11. Sayfa, Toplam 43 BirinciBirinci ... 91011121321 ... SonSon
Gösterilen sonuçlar: 101 ile 110 Toplam: 427
  1. #101
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Alıntı AyIşığı´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    İbn-i Arabi bu ayeti bilmiyor muydu acaba? Ve bu ayeti bile bile inkar etmesi mümkün müdür? Demiş ya bizi anlamayan kitaplarımızı okumasın , küfre düşer. İşte O'nu tekfir etmekle Allah korusun , insan bu sıfatı kendisine döndürmüş olmaz mı? (Sözüm meclisten dışarı ) "Ben müslümanım" diyen birine nasıl "hayır sen kafirsin" diyebiliriz ki? Şarkiyatçı Goldizer der ki : müslümanlar arasından bir müslüman çıktı , O'nu da kendilerinden saymıyorlar." Yapmayalım. İnsaf.
    Hoş geldiniz Sayın Hocam. Nede güzel belirtmişsiniz . Baki selamlar.

  2. #102
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Sn.bziya; simdi ikindi(asr)vakti civarlari. Yani Cuma giriyor. Cuman hayirli olsun!

    Benle ugrasacagina sorulara cevap versen daha iyi olur diye dusunuyorum. ben Hasr 7 nin senin yazmadigin gibi oldugunu ve anlaminida ayni ayetlerin acikladigini GOSTERDIM. Ciplak yorumsuz ayetlerle. Turkce yazmama takma. Sen arapca bilseydin arapca yazardim. Degisen bir sey yok. Ayet 1400 yildir AYNI hic degismemis.

    Simdi sen su soruma:

    MOPSY:
    Muhammed as'in
    4 Halifenin
    Sahabenin
    Tabiiyin'in
    4 Muctehid imamin

    Tekkeci olduklarini belirliyen seyr-i suluk yolu kavramlari veya uygulamalari ile ilgili hadisleri yazin.
    Bu cevabi vermissin!

    bziya:
    .....diğer yandan tasavvufi terimler ile ilgili
    Ehl-i Sünnet alimleri Tasavvufu açıklamışlardır , ne dedilerse doğrudur.Yanlışlık olma ihtimali yoktur.İslamiyyeti anlamaya ve uygulamaya yardımcı olan Tasavvuf ilmine ait kavramları din'e bid'at soktular diyerek İmam-ı Rabbani hazretleri , İmam-ı Gazali Hazretleri , Behaedin-i Buhari hazretleri , Abdülkadir-i Geylani hazretleri gibi her konuda mahir müctehid olan Ehli Sünnet alimlerini cahillikle ve din düşmanlığı ile suçlayan bu şekilde bu büyüklere büyük bir iftira atma hezeyanlarına düşen bedbaht mobsy gerçek yüzünü ve islam alimlerine olan düşmanlığını göstermektedir.İlm sahibi olan müslümanlar bilir ki fıkıh , kelam , akaid ilmlerinde de kendi has terim ve kavramlar olduğu gibi tasavvuf ilmininde kendine has terim ve kavramlar vardır ve bunları anlatma usülleri vardır.Bu terim ve kavramları din'de bid'at olarak görmek ancak ve ancak dini ilmlerden habersiz bu ilmlerin kavram ve terimlerinden habersiz cahil kimselerin yapacağı aşikardır.Mobsy ,bu derin İslami konularda da acemiliğini ortaya koymuş bu terimlerin bid'at olduğunu iddia ederek cahilliği ile bu alanda da boğulup gitmiştir.
    Ehl-i sunnet tasavvufu aciklamistir.....diyorsun
    Sonrada ehl-i sunnet yerine tasavvuf dusunurlerinin adini yaziyorsun.
    Rabbani,Geylani,Gazali.....hocalar.

    Hadi seni kirmayayim da onlarinda tasavvuf aciklamalarini kabul edeyim. Asagidaki aciklamalar bziya takimindan alintidir.

