3. Sayfa, Toplam 4 BirinciBirinci 1234 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 21 ile 30 Toplam: 36
  1. #21
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992

    Cevap: Sen Namazı Boşver,Benim Kalbime Bak!

    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    VAKİT

    HUD114. Ve ekımıs salate tarafeyin nehari ve zülefem minel leylv innel hasenati yüzh****s seyyiat zalike zikra liz zakirın

    bir de meale bakalım ne diyor;

    HUD114 - Gündüzün her iki tarafında ve gecenin saçaklarında (gündüze yakın olan saatlerinde) namaz kıl! Muhakkak ki, iyilik kötülükleri giderir. Bu ise, düşünebilenlere bir öğüttür.

    “Ve” =Ve.
    “Ekıym”=İkame edin,ödeme,(kredinizi) yerine koyun.
    “Salat”=NAMAZ (kılınan namaz),
    “tarafEYN” =İki tarafında.
    “Nehar”=Gün ışığının, gündüzün (Günün iki yanında iki vakit namaz var)
    “Zülefen”=Akşam surları, akşam inişi, akşamın siyahlaşması, zülüfler, saçların bırakılması, siyah saçların açılması.
    “Zülefen minel LEYL”= geceye doğru ESMERLEŞME. “LEYL” >>> GECENİN (üçüncü vakit namazın) GİRİŞİ (Ak ve karaipliğin ayırt edilememesi anı)... Ve TA ki, aynı biçimde "ak ve kara ipliğin" ayırdedileceği SABAHa kadar olan TÜM GECE vakti.

    Yani gündüzün iki tarafında(vusta=milad,orta dan önce ve sonra,ortaya dikkat!!!) ve tüm gece

    İkame edilen namaz Hud114 te ve 3 vakit.
    .................................................. ..................................
    REKAT

    "RE"= Tekrarlamak,İki (2)
    "KAT"= Kat
    "Rekat"=İki kat

    Başka bir örnek.Cimriliğe son," ZEKAT "
    "ZE"=Düzine,oniki(12)
    "KAT"=Kat
    "ZEKAT"=12+ana+baba=14 te 1(bir) dir,40 da bir değil yani.

    Korku namazında ne diyor? "Bir secdeden sonra, namaz kılmamış ikinci grup gelsin seninle namaz kılsınlar" diyor. İmamın iki secde etmesinden REKAT kelimesini anlıyoruz. Cemaatin bir secde etmesi, imamın iki secde etmesinden İKİ REKAT otomatikman ortaya çıkıyordu zaten.

    Namazla azmanın 19 belirtisi vardır:

