Anketimiz: Insani kim yaratti: Tanri mi Evrim mi?

Katılımcı sayısı
74. Anket kapatılmıştır
  • Tanri 10.000lerce yil önce insani yaratti.

    48 64,86%
  • Insan, tanri öngördügü gibi, milyonlarca yil önce basit yasam sartlarinda olustu.

    5 6,76%
  • Insanligin gelisiminde tanrinin hic bir katkisi yoktur.

    11 14,86%
  • Bilmiyorum

    10 13,51%
17. Sayfa, Toplam 26 BirinciBirinci ... 71516171819 ... SonSon
Gösterilen sonuçlar: 161 ile 170 Toplam: 251

Insani kim yaratti: Allah mı Evrim mi?

Din ve İnanç Kategorisi Dini Sohbet Forumunda Insani kim yaratti: Allah mı Evrim mi? Konusununun içerigi kısaca ->> sayın ümmi yaratıcının olmadığı ideolojisini benimsemek diye bir şey yoktur. bu sizin anlamlı olduğunu zannederek kurduğunuz ancak felsefi açıdan tamamen ...

  1. #161
    - Çevrimdışı
    Siteden Atıldı
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Mesaj
    221
    Rep Gücü
    0
    sayın ümmi

    yaratıcının olmadığı ideolojisini benimsemek diye bir şey yoktur.
    bu sizin anlamlı olduğunu zannederek kurduğunuz ancak felsefi açıdan tamamen içi boş bir cümle.

    önce bu cümlenizin neden içinin boş olduğunu, anlayacağınızı umarak ortaya koyayım.
    sonrada evrim teorisi üzerine yine içeriksiz iddialarınızın cevabıyla da devam edeyim.

    bir önceki yazıda gayet anlaşılır olarak izah etmiş olmama rağmen sanırım ya okumadınız, ya da okuduğunuzu anlamadınız.

    yaratıcı dediğiniz şeyin varlığından bahsedemezsiniz.
    ya ne yaparsınız.
    ben bir yaratıcının varlığına İNANIYORUM diyebilirsiniz.

    eğer bu şekilde söylemek yerine, bir yaratıcı VAR derseniz, o zaman bende çıkıp derim ki; hadi ortaya koy o yaratıcıyı.
    şimdiye kadar kimsenin ortaya koymayı beceremediği yaratıcıyı sizde ortaya koymayı beceremezsiniz doğal olarak.
    bu durumda ben bir yaratıcın olmadığı İDEOLOJİSİNİ benimsemiş birisi mi olurum.
    yoksa siz inandığınız yaratıcının varlığını ortaya koymayı başaramamış birimi olursunuz.

    yapmayın canım.bu işler öyle olmuyor.
    bunlar retorikler.
    felsefe ise başka bir şeydir.
    insanlar sigorta değiştirmek için bile elektrikçi çağırırlar ama iş felsefe üzerine konuşmaya gelince gayet rahat kendilerinde bu hakkı görebilirler öylemi.
    hayır öyle değil.

    ortada bir yaratıcı olmadığı ideolojisi diye bir şey yok.

    peki ortada olan ne.
    tanrı diye bir varsayıma inananlar var.
    ancak inandıkları şeyi ortaya koyamıyorlar.
    dolayısıyla varlamaları felsefi açıdan bir şey ifade etmiyor.inanç olarak kalıyor.
    ve böyle kalmaya da mahkum.

    gelelim teorinin kaynağı ve çıkış noktasına ilişkin bilimdışı iddialarınıza.

    teori tanrıyı redetmek için ortaya atılmadı.
    teoriyi bir olguyu tespit etti (ki tespit ettiği olgu o kadar açıkki bazı müslümanlar tarafından bile kabul ediliyor) ve o olguya ilişkin sebep-sonuç ilişkilerini izah etti.
    bu izah ise tanrı düşüncesini varoluşu açıklamak bağlamında gereksizleştirdi.
    yani tanrı düşüncesi ve yaratılış düşüncesini boşa çıkarıp, bir varoluş düşüncesini desteklemesi teorinin çıkışı değil, sonucudur.bu ayrıntıları farkedebilecek dikkati gösteremiyorsanız beni yormayın.

    gelelim şu adına tesadüf dediğiniz şeye.
    hiç bir bilim dalı olguları tesadüflerle açıklamaz.
    bu cümleyi daha önce de kurmuştum.
    ancak içeriğini anlamak size zor geliyor sanırım.