    Rabbani hoca diyor ki:
    -Tasavvufun ANA SOYLEMI olan ;Ne varsa Allah’tır, Allah’ın parçasıdır demek yanlıştır.
    -İbni Arabi hazretlerini şiddetli şekilde tenkit eden İmam-ı Rabbani hazretleri de aynısını çeşitli mektuplarında uzun uzun bildiriyor.
    -Büyüklerimizin beğendiği, büyük bildiği Muhyiddin-i Arabinin, birçok sözlerinin ehl-i sünnete uymaması, şaşılacak şeydir. ...Onu büyük bilir ve severim. Ehl-i sünnete uymayan yazılarını yanlış ve zararlı bilirim
    -Hataları keşfinde, kalbde doğan bilgilerde olduğu için, ictihaddaki hatalar gibi bir şey söylenemez.
    -Hiçbir müslüman da İbni Arabi hazretlerinin yanlış keşiflerine uymaz[/RENK]
    -Arabinin vahdet-i vücud bilgisi, görünüşte, ehl-i sünnet itikadına uymuyor ise de, uydurulması kolaydır.
    -Kıyas ve ictihad, dinin 4 temelinden birisidir. Evliyanın ilhamları böyle değildir. Bunlara uymaya emrolunmadık. İlham, yalnız sahibi için delildir, başkaları için senet değildir. Tasavvufçuların, ehl-i sünnete uygun olmayan sözlerine uyulmaz.
    EVET GELELIM ETLI FASULYE NASIL YAPILIR?
    Simdi ne yapicaksin?
    Gidip Rabbani hocaci seyhlerine mi saldiracaksin?
    Bunlarin henuz birini bile soylemedim.
    Daha yuzlerce var.Hemde hakiki ehl-i sunnet dusunurlerinden.
    Hic birini yazmadim.Hedefim Arabi hoca degil.
    Hem vahdet-i vucud/suhud hemde Muhammed as sunnet iddaasi.???

    Ne olacak senin bu halin bziya?

  3. #103
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sn.yavuz34 sanırım kavramlar üzerine kargaşa başlıyor.O zaman biraz örneklerle toparlayalım.Sonra da ne demek istediğimi kısaca söyleyeceğim;

    1.ÖRNEK...HIRSIZLIK VE CEZASI
    MAİDE
    38. Ves sariku ves sarikatü faktau eydiyehüma cezaem bima keseba nekalem minellah vallahü azızün hakım
    38 - Hırsızlık eden erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık Allah'dan bir ceza olarak ellerini kesin. Allah daima üstündür, hikmet sahibidir.

    Elmalılı Hamdi Yazır Meali

    SORU 1 : Erkek Hırsız nerede yazıyor?....Sariku: Bireysel hırsızlık
    SORU 2 : Kadın Hırsız nerede yazıyor?....Sarikatü : Çete hırsızlığı
    SORU 3 : EL " YED " Nerede yazıyor?
    SORU 4 : " El Kesmek " nerede yazıyor?
    ........................................
    " Ayrıca Vahdeti vücuttaki el kesme manadaki kesimdir.O zaman Kesilen hırsız tevbe ettiğinde hadi buyrun O eli yerine koyun derim.Çünkü Yüce ve Aziz Allah Tevbeyi kabul ediyor. O zaman O kestiğin eli yada bacağı şayet yerine koyamıyorsan!Kesmeğede hakkın yoktur derim.İşte Vicdanda adaletde budur."

    Sn.yavuz34 el kesmek yok ki,el kesmenin vicdani boyutunu tartışalım...Ne var biliyor musunuz " boğumdan kesmek,aşıktan kesmek,başından kesmek " bu ayak da olabilir,boynunuz da olabilir,eliniz de olabilir...burada uzuvdan bahsetmez ki.El kesmek deyimi meallerde de geçer şartlanmışlıktan öte değildir.Bakarsanız kelimelerde " EL " yoktur.Peki olmayan bir şeyi nasıl keselim,yani ayette el dememiş ki eli keselim sonra da siz bana vicdani adaletten bahsedip Kur'an hakkında şüphelenmemi sağlayın???Olmaz ki örneğin" çete " hırsızlığında devlet hortumlanıyorsa işlerine son verirsiniz,ceza verir,yaptırım uygularsınız ömrü billah devlet kapısı göremez.Devleti yek vucut kabul ederseniz işte size boğumdan,başından,aşıktan kesmek.

    Yukarıdaki örneğe bakarsak vicdana yer olmadığını görürsünüz.Sizi vicdanınızla başbaşa bırakmıyor ayet.Ama hangi ayet.Ayetin aslı ve doğru Türkçe tercümesi size vicdan muhasebesi yaptırıp ızdıraba sebep olmuyor.Yani bana bununla ilgili göstereceğiniz vicdani adalet yanlıştır derim.

