Anketimiz: Insani kim yaratti: Tanri mi Evrim mi?

Katılımcı sayısı
74. Anket kapatılmıştır
  • Tanri 10.000lerce yil önce insani yaratti.

    48 64,86%
  • Insan, tanri öngördügü gibi, milyonlarca yil önce basit yasam sartlarinda olustu.

    5 6,76%
  • Insanligin gelisiminde tanrinin hic bir katkisi yoktur.

    11 14,86%
  • Bilmiyorum

    10 13,51%
14. Sayfa, Toplam 26 BirinciBirinci ... 4121314151624 ... SonSon
Gösterilen sonuçlar: 131 ile 140 Toplam: 251

Insani kim yaratti: Allah mı Evrim mi?

Din ve İnanç Kategorisi Dini Sohbet Forumunda Insani kim yaratti: Allah mı Evrim mi? Konusununun içerigi kısaca ->> 2010 mart ayında çıkan bilim teknikte bahsedilen bir araştırmadan bahsedeyim. galaksilerin çarpışmasını ve sonuçlarını araştıran bilim adamları,labaratuar ortamında aynı koşulları ...

  1. #131
    - Çevrimdışı
    Tecrübeli Üye
    Üyelik tarihi
    Aug 2010
    Mesaj
    319
    Rep Gücü
    1762
    2010 mart ayında çıkan bilim teknikte bahsedilen bir araştırmadan bahsedeyim.
    galaksilerin çarpışmasını ve sonuçlarını araştıran bilim adamları,labaratuar ortamında aynı koşulları oluşturarak deney yapıyorlar.deney sonucunda bir çok ilğinç bilgilere ulaşıyorlar.onlardan biride
    canlılığın ilk başlanğıcı sayılan aminoasitlerin oluştuğunu görüyorlar.aminoasitler proteinlerin yapı taşı
    olduğundan canlılığın en temel bazı olarak alınırlar.
    görüldüğü gibi,geçenlerde hawkingin de dediği gibi doğa canlıları yaratmak için bir yaratıcıya ihtiyaç duymuyor.kendiliğindende yaratabiliyor bunu.

  2. #132
    - Çevrimdışı
    Acemi Üye enrico - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Nerden
    Andromeda
    Mesaj
    176
    Rep Gücü
    10868
    Alıntı deklem´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    2010 mart ayında çıkan bilim teknikte bahsedilen bir araştırmadan bahsedeyim.
    galaksilerin çarpışmasını ve sonuçlarını araştıran bilim adamları,labaratuar ortamında aynı koşulları oluşturarak deney yapıyorlar.deney sonucunda bir çok ilğinç bilgilere ulaşıyorlar.onlardan biride
    canlılığın ilk başlanğıcı sayılan aminoasitlerin oluştuğunu görüyorlar.aminoasitler proteinlerin yapı taşı
    olduğundan canlılığın en temel bazı olarak alınırlar.
    görüldüğü gibi,geçenlerde hawkingin de dediği gibi doğa canlıları yaratmak için bir yaratıcıya ihtiyaç duymuyor.kendiliğindende yaratabiliyor bunu.
    Canlıları yaratan şey doğa ise. Doğa bir tanrı adıdır.

  3. #133
    - Çevrimdışı
    Tecrübeli Üye
    Üyelik tarihi
    Aug 2010
    Mesaj
    319
    Rep Gücü
    1762
    )) doğaya tapanlar yanlış tapınmıyorlarmış o zaman

  4. #134
    - Çevrimdışı
    Kıdemli Üye kapkale - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Nerden
    malatya __balıkesirde oturuyorum
    Mesaj
    642
    Rep Gücü
    8914
    Alıntı deklem´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    2010 mart ayında çıkan bilim teknikte bahsedilen bir araştırmadan bahsedeyim.
    galaksilerin çarpışmasını ve sonuçlarını araştıran bilim adamları,labaratuar ortamında aynı koşulları oluşturarak deney yapıyorlar.deney sonucunda bir çok ilğinç bilgilere ulaşıyorlar.onlardan biride
    canlılığın ilk başlanğıcı sayılan aminoasitlerin oluştuğunu görüyorlar.aminoasitler proteinlerin yapı taşı
    olduğundan canlılığın en temel bazı olarak alınırlar.
    görüldüğü gibi,geçenlerde hawkingin de dediği gibi doğa canlıları yaratmak için bir yaratıcıya ihtiyaç duymuyor.kendiliğindende yaratabiliyor bunu.
    peki bu bilim adamlaı galaksilerin öncesini neye bağlıyorlar

