Gösterilen sonuçlar: 1 ile 6 Toplam: 6

Hadis-Hadis Çelişkileri

Din Kategorisinde ve Dini Sohbet Forumunda Bulunan Hadis-Hadis Çelişkileri Konusunu Görüntülemektesiniz, Konu içerigi Kısaca ->> Bir evvelki konuda gördüğümüz gibi Allah Kuran’ın korunduğunu ve içinde çelişki olmadığını söylemektedir. Allah, Kuran’ın çelişkisiz olmasını Kuran’ın kendi katından

  1. #1
    Süper Aktif simqe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Nerden
    Türkiye
    Mesaj
    4.094
    Rep Gücü
    67752

    Hadis-Hadis Çelişkileri



    Bir evvelki konuda gördüğümüz gibi Allah Kuran’ın korunduğunu ve içinde çelişki olmadığını söylemektedir. Allah, Kuran’ın çelişkisiz olmasını Kuran’ın kendi katından oluşuna delil gösterir. Böylece dinin kaynağının çelişkisiz ve korunmuş olması gerektiği anlaşılır. Bu mantıktan hareketle 6. Bölümde Kuran ile hadislerin çelişkilerini ortaya koyup hadislerin dinin kaynağı olamayacağını gösterdik. Bu bölümde ise hadislerin kendi aralarındaki çelişkilerini de gösterip hadislerin çelişik ve korunmamış olduklarını, dolayısıyla dinin kaynağı olamayacaklarını bir kez daha ispat edeceğiz. Böylece hadislerde doğru ile yalanın ayırt edilemeyecek şekilde karıştıklarını bir kez daha anlayacağız. Herhangi bir hadis Kuran, başka bir hadis ve mantıkla çelişmiyorsa dahi zandır. Din ise zanna tabi olarak oluşturulamaz. Bu yüzden hiçbir hadis; din olarak algılanamaz, hiçbir hadis din adına bir şey ifade edemez.

    Yer yüzünde olanların çoğunluğuna uyacak olursan seni Allah’ın yolundan saptırırlar. Onlar sadece zanna uyuyorlar ve onlar sadece tahminde bulunup saçmalıyorlar.

    6- En’am Suresi 116

    Onların çoğunluğu zandan başkasına uymaz. Doğrusu zan gerçek adına hiçbir şey ifade etmez. Şüphesiz Allah onların yaptıklarını bilendir.

    10- Yunus Suresi 36

    Ey iman edenler ! Zandan çok sakının çünkü; zannın bir kısmı günahtır.

    49- Hucurat Suresi 12

    Ayetlerden insanların çoğunluğunun zanna (sanıya) uyabileceğini, fakat bunun bir şey ifade etmeyeceğini görüyoruz. Dini hadislere bina etmeye çalışmak; dini, zan gibi temelsiz, çürük bir temele bina etmektir. Oysa elde Kuran gibi her açıdan mucize, korunmuş, çelişkisiz, sapasağlam bir temelimiz vardır. Şimdi de hadislerin kendi içindeki çelişkilerini, seçtiğimiz 10 örnekle görüp, bu temelin çürüklüğünü, dolayısıyla temel olamayacağını anlayalım.

    1- ORUÇLU İKEN KAN ALDIRILIR MI?
    1. Çelişik Hadis: “Kan aldırmak yapanın da yaptıranın da orucunu bozar.”
    Tirmizi Oruç 60/Ebu Davud Oruç 28/Buhari Oruç 32

    2. Çelişik Hadis: “Peygamber’imiz oruçlu iken kan aldırmışlardır.” Ebu Davud Oruç 29-30/Tirmizi Oruç 59/Buhari Tıp 11

    Peygamber eğer kan aldırmanın orucu bozduğunu söyleseydi, hiç şüphesiz kendisi kan aldırmazdı. Üstelik Kuran’da orucu; yemek, içmek ve cinsel ilişkinin bozduğu geçer. Yani birinci çelişik hadis ikinci hadisle olduğu gibi Kuran’la da çelişmiştir. Fakat en doğru denen altı hadis kitabının üçünden yaptığımız bu alıntı, çelişik hadislerin en doğru denen kitaplara nasıl girdiğinin bir delilidir.