    Örneğe baktığımızda,daha " kelimenin " doğru anlamı yazılmamış ki bunun " gizli " anl***** bakalım.Önce doğru anlamı kelime karşılığı dilimizdeki kelimeyi " mealciler " yazar,sonra anlamları ya tartışılır veya aynen kabul edilir.Doğru anlamların yazılması konusu aşılamamışken (ki mealcilerin neredeyse hepsi Ehl-i Sünnet İtikatındadır ),bir de birileri kalkar kimse kendisi direkt Kur'an'ı anlayamaz der ve siz de kalkar " gizli " anlamları söylemeye çalışırsanız işler iyice " ARAP ŞAÇINA " döner.Birincisi öncelikle uzağa gitmeden ve tuzağa düşmeden elimizin altında asıl diye bildiğimiz kutsal kitabımız Kur'an-ı Kerim'in doğru bir şekilde tercümesi şart.İkincisi bu Kitabın içerisinde " fizik-matematik-astronomi-biyoloji..." alimlerinin sadece anlayabilecekleri bulunduğu gibi," felsefe-sosyoloji-tasavvuf u da ilim olarak sayarsak..." alimlerinin sadece anlayabilecekleri de vardır.Ancak her ne olursa olsun düz ara okuduğunuzda da size yine bir şeyler anlatır o ayetler yani alim olmayanlar da bir şeyler anlar.Bu da zaten Kur'an mucizesi değil midir?
    .....................

    2.ZİNA
    Kur'an ayetlerini dikkatlice incelerseniz,ayetler ZİNA ve FUHUŞU ayrı iki mefhum olarak örnekler.

    " Evet Zinada yüz değnekle cildin kızartılması vardır. Bunu Ehli sünnette Caferiyede aynı şekilde anlar Sayın Bursalı Nur suresi 2 ayet: Yüz vuruş !kadın ve erkeğin cildine.Ve aleni olarakta bunu halka teşhir ederler.Reşit ve Bekar iki genç sevişirken yakalanmış Ortaya çıkarılırlar.Yani teşhir edilirler, ayaklarına yüz tane değnekde indirilir.Hah işte Vahdeti vücutçu tarikatler ise böyle düşünmezler bunu.O Beğenilmeyen Ve Bu Forumda Kafir Olarak İlan edilenin ekolü bu yapılanlara bağnazlık diyor.Neden o kızı halka teşhir edip bir kere utandırıp onlarla birlikte aile bireylerinide utandırıyorsunuz? Ne hakkınız var !Bu Adil olmakmıdır?!"

    Menfaat karşılığı zina için
    NUR 2 - Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz sopa vurun; Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah dini(ni tatbik) hususunda sizi sakın acıma duygusu kaplamasın! Müminlerden bir grup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun.

    Menfaate dayalı olmayan zina için
    NİSA 15 - Kadınlarınızdan zina edenlere karşı, içinizden dört şahit getirin. Eğer onlar, şahitlik yaparlarsa, bu kadınları, ölüm alıp götürünceye kadar veya Allah onlara bir çıkış yolu açıncaya kadar evlerde hapsedin.

    Burada yine yanılıyorsunuz,Kur'an-ı Kerim'in zina ile ilgili ayetlerini alt alta koyun bakalım ne göreceksiniz.Şunu görürsünüz o sizin yukarıda yazdığınız " 100 değnek " cezasının " FUHUŞ " yani menfaat karşılığı zina için söylendiğini ve örneklendiğini okursunuz.Fuhuş yani menfaat karşılığı olmaksızın,iki kişinin birbirini sevdiği anlamdaki zinayı da iki tip örneklemeyle açıklar Kur'an,birincisi evli çiftlerle ilgili örnekleme ne yapılası gerektiğini anlatı,ikincisi ise evli olmayanlarla ilgili ne yapılması gerektiğini anlatır.Yani işin aslı Ehl-i Sünnet ve Caferiye nin anladığı değil,Kur'an'ın ne anlattığıdır.Merak etmeyiniz Kur'an iki gencin masumane ilişkisinde velev ki yakalansınlar,sizi vicdan muhasebesi ve ıstırabına sürüklemez ve herkesin içinde 100 değnek vurdurtmaz.O yüz değnek bu işi menfaat için yapan " Fuhuş " sektörü içindir.

    Kusuruma bakmayınız ama daha Kur'an'ı Kerim'i dilimize doğru tercüme (meal) edememişken bu kitabın gizlisi saklısı pek de vatandaşı bilemem ama beni ilgilendirmez.Önce doğrusu sonra varsa gizlisi.

    Yani kısaca kendi dilimizde doğru tercüme edilirse " Hz şöye demiş,imam böyle buyurdu..." ları geçeriz.