  5. #135
    - Çevrimdışı
    Tecrübeli Üye
    Üyelik tarihi
    Aug 2010
    Mesaj
    319
    Rep Gücü
    1762
    tanrının öncesi neye bağlanıyorsa ona(hep vardı)

  6. #136
    - Çevrimdışı
    Siteden Atıldı
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Mesaj
    221
    Rep Gücü
    0
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba,



    Uyarımı dikkate aldığınızdan / alacağınızdan dolayı teşekkür ederim...



    Bu açıklamanızda da anlaşılmayan bir şey yok...Ancak ilk mesajınız ile bu mesajınız arasında FARK var...Girişte yaptığınız hamle farklı buradaki hamle farklı...Bu mesajınızdaki gibi yansıtacaksanız sorun yok...Hatta genel anlamda HEMFİKİRİZ...Diyebilirim...

    O zaman şöyle toparlayayım kısaca...Evrim yoktur diyen inanan kesime karşı hamle sadece onlara karşı olmalı...Kur'an açık ve seçik olarak " EVRİME DİREKT " karşı değildir...Kur'an'ın bütününden evrimin olmadığı anlamı çıkıyor ise bu sadece inanca ait bir YORUMDUR...Hayatın suda başladığını ve halden hale geçildiğini Kur'an'da söyler zaten...Yani evrimin calıların dünya üzerindeki oluşuma başlaması Kur'an ayetleri tarafından da desteklenen bir unsurdur...

    MÜMİNUN
    18. Ve enzelna mines semai maem bi kaderin fe eskennahü fil erdı ve inna ala zehabim bihı le kadirun
    18. Ve Biz suyu gökten [belirlediğimiz] bir ölçüye göre indiriyor, sonra da onu yeryüzünde tutuyoruz; ama, hiç şüphesiz, bu [nimeti] geri almaya da kâdiriz!

    ENBİYA
    30. E ve lem yerallezıne keferu ennes semavati vel erda kaneta ratkan fe fetaknahüma ve cealna minel mai külle şey'in hayy e fe la yü'minun
    30. PEKİ, hakkı inkara şartlanmış olan bu insanlar, göklerin ve yerin [başlangıçta] bir tek bütün olduğunu ve Bizim sonradan onu ikiye ayırdığımızı ve yaşayan her şeyi sudan yarattığımızı görmüyorlar mı? Hâlâ inanmayacaklar mı?

    NUR
    45. Vallahü halekü külle dabbetim mim ma' fe minhüm mey yemşı ala batnih ve minhüm mey yemşı ala ricleyn ve minhüm mey yemşi ala erba' yahlükullahü ma yeşa' innellahe ala külli şey'in kadır
    45. Ve bütün canlıları sudan yaratan Allah'tır;öyle ki, kimi karnı üzerinde sürünür, kimi iki ayağı, kimi de dört ayağı üzerinde yürür.Allah dilediğini yaratır; çünkü O, gerçekten de her şeye kâdirdir.

    Bu ayetlerde hayatın SUDAN başlamadığı mı anlaşılıyor...???

    ========

    LOKMAN
    28. Ma halkuküm ve la ba'süküm illa ke nefsiv vahıdeh innellahe semıum basıyr
    28. Hepinizin yaratılması ve yeniden diriltilmesi, [O'nun için] tek bir can[lının yaratılması ve diriltilmesi] gibidir: Şüphe yok ki Allah, her şeyi işiten, her şeyi görendir.

    EN'AM
    98. Ve hüvellezı enşeeküm min nefsiv vahıdetin fe müstekarruv ve müstevda' kad fassalnel ayati li kavmiy yefkahun
    98. Bir canlıdan sizi[n hepinizi] var eden O'dur, ve O [sizin her biriniz için yeryüzünde] bir vade ve [ölümden sonra] bir dinlenme yeri [tayin etmiştir]: Biz bu mesajları hakikati kavrayabilecek insanlar için açık ve anlaşılır kılmaktayız!

    ANKEBUT
    19. E ve lem yerav keyfe yübdiüllahül halka sümme yüıydüh inne zalike alellahi yesır
    19. PEKİ, o [hakkı inkar edenler,] Allah'ın [hayatı] ilkin nasıl yoktan var ettiğini, sonra onu nasıl tekrar yenilediğini anlamazlar mı? Kuşkusuz bu, Allah için kolay bir iştir!

