12. Sayfa, Toplam 43 BirinciBirinci ... 2101112131422 ... SonSon
Gösterilen sonuçlar: 111 ile 120 Toplam: 427
  1. #111
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam

    Platon ve golge evren

  2. #112
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647

    Arabi hoca 6. cevap

    SELAM!

    Simdi Allah cc sozlerinle devam edelim:
    Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla...
    6.149. En mükemmel kanıt Allah'ındır. O dileseydi hepinizi toptan doğru yola iletirdi.
    6.114.Allah size Kitap'ı ayrıntılı kılınmış bir halde indirmişken, Allah'ın dışında bir hakem mi arayayım? Kendilerine Kitap verdiklerimiz, onun, Rabbinden hak olarak indirildiğini biliyorlar. Sakın kuşkuya düşenlerden olma.
    ..... En mükemmel kanıt Allah'ındır.....
    ..... size Kitap'ı ayrıntılı kılınmış bir halde indirmişken....
    ...... Allah'ın dışında bir hakem mi arayayım......

    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
    Bu iki keşf ile birlikte, O, bizim üzerimize ancak bizimle hükmeder; belki de daha doğrusu biz kendi üzerimize hükmederiz ama Onda. İşte bu nedenledir ki, Allahu Teala, perdelenmiş olanlar neden başlarına kendi arzularına aykırı şeyler geldiğini sorduklarında, buna karşılık olarak, Apaçık delil Allahındır buyurdu. Ve Hak onlar için sakı (yani, kendi hakikatleri olan değişmez aynlarını) gösterir ve bu, aramızdan arif olanların keşfetmiş olduğu şeydir. Ve bu arifler, perdeli olanların Hakkın yaptığını iddia ettikleri şeyi Hakkın yapmadığını, ama bunun kendilerinden olduğunu görürler. Ve gerçekte Hak onları, İlim Hazretindeki değişmezlikleri üzre bilir. Böylelikle perdelenmiş olanların delili geçersiz kılınır ve geriye Allahın apaçık delili kalır.
    {İBRAHİM KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ MÜHEYYEMİYYE-Fususel Hikem}
    ..
    ..... O, bizim üzerimize ancak bizimle hükmeder; belki de daha doğrusu biz kendi üzerimize hükmederiz ama Onda.....
    -Malik olan/hukmeden yalniz Allah cc dur!
    1.4. Din gününün Mâlik'i/ sultanıdır O...

    -Insan sadece hukmedilendir.Insan Allah cc nun bir parcasi degildir.
    10.49. De ki: "Ben kendime bile Allah'ın istediği dışında bir zarar verme yahut yarar sağlama gücünde değilim. Her ümmetin bir eceli var. Ecelleri geldiğinde bir saat geri de kalamazlar, ileri de gidemezler."

    ....... Hakkın yaptığını iddia ettikleri şeyi Hakkın yapmadığını, ama bunun kendilerinden olduğunu görürler.....
    36.71. Görmediler mi, ellerimizin yapıp ettiklerinden, kendileri için nice hayvanlar yarattık da onlar, bu hayvanlara sahip oluyorlar.

    -Herseyi sadece Allah cc yapar!
    3.40. Dedi ki: "Rabbim, benim nasıl çocuğum olur? İhtiyarlık tam bir biçimde üstüme binmiş, karım ise kısır!" Allah cevap verdi: "Allah, dilediği şeyi işte böyle yapar!"

    -Insan degil Allah cc herseye guc yetirendir.
    2.148. Herkesin bir yönü vardır, ona döner. O halde hayırlarda yarışın. Nerede olursanız olun Allah sizi bir araya getirecektir. Allah herşeye güç yetirendir.

    -Her sey Allah cc dandir!
    22.35.Her nefis ölümü tadacaktır. Sizi bir imtihan olarak hayır ile de şer ile de deniyoruz. Ancak bize döndürüleceksiniz.

    ....... delili geçersiz kılınır ve geriye Allahın apaçık delili kalır......
    Not: Arabi hocanin birinci kesfine gore;Allah’in cc apacik delili insandir.bunuda su sozle sunar: “ilah-kılan [meluh] bilinmeyince, Zatın ilah olduğu bilinemez; o halde, ilah-kılan, ilahın delilidir.”

    -Zaten insandan once yarattiklari ona ibadet ediyordu.Onu taniyorlardi.
    2.30. Bir zamanlar Rabbin meleklere: "Ben, yeryüzünde bir halife atayacağım." demişti de onlar şöyle konuşmuşlardı: "Orada bozgunculuk etmekte olan, kan döken birini mi atayacaksın? Oysaki bizler, seni hamt ile tespih ediyoruz; seni kutsayıp yüceltiyoruz." Allah şöyle dedi: "Şu bir gerçek ki ben, sizin bilmediklerinizi bilmekteyim."

    Allah cc hic bir seye muhtac olmaz.ACZE DUSMEZ!
    17.111.Şöyle de: "Hamt, o Allah'a özgüdür ki, çocuk edinmemiştir; mülk ve yönetiminde ortağı yoktur; âcizlik yüzünden dost edinmemiştir." Ve tekbir edip yücelt O'nu!

    Arabi Hoca batini anlami var diye Allah cc nun sozlerini degistiriyor ama;
    6.115. Rabbinin sözü hem doğruluk hem de adalet bakımından tamamlanmıştır. O'nun sözlerini değiştirecek hiçbir kuvvet yoktur. En iyi işiten, en iyi bilendir O.

    Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan altinci teblig:
    11.87. Dediler ki: "Ey Şuayb! Namazın/duan mı emrediyor sana, atalarımızın tapar olduğunu terk etmemizi yahut mallarımızda dilediğimiz gibi davranmaktan vazgeçmemizi? Esasında sen; gerçekten yumuşak huylu, olgun bir insansın."

  3. #113
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Nerden
    Huzûru İlahî
    Mesaj
    1.427
    Blog Mesajları
    18
    Rep Gücü
    7864
    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam

    Ne farkeder!
    Arabi hoca veya Hallaci mansur.
    Ayni felsefe degil mi?
    hala aklin durmus senin
    Veya okutmamislar seni.
    Cok cahil ve cocukca savlarla bitmisi dikmeye calisiyorsun.

    Kardesim Ben daha yorum yapmadim.
    SADECE SIZINKILERIN SOZLERINI YAZIYORUM.
    zaten sanada yazmiyorum.
    3. sahislara sapkinligin tanimini pratikte gosteriyorum

    Rabbani hoca bile ehl-i sunnete aykiri sozleri var diyor
    Yanlislari var,uyulmaz diyor.

    Enel hakk'in ikinci yolcusunun adi degisikmis.

    Rabbani hoca Arabi hocanin KISILIGINI DEGIL FELSEFESINI ELESTIRIYOR.
    YANI HALLACI MANSURUN FELSEFESINI.