    Sağlıcakla kalınız.
    Bakın Sayın Bursalı Ben arapça bilmem ve elimde iki tane meal var1-Yaşar Nuri Öztürk meali Maide38:Hırsızlık yapan erkek ve kadının,yaptıklarına karşılık Allahtan bir ceza olarak ellerini kesin
    39:Kim zulümden sonra tövbe eder halini düzeltirse kuşkusuz Allah onun tövbesini kabul eder.Allah çok affedici çok merhametlidir.
    Prof Dr Ali Özek,Prof Dr Hayrettin Karaman,Doç Dr Ali Turgut.Doç Dr Mustafa Çağrıcı,Prof Dr İbrahim Kafi DÖNMEZ,Doç Dr.Sadrettin GÜMÜŞ meali
    Maide 38:Hırsızlık eden erkek ve kadının yaptıklarına karşılık bir ceza ve Allahtan bir ibret olmak üzere ellerini kesin.Allah izzet ve hikmet sahibidir.
    Maide 39: Kim bu haksız davranışından sonra tövbe eder ve durumu düzeltirse şüphesiz Allah onın tövbesini kabul eder.Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir.
    Ve bunun dışında Sünni inanç ile onun zıttı Caferi inaçta bu hususta hemfikirler.Ama siz bana Elmalılı Hamdi Yazır mealini gösteriyorsunuz.Peki o meal ne diyor BOĞUMDAN KESİN.Yani nasıl anlıyorlar Bilekten kes işte! Bu budur:)))) Zaten Tüm dünyanın Ceza Hukuku sistemi hırsızlığı cezalandırıyor?! E Ne lüzum var İlahiyata o zaman?Ama Tevratta cezalandırıyor! Ne cezası veriyor? Hırsızı çaldığı yere rehin bırakıyor.Yusufun Kardeşi Benyaminede o yapılmadımı?
    İşte size şimdi VAHDETİ VÜCUTÇU ZİHNİYETİ.Buradaki Hırsızlık maneviyatta yani Özbenlikte yapılan hırsızlıktır diyoruz.Yani Sıfat aleminde yapılan hırsızlıkla Ceza Hukuku uğraşır amma Mana alemindeki hırsızlıklada İLAHİYAT uğraşır.Ne demektir Manevi hırsızlık? Binbir gece masallarındaki BAĞDAT HIRSIZLIĞIDIR Sayın Bursalı.Yani nefsin alt kademesinin üst kademeden çalmasıdır.Yani Hz Süleyman Mabedinin yağmalanmasıdır.Ve Elide ayağıda kesen Bizzat Allahü taaladır.Çünkü o el Beşeri noksanlığını Kavramadır. O ayaklar akıl ve muhabbettir.Ama Hırsızlık izin olmadan rıza dışında yapılan birşeydir.Nefsin İğreti dünya hayatını seven kısmı Allaha dönmeye başlıyor.Ama bu dönüş bir dış yani Zahiri müsibet karşısında oluşuyor.Nefsin Beşeri Kavrayışını keski Acı duymasın! Çünkü O kavrayışta kişi beşeri açıdan ne kadar basiretsiz,şansız,beceriksiz vede kabiliyetsiz olduğunu görür.YANİ NEFSİ LEVVAME HALİDİR.Nefs O Yüce mefhuma Sınırsız sevgi ve aklı kül ile yaklaşabilmeli.Bunun içinse RIZA gerekir.Yani Hırsızlık biter.İsrail kavminin hepsi yavaş yavaş Musanın arkasından Beşeriyetten uzaklaşabilsin.Aklın yükü yavaş yavaş ortadan kaldırılabilsinki o akıl kendi özbenliğini düşünebilsin! Hırsız olanı asıl sahibinin yani Üst nefsin yanına verki yavaş yavaş oda mertebesini arttırabilsin. İşte nefsin Fakir hırsızı bu kıvama geldiğindede Manevi derece alır. Nefsi Mutmaine, Mülhime, Nefsi Razıye,Nefsi Mardiye yani Üst nefse NEFSİ SAFİYEYE TERFİ EDER.Artık o beceriksizliğine, kabiliyetsizliğine ,Uğursuzluğuna üzülmez . Aksine ben Bu ALLAH YOLUNDA KABİLİYETLİYİM ;VARMI BENİM GİBİ SEVEN VE DÜŞÜNEN HODRİ MEYDAN DER.Ve O Onsekizbin aleminde yüzü gülmeye başlar.İlahi açıdan Tevbe demek.Nefsin bir makamını kapatıp bir üst makama terfiidirki bu aynı zamada Seyrü Süluktur.Seyrü suluk ise Haline Razı olabilmekle oluşur.Nefis Beşeri dertlerini kesmedikçede seyrü suluk yapamaz.
    Odam kireçtir benim
    Yüzüm güleçtir benim
    Soyunda gel koynuma
    Tenim ilaçtır benim