    1. Namaz kılan kılmayana DİK ve kınayarak bakar.
    2. Namaz kılan Allah'tan çok Resulullah'ı; Resulullah'tan çok şeyhini sever ve ona teslim olur.
    3. Allah'ı İLMEN bildiğini iddia eder.
    4. Allah'ı gözüyle görüp-konuştuğunu iddia eder.
    5. Allah ile birlendiğini iddia eder ve "Enel Hakk” der: Aslı Ene'l Abdül Hakk olacak.
    6. Sünnetullah'tan çok Hadis Sünnetini sever ve bunun adına Şeriat der, DİNİ YALAN SAYAR.
    7. Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır diyerek ŞUARA suresindeki akıbetini hazırlar. Böylece laikler laiki Allah'ımız ile kulu arasına linkler, baz istasyonları kurmaya kalkar.
    8. İkindi ve Yatsı namazı kılan herkes “Maun”dur (farz niyeti edilmeyecek).
    9. Kur'an'dan kolayınıza geleni okuyunuz. Kıraat farzı ayetini tam tersine KUR’AN dışı ilahiler ve yamalar okuyarak BOZAR. Hem de kolayını değil en zorunu yapar.
    10. Teyemmüm jokerini hayatında bir kez bile kullanmamıştır. Öyle ki gün boyu boy abdestsiz gezmiştir. Oysa 15 saniyede alınan teyemmüm ile SÜREKLİ abdestli ve tertemiz olmak kolaylığını Allah bize sağlamıştır.
    11. Allah'ın farzını değiştirmiştir. Örneğin namazın 2 rekat olduğu apaçık yazılı olduğu halde 4 rekata çıkarmış ya da akşam namazı gibi üç rekata indirmiştir ve keyfidir.
    12. PARALI, MAAŞLI imamın arkasında namaza niyet ederek "Günah benden gitti" diyerek kılan namaz AFETİNE tutulmuştur.
    13. Mezheb farkı gözeterek ya da tarikatlerin, cemaatlerin parsellediği, mescidlerde namaz kılmak kocaman bir günahtır. Çünkü o caminin YIKILMASI Allah'ın emridir. O cami yıkılmış olmalıydı ve o kişi oraya gitmemiş olmalıydı.
    14. HANİF olmayanın, İbrahim'in ihdas ettiği biçimde namaz kılmayanın yani İbrahim milletinden olmayanın namazının kabul olmaması bizzat İBRAHİM'in ALLAH'INDAN RİCASIDIR ve Allah İbrahim dostunun her arzusuna EVET demiştir. Seferi iken namazı yarılamayanın ve fazladan sünnet namazı kılanların yüzüne namaz çarpılacaktır.
    16. Namaz kıldığı halde Allah'a borç vermeyenin, cebinde akrep olanın ve VENHAR'ı idrak edemeyenin namazı hem maun hem melundur (Lanetlenen burada namazın ta kendisidir).
    17. Salat ile Ekıymetüssalat'ı, Allah'ı tesbih etmek, hamdetmek ve zikretmek ile namazı karıştıranların akıbeti acıklı azaptır. Çünkü sizlere namazın vakti, tesbih etmek, anmak, zikretmek ve salat kelimesi NAMAZ diye yutturulmuştur ki, beş vakit bulduğunuzu sanasınız.
    18. MEZHEBİ olanın namazı mezheb pekiştirenlerle birlikte yüzleri ebedi kararmış olarak Cehennem’dedir ve bu namaz ile azarlar.
    19. Resulullah'a "Sadece SANA mahsus olmak üzere... namaz kıl" dendiği halde, “sadece sana” kelimesini silip de yerine kendilerini koyanların namazı ise Allah'a isyan olarak Siccin defterine yazılmaktadır.

    Namazın 19 afeti bunlardır...

    1. La ilahe illallah diyen ilk kişidir İbrahim.
    2. Beytullah'ı oğluyla (İsmail) işaretleyip, ilk Hacc farizasını yapan İbrahim'dir.
    3. 30 günlük orucu (ak iplik-karaiplik) KOYAN İbrahim'dir.
    4. Kazancının 14'de birini beytül mal'a vergi/zekat olarak aktaran ilk kişidir İbrahim babamız. (12, evlatlar ve yakınlar nine, dede, dul kardeşler vb., iki de çekirdek ailenin karı-kocası, toplam 14'tür). Rekat =2, Zekat=12, Aşr=10, Asr=100 gibi 14 (fourteen) ile 40 (forty) karıştırılmıştır.
    5. Aya-Güneşe-Yıldıza (üç vakit) secde eden ve bunun affı için namazı kıyam ile başlayıp, Rüku ve secde olarak İslamın 5 şartını koyan kişi İbrahim'dir.


    Sağlıcakla kalınız.
    5 vakit yada 3 vakit bunun tartışmasına giremem.Ama Beş beşerden gelir. Ayın 14 ü gibi güzel deriz.14 ise yedinin 2 katıdır.Yedi bir tamamlanmadır.Diğer yedi ise diğer tamamlanmadır. Bu ise Senin Allahtan razı olman Allahın ise senden Razı olmasıdır. Buda yedinci nefs olan Radiyetül Mardiye dirki o zamanda Abdullah yani kul olunur.Gerçek saadette budur.Kırk ise Arapça ÇEL e tekabül eder. Çel aynı zamanda ÇİLE anl*****da gelir.O zaman Malınla maddenle çile çekeceksinki karşılığındaki Ecir olan Hikmete ulaşabilesin.Çünkü Zekat sadece Serveti olanlar için değildir. Bilakis EKSİLME İle imtahana tabi olan FAKİRLER içindir.(Bakara 155) Çok sağolun Sayın Bursalı 68.
    Ahhh birde şu Gerek Musevi gerek İsevi gereksede Müslümanız deyenler GERÇEK HZ İBRAHİM HALİLULLAH ın ve Onun Ümmetinin hakikatte ne olduğunu idrak edebilseydiler şüphesizki nizaların çoğuda biterdi. Ama HAK NEYLERSE GÜZEL EYLER. Baki selamlar.