    sebep-sonuç ilişkileriyle açıklar.
    sebep-sonuç ilişkileri ise ortadadır.
    ancak tanrı nerde.
    o yok.
    evet sizin kafanızda var.
    orda olması bilimi bağlamaz.
    sizi bağlar.
    evrim teorisi varoluşun yaratıcıya ihtiyacı olmadığını ortaya koymayı başarmıştır.
    ancak siz bir yaratıcının kelimeden daha fazla bir şey olduğunu ortaya koymayı başaramadınız.

    sizin kendinizi inandırmanız ile bir şeyin GERÇEKTEN var olması arasındaki farkı fark edebilmeyi başarabilmeniz gerekir.ancak bu göründüğü kadar kolay değildir.

  2. #162
    - Çevrimdışı
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Nerden
    İzmir
    Mesaj
    199
    Rep Gücü
    2598
    Alıntı ümmi´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Allah kalpte isbat olur.Akıl ona ancak delil sağlar isbat değil.
    hz.Mevlananın deyimiyle,aşk bahsinde akıl ancak çamura saplanmış eşek mesabesindedir.
    Kalpte Allahı bulmak isteyen,Onu kalp gözüyle görmek isteyen ,kalbini tezkiye etmelidir.Bunun yolunu yordamını öğrenmeli,öğrendiğini uygulamalıdır.Neticede baş gözünden daha keskin olan kalp gözüyle Allahı görür,şuhud eder.
    iman gaybadır.
    şuhud ise şahid olmaktır.
    her bilimin kendi metodolojisi vardır.
    600'lü yıllarda yaşayan araplar ile aynı yanlışa düşüyorsun. Kalp düşünmez ve akletmez sadece kan pompalar, kalp nakli ya da yapay kalp bunun ispatıdır.

  3. #163
    - Çevrimdışı
    Siteden Atıldı
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Mesaj
    221
    Rep Gücü
    0
    Alıntı enrico´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilim ile din ayrı satıhların mevzusudur.
    Bilim yanlışlanabilir şeyler üzerine bina edilir. Einstein ışığın kütle tarafından çekildiğini
    iddia ettiği zaman bilim adamları ilk güneş tutulmasında bunu test etmiş ve doğru
    olduğuna kanaat getirmiştir. Oysa din nasslar üzerine bina edilmiştir. İman etmek
    gönüllü olarak olabilir ancak.

    Ben tanrıya inanıyorsunuz demedim. Bizim inandığımız tanrıyı yanlış tahayyül ettiğiniz
    söyledim. Veya sizin söylediğiniz şekilde bizim inandığımız tanrı üzerine yürüttüğünüz
    fikirlerde yanılıyorsunuz dedim.

    Aslında aynı şeyleri söylüyoruz. Bilim ve din birbirinin karşıtı değildir. Nasıl ki laboratuara
    tanrı girmezse, laboraturdan tanrı da çıkmaz.
    Peki sizinle ayrıldığımız nokta neresi?
    Biz doğa kanunlarını bir koyanın olduğuna inanırız. Ve buna tanrı deriz. Siz ise böyle
    bir tanrıya inanmazsınız. Sonuçta laboratuara girdiğimizde siz de biz de bu kanunlara
    tabii olarak çalışır ve bu kanunları araştırırız.

    Ben süper iletken bir malzeme üzerinde çalışırken maddenin hangi şartlar altında süper
    iletken olduğunu bulmaya çalışırım. Bu şartları tanrının yaratması veya kendiliğinden
    oluşması benim çalışma yöntemimi veya bulmaya çalıştığım şeyi değiştirmez.

    Ben felsefi açıdan tanrı var diyebilirim. Yunanıkadim filozoflarından beri tanrının varlığı
    üzerine çeşitli deliller sunulmuştur. Ancak tanrının varlığını size ispat edemem. Zira
    bu konuda anlaşabileceğimiz ortak bir metodoloji yok. Yani ne siz şu,şu şartlar sağlanırsa
    tanrı vardır diyebilirsiniz, ne de ben.
    sayın enrico
    bu yazınızın son paragrafı hariç herhangi bir problem yok.

    ancak siz felsefi açıdan tanrı var diyemezsiniz.
    çünkü felsefede varlamak-yoklamak diye bir bağlam vardır.
    var olmak var olan somut şeylerden soyutlanmış bir kavramdır ve tanrının böyle bir niteliği olduğu ortaya konulamaz.
    konulamamıştır.
    sadece bir takım aklileştirme mekanizmalarıyla tanrının var olduğu fikrine varabilirsiniz.ve bu fikir varlığına inanmaktan ibaret olarak kalmaya devam eder.