    20. Kul sıru fil erdı fenzuru keyfe bedeel halka sümmellahü yünşiün neş'etel ahırahinnellahe ala külli şey'in kadır
    20. De ki: "Yeryüzünü dolaşın ve Allah'ın [insanı] nasıl [harikulade bir şekilde] yoktan var ettiğini görün! Allah işte bu şekilde ikinci hayatınızı da var edecektir; çünkü Allah her şeye kâdirdir!"


    VAKIA
    57. Nahnu halaknakum felevla tusaddikune.
    57. SİZİ YARATAN Biziz, [ey insanlar:] öyleyse neden hakikati kabul etmezsiniz?

    58. Efereeytum ma tumnune.
    58. Attığınız o [tohum]u hiç düşündünüz mü?

    59. Eentum tahlukunehu em nahnulhalikune.
    59. Onu yaratan siz misi-niz, yoksa Biz miyiz onun yaratılışının kaynağı?

    60. Nahnu kadderna beynekumulmevte ve ma nahnu bimesbukıyne.
    60. Ölümün sizin aranızda [her zaman geçerli] olmasını emrettik: ama hiçbir şey Bizi alıkoyamaz

    61. 'Ala en nubeddile emsalekum ve nunşiekum fiy ma la ta'lemune.
    61. varoluşunuzun tabiatını değiştirmekten ve [henüz] size malum olmayan bir şekilde sizi [yeniden] var etmekten.

    62. Ve lekad 'alimtumunneş'etel'ula felevla tezekkerune.
    62. Ve [mademki] baştaki yaratılışınızı[n mucizevî bir olay olduğunu] biliyorsunuz; öyleyse, neden [Bizim hakkımızda] düşünüp dersler çıkarmazsınız?


    INŞIKAK
    19. Leterkebunne tabekan 'an tabekın.
    19. [işte böylece, ey insanlar,] siz adım adım ilerleyeceksiniz.

    Bu ayetlerde " halden hale " geçişin KOKUSUNU alabildiniz mi Sn.diamat...

    =======================

    TİN
    4. Lekad halaknel'insane fiy ahseni takviymin.
    4. Gerçek şu ki biz insanı en güzel şekilde yaratırız,

    5. Sümme redednahü esfele safiliyne.
    5. ve sonra onu aşağıların en aşağısına indiririz,

    Bu ayet de sanırım bize " dünya dışı " ndan gelerek dünya hayatına kaldığımızın da bir ipcucudur...

    ============================

    SECDE 75 / 32,9
    9. Sümme sevvahü ve nefeha fiyhi mir ruhıhı ve ceale lekümüs sem'a vel ebsara vel efideh kaliylem ma teşkürun
    9. sonra ona [yaratılış] amacına uygun bir şekil verip Kendi ruhundan üfler; ve [böylece, ey insanoğlu,] sizi hem işitme ve görme [melekeleri] hem de düşünce ve duygularla donatır: [Buna rağmen] ne kadar da az şükrediyorsunuz!

    Burada da " yaradılış " taki bir detaydan bahseder...İŞİTME ve GÖRME...Bunun Evrim Teorisi karşılığı nedir ...???

    Bakınız Sn.diamat...Yukarıda yazdıklarım ,Darwin'in Doğal Seleksiyon yani Evrim Teorisin den alıntı değildir...1400 yıl önceki bir kitap olan Kur'an'dan alıntıdır...Bu duruma göre şöyle bir önerme geliştirilebilir mi...: " Kur'an'a inanan Evrime inanmaz "...!!!

    Sağlıcakla kalınız...

    sayın bursali68

    kuran evrimi rededer mi ya da kabul mu eder diye bir bağlam yerine,
    sizin red ya da kabullerinizi merak ediyorum.

    görünen o ki siz evrim olgusunu kabul ediyorsunuz.
    bir başka ifade ile sizin kendi kişisel evrim teorisi yorumunuz var.

    sadece şuna dikkat çekmek istiyorum.
    literatürde adına evrim teorisi denen şey ile sizin teoriniz birbirine benzemekle beraber temel bir farklılık içeriyor.

    siz son tahlildse yaratılışçı olmakla beraber, yaratılış sürecinin evrimi içerdiğini düşünüyorsunuz.
    bu düşünceyi biliyorum.

    ancak biyoloji biliminde adına evrim teorisi denen şey bundan farklı.
    o teori bir tanrıyı bir başka ifade ile yaratıcıyı gereksiz görüyor.
    sizin evrim olgusunu içeren evrimci yaratılış teorinize karşın, üzerine konuştuğumuz teori yaratılışçı olmadığı gibi yaratılış diye bir bağlam yerine varoluş diye bir bağlam ortaya koyuyor.

