bişey anlamazlar nitekim anlamıyorlar.Bilimsel gerçekleri yazarız onuda işlerine gelmediği için es geçerler.Yani Ehli Sünnet büyüklerini karalama maksadı hasıl olamadığı için , her türlü hile , yalan dolan , iftira , demogoji yaparlar fakat kurtulamadıkları tek şey var kendi acizlikleri.Her ne yaparlarsa yapsınlar yaptıkları sadece meal ve kendi anlayışına göre tefsirden uydurdukları kısa ve dar düşüncelerdir.Din ile İslam ile ilgisi ve bağı yoktur , tamamen ZAN'dır.Bunların kafaya odun kâr etmez kallavi bir kılıç lazım.

  3. #143
    bursali68
    Misafir..
    Selam

    Sonu "un" ile biten sureler Müslümanları eleştiren surelerdir.Maun'u gibi.Maun kendi dinini Hadisler ile yalanlayan,yetimin başını okşamayan,kıldığı namazdan haberi olmayan vb.dir.Yani Müslümanlara indirilmiş bir suredir.Hedef olarak Müslümanlar yergi görmektedir.Bu türlü surelerin en başındaki de Kafirun suresidir.

    KAFİRUN
    1. Kul ya eyyühel kafirun
    1 - De ki: Ey kâfirler

    2. La a'büdü ma ta'büdun
    2 - Sizin taptıklarınıza ben tapmam.

    3. Ve la entüm abidune ma a'büd
    3 - Siz de benim taptığıma tapıcılar değilsiniz.

    4. Ve la ene abidün ma abedtüm
    4 - Ben asla sizin taptıklarınıza tapacak değilim.

    5. Ve la entüm abidune ma a'büd
    5 - Siz de benim taptığıma tapacak değilsiniz.

    6. Leküm diynüküm ve liye din
    6 - Sizin dininiz size, benim dinim banadır.
    .................................................. .............
    MAUN
    1. E raeytellezi yükezzibü bid din
    1 - Dini yalanlayanı gördün mü?

    2. Fe zalikellezi yedu'ul yetim
    2 - İşte o, öksüzü iter, kakar.

    3. Ve la yehuddu ala taamil miskin
    3 - Yoksulu doyurmaya önayak olmaz.

    4. Fe veylün lil müsallin
    4 - Vay haline o namaz kılanların ki,

    5. Ellezine hüm an salatihim sahun
    5 - Kıldıkları namazın değerine aldırış etmezler.

    6. Ellezine hüm yüraun
    6 - Gösteriş yaparlar onlar,

    7. Ve yemneunel maun
    7 - Ve yardımlığı sakınırlar (zekatı vermezler).
    .................................................. .
    İşte Kafirun ve Maun surelerindeki o " Kafirlere " Allah nasıl hitab ediyor,Al-i İmran suresini okuyunuz ;

    AL-İ İMRAN
    116. İnnellezıne keferu len tuğniye anhüm emvalühüm ve la evladühüm minellahi şey'a* ve ülaike ashabün nar* hüm fıha halidun
    116 - O inkâr edenler (var ya), onların ne malları, ne de evlatları, onlara Allah'a karşı hiçbir fayda sağlamayacaktır. Onlar, ateş halkıdır; orada ebedi kalacaklardır.

    117. Meselü ma yünfikune fı hazihil hayatid dünya ke meseli rıhın fıha sırrun esebet harse kavmin zalemu enfüsehüm fe ehleketh* ve ma zalemehümüllahü ve lakin enfüsehüm yazlimun
    117 - Onların bu dünya hayatında harcadıklarının durumu, kendilerine zulmeden bir topluluğun ekinlerini vurup da mahveden kavurucu ve soğuk bir rüzgarın hali gibidir. Allah onlara zulmetmedi. Fakat kendileri, kendilerine zulmediyorlar.