    Madem sekr hali sozleri Rabbani hoca niye anlamiyor bu tasavvufun bir numarali hocasinin sozlerini. Oda mi CAHIL?
    YANLIS DIYOR.
    SASKINLIK VERICI DIYOR
    UYULMAZ DIYOR
    ....diyor oglu diyor.

    Ben burada Arabi Hocayi yazmiyorum
    Felsefesini yaziyorum.
    bana ne Arabi Hocadan
    O kendi hayatini yasadi imtahandan gecti.
    Berzahta mizani bekliyor.

    Bizler kendi imtahanimizi yasiyoruz.
    bes yazinin sonundada bir teblig ayeti var.
    Ortak noktalari atalarinin dinine uyanlar.
    Daha 8 adet daha var her yazinin altina bir tane.

    Sen devam et.Boyle cocuk gibi laflarida birak.

    [RENK]Tasavvuf büyüklerinden sekr halinde olup ( aşk sarhoşluğunda olup ) Ehli sünnete uymayanların sözleri tevil ile uydurulur , mesela Hallacı Mansur Hazretlerinin " Enel Hak" sözünü bir çok cahil küfür sanır.Halbuki küfr değil sekr halinde söylenmiş bir sözdür.( Ben yokum , ben ben değilim , ben Hak'ta yok oldum ) demek istemiştir.Buna benzer sekr halinde söylenen sözleri tasavvuf ilminden bihaber olan cahiller yanlış anlarlar , anlayamazlar.[/RENK]

    Cır cır böceğini geçtin mopsy , ne demek ne farkerder çok şey farkeder , senin gibi Kur'an ve din yobazları anlamaz diyorum Rabbani hazretleri anlamaz demiyorum , tasavvuf yobazları anlamaz diyorum , iyi bak , yoldan çıkar şarampole uçar diyorum.Bak yukarıdaki pragrafı bi daha oku , bi daha bidaha oku.Ampüllerin yanıncaya kadar oku...Rabbani hazretleri bizim silsilemizin büyüklerindendir , bizde bu konuda ona harfiyen uyuyoruz , dediğimiz aynıdır , fakat idrak fakirleri anlayamazlar dediğim gibi...

    Bir de bunları seni kaale alıp yazdığımı düşünme , okuyan temiz kardeşlerimiz doğruyu saptırma gayretlerini görsünler , hakikati görsünler diye yazıyorum.Yoksa senin Kur'an ve din yobazı olduğunu nasıl bilecek değilmi yeni okuyanlar.Dur bir daha hatırlatalım...

    Bu ilmlere haiz olmadan Kur'an yorumlayan kur'an yobazı mopsy'nin bihaber olduğu ilmleri buradan inceleyebilirsiniz.http://www.supermeydan.net/forum/for...read51045.html

    Ayrıca Kur'anı Kerimin işine gelmeyen ayetlerini inkar eden , müslüman geçinen hakikatte ise ayetleri inkar ederek dinden çıkan mopsy'nin inkar ettiği ayet ve hadisleride buradan görebilirsiniz.http://www.supermeydan.net/forum/for...read50604.html

  4. #114
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam

    bziya konu ben degilim
    bak kimlermis.

    Rabbani hoca Arabi hocanin KISILIGINI DEGIL FELSEFESINI ELESTIRIYOR.
    YANI HALLACI MANSURUN FELSEFESINI.

    Madem sekr hali sozleri Rabbani hoca niye anlamiyor bu tasavvufun bir numarali hocasinin sozlerini.
    Oda mi CAHIL?

    YANLIS DIYOR.
    SASKINLIK VERICI DIYOR
    UYULMAZ DIYOR
    ....diyor oglu diyor.
    Miyop dostum benim
    Allah cc na emanet ol!

  5. #115
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    SELAM!

    Simdi Allah cc sozlerinle devam edelim:
    Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla...
    6.149. En mükemmel kanıt Allah'ındır. O dileseydi hepinizi toptan doğru yola iletirdi.
    6.114.Allah size Kitap'ı ayrıntılı kılınmış bir halde indirmişken, Allah'ın dışında bir hakem mi arayayım? Kendilerine Kitap verdiklerimiz, onun, Rabbinden hak olarak indirildiğini biliyorlar. Sakın kuşkuya düşenlerden olma.
    ..... En mükemmel kanıt Allah'ındır.....
    ..... size Kitap'ı ayrıntılı kılınmış bir halde indirmişken....
    ...... Allah'ın dışında bir hakem mi arayayım......

    ŞEYH MUHYİDDİN İBN-İ ARABİ
    Bu iki keşf ile birlikte, O, bizim üzerimize ancak bizimle hükmeder; belki de daha doğrusu biz kendi üzerimize hükmederiz ama Onda. İşte bu nedenledir ki, Allahu Teala, perdelenmiş olanlar neden başlarına kendi arzularına aykırı şeyler geldiğini sorduklarında, buna karşılık olarak, Apaçık delil Allahındır buyurdu. Ve Hak onlar için sakı (yani, kendi hakikatleri olan değişmez aynlarını) gösterir ve bu, aramızdan arif olanların keşfetmiş olduğu şeydir. Ve bu arifler, perdeli olanların Hakkın yaptığını iddia ettikleri şeyi Hakkın yapmadığını, ama bunun kendilerinden olduğunu görürler. Ve gerçekte Hak onları, İlim Hazretindeki değişmezlikleri üzre bilir. Böylelikle perdelenmiş olanların delili geçersiz kılınır ve geriye Allahın apaçık delili kalır.
    {İBRAHİM KELİMESİNDEKİ HİKMET-İ MÜHEYYEMİYYE-Fususel Hikem}
    ..

    -Malik olan/hukmeden yalniz Allah cc dur!
    1.4. Din gününün Mâlik'i/ sultanıdır O...

    -Insan sadece hukmedilendir.Insan Allah cc nun bir parcasi degildir.
    10.49. De ki: "Ben kendime bile Allah'ın istediği dışında bir zarar verme yahut yarar sağlama gücünde değilim. Her ümmetin bir eceli var. Ecelleri geldiğinde bir saat geri de kalamazlar, ileri de gidemezler."


    36.71. Görmediler mi, ellerimizin yapıp ettiklerinden, kendileri için nice hayvanlar yarattık da onlar, bu hayvanlara sahip oluyorlar.

    -Herseyi sadece Allah cc yapar!
    3.40. Dedi ki: "Rabbim, benim nasıl çocuğum olur? İhtiyarlık tam bir biçimde üstüme binmiş, karım ise kısır!" Allah cevap verdi: "Allah, dilediği şeyi işte böyle yapar!"

    -Insan degil Allah cc herseye guc yetirendir.
    2.148. Herkesin bir yönü vardır, ona döner. O halde hayırlarda yarışın. Nerede olursanız olun Allah sizi bir araya getirecektir. Allah herşeye güç yetirendir.