  2. #22
    yeni üye LENİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Nerden
    Simbirsk
    Mesaj
    57
    Rep Gücü
    382

    Cevap: Sen Namazı Boşver,Benim Kalbime Bak!

    Namaz dinin direğidir ''sen kafan olmadan yaşaya bilirmisin'' yok tabiki namazda dinin direğidir namaz olmadan diğer ibadetler fazla önemli değildir.

  3. #23
    1. Hikaye yarışma birincisi
    2. Avatar yarışma birincisi
    Venhar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Nerden
    Bilmiyorum :)
    Mesaj
    4.887
    Rep Gücü
    81913

    Cevap: Sen Namazı Boşver,Benim Kalbime Bak!

    Alıntı LENİN´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Namaz dinin direğidir ''sen kafan olmadan yaşaya bilirmisin'' yok tabiki namazda dinin direğidir namaz olmadan diğer ibadetler fazla önemli değildir.

    Namaz dinimizin direğidir ..
    ama desinler diye kılınan namazlardan rabbime sığınırım. Kuran-ı kerimin bildirdiği ve hz peygamberin gösterdiği bir şekilde namaz kılmayı rabbim cümlemize nasip eder inş

  4. #24
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Mesaj
    166
    Rep Gücü
    339

    Cevap: Sen Namazı Boşver,Benim Kalbime Bak!

    Şuara Suresi'nin 89. ayetinde cennete girecek olanların "Ancak Allah'a selim (temiz) bir kalp ile gelenler..." olduğu bildirilir.

    Ancak Kuran'da bildirilen kalp temizliği, günümüz toplumlarından bazılarının anladığı gibi bir temizlik değildir. "Kalp temizliği"nin öneminden yola çıkarak, "ben insanlara hiç kötülük yapmıyorum, fakirlere arada sırada yardım ediyorum, demek ki Allah'ın istediği ahlaktayım" demek, kendi kendini aldatmaktan başka bir şey değildir. Çünkü Kuran'a göre kalbin temiz olması demek, Allah'a yönelmiş ve O'na itaat etmiş olmak demektir. Belki bazı insanlar, arada sırada fakirlere yardım ederek, hayvanlara yiyecek vererek, komşularına gülümseyerek, "iyi insan" olarak tanınabilirler. Ancak cehennemden kurtulmanın, Allah'ın rızasını ve rahmetini kazanmanın yolu "iyi insan" olarak tanınmak değil, Allah'ın Kuran'da tarif ettiği şekilde bir mümin olmaktır.

    Bu ahlakı kazanmadan yapılan ve cahiliyenin kendi değer yargılarına göre "iyilik" olarak kabul edilen bir davranışın, Allah Katında herhangi bir değeri olmayabilir. İsterse dini bir kisve altında olsun, yapılan işin Allah nazarında "iyi" ve geçerli olmasının temel şartı, bunun Kuran'da bildirilen ölçülere uygun olmasıdır. Kuran'daki bu ölçülere örnek olarak aşağıdaki ayetleri verebiliriz:

    Hacılara su dağıtmayı ve Mescid-i Haram'ı onarmayı, Allah'a ve ahiret gününe iman eden ve Allah yolunda cehd edenin (yaptıkları) gibi mi saydınız? (Bunlar) Allah Katında bir olmazlar. Allah zulmeden bir topluluğa hidayet vermez. (Tevbe Suresi, 19)

    Yüzlerinizi doğuya ve batıya çevirmeniz iyilik değildir. Ama iyilik, Allah'a, ahiret gününe, meleklere, Kitaba ve peygamberlere iman eden; mala olan sevgisine rağmen, onu yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışa, isteyip-dilenene ve kölelere (özgürlükleri için) veren; namazı dosdoğru kılan, zekatı veren ve ahidleştiklerinde ahidlerine vefa gösterenler ile zorda, hastalıkta ve savaşın kızıştığı zamanlarda sabredenler(in tutum ve davranışlarıdır). İşte bunlar, doğru olanlardır ve müttaki olanlar da bunlardır. (Bakara Suresi, 177)