    bir elmayı varlayabilirsiniz.
    çünkü elma vardır.
    ancak var olanın varlığı ortaya konulabilir, dolayısıyla ancak var olan varlanabilir.
    tanrının varlığı ise ortaya konulamıştır.
    sadece varlığına inanılmıştır.
    bu inancın bir takım akıl yürütmelerle desteklenmesi varlamak değildir.
    bu kısmı anlamanız gerekir.

  4. #164
    - Çevrimdışı
    Aktif Üye ümmi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2009
    Mesaj
    1.889
    Rep Gücü
    33022
    efenim felsefeyle işim yok.
    sebep sonuç diyorsunuz.O müsebbibül esbab dır yani sebeplerin sebebi.bunca mucize varsa bir gerçekleştiren var olmalı değil mi.Siz alışageldiğiniz için hiç birşeyi mucize olarak görmüyorsunuz.oysa ayakta durmamız bile bir mucize.
    siz güdük mantığınızla küçük kafanızla tasarlayıp gerçek budur dediniz diye bilip durduğumuz şeyi yok mu sayacağız.
    asıl bunca şeyin tesadüfen oluştuğunu söylemek deli saçması.

  5. #165
    - Çevrimdışı
    Siteden Atıldı
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Mesaj
    221
    Rep Gücü
    0
    sayın ümmi

    ben ilk kez bu sitede forumlara katılıyor değilim.
    bir kere eski müslümanım.
    pek çok sitede bu tarz tartışmalara girdim.

    o yüzden şu son mesajınızın tam olarak anlamını biliyorum.

    daha önce de defalarca yaşadığım bir şeydir.

    acziyetlerini ortaya koyduğum kişiler, benim mantığımın güdüklüğünden kafamın küçüklüğünden, söylediklerimin deli saçması olduğundan bahsetmeye başlarlar.böylece söylediklerimin acısını hafifletebileceklerini düşünüyorlar galiba.

    bu yaptığınızın benzerlerini defalarca yaşadım.

    o nedenle trajıkomik halinize gülmekten başka bir şey yapamam.

    hangimizin mantığının güdük olduğu, hangimizin kafasının küçük olduğu, hangimizin saçmaladığının takdirini okuyucuya bırakıp size hoşçakalın diyorum.

  6. #166
    - Çevrimdışı
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Nerden
    İzmir
    Mesaj
    199
    Rep Gücü
    2598
    Sayın Ümmi

    Bu yazdığınız cümleler bu alıntıdaki fiki alteder ya da zayıflatır nitelikte değil

    Alıntı diamat´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    gelelim şu adına tesadüf dediğiniz şeye.
    hiç bir bilim dalı olguları tesadüflerle açıklamaz.
    bu cümleyi daha önce de kurmuştum.
    ancak içeriğini anlamak size zor geliyor sanırım.

    sebep-sonuç ilişkileriyle açıklar.
    sebep-sonuç ilişkileri ise ortadadır.
    ancak tanrı nerde.
    o yok.
    evet sizin kafanızda var.
    orda olması bilimi bağlamaz.
    sizi bağlar.
    evrim teorisi varoluşun yaratıcıya ihtiyacı olmadığını ortaya koymayı başarmıştır.
    ancak siz bir yaratıcının kelimeden daha fazla bir şey olduğunu ortaya koymayı başaramadınız.

    sizin kendinizi inandırmanız ile bir şeyin GERÇEKTEN var olması arasındaki farkı fark edebilmeyi başarabilmeniz gerekir.ancak bu göründüğü kadar kolay değildir.
    Aksine bu fikri güçlendirir niteliktedir.

    Tesadüf ile ilgili fikir size aittir. Ve diğer yazdığınız çümleler ise inançtır. Yani insan aklı tarafından yaratılmış bir düşünceye; yani tanrıya inanmaktasınız.