    -Her sey Allah cc dandir!
    22.35.Her nefis ölümü tadacaktır. Sizi bir imtihan olarak hayır ile de şer ile de deniyoruz. Ancak bize döndürüleceksiniz.



    Not: Arabi hocanin birinci kesfine gore;Allah’in cc apacik delili insandir.bunuda su sozle sunar: “ilah-kılan [meluh] bilinmeyince, Zatın ilah olduğu bilinemez; o halde, ilah-kılan, ilahın delilidir.”

    -Zaten insandan once yarattiklari ona ibadet ediyordu.Onu taniyorlardi.
    2.30. Bir zamanlar Rabbin meleklere: "Ben, yeryüzünde bir halife atayacağım." demişti de onlar şöyle konuşmuşlardı: "Orada bozgunculuk etmekte olan, kan döken birini mi atayacaksın? Oysaki bizler, seni hamt ile tespih ediyoruz; seni kutsayıp yüceltiyoruz." Allah şöyle dedi: "Şu bir gerçek ki ben, sizin bilmediklerinizi bilmekteyim."

    Allah cc hic bir seye muhtac olmaz.ACZE DUSMEZ!
    17.111.Şöyle de: "Hamt, o Allah'a özgüdür ki, çocuk edinmemiştir; mülk ve yönetiminde ortağı yoktur; âcizlik yüzünden dost edinmemiştir." Ve tekbir edip yücelt O'nu!

    Arabi Hoca batini anlami var diye Allah cc nun sozlerini degistiriyor ama;
    6.115. Rabbinin sözü hem doğruluk hem de adalet bakımından tamamlanmıştır. O'nun sözlerini değiştirecek hiçbir kuvvet yoktur. En iyi işiten, en iyi bilendir O.

    Tekkeci dinci yobazlara ehl-i Kur’an’dan altinci teblig:
    11.87. Dediler ki: "Ey Şuayb! Namazın/duan mı emrediyor sana, atalarımızın tapar olduğunu terk etmemizi yahut mallarımızda dilediğimiz gibi davranmaktan vazgeçmemizi? Esasında sen; gerçekten yumuşak huylu, olgun bir insansın."
    İnsan sadece hükmedilendir. İnsan Allahın'ın parçası değildir.Buna Delil olarakta 10/49 ayeti gösteriyorsunuz.
    Sorarım o zaman Mademki İnsan Allahtan gayrı bir yaratık ve ona Hükmeden Allahtır.O zaman Bir depremde suçsuz ve günahsız şekilde ölen sabinin ne günahı vardı?Yada Babası tarafından tecavüz edilen sabinin ne günahı vardıki Bu Yüce Allah ona Böyle bir baba verdi?Ve O çocuğu bu dünyada ızdıraplar içinde yaşattı?O zaman bir Hukukçu olarak buna benim Adalet duygum karşı çıkar derimkiHükmeden adil değildir!Çünkü hükmeden sorumsuz değildir. Hükmedeninde bir sorumluluğu vardır.O zaman bu sorunun tek bir cevabı vardır.Her şey Sıfatullahın bir parçasıdır.Yani Çölde onun parçasıdır,Deniz kenarında Bire bin veren verimli toprakta onun parçasıdır.O zaman Çöl benim ne günahım vardı ? Diye soracak olursa Bu soruyu çöl değil Sıfatullah sormuş olur.Kas Hücresi Bol bol kandan amino asitleri alır. Beslenir vede zengindir.Beyin hücresine ise çok kan gitmesine rağmen Kan oraya en az amino asiti bırakır.Yani Beyin hücresi en fakir en yoksul hücredir. Ama O bana Benim ne günahım vardıki sen beni bir beyin hücresi olarak yarattın diye sormaya hakkı olamaz? Çünkü O beyin hücresi aynı zamanda benim!Aynı şekilde Din günün melikide Zatullahtır. Yani Cehennem ve cennetin Meliki.Ama sanmayınki Cehennem ve cennet sadece Kullar içindir. Hayır! Cehennemde asıl yanan Melikin kendisidir.Cennettede keyfeden kendisidir.Zira sıfata Can veren ve Hay (Diri) olan Odur.Sıfat Onun yanında Cesettir. Cesedin ızdırabı ise olmaz.Ama keyfide olamaz.Izdırabınıda,sefasınıda süren vede sürdüren Odur. Şu halde 10/49 ayet Hükmedenle Hükmedilen diye bir ayırım yapmıyor. Sen O Cüzi iradeyi BENDEN aldın. Ama bilki KÜLLİ İrade BENİM! Ancak Bende ne varsa sendede aynısı vardır diyor.
    Allah Acizlik yüzünden dost edinmemiştir.Ama Allah kimi dost edindi?Yada Allah kimdir?Allah İnsandaki Nefsi Sultani olan Yedinci nefstir!Allahın o zaman dostu kimdir? Bir aşağıda bulunan Nefsi Raziyedir.Nefsi Razıyenin dostu ise Nefsi Mülhimedir.O zaman Allah ben Yavuzun Rızasının dostudur. Aciz olan Yavuzun dostu Allah değildir.Ama Aciz olan Yavuzda Allah vardır.Yavuzsa Onsekizbin alemin ta kendisidir.Baki selamlar.

  6. #116
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Hosgeldiniz Yavuz Bey! Sayin Bursali68 ile keyifli bilgi yuklu yazismalarinizi zevkle okuyorum. Mola alip bana yonelmenize sevindim. En azindan selamlastik. Yaziniza donmeden size bir sey soylemek istiyorum. Elestirilerinizden rahatsizlik duymuyorum. Aksine pratige dokuldugu icin 3. sahislarin degerlendirmesine yardimci oldugunu dusunuyorum. Tabii ki inanclarinizi duzgun cumleler, bilgilerle, kiyaslarla sunmanizda sizin entellektuelliginizin gostergesidir. Bundan da ayrica buyuk bir zevk duyuyorum. Simdi kaygilariniza cevap vermeye calisayim.

    İnsan sadece hükmedilendir. İnsan Allahın'ın parçası değildir.Buna Delil olarakta 10/49 ayeti gösteriyorsunuz.
    Sayin Yavuz bey ;cok iyi bildiginiz gibi Kur'an da bu konuda yuzlece ayet var. Ben yazilarimi yazarken sadece uzun uzun turkceye cevirmekle ugrasmamak adina yalniz tercumesi icin meale basvururum. Peki neden bu ayet ornek secildi? Dikkat edin soylemesi istenen Muhammed as. Allah cc nun son Peygamberi.Kur'an'in tebligcisi. Simdi ayete dikkat edelim! Bu ayete gore;

    Muhammed as diyor ki:...Ben kendime bile Allah'ın istediği dışında bir zarar verme yahut yarar sağlama gücünde değilim....
    Resulde yoksa Arabi hoca da hic yok.Rabbani hoca da hic yok.Evliyada hic hic yok!
    Bahsi gecen zat; Ahmed Mahmud Muhammed Mustafa as!