    Kuran'a göre kalbi temiz olan insan, Allah'a iman eden, Allah'ın emir ve yasaklarına harfiyen uyan, O'na teslim olmuş insandır. İslam'a göre, bundan farklı bir "kalp temizliği" söz konusu değildir. Kuran'da, "kalp temizliği"nin ne anlama geldiği detaylı olarak anlatılmaktadır. Buna göre, kalbi temiz olan insan, sürekli Allah'ı anan ve kalbi Allah'ın zikriyle "mutmain" olmuş (tatmin bulmuş) kişidir. Öyle ki Kuran'da müminler şöyle tarif edilir:

    Bunlar, iman edenler ve kalpleri Allah'ın zikriyle mutmain olanlardır. Haberiniz olsun; kalpler yalnızca Allah'ın zikriyle mutmain olur. (Rad Suresi, 28)

    Bir başka ayette ise müminlerden şöyle söz edilir:

    Onlar ki, Allah anıldığı zaman kalpleri ürperir… (Hac Suresi, 35)

    Yine bir başka ayette, müminlerin kalplerinin "Allah'ın ve haktan inmiş olanın zikri için saygı ve korku ile yumuşadığı" (Hadid Suresi, 16) haber verilir.

    İnsanı mümin yapan ve Kuran ahlakından zevk almasını, Allah'a itaat etmekten dolayı sevinç ve huzur duymasını sağlayan, kalbindeki bu içliliktir.

    Kuran'da bu kalp duyarlılığının "Allah'ın yol göstermesi" olduğu şöyle bildirilir:

    Allah, müteşabih (benzeşmeli), ikişerli bir kitap olarak sözün en güzelini indirdi. Rablerine karşı içleri titreyerek-korkanların O'ndan derileri ürperir. Sonra onların derileri ve kalpleri Allah'ın zikrine (karşı) yumuşar-yatışır. İşte bu, Allah'ın yol göstermesidir, onunla dilediğini hidayete erdirir... (Zümer Suresi, 23)

    Dolayısıyla kalp temizliği, insanı Allah'tan uzaklaştıran tüm engellerin kalpten arındırılmış olması anl***** gelir. Böyle bir insan dünya hırsından, bencillikten, korkudan, güvensizlikten uzak olur. Allah'tan başka varlıklara bağlanmaktan, onlara Allah'tan bağımsız bir sevgi duymaktan kurtulur.

    Kısacası Allah'a itaat etmeyen ve Müslümanlığın gereklerini yerine getirmeyen insan için "kalp temizliği"nden söz edilemez. "Benim kalbim temiz, dine uymasam da olur" diyenler, Allah'ı ve müminleri aldattıklarını sanabilirler, oysa yalnızca kendilerini aldatmaktadırlar. Bu ifade ancak, ibadetlerini uygulamaktan kaçınan ve yanlış bir yaşam tarzını Müslümanlık olarak göstermeye çalışan bir insanın samimiyetsizliğidir. Ancak ne Allah Katında ne de müminlerin gözünde bu tür samimiyetsiz tavırlar kabul göremez.

  5. #25
    yeni üye LENİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Nerden
    Simbirsk
    Mesaj
    57
    Rep Gücü
    382

    Cevap: Sen Namazı Boşver,Benim Kalbime Bak!

    Alıntı MEKSELİNA´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Namaz dinimizin direğidir ..
    ama desinler diye kılınan namazlardan rabbime sığınırım. Kuran-ı kerimin bildirdiği ve hz peygamberin gösterdiği bir şekilde namaz kılmayı rabbim cümlemize nasip eder inş
    Dediğiniz gibi takiyeciler den olmamak gerek.

  6. #26
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992

    Cevap: Sen Namazı Boşver,Benim Kalbime Bak!

    Alıntı MEKSELİNA´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Namaz dinimizin direğidir ..
    ama desinler diye kılınan namazlardan rabbime sığınırım. Kuran-ı kerimin bildirdiği ve hz peygamberin gösterdiği bir şekilde namaz kılmayı rabbim cümlemize nasip eder inş
    Vesveseye hiç kapılmayın.Mümkün olduğu kadar Cemaatle namazınızı kılın.Zira Namaz iki çeşittir.
    Bakara suresi 238 ayet:Namazlarıve orta namazı koruyunTam bir saygıyla Allahın huzurunda kıyam edin.
    Normal olarak kıldığınız namazın sonucunda eninde sonunda istediğiniz nimeti elde edersiniz.Ama O sizin Bahsettiğiniz Hz Peygamberin gösterdiği namaz işte O Orta namazıdırki O her şahsa nasip olamaz. Onun eciri Nimet değil HİKMETTİR.Ama Her iki namazda şeklen aynıdır.O yüzden Hikmete giden yolun başlangıcı Normal olan Beş vakittir.Baki selamlar.