    Odam kireç tutmuyor
    Kumunu katmayınca
    Sevda baştan gitmiyor
    Soyunup yatmayınca
    Bunlar efendim hep İRŞATTIR.Varsa yoksa Döner dolaşır İrşat anlatır. İRŞATDA SEYRİ SÜLUKTUR.
    Baba ben Dervişmeyem?
    Hırkamı giymişmiyem?
    Ben sevdim eller aldı
    Neye ben ölmüşmüyem?
    İşte burasıda KAVRAMADIR ;ÇALMADIR.İşte bu kavramayı kesecek,çünkü bu hal bizlere çok acı veriyor. Bakın Can nasılda yanıyor?. Ama tadanlar bilir.Beşeri alimler değil asla!
    Ama sonuçta aynı şeyi söylüyoruz Kesme be kardeşim el kol.
    GELELİM ZİNAYA.Sıfati ceza Ceza hukukunda gösterilir.Ceza hukuku önce zinayı tarif eder. Sonrada onun cezasını gösterir.
    Amma bizim işimiz Sıfattaki zina değildirki? Bizim işimiz İlahi cezadır.
    Yalnız burada Hakikaten bir tercüme meal problemi vardır:ODA ŞUDUR Nisa 15 ayeti Yaşar Nuri Öztürk meallerinde:Kadınlarınızdan eşcinsellik sevicilik yapanlara karşı içinizden dört tanık getirin.;eğer tanıklık ederlerse ölüm canlarını alıncayada yada Allah kendileri için bir yol açıncaya kadar evde tutun.
    Arkasından Gelen 16 ayet ise Eşcinselliği içinizden iki erkek yaparsa onlara eziyet edin der.
    Ama diğer meallerde bu Eşcinsellik değil FUHUŞ olarak gösterilir.
    BEN ARAPÇA BİLEMEM ANCAK BİR VAHDETİ VÜCUTÇU OLARAK aKLI GÖNLÜMLE DERİMKİ:İlahi açıdan zina zamansız olarak akıl ve gönül birleşimidir. Cezasıda deriye atılan yüz değnektir. YÜZ İSE TAMAMLANMADIR.Yakaladın reşit olmuş iki kişiyi zina yapıyorlar. Ne yapacaksın nefslerini EVLENMEYE ZORLAYACAKSIN.Yada en doğrusu onlar kendi nefslerini zorlayacaklar.Yani Nefsi sultani aşağı nefsi ikna edecek. Yani birbirlerini sevip tamamlanacaklar.Matematik bilmeyen bir gencin Mühendislik fakültesine girmeside zinadır. Ne yapacak o genç daha fazla taşlanıp bu beraberliği öldürmemek için Matematik bilgisini istenilen kıvama getirecek. Yani Nefsini zorlayıp ÖĞRENECEK!İşte sana Yüz değnek.Karıncanın Hacca gitme sevdasıda Zinadır! Ne yapacak? Allah yolculuğu için bir takım şeyleri öğrenecek.Kuranı açıp okuyacak,Hadisleri okuyacak,İlmihalleri okuyacak,Diğer yazılı mushaf kitapları okuyacak,Tasavvuf yapan tarikatlere gidecek,gerekirse Dilde öğrenecek Yani Kendi nefsini tamamlayabilmek için zorlayacaktır.
    O zaman Nisa suresi 15 ayet Fuhuşla ilgili olamaz.Çünkü Sayın Bursalı İncile Bakın Orada Hz İsa Fahişelerin evlerine gider onlarda misafir kalır. Hatta Ferisiler buna çok kızarlar,Diğer taraftan 12 lerden Yahudanın Gelini Tamar Yahudayla beraber olabilmek için ÇARŞAF GİYEREK FAHİŞE KILIĞINA GİRER.Bu Olsa olsa lezbiyenlik (Nur 15) Nur 16 ayet ise Homoseksüalitedir.Manevi lezbiyenlik ise şudur: DERT ÜSTÜNE DERDİN BİNMESİDİR. Kara kara düşünmedir.İşte o halinizde insanlarla fazla konuşmayın içinizdekileri muhafaza edin saklayın çünkü karşınızdakinin kalbini kırabilirsiniz diyor.Diğeri ise zevk üstüne zevk muhabbet üstüne muhabbet binmesidirki kendinize biraz hakim olun diyor.Bak Fazla kaçırıyorsun lafı bile işte bir eziyettir.Yoksa Fahişelik yapmış kişi Alan memnun satan memnunsa Kadını alırsın Zührevi hastalık için muayene edip vesikasınıda eline verirsin. Zaten o kadında onu istiyorsa daha ne?. Ha Devlet olarak yapacağın şey O kadının sırtından para kazanılmasına mani olabilmektir.Esas Cezalandırılacak onlardır. Ama İlahiyat bunlarla uğraşmazki sayın Bursalı? Allah =Zatullahdır. Sıfatullah değildir. Baki selamlar.
    Konu yavuz34 tarafından (16-07-2009 Saat 01:21 AM ) değiştirilmiştir.

  4. #104
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Nerden
    Huzûru İlahî
    Mesaj
    1.427
    Blog Mesajları
    18
    Rep Gücü
    7864
    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam!