    2- TUVALET HANGİ YÖNLERE KARŞI YAPILABİLİR?
    1. Çelişik Hadis: “Gerek küçük, gerek büyük tuvaletinizi yaparken kıbleye dönmeyin.” Hanbel 3/12

    2. Çelişik Hadis: “Peygamber’imiz bir takım insanların küçük ve büyük tuvaletleri için kıbleye dönmeyi hoş karşılamadıklarından, bu bidatı (hurafeyi) kaldırmak için tuvaletini kıbleye doğru yaptırdı.” Buhari 4/11

    Bir hadiste kıbleye karşı tuvaleti yapmanın hurafe olduğu anlatılırken, diğer bir hadiste ise Peygamber hurafe uygulayıcısı olarak gösterilmiş oluyor. Görüldüğü gibi hadisleri Peygamber’e atfetmek aslında Peygamber’e bir çok iftirayı beraberinde getirmiştir.


    3- ORUÇLU İKEN HANIM ÖPÜLÜR MÜ?
    1. Çelişik Hadis: “ Peygamber oruçlu iken hanımlarını öptü.”
    İbn-i Kuteybe- Hadis Müdafası 372

    2. Çelişik Hadis: “Oruçluyken hanımını öpenin durumu sorulduğunda Peygamber; “Orucu bozulmuştur” dedi.”
    İbn-i Kuteybe Hadis Müdafası 372

    Bu hadisler aslında İbn-i Kuteybe’nin dışında Kütüb-ü Sitte denilen meşhur altı hadis kitabında da vardır. Fakat biz bu hadislere, İbn-i Kuteybe’nin çelişik ve mantıksız hadisleri zorlama yorumlarla kurtarmak çabasından ibaret olan eserinde rastladık. Eğer hadislerin mantıksızlığını ve çelişikliğini bu hadisleri savunan birinin eserinden öğrenmek istiyorsanız size de İbn-i Kuteybe’nin “Hadis Müdafası” kitabını tavsiye ederiz. Bir hadise göre Peygamber oruçlu iken hanımını öpüyor, diğer hadis oruçlunun öpüşemeyeceğini söylüyor. Belli ki bu hadislerden en az biri uydurmadır. İkisini de doğru olarak almak Peygamber’i ne yaptığını bilmez, çelişkili hareketleri olan, (haşa) bunakvari bir kişi yerine koymak olur. Bu yüzden Peygamber’e en büyük iltifat, hadisleri bir kenara atıp Kuran’ı ele almakla olur.

    4- BİR NAMAZ İKİ KERE KILINIR MI?
    1. Çelişik Hadis: “Biriniz evinde namazı kılar da sonra namaz kılmakta olan imama yetişirse, onun arkasında namaza dursun. İkinci kıldığı onun için nafile olur.”
    İbn-i Kuteybe Hadis Müdafası 366

    2. Çelişik Hadis: “Bir namazı günde iki defa kılmayın.”
    Ebu Davud 2/56

    İkinci hadis hem birinci hadisle, hem de Kuran’la çelişir. Kuran’da namaz kılmak övülmüştür. Fazladan kılınan namazın ne zararı olabilir. Kimi durumlarda kılınacak olan namazın kılınmamasına neden olacak bu hadis, kişilerin Allah’ı daha çok anmasını engellemektedir.

    5- KÜÇÜK TUVALET NASIL YAPILIR?
    1. Çelişik Hadis: “Kim size Peygamberimiz’in ayakta küçük tuvaletini yaptığını söylerse inanmayın.
    Süneni Nesei 1-2/25

    2. Çelişik Hadis: “Peygamber’imiz bir kavmin süprüntüsüne varıp ayakta küçük tuvaletini yaptı.”
    Buhari 1/167

    Birinci hadisin anlattığı ve Kuran’da olmayan bu uygulamanın aslında bizi hiç ilgilendirmemesine rağmen, geleneksel İslam anlayışında ağırlığı olduğunu görüyoruz. Peygamber’in ayakta küçük tuvaleti yasakladığı söylenen uydurmalara binaen, bazı kişilere rahatsızlık vermesi muhtemel olan oturarak tuvalet yapmaya ‘Sünnet’ denmiş ve bundan sevap umulmuştur. Ayakta tuvaleti yapmak ise çirkin görülmüştür.


    6- SU NASIL İÇİLİR?
    1. Çelişik Hadis: “Peygamber ayakta su içilmesini yasakladı.”
    Ebu Davud 4/No:3717

    2. Çelişik Hadis: “Peygamber’i sizin benim gibi ayakta su içerken gördüm.”
    Ebu Davud 4/No:3718

    Bu örnek hadislerde de birinci hadis, kendisiyle çelişen ikinci hadis de olmasına rağmen daha çok itibar görmüştür. Günümüzde de geleneksel İslam’ı yaşayanların suyu oturarak ve üç yudumda içtiklerini ve bundan da sevap beklediklerini gözlemleyebiliriz.