  7. #137
    - Çevrimdışı
    Siteden Atıldı
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Mesaj
    221
    Rep Gücü
    0
    Alıntı kapkale´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    beyin işevidir diyorsunuz peki beyin nasıl oluyorda görönmeyen bir işlevi gerçkleştirebiliyor ki bildiğimiz bütün organların inceleme sonucu görönebilir bir işlevleri var mesela midenin giren besinleri yakarak proteinlerini vitaminlerini ayıştırması kanın bu vitamin minarelleri vücüda taşıması akciğerin oksijenle kanın içindeki zararli mikroorganizmaları yakıp temizlemesi bağırsakların besinden kalan artıkları dışarı atması vesaire her organın bariz görölen bir işlevi var ama beynin akıl işlevi neden görölememkte

    siteye gerek yok nasıl koşullar ve ne kadar zaman koşulların ağırlıkları ney bana söylerseniz bende o koşular içerisinde bulunan canlılar üzerinden yorum yapacağım
    beynin akıl işlevi nasıl olurda görünmez.
    işte siz ve ben yazışıyoruz.
    somut olarak.
    sizin akıl dediğiniz, pek çok karmaşık bio-kimyasal süreçlere bağlı olarak ortaya çkan bir irade ve bu iradenin beden tarafından dışa yansımasıdır.
    bunun görünmediğini nasıl iddia edebilirsiniz.

  8. #138
    - Çevrimdışı
    Siteden Atıldı
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Mesaj
    221
    Rep Gücü
    0
    Alıntı enrico´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bana göre evrim teorisi ile tanrının varlığı veya yokluğu olgusunun doğrudan
    veya dolaylı olarak hiç bir bağlantısı yoktur. Doğal seçilim dediğimiz şey ile
    içinde bulunduğu duruma uyum sağlayamayanlar yok olmaya mahkumdur.
    Oysa tanrı inancı olan birine göre bu şartları tanrı belirlemiştir.
    Aslında Sayın Bursalı68'in de belirttiği gibi evrim teorisi ile İslam'ın çatışan
    bir yeri de yoktur. Niçin ikisini bir birinin zıddı gibi görmek istediğimizi tam
    olarak anlayamıyorum. Sanırım batı taklitçiliği...

    Cemil Meriç'in bir sözü aklıma geldi,
    "Batı karşısında durumumuz, efendisinin ilaçlarını çalıp içen uşağın durumudur."
    diyor üstat. Evrim konusundaki durumumuz da tam olarak bu olmayan bir hastalığı
    ilaç üretme çabamız.
    sayın enrico

    sayın bursalıya yazdığm yazı aslında size cevap içermekle ve birazda kendimi tekrar etmekle beraber sizi cevapsız bırakmak istemiyorum.

    biz evrim teorisi dediğimizde, biyoloji biliminde tanımlı bir teoriyi kastediyoruz.
    siz ise bunu alabildiğine geniş bir evrim olgusu olarak alıyorsunuz.

    evrim olgusu ile evrim teorisi farklı şeyler.
    bazı müslümanlar olgudan yola çıkarak evrimi kabul edebilir.
    bazıları bunun kurana uyduğunu düşünerek kabul edebilir.
    bazıları ise kurana uymadığını düşünerek rededebilir.

    ancak ben evrim olgusundan değil, evrim teorisinden bahsediyorum.
    bu teori kurana uymaz.
    çünkü labaratuara tanrı giremez diye bir deyim vardır.
    bu teori varoluşun maddenin niteliklerinden biri olduğunu, canlılığı oluşturmanın maddede içkin bir yetenek olduğunu, uygun koşullarda hayatın ortaya çıkması için tanrıya ihtiyaç olmadığını söylüyor.yani varoluşu tanrıyla ve onun iradesiyle değil, koşullarla açıklıyor.

    siz ise evrimci bir yaratılış teorisi ortaya koymaya çalışıyorsunuz.
    ancak sizin teorinizin bilimsel olma durumu yok.
    çünkü açıklamnız tanrıya dayalı.
    o ise test edilebilir değil.
    dolayısıyla yeni bir şey söylemiyorsunuz.

    artık bu kadar izahtan sonra meselenin batı taklitçiliği falan olmadığını, ince ancak bence önemli bir metodolojik farktan kaynaklandığını anlatabilmişimdir.
    ben size arap taklitçiliği gibi bir benzetmeyle hitap etmediğime göre siz de bu tarz tasniflere başvurmamalısınız.

    teşekkürler.