    Sn.bziya; simdi ikindi(asr)vakti civarlari. Yani Cuma giriyor. Cuman hayirli olsun!

    Benle ugrasacagina sorulara cevap versen daha iyi olur diye dusunuyorum. ben Hasr 7 nin senin yazmadigin gibi oldugunu ve anlaminida ayni ayetlerin acikladigini GOSTERDIM. Ciplak yorumsuz ayetlerle. Turkce yazmama takma. Sen arapca bilseydin arapca yazardim. Degisen bir sey yok. Ayet 1400 yildir AYNI hic degismemis.

    Simdi sen su soruma:



    Bu cevabi vermissin!



    Ehl-i sunnet tasavvufu aciklamistir.....diyorsun
    Sonrada ehl-i sunnet yerine tasavvuf dusunurlerinin adini yaziyorsun.
    Rabbani,Geylani,Gazali.....hocalar.

    Hadi seni kirmayayim da onlarinda tasavvuf aciklamalarini kabul edeyim. Asagidaki aciklamalar bziya takimindan alintidir.



    EVET GELELIM ETLI FASULYE NASIL YAPILIR?
    Simdi ne yapicaksin?
    Gidip Rabbani hocaci seyhlerine mi saldiracaksin?
    Bunlarin henuz birini bile soylemedim.
    Daha yuzlerce var.Hemde hakiki ehl-i sunnet dusunurlerinden.
    Hic birini yazmadim.Hedefim Arabi hoca degil.
    Hem vahdet-i vucud/suhud hemde Muhammed as sunnet iddaasi.???

    Ne olacak senin bu halin bziya?

    Tasavvuf büyüklerinden sekr halinde olup ( aşk sarhoşluğunda olup ) Ehli sünnete uymayanların sözleri tevil ile uydurulur , mesela Hallacı Mansur Hazretlerinin " Enel Hak" sözünü bir çok cahil küfür sanır.Halbuki küfr değil sekr halinde söylenmiş bir sözdür.( Ben yokum , ben ben değilim , ben Hak'ta yok oldum ) demek istemiştir.Buna benzer sekr halinde söylenen sözleri tasavvuf ilminden bihaber olan cahiller yanlış anlarlar , anlayamazlar.Tasavvuf büyüklerini tamamı Ehli sünnettir.Ehli sünnete uymayan sekr halinde söylenmiş sözleri var ise bunlar mukallidler için sened değildir.Sened Ehli sünnete uyan , bildirilmiş bilgilerdir.İmam-ı Rabbani hazretleri de aynen bunu söylemektedir.

    Abdülgani Nablusi hazretleri buyuruyor ki: İlmi bâtından habersiz olanlar, tasavvuf kitaplarını okuyunca, âriflerin sözlerini küfür ve sapıklık sanıyorlar. Anlamadıkları marifet bilgilerine inanmıyorlar. İbni Arabi, Abdülkadir Geylani, Mevlana Celaleddin Rumi, Seyyid Ahmed Bedevi, imam-ı Şarani ve imam-ı Busayri gibi tasavvuf büyüklerine dil uzatıyorlar. Bâtın bilgilerine inanmayan Muhammed aleyhisselamın dininin sırlarına inanmamış olur. Böyle kimseye bid’at ehli ve sapık denir. (Hadika)

    Hazret-i Ebu Hüreyre, (Resulullahtan iki ilim aldım. Birisini size bildirdim. İkincisini bildirmedim, çünkü anlayamazsınız) dedi. Birincisi, İlm-i zahir, ikincisi İlm-i bâtın’dır. Bunu ancak, evliya ve sıddıklar bilir.

    Siz baştan beri anlamakta zorlandığınız şeyleri kendi anladığınız kadarı ile sınırlı zannetme hatasında bocalayıp duruyorsunuz.Üstelik Ayet ve Hadisleri kabul etmediğiniz halde , amacınız sadece aklınızca açık buldunuz ya Ehli sünnete saldırmak.Fakat bu duvarlar başına yıkılır telef olur gidersin ...

    http://www.supermeydan.net/forum/for...read42610.html

    Burada ayrıntılı bilgi var basiret sahipleri için , akıldan yoksun olanlara hitap etmez.

  5. #105
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Sen ne yaptin sayin bziya!
    Sn.Nefiseden daha berbat ettin.
    Ya elinize verilen kagidin ne yazdigini anlamiyor musunuz?
    Dostum hipnoza mi sokuyorlar sizi?
    Belleginizi mi siliyorlar?
    Ya sen ne yazdin farkinda misin?

    Bak senin eline verilenin ne dedigini sana anlatayim...(fe subhanallah!)

