+ Konuya Yorum Yaz + Yeni Konu Aç
2. Sayfa, Toplam 2 BirinciBirinci 12
Gösterilen sonuçlar: 11 ile 16 Toplam: 16
  1. #11
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Alıntı ümmi´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    efenim çok komiksiniz.Nerden buluyorsunuz bu copy leri Allah aşkına.
    rabıta Zikrin değişik biçimi falan değildir.Mürid şeyhine elbette bağlanacak ne dedik yukarda rabıta kalbi bağ demek.mürşidlerde bu kalbi bağı güçlendirmek için çeşitli temrinler vermiş olabilir talebelerine bunun ibadetle ne alakası var.
    ayrıca hatmi huwacegan diye bişi yok.Hatmi hacegan dır aslı .
    namaz kelimesi,abdest kelimeside farsça efenim.dili farsçaymış çok komiksin ..
    Selam!

    Sn.Ummi

    Seni gormesem incillere devam edecektim.
    rabıta kalbi bağ demek
    Kalbi bag kurmak icin yapilan amel.
    Rabita amel,eylem,aksiyondur.

    İmam Nevevi rahimehullah “el Ezkar”inda söyle der:”Zikir kalb ve dil ile yapilir. Eftal olan, kalb ve dil beraberce yapilandir. Eger zikir sadece biri ile yapilmak isteniyorsa kalb ile yapilmasi eftaldir.”
    Kadi Iyaz rahimeullah buyurur ki :”Zikrullah iki kisimdir.

    1.Kalb ile zikir.
    2.Dil ile zikir.

    Rabita kalb ile zikir icin yapilan eylem.
    Bu alintilar benim kitap dedigin
    Tasavvufun comezlerinden alintilar.
    Kendi kaynaginada itiraz etmezsin herhalde.
    Yok,yok sen edersin...

    ayrıca hatmi huwacegan diye bişi yok.Hatmi hacegan dır aslı .
    Aksam aksam ilac gibisiniz..
    Bakin
    Benim icin one munite
    Sizin icin van munit.

    Anlasildigini umarim.

    SIMDI

    Bir comezler sitesi buluyorsunuz.
    Orada kufrun ustundeki paragrafi yaziyorsunuz
    Sonra devam etmek yerine ikinci mesaj acip.
    kufrun altindakini yaziyorsunuz.

    Tekke kurnazligina da basladiniz.
    Ama
    Iyi yapiyorsunuz.
    3.sahislar goruyorlar/ okuyorlar.
    Siz benim tebligimin Ibret kismisiniz.

    Evet
    Sn.ummi atladiginiz Yerler:
    nefsi kabaracak kendine ikazda bulunani bir sürü hatâlarla ithama kalkisacaktir. Bu sözümde süphesi olan varsa tecrübe edebilir.”

    Ey kardesim! Bu sebeple bir kâmil seyhin terbiyesi altinda yola koyul, ona hizmet et. Cefasina ve seni kendinden uzak kilip hasret çektirmesine sabret! O senin kendi hareketlerine ve amellerine dikkat etmeni, hayatina bir çekidüzen vermeni ister.

    Bu senin için büyük bir dönüstür. Fakat bu yolculukta dünyevî isler mazeret gösterilirse maksuda ulasilmaz. Kalbinle Allah’a dönmen lazim. Ilmin kendine has bir büyüklügü, insana verdigi bir gururu vardir. Nefis de hileleri ve tuzaklariyla bunu beklemektedir. Nice büyük âlimler zâhirî ilimlerine aldanarak bu gizli tehlikeleri görmemisler, birçoklari yikilip gitmislerdir. Henüz ilim tahsili çaginda olanlar ise bu tuzaklardan mürsidsiz nasil geçebileceklerdir?

    “ Allah, diledigini dogru yola ulastirir. “ ( Bakara / 213 )

    Ârif seyh Abdülganî Nablûsî, “ Miftâhu’l-Maiyye ” kitabinda söyle der: “ Bir kimsenin Allah’a giden yolda, seyhini Allah’in kapilarindan bir kapi, bâbu’llah olarak görmesi müridligin ilk mertebesidir.”

    Seyh Muhammed el-Bekrî, Peygamberimizin hakîkat-i Muhammediyye’si hakkindaki beytinde der ki: “ Sen Allah’in kapisisin ya Rasûlallah! Kim o kapiya varir ise sensiz huzura giremez! “

    Mürid, Seyhinden kendisine her geleni Allah’ dan bilmelidir. Gelen hayir ise Allah’in lütfü, ser gibi görünürse Allah’in imtihanidir. Müridligin ve seyr u sülûkun temeli budur.
    Yine mürid seyhini, Allah’in isim ve sifatlarinin mazhari olarak görüp, Allah’in emirlerini yerine getirmek, yasaklarindan sakinmak suretiyle kendini her zaman seyhini yaninda bilerek edeb ve ahlakini güzellestirmesi lazimdir. Bu da ikinci derecedir.