    Insanin Allah cc un parcasi olmadigi meselesi Kur'an acisindan konusmaya degmez.Cunku Kur'an'in gelme sebebi bu anlayisi yikan Tevhidi yeniden alemlere hakim kilmaktir.

    Sorarım o zaman Mademki İnsan Allahtan gayrı bir yaratık ve ona Hükmeden Allahtır.O zaman Bir depremde suçsuz ve günahsız şekilde ölen sabinin ne günahı vardı?Yada Babası tarafından tecavüz edilen sabinin ne günahı vardıki Bu Yüce Allah ona Böyle bir baba verdi?Ve O çocuğu bu dünyada ızdıraplar içinde yaşattı?
    Verdiginiz ornekler insanin acizligini ve ona hukmedildigini gosteriyor zaten.

    O zaman bir Hukukçu olarak buna benim Adalet duygum karşı çıkar derimkiHükmeden adil değildir!Çünkü hükmeden sorumsuz değildir.
    Sn.Yavuz bey:İSVİÇRE MEDENİ KANUNU VE BORÇLAR KANUNU'NUN ALINIŞININ 80. YILI
    Yani 81 yil onceki adalet duygunuz yasasaydiniz BASKA olacakti. Onun icin beseri kanunlara gore Allah cc yu elestirmeyin. Adalet zamana zemine sartlara gore degisken goreceli bir kavramdir. Padisah donemi adalet daha farklidir.....vb.

    Hükmedeninde bir sorumluluğu vardır.
    Allah cc nun hesap verecegi bir ust mercii mi var? Kime karsi sorumluluk?

    O zaman bu sorunun tek bir cevabı vardır.Her şey Sıfatullahın bir parçasıdır.Yani Çölde onun parçasıdır,Deniz kenarında Bire bin veren verimli toprakta onun parçasıdır.
    Allah cc nun parcasi degil.O'nun yarattiklaridir. Bildiginiz gibi yuzlerce ayet.

    O zaman Çöl benim ne günahım vardı ? Diye soracak olursa Bu soruyu çöl değil Sıfatullah sormuş olur.Kas Hücresi Bol bol kandan amino asitleri alır. Beslenir vede zengindir.Beyin hücresine ise çok kan gitmesine rağmen Kan oraya en az amino asiti bırakır.Yani Beyin hücresi en fakir en yoksul hücredir. Ama O bana Benim ne günahım vardıki sen beni bir beyin hücresi olarak yarattın diye sormaya hakkı olamaz?
    Hakki olmaz sayin Yavuz bey! Herseyi bedavadan veren Allah cc,tum sartlarida bedavadan verip birde hesap mi verecek?

    Çünkü O beyin hücresi aynı zamanda benim!Aynı şekilde Din günün melikide Zatullahtır. Yani Cehennem ve cennetin Meliki.Ama sanmayınki Cehennem ve cennet sadece Kullar içindir. Hayır! Cehennemde asıl yanan Melikin kendisidir.Cennettede keyfeden kendisidir.Zira sıfata Can veren ve Hay (Diri) olan Odur.Sıfat Onun yanında Cesettir. Cesedin ızdırabı ise olmaz.Ama keyfide olamaz.Izdırabınıda,sefasınıda süren vede sürdüren Odur.
    Bildiginiz gibi bunlar felsefe... ne dememi bekliyorsunuz? Sn.Bursali68 bundan daha iyi hemde bilimsel bir felsefe koymustu ortaya. Bilim gelistikce daha akla yakin felsefeler ortaya konacak.
    Beserin felsefesi-Allah cc nun sozu!

    Şu halde 10/49 ayet Hükmedenle Hükmedilen diye bir ayırım yapmıyor. Sen O Cüzi iradeyi BENDEN aldın. Ama bilki KÜLLİ İrade BENİM! Ancak Bende ne varsa sendede aynısı vardır diyor.
    Ayette bu konuda HARF BILE YOK! Soyliyen sizsiniz Allah cc degil.

    Allah Acizlik yüzünden dost edinmemiştir.Ama Allah kimi dost edindi?Yada Allah kimdir?Allah İnsandaki Nefsi Sultani olan Yedinci nefstir!
    Ilahi bir kanitiniz/ayetiniz var mi? Yok! 6236 ayet var ben yuzlerce koyuyorum gunlerdir. Tekke kulturunden bir tane yok! Bilgisizlikten degil olmadigi icin yok! Allah cc adina olmiyani soylemek... Ayeti size karsi yazamam.

    Allahın o zaman dostu kimdir? Bir aşağıda bulunan Nefsi Raziyedir.Nefsi Razıyenin dostu ise Nefsi Mülhimedir.O zaman Allah ben Yavuzun Rızasının dostudur. Aciz olan Yavuzun dostu Allah değildir.Ama Aciz olan Yavuzda Allah vardır.Yavuzsa Onsekizbin alemin ta kendisidir.
    Sn.Yavuz bey yaldizli sozler dunyevi yasam surenizen caliyor. Baska bir baslikta konusmustuk bunu. Benim tavsiyemi biliyorsunuz.
    Baki selamlar.

  7. #117
    bursali68
    Misafir..
    Selam

    Sn.yavuz bey,bakın aşağıda Kur'an-ı Kerim'in aslından ve tercümelerden bazı ayetler verdim.İncelenen ve inançlara direk etki eden başlıkları da başına yazdım.Bakalım sonuç ne çıkacak;
    ..................................
    CARİYE
    NİSA 24. Vel muhsanatü minen nisai illa ma meleket eymanüküm kitabellahi aleyküm ve ühılle leküm ma verae zaliküm en tebteğu bi emvaliküm muhsıniyne ğayra müsafihıyn femestemta'tüm bihı minhünne fe atuhünne ücurahünne ferıdah ve la cünaha aleyküm fıma teradaytüm bihı mim ba'dil ferıdah innellahe kane alımen hakıma

    Elmalılı Hamdi YAZIR Meali
    NİSA 24 - Bir de harb esiri olarak sahibi bulunduğunuz cariyeler müstesna, evli kadınlarla evlenmeniz de size haram kılındı. Bütün bunlar Allah'ın üzerinize farz kıldığı hükümlerdir. Bunların dışında kalanlar ise iffetli olarak zina etmeksizin mallarınızla mehir vermek suretiyle evlenmek istemeniz size helal kılındı. O halde onlardan nikah ile faydalanmanıza karşılık mehirlerini kendilerine verin ki, bu farzdır. O mehri takdir edip kesinleştirdikten sonra birbirinizi razı etmenizde bir mahzur yoktur. Şüphesiz ki Allah her şeyi çok iyi bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

    Yaşar Nuri ÖZTÜRK Meali
    NİSA 24. Harpte elinize geçmiş kadınlar hariç olmak üzere, nikâhlı kadınlarla evlenmeniz de haram kılınmıştır. Bu, üzerinize Allah'ın yazdığıdır. Bunlar dışındakileri, mallarınızı vererek almanız; şunu bunu dost tutmayarak iffetli yaşamanız, zina etmemeniz şartıyla size helal kılınmıştır. Kendilerinden nimetlendiğiniz kadınların mehirlerini onlara bir hak olarak verin. Mehir kesişmeden sonra karşılıklı hoşnutluğa bağlı hallerde üzerinize günah yoktur. Allah, her şeyi bilir, tüm hikmetlerin sahibidir.