  9. #139
    - Çevrimdışı
    Kıdemli Üye kapkale - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Nerden
    malatya __balıkesirde oturuyorum
    Mesaj
    642
    Rep Gücü
    8914
    Alıntı diamat´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    beynin akıl işlevi nasıl olurda görünmez.
    işte siz ve ben yazışıyoruz.
    somut olarak.
    sizin akıl dediğiniz, pek çok karmaşık bio-kimyasal süreçlere bağlı olarak ortaya çkan bir irade ve bu iradenin beden tarafından dışa yansımasıdır.
    bunun görünmediğini nasıl iddia edebilirsiniz.
    efenim irade aklın karar verme gücüdür aklı besleyendir yani akıl deildir sizin deyiminiz şudur sinirlerin algıladığığı hareket beyne iletilir beyin bunu idrak eder ve çok hızlı bir şekilde beynin bunu düşünce yani akıl dediğimiz yer neresiyse buna havale eder ve bu akıl beyne ne yapacağını söler ve beyinde bu alınan sinir sinyali hangi bölgedeyse aklın kararını bu bölgeye bildirir buda demektirki beynide yönlendiren akıldır beyin aracıdır efenim akıl bir aracı olan beynin parçası olaamaz beyni yönlendiricidir beyni aracı olarak kullanır

  10. #140
    - Çevrimdışı
    Siteden Atıldı
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Mesaj
    221
    Rep Gücü
    0
    Alıntı enrico´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Canlıları yaratan şey doğa ise. Doğa bir tanrı adıdır.
    doğa canlıları yaratmaz.
    canlılar zaten doğaya aittir.
    canlılık doğanın içerdiği bir şeydir.
    canlılar doğada varolurlar.
    yaratmak fiili ise önceden planlı ve iradi bir eylemi işaret eder.
    zaten bu ankete cevap vermememin sebebi de budur.
    soru felsefi açıdan tutarsız bir soru.
    en azından şıklardan biri tutarsız.

    canlılar hangi şeylerden oluşuyorsa hepsi doğada mevcuttur.
    doğada mevcut olmayıp da canlıdsa varolan bir şey varmı.

    demekki, canlılık o formal yapıya ulaşmanın sonucu.
    peki o formal yapı doğa dışında bir yerde mi oluşup ordan doğaya geldi.
    hayır.

    bakın doberman denen köpek tanrı tarafından yaratılmadı.

    pincher denen bir köpekle shephard çiftleşmesi sonucu oluştu.

    yani pincher ve shephardda çiftleşerek doberman oluşturma potansiyeli var.

    hidrojen ve oksijende birleşerek su oluşturma potansiyeli olması gibi.

    carbon hidroen ve oksişjende de birleşerek aminoasit oluşturma potansiyeli var.

    siz diyorsunuz ki onları bir tanrı birleştirmiş olmalı.

    hayır onları koşullar birleştirebiliyor.

    ama tanrı sadece varsayım.

    tanrı kendisini ortaya koymuyor, kendisini ispat da etmiyor, kendisini varlamıyor.

    tanrıya ilişkin tek bildiğimiz şey tanrı denen kelime ve o kelimeyi telaffuz ederken çıkardığımız ses.

Benzer Konular

  1. Yorum: 0
    Son mesaj: 02-08-2012, 02:44 PM
  2. Yorum: 0
    Son mesaj: 11-11-2011, 04:14 PM
  3. Yorum: 2
    Son mesaj: 10-08-2011, 06:04 PM
  4. iNSANI TANIMADA YAZI VE KAREKTER
    erkişi Tarafından Serbest Kürsü Foruma
    Yorum: 3
    Son mesaj: 14-04-2008, 12:06 PM
  5. makyaj kadını yaratti (video)
    EMRE Tarafından Makyaj Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 21-11-2007, 01:13 AM

Anahtar kelimeler

Yukarı Çık