    Üçüncü derecede ise, mürid seyhini görmeyip, diledigini dogru yola erdiren, diledigini saptiran olarak ancak Allah’i görmesidir. Bu mertebe, mertebelerin en yüksegi olup Siddiyk-i ekber Ebû Bekir radiyallahu anh’in mertebesi ve makamidir. Her an Hazret-i Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem ile beraber olarak dinin hakikatlerini ondan ögrenen Ebû Bekir Siddiyk radiyallahu anh, Rasûllullah’in kim oldugunu anlamis olmasi sayesinde, Hazret-i Peygamber’ in vefatiyla müslümanlarin arasina fitne düsünce demistir ki: “Kim Muhammed’e tapiyor idiyse bilsin ki Muhammed vefat etmistir. Kim de Allah’ a tapiyorsa bilsin ki Allah Hayy’dir ve ölmez!”

    Bu konuda Mevlânâ, mürsidi Sems-i Tebrîzi hakkinda: “Mürsidim Hakk’in kapisidir. Çünkü Hakk’a onunla vâsil oldum” der.

    Aslolan sudur ki, seyhin suretinin, nefsinin ve aklinin ötesinde zâhir olan, kendisinden baska hiçbir ilâh bulunmayan Allah’ dir. Bütün varligiyla seyh, Allah’ in eserlerinden bir eserdir. Onun kendiliginden bir tesir kudreti, bir fiil veya hareket meydana getirmesi mümkün degildir. Ancak Allah’in dilemesiyle ve basariya erdirmesiyle bir is yapabilir.
    Eger bir seyhin talebesi, herhangi bir makamda onunla beraber bir mertebede bulunamiyorsa Allah’in müridi olmak makamlarinin disinda kalmis olur.

    1.Mürid, irâde sahibi, isteyen demektir. Müridin gerçekte muradi ve matlubu Allah’tir. Mürsid, müridi muradina götüren zâttir.
    ...Bir kimsenin Allah’a giden yolda, seyhini Allah’in kapilarindan bir kapi, bâbu’llah olarak görmesi müridligin ilk mertebesidir.”...
    ...hakîkat-i Muhammediyye: “ Sen Allah’in kapisisin ya Rasûlallah! Kim o kapiya varir ise sensiz huzura giremez! “ ...
    ...Mürid, Seyhinden kendisine her geleni Allah’ dan bilmelidir....Müridligin ve seyr u sülûkun temeli budur....
    ...mürid seyhini, Allah’in isim ve sifatlarinin mazhari olarak görüp..
    ...mürid seyhini görmeyip, diledigini dogru yola erdiren, diledigini saptiran olarak ancak Allah’i görmesidir...
    ...Mürsidim Hakk’in kapisidir. Çünkü Hakk’a onunla vâsil oldum...
    ...seyhin suretinin, nefsinin ve aklinin ötesinde zâhir olan, kendisinden baska hiçbir ilâh bulunmayan Allah’dir ...
    ...eyhin talebesi, herhangi bir makamda onunla beraber bir mertebede bulunamiyorsa Allah’in müridi olmak makamlarinin disinda kalmis olur....

    Tam kufurler orotoryasi!.....

  2. #12
    Aktif Üye ümmi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2009
    Mesaj
    1.889
    Rep Gücü
    33022
    Rabita kalb ile zikir icin yapilan eylem.
    efenim müfterilik kanına işlemiş artık.Rabıta,mürşidini anmaktır.kalbi zikir,Kalpten Allah zikrini dilin kıpırdamadan söylemektir.Bana öğretilene mi inanayım senin hezeyanlarınamı.Düşmanlıkta bile aşırı gidilmemesi kuran emri.Siz nefsani hırsınız için müslümanı kafir ilan ederek haddinizi oldukça aştınız.
    Peygamberimizin dedesi,Ebreheye gidip develerini istediğinde,ebrehe gülmüştü ben senin dinini yıkmaya geliyorum sen deve derdindesin diye.O zaman Abdulmuttalip demişti ki;ben develerin sahibiyim.Beytullahın sahibi kendi beytini korur. ehlullahın gönülleride birer beytullahtır efenim.Ehlullahtan güzel insanlara dil uzatıp duruyorsunuz.biz cahilliğinize verip kırılmıyoruz da,Allah hakkınızda ne hükmeder bilemem.kendinizi kendi elinizle ehlullahın kılıcına çalıyorsunuz haberiniz olsun.
    hacegan kelimesine gelince;on minut e,van münüt e falana benzemez.hace;hoca demektir.Haceganda hocalar yolu.mürşidleri hocalardan olması ndan dolayı bu adla anılır.(yani önce,tefsir,akaid,fıkıh,hadis gibi ilimlerde hocalık seviyesinde bilgisi olmayanı mürşid seçmiyorlar.)
    hatmi hacegan da hocalar yolunun hatme denilen bir uygulamasını belirtir.Çeşitli sayılarda çeşitli duaların,surelerin bir grupla okunmasıdır.