    Tasavvuf büyüklerinden sekr halinde olup ( aşk sarhoşluğunda olup ) Ehli sünnete uymayanların sözleri tevil ile uydurulur , mesela Hallacı Mansur Hazretlerinin " Enel Hak" sözünü bir çok cahil küfür sanır.Halbuki küfr değil sekr halinde söylenmiş bir sözdür.( Ben yokum , ben ben değilim , ben Hak'ta yok oldum ) demek istemiştir.Buna benzer sekr halinde söylenen sözleri tasavvuf ilminden bihaber olan cahiller yanlış anlarlar
    ......tasavvuf ilminden bihaber olan cahiller yanlış anlarlar....

    Bak simdi SANA GORE yanlis anlayan CAHIL KIM!
    İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
    Büyüklerimizin beğendiği, büyük bildiği Muhyiddin-i Arabinin, birçok sözlerinin ehl-i sünnete uymaması, şaşılacak şeydir. Hataları keşfinde, kalbde doğan bilgilerde olduğu için, ictihaddaki hatalar gibi bir şey söylenemez. Onu büyük bilir ve severim. Ehl-i sünnete uymayan yazılarını yanlış ve zararlı bilirim.
    .....ehl-i sünnete uymaması, SASILACAK şeydir.......
    .....YANLIS VE ZARARLI BILIRIM....
    NE OLACAK SENIN BU HALIN BZIYA!
    Allah askina birak bu kufur kapisini!

  6. #106
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Nerden
    Huzûru İlahî
    Mesaj
    1.427
    Blog Mesajları
    18
    Rep Gücü
    7864
    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam!

    Sen ne yaptin sayin bziya!
    Sn.Nefiseden daha berbat ettin.
    Ya elinize verilen kagidin ne yazdigini anlamiyor musunuz?
    Dostum hipnoza mi sokuyorlar sizi?
    Belleginizi mi siliyorlar?
    Ya sen ne yazdin farkinda misin?

    Bak senin eline verilenin ne dedigini sana anlatayim...(fe subhanallah!)


    ......tasavvuf ilminden bihaber olan cahiller yanlış anlarlar....

    Bak simdi SANA GORE yanlis anlayan CAHIL KIM!


    NE OLACAK SENIN BU HALIN BZIYA!
    Allah askina birak bu kufur kapisini!
    Küfür kapısından ayrılmayana bak yine kendi olmayan aklına göre hüküm veriyor , bizim verdiğimiz örnek Hallacı Mansur Hazretleri ile ilgili , diğer yandan anlayabilseydin zaten tasavvuf büyüklerinin sekr halinde söylediklerine uyulmaz bu sözleri mukallidler için sened değildir diyorum.İmamı Rabbani hazretleri de aynı şeyi söylüyor.Fakat kişiler farklı biz Mansur hazretlerinden bahsettik , İmam hazretleri Arabi hazretlerinden bahsetti. Fakat doğru ya senin hastaneye dahi kabul edilemiyecek bir idrak yoksunu olduğunu unutmuşum kusuruma bakma ...

  7. #107
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam

    Ne farkeder!
    Arabi hoca veya Hallaci mansur.
    Ayni felsefe degil mi?
    hala aklin durmus senin
    Veya okutmamislar seni.
    Cok cahil ve cocukca savlarla bitmisi dikmeye calisiyorsun.

    Kardesim Ben daha yorum yapmadim.
    SADECE SIZINKILERIN SOZLERINI YAZIYORUM.
    zaten sanada yazmiyorum.
    3. sahislara sapkinligin tanimini pratikte gosteriyorum

    Rabbani hoca bile ehl-i sunnete aykiri sozleri var diyor
    Yanlislari var,uyulmaz diyor.

    Enel hakk'in ikinci yolcusunun adi degisikmis.

    Rabbani hoca Arabi hocanin KISILIGINI DEGIL FELSEFESINI ELESTIRIYOR.
    YANI HALLACI MANSURUN FELSEFESINI.

    Madem sekr hali sozleri Rabbani hoca niye anlamiyor bu tasavvufun bir numarali hocasinin sozlerini. Oda mi CAHIL?
    YANLIS DIYOR.
    SASKINLIK VERICI DIYOR
    UYULMAZ DIYOR
    ....diyor oglu diyor.

    Ben burada Arabi Hocayi yazmiyorum
    Felsefesini yaziyorum.
    bana ne Arabi Hocadan
    O kendi hayatini yasadi imtahandan gecti.
    Berzahta mizani bekliyor.

    Bizler kendi imtahanimizi yasiyoruz.
    bes yazinin sonundada bir teblig ayeti var.
    Ortak noktalari atalarinin dinine uyanlar.
    Daha 8 adet daha var her yazinin altina bir tane.

    Sen devam et.Boyle cocuk gibi laflarida birak.