    Suat YIDIRIM Meali
    NİSA 24. Kocası olan kadınlarla da evlenmeniz haramdır, ancak harp esiri olarak eliniz altında bulunan cariyeler bundan müstesnadır. İşte bütün bunlar Allah'ın kesin hükümleridir. Bu sayılanlardan başkalarını, iffetli yaşamak, zina etmemek şartıyla, mal harcayıp mehirlerini vererek nikâhlamanız helâldır. Dikkat edin: Evlenerek beraberliklerinden yararlandığınız kadınlara, belirlenmiş olan mehirlerini verin, bu bir haktır. Ama belirledikten sonra, aranızda anlaşarak miktarını arttırıp eksiltmenizde size bir vebal yoktur. Allah alîm ve hakîmdir (her şeyi hakkıyla bilir, mutlak hüküm ve hikmet sahibidir).

    Muhammed ESED Meali
    NİSA 24. Meşru şekilde [nikah yoluyla] sahip olduklarınız dışında bütün evli kadınlar [size haramdır]. (26) Bu, üzerinize farz olan Allah'ın buyruğudur. Bunların dışında kalan bütün [kadınlar], kendilerine mal varlığınızdan [bir kısmını] vermeniz (27) ve gayrimeşru bir ilişki ile değil de evlilik bağı yoluyla meşru bir şekilde almak kaydıyla size helaldir.Kendileriyle evlenmek istediğiniz kadınlara hak ettikleri mehirlerini verin; ama bu meşru yükümlülük [üzerinde anlaştık]tan sonra [başka] bir şey üzerinde serbestçe anlaşmanızda sizin için bir sakınca yoktur. (28) Şüphesiz Allah her şeyi bilendir, hikmet sahibidir.

    " ma meleket eymanüküm " kelimesinin açıklamasını ayetin altına yazmış;

    " Mâ meleket eymânukum ("sağ ellerinizin sahip oldukları"; yani, "meşru şekilde sahip olduklarınız") ibaresi ise, çoğunlukla, Allah yolunda yapılan savaşlarda esir alınan kadınlar olarak anlaşılır (bkz. bu bağlamda 8:67 ve ilgili not). Bu anlamı tercih eden müfessirler, kendi ülkelerinde evli olsalar da, bu köle kadınlar ile evlenilebileceği kanaatindedirler. Ancak bu tür bir evliliğin meşruiyyeti konusunda Hz. Peygamber'in Ashâbı arasında bile meydana gelen temel görüş farklılıklarının ötesinde, bazı önde gelen müfessirler, mâ meleket eymânukum ibaresinin burada "nikah yoluyla meşru şekilde sahip olduğunuz kadınlar" anl***** geldiği görüşündedirler."

    Soru CARİYE kelimesi nerede?YOK
    Soru SAVAŞ ESİRİ Kadın nerede?

    Tam tersi SAVAŞTA ESİR KADIN ALMAYIN !!! YASAK yani YASAK diyor ayet.Neden mi,bir örnek;

    BAKARA 135. Ve kalu kunu huden ev nesara tehtedu* kul bel millete ibrahıme hanıfa* ve ma kane minel müşrikın
    BAKARA 135 - Bir de: "yahudi veya hıristiyan olunuz ki, hidayet bulasınız." dediler. Sen onlara de ki: "Hayır! Hanif olarak hakka tapan İbrahim'in dinine (uyarız) ki, o hiçbir zaman müşriklerden olmadı."

    " ma meleket eymanüküm " Nisa 24 ten
    " ma kane minel müşrikın " Bakara 135 ten

    Yani kısaca olamayan bir şeyi mealleri yazanlar yutturmuşlar,biraz ağır bir tabir ama başka kelime bulamıyorum.
    .................................................. .......

    HIRSIZLIK-EL KESMEK
    MAİDE 38. Ves sariku ves sarikatü faktau eydiyehüma cezaem bima keseba nekalem minellah vallahü azızün hakım

    Elmalılı Hamdi YAZIR Meali
    MAİDE 38 - Hırsızlık eden erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık Allah'dan bir ceza olarak ellerini kesin. Allah daima üstündür, hikmet sahibidir.

    Yaşar Nuri ÖZTÜRK Meali
    MAİDE38 38. Hırsızlık yapan erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık Allah'tan bir ceza olarak ellerini kesin. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir.

    Suat YILDIRIM Meali
    MAİDE 38. Hırsız erkek ile hırsız kadının irtikâb ettikleri suça bir karşılık ve Allah tarafından insanlara ibret verici bir ukubet olmak üzere ellerini kesiniz. Allah azîz ve hakimdir (mutlak galiptir, tam hüküm ve hikmet sahibidir).

    Muhammed ESED Meali
    MAİDE 38. HIRSIZLIK eden erkeğe ve hırsızlık eden kadına gelince, işlemiş oldukları fiillere karşılık, Allah'tan (gelen) caydırıcı bir müeyyide olarak her ikisinin ellerini kesin: (48) zira Allah kudretlidir, hikmet sahibidir.

    Soru ERKEK HIRSIZ Nerede?
    Soru KADIN HIRSIZ nerede?
    Soru EL nerede?

    Kopyaya pes doğrusu.Maide 39 da Muhammed ESED'in açıklaması durumun sn.yavuz34 ün dediği gibi traji komik hale sokuyor ki ben bunu zaten " EL KESMEK " yok diyorum.
    .................................................. ........

    İÇKİ-KUMAR
    BAKARA 219. Yes'eluneke anil hamri vel meysir* kul fıhima ismün kebıruv ve menafiu lin nasi ve ismühüma ekberu min nef'ıhima* ve yes'eluneke maza yünfikun* kulil afv kezalike yübeyyinüllahü lekümül ayati lealleküm tetefekkerun

    Elmalılı Hamdi YAZIR Meali
    BAKARA 219 - Ey Muhammed! Sana şarap ve kumardan soruyorlar. De ki: Bu ikisinde büyük bir günah, bir de insanlar için bazı menfaatler vardır. Fakat günahları, menfaatlerinden daha büyüktür. Yine sana neyi infak edeceklerini soruyorlar. De ki: İhtiyaçtan fazlasını infak edin. İşte böylece Allah, size âyetlerini açıklıyor. Umulur ki siz düşünürsünüz.