    7- AYBAŞILI KADIN CAMİYE GİREBİLİR Mİ?
    1. Çelişik Hadis: Peygamber’imiz caminin bahçesine girerek şöyle dedi: “Şurası muhakkak ki cami ne cenabete, ne aybaşılıya helal değildir.”
    Müslim Hayz 11, Ebu Davud Taharet 104
    Tirmizi Taharet 101, Nesai Hayz 18

    2. Çelişik Hadis: Peygamber’in hanımı anlatıyor: “Peygamber’imiz bizden biri aybaşılı olduğu halde onun kucağına başını koyar, Kuran okurdu. Bizden birimiz aybaşılı iken camiye gidip Peygamber’e birşeyler götürürdük.”
    Nesai, Hayz, 19

    Bir hadise göre aybaşılı kadın camiye girebilirken, diğer hadise göre aybaşılı kadın camiye giremez. (Aybaşılı kadının ibadetlerden nasıl alıkonduğunu 35. bölümün 2. sorusunda, 36. bölümün namaz kısmında ve 21. bölümde inceleyeceğiz.)

    8- HACDA İHRAMLI OLAN EVLENEBİLİR Mİ?
    1. Çelişik Hadis: “Peygamber Meymune ile evlendiği zaman her ikisi de ihramlıydı.”
    Nesei 5-6/179

    2. Çelişik Hadis: “İhramlı olan bir kişi [Hacda olan] ne evlenebilir, ne kız isteyebilir, ne de başkasının nikahını kıyabilir.”
    Nesei 5,6/249

    Kuran’da haccın nasıl yapılacağı açıklanmıştır. Kuran ile yetinmeyip, hadislere din bina edilmeye kalkışılınca ortaya çıkan çelişkiler yumağı ortadadır.

    9- ERKEKLERİN BALDIRI GÖZÜKEBİLİR Mİ?
    1. Çelişik Hadis: “Baldırları açık olan bir sahabeye Peygamber’imiz rastlamış ve ‘Baldırlarını ört. Baldırlar da avret yerlerindendir.’ demiştir.”
    Tehzibut Tezhip 2/69

    2. Çelişik Hadis: “Peygamber’imiz evde baldırları açık yan üstü yatıyorlardı. Ebu Bekir izin istedi Peygamber hiç istifini bozmadan izin verdi. Ömer istedi aynı şekilde ona da verdi.”
    Hanbel 1/71

    Hadislerden birine göre baldırları örtmek lazımdır. Diğer hadiste ise Peygamber’in yanına birileri gelmesine rağmen baldırlarını örtmediği gözükür. Nitekim bazı mezhepler birinci hadisi alıp erkeklerin dizle göbek arasını örtmelerinin farz olduğu şeklindeki bir zorluğu dine sokmuşlardır.


    10- ÖLÜ HAYVANIN DERİSİ NE OLACAK?
    1. Çelişik Hadis: Peygamber’imiz; “Deri işlendi mi temiz olur” dedi. Sonra ölü bir koyuna rast geldi ve “Onun derisinden faydalansanıza” dedi.
    Buhari 72/30

    2. Çelişik Hadis: Peygamber’imiz “Ölü hayvanın ne derisinden ne de sinirinden faydalanınız.” dedi.
    Hanbel 4/310,311

    Kuran’a göre leşi yemek haramdır. Leşin derisinin haramlığına dair Kuran’da bir ifade yer almaz. Bu konuda söylenen iki hadiste ise birine göre leşin (ölü hayvanın) derisi kullanılamaz, diğerine göre kullanılabilir.

    Elimizde çelişkisiz Kuran varken, bu çelişkiler yığınına dönmüş hadislerle uğraşmak bizi Kuran’dan uzaklaştırmaktan başka bir işe yaramamıştır. Bu yüzden Allah’ın elçisi Peygamber’imiz Hz. Muhammed’in ahirette toplumundan tek şikayeti şöyledir:

    Elçi de şöyle der; “Ey Rabbim, benim toplumum bu Kuran’ı devre dışı tuttular.”

    25- Furkan Suresi 30

    kurandakidin

  2. #2
    Kıdemli Üye onuc13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Yaş
    42
    Mesaj
    691
    Rep Gücü
    2427

    Cevap: Hadis-Hadis Çelişkileri

    Kardeş ;
    Çelişik olan şeylere zaten hadis denemez.
    Eğer hadis-i Şerf ise bu zaten çelişik olamaz.