  8. #108
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    İpek böceği İpek kozasının içinde çile çekmeden Kelebek olamazki? Kozanın içindeki hali ise Seker halidir. Seker hali elbetteki İslama uygun düşmesede Başka bir tabii yolda yoktur.Cehennemi görmedende Cennete ulaşılamaz.Zakkum içmedende Şaraben Tahura içilmez. (Batıni olarak anlayın kan içtik gerçektede biz kızılcık şerbeti içtik diyebiliyormuyuz?)İşte bütün bunlar ise Hep birer seyri süluktur.Yani manevi açıdan terfiidir. Terfiinin şartı ise Haline RAZI olabilmektir.Tasavvufi bir yazı yazansa Seker halini izah etmeden Ayık hali anlatamaz.Aksi halde hiç birşey anlaşılamaz. O Zaman Yaşamda Çaresizlikle karşılaşmayan beşeri açıdan güçlü insana Siz tasavvufu sureti katiyede anlatamazsınız.Ona ne anlatacaksınız o zaman? Bol bol BİNBİR GECE MASALI Belki ilerde işe yarayabilirler:)))Selamlar.

  9. #109
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam

    sayin Yavuz bey dediklerinize hicbir sey soylemiyorum.NEDEN!
    Bakin ne diyorsunuz;
    İpek böceği İpek kozasının içinde çile çekmeden Kelebek olamazki? Kozanın içindeki hali ise Seker halidir. Seker hali elbetteki İslama uygun düşmesede Başka bir tabii yolda yoktur.
    Bende bunu soyluyorum. ISLAMA UYGUN DEGIL.
    Ama malum ekip hayir,ehl-i sunnet yolu deyip sacmaliyor.

    Tabiiki baska yol yok.
    Ya Kur'an'i tamamen red edilecek.
    Veya uydurmak icin sekr hali diyerek
    Kelimeler atilip yeni bilgiler soylenecek.
    baska da bir yolu yok.

    Adam elindeki kagitta ne yazdigini bile bilmiyor.
    Yazdigini bir onceki yazdigiyla alt alta koyunca,

    kendi iki yazisina itiraz ediyor.
    Demek bu bitkin insanlar var ki,
    Yobazlik bitmiyor.

    Ya tasavvufcu olacaksin.
    ya Kur'an'a teslim olacaksin.
    Arasi dinci yobazlik!

    Biraz sizden biraz bizden al sana orta din!
    Ne demekse?

  10. #110
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Sayın mopsy seker hali parçalanma halidir.Yani birdir Allah yoktur. Çok af buyrun ana avrad halidir.Bir gün Kerbelayı konuşuyordum.Başladım Hadikadan okuduklarımı anlatmaya. İşte efendim Hz Hüseyin Şemri Meluna dediki.Ey Melun bu gün günlerden Cumadır Müsade etde namaz kılayım ondan sonrada Gelip beni bir güzel kesersin. Çünkü bu Haktan gelmiştir. Haktan gelenede razıyız biz.Karşımda genç bir baba vardı .Ve Gözlerine baktım pırıl pırıl bir öfkeyle bana bakıyordu.NEEE! dedi dayanamadı.Öle sanıyorsun sen! Hz Huseyn o anda ana avrat Yezide ve Onun Komutanlarına küfrediyordu .Ve Kan ter içinde çaresizlik vede öfkeyle mücadele içersindeydi.İşte bu seker halidir.İslamada uygun değildir.Ancak Kerbela şehitlerine şahadetlerinden sonra sorarlar:NE İSTESİNİZ? Cevap verdiler:Biz tekrar Kerbelaya dönüp Huseyn yanında şehit olmak isteriz.İşte bu hal Kelebeklik halidir,İslam halidir.Vahdet halidir.Şaraben tahuranın güzel halidir.Ama buraya ulaşabilmekte kolay değildir..Başka bir ifade ile Çoban önce koyunlarını otlatmak için salar Koyunların herbiri ayrı yöne dağılırlar parçalanırlar ve gıdaları olan selilozu alırlar.Sonra Onları çoban çağırdığında herbir ayrı tarafa giden Koyunlar toplanırlar.Bakara Suresi 260 ayeti hatırlattımı acaba size? Selamlar.

Benzer Konular

  1. Muhyiddin-i Arabî'nin eserleri okunabilir mi?
    ashenarşi Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 18-01-2012, 11:37 PM
  2. iBN ARABi
    mopsy Tarafından Dini Hikayeler Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 05-11-2011, 07:43 PM
  3. Yorum: 39
    Son mesaj: 10-07-2009, 02:02 PM
  4. Muhiddin Arabi
    erkişi Tarafından Biyografi (Yaşam Öyküsü) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 30-09-2007, 06:16 AM
Yukarı Çık