  7. #27
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647

    Cevap: Sen Namazı Boşver,Benim Kalbime Bak!

    yavuz34:Sen Namazı Boşver,Benim Kalbime Bak! BASLIKLI YAZIYA VERDIGI CEVAP GUZEL BIR FELSEFI YAZI.YUZLERCESI SITELERDE VAR.INANMIS VE AKTARMIS.

    SELAM:

    ALLAH'IN DININDEN SORANA DININ SAHIBININ SOZUYLE CEVAP VERIN.CUNKU HICBIR BESER ALLAH cc DEN DAHA DOGRU-DAHA KOLAY-DAHA IYI ACIKLAYAMAZ.KUR'AN'A GUVENIN.KIMSEYI YANLIS ANLAMAYA YONELTMEZ,SIRAT-I MUSTAKIMDE TUTAN BIR KILAVUZDUR.ONDAN BASKA KLAVUZ EDINENIN HALI"KILAVUZU KARGA OLANIN....."HALINE BENZER!!!!BESERI BILGILERI KILAVUZ EDINENLERE...

    ALLAH DIYOR KI:

    Hac
    (71) Onlar, Allah'ı bırakıp, hakkında Allah'ın hiçbir delil indirmediği, kendilerinin de hakkında hiçbir bilgilerinin bulunmadığı şeylere KULLUK ederler. Zalimlerin hiçbir yardımcısı yoktur.

    ALLAH cc INSANLARI YARATIS SEBEBINI SOYLE ACIKLIYOR.

    Zariyat
    (56) Ben cinleri ve insanları, ancak bana KULLUK etsinler diye yarattım.

    NASIL KULLUK?

    Zümer
    (9) (Böyle bir kimse mi Allah katında makbuldür,) yoksa gece vakitlerinde, secde halinde ve ayakta, ahiretten korkarak ve Rabbinin rahmetini umarak itaat ve KULLUK eden mi? De ki: "Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" Ancak akıl sahipleri öğüt alırlar.

    SIMDILIK BU KADAR DIRENENLER ICIN YUZLERCE AYET ALLAH'IN KITABINDA BEKLIYOR.

  8. #28
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647

    Cevap: Sen Namazı Boşver,Benim Kalbime Bak!

    yavuz34
    Alt 01-04-2009, 12:19 PM Cevap: Sen Namazı Boşver,Benim Kalbime Bak!
    Namazıda Önce ABDEST Yani Yapılan işte İman tazeleme İNANÇ SAĞLAMA .Daha sonra Niyet etme ve O İŞİ DÜŞÜNME PLANLAMA Yani KIYAM ondan sonra AMELİ HAZIRLIK RÜKU (SÜBHANE RABBİYEL AZİMDİR)Ondan sonrada O işi BİZZAT YAPMA YANİ HİZMET ODA SECDENİN TA KENDİSİDİR.Yoksa secde Gözle görünmeyen bir Allahü taala hazretlerine karşı yere kapanıp eğilme değildir.SECDE ASLINDA KENDİN İÇİN YAPTIĞIN HALKA HİZMETTİR. HALKA HİZMET AYNI ZAMANDA HAKKA HİZMETTİR.SÜBHANE RABBİYEL ALADIR.....vb.

    Selam!

    Felsefi gorusler beseri bilgiler icin gerekli olabilir.Her gorusunde bir karsi gorusu olabilir.Bir beseri kaynaktan aldigin bilgi ile diger bir beseri kaynaktan aldigin bilgiyi,kendi birikiminle degerlendiririp sonuclar cikarirsin.Sonra bir baska beser senin okumadigin bir beseri bilgi ile bu sonuctan bir baska sonuc cikarir.[HER BILENIN USTUNDE BIR BASKA BILEN-KUR'AN]Boylece yuvarlanir gider bu hayat.

    Uykunu alamadigin bir gunde,yururken RUYA halinde,beseri iddaalari ogrenip??? bunlarla ILAHI gercekleri yorumlamissin/yorumlayanlardan alinti yapmissin.Idaalarin tamami beseri zanlara dayaniyor.
    yazini yuzlerce ilahi ayetle cevaplamak mumkun ama ornek olsun diye...

    {Yoksa secde Gözle görünmeyen bir Allahü taala hazretlerine karşı yere kapanıp eğilme değildir.}

    ALLAH cc diyor ki;

    17.109.Ağlayarak çeneleri üstü kapanıyorlar; o onların huşûunu artırıyor.

    (yere kapanıp eğilme değildir) Birak kapanmayi cenelerini bile yere vuruyorlar.


    {Namazıda Önce ABDEST Yani Yapılan işte İman tazeleme İNANÇ SAĞLAMA}

    ALLAH cc diyor ki;

    5.6.Ey iman sahipleri! Namaza/duaya duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın.....

    (iman tazeleme)Allah cc'nin soylemedigini,soylemek.Bu ayet inerken sen oradamiydin?Allah cc'nin aslinda senin soyledigini ima ettigini mi duydun?Diyorum ya uykunu alamadigin bir gunde yazmissin bu yaziyi.Subhan olan yalniz O.Bizler bazi eksikliklere tabiiki sahibiz.Mesele bunun farkinda olmaktir. Ahiret hayatinin selameti acisindan tehlikeli olan isrardir.Umarim beni anlamissindir.Allah'a emanet ol.

  9. #29
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992

    Cevap: Sen Namazı Boşver,Benim Kalbime Bak!

    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    yavuz34
    Alt 01-04-2009, 12:19 PM Cevap: Sen Namazı Boşver,Benim Kalbime Bak!
    Namazıda Önce ABDEST Yani Yapılan işte İman tazeleme İNANÇ SAĞLAMA .Daha sonra Niyet etme ve O İŞİ DÜŞÜNME PLANLAMA Yani KIYAM ondan sonra AMELİ HAZIRLIK RÜKU (SÜBHANE RABBİYEL AZİMDİR)Ondan sonrada O işi BİZZAT YAPMA YANİ HİZMET ODA SECDENİN TA KENDİSİDİR.Yoksa secde Gözle görünmeyen bir Allahü taala hazretlerine karşı yere kapanıp eğilme değildir.SECDE ASLINDA KENDİN İÇİN YAPTIĞIN HALKA HİZMETTİR. HALKA HİZMET AYNI ZAMANDA HAKKA HİZMETTİR.SÜBHANE RABBİYEL ALADIR.....vb.

    Selam!

    Felsefi gorusler beseri bilgiler icin gerekli olabilir.Her gorusunde bir karsi gorusu olabilir.Bir beseri kaynaktan aldigin bilgi ile diger bir beseri kaynaktan aldigin bilgiyi,kendi birikiminle degerlendiririp sonuclar cikarirsin.Sonra bir baska beser senin okumadigin bir beseri bilgi ile bu sonuctan bir baska sonuc cikarir.[HER BILENIN USTUNDE BIR BASKA BILEN-KUR'AN]Boylece yuvarlanir gider bu hayat.

    Uykunu alamadigin bir gunde,yururken RUYA halinde,beseri iddaalari ogrenip??? bunlarla ILAHI gercekleri yorumlamissin/yorumlayanlardan alinti yapmissin.Idaalarin tamami beseri zanlara dayaniyor.
    yazini yuzlerce ilahi ayetle cevaplamak mumkun ama ornek olsun diye...

    {Yoksa secde Gözle görünmeyen bir Allahü taala hazretlerine karşı yere kapanıp eğilme değildir.}

    ALLAH cc diyor ki;

    17.109.Ağlayarak çeneleri üstü kapanıyorlar; o onların huşûunu artırıyor.

    (yere kapanıp eğilme değildir) Birak kapanmayi cenelerini bile yere vuruyorlar.


    {Namazıda Önce ABDEST Yani Yapılan işte İman tazeleme İNANÇ SAĞLAMA}

    ALLAH cc diyor ki;

    5.6.Ey iman sahipleri! Namaza/duaya duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın.....

    (iman tazeleme)Allah cc'nin soylemedigini,soylemek.Bu ayet inerken sen oradamiydin?Allah cc'nin aslinda senin soyledigini ima ettigini mi duydun?Diyorum ya uykunu alamadigin bir gunde yazmissin bu yaziyi.Subhan olan yalniz O.Bizler bazi eksikliklere tabiiki sahibiz.Mesele bunun farkinda olmaktir. Ahiret hayatinin selameti acisindan tehlikeli olan isrardir.Umarim beni anlamissindir.Allah'a emanet ol.
    Yaşam daima sebeb ve sonuç ilişkilerine bağlıdır.Ağlamak ,gülmek,öfkelenmek ,haykırmak bir sebebe yada sonuca bağlı olarak yapılırlar.Şekli olarak namazı eda eden bir insan kıyamda rükuda yada secdede ağladığı zaman bunun nedeni kıldığı namaz olamaz.Yüce Allahın karşısında ben ne kadar küçüğüm diye düşünecek ve ağlamaya başlayacak.Bunun adına RİYAKARLIK denir. Ama Ha herhangi bir şeyde emek vermiş elinden gelen bütün çabayı sarfetmiş ise ve buna rağmen başaramayıp ACZ içinde kalmışsa işte o zaman ağlar.İnsan sonuçta kendi çaresizliğine daima ağlar. En yakınımız olan sevdiğimizi dahi kaybetsek şayet düşünecek olursanız ağlamamızın nedeni kendi çaresizliğimiz yani aczimizdir.
    Gelelim Kuran yazılırken sen oradamıydın diye soruyorsunuz?Kuranı ZAMANLA sınırlıyorsunuz.Halbuki Kuran ezeli ve ebedi bir kitaptır.Pekiyi bu madde dünyasında her şeyin zamanla değiştiği dünün dün; bugünün bu gün olduğu bir yaşamda hangi şey hiç değişmeden ezeli ve ebedi olabilir?Yada Değişmeyen şey nedir?Tek bir cevabı vardır bu sorunun İNSAN FITRATI! Yani İnsanın NEFSİ.O Bir milyar sene öncede aynıydı bugünde aynı yarın Bir milyar sene geçtikten sonrada aynı olacaktır.O zaman Kuranda İnsan Nefsini anlatır. Kuran TARİH anlatmaz çünkü o bir tarih kitabı değildir. Kuran Maddi bir ilim kitabıda değildir.Ama Kuran bir HİKMET KİTABIDIR. Hikmet ise İLAHİ FELSEFENİN ta kendisidir.Felsefenin kuşu ise alacakaranlıkta uçar. Gündüzleri uçmaz.Evet İnsanlar seher vakitlerinde YAKAZA halindedirler.Yanı Yarı Uykuludurlar. Bakın iyi tahmin ettiniz.Nefslerinin o zorlanmalarının sesiyle Hikmet ortaya çıkar.Gecenin zulmeti canımızı yakar dolayısıylada işlediğimiz ayıpları örter geceler.Ama Beş parmaklı şahin parçalamak için yuvasına götürdüğü serçeye su içmesi için izin verir. İşte o serçenin SEHERİDİR. Serçe o seher vakti Ezeli vede ebedi olan kitabı sana açıklamaya başlar . Onun sözleri ezeli ve ebedidir.Çünkü gerçeği söyler.Serçede artık Artislik riya rol yoktur.O zaman bir ayetin ne yazdığını anlayabilmek için SEHER VAKTİNİZİ bekleyin sizde.
    Kuran yazılırken arşı Rahmanda
    Kudret katibinin elinde idim
    Güller açılırken kevnü mekanda
    Bülbül idim gonca gülünde idim

    Evvel Cebrailin ilk kelamında
    Kırklar meclisinde aşk meydanında
    Muhammed Alinin sır kelamında
    Nihan söyleşirken dilinde idim

    Kırklar arş üstünde kurdular cemi
    Muhabbet halk olup sürdüler demi
    Balçıktan yarattı Allah Ademi
    Ben o vakit anın belinde idim

    Yunusun deryaya daldığı zaman
    Kırk gündüz kırk gece kaldığı zaman
    Alim Zülfikarı çaldığı zaman
    Hayber kalasında kolunda idim

    Pir sultan'ım içtim aşkın dolusun
    Mekadir bilmeze vermem yarısın
    Bir kuşa seksen bin şehrin darısın
    Ta'yin verilirken yanında idim
    Daha ne deyim. Baki selamlar.