    Yaşar Nuri ÖZTÜRK Meali
    BAKARA 219. Sana uyuşturucuyu/şarabı ve kumarı sorarlar. De ki: "Bu ikisinde büyük bir günah vardır; insanlar için çıkarlar da vardır. Ama onların kötülüğü yararlarından çok daha büyüktür." Ve sana neyi infak edeceklerini de soruyorlar. De ki: "Helal kazancınızın size ve bakmakla yükümlü olduklarınıza yeterli olanından artanını verin." Allah, ayetleri size işte böyle açıklar ki, derin derin düşünebilesiniz.

    Suat YILDIRIM Meali
    BAKARA 219. Sana şarap ve kumar hakkındaki hükmü sorarlar. De ki: İkisinde de hem büyük günah, hem de insanlara bazı menfaatler vardır. Fakat günahları faydalarından daha çoktur. Bir de senden hayır olarak ne harcayacaklarını sorarlar. De ki: İhtiyacınızdan artanı harcayın. Böylece Allah size âyetlerini açıklıyor ki dünya ve âhiret hakkında düşünesiniz.

    Muhammed ESED Meali
    BAKARA 219. SANA, sarhoşluk veren şeyler ve şans oyunları hakkında sorarlar. De ki: "Onların her ikisinde de hem büyük bir kötülük (204) hem de insanlar için bazı yararlar vardır; ancak yol açtıkları kötülük, sağladıkları yarardan daha büyüktür." (205) [Allah yolunda] neyi harcayacaklarını sana sorarlar. De ki: "O'nun için ayırabileceğiniz her şeyi." Böylece Allah mesajlarını size açıklıyor ki tefekkür edebilesiniz:

    ismün : ikincisi, ismeyn : ikisi
    hamri (hamr) : beyni örten
    meysir : bireysel kumar

    İkisi nerede?İkincisi var orada??? Yani " KUMAR "var o da BİREYSEL KUMAR!!!

    .................................................. ........

    ARAP
    TEVBE 97. El a'rabü eşeddü küfrav ve nifakav ve ecderu ella ya'lemu hudude ma enzelellahü ala rasulih vallahü alımün hakım

    Elmalılı Hamdi YAZIR Meali
    TEVBE 97 - Bedeviler inkâr ve münafıklık bakımından daha beterdirler. Bununla beraber Allah'ın, Resulüne indirdiği (hükümlerin) sınırlarını bilmemeye daha yatkındırlar. Allah alîmdir, hakîmdir,

    Yaşar Nuri ÖZTÜRK Meali
    TEVBE 97. Çöl Arapları; küfür, parçalanma/ikiyüzlülük yönünden daha şiddetli; Allah'ın resulüne indirdiği şeylerin sınırlarını tanımamaya daha yatkındırlar. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.

    Suat YILDIRIM Meali
    TEVBE 97. Bedevîler inkâr ve münafıklıkta şehirlilerden daha şiddetli;Allah'ın, Resulüne indirdiği hükümleri tanımamaya daha yatkındırlar.Allah her şeyi bilir, tam hüküm ve hikmet sahibidir.

    Muhammed ESED Meali
    TEVBE 97. Bedevîler [arasındaki ikiyüzlüler] (130) hakkı tanımaktan kaçınma tavırlarında ve ikiyüzlü davranışlarında [yerleşik insanlardan] daha ısrarlıdırlar; ve Allah'ın, Elçisi'ne indirdiği öğretinin sınırlarını görmezden gelmek, [başkalarına göre] onlardan daha çok beklenen bir haldir. (131) (Allah böyle diyorsa, bu böyledir) çünkü Allah her hükmünde ince-derin bir gerçeğe işaret eden mutlak ve sınırsız bilgi sahibidir.
    .................................................. ..................
    TEVBE 98. Ve minel a'rabi mey yettehızü ma yünfiku mağramev ve yeterabbesu bikümüd devair aleyhim dairatüs sev' vallahü semıun alım

    Elmalılı Hamdi YAZIR Meali
    TEVBE 98 - Bedevilerden kimi de var ki, verdiğini angarya sayar ve sizin üzerinize belalar gelmesini bekler. O çirkin belalar kendi başlarına olsun! Allah herşeyi işitendir, bilendir.

    Yaşar Nuri ÖZTÜRK Meali
    TEVBE 98. Çöl Araplarından öylesi vardır ki, infak ettiğini bir angarya/bir ceza ödeme sayar ve sizin başınıza belaların gelmesini bekler durur. En kötü bela onların başına olsun! Allah çok iyi işitir, çok iyi bilir.

    Suat YILDIRIM Meali
    TEVBE 98. Kimi bedevîler, Allah yolunda harcamasını angarya ve ziyan sayar; bundan kurtulmak için başınıza türlü türlü belalar gelmesini gözler.O belalar kendi başlarına olsun!Allah, her şey gibi, onların söylediklerini de işitir, bütün hallerini bilir.

    Muhammed ESED Meali
    TEVBE 98. Ve (yine) bedevîler arasında [Allah yolunda] harcadığı her şeye kayıp gözüyle bakan ve [ey inananlar,] sizin darlık ve sıkıntıya düşmenizi bekleyenler var: [fakat] darlığa, sıkıntıya düşecek olan onlardır; çünkü Allah her şeyin özünü, iç yüzünü bilen, olup biten her şeyi işitendir.

    Yuhhhhh yani Allah ARAP diyor,mealciler BEDEVİ diyor.Copy / paste örneği yine.Anccakkk anlam ve inanışları değiştiriyor mu?Evet işte sorun!!!
    .................................................. ........

    Örnekler epeyce çok,fazlaca da kimsenin kafasını bulandırmak değildir niyetim.O yüzden bu kadar örnekle kısa kesmek istedim.