    Saygılar

  7. #167
    - Çevrimdışı
    Acemi Üye enrico - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Nerden
    Andromeda
    Mesaj
    176
    Rep Gücü
    10868
    Ben daha önce tanrının varlığı veya yokluğu ile ilgili tartışmalarda çok taraf oldum.
    Neticede ne kadar tartışılırsa tartışılsın inanan inanır, inanmayan inanmaz ve günler
    haftalar süren tartışmalar hiç bir neticeye ulaşmaz. Bu nedenle bu konuda yazarken
    de kesinlikle tanrının varlığı ispat etmek maksadıyla yazmadım. Tecrübelerim bana
    bunun boş bir uğraş olduğunu gösterdi.

    Bu konuda bir şeyler yazmamın sebebi Hristiyanlar karşı çıkıyor diye Evrim teorisine
    Müslümanların karşı çıkması. Sanki İslam'a karşı geliştirilmiş bir teori gibi bilen bilmeyen
    konu hakkında hiç bir fikri olmayan Müslümanların hep birlikte buna karşı çıkmalarıydı.

    Evrim bilimin bir konusudur, bırakalım onunla bilim adamları ilgilensin. Sadece İslamı
    bilerek evrim hakkında ahkam kesmek muhakkak bir hamakattir. Keza sadece evrimi
    bilerek İslam hakkında ahkam kesmek de aynı derecede hamakattir.

    Evrim tartışmalarını başımıza bela edenler ona en çok karşı çıkanlardır. Olur olmaz yerde
    evrim teorisini hiç de bilimsel olmayan metotlarla tartışıp gündemde tutuyorlar. Bu şekil
    tartışmalara da her aklı başında bilim adamı karşı çıkar. Bilim ancak bilimin metotları ile
    tartışılır. Din ise bilimin metotları ile tartışılmaz, kendi metotları vardır.

    Bu konuda söyleyebilecek başka bir şeyim yok.
    Selamlar.

  8. #168
    - Çevrimdışı
    Siteden Atıldı
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Mesaj
    221
    Rep Gücü
    0
    sevgili enrico

    şu tavrınız, ne yazık ki müslüman arkadaşların çoğunluğunca uygulanmamakla kalmıyor, anlaşılamıyor bile.
    sizi öncelikle bundan dolayı tebrik ederim.

    evrim bilimsel bir teoridir.
    bakın doğrudur, kesindir, gerçektir, tartışılmazdır demiyorum.
    sizin de altını çizdiğiniz gibi bilimseldir diyorum.
    yani bir metodu vardır ve o metodla doğrulaması ve yanlışlaması yapılır diyorum.

    keza aslında sizde tam olarak aynı şeyi söylüyorsunuz.

    ancak evrim teorisini kuran ayetleriyle redetmek nasıl bilimsel değilse, yine evrimi kuran ayetlerinden yola çıkarak doğrulamak da bilimsel değildir metod olarak.

    bir müslüman inanmak istiyorsa inanacaktır.
    ama müslümanlar bilim nedir bunu anlamalıdır.
    yani sizin baktığınız yerden bakabilmeyi öğrenmelidir.

    bu bağlamda, müslümanların bilimi ve metodunu anlamasını sağlamak ateistlerden çok sizin gibi müslümanların görevidir.

    saygılar.

  9. #169
    - Çevrimdışı
    Kıdemli Üye kapkale - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Nerden
    malatya __balıkesirde oturuyorum
    Mesaj
    642
    Rep Gücü
    8914
    Alıntı Bilge Engin´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sayın Kapkale




    Bu arada lütfen size rica etmek istiyorum; Harun Yahya sitelerinden evrimi öğrenmeyin. Kalp, ciğer ve deri arasındaki farklar yüz milyonlarca yıl sürer ve alt tür değil koskoca familyalar arasındaki değişimlerdir. Evrim alt türler arası bir değişimden bahseder, familyalar arası geçiş yapıyor demez. Dolayısıyla akciğer, kalp vb öyle 10 bin-100 bin yıllık iş değildir. Balık adam, at timsah gibi teoriler de ancak fantastik karakterlerdir. Fantazi de yine bilimin alanı değil inancın ilgi alanıdır.



    Benim de genel cerrah dayım, kardiyoloji uzamanı kuzenim ve dermatoloji uzmanı yengem var, hiç birisi alanlarındaki sinir hücrelerinin kararı taşıdığını söylemedi. Benim amcam senin amcanı döver bir tarafa, beyin dışarıdan gelen uyarıları yorumlar, karar alır ve gerekli organlara emir verir. Yani düşüncenin, kararın, hatırlamanın vb. ruha ve kalbe mağledilen bir çok eylemin mekanizması beyin yarafından yönetilir. Bu ise teori değil ispatlanmış bilimsel gerçeklerdir. Yani dayı lafı değil bilimse kanunlar bu alanda daha fazla kabul görür.

