4. Sayfa, Toplam 4 BirinciBirinci ... 234
Gösterilen sonuçlar: 31 ile 40 Toplam: 40
  1. #31
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    May 2009
    Mesaj
    216
    Rep Gücü
    888
    [QUOTE=Serdengeçti;206326]
    Alıntı cah´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kusur olmuş kardeş , inş dikkat ederiz olduğumuz sürece.

    Hem
    Benim rengimde ve sevdiğim üsluptasın. neden alay edeyimki ? Neyse
    iyi yorumlar.
    kusur nedir ki...

    endişe, kusurun mesafesinin h den taaaa ğ kadar olmasından doğan endişeydi...

    edebide ucuzlattın...

    kusursa düzelttin soruyu neden havada bırakıyorsun, hangi dergahın edebi bu?

  2. #32
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Alıntı kull´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    .


    Sn. mopsy.

    Beni, okumuş gibi yapmakla suçluyorsunuz.

    Sonra yine beni vahdet-i vücudu benimsemekle suçluyorsunuz.

    Rabia Hanım'ı, benim vahdet-i vücudu benimsememe sebep olmakla suçluyorsunuz.

    Allah şahit ki ben okumadığım halde okumuş gibi yapmadım. Vahdet-i vücudu da benimsemiyorum. Dolayısıyla Rabia Hanım'da benim vahdet-i vücudu benimsememe sebep olmuş olamaz. Bu su-i zanlarınızda maalesef yanıldınız...



    Evet, Üstad Bediüzzaman hazretleri, çeşitli eserlerinin çeşitli bölümlerinde Muhyiddin-i Arabi hazretlerini şiddetli eleştirmiştir. Ama buna rağmen Bediüzzaman hazretlerinin Muhyiddin Arabi hazretleri için yaptığı genel değerlendime, bu konunun açılış mesajının başlarında da geçtiği gibi özetle aşağıdaki gibidir:

    "Muhyiddin-i Arabî’nin kendisi hâdî ve makbuldür. Doğru yoldadır, imanı makbul bir insandır. Fakat her kitabında mühdî ve mürşid olamıyor. Her kitabında gerçeğe ulaştırıcı ve hakikatı gösterici değildir. İslâmî ve imanî hakikatlerde çok zaman ölçüsüz gittiğinden Ehl-i Sünnet ve Cemaatin kaidelerine muhalif hareket ediyor. Bazı sözleri de zahirî mânâsıyla dalâleti, küfrü ifade ediyor. Fakat kendisi dalâlet ve küfürden uzaktır, mü’mindir, muvahhiddir."

    Madem ki Muhyiddin-i Arabi hazretlerinin kendisi, sonuç mahiyetinde, herşeye rağmen hadi ve makbuldür ve doğru yoldadır ve imanı makbul bir insandır ve dalalet ve küfürden uzaktır ve mü'mindir ve muvahhiddir, öyleyse böyle bir Zat'ı ben severim ve seviyorum...

    Bu arada siz Muhyiddin-i Arabi hazretlerinin eserlerini başka büyük Zat'ların değerlendirmelerine bakmaksızın aracısız, bizzatihi yorulayabilecek mertebedeyseniz, buyrunuz, yorumlayınız, bizde dinleyelim...


    .
    Sayin Kul!
    Once suclama degil tesbih...
    Konunun en onemli yerlerine dikkat etmiyorsun anlaminda.
    Rabiaya ise bir onceki yazimda belirtigim bir husus vardi.
    Sen o olayi dogrulayinca,bak gordun mu anlaminda yazdim.

    [RENK]Madem ki Muhyiddin-i Arabi hazretlerinin kendisi, sonuç mahiyetinde, herşeye rağmen hadi ve makbuldür ve doğru yoldadır ve imanı makbul bir insandır ve dalalet ve küfürden uzaktır ve mü'mindir ve muvahhiddir, öyleyse böyle bir Zat'ı ben severim ve seviyorum...[/RENK]


    HADI yalniz Allah cc dur!
    Muvahhid midir?

    Burasi Sn. Rabia hanimin basligi. kendisine defalarca yazdim. Arkasinda durmayacagi konulara girme diye.
    Baslik Arabi hoca bir tek sozu yok.
    Cagri yapiyorum yazmasi icin.
    Ortada yok.
    Tabiiki bos meydanda sende bana cagri yapiyorsun.

    Arabi Hocaya girmek cok vaktimi alacak.Ama
    Bir baslik acip, Arabi hocanin sozleri ve ilgili Kur'an ayetlerini karsi karsiya getireyim.
    Ama konu konu kisa kisa.
    hem boylece Sn.Mekselina ninda meraki giderilmis olur.
    Diye dusunuyorum.

  3. #33
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam!

    Sayin Yavuz bey! Konu yorumunuzu okudum.
    Aklima takilan sozlerden bazilari;

    [RENK]...İnsanlar Fıtratlarındaki ruhaniyetlerine göre itikadları gerçekte benimserler.....[/RENK]

    Herkes farkli ruhaniyette ise; Ademe ufleneni nasil cesitlendirdiniz.(Felsefenin sinirlarina gore)

    [RENK]...Bir çok insan alevi doğar....[/RENK]

    Bir coguda ehl-i sunnet vel cemaat mi dogar?

    [RENK]...Düşünce Yapısı vahdeti vücuda terstir.....[/RENK]

    Dusuncesi fitrati degilmidir? Nasil ters?

    [RENK]...Sonuçta Hikmet yani İlahi felsefedir...[/RENK]

    Allah/Ilah'in cc felsefe yaptiginida nereden ogrendiniz?

    Bunlari yazarsaniz.Arabi hoca hayranlari da ISLAM'IN DISINDA Baska bir din ile karsi karsiya olduklarini anlarlar diye umuyorum.
    Adem sevgiydi ama cıvıktı. Cıvıklığı toprağındaki suydu.Su ise madde idi.Yani şimdi misalle anlatayım o zaman.Bir bayanı başta sevebilmeniz için güzelliği olması gerekir.Güzellik ise beşeridir.İşte O güzellik size kadından gelen sudur. O su sizin ona karşı olan birbirinden kopuk olan düşünce ve muhabbetini birleştirdi ve Sevgi putu ortaya çıktı.Ama puttu çünkü cansızdı vede cıvıktı.O sevgi putuna Üflenen Nefahtü ise Manevi bir ateşti Sayın Mopsy.Yani Beşeri yaşamın gerçek zorluklarıydı. Ve işte o zorluk ve çileler İçerdeki cıvıklığı ortadan kaldırdı. Ve Sevgi putu canlandı Aşk oldu ayağa kalktı.Üzüm suyu Tahammur etti sonuçta Şaraben tahura oldu ve içenleri mest etti.Size ilk insan nasıl doğdu onu anlatmıyor orada Mushaf Kuran; Size İçinizdeki İnsanlık zafiyeti nasıl doğdu onu anlatıyor.Aşk sadece Karşı cinse karşıda değildir. Yaşamın her noktasına akseder.Bir mesleğe dahi aşık olabilirsiniz. İlkönce Cekici gelir size yani sizi kandırır. Ama Ondan sonra o şeye karşı oluşturduğunuz heykel o şeyin zorluklarıyla karşı karşıya kalarak aşka dönüşür.Budur anlatılmak istenilen.
    Evvel aldandım
    Pek kolay sandım
    Bilmeden yandım
    Ateşi aşka
    Gelelim Hikmete. Hikmetin kendisi zaten İlahi Felsefenin ta kendisidir.Allah eğer insanlara Buyruk vermeye kalksaydı Bunu Fi tarihinde yaşayan Resullere Yazdırmazdı.Çünkü okuma yazma bilmeyende olduğu gibi yazılara her insanın ulaşabilmesi imkansızdır.O zaman bu ne biçim bir adil imtahandır?Ama öyle yapmadı Hayır. Resulünü İnsanda yarattı.Onsekizbin alem biziz biz.Ve yüzyirmidötbin peygamberde sadece bir tek peygamberde yeklenir. OdaMakamı Mustafadır.Yada Makamı Mahmudiyettir.İşte o Makamın hangi İnsanda mevcut olduğuna kanaat ediyorsanız Ona biat edersiniz.Ona karşı Teslimi Rıza olacaksak oluruz.Ona Secde ederiz.Yani Hizmetimizi yaparız.Himmetimizide Yüce Allahtan bekleriz.İşte bütün bunlar Yüce Allahın rızasını kazanmak için yapılan kutsal bir bidattır aynı zamanda.Onun Haliyle hallenmeye çalışırız.
    Şu dehrin halini bilmez cahiller
    Mananın ilmini anlar ehiller
    Hikmetin kitabın okur kamiller
    Kuranı Muhammed hecesi Alidir

    Fıtrat Yaradılıştır.Yaradılış ise Beşeri yönünüz olmayıp Öz benliğiniz yani nefsimizdir.Hikmet orada oluşur. Nefsin diğer adıda Ayaklardır.Yani Manevi ayaklardır onlar.İşte Dini ortaya çıkaranlarda onlardır.Onun İçindirki Şeyhül ekber Sizin dininiz benim ayaklarımın altındadır demiştir.O zaman bir koca ayaklı ile Minicik bebek ayaklının halleri gayet tabiki aynı olmayacaktır.İslamıSuni beşeriyetlerimizde değil Hakiki öznefislerimizde arayalım. Çünkü ne varsa orada vardır.Bunun dışındakiler Beşeridir,Riyadır,Sunnidir. Selamlar.
    Konu yavuz34 tarafından (09-07-2009 Saat 01:12 PM ) değiştirilmiştir.

  4. #34
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Sayin Yavuz bey.Gercek tasavufu bu kadar basit yalin ve dogru anlattiginiz icin tesekkur ederim.
    Ben sadece bir noktayi soracagim.
    Ama bu soruyu sormam icin bir on bilgiye ihtiyacim var.
    Bu on bilgi icinde benim bir aciklama yapmam lazim.

    Kur'an'da RUH=VAHIY/KUR'AN anlaminda kullanilir.
    Kelime tamlamasi Ruh'ul Emin olarakta CEBRAIL'I (as) IMGELER.
    Yani Turkcedeki Ruh kavrami Kur'anda ayni kelime ile anilmaz.
    Bu yuzden a-teist forumlarinda bazen komik sorularla karsilasiriz.

    Turkcedeki RUH=NEFIS -Kur'an'daki kullanimidir.-

    Simdi ihtiyacim olan on bilgi sudur:

    Fıtrat Yaradılıştır.Yaradılış ise Beşeri yönünüz olmayıp Öz benliğiniz yani nefsimizdir.Hikmet orada oluşur. Nefsin diğer adıda Ayaklardır.Yani Manevi ayaklardır onlar.İşte Dini ortaya çıkaranlarda onlardır.Onun İçindirki Şeyhül ekber Sizin dininiz benim ayaklarımın altındadır demiştir.O zaman bir koca ayaklı ile Minicik bebek ayaklının halleri gayet tabiki aynı olmayacaktır.İslamı Suni beşeriyetlerimizde değil Hakiki öznefislerimizde arayalım. Çünkü ne varsa orada vardır.Bunun dışındakiler Beşeridir,Riyadır,Sunnidir. Selamlar.
    Ben buradaki Fitrat=Nefs kavramini Kur'an'da ki gibi kullandiginizi zannediyorum.
    Dogru mu?
    Yani Fitrat=nefis=ruh=vahiy mi?

  5. #35
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam!

    Sayin Yavuz bey.Gercek tasavufu bu kadar basit yalin ve dogru anlattiginiz icin tesekkur ederim.
    Ben sadece bir noktayi soracagim.
    Ama bu soruyu sormam icin bir on bilgiye ihtiyacim var.
    Bu on bilgi icinde benim bir aciklama yapmam lazim.

    Kur'an'da RUH=VAHIY/KUR'AN anlaminda kullanilir.
    Kelime tamlamasi Ruh'ul Emin olarakta CEBRAIL'I (as) IMGELER.
    Yani Turkcedeki Ruh kavrami Kur'anda ayni kelime ile anilmaz.
    Bu yuzden a-teist forumlarinda bazen komik sorularla karsilasiriz.

    Turkcedeki RUH=NEFIS -Kur'an'daki kullanimidir.-

    Simdi ihtiyacim olan on bilgi sudur:



    Ben buradaki Fitrat=Nefs kavramini Kur'an'da ki gibi kullandiginizi zannediyorum.
    Dogru mu?
    Yani Fitrat=nefis=ruh=vahiy mi?
    Dosdoğrudur:
    Fıtrat=Nefis=Ruh(Yalnız nefsi safiye halidir yani Allahın Razı olduğu nefs)=Aşk =Sınırsız yani karşılıksız Sevgi=Muhammediyet=Vahiy.Vahiydir çünkü Muhammediyet makamı olmayan kişide vahiyde olmaz. İstediğiniz kadar Bilgi bilin.
    Muhammediyete ulaşan Cebrail ise=Ali(Ben bir ilmin şehriysem Ali onun kapısıdır)= Aklı kül; Aklı kül aynı zamanda Şeytaniyet makamıdır.Ama burada Muhammediyetle birleşerek Kişinin Allahı tefekkür etmesini sağlayarak yalnız vede yalnız Allaha secde ediyor. Ama Şu Sınavda Matematik problemini çözmeme yardım et derseniz Şeytanlaşır sizi çok zor durumda bırakır,Yada her hangi bir beşeri işinizde sizi vesveseye düşürerek nötürler=Hz Sara Makamıdır aynı zamanda=Yılan(Çatal dil yetmişiki milleti temsil ederki zülfikarda çift başlıdır. Halbuki çift başlı kılıç normal savaşta kullanılmaz. Üstelik çift başlı kılıç Mezmurlardada geçer)Tasavvufda Nefsin Dişi kutbudur.Üstadım Ali için şöyle derdi:evlat ben tek başına Aliden korkarım. Çünkü sağı solu belli olmaz Kimin kellesinide alacağı belli olmaz. Ama Bana MuhammedAli derseniz korkmam çünkü o bir beyefendidir.Selamlar.

  6. #36
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Verdiginiz bilgiye tesekkur ederim Yavuz bey!
    Soracagim soruyuda zaten cevaplamissiniz.
    Inancinizi ACIK YUREKLILIKLE
    Ve dogru yonde farkliliklariyla
    Ortaya getirdiginiz icin tesekkurler.

    Tasavvuf denilen FELSEFE budur.
    Kabala-brahmanizm sentezinde bazi
    Imgeler degisiklikler olsada ozu budur.

    Bildigimiz Islamin kavramlarini kullanir.
    Kissalarini kullanir.
    Ama baglamlarindan kopararak!

    Ilahi oldugunu iddaa etmezler.
    Sufi felsefesi/sozleri/ahk***** dayanir.
    100% beseri/insanidir.

    yavuz beyin haftalardir anlattigi
    Gercek Tasavvufu bile inanclarina
    Uydurma adina dejenere edip,
    Islami motiflere burundurup
    Sonrada muslumanlara iftira ederek
    Sinerji yaratmaya calistilar.

    Bu yuzden ehl-i sunnet vb.
    Sozleri kullanan tekkecilerin
    ahkamlari
    Ehl-i Kuran olan MUSLUMANLAR
    Tarafindan ciddiye alinmaz/alinmamaldir.

  7. #37
    Süper Aktif Üye RABİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2008
    Mesaj
    4.585
    Blog Mesajları
    4
    Rep Gücü
    52573
    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sayin Kul!
    Once suclama degil tesbih...
    Konunun en onemli yerlerine dikkat etmiyorsun anlaminda.
    Rabiaya ise bir onceki yazimda belirtigim bir husus vardi.
    Sen o olayi dogrulayinca,bak gordun mu anlaminda yazdim.

    [RENK]Madem ki Muhyiddin-i Arabi hazretlerinin kendisi, sonuç mahiyetinde, herşeye rağmen hadi ve makbuldür ve doğru yoldadır ve imanı makbul bir insandır ve dalalet ve küfürden uzaktır ve mü'mindir ve muvahhiddir, öyleyse böyle bir Zat'ı ben severim ve seviyorum...[/RENK]


    HADI yalniz Allah cc dur!
    Muvahhid midir?

    Burasi Sn. Rabia hanimin basligi. kendisine defalarca yazdim. Arkasinda durmayacagi konulara girme diye.
    Baslik Arabi hoca bir tek sozu yok.
    Cagri yapiyorum yazmasi icin.
    Ortada yok.
    Tabiiki bos meydanda sende bana cagri yapiyorsun.

    Arabi Hocaya girmek cok vaktimi alacak.Ama
    Bir baslik acip, Arabi hocanin sozleri ve ilgili Kur'an ayetlerini karsi karsiya getireyim.
    Ama konu konu kisa kisa.
    hem boylece Sn.Mekselina ninda meraki giderilmis olur.
    Diye dusunuyorum.
    Selamun aleykum,

    Sn.mopsy,
    ben buralardayım...konunun arkasında değil önündeyim,saklanmıyorum:)
    Ve söylemiştim,sizin açmış olduğunuz konudan,daha faydalı görüyorum bu konuyu...Çünkü ben Arabinin bizzatihi kendisini tartışmaya açmadım,açmam.Böyle bir kibrin ve saygısızlığın taşıyıcılığını yapmam.Usulünce bir bakış açısıdır,vahdet-ül vucuda açmış olduğum bu konu...ötesi yok.
    Saygılar.
    Tırtılın Dünya'nın sonu dediğine;
    Usta, kelebek der.

  8. #38
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    Jul 2009
    Nerden
    İzmir
    Yaş
    37
    Mesaj
    248
    Rep Gücü
    9146
    Alıntı Serdengeçti´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kardeşim sana da ali bey dedilermi ? çünkü risaleden alıntı yapıyorsun. Ben ısrarlara dayanamayıp ali bey olacam yakında, sen olma sakın :)
    Yok abi, bana henüz Ali Bey demediler. :) Ama demek isterlerse, tavsiyenize uyup Ali Bey olmayacağım. :)

  9. #39
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Alıntı RABİA´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selamun aleykum,

    Sn.mopsy,
    ben buralardayım...konunun arkasında değil önündeyim,saklanmıyorum:)
    Ve söylemiştim,sizin açmış olduğunuz konudan,daha faydalı görüyorum bu konuyu...Çünkü ben Arabinin bizzatihi kendisini tartışmaya açmadım,açmam.Böyle bir kibrin ve saygısızlığın taşıyıcılığını yapmam.Usulünce bir bakış açısıdır,vahdet-ül vucuda açmış olduğum bu konu...ötesi yok.
    Saygılar.
    Oyleyse vahdet-i vucudu yaz.
    Arabi hocanin agzindan cikanlari yaz.
    Ucuncu kisileri birak kaynagini yaz.
    Cagrilarda sinip,

    Yanlislar ortaya dokulunce burdayim deme.
    Sen yaz Kur'an'i degistirdigi SOZLERINI.
    Sen yaz Lailahe illallahin nasil degistirildigini
    Sen yaz birkac kelime UYDURURUZ dediklerini.

    Ama kaynagindan!
    Ama zamaninda

    Tebuk seferinden donen Resule
    Bizde gelecektik gecikmisiz diyenler
    Gibi yapma!

    Sen benim nededigimi anliyorsun.
    Ben niye senin yazamadigini biliyorum.

    Muellifin bir uyarisi vardi bana
    Risaleyi nurda kafirin Allah cc dusmanligi konusunu
    Tartismaya acmak istedigim zaman

    Ben uyarisini hakli buldum, Sustum.
    Bir dahada acmadim.

    Ama isin ucu bize dokunur
    Diyerek kimildaniyorsaniz....

    Ben acmadim acmam.
    Acilirsa baskasinin degil
    Bizzat Risale-i Nur yazarak karsilik veririm.

    Arabi hocayi ben acmadim Sen actin.
    Altina Risale-i Nur yazdin.

    Kaynagina gidemedin,sicramadan korktun.
    Veya bilgin ekskti.

    her halikarda burasi forum!
    Herkese acik yer.
    Yani yazina herkes yazacak.
    Korkunun ecele faydasi yok biliyorsun!

    Baslikta kim varsa altinda O olmali.
    Tac cizgisinin disinda kosularak
    Futbol oynanmaz....

  10. #40
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam!

    Verdiginiz bilgiye tesekkur ederim Yavuz bey!
    Soracagim soruyuda zaten cevaplamissiniz.
    Inancinizi ACIK YUREKLILIKLE
    Ve dogru yonde farkliliklariyla
    Ortaya getirdiginiz icin tesekkurler.

    Tasavvuf denilen FELSEFE budur.
    Kabala-brahmanizm sentezinde bazi
    Imgeler degisiklikler olsada ozu budur.

    Bildigimiz Islamin kavramlarini kullanir.
    Kissalarini kullanir.
    Ama baglamlarindan kopararak!

    Ilahi oldugunu iddaa etmezler.
    Sufi felsefesi/sozleri/ahk***** dayanir.
    100% beseri/insanidir.

    yavuz beyin haftalardir anlattigi
    Gercek Tasavvufu bile inanclarina
    Uydurma adina dejenere edip,
    Islami motiflere burundurup
    Sonrada muslumanlara iftira ederek
    Sinerji yaratmaya calistilar.

    Bu yuzden ehl-i sunnet vb.
    Sozleri kullanan tekkecilerin
    ahkamlari
    Ehl-i Kuran olan MUSLUMANLAR
    Tarafindan ciddiye alinmaz/alinmamaldir.
    Şimdi Sayın mopsy Bin kere Şeyhül Ekberin kitabını okusanız tabuları atmadıkça ondan bir şey anlayamazsınız.Vahdeti vücutçu bir ekolde bulunmadığınız müddetçe.Fakire Üstadım şunu demişti:Evladım o firavunu çok sev çünkü o bir delikanlının firavunudur.Bazande şunu derdi O Alelade bir firavun değildir =O Musa a.s mın firavunudur.Yani evvelemirde şunu anlayabilmeniz lazım O Antik Mısırda yaşayan bir firavun değildir.Suyla gelende Muhabbetullahtır.Yani dünya nimetiyle sizin aklı gönlünüze gelendir.Vaftizde ,Abdestte bile daima su vardır.Yoksa onları şayet Antik Mısırda arayacak olursanız Hataya düşersiniz.Firavun Beyindeki Beşeri düşünce Beşeri yaşamdır.Musanın Bir Mısırlıyı öldürmesiyle birlikte Firavunda ölür. Ondan sonra Gelen Firavun ise Musanın çok yakın arkadaşı olan Umut firavunudur.Anlatılan olaylar kişinin irşadından başka bir şey değildirler.İslamda bunun dışında bir şey anlatmaz.Ama ben fakirde açıkça söyleyim Gerek Sırf Mushaf Kurana bağlıyız düşünce ve inancında olanlar,Gerekse Sadece Ehli Sünnet mezhebi diyenlerin kabul edemeyecekleri şeyde budur.O zaman Firavun tarihte yaşamadı,Firavun yaşamadıysa Musada yaşamadı,Musa yaşamadı ise Yeşuda(Yuşa) yaşamadı,Davut, Süleyman ,İsa Ve Geliriz oradanda Hz Muhammedde Fi tarihinde yaşamadı! e o zaman bu Kuran nedir? Onuda Muhammediyet makamında bir sofi yazdı dediğimde.Yani bütün bunların hepsi evet TEKKE MAHSULÜDÜR.Allahın sıfatı her şeydedir.Yüce Allah sizinle Gücünü yaşar. Yani Makina mühendisi olur Cansızları haraket ettirir,Doktor olur hastalara şifa verir Tıb yapar ama Aynı Yüce Allah yalnızlığını ve yalnızlıktan doğan güçsüzlüğünüde Sofilerde tanır.Ve O güçsüzlükteki ateştende İlahi felsefesini yani kendi felsefesini yapar.Bunu güçlülere öğretmek ihtiyacıda yoktur.Çünkü o bir sonsuz bütündür.Ama bu bütünde herşey mevcuttur.Yani kendi gerçeğinin bir yüzünüde bu şekilde idrak eder. Bu yüzden idrak sofide değildir idrak Ondadır.Sofiyide kullanır!Ben ölür giderim yerime gelecek yeni bir Abdal yada Ahmağı mevcuttur daima.Bu şekildede sonsuza kadar vardır.Fani olansa bizlerin beşeriyetleridir. Müslümanlıksa TESLİMİYETTİR. Teslim olunacak en büyük gerçekse budur.Ama Kimin için? BİZLER için.Güçlülerin ise böyle bir sorumluluklar yoktur.Çünkü Buda Onun sevmediği ACI olan yönüdür. Ama Acı olansa aynı zamanda HAKİKATİDİRDE.Hoca da denir bizlere ama asıl bunun adı Hoca değil HACE dir yani Hacet gören yani af buyrun Lazımlıktır esasımız.Dipsiz bir kuyu ama bu kuyunun ağzına bir güzel........ yapılır.Kuyuda dolar ve taşar.(hani Ali Dipsiz bir kuyuya Tasavvufu anlatmıştı ya)
    Coşma deli gönül coşma
    Coşupta kazandan taşma
    Üçyüzaltmışbin serçeşme(Üç yüzlü altı rakamı neyse odur.Altta iki yuvarlak ve üsttede bir cizgi sere bindi!)
    Her çeşmeden akan deli benem
    Mushaf Kuranda bu gerçeğimizi bir ayette bilir ve söyler:Birbirinize kötü ve çirkin lakaplar takmayın .Nefsi Levvame halimizde söyleriz bunları.O Nefsin hesaplaşmasıdır çünkü.Onun içinde Hoca dedik ya.:)))

    Sayın mopsy Bu dertli gönülün dili, dini ,ırkı ,cinsiyeti,Milliyeti olmaz.Hintliside söyler,Antik yunanlısıda söyler,Türküde, Kürdüde söyler. Ve Söylenilen sözler KUŞDİLİDİR.Ama oda birdir.Eski Fıransada Giyotine gidecek mahkuma yeni ayakkabı verirler.Bakın ayaklar nefstir ayakkabı ise İTİDALdir.O Zaman mana hep ama hep aynıdır.Selamlar.

4. Sayfa, Toplam 4 BirinciBirinci ... 234

Benzer Konular

  1. Muhyiddin-i Arabî'nin eserleri okunabilir mi?
    ashenarşi Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 18-01-2012, 11:37 PM
  2. iBN ARABi
    mopsy Tarafından Dini Hikayeler Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 05-11-2011, 07:43 PM
  3. Fususel Hikem (ibn-i Arabi)
    mopsy Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 426
    Son mesaj: 03-04-2010, 10:04 PM
  4. Yatmak Bilmeyen Çocuklar
    Affrodit Tarafından Anne Baba ve Çocuklar Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 24-04-2008, 10:21 AM
  5. Muhiddin Arabi
    erkişi Tarafından Biyografi (Yaşam Öyküsü) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 30-09-2007, 06:16 AM
Yukarı Çık