    118. Ya eyyühellezıne amenu la tettehızu bitanetem min duniküm la ye'luneküm habala* veddu ma anittüm* kad bedetil bağdaü min efvahihim ve ma tuhfı suduruhüm ekber* kad beyyenna lekümül ayati in küntüm ta'kılun
    118 - Ey iman edenler! Kendi dışınızdakilerden sırdaş edinmeyin. Çünkü onlar size fenalık etmekten asla geri kalmazlar, hep sıkıntıya düşmenizi isterler. Kin ve düşmanlıkları ağızlarından taşmaktadır. Kalplerinde gizledikleri ise daha büyüktür. Düşünürseniz, biz size âyetleri açıkladık.

    119. Ha entüm ülai tühıbbunehüm ve la yühıbbuneküm ve tü'minune bil kitabi küllih* ve iza lekuküm kalu amenna ve iza halev addu aleykümül enamile minel ğayz* kul mutu bi ğayzıküm* innellahe alımüm bizatis sudur
    119 - İşte siz öyle kimselersiniz ki, onları seversiniz, halbuki onlar sizi sevmezler, siz kitap(lar)ın hepsine inanırsınız, onlarsa sizinle buluştukları zaman "inandık" derler. Başbaşa kaldıkları zaman da kinlerinden dolayı parmaklarının uçlarını ısırırlar. De ki: "kininizle geberin!". Şüphesiz ki Allah göğüslerin (gönüllerin) özünü bilir.

    120. İn temsesküm hasenetün tesü'hüm* ve in tüsıbküm seyyietüy yefrahu biha* ve in tasbiru ve tetteku la yedurruküm keydühüm şey'a* innellahe bi ma ya'melune mühıyt
    120 - Size bir iyilik dokunsa fenalarına gider, başınıza bir kötülük gelse onunla sevinirler. Eğer sabreder ve Allah'dan gereğince korkarsanız, onların hileleri size hiçbir zarar vermez; çünkü Allah onları kendi amelleriyle kuşatmıştır.
    ..................................

    Bize "Kafirler=Ecnebiler" diye yutturuldu.Kafirun Müslümanlara indirlmiştir.İşin talihsiz yanı şu: Müslümanlardan bir gurup KAFİR olarak nitelendiriliyor.Onun karşısındakilere "De ki ey Kafirler..." diye bir hitap tarzı getirilmiş... "Ben sizin taptığınıza tapmam siz de benim taptığıma...". Oysa iki taraf da bir tek ALLAH'a inanıyor... Sonra da diyor ki: "SİZİN dininiz SİZE, benim dinim de bana...”.Tabii burada ayrı bir özel incelik de vardır,Arapça bilenler bunu çok daha iyi yakalar.

    O bizim çevremizde her daim bulunabilecek Müslümanlar tarif edilmiştir.Tanımı da şöyle: "Ağızlarından nefret ve öfke taşmaktadır.Göğüslerinin saklamakta olduğu ise daha büyüktür." ve bize yapmamız gereken de şöyle anlatılmış: "De ki onlara: "kininizle geberin!" (Al-i İmran 116-120)

    Sağlıcakla kalınız.

  4. #144
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647

    Arabi hoca 7. cevap

    SELAM!

    Simdi Allah cc sozlerinle devam edelim:
    Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla...
    1.2. Hamt, âlemlerin Rabbi Allah'adır.
    3.51. "Allah benim de Rabbimdir, sizin de Rabbinizdir; o halde, O'na kulluk edin!İşte bu, dosdoğru bir yoldur."

    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
    O beni över, ben de Onu,
    O bana kulluktadır, ben de Ona.
    Belli bir halde Onu isbat eder,
    Ve aynlarda Onu nefy ederim.
    O beni bilir, ben Onu inkar ederim,
    Onu bilir ve Onu müşahede ederim.
    O bizden nasıl gani olabilir ki,
    Ben Ona yardım eder ve Ona varoluş veririm.
    İşte bundandır ki Onu bileyim diye beni varetti
    Ve Onu varettim.
    {İBRAHİM KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ MÜHEYYEMİYYE-Fususel Hikem}

    O beni över, ben de Onu,
    6.1. Hamt Allah'adır! O ki gökleri ve yeri yaratmış, karanlıklara ve nura vücut vermiştir. Sonra, gerçeği örtenler bunları Rablerine denk tutuyorlar.
    16.75. Allah şöyle bir örnekleme yaptı: Hiçbir şeye gücü yetmeyen, başkasının eşyası durumunda bir kul/köle ile bizden bir güzel rızıkla rızıklandırdığımız ve ondan gizli-açık dağıtan bir kişi. Bunlar aynı olur mu?! Bütün hamdler Allah'adır ama onların çokları bilmiyorlar.