    Saygılar
    ___yok efenim benim harun yahyayla işim olmaz evet dediniz doru uzun süre ister diyorsunuz peki bu uzun süre dediğimiz zaman dilimi ne kadar ve hankoşullar

    __uzun süre evet ama geçen bir uzun sürede olduğunu unutmayalım geçmişimiz baya uzun ve uzun bir süre geçmiş bu geçen uzun sürenin sonucu ney hangi canlı deismiş ve hangi canlı şu an deişme safasında hala

    ___bakın efenim beyinde milyarlarca sinir hücreleri var ve bunlar o kadar uyumlu çalışırki adeta bir mucizedir ve beyni inceleme mümkün deildir onu incelemek için o milyarlarca hücrenin herbirinin ayrı ayrı olan görvlerini bulmanız gerekmektedir buda imkansızdır tutup bana ispatlanmıştır sözleriyle ifade edemessiniz bana bir tane bilim sonucu aklın nasıl meydana geldiğini ispatlayan bir belge getirinki desin evet kesinlikle budur akıl beynin şunu şunu yapmasıyla ortaya çıkar

    ___ayreyeten bu işin bide ruh kısmı vardır herşeyiyle insanı sıfırdan yaratmak mümkün olsa dahi o mekanizmayı oluşturmak mümkün olsa dahi can dediğimiz ruhu nasıl sağlarız

    ___kendiliğinden oluşum ruhu nasıl tasvir eder

  10. #170
    - Çevrimdışı
    Aktif Üye ümmi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2009
    Mesaj
    1.889
    Rep Gücü
    33022
    Alıntı Bilge Engin´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    600'lü yıllarda yaşayan araplar ile aynı yanlışa düşüyorsun. Kalp düşünmez ve akletmez sadece kan pompalar, kalp nakli ya da yapay kalp bunun ispatıdır.
    600 lü yılların arapları değil efenim bu fikrimizin dayanağı . geçmişin ve geleceğin sahibinin bildirmesi.
    kalp neye meylederse,akıl onu gerçekleştirmek üzere fikir üretir.bizim bahsettiğimiz kalpte,(islam literatüründeki) et kalpten farklı olarak manevi kalptir .türkçedeki gönül belki biraz karşılar anlam olarak.
    İnsanlar,kalplerindeki ilgi,istidad meyil yani sevgiye göre hareket eder genelde.neleri seviyorsa,orada rahat ve huzurlu hissedeceğini düşündüğünden o ortamları elde etmek üzere fikir üretir.
    bu durumda küfür ona cazip geliyorsa,aklı bu duygusuna destek çıkacak şekilde fikir üretir,yine azalarıyla bu fikirlerine uygun eylemler ortaya koyar.
    İman cazip geliyorsa,yine aklı ve organları bu sevgisi istikametinde fikir ve fiiller ortaya koyar.
    efenim Allahı idrak edende bu manevi kalptir.insani ruhtur yani.yalnız bu idrakin açılması için bir takım temrinler gerekir.Peygamberlerin bir görevide bu idrakin açılması,imanın ikana,yakine,şuhuda dönüşmesidir.yani başlangıçta gayba iman edersiniz,peygamberin doğru söylediğine güvenip takva sahibi olmaya çalışırsınız,emir ve yasaklara uyarak,ibadet ederek,gaflete düşmemeye,Allahı unutmamaya çalışarak manevi bir arınma yaşarsınız bu kalpte ve o arınma gerçekleşince ilahi hakikat kendiliğinden ortaya çıkar.O zaman," ben taşrada arar idim,ol can içinde can imiş" cümleleri dökülür dilinizden.

Benzer Konular

  1. Yorum: 0
    Son mesaj: 02-08-2012, 02:44 PM
  2. Yorum: 0
    Son mesaj: 11-11-2011, 04:14 PM
  3. Yorum: 2
    Son mesaj: 10-08-2011, 06:04 PM
  4. iNSANI TANIMADA YAZI VE KAREKTER
    erkişi Tarafından Serbest Kürsü Foruma
    Yorum: 3
    Son mesaj: 14-04-2008, 12:06 PM
  5. makyaj kadını yaratti (video)
    EMRE Tarafından Makyaj Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 21-11-2007, 01:13 AM

Anahtar kelimeler

Yukarı Çık