    Bir kimsenin Allah’a giden yolda, seyhini Allah’in kapilarindan bir kapi, bâbu’llah olarak görmesi müridligin ilk mertebesidir.”...hakîkat-i Muhammediyye: “ Sen Allah’in kapisisin ya Rasûlallah! Kim o kapiya varir ise sensiz huzura giremez!
    bunun nesini beğenmediniz ki.Kapılardan bir kapı.ona Allah yolunu açan,gösteren demek.yoksa sen Rasulullahsız Allahı bulabileceğini mi düşündün.niye peygamberler geldi ki o zaman.bu günde peygamber varisi alimler kullara Allahın yolunu açan kapılardır.Bir teşbih sizi niye bu kadar kıllandırırki.İlla itiraz edecen yani.


    ..Mürid, Seyhinden kendisine her geleni Allah’ dan bilmelidir....Müridligin ve seyr u sülûkun temeli budur....
    ...mürid seyhini, Allah’in isim ve sifatlarinin mazhari olarak görüp..
    Allahın isim ve sıfatlarının mazharı olmayan ne var ki.zaten üçüncü aşamayı tavsiye ediyor yazar;"Üçüncü derecede ise, mürid seyhini görmeyip, diledigini dogru yola erdiren, diledigini saptiran olarak ancak Allah’i görmesidir. Bu mertebe, mertebelerin en yüksegi olup Siddiyk-i ekber Ebû Bekir radiyallahu anh’in mertebesi ve makamidir. Her an Hazret-i Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem ile beraber olarak dinin hakikatlerini ondan ögrenen Ebû Bekir Siddiyk radiyallahu anh, Rasûllullah’in kim oldugunu anlamis olmasi sayesinde, Hazret-i Peygamber’ in vefatiyla müslümanlarin arasina fitne düsünce demistir ki: “Kim Muhammed’e tapiyor idiyse bilsin ki Muhammed vefat etmistir. Kim de Allah’ a tapiyorsa bilsin ki Allah Hayy’dir ve ölmez!”

    diyor.

    Aslolan sudur ki, seyhin suretinin, nefsinin ve aklinin ötesinde zâhir olan, kendisinden baska hiçbir ilâh bulunmayan Allah’ dir. Bütün varligiyla seyh, Allah’ in eserlerinden bir eserdir. Onun kendiliginden bir tesir kudreti, bir fiil veya hareket meydana getirmesi mümkün degildir. Ancak Allah’in dilemesiyle ve basariya erdirmesiyle bir is yapabilir.
    Eger bir seyhin talebesi, herhangi bir makamda onunla beraber bir mertebede bulunamiyorsa Allah’in müridi olmak makamlarinin disinda kalmis olur.
    efenim bu kısımları anlamayacağınızı tahmin ettiğim için almamıştım zaten ama açıklayalım inşaallah anlarsınızda tekrar etmek zorunda kalmam çünkü sizin gibi zamanım bol değil.
    Şeyhte Allahın diğer eserleri (yarattıkları)gibi bir eser.onu putlaştırmayın diyor.kendiliğinden birşey yapamaz.Ancak Allah dilerse bir iş yapabilir,başarabilir diyor.Şeyhin talebesi onunda kendisi gibi bir kul olduğunu anlamıyorsa Allahın müridi(dileyeni) olamaz.Yani şeyhini putlaştırmış olur diyor.

  3. #13
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam

    Yine buyuklere masallar
    Tasavvuf kendi yaziyor.
    Bir de siz yaziyorsunuz.
    Kendinize ozgu bir tasavvuf mu kuruyorsunuz?
    Yaptiginiz teviller internetteki cocuklari kandirmak icin konulmus masallar.

    Muhammed=Allah basliginda
    Tasavvufun hocalarinin agzindan yazacagiz.
    Sabir sabir......

  4. #14
    Aktif Üye ümmi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2009
    Mesaj
    1.889
    Rep Gücü
    33022
    Sabir sabir......
    efenim ya sabır ya sabır denir size ancak.

  5. #15
    Ziyaretci
    Misafir..

    Cevap: Nakşibendi tarikatında rabıta:

    Tasavvufu inkar demek gelmiş geçmiş bütün evliyaullahi reddetmek demektir. Yanından geçerken fatiha okuduğunuz her mübarek zat, bir şeyhin dizinin dibine oturmakla bulunduğu mertebeye erismistir. İmamı Rabbani, Şahı Nakşibend, