1. Sayfa, Toplam 2 12 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 Toplam: 20

Dünyada evliya vardır

Din ve İnanç Kategorisi Dini Sohbet Forumunda Dünyada evliya vardır Konusununun içerigi kısaca ->> Sual: Seadet-i Ebediyye’de, hicrî 14. asrın yarısından sonra, dünyanın hiçbir yerinde Veli görülemediği bildirilip, (Hiçbir İslam ülkesinde tasavvuf âlimi yok ...

  1. #1
    - Çevrimdışı
    2.imza yarışma birincisi nefisetülilm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2009
    Nerden
    İstanbul'da, İstanbulluyum...
    Yaş
    42
    Mesaj
    705
    Blog Mesajları
    19
    Rep Gücü
    7085

    Heart Dünyada evliya vardır

    Sual: Seadet-i Ebediyye’de, hicrî 14. asrın yarısından sonra, dünyanın hiçbir yerinde Veli görülemediği bildirilip, (Hiçbir İslam ülkesinde tasavvuf âlimi yok gibidir) yazıyor. Yani, şu anda dünyada Evliya yok mu deniyor?

    CEVAP


    Hayır, yoktur denmiyor, yok gibidir deniyor.
    Abdülgani Nablüsi hazretleri buyuruyor ki:
    Evliyayı inkâr etmek, dinin herhangi bir hükmünü inkâr etmek gibi küfürdür.
    Allahü teâlâ, Enbiyasını ve Evliyasını başkalarından üstün tutmuş, başkalarına vermediği, keramet ve mucize gibi harikaları, bu zatlara ihsan etmiştir. (Hadika)

    Dünyada elbette evliya bulunur.
    Din kitaplarında birler, üçler, yediler, kırklar, beş yüzler gibi adlandırılan Evliya vardır. Ebdal denilen evliya her zaman bulunur.


    Üç hadis-i şerif meali şöyledir:


    (40 kişi olan ebdallerin bereketiyle düşmana galip gelir, beladan kurtulursunuz.) [İ. Asakir]

    (Her asırda iyiler vardır. Bunlar 500 kişi olup kırkı ebdaldir.) [Ebu Nuaym]

    (Yeryüzünde her zaman [ebdallerden] kırk kişi bulunur. Her biri İbrahim aleyhisselam gibi bereketlidir. Bunların bereketiyle yağmur yağar.) [Taberani]

    Bu evliya zatları herkesin tanıması elbette zordur. Zaten ben evliyayım diyen veli değildir. Evliya, kendini gizler. Bunun için evliyayı tanımak zordur. Bugün açıkça ben evliyayım diyen sahtekârlar çoktur. Hatta bazı kimseler, (Bizim hocamız hatem-ül evliyadır, son velidir. Artık başka veli gelmez) diyorlar. Bunlarınki de yanlıştır.

    Seyyid Abdülhakim Arvasi hazretleri buyurdu ki:

    (Bu zamanda, beş vakit namazını kılan, haramlardan sakınan umumi evliya sınıfına dâhil olur. Bir de hususi evliyalık vardır. Bu, tasavvuf yolunda ilerleyenlere Rabbimizin ihsan ettiği derecelerdir. İşte, bu zamanda böyle evliya yok gibidir.)

    Hakiki mürşid olan evliya, kıyamete kadar mevcuttur. İlim ve ihlâs sahibi olan taliplere, kendisini tanıtır. Düşmanlardan, ahmaklardan saklanır. Kötü kimseler, kıymetli şeylerin sahtelerini, taklitlerini piyasaya sürerek, insanları aldatır. Böylece, kötü yoldan, menfaat sağlarlar. Bu kimseler, yalanlarla, istidrac göstererek, keramet diye, cahilleri aldatırlar. Müslümanlar için en büyük felaket, bunların tuzaklarına düşmektir. Kendilerinin, dinden, imandan, Ehl-i sünnet âlimlerinin kitaplarından haberleri yoktur. Sözleri ile küfür yayarlar. Hareketleriyle haram işlerler. Cahilleri avlamakla geçinirler. (H. S. Vesikaları)

    Eshab-ı kiram ve Tâbiini izam zamanlarında, Evliya çoktu. Herkes bunları ziyaret ederek bereketlenir, dualarını alırlardı. Ahir zaman yaklaştıkça, küfür alametleri, bid’atler çoğaldı. Ulema ve evliya azaldı. Son zamanlarda, hiç görünmez oldu. (F. Bilgiler)

    (Görünmez oldular) demek, yok demek değil, herkes göremez, az kişi bilir demektir. Maalesef, (Görülemiyor, yok gibidir) ifadelerini göstererek, (Bakın, tasavvuf ve evliya düşmanlığı yapılıyor.) diyenler çıkıyor. Bu yanlış ve iftiradır.

    S. Ebediyye, tamamen tasavvuf büyüklerinin, Ehl-i sünnet âlimlerinin ve Evliyaların kitaplarından tercüme olup, onların sözleridir. Hepsi, o mübarek insanların kitaplarından nakildir. Tasavvufa ve Evliyaya düşmanlık iddiası, çok çirkindir.

    Bir şeyin sahtesinden kaçın demek, iyisinden de kaçın demek değildir. (Hakiki tereyağı alın, hileli, karışık olanını almayın) demek, tereyağına hakaret olur mu? Bilakis tereyağının önemi bildirilmiş olur. Her şeyin, sahtesi de, hakikisi de vardır.

    kaynak: dinimizislam

  2. #2
    - Çevrimdışı
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Kurana kani ve inanmışsak şayet Veliyi inkar edemeyiz çünkü:
    Yunus 62:Gözünüzü açın!Allahın Velileri için hiç bir korku yoktur.Tasayada düşmezler onlar.
    63:Onlar inanmış ,Takvayada sarılmışlardır.
    64:Dünya hayatındada ahirettede müjde vardır onlara.Allahın kelimeleri değişmez.İşte budur o büyük kurtuluş.
    Buraya kadarki ayetlerde Velilerin var olduğu ,Onların Allah yolunda oldukları belirtiliyor.
    ANCAK
    Yunus 65:Onların sözü seni üzmesin.Tüm onur ve kudret Allahındır.O her şeyi işitir bilir.
    Yunus 66:Gözünüzü açın!Göklerde kim var yerde kim varsa Allahındır.Allahı bırakıpta başka şeylere yalvaranlar,ortak koştuklarına uymuyorlar/Allahın yanında ortaklara yalvaranlar neyin ardısıra gidiyorlar?Onlar sadece sanıya uyuyorlar ve onlar sadece saçmalıyorlar.
    Rad suresi 16:Deki:"Göklerin ve yerin Rabbi kim?"Deki Allah"Deki:Onun yanında başka dostlarmı/destekçilermi edindiniz?Bunlar kendilerine bile yarar sağlamayıp zarar verme gücünde değildirler."Deki:"Körle gören yahut karanlıklarla ışık bir olurmu?Yoksa Allaha tıpkı Onun yarattığı gibi yaratan ortaklar buldularda yaratış/yaratılanlar kendileri için benzeşir halemi geldi?"Deki:"Allahtır herşeyi yaratan,O'dur Vahid ve Kahhar olan"
    İsra 97:Allah kime hidayet verirse doğru yolu bulan odur.Kimide şaşırtırsa,böyleleri için O'nun dışında dostlar bulamazsın.Kıyamet günü böylelerini kör,dilsiz ve sağır bir halde yüzleri üstüne sürerek haşrederiz.Varacakları yer cehennemdirki,alevi dindikçe kızgın ateşini körükleyiveririz.
    İsra 98:Cezaları işte budur.Çünkü ayetlerimizi inkar ettiler. ve şöyle dediler."Biz kemik yığını olduktan,un ufak hale geldikten sonramı,sahi bundan sonramı,yeni bir yaratılışla diriltileceğiz?"
    Zümer 3:Gözünüzü açıp kendinize gelin!Arı duru din yalnız yalnız ve yalnız Allahındır.Ondan başka Veliler edinerek"biz onlara yalnız bizi Allaha yaklaştırmaları için kulluk ediyoruz" diyenlere gelince,hiç kuşkusuz Allah onlar arasında,tartışıp durdukları konuyla ilgili hükmü verecektir.Şu bir gerçekki Allah yalancı ve nankör kişiyi iyiye ve güzele kılavuzlamaz.
    Şuara 6:Onun dışında veliler edinenlere gelince,onlar üzerinde gözcüde Allahtır.Sen değilsin onlara vekil.
    Ankebut 41:Allahtan başkalarını veliler edenlerin durumu,bir ev edinen dişi örümceğin durumuna benzer.Ve evlerin en güvensizi/en zayıfı elbetteki dişi örümceğin evidir.Keşke bilselerdi!
    Bütün bu ayetler görünüşte Yunus 62 ayetle sanki çelişiyor.Ama bu velileri şayet nefsimizde arayacak olursak Bizi bize anlatırlar.Kendimize güvenmeyi bırakıpta Şayet Allaha yakın tarafımıza meyledecek olursak(İşte o yakın tarafımız Allahın velileridir) Ölmeden önce ölürüz. Ve gideceğimiz yer İLLAKİ CEHENNEMDİR. Çünkü Bakara suresi Her nefsin mutlaka Cehenneme gireceğini buyurur.Ancak Cehennem sadece bir ceza değildirki?Cehennem İlimin başlangıcıdır.Cehenneme varılmadan Cennete varılmazki?VE Bakın Onları VELİLER EDİNENLERİN ÜZERİNDE GÖZCÜNÜN YALNIZ ALLAH !olduğunu belirtiyor? İstemezmisiniz şimdi?Ha şayet İsteriz derseniz O ZAMAN BEDELİ VARDIR,BUYRUN BİR GÜZEL CEHENNEME!Gireceksinki Cenneti bulabilesin. Her şey zıddıyla kaimdir.Kaimiyet aynı zamanda sürekliliktir.Cehennem ve Cennet birlikte olursa süreklidir. Senin bir tarafın Cehennemin ateşinde yansınki Cennette ferahlayasın.
    Ruhu revanı şadı handan olsun Mutasavvıfım şöyle derdi:ZAHİRİME (DIŞIMA) BAKMA KANARSIN GÖNÜL. AMMA BATINIMA(DERUNUMADA) GİRME YANARSIN GÖNÜL.O zaman varmısınız bu yolun batınına girip Kahrın lütfun çekmeye?Nefsinde Dişi ankebut(Örümcek) olacaksın Sana zevk veren erkeğini işi bitince yok edeksin.Yani Limanda fazla kalmayacaksın derhal Vücut gemini okyanusa salki yukarıdan bombayı yiyip avlanma!
    Batıni anlamda Evliya Allaha yakın olan tarafımızsa Zahiri anlamda evliyada İşte tam tersine Nefsinin büyük bir bölümünü Cehennem ateşinde yakmaya razı etmiş olan mubarek insanlardır.Mubarek Ayaklarına ve ellerine ben fakir niyaz ederim.Kapılarında köpekleri olurum. Şahid olun! Şahid olun! Şahid olun! Baki selamlar.

  3. #3
    - Çevrimdışı
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Nerden
    Huzûru İlahî
    Mesaj
    1.427
    Blog Mesajları
    18
    Rep Gücü
    7864
    O'nların yüksekliklerinden bihaber olanlar , gökkubbenin altında gizli olanlardan ebedi mahrum kalırlar.O'nlar öyle insanlardır ki , hürmetlerine yağmur yağar , Hakkın nimetleri tüm mahlukata ihsan edilir.

    Ne mutlu ol kişi ki böyle bir mübareği tanımış sevmiş ve talebesi olmak ile şereflenmiştir.

    Bize bu nimetini ihsan eden Hak Sübhanehu'ya ne kadar şükretsek azdır.

    Başımızı secdeden kaldırmasak yeridir.

    Elhamdülillahialaküllihal.

  4. #4
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam

    Sayin Yavuz bey,yeniden yazilariniza donmenize sevindim.Insaallah sorunlarinizi halletmissinizdir. Sizin yazilarinizda isik var derken yanilmamisim.
    Yine tam dogru noktadan girmis dogru mecraya donmus,KAPIYI ACMISSINIZ.
    Tabii yine iceri girmek yerine su celiskiyi yazip vahdet-i vucuda donmussunuz.

    [RENK]Bütün bu ayetler görünüşte Yunus 62 ayetle sanki çelişiyor.[/RENK]

    Yani bu celiski olmasa iceri gireceksiniz. Ben diyorum ki Kur’an’a/Allah cc guvenin Ne diyor? Kur’an’da celiski YOK!
    2.2. 2. İşte sana o Kitap! Kuşku/ çelişme/ tutarsızlık yok onda. Bir kılavuzdur o, sakınanlar için.

    [RENK]Sizin su (Ama bu velileri şayet nefsimizde arayacak olursak Bizi bize anlatırlar.) onerinizi yapmiyalim. Peki neyi neden yapalim.....
    [/RENK]
    Allah cc na teslim olan ,O’nun sozlerinede teslim olur. Ayete/ benzeri ayetlere teslimiyetle su kabulu yapalim.Allah cc kullarini kandirmaz.Demekki Kur’an’da celiski yok. O zaman bizim celiski gordugumuz yerin mutlaka Kur’an’da aciklamasi vardir. Bu teslimiyetle cevabi Kur’an da ariyalim...

    1- MUMINLER!
    23. 1. Hiç kuşku yok, kurtulmuştur müminler.
    23.2. Namazlarında/dualarında huşû sahipleridir onlar.
    23.3. Boş ve lüzumsuz sözden yüz çevirmişlerdir onlar.
    23.4. Zekâtı vermek için faaliyettedir onlar.
    23.5. Cinsiyet organlarını/ırzlarını koruyanlardır onlar.
    23.10. İşte bunlardır mirasçı olanlar;
    23.11. Ki, Firdevs cennetine mirasçı olurlar, onda sürekli kalırlar.

    Iman eden, ibadet eden, gunahtan sakinanlar yani MUMINLER Firdevs cennetine gidecekler.
    Iste bu muminler VELI(dost/yakın arkadaş) kapsaminda anilirlar.

    Allah cc müminlerin velisidir ve müminler de birbirlerinin velisidir.
    5.55.Sizin gönül dostunuz Allah'tır, O'nun resulüdür, bir de rükû eder bir halde namazı/duayı yerine getirip, zekâtı vererek iman edenlerdir.
    5.56. Allah'ı, O'nun resulünü ve iman edenleri dost edinen/Allah'tan, O'nun resulünden ve iman edenlerden yüz çeviren bilsin ki, galip gelecek olanlar Allah'ın taraftarlarıdır.

    Iste bu Allah cc taraftarlari olan muminlere/velilere ahiret sorgusunda korku yoktur.(Firdevs cennetine mirasçı)
    Yunus 62:Gözünüzü açın!Allahın Velileri için hiç bir korku yoktur.Tasayada düşmezler onlar.
    63:Onlar inanmış ,Takvayada sarılmışlardır.
    64:Dünya hayatındada ahirettede müjde vardır onlara.Allahın kelimeleri değişmez.İşte budur o büyük kurtuluş.

    2-Ama muminleri VEKIL OLACAK VELILER olarak kabul edenlere uyari vardir.
    7.3. Rabbinizden size indirilene uyun; O'nun berisinden birtakım velilerin ardına düşmeyin. Siz ne kadar da az öğüt alıyorsunuz!
    73.9. Doğunun ve batının Rabbidir O. Tanrı yoktur O'ndan başka. O'nu vekil et!

    Burdaki ayrima dikkat edin.
    Veli kendini kurtaran mumin
    Vekil mumini kurtaran

    ISTE BU NOKTADA ALLAH CC BENDEN BASKA VEKIL YOK DIYOR.
    Bir celiski yok!
    Allah cc beseri kurtaracak beser inancini
    Yani gizli sirki
    Kur’an’la yikiyor.

    Bu vekiller ahirette onlardan kacarlar.
    16.86. Şirke sapanlar, ortak tuttuklarını gördüklerinde şöyle derler: "Rabbimiz, işte bunlar seni bırakıp da yalvarıp yakardığımız ortaklarımız." Bunun üzerine ortakları onlara şöyle söz dokundururlar: "Siz, yalancılarsınız, yalancılar!"
    16.87. O gün hepsi Allah huzurunda teslim bayrağı çekmiş, iftira aracı olarak kullandıklarının tümü onları ortada bırakıp kaybolmuştur.

    [Aslinda bu ayetlerin arapcasini yazsam daha belirgin ama 3. sahislarin faydalanmasi acisindan.... gunumuz turkcesi en iyi ceviriden geciyorum.]

    Allah cc na emanet olun!

  5. #5
    - Çevrimdışı
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Nerden
    Huzûru İlahî
    Mesaj
    1.427
    Blog Mesajları
    18
    Rep Gücü
    7864
    Hala ehliyeti olmadan araba kullananlar , doktor olmadan ameliyat yapmaya kalkanlar , hakim olmadan hüküm koyanlar görüyorum.

    Ve bu zavallı güruha , bu zır cahil güruha defalarca bak kardeşim senin en iyi yapacağın iş ayakkabı boyacılığıdır dediğim halde , diyor ki benim cehaletim alimliktir.

    Müctehid olmak için Arabi ilimleri ve Kur’an-ı kerimi ezbere bilmek, her âyet-i kerimenin manay-ı müradisini, manay-ı zımni ve iltizamisini bilmek ve âyet-i kerimelerin geldikleri zamanları ve gelme sebeplerini ve ne hakkında geldiklerini, külli ve cüzi olduklarını, nasih veya mensuh olduklarını, mukayyed veya mutlak olduklarını ve kıraet-i seba ve aşereden ve kıraet-i şazzeden nasıl çıkarıldıklarını bilmek, hadis kitaplarındaki, yüz binlerce hadisi ezberden bilmek ve her hadisin ne zaman ve ne için irad buyurulduğunu ve manasının ne kadar genişlediğini ve hangi hadisin diğerinden önce veya sonra olduğunu ve bağlı bulunduğu olayları ve hangi vaka üzerine buyurulduğunu ve kimler tarafından nakil ve rivayet olunduğunu ve nakledenlerin ne halde ve ne ahlakta olduklarını bilmek, fıkıh ilminin üsul ve kaidelerini tanımak, 12 ilmi ve Kur’an-ı kerimin ve hadis-i şeriflerin işaretlerini, rumuzlarını ve açık ve kapalı manalarını kavramak ve bu manalar kalbinde yer etmiş olmak, kuvvetli iman sahibi olmak ve itminan ile dolu, nurlu ve saf bir kalbe ve vicdana malik olmak gerekir.

    Yüksek din bilgileri, tefsir, usul-i kelam, kelam, usul-i hadis, ilm-i hadis, usul-i fıkıh, fıkıh, ilm-i tasavvuftur. Bu 8 ilmi öğrenebilmek için gerekli alet ilimleri ise 12 dir. Bunlar, sarf, iştikak, nahv, kitabet, iştikak-ı kebir, lügat, metni lügat, beyan, meani, bedi, belagat, inşa ilimleridir. (Hadika) bunları bilmek lazım.


    Yukarıda defalarca paylaştığım ilmlere haiz olmayanların Kur'anı Kerimden kendi anlayışlarına göre vereceği hükümler doğru yoldan çıkmak , dalalete sürüklenmektir.Boştur batıldır , itibar edilmez.Dine değil kendi aklına uymaktır vesselam.

    Bu konuda YETKİLİ Alimler , yani varis , yani Efendimizin Temsilcileri ne naklediyorlar ona bakmak doğruyu görmek lazım.

    Buyrun beraber bakalım Ayeti Kerimenin tefsirine : Bakalım ki kendi aklına uyan zavallıların zannetiği gibi mi yoksa Efendimizin beyan ettiği gibi mi ?



    “Ve iza raellezine eşraku şürekaehüm”, müşrikler, putperestler, kıyamet gününde dünyada iken taptıkları putlarını, sahte ilahlarını gördükleri zaman,.
    “Kalu”, derler.
    “Rabbena haülai şürekaünellezine künna ned’u min dunik”, seni bırakarak bizim tapındığımız, kendilerinden yardım istediğimiz ilahlarımız, bizim sana ortak koştuklarımız işte bunlardır diyecekler. .
    “Fe elkav ileyhimül kavle”, o kendilerine tapılan insanlar, veyahut da ma’bud edinilen o sahte tanrılar, o kendilerine ibadet edilen zavallı varlıklar, onlara diyeceklerdir ki,.
    “İnneküm le kazibun”, onlara söz atarak, siz yalan söylüyorsunuz. Siz aslında bir takım süfli menfaatler peşinde koştunuz. Gerçek manada bize de ibadet etmiş değilsiniz. Sizin maksadınız ibadet değildi. Dünyalık sağlamaktı. Siz yalan konuşuyorsunuz diyeceklerdir.
    “Ve elkav ilellahi yevme izinisseleme”, bu durum karşısında inkarcılar artık ister istemez Allahü tealaya boyun eğerler ve o zaman, Ya Rabbi senin dediğin hükmün aynen yerine gelecektir diye itirazsız kabul durumuna gelirler.
    “Ve dalle anhüm ma kanu yefterun”, onların uydurdukları, onların Allahü tealaya ortak koştukları ve kendilerinden dünyada iken meded umdukları putlar da, tamamen gözlerinin önünden kaybolup gidecek ve onları yapayalnız, huzuru Hakta bırakacaktır. Allahü teala bütün bunları bütün açıklığıyla, sarahatıyla ortaya koymuş, bildirmiştir ki, insanlar yevmi kıyamette, huzuru Hakta, Ya Rabbi biz bütün bunlardan habersizdik. Bütün bunları biz duymamış ve bilmiyorduk demeleri için bir fırsat ve bahane kalmaz...

    Şimdi bizim demek istediğimiz daha açık ifade edelim ki kuşku kalmasın.

    Evliya vesiledir
    Mevlana Abdülhakim-i Siyalkuti hazretleri buyuruyor ki:

    (Dua eden, Allahü teâlâdan istemektedir. Duasının kabul olması için, Allahü teâlânın sevdiği bir kulunu vasıta yapmaktadır. (Ya Rabbi, bu sevgili kulunun hatırı ve hürmeti için bana da ver) demektedir. Yahut evliyadan bir zata, (Ey Allah’ın velisi, bana şefaat et, bana vasıta ol, benim için dua et) demektedir. Dileği veren, yalnız Allahü teâlâdır. Veli, yalnız vesiledir, sebeptir. O da fânidir, tasarrufu, gücü yoktur. Böyle inanmak şirk olsaydı, Allah’tan başkasına güvenmek olsaydı, diriden de dua istemek, bir şey istemek yasak olurdu. Diriden de dua istemek, bir şey istemek, yasak edilmedi. Bir cahil, dileğini Allah’ın kudretinden beklemeyip (Veli yaratır) derse, bu düşünce ile ondan isterse, bu elbette yanlıştır. Bunu ileri sürerek, İslam âlimlerine dil uzatılamaz.) [Zad-üllebib]

    Evliya, Peygamberler yaratıcı değildir. Allahü teâlâ istenilen şeyi onların hürmetine yaratır. Yani onlar vesiledir, sebeptir. Cenab-ı Hak, her şeyi yoktan yarattığı halde, yaratmasına bazı şeyleri sebep kılmıştır. Mesela Hazret-i Âdem’i ana-babasız yaratmış, fakat çamuru vesile kılmıştır. Bütün çocukları yaratan da Allahü teâlâdır. Fakat çocukların yaratılması için, ana-babayı vesile, vasıta kılmıştır. Hazret-i Âdem’i yarattığı gibi, bütün insanları da ana-babasız yaratabilirdi. Fakat ana-babayı sebep vasıta kılmıştır. Onun âdeti böyledir. Onun için Kur'an-ı kerimde (Allah’a yaklaşmak için vesile arayın) buyuruldu. (Maide 35)

    Her şeyi yaratan Allah’tır. "Sebeplere yapışın" buyurduğu için bir sebebe yapışılır. Hazret-i İbni Kemalpaşazade’nin Hadis-i erbain’deki (Bir işinizde, sıkışıp bunalınca, kabirdekilerden yardım isteyin) ve Deylemi’nin bildirdiği (Kabirdekiler olmasa, yeryüzündekiler yanardı) hadis-i şerifleri de, Allahü teâlânın izni ile, ölülerin dirilere yardım ettiğini göstermektedir. (M.Nasihat)

    Sebeplere yapışmak şirk değildir

    Sual: Allah’tan başka bir şeyin bir iş yaptığını söyleyen, müşrik olur. Mesela (Aspirin ağrıyı kesti) veya (Resulullahın hürmetine, Abdülkadir Geylani’nin hürmetine Allah duamı kabul etti) diyen müşrik olur. Çünkü Fatiha suresinde (Biz yalnız senden yardım dileriz) deniyor. Bunun için ilaçtan, aspirinden, Peygamberden veya evliyadan yardım isteyen müşrik olmuyor mu?

    CEVAP
    Enbiya ve Evliyadan şefaat istemek, yardım istemek, Allahü teâlâyı bırakmak, Onun yaratıcı olduğunu unutmak demek değildir. Bulut vasıtası ile Allahü teâlâdan yağmur beklemek, ilaç içerek Allahü teâlâdan şifa beklemek, top, bomba, füze kullanarak Allahü teâlâdan zafer beklemek, hep Allahü teâlâdan istemek olur. Bunlar sebeptir. Allahü teâlâ, her şeyi sebeple yaratmaktadır. Bu sebeplere yapışmak, şirk değildir. Peygamberler hep sebeplere yapıştılar.

    Allahü teâlânın yarattığı suyu içmek için çeşmeye, Onun yarattığı ekmeği yemek için fırıncıya gidildiği ve Allahü teâlânın zafer vermesi için, savaş vasıtaları ve talim terbiye yapıldığı gibi, Allahü teâlânın duayı kabul etmesi için de, Peygamberin, Evliyanın ruhlarına gönül bağlanır. Allahü teâlânın elektro magnetik dalgalarla yarattığı sesi almak için radyo kullanmak, Allahü teâlâyı bırakıp bir kutuya başvurmak değildir. Çünkü, radyo kutusundaki aletlere o özellikleri, o kuvvetleri veren Allahü teâlâdır. Allahü teâlâ, her şeyde, kendi kudretini gizlemiştir.

    Müşrik, puta tapar, Allahü teâlâyı düşünmez. Müslüman, sebepleri, vasıtaları kullanırken, sebeplere, mahluklara, tesir, hassa veren Allahü teâlâyı düşünür. İstediğini Allahü teâlâdan bekler. Geleni Allahü teâlâdan bilir. Müminler her namazda Fatiha suresini okurken, (Ya Rabbi, dünyadaki arzularıma, ihtiyaçlarıma kavuşmak için maddi, fenni sebeplere yapışıyor ve bana yardım etmeleri için, sevdiğin kullarına yalvarıyorum. Bunları yaparken ve her zaman, dilekleri verenin, yaratanın yalnız Sen olduğuna inanıyorum. Yalnız Senden bekliyorum) anlamında söylüyorlar. Her gün böyle söyleyen müminlere nasıl müşrik denir ki?

    Enbiya ve evliyanın ruhlarından yardım istemek, Allahü teâlânın yarattığı bu sebeplere yapışmaktır. Bunların müşrik olmadıklarını, halis mümin olduklarını (Fatiha) suresinin bu âyeti açıkça haber vermektedir. Mezhepsizler maddi, fenni sebeplere yapışıyor, nefislerinin isteklerine kavuşmak için, her vesileye, her çareye başvuruyorlar da, Enbiya ve Evliyayı vesileye şirk diyorlar. (S. Ebediyye)

    Müslümanlara müşrik damgası basmak ne kadar çirkindir.

    Kaynak : Dinimiz İslam / Prof. Dr. Orhan KARMIŞ / Tam İlmihal

  6. #6
    - Çevrimdışı
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Sayın Mopsy çok teşekkür ederim. Ne yapalım hergün yeni bir bela hergün imtihan O yüzden Daima HAMD ediyoruz şükretmeye korkuyoruz. Malum Hamd :"Ya Rabbim üzerimde olan bu belaya Zorlukla Beli(evet) diyebiliyorum.O yüzden seninle sabır yarışına girecek değilim ne olur dahada durumumu ağırlaştırma çünkü kaldıramayacağım artık "anlamındadır.Şükür ise iyiyim vereceksen daha fazlasını buyur Kaldırmaya hazırımdır.Biz daha o mertebeye gelemedik gerçekten bu gönül meydanında O rızaya gelen erlerede aşk olsun. İşte sanırım onlarki gerçek velilerdendir.Kabımız zamanla belki genişlerde onlar gibi olabiliriz zaten olamadıkmıda sonumuzun pek iyi olacağını sanmıyorum.
    Şimdi En başta VELİ kelimesinin manasını düşünelim: Çok Kötü bir Hukukçu olmama rağmen Arapça bir kelime olan Veli Henüz Reşit olmamış bir küçüğü koruyan himaye eden Büyüktür.Evet o aynı zamanda dost ve yakın arkadaştır ama asıl Öğreten yetiştiren koruyandır.O zaman Yunus 62 ayette buyurulan ALLAHIN VELİSİ kelimesi bizler için üzerinde çok TEFEKKÜR EDİLMESİ GEREKEN BİR KELAM olmalıdır.Allahın Kulu, Allahın mümini,Allahın Vekili, Allahın Halifesi Eyvallah. Ama Allahın velisi Bakın VEKİLİ DEĞİL VELİSİ! Evet Allah olmasaydı biz olamazdık. Ama Biz olmasaydıkta Allah bilinmezdi. Bilinmeyen ise olmamış kabul edilendir."Ben bilinmeyen bir sır idim Bilinmek istedim .Onun için yeri göğü arşı yarattım. (KÜNTÜ KENZEN MAHFİYYEN SIRRIDIR)Ama hangi gök hangi yer hayvanat ve nebadatta o göğün altında ve yerin üstünde yaşıyorlarda Onu bilip idrak edebiliyorlarmı?İnsanda Oluşturulan Düşünce göğü ve Muhabbet yeridir. İkisi birleşir ve İDRAKİ Ortaya çıkarır.Onun içindirki Muhyiddini Arabi Hazretleri Sizin taptığınız Allah Benim ayaklarımın altındadır demiştir. Ama o ayaklar Manevi ayaklardır. Nefsi Razıyenin Düşünce ve muhabbet ayaklarının ortaya koyduğu bir Yüce Mefhumdur. Alt kelimesi ise aşağılamak anlamında değildir Sağ ellerinizin altındaki (Yeminlerinizin)dersem Sağ ellerinizin sahip olduğu anl***** gelir.
    Sayın Mopsy Ben Fakir sizinde gördüğünüz gibi ÇELİŞKİ VAR DEMEDİM SANKİ ÇELİŞİYOR DEDİM.Çelişiyorda ama bu Çelişkinin İNSANIN FITRATINDA VAR OLAN BİR SAVAŞ OLDUĞUNU İZAHA ÇALIŞMIŞTIM.
    Sizinde belşirttiğiniz gibi Araf suresi 3 ayet:Rabbinizden size indirilene uyun;Ondan başka Velilerin ardına düşmeyin.Siz ne kadar az öğüt alıyorsunuz!
    Demekki Veli kabul ediliyor ama Velinin arkasınada düşme deniyor.Düştüğündede Cehennem azabı vardır deniyor.İyide Bakın şimdi Meryem suresi 71 ayet ne diyor cehennem için:İçinizde oraya uğramayacak kimse yoktur.Bu Rabbin üzerinizde kesinleşmiş hükmüdür."
    Kim girecek o Cehenneme pekiyi ? yada Kime hitap ediyor. Nefislerimize hitap etmektedir.Allah yoluna girişin başlangıcı CEHENNEMDİR. Cehenneminse başlangıcı MANEVİ ÖLÜMDÜR.Yani ölmeden önce ölmektir.Bu ne demektir Bakara Suresi 155 ayette belirtilen Korku açlık(Doyumsuzluk) Mallardan ve meyvelerden eksiltme ile yapılan İMTİHANDIR.İşini kaybedersin iş bulamazsın Eldeki avuçtaki ile geçimini sağlayabilirsin İşte bu sana Rızktır.(Buda giderse Ölüm gelir) Eşin evladın seni terkeder Geriye bir kedin kalır Rızkındır. Sen Buna razı olacaksın Bu durumun İşte Sana Allahın indirdiği gerçek KURANDIR.Okursun okursunda Can kitabın okursun.Onda hiç bir çelişki yoktur. Çünkü artık sen busun!Cesaretinde kalmaz artık yeni girişimlere çünkü her girişiminde kafana Hakkın odununu yersin.Ne kadar bilirsen bil Kendine güveninde kalmaz çünkü sen açsın artık yani doyumsuzsun,Habirem acaba şuradamı noksan yaptım deyim sakındığın gözüne çöp batırır durursun.SEN ARTIK YAŞAYAN BİR ÖLÜSÜN. Durum değerlendirmesi yaparsın ve Dersinki BEN ALLAHIN LANETLİ BEŞ PARA ETMEZ BERBAT BİR KULUYUM! Hayır Yalan !değilki bunlar NEFSİ LEVVAMEDİR.Ve CEHENNEMİN TA KENDİSİDİR! başka bir cehennemi bana anlatamazsınız. Ama Kuran Senin O halindeki nefsine Çok çoook yukarılardan derki:Zümer 3: Gözünüzü açıp kendinize gelin!Arı -duru din yalnız Allahındır.Ondan başkalarını Veliler edinerek"biz onlara yalnız bizi Allaha yaklaştırmaları için kulluk ediyoruz"diyenlere gelince,hiç kuşkusuz Allah onlar arasında,tartışıp durdukları konuyla ilgili hükmü verecektir.Şu bir gerçekki Allah yalancı ve nankör kişiyi iyiye ve güzele kılavuzlamaz"
    kendini toparla diyor.(yada Mevlananın deyimiyle ister putperes ister kafir ol istersen yüzbin kerre tövbeni boz ama GEL!be güzelim kendine gel diyor) ve Bu DERTLERİ KENDİNE VELİ EDİNİPTE KENDİ KENDİNE İFTİRA ATARAK YALANCI OLMA DİYOR.Daha açıkçası Şunu diyor kanaat ve inancımca:Müsibetler dertler,hastalıklar insanı(NEFSİNİ) Allaha yaklaştırabilir.Ama Sen sakın ha İşte BU VELİLERİ Allah bilme yoksa Dalalet içine düşüp Yaşamını Dahada çekilmez hale getirirsin. METİN OL VEDE KENDİNE GEL.
    Sen yine o halinde dersinkiİsra 98 de buyurulduğu gibi "Biz Kemik yığını olup un ufak hale geldikten sonramı yeniden diriltileceğiz?" sen Ya Rabbim beni bu hale getirdikten sonramı beni yeniden yaşama kavuşturacaksın?
    Böyle düşündüğüm müddetçede CEHENNEMDEYİM. İşte bir mucize olur Maddi durumum asla düzelmez ne iş ,miş bulurum nede giden dostlar evlatlar geri döner . Ama Kahrolası halime EVET DERİM.Yani HALİME RAZI OLURUM.O zaman FİRDEVS CENNETİNE kabul edilir.6 .kat cennettir orası Ve Oranın diğer adı NEFSİYE RAZIYEDİR. Yani Allahın sana verdiği rızka BELİ demedir.Yada ELESTÜ Bİ RABBÜKÜM? Sorusuna EVET demektir.İşte o zaman Cennetin Dört ırmağını Köşkten seyreder dururum. Dünya nimetlerine tepeden bakma halidir. Cennetde cehennemde bir Haldirler.Ama bu YOLUN DIŞINDADA BAŞKA BİR YOL ARAMAYIN ÇÜNKÜ BAŞKA BİR YOL YOK MAALESEF.PERVANEYE BAK İBRET ALALIM der bir ilahi. Evet o pervane Ateşin etrafında döner döner cazibeye tutulur ve kendini o ateşe atar. Orası öyle bir haldirki Erbabı olmayana Cehennem erbabınada Cennettir.İşte O dert ve çile velilelerinin ardınada fazla düşerseniz Sayın Mopsy baştada belirttiğim gibi Helak olursunuz.Ama bu manevi hali yaşıyanların birde ZAHİRİ VELİYE İHTİYAÇLARI VARDIR.Oda Kendisinin bu geçirdiği merhaleleri yaşamış geçirmiş çareleri bulamamış olsada sapasağlam ayakta duran Mubarek insanlardır.İşte onlarla dertleşirsiniz,Halinizi anlatırsınız,(halimizi hal eyledik.Yolumuzu yol eyledik.Her çiçekten bal eyledik. Arıya saydılar bizi)Başlar aranızda bir Muhabbet ve o zaman HALİNİZE GÖRE YAVAŞ YAVAŞ BU MUSHAF KURANI ANLAYABİLİRSİNİZ.Çünkü ilminiz bu yaşadığınız gerçeklerde olgunlaşır,Sofi, Tarikat ,Şeyh Baba(Ki biz baba deriz onlara ŞEYH BABA)işte o zaman sizin için anlamlıdır.Azgın su kayayı toprağı çatlatır önce bulanık bulanık akar sonra yavaş yavaş berraklaşır içinde balıkçıklar oynaşmaya başlarlar.Ve o veli derki: YOK EVLADIM YOK ÖYLE BİR ŞEY CEHENNEMDE YALAN YOK BAK CENNETDESİN. Baki selamlar.
    Konu yavuz34 tarafından (12-06-2009 Saat 05:47 PM ) değiştirilmiştir.

  7. #7
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Yine insana rahatlik veren eksikliklerine ragmen Kur'an'in kader kildigi agir azapli cahennemden dunyevi duygusalliga kacis.Keske oyle kolay olsaydi Neyse.....

    [RENK]....Demekki Veli kabul ediliyor...[/RENK]

    Tabiiki veli kavrami Kur'an'da var .Hemde acik ayetlerle!Ama hurafecilerin dedikleri veli kavrami yok.Hemde acik ayetlerle YOK!
    Allah cc müminlerin velisidir ve müminler de birbirlerinin velisidir.
    5.55.Sizin gönül dostunuz Allah'tır, O'nun resulüdür, bir de rükû eder bir halde namazı/duayı yerine getirip, zekâtı vererek iman edenlerdir.
    5.56. Allah'ı, O'nun resulünü ve iman edenleri dost edinen/Allah'tan, O'nun resulünden ve iman edenlerden yüz çeviren bilsin ki, galip gelecek olanlar Allah'ın taraftarlarıdır.

    [RENK]ama Velinin arkasınada düşme deniyor.Düştüğündede Cehennem azabı vardır deniyor.İyide Bakın şimdi Meryem suresi 71 ayet ne diyor cehennem için:İçinizde oraya uğramayacak kimse yoktur.Bu Rabbin üzerinizde kesinleşmiş hükmüdür."
    Kim girecek o Cehenneme pekiyi ? yada Kime hitap ediyor?[/RENK]

    Sorunuzun icinde cevabi var:” [RENK]Velinin arkasınada düşme deniyor.[/RENK]” Dusenler cehennemlik diyor.

    Simdi su meshur ayeti arapca yazalim.
    7. 3. İttebiu ma ünzile ileyküm mir rabbiküm ve la tettebiu min dunihı evliya' kalılem ma tezekkerun
    [RENK]..... evliya'......[/RENK]

    Evliyanin pesine dusmeyin!!!
    Evliya bizlerin Kur’an’a ragmen Allah cc katindaki vekillerimiz. Dunyada da keramet sahibi yardimcilarimiz.Yani
    Burdaki ayrima dikkat edin.
    Veli kendini kurtaran mumin
    Vekil mumini kurtaran

    Evliyanin ardina dusmek YASAK ediliyor.Cunku: Eger dusersek,onu vekil edersek SIRK oluyor.
    7.39. 73.9. Doğunun ve batının Rabbidir O. Tanrı yoktur O'ndan başka. O'nu vekil et!

    [RENK]küntü kenzen mahfiyyen feahbebtü en unefe fe halektel halka li uref.[/RENK]"
    Sn Yavuz bey;Allah cc sozlerine beseri ravi rivayetleri delil olamaz.Beseri sozlere Allah cc sozleri delil getirilir. Bunu benden daha iyi bilirsiniz.Yoksa bu hadis uzerinde ehl-i sunnetin elestirilerini zaten bilirsiniz. Ama ben bu forumda dinin felsefesini tartismak icin bulunmuyorum. Neyse sohbetimize devam edelim.

    [RENK]Sayın Mopsy Ben Fakir sizinde gördüğünüz gibi ÇELİŞKİ VAR DEMEDİM SANKİ ÇELİŞİYOR DEDİM.Çelişiyorda ama bu Çelişkinin İNSANIN FITRATINDA VAR OLAN BİR SAVAŞ OLDUĞUNU İZAHA ÇALIŞMIŞTIM.[/RENK]
    .... Çelişiyorda....

    Celisiyorda demek celiski var demektir.Ben dogru anlamisim ve celiski olmadigini yorumsuz ciplak ayetlerle Kur’an’in cevabi olarak yazimda var.Zaten arapcalarindan okuyunca daha belirginlesiyor.Siz bunlari zaten biliyorsunuz. Teslim olmuyorsunuz.Aramizda bilgi farki yok.
    Kabul farki var.

    Ben ciplak Kur’an ayetlerini;
    1-Allah cc sozudur.
    2-Allah cc kulunu kandiracak soz soylemez
    3-Allah cc yarattigi kulu bilir,onun anlayacagi sekilde soyler.
    4-Allah cc kilavuz yaptigi Kitabi,muhkem-mubin olarak indirmistir.
    5-Allah cc o Kitabin rehber olma ozelligini Rahmeti dolayisiyla griff yazilarla kapatmaz.
    Sonuc olarak:Ve ben yalniz Allah’a (cc) dayanir ve guvenirim diyerek Kitap icerigine Tam teslim olmus bir kulum!
    Siz benim yazdigim 5 nokta ve alt aciklamalarimin birer Kur’an ayeti oldugunun tabii ki farkindasiniz. Peki ayrisma nerede?

    [RENK]KUR’AN’IN BATINI ANLAMI VARDIR VE GERCEK KUR’AN ODUR. Inancinizda.[/RENK]
    Tabii batinidir deyip orta anadolu tasavvuf anlayisini getirip yaziyorsunuz.Bazende geldigi ana kokten alintilar yaparak.Iste batini anlami budur diyerek devam ediyorsunuz. Beseri oldugu icin menkibe sonsuz.Denetim yok cunku Kur’an zahiri anlamini kabul etmek yok. Kur’an devreden cikinca yaz yazabildigin kadar. Aklin sinirlari nerde kim bilebilir ki?

    Kur’an’in reddi Kuryeste aynen boyle sebeblerle olmustu bildiginiz gibi.Oradada tevhidin pesinden sutcu lat’in sozlerine dayanarak gittiler.Boyle bir batiniligi Kur’an’da uygulamaya izin vermesi halinde resulu taniyacaklarini soylediler.Resul ise boyle bir seyi yaparsa Allah cc dan kurtulamiyacagini bildirdi........ayetler,ayetler...

    Tarikatcilik eski kuryes dinin yeniden Kur’an semsiyesi altinda yesertme cabasidir.Eger batini anlam meselesine girersek,modern Batinilik sizlerin verdiginden daha mantikli daha akla yakin daha bilimsel. Ve bu forumda oyle bir arkadas var, Bir gun keyf suresinin batini anlamini yazar. Sizinkilerle karsilastirirsiniz. Bakin nasil daha gercekci.

    Her donemin bilgilerine gore batinilik yazilabilir. Arabi hoca doneminin ileri felsefistleri olan yahudi KABALA RABINLERINDEN aldigi bilgilerle Kur’an’in batiniligini yazdi.Her devirde de cikan bazi hocalar yakin olduklari ogretilere uygun batini formlar olusturdular.Her yeni yazilan daha dogru gorunur. Bunun sonu yok.

    [RENK]AMA TEK DOGRU ALLAH cc NUN MUHAMMED AS’A INDIRDIGI AYETLERDIR.
    Diyorum![/RENK]

    Allah’a (cc) emanet olun!

  8. #8
    - Çevrimdışı
    Tecrübeli Üye lordhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2009
    Mesaj
    289
    Rep Gücü
    965
    yazilar konu itibari ile ilginc.

    anlam itibari ile celiskili.

    merak ettigim konu ise ;

    evliyalarin dunyada nasil bir mekanda yasiyabilecekleri ?

    evliyalar olayi beyinin ust utopyasimi dir?

  9. #9
    - Çevrimdışı
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Nerden
    Huzûru İlahî
    Mesaj
    1.427
    Blog Mesajları
    18
    Rep Gücü
    7864
    Alıntı lordhan´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    yazilar konu itibari ile ilginc.

    anlam itibari ile celiskili.

    merak ettigim konu ise ;

    evliyalarin dunyada nasil bir mekanda yasiyabilecekleri ?

    evliyalar olayi beyinin ust utopyasimi dir?
    Çelişki sizin düşüncelerinizde yani zihninizde , Evliyalık herkesin ulaşacağı kolay olan bir hal mevki makam değildir.Buna ulaşamıyan basit insanların bir kısmı onların kavuştukları nimetlerin kırıntılarına yada suretlerine kavuşurlar , bunlar evliyayı inkar etmezler onlara büyük saygı ve sevgi beslerler.Bir kısım cahiller ise bunların yüksek derecelerini bilmedikleri için ve bunlara verilen nimetlere bir damla dahi kavuşamadıkları için onları anlıyamaz ve dilleri ile kalemleri ile onlara saldırır küçük düşürmeye çalışır kendi zayıf akıllarınca bunu da bir bilgi bir marifet sayarlar.

    Evliyalık şudur ki ; gerçek manada insan olabilmektir.Yaratılış gayesine uygun olarak bütün fiillerini Hak Teala'nın iredesine uydurmak , kalbi ve düşünceleri bütün kötülüklerden temizlemek , tam ihlas ve samimiyet ile ibadet edebilmektir.Bu da ancak ve ancak zahiri ve batını İslamiyete tam uydurmak ile mümkündür.

    Öle ki bu evliyalar , bin yıl yaşasa bu bin yıl içerisinde Hak Teala'yı bir an unutacak bir iş yapmaz böyle birşey hatırlayamazlar.

    Böylece kendi benliklerini Hak Teala'da yok ettikleri için artık gerçek kul oldukları için Hak Teala'nın ihsanı ile her dilekleri kabul edilebilir bu zor bir şey değildir.Havada uçabilir , denizde yürüyebilir , bir anda 10 yerde birden bulunabilirler.Her sözü hikmet doludur.

    Evliya olmak için

    Evliya olmak için, Allahü teâlânın sevgisine kavuşmak ve masivayı [Allah’tan başka şeyleri] kalbden çıkarmak gerekir. Yani dünya sevgisini gönülden çıkarmak lazımdır. Allahü teâlânın sevgisine kavuşmak için de, önce Ehl-i sünnet âlimlerinin bildirdikleri gibi iman etmek, sonra haramlardan sakınmak, emredilen ibadetleri yapmak ve müminleri sevmek gerekir. İhlâs ile yapılmayan ibadetin faydası olmaz, sevabı olmaz. İhlâs, her şeyi yalnız Allah rızası için yapmaktır. İhlas, Allahü teâlâdan başka hiçbir şeyi sevmemekle, yalnız Onu sevmekle, kendiliğinden hâsıl olur.

    Namaz kılan, haram işlemeyen Ehl-i sünnet itikadındaki bir kimseye salih [iyi insan] denir. Allahü teâlânın rızasına, sevgisine kavuşarak, Evliya olur. Kalbde tabiat halini almadan, kendini zorlayarak günahlardan sakınmak da, takva olur ise de, veli olmak için, günah işlememek, tabiat, huy halini almalı. Bunun için de, kalbin temizlenmesi gerekir. Kalbi temizlemek, İslamiyet'e uymakla olur.

    Veli olmak için, İslamiyet bilgilerini öğrenmek ve bunlara uymak şarttır. (Takva sahiplerine Allahü teâlâ ilim ihsan eder) mealindeki âyet-i kerime bunu ispat etmektedir. Sünnete, yani İslamiyet'e sarılmayan, bid’atten sakınmayan kimsenin kalbine ilham gelmez. Bunun söyledikleri, nefisten ve şeytandan gelen bozuk şeylerdir.

    Evliyalık, kötü huylardan kurtulmak demektir. Evliyanın, kendinin Veli olduğunu bilmesi lazım değildir. Evliyalık verilip de, Veli olduğu bildirilmezse, hiç kusur olmaz.

    Veli olmak için, Allahü teâlânın ahlakı ile ahlaklanmalı. Yani Allahü teâlânın sıfatlarına uygun sıfatlar Evliyada hâsıl olur; fakat bu benzerlik, yalnız isimdedir ve uygunluk, sıfatların topluluğundadır; yoksa sıfatların özelliklerinde beraberlik olamaz. (Allahü teâlânın ahlakı ile ahlaklanın) emrini anlatırken, Hace Muhammed Parisa hazretleri buyuruyor ki:
    (Allahü teâlânın bir ismi, Melik’tir. Bu, her şeye hâkim, galip demektir. Talib tasavvuf yolunda ilerlerken, kendi nefsine hâkim, galip olur ve başkalarının kalblerine tesir etmeye başlarsa, bu sıfat ile ahlaklanmış olur.

    Allahü teâlânın bir ismi de, Semi’dir. Yani işiticidir. Talip, kim söylerse söylesin doğru sözü kabul eder ve gizli hakikatleri, can kulağı ile duyarsa, bu sıfatla, huylanmış olur.

    Bir sıfatı da, Basir’dir. Yani, Allahü teâlâ, her şeyi görür. Talibin kalb gözü açılır ve firaset ışığı ile, kendi ayıplarını ve başkalarının iyi huylarını görürse, yani başkalarını kendinden daha üstün görürse ve Allahü teâlânın her an gördüğünü, göz önünde bulundurarak, hep Allahü teâlânın beğendiği şeyleri yaparsa, bu sıfatla huylanmış olur.

    Bir sıfatı da, Muhyi’dir. Yani Allahü teâlâ dirilticidir. Talip, unutulmuş sünnetleri canlandırır, meydana çıkarırsa, bu sıfatla, sıfatlanmış olur.

    Bir sıfatı da Mümit’tir, yani öldürücü demektir. Talip, sünnetlerin yerine yerleşmiş olan, bid’atleri yok ederse, bu sıfatla sıfatlanmış olur. Bütün sıfatlar, bunlar gibidir.)

    Musa aleyhisselam, çölde bir çobana rastlayıp, (Yiyip içecek bir şeyin var mı?) dedi. Çoban, (Allah kerimdir) diyerek değneğini yere vurdu. Yerden iki pınar fışkırdı. Birinden su, diğerinden süt çıktı. Hazret-i Musa, çobandan ayrıldıktan sonra Allahü teâlâya sual etti:
    - Ya Rabbi, bu çobana keramet vermene sebep nedir?
    - Ya Musa, Onun gönlünde benden başka bir şey yoktur. Beş iyi hasleti bulunduğu için ona bu kerameti verdim. Bu hasletler şunlardır:
    1- Beni bir an bile, hatırından çıkarmaz.
    2- Kimseye haset etmez.
    3- Daima günahtan kaçınır.
    4- Rızkı için endişe etmez, üzülmez.
    5- Hep benden korku içindedir.


    Şu halde, her işte Allahü teâlânın rızasını gözeten kimse, Hakkın sevgili kulu, yani evliya olur.

    İtikadına veya ameline bid'at karıştıran evliya olamaz. Bid'at ehlinin ibadetleri kabul olmaz. Bir kimse, ihlâs ile dinin emirlerine uyarsa, Ehl-i sünnet âlimlerinin kitaplarını okursa, Allahü teâlâ ona bilmediği ilimleri öğretir. Böyle ihlâslı bir zatın, büyük evliyaların ruhaniyetinden istifade ederek evliya olması kolaylaşır. (Hadika)

    Mazhar-ı Can-ı Canan hazretleri buyuruyor ki:
    (Bütün feyzlere, bütün nimetlere, üstadlarıma olan sevgim sebebi ile kavuştum. Kusurlu ibadetlerimiz, bizi Allahü teâlâya yaklaştırmaya [evliya olmaya] sebep olabilir mi?)

    Ehl-i sünnet itikadına sahip olmak için Allahü teâlânın sevdiklerini sevmek, sevmediklerini, düşmanlarını sevmemek gerekir. Mesela Allahü teâlâ, Eshab-ı kiramın hepsini sever. Bunlardan birini sevmeyen, Ehl-i sünnet olamaz. Ehl-i sünnet olmayan da evliya olmaz.

    Bir hadis-i şerif meali:
    (Bir kimse, müminler için, her gün 25 kere, istiğfar okusa, Allahü teâlâ bunun kalbinden hile ve hasedi çıkarır. İsmi ebdal denilen evliya arasına yazılır. Ona bütün müslümanlar adedince, sevap verilir. Kıyamette bütün müminler, "Ya Rabbi, bizim için istiğfar okuyan bu kulunu affet!" derler.) [Miftah-ün-necat]

    Müminler için okunan istiğfar şudur:
    (Allahümmağfir-li velivalideyye, veli üstaziyye, velil-müminine vel-müminat, vel-müslimine vel-müslimat, el-ahya-i minhüm vel-emvat, birahmetike ya erhamerrahimin.)

    Hadis-i şerifte bildirilen nimetlere kavuşabilmek için elbette Ehl-i sünnet itikadında olmak ve dinimizin emir ve yasaklarına riayet etmek şarttır. İtikadı bozuk olanın, bid'at ehlinin okuması fayda vermez.

    Fena ve beka
    Sual: Tasavvuf kitaplarında fena, beka kelimeleri geçiyor. Bunların anlamı nedir?
    CEVAP
    Fena; fâni olmak, yok olmak, yani kötü ahlaktan kurtulmak, dinin emirlerine tam riayet etmektir. Beka da, güzel ahlak sahibi olmaktır. Allahü teâlâyı her şeyden, canından, malından ve çoluk çocuğundan çok sevmeye fenafillah denir. Bekabillah da, Allahü teâlânın onu sevmesidir.

    İlerleme alameti
    Sual: Ehl-i sünnet itikadını öğrenip, İslam âlimlerinin kitaplarını okumaya ve Silsile-i aliye büyüklerini sevmeye başladığımda, bende bazı haller hâsıl oluyordu. Şimdi de, bunlara devam ettiğim halde, böyle haller hâsıl olmuyor. Bu neye alamettir?
    CEVAP
    İyiye, ilerlemeye alamettir.

    Büyük zatları görememek
    Sual: Eskiden büyük zatları rüyada görüyor ve seviniyordum. Şimdi hiç görmüyorum. Acaba bu, dinde gerilemeye bir alamet olabilir mi?
    CEVAP
    Din kitaplarında, (Yolun başındakileri tatlı rüyalarla bağlarlar. Bağlar kuvvetlenince, böyle rüyalara lüzum kalmaz) deniyor. Rüyalardan kurtulup, uyanıkken onları sevenlere, onların kitaplarını çok okuyup, bağlananlara müjdeler olsun!

    Kaynak : Bziya / Dinimiz İslam

  10. #10
    - Çevrimdışı
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam!

    Yine insana rahatlik veren eksikliklerine ragmen Kur'an'in kader kildigi agir azapli cahennemden dunyevi duygusalliga kacis.Keske oyle kolay olsaydi Neyse.....

    [RENK]....Demekki Veli kabul ediliyor...[/RENK]

    Tabiiki veli kavrami Kur'an'da var .Hemde acik ayetlerle!Ama hurafecilerin dedikleri veli kavrami yok.Hemde acik ayetlerle YOK!
    Allah cc müminlerin velisidir ve müminler de birbirlerinin velisidir.
    5.55.Sizin gönül dostunuz Allah'tır, O'nun resulüdür, bir de rükû eder bir halde namazı/duayı yerine getirip, zekâtı vererek iman edenlerdir.
    5.56. Allah'ı, O'nun resulünü ve iman edenleri dost edinen/Allah'tan, O'nun resulünden ve iman edenlerden yüz çeviren bilsin ki, galip gelecek olanlar Allah'ın taraftarlarıdır.

    [RENK]ama Velinin arkasınada düşme deniyor.Düştüğündede Cehennem azabı vardır deniyor.İyide Bakın şimdi Meryem suresi 71 ayet ne diyor cehennem için:İçinizde oraya uğramayacak kimse yoktur.Bu Rabbin üzerinizde kesinleşmiş hükmüdür."
    Kim girecek o Cehenneme pekiyi ? yada Kime hitap ediyor?[/RENK]

    Sorunuzun icinde cevabi var:” [RENK]Velinin arkasınada düşme deniyor.[/RENK]” Dusenler cehennemlik diyor.

    Simdi su meshur ayeti arapca yazalim.
    7. 3. İttebiu ma ünzile ileyküm mir rabbiküm ve la tettebiu min dunihı evliya' kalılem ma tezekkerun
    [RENK]..... evliya'......[/RENK]

    Evliyanin pesine dusmeyin!!!
    Evliya bizlerin Kur’an’a ragmen Allah cc katindaki vekillerimiz. Dunyada da keramet sahibi yardimcilarimiz.Yani
    Burdaki ayrima dikkat edin.
    Veli kendini kurtaran mumin
    Vekil mumini kurtaran

    Evliyanin ardina dusmek YASAK ediliyor.Cunku: Eger dusersek,onu vekil edersek SIRK oluyor.
    7.39. 73.9. Doğunun ve batının Rabbidir O. Tanrı yoktur O'ndan başka. O'nu vekil et!

    [RENK]küntü kenzen mahfiyyen feahbebtü en unefe fe halektel halka li uref.[/RENK]"
    Sn Yavuz bey;Allah cc sozlerine beseri ravi rivayetleri delil olamaz.Beseri sozlere Allah cc sozleri delil getirilir. Bunu benden daha iyi bilirsiniz.Yoksa bu hadis uzerinde ehl-i sunnetin elestirilerini zaten bilirsiniz. Ama ben bu forumda dinin felsefesini tartismak icin bulunmuyorum. Neyse sohbetimize devam edelim.

    [RENK]Sayın Mopsy Ben Fakir sizinde gördüğünüz gibi ÇELİŞKİ VAR DEMEDİM SANKİ ÇELİŞİYOR DEDİM.Çelişiyorda ama bu Çelişkinin İNSANIN FITRATINDA VAR OLAN BİR SAVAŞ OLDUĞUNU İZAHA ÇALIŞMIŞTIM.[/RENK]
    .... Çelişiyorda....

    Celisiyorda demek celiski var demektir.Ben dogru anlamisim ve celiski olmadigini yorumsuz ciplak ayetlerle Kur’an’in cevabi olarak yazimda var.Zaten arapcalarindan okuyunca daha belirginlesiyor.Siz bunlari zaten biliyorsunuz. Teslim olmuyorsunuz.Aramizda bilgi farki yok.
    Kabul farki var.

    Ben ciplak Kur’an ayetlerini;
    1-Allah cc sozudur.
    2-Allah cc kulunu kandiracak soz soylemez
    3-Allah cc yarattigi kulu bilir,onun anlayacagi sekilde soyler.
    4-Allah cc kilavuz yaptigi Kitabi,muhkem-mubin olarak indirmistir.
    5-Allah cc o Kitabin rehber olma ozelligini Rahmeti dolayisiyla griff yazilarla kapatmaz.
    Sonuc olarak:Ve ben yalniz Allah’a (cc) dayanir ve guvenirim diyerek Kitap icerigine Tam teslim olmus bir kulum!
    Siz benim yazdigim 5 nokta ve alt aciklamalarimin birer Kur’an ayeti oldugunun tabii ki farkindasiniz. Peki ayrisma nerede?

    [RENK]KUR’AN’IN BATINI ANLAMI VARDIR VE GERCEK KUR’AN ODUR. Inancinizda.[/RENK]
    Tabii batinidir deyip orta anadolu tasavvuf anlayisini getirip yaziyorsunuz.Bazende geldigi ana kokten alintilar yaparak.Iste batini anlami budur diyerek devam ediyorsunuz. Beseri oldugu icin menkibe sonsuz.Denetim yok cunku Kur’an zahiri anlamini kabul etmek yok. Kur’an devreden cikinca yaz yazabildigin kadar. Aklin sinirlari nerde kim bilebilir ki?

    Kur’an’in reddi Kuryeste aynen boyle sebeblerle olmustu bildiginiz gibi.Oradada tevhidin pesinden sutcu lat’in sozlerine dayanarak gittiler.Boyle bir batiniligi Kur’an’da uygulamaya izin vermesi halinde resulu taniyacaklarini soylediler.Resul ise boyle bir seyi yaparsa Allah cc dan kurtulamiyacagini bildirdi........ayetler,ayetler...

    Tarikatcilik eski kuryes dinin yeniden Kur’an semsiyesi altinda yesertme cabasidir.Eger batini anlam meselesine girersek,modern Batinilik sizlerin verdiginden daha mantikli daha akla yakin daha bilimsel. Ve bu forumda oyle bir arkadas var, Bir gun keyf suresinin batini anlamini yazar. Sizinkilerle karsilastirirsiniz. Bakin nasil daha gercekci.

    Her donemin bilgilerine gore batinilik yazilabilir. Arabi hoca doneminin ileri felsefistleri olan yahudi KABALA RABINLERINDEN aldigi bilgilerle Kur’an’in batiniligini yazdi.Her devirde de cikan bazi hocalar yakin olduklari ogretilere uygun batini formlar olusturdular.Her yeni yazilan daha dogru gorunur. Bunun sonu yok.

    [RENK]AMA TEK DOGRU ALLAH cc NUN MUHAMMED AS’A INDIRDIGI AYETLERDIR.
    Diyorum![/RENK]

    Allah’a (cc) emanet olun!
    Sayın Mopsy bir söz vardır:İyilik yap denize at Balık bilmez ama Halık bilir.Bu söz dahi bana göre ilahidir. Çünkü bana Dünyeviliği değil ebediliği anlatır. Ebedi olan ise aynı zamanda ezelidir.Ebedi ve ezeli olan bir kelam ise hangi beşerden çıkarsa çıksın farketmez O Allah kelamı olur.O Beşerde Bulunan MUHAMMEDİYETE GELEN VAHİY SONUCUNDA KELAM ONUN DİLİNE GELİR VEDE SÖYLER ONU.
    Bakın ne diyor Mushaf Kuran:Kehf 109:Deki:"Rabbimizin kelimeleri için deniz mürekkep olsa,Rabbimizin kelimeleri tükenmeden önce deniz mutlaka biter.Bir o kadarı daha getirsekde yetmez"
    Lukman 27:Eğer yeryüzündeki ağaçlar kalem olsa,denizde arkasından yedi deniz daha katılarak yardımcı olsa,Allahın kelimeleri tükenmez.Allah Azizdir,Hakimdir.
    O zaman Ben fakire göre İlahi kelam hiç bitmez.VE BATINİLİK DÖNEMİN BİLGİLERİNE GÖRE YAZILAMAZ.Çünkü Yapacağınız yorumun yukarıda izaha çalıştığım gibi EZELİ VE EBEDİ Olması gerekir.Yani DEĞİŞMEYEN.Modern batılik şayet Ayet üzerinde Ebced hesabı yaparak Hangi tarihte hangi bilinmeyen olabileceğini söylemekse bunun batınilik olduğu fikrine katılamam. ÇÜNKÜ OLAY OLUR VE BİTER. VE O OLAYIN SİZİNLE VE BENİMLE BİR İLGİSİ YOKTUR.Misal Yüce Allah Fi tarihinde Homoseksüel Lut kavminin Sadom ve Gamora şehirlerini korkunç bir titreşimle helak etmiş olabilir ama bakın bugün Homoseksüel bir yığın insanada yüce Allah bir yığın kabiliyetler ihsan etmiş onlara öyle bir dünya nimeti vermişki neredeyse ada satın alabilecek derecede zengin etmiş onları!O zaman Bu fi tarihindeki olay beni ilgilendirmez.Ama ben fakir derimki İnsanlar peşpeşe aldıkları Başarısızlıklar ve mağlubiyetler sonucunda gönülleri tam tersine yumuşar.VE GÖNÜLLERİNDE SEVGİ DOĞAR. SEVGİYİ AKILLA BİRLEŞTİRMELERİ GEREKİRKEN SEVGİYLE BİRLEŞTİRİRLERSE MUHABBET ÜSTÜNE MUHABBET BİNER.İşte bunada Manevi Homoseksüalite deriz.Şirket batmak üzere konkordato ilan eder ama elemanlarına Öğle yemeği Levrek balığı ile karides çıkarır:))))Ve en sonunda o korkunç titreşim onları yakalar vede yok eder. Kaçan tek şey SEVGİDİR. Emek ana ise tuzla buz olur. Bu hal daima vardır işte. Bin yıl öncede vardı Binyıl sonrada var olacaktır.
    PEKİYİ YA ÇELİŞKİ? YOKMU ÇELİŞKİ AKLI GÖNLÜMÜZDE ODA VARDIR.Düşmanı vurur sonrada acıyıp onu sırtında doktora götürende biz değilmiyiz?Vurulmuşum yanımdaki arkadaşıma sesleniyorum KAÇ VE CANINI KURTAR! Oda HAYIR KAÇMIYORUM ANCA BERABER KANCA BERABER DİYOR.İşte bunlardır Çelişkiler. Kuran ise bizi bize anlattığı içindirki daima çelişkiler olacaktır.Müsibet sizi İrşatda eder ama iyimidir?Sizin yada benim irşat olmam pahasına Birbirimizin başına müsibet gelmesini arzu edebilirmiyiz?
    Bir yandan Yüksek dert tepelerdeki Ad kavmine kızar ama bir yandan sevgi bağları içinde oturan Semud kavmini Öfke devesini kesti diye lanetler durur.
    Bakışı çağırır beni uzaktan
    Yanına varınca kaşlar nedendir
    Bir yandan hoşlanır azarlamaktan
    Bir yandan gözünde yaşlar nedendir?

    Derindir alnımda gurbet çizgisi
    Değişmez diyorlar bahtın yazısı
    Gönlümün içinde varki bir sızı
    Her akşam yeniden başlar nedendir?

    Hasreti bağlayıp sazın teline
    Yıllardır çırpınır gurbet elinde
    Bu yüzden düşmüşüm elin diline
    ÜSTELİK YAR BENİ TAŞLAR NEDENDİR?
    NEDENDİR? Ahhh nedendir? Şeyh babam yaşasaydı dizi dibine oturup sorardım ya neyse.Baki selamlar.

1. Sayfa, Toplam 2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Kur'an'da evliya ayetleri
    mopsy Tarafından Kuran-ı Kerim Foruma
    Yorum: 83
    Son mesaj: 06-02-2017, 10:46 PM
  2. Yaşayan Evliya!!!
    beyinsel Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 24
    Son mesaj: 13-05-2016, 10:24 AM
  3. Evliya / Taoizm
    mopsy Tarafından Diger Dinler Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 17-09-2011, 09:26 AM
  4. Son evliya mı?
    bziya Tarafından Din ve İnanç Foruma
    Yorum: 6
    Son mesaj: 21-06-2011, 08:05 PM
  5. Yorum: 0
    Son mesaj: 17-05-2008, 03:17 PM
Yukarı Çık