    Sn.yavuz34,bu tür meal hataları ortadan kalkmadan ki bunu ara ara da olsa bağrınıp durdum burada,sizinle vicdan,batınilik/gayb anlam...vb. gibi tartışmaya girmem.Neden mi,çünkü yanlış meal üzerine inanç da yanlış şekillenir ve bizleri yanlış yola sokar.Tarikatlerden kaç tanesi Ehl-i Sünnetin dışında hareket ediyor 1400 yıldır.Hz.Peygamberimizin ölümünden sonra dağılmaya ve ŞİRK in yine musallat olduğu bir dinden söz ediyoruz.Allah 361 puttan mı çekinecek.Kur'an'ın en büyük savaşı ŞİRK e dir.Varsayalım ki farklı itikat inanışına sahip tarikat ve mezhepler olsun...iyi de onun kaynağı nedir?Yine Kur'an değil mi?Yine sorun doğru tercüme değil mi?Onların hata etmediğini nasıl bileceğiz?Bakın bakalım Mealcilerden kaç tanesi bu itikadın haricinde meal yazmış?Bu itikadın dışında bir şey sunmaları ne mümkün,mümkün değil.Durum böyle olunca da biz vatandaşlar/kullar hadi bakalım hadis deriz,hadi bakalım tarikat deriz,hadi bakalım mezhep deriz ve de kayanın da daha büyüğüne toslarız,çıkmaza düşeriz,beşer yaşarız,ancak herşeyi soyuta bağlarız.Ama bize ekmeği soyut olarak vermiyorlar.EVDE TUZ BİZDE CIZZZZZ.

    Amaç öncelikle KUR'AN'IN ASLI VE DOĞRU TERCÜME dir.

    Sağlıcakla kalınız.

  8. #118
    2.imza yarışma birincisi nefisetülilm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2009
    Nerden
    İstanbul'da, İstanbulluyum...
    Yaş
    42
    Mesaj
    705
    Blog Mesajları
    19
    Rep Gücü
    7085
    yanlış meal üzerine inanç da yanlış şekillenir ve bizleri yanlış yola sokar.
    Dönüp dolaşıp yine aynı yere geldik işte...Biz de hep bunu söyledik defalarca.....
    Mealden, tefsirden din öğrenilmez, yanlış yollara, uçurumlara götürür demedik mi?
    İşte tekrar naklediyoruz:

    İslam’a, Kur’ana uymak, dini öğrenmek, meal ve tefsir okumakla değil, ancak hak olan bir mezhebe uymak ve bu mezhebe ait hükümleri öğrenmekle olur. Bir kimse, Kur’an-ı kerimden, tefsirden anladığına uyarsa, İslam’a uymuş olmaz. Kur’an-ı kerimde her hüküm var ise de, bunları doğru olarak Resulullah efendimiz açıklamıştır. Resulullaha uymak farzdır.

    Kur’an-ı kerimi ancak Resulullah efendimiz anlamış, hadis-i şeriflerle açıklamıştır. Bu hadis-i şerifleri de, ancak Eshab-ı kiram ve müctehid imamlar anlayabilmiş, müslümanlar da bu âlimlerin anladıklarına tâbi olmuşlardır.

    Şu halde, Kur’andan, hadisten ve bunların tercümelerinden din öğrenmek mümkün olmaz. Her müslüman dinini Ehl-i sünnet âlimlerinin kitaplarından hazırlanan ilmihallerden öğrenmelidir!


    Aşağıdaki linkte de bununla ilgili paylaştığım bir makale var:
    http://www.supermeydan.net/forum/for...tml#post206840

    Meal, tercüme edenin, Kur’an-ı kerimden anladığı mana demektir.
    Herkes, ilmine göre bir şey anlar.
    Çoğunun yanlış olduğu piyasadaki meallerden anlaşılmaktadır;
    çünkü Kur’an-ı kerim, kelime kelime tercüme edilirse yanlış olur.
    Murad-ı ilahi anlaşılmadan tercümeler doğru olmaz.
    Murad-ı ilahiyi anlamak için de, muteber tefsirlere bakmak gerekir.
    Murad-ı ilahiyi de yalnız Peygamber efendimiz anlamıştır.
    Bildirilmesi gerekenleri de hadis-i şeriflerle bildirmiştir.
    Onun için mealden din öğrenilmez.
    Dinimiz ancak muteber ilmihallerden öğrenilir.

  9. #119
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam!

    Hosgeldiniz Yavuz Bey! Sayin Bursali68 ile keyifli bilgi yuklu yazismalarinizi zevkle okuyorum. Mola alip bana yonelmenize sevindim. En azindan selamlastik. Yaziniza donmeden size bir sey soylemek istiyorum. Elestirilerinizden rahatsizlik duymuyorum. Aksine pratige dokuldugu icin 3. sahislarin degerlendirmesine yardimci oldugunu dusunuyorum. Tabii ki inanclarinizi duzgun cumleler, bilgilerle, kiyaslarla sunmanizda sizin entellektuelliginizin gostergesidir. Bundan da ayrica buyuk bir zevk duyuyorum. Simdi kaygilariniza cevap vermeye calisayim.



    Sayin Yavuz bey ;cok iyi bildiginiz gibi Kur'an da bu konuda yuzlece ayet var. Ben yazilarimi yazarken sadece uzun uzun turkceye cevirmekle ugrasmamak adina yalniz tercumesi icin meale basvururum. Peki neden bu ayet ornek secildi? Dikkat edin soylemesi istenen Muhammed as. Allah cc nun son Peygamberi.Kur'an'in tebligcisi. Simdi ayete dikkat edelim! Bu ayete gore;



    Resulde yoksa Arabi hoca da hic yok.Rabbani hoca da hic yok.Evliyada hic hic yok!
    Bahsi gecen zat; Ahmed Mahmud Muhammed Mustafa as!

    Insanin Allah cc un parcasi olmadigi meselesi Kur'an acisindan konusmaya degmez.Cunku Kur'an'in gelme sebebi bu anlayisi yikan Tevhidi yeniden alemlere hakim kilmaktir.



    Verdiginiz ornekler insanin acizligini ve ona hukmedildigini gosteriyor zaten.



    Sn.Yavuz bey:İSVİÇRE MEDENİ KANUNU VE BORÇLAR KANUNU'NUN ALINIŞININ 80. YILI
    Yani 81 yil onceki adalet duygunuz yasasaydiniz BASKA olacakti. Onun icin beseri kanunlara gore Allah cc yu elestirmeyin. Adalet zamana zemine sartlara gore degisken goreceli bir kavramdir. Padisah donemi adalet daha farklidir.....vb.



    Allah cc nun hesap verecegi bir ust mercii mi var? Kime karsi sorumluluk?



    Allah cc nun parcasi degil.O'nun yarattiklaridir. Bildiginiz gibi yuzlerce ayet.



    Hakki olmaz sayin Yavuz bey! Herseyi bedavadan veren Allah cc,tum sartlarida bedavadan verip birde hesap mi verecek?



    Bildiginiz gibi bunlar felsefe... ne dememi bekliyorsunuz? Sn.Bursali68 bundan daha iyi hemde bilimsel bir felsefe koymustu ortaya. Bilim gelistikce daha akla yakin felsefeler ortaya konacak.
    Beserin felsefesi-Allah cc nun sozu!



    Ayette bu konuda HARF BILE YOK! Soyliyen sizsiniz Allah cc degil.