    O bana kulluktadır, ben de Ona.
    3.64. De ki: "Ey Ehlikitap! Sizin ve bizim aramızda aynı olan şu söze gelin: "Allah'tan başkasına kulluk etmeyelim, O'na hiçbir şeyi ortak koşmayalım. Allah'ın berisinden birbirimizi rabler edinmeyelim!" Eğer yüz çevirirlerse şöyle söyle: "Tanık olun, biz müslümanlarız/Allah'a teslim olanlarız!"
    4.118. Allah o şeytana lanet etmiştir. Demişti ki o: "Senin kullarından belirli bir pay elbette alacağım."

    Belli bir halde Onu isbat eder,
    10.82. "Ve suçlular hoş görmese de Allah, hakkı, kelimeleriyle ortaya çıkarıp kanıtlayacaktır."

    O beni bilir, ben Onu inkar ederim,
    2.28. Allah'a nasıl nankörlük ediyorsunuz/Allah'ı nasıl inkâr ediyorsunuz?! Siz ölülerdiniz, O sizi diriltti. Sizi yine öldürecek ve sonra diriltecektir. Nihayet O'na döndürüleceksiniz.

    O bizden nasıl gani olabilir ki,
    2.263. Güzel, yapıcı bir söz, bir bağışlama, ardından bir eziyet gelen sadakadan daha üstündür. Allah Ganî'dir, Halîm'dir.
    10/68//"Allah çocuk edindi!" dediler. Hâşâ!Allah bundan arınmıştır! O Ganî'dir, hiçbir şeye muhtaç olmaz! Göklerdekiler de yerdekiler de O'nundur. Elinizde,söylediğinize ilişkin hiçbir kanıt yok. Allah hakkında bilmediğiniz şeyi mi söylüyorsunuz?

    Ben Ona yardım eder ve Ona varoluş veririm.
    17.111. "Hamd, çocuk edinmeyen, mülkte ortağı olmayan, zillet ve acizliğin gerektirdiği bir yardımcıya ihtiyacı bulunmayan Allah'a mahsustur" de ve O'nu tekbir ile yücelt.
    112.2. "Allah Samed'dir./Her şey O'na muhtaçtır, o, hiçbir şeye muhtaç değildir.

    İşte bundandır ki Onu bileyim diye beni varetti
    Ve Onu varettim.
    112.3. Ondan çocuk olmamıştır. Kendisi de doğmamıştır.
    45.3. Kuşkusuz, göklerde ve yerde, iman sahipleri için sayısız deliller/ayetler vardır.

    Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan yedinci teblig:
    14.10. Resulleri dedler ki: "Gökleri ve yeri yaratan Allah hakkında mı kuşku? O sizi, günahlarınızı afftetsin, belirli bir süreye kadar size zaman tanısın diye çağırıyor." Şöyle cevap verdiler: "Siz de bizim gibi birer insandan başka şey değilsiniz. Atalarımızın kulluk ettiklerinden bizi yüz geri çevirmek istiyorsunuz. Hadi açık bir kanıt getirin bize!"
    Konu mopsy tarafından (18-07-2009 Saat 10:17 AM ) değiştirilmiştir.

  5. #145
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Bir kac saat sonra sahur yemegi yiyecegiz. Sukur adina bazilarimiz bu gunu oruclu gecirecek. Aksamda yine bazilarimiz camileri dolduracak. Onun icin artik bugun dini tartismalara girmiyecegim. Bu konunun bu gunku yazisi yerine YORUMSUZ bir vahdet-i Vucudcunun yazdigi manzum eseri asagiya asiyorum. Yorumu okuyanlar yapar herhalde.
    Mirac geceniz hayirli olsun!