    Kaynak verdiğiniz linkteki sitenin içeriğini ve hangi amaca ve kimlere hizmet ettiğini iyi araştırmanızı tavsiye ederim.
    Zira bu köprü güvenli değil !...

  3. #3
    Aktif Üye forumdayim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2008
    Nerden
    almanya
    Yaş
    55
    Mesaj
    1.167
    Rep Gücü
    11373

    Cevap: Hadis-Hadis Çelişkileri

    kardesim , mezheplerin olusmasindaki asil sebeplerden biri hadislerdeki celiskiden cok cesitliligi, bu sebepten bazi mezhep imamlari gelen hadislerin ravilerini göz önüne alarak biri birini tercih etmisse bir bir digerini tercih etmistir... burda peygamber efendimizin cesitli zamanlardaki uygulamalarini mezhep imamlarimiz bizler icin halisane bir sekilde yorumluyarak bizlerin istifadesine sunmuslardir... burdaki cesitliligi celiski olarak öne sürenler müslümanlari peygamberimizin hadislerinden kopararak, dinin ikinci ana kaynagini yok etmek istedikleri gün gibi aciktir...bunlara prim vermek bizlerin dünya ve ahiret yikimimiz olacagi gözden uzak tutulmamalidir...

  4. #4
    Süper Aktif simqe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Nerden
    Türkiye
    Mesaj
    4.094
    Rep Gücü
    67752

    Cevap: Hadis-Hadis Çelişkileri

    Alıntı hakan2034´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kardeş ;
    Çelişik olan şeylere zaten hadis denemez.
    Eğer hadis-i Şerf ise bu zaten çelişik olamaz.

    Kaynak verdiğiniz linkteki sitenin içeriğini ve hangi amaca ve kimlere hizmet ettiğini iyi araştırmanızı tavsiye ederim.
    Zira bu köprü güvenli değil !...
    Doğru söylüyorsunuz zaten Eğer hadis-i Şerf ise bu zaten çelişik olamaz..
    fakat burada anlatılmak istenende bu..
    bir çok insan uydurma hadisleri kurandaki hadis zannediyor,insanları kandırıyorlar..
    benim bu yazıdaki amacım,bilinçlenmedir..zira bu köprüde yürümeye devam edeceğim,diğer köprüdekiler sıkı tutunsun bence..

  5. #5
    Aktif Üye forumdayim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2008
    Nerden
    almanya
    Yaş
    55
    Mesaj
    1.167
    Rep Gücü
    11373

    Cevap: Hadis-Hadis Çelişkileri

    Alıntı simqe´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Doğru söylüyorsunuz zaten Eğer hadis-i Şerf ise bu zaten çelişik olamaz..
    fakat burada anlatılmak istenende bu..
    bir çok insan uydurma hadisleri kurandaki hadis zannediyor,insanları kandırıyorlar..
    benim bu yazıdaki amacım,bilinçlenmedir..zira bu köprüde yürümeye devam edeceğim,diğer köprüdekiler sıkı tutunsun bence..


    ha ha ha, ha gayret, sen ne ilksin nede son olacaksin... kurandaki hadismis, kurandakine ayet denir peygamber efendimizin sözlerine hadis , önce kendin ögren baskalarina bilgelik taslayana kadar...

  6. #6
    Süper Aktif simqe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Nerden
    Türkiye
    Mesaj
    4.094
    Rep Gücü
    67752

    Cevap: Hadis-Hadis Çelişkileri



    Alıntı **aladin**´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    ha ha ha, ha gayret, sen ne ilksin nede son olacaksin... kurandaki hadismis, kurandakine ayet denir peygamber efendimizin sözlerine hadis , önce kendin ögren baskalarina bilgelik taslayana kadar...

    kim bilgelik taslıyor..senmi yoksa..oku öğren derim ben sana..ha..ha..ha..

Benzer Konular

  1. Yorum: 4
    Son mesaj: 19-12-2009, 05:21 AM
  2. Yorum: 5
    Son mesaj: 01-11-2009, 11:39 AM
  3. Hadis-Mantık Çelişkileri
    simqe Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 16-12-2008, 03:36 PM
  4. Hadis-Kuran çelişkileri
    simqe Tarafından Kuran-ı Kerim Foruma
    Yorum: 6
    Son mesaj: 16-12-2008, 03:30 PM
  5. bir hadis
    karaca10 Tarafından Dualar Hadisler Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 29-09-2006, 12:32 PM
Yandex.Metrica