  10. #30
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647

    Cevap: Sen Namazı Boşver,Benim Kalbime Bak!

    SELAM GOZUMUN NURU YAVUZ KARDESIM:

    YAZINDAKI ATILGANLIK,HEYECAN INAN GOZUMU KAMASTIRDI.NE MUTLU SANA.BU OZELLIKLERIN DEVAM ETTIKCE SORGULAYACAKSIN VE DOGRUNUN DOGRUSUNU ZATEN BULACAKSIN.TEKRAR SELAM.

    ”secdede ağladığı zaman bunun nedeni kıldığı namaz olamaz.” Diyerek bu temel uzerine bir aciklama yapmissin AMA benim yazimi dikkatli okumamissin.

    {Yoksa secde Gözle görünmeyen bir Allahü taala hazretlerine karşı yere kapanıp eğilme değildir. DOSTUM YAVUZUN IDDAASI-dikkat et! Fiziki secde yok diyorsun!

    ALLAH cc diyor ki;

    17.109.Ağlayarak çeneleri üstü kapanıyorlar; o onların huşûunu artırıyor.

    (yere kapanıp eğilme değildir-YAVUZ) Birak kapanmayi cenelerini bile yere vuruyorlar.-bende bu ayetle fiziki secde oldugunu kanitliyorum.sen ise aglama bolumune takilmissin.bu baska bir konu.dagilmayalim zamani gelince onuda konusuruz insaallah.

    SONUC-1:KUR’AN’DA BAHSEDILEN SECDE;YINE KUR’AN’A GORE
    FIZIKI BIR HAREKETMIS.

    ”Gelelim Kuran yazılırken sen oradamıydın diye soruyorsunuz-YAVUZ”;diyerek bu temel uzerine bir aciklama yapmissin AMA benim yazimi dikkatli okumamissin.

    (ABDEST... iman tazelemedir-YAVUZ)Allah cc'nin soylemedigini,soylemek.Bu ayet inerken sen oradamiydin.

    Dikkat et!abdest fiziki bir islem degil aslinda iman tazeleme anlamindadir diyorsun. Ve ben asagidaki ayeti yaziyorum;

    ALLAH cc diyor ki;

    5.6.Ey iman sahipleri! Namaza/duaya duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın.....

    Goruldugu gibi burada fiziki bir temizlenme acikca emrediliyor.ve iman tazelemeye atifta bile bulunulmuyor.Kur’an’in bilmedigi bu gayb haberine nasil sahip oldugunu merak ettim ve sordum.

    ” Bu ayet inerken sen oradamiydin.”

    Inerken ordamiydin,yazilirken degil!Yani Allah cc ilemiydinki;fiziki islemin emredilmesinin arkasinda sakli olan Allah cc’nin asil niyetini(!?) bilip bize acikladin diye sordum.

    Dostum ayette senin dedigin yazmiyor ki!!!! Nerden biliyorsun?Bilmiyorsun zannediyorsun!

    SONUC-2: KUR’AN’DA BAHSEDILEN ABDEST;YINE KUR’AN’A GORE
    FIZIKI BIR HAREKETMIS.

    ALLAH’A EMANET OL DOSTUM!

    Not: [Pir sultan abdala ait oldugunu zannettigim siir cok guzelmis.daha once okumamistim.paylastigin icin sag ol!]

Benzer Konular

  1. Behzat Ç. Seni Kalbime Gömdüm/Fragman
    İNCİ Tarafından Sinemalar Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 22-10-2011, 08:38 PM
  2. Kalbime Anlat Sevgili!
    mopsy Tarafından Kadın Erkek İlişkileri Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 11-07-2010, 08:31 AM
  3. Kalbime gel
    orkuorkun Tarafından Şarkı Sözleri Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 13-08-2008, 03:02 PM
  4. Uçurumlardan Atamadığım Kalbime
    SAHARAY Tarafından Edebiyat Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 25-04-2008, 03:10 PM
  5. Öyle birini kalbime ..
    Venhar Tarafından Dini Hikayeler Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 10-04-2008, 09:46 PM
Yukarı Çık