    Ilahi bir kanitiniz/ayetiniz var mi? Yok! 6236 ayet var ben yuzlerce koyuyorum gunlerdir. Tekke kulturunden bir tane yok! Bilgisizlikten degil olmadigi icin yok! Allah cc adina olmiyani soylemek... Ayeti size karsi yazamam.


    Sn.Yavuz bey yaldizli sozler dunyevi yasam surenizen caliyor. Baska bir baslikta konusmustuk bunu. Benim tavsiyemi biliyorsunuz.
    Sayın Mopsy Adalet duygusu vicdandan doğar.Doğrudan doğruya Beşeriyetten doğmaz.Ha Eski çağlarda İnsanlar köle olarak alınıp satılıyordu diye sorabilirsiniz?O zamanlar Kol gücüne ihtiyaç vardı ve Vicdanlar bir kenara bırakıldı.Hayvan dahi keserken Vicdanımız sızlar ama buna mecburuz.Izdırar halinden dolayı hayvanı keseriz. Ufacık bir çocukken kurban kesen dedemin kafasına taşı vuruvermişim Neden kesiyorsun zulmediyorsun? diye.Ha zamanla İnsanda Vicdanmı köreliyor yoksa Beşeri kurallara riayet sonucumu böyle vurdumduymaz oluyoruz ?bilemem.Yani eski çağlarda Adaletin olmayışının nedeni İnsanda Adalet hissinin olmamasından değildir.
    O zaman Sizin ileri sürdüğünüz Halık ve Mahluk anlayışına göre Halık Kimseye sorumlu olmadığından dolayı Dilediğine Zulmediyor dilediğinide bu dünyada abad ediyor?İnsanda Vicdan var Ama Halıkta Vicdan yok! Olmaz işte öyle şey.:)))
    Ve Allah Her insanda ama az ama çok bir vicdan yaratmıştır. İşte Allahın yarattığı şeyler İnsanda mevcut olan menevi kavramlardır. Çünkü Allah Zatullahtır.Hiçbir ruhi rahatsızlığı yada hastalığı olmadan intihar edenler var Sayın mopsy bu dünyada.Demekki Allahın verdiği yaşamdan o kadar memnun değiller?Demekki yaşamın kendi zülmü sonuçta onlara başka çare bırakmayabiliyor?Ben Yaşadığım yaşama bakarım Sayın Mopsy. İlahi kitapları yazan sofilerde işte o yaşama baktılar.Ondan sonra yazmaya başladılar Aklı gönüllerine gelen düşünceleri Gönül diliyle.İlahi felsefe ise İnsanın yaşadığı o zorluklar karşısındaki aczinden neşet eder.Yoksa Felsefe bir maddi bilim değildir. Tirilyar yıl önceki insanda yine bugünkü insandır.Ve şayet ezilmiş olansa bu söylediğim sözlerinde üç kuruşluk İlahi felseminde Şeddelisini yapar.O Yüzden ilahi Falsefe gelişmez.Sabittir O.
    Yedi nefsi ise Mushaf Kuranın çeşitli ayetlerinde Değişik şekillerde (Çünkü bunların ne anlama geldiğini anlayacak olursanız. Ha dersiniz bu ayet Nefsin şu bölümünü anlatıyor) yada bizzat isimleriyle bulabilirsiniz.
    YEDİ NEFS SEYRİ SÜLUK:
    1-Nefsi emmare
    2-Nefsi Levvame
    3-Nefsi Mutmaine
    4-Nefsi Mülheme
    5-Nefsi raziye
    6-Nefsi Mardiyye
    7-Nefsi Safiyye
    Baki selamlar.

  10. #120
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam

    Aman sayin nefise yine sn.Bursali68 in yazdiklarindan bir pay cikarmaya kalkmissin.
    Once senin seyhlerini arapca diye okurum.
    Bunu bil ve copy yazilarinda asiriya kacma.
    Sizle degil tekke sapikligiyla ugrasiyorum.
    O yazdiginiz masallar cocuk oyuncagi.
    Olayi fazla derinlestirmemek icin zaman zaman sakaya aliyorum.
    Sizleri ezmeye calismiyorum.
    Ama seyhleriniz burnunu cikarirsa is degisir.

    Sayin Bursalininda yazdiklarini 4 yil boyunca arap sitelerinde ust duzeyde tartismis biriyim.
    Problem meallerde degil.
    Mealler bu gun Kahire-Mekke-Istanbul-Sam dortgeni icindeki arapca okuyan Kur'an arapcasinda uzman kisilerin anladigi yazilmaktadir.
    Kitap cevireleri kelime degil anlam karsiliklari kullanilarak yapilir.

    Zeytinburnu zeytin ve burun kelimeleri yanyana yazilarak cevrilmez.
    Yani yazida zeytin kelimesi aranmaz.

    Ellerini kesmek bir deyimdir. Razinin kullandigi olayi anlatan bir tamlamadir.
    Arapca isaret ve yazi dilinden,artikellerinden yazilan araplarin gocebe olan bedevi/col araplari mi yoksa sehirli/yerlesik mi oldugu bilinir.

    Meallerde farsca peygamber sozcugu kullanilir.Kur'an'i bir kavram degildir.
    Ama Bir arap murselin okuyunca ne ANLIYORSA mealden bir Turk Peygamber okuyunca onu anlar.
    Yani bir arap okudugu anda ne anliyorsa turkiyede diyanet onayli meali okuyan aynisini anlar.
    Bir anlamli actionu anlatmak icin en az 10 degisik cumle kurabilirsiniz.
    Araplarda etimoloji cok genis bir konudur ve benim 4 seneme mal oldu.

    Peki arap universite hocalari ile neyi tartisiyorduk?
    Kelimelerin bazilarinin Kur'an'da ki kullanim anlamini degil:
    Bazen bu gunku kullanimi veya mezhep ictihadlerine uyan anlamlarini kullanmalarini elestirir ve donemlerinde yazilmis bazi dini kitaplardan alintilarla munazara yapardik/yapiyoruz.

    Ornegin; Kur'anda eli keserek koparmak yoktur.Hirsizliktan ellerini kestirecek onlem vardir. Nasil oldugu ilerde arapca yazilisi ile insaallah aciklarim.

    Sayin Nefise belki tekrar yazisamayiz.
    Mirac gecen sana hidayet yolunda isik olur insaallah!
    Allah cc na emanet ol!

Benzer Konular

  1. Muhyiddin-i Arabî'nin eserleri okunabilir mi?
    ashenarşi Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 18-01-2012, 11:37 PM
  2. iBN ARABi
    mopsy Tarafından Dini Hikayeler Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 05-11-2011, 07:43 PM
  3. Yorum: 39
    Son mesaj: 10-07-2009, 02:02 PM
  4. Muhiddin Arabi
    erkişi Tarafından Biyografi (Yaşam Öyküsü) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 30-09-2007, 06:16 AM
Yukarı Çık