    VAHDETNAME

    Daha Allah ile cihan yok iken
    Biz ani var edip ilan eyledik
    Hakk'a hiçbir layik mekan yok iken
    Hanemize aldik mihman eyledik

    Kendisinin ismi henüz yok idi
    Ismi söyle dursun cismi yok idi
    Hiçbir kiyafeti resmi yok idi
    Sekil verip tipki insan eyledik

    Allah ile burda birlestik
    Nokta-i amaya girdik birlestik
    Sirr-i Küntü kenzi orda söylestik
    Ismi serifini Rahman eyledik

    Asikar olunca zat ü sifati
    Kûn dedik var ettik bu semavati
    Birlikte yarattik hep kainati
    Nam ü nisanini cihan eyledik

    Yerleri gökleri yaptik yedi kat
    Alti günde tamam oldu kainat
    Yarattik içinde bunca mahlûkat
    Erzakini verdik ihsan eyledik

    Asilsiz fasilsiz yaptik cenneti
    Huri gilmanlara verdik ziyneti
    Türlü vaidlerle her bir milleti
    Sevindirip sad ü handan eyledik

    Bir cehennem kazdik gayetle derin
    Laf atesi ile eyledik tezyin
    Kildan gayet ince kiliçtan keskin
    Üstüne bir köprü mizan eyledik

    Gerçi Kün emriyle var oldu cihan
    Ars-i Kürsü gezdik durduk bir zaman
    Bos kalmasin diye bu kevnü mekan
    Ademin halkini ferman eyledik

    Irfan olan bilir sirri müphemi
    Izhar etmek için ism-i azami
    Çamurdan yogurduk yaptik ademi
    Ruhumuzdan bir ruh revan eyledik

    Adem ile Havva birlik idiler
    Ne güzek bir mekan bulduk dediler
    Cennetin içinde bugday yediler
    Sürdük bir tarafa puyan eyledik

    Adem ile Havvadan geldi çok insan
    Nebiler Veliler oldu mümayan
    Yüzbin kerre doldu bosaldi cihan
    Nuh Naciyullah'a tufan eyledik

    Salihe bir deve eyledik Ihsan
    Kayanin içinden çikti nagehan
    Pek çoklari buna etmedi iman
    Anlari hak ile yeksan eyledik

    Bir zaman Eshabikefhi uyuttuk
    Hazreti Musa'yi Tur'da okuttuk
    Siti çulha yaptik bezler dokuttuk
    Idris'e biçtirip kaftan eyledik

    Süleyman'i dehre sultan eyledik
    Eyyub'a acidik derman eyledik
    Yakub'u aglattik nalan eyledik
    Musa'yi Suayb'a çoban eyledik

    edip harabi

  6. #146
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647

    Arabi hoca 8. cevap

    SELAM!

    Simdi Allah cc sozlerinle devam edelim:
    Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla...
    112.2. Allah'tır; Samed'dir/tüm ihtiyaçların, niyetlerin, övgülerin, yakarışların yöneldiği tek kuvvettir!

    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
    Kanıtlandığı üzre bizler Onunuz
    Tıpkı aynı zamanda kendimize ait olduğumuz gibi.
    Ve O bana ancak varlık verir
    Ve biz Onun içiniz
    Ve kendimiz içiniz.
    Benim için iki vecih vardır: O ve ben
    Ve Onun Ben-liğinin zuhurunda Ben yoktur.
    Ama ben Onun zuhur mahalliyim
    Ve bizler onun için bir kap gibiyiz.
    Ve Allahu Teala hak olanı söyler ve doğru yola iletir .
    {İBRAHİM KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ MÜHEYYEMİYYE-Fususel Hikem}

    .....Tıpkı aynı zamanda kendimize ait olduğumuz gibi...
    76.30. Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.
    6.162. De ki: "Benim namazım/duam, kulluğum/bağışım, hayatım, ölümüm âlemlerin Rabbi olan Allah içindir."

    .....Ve kendimiz içiniz...
    51.56. Ben, cinleri ve insanları bana ibadet etmeleri/benim için iş yapıp değer üretmeleri dışında bir şey için yaratmadım.
    28.24. Bunun üzerine Mûsa, onların sulama işini yaptı. Sonra gölgeye çekilip şöyle dedi: "Rabbim, bana indireceğin her nimeti bekleyen bir çaresizim."

    ...Ama ben Onun zuhur mahalliyim,Ve bizler onun için bir kap gibiyiz...
    112.1. De ki: O, Allah'tır; Ahad'dır, tektir!
    112.4. Hiç kimse O'nun dengi ve benzeri olmamıştır, olamaz!

    Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan sekizinci teblig:
    21.53. Dediler: "Atalarımızı onlara kulluk/ibadet eder bulduk."

  7. #147
    - Çevrimdışı
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Hak yoluna gidenlerin
    Asa olsam ellerine
    Er pir vasfın edenlerin
    Kurban olsam dillerine

    Torunuyuz bir dedenin
    Tohumuyuz bir bedenin
    Münkir ile cenk edenin
    Silah olsam bellerine

    Bir üstada olsam çırak
    Bir olurdu yakın ırak
    Kemiğim yapsalar tarak
    Yar Zülfünün tellerine

    Kemiğimi kavursalar
    Yönüm Hakka çevirseler
    Harman yapıp savursalar
    Muhabbetin yellerine

    Seyrani kaldır parmağın
    Vaktidir Hakka durmanın
    Deryaya akan ırmağın
    Katre olsam sellerine

    Tekke demek illaki Büyük bir yapı içinde toplanmış tasavvuf yapan insanlar demek değildir. İnsaniyetini içinde barındıran insan demektir. İşte Onun Haliyle hallenmek önemlidir.Ona Çırak olabilmek önemlidir.İstediğiniz kadar kitap okuyun İnsanı kamil olmadan hepsi birer şirktir. Sadece Karşındaki kamil insanda değil? Sen güzelim sen Olabiliyormusun?Yoksa Okuduğun mushafta bir şirktir.Adamı almışlar idama götürüyorlar oda sarılmış mushaf Kurana !Hadi şimdi O Sarıldığı kitap ona Tevekkül versin. Tevevekkül varsa sende vardır. Allahımı arıyorsun? O senin zatında bir noktayı irfanı Alidir.Zatın ise Halindedir.Amma velakin Sin şına girmeden.Yada Bağdat şehrinden Zühreye bakmadan olmuyorki bunlar.E Girmiyor bende,bulamıyorum ben o Bağdatı diyorsak şayet demekki sorumluluğumuzda yoktur.Manevi sorumluluğunuz yoksa şayet Yazıktır günahtır etmeyin eylemeyin Maddi olan sorumluluklarınıza bakın.Doçentmisin git profösör ol.Ama Manevi sorumluluğu olan insanı kamile gölge etmeyin başka bir ihsan istemiyor o. Baki selamlar.

  8. #148
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Tekke demek illaki Büyük bir yapı içinde toplanmış tasavvuf yapan insanlar demek değildir. İnsaniyetini içinde barındıran insan demektir. İşte Onun Haliyle hallenmek önemlidir.Ona Çırak olabilmek önemlidir.İstediğiniz kadar kitap okuyun İnsanı kamil olmadan hepsi birer şirktir.
    Merhaba Sayin Yavuz bey!
    Insani Kamil olmanin tekke kulturunden gectiginin Ilahi kaniti varmi yok!
    Bu tekkecilerin iddaasi.

    Ne yapiyorlar?
    Kur'an'i Allah cc yollamamistir.
    Zaten Insan O'nun parcasidir.
    Kendi benliginde Allah cc den olan ruha hakim oldumu soyledigi Hakk olur
    Kur'an boyle sufilerin yazdiklaridir.
    Zaten Allah cc dan baska da bir sey yoktur...
    vb......vb.......vb....

    Iste onun icin Atalarinin dininde devam edenlerle ilgili ayetlerle bitiriyorum.(8 tane oldu)
    Siz Atalarinizin el verme,post verme veya
    bziya ekibi diplomali,ehliyetli vb. dinine devam edeceksiniz.

    Biz muslumanlarda KUR'AN DININE/ISLAMA devam edecegiz.
    Tipki Muhammed as'in yaptigi gibi.
    Allah cc sozu olduguna iman ettigimiz bir Kitap varken...

    Yazinizda beni ne memnun etti biliyor musunuz?

    Sadece Karşındaki kamil insanda değil? Sen güzelim sen Olabiliyormusun?Yoksa Okuduğun mushafta bir şirktir.
    Hic yorumsuz bir arabi bir Ayet yaziyorum. Kur'an sirktir diyerek savunuyorsun.
    Demek Arabi ile Kur'an 180 derece ters. Kur'an sirk se Arabi hoca haktir.
    Arabi Hoca sirte ise Kur'an Hakk!

    Amacim buydu! Tekkecilerin Rabb edindikleri Evliya? larini koruma adina Kur'an'a sirk Kitabi bile derler. Sizin gibi acik sozlu olmiyan,takiyye yapanlar ise o ayet baska sey diyor diyerek Allah cc nun bizi kandirdigi IFTIRASINI EDERLER.
    Bizi bu beladan korumak adina da rabb edindigi hocalarinin sozlerini yazip dururlar.

    Sonucta bazilari atalarinin dininde israr ederler.

    Ama Manevi sorumluluğu olan insanı kamile gölge etmeyin başka bir ihsan istemiyor o.
    Oktay hocayi okumak yaramis.Gercekten sevindim.

  9. #149
    - Çevrimdışı
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Sayın Mopsy Bilirsiniz Hz İbrahim Halilullah dahi Önce aya yıldızlara Sonra güneşe tapmıştır.Ama ayı göremediğinde döndü,Sabah oldu yıldızları göremedi döndü,Akşam oldu güneşte battı Vazgeçti.Nedir bunlar? Şirktiler.Ama Bu şirk olmadan vahdete ulaşamazsınız diyorum.Arabi Hocada şirk,Mushaf Kuranda şirk .Velakin bunlar olacakki vahdeti temin edin.Vahdet birliğin birliği değildir. Kesretin birliğidir.Muhyiddini Arabimi? Kurandır.Mushaf Kuranmı Bana Muhyiddini anlatır. Bir gün gelir onun haliyle hallendiğimde ben Muhyiddin ;Muhyiddinde Ben olurum.Artık onu bunu şunu okumak şirktir.
    Atalarımın dinimi? Nefse daha önce helal olan bir şeyin daha sonra haram olmasıdır.Yoksa Hayvan yavuzun dini mini yoktur.Kırmızı eti belli bir yaştan sonra fazla alırsanız gut olursunuz.Ama nefis ; Nefsi sultaniye derki Din benim yaşamımdır. Benim önceki yaşantımda Kırmızı et vardı.Sen kim oluyorsunda Beni bundan mahrum ediyorsun?İşte İçinizdeki kavgalarda başlar.Günden güne fakirleşen insanda Nefsine karşı zalim olmak zorunluluğunda kalır. İşte o zaman buna alt nefis isyan eder.Budur İşte Ataların dini yoksa Beşeri nizamlar değildir.
    Evet Diyojen İskendere o lafı söyledi.Muhyiddini Arabi Sultan Güçlülerden ne talep etti şu fani ömründe? Paramı? pulmu? Yooo. Ama Düşüncelerinden dolayıda katlettiler. Bu gölge etmek değilde ya neydi? Baki selamlar.

  10. #150
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Sayın Mopsy Bilirsiniz Hz İbrahim Halilullah dahi Önce aya yıldızlara Sonra güneşe tapmıştır.Ama ayı göremediğinde döndü,Sabah oldu yıldızları göremedi döndü,Akşam oldu güneşte battı Vazgeçti.Nedir bunlar? Şirktiler.
    Selam!
    Sn.Yavuz bey! Tevhidin babasi diye gelenekselde anilan Ibrahim as'in ilgili ayetleri bir daha okuyun! O soyledikleriniz,Ibrahim as'in mensup oldugu kavme putlara sapmanin MANTIKSIZLIGINI ispat ettigi ayetler. Nerden cikariyorsunuz taptigini? Tevhid derslerinde, bizde cevremize anlatirken bu ayetleri ve "Su buyuk put yapmistir" ayetlerini kullaniyoruz. "Kimsede bize bak putun yaptigina inanmis,Ibrahim as sirke girmis" demiyor.

    Sn.Yavuz bey! Hic ugrasmayin.Ne Sizi,ne Arabi hocayi,ne de bziya takimini destekliyecek TEK BIR AYET bulamazsiniz KUR"AN"DA....

    Ama Bu şirk olmadan vahdete ulaşamazsınız diyorum.
    Diyorsunuz da...

    Arabi Hocada şirk,Mushaf Kuranda şirk .
    Arabi Hocanin sozlerini yaziyoruz daha yuzlerce bu baglamda sozleri var.
    Ama Kur'an da tek bir sirk yok!Tum ayetler sirk karsiti! Bir tane yazacak degil siz, dunya ustunde kimse yok.Tum tekkeciler niye ayetler yazilinca aslandan urken yaban esegi gibi-Kur'an - kaciyorlar saniyorsunuz? Ayetlerin tamami bu sirk inanisina karsi geliyorlarda ondan.
    Arabi Hocada daha Isa as bolumune girmedim.Tam bir SIRK,SAPKINLIK. Ne insan-i Kamillikten bahsediyorsunuz?

    Velakin bunlar olacakki vahdeti temin edin.Vahdet birliğin birliği değildir. Kesretin birliğidir.Muhyiddini Arabimi? Kurandır.Mushaf Kuranmı Bana Muhyiddini anlatır. Bir gün gelir onun haliyle hallendiğimde ben Muhyiddin ;Muhyiddinde Ben olurum.Artık onu bunu şunu okumak şirktir.
    Iste bunda haklisiniz. Arabi Hocanin baglaminda SEYHIN Hali ile hallenen icin KUR'AN sirk Kitabidir. Hafazanallah diyorum!

    Atalarımın dinimi? Nefse daha önce helal olan bir şeyin daha sonra haram olmasıdır.Yoksa Hayvan yavuzun dini mini yoktur.Kırmızı eti belli bir yaştan sonra fazla alırsanız gut olursunuz.Ama nefis ; Nefsi sultaniye derki Din benim yaşamımdır. Benim önceki yaşantımda Kırmızı et vardı.Sen kim oluyorsunda Beni bundan mahrum ediyorsun?İşte İçinizdeki kavgalarda başlar.Günden güne fakirleşen insanda Nefsine karşı zalim olmak zorunluluğunda kalır. İşte o zaman buna alt nefis isyan eder.Budur İşte Ataların dini yoksa Beşeri nizamlar değildir.
    Haftalardir Kur'an ayetlerine karsi savunma olarak yazdiginiz TASAVVUF yolu beseri kurallar degil mi? Ne diyorsunuz...

    Evet Diyojen İskendere o lafı söyledi.Muhyiddini Arabi Sultan Güçlülerden ne talep etti şu fani ömründe? Paramı? pulmu? Yooo. Ama Düşüncelerinden dolayıda katlettiler. Bu gölge etmek değilde ya neydi?
    Kimler oldurulme fetvasini verdiler? Donemin ehl-i sunnet alimleri hemde icma ile degil mi?
    Bunu bana degil, Tasavvuf ehl-i sunnet yoludur diyen tekkeci takimina yaz. Muhatap ben degilim. Araplarin aralarindaki cekisme benim icin 3. sahislardir.
    Yine soyluyorum. Ben sadece bir ehl-i Kur'an'im.

Benzer Konular

  1. Muhyiddin-i Arabî'nin eserleri okunabilir mi?
    ashenarşi Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 18-01-2012, 11:37 PM
  2. iBN ARABi
    mopsy Tarafından Dini Hikayeler Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 05-11-2011, 07:43 PM
  3. Yorum: 39
    Son mesaj: 10-07-2009, 02:02 PM
  4. Muhiddin Arabi
    erkişi Tarafından Biyografi (Yaşam Öyküsü) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 30-09-2007, 06:16 AM
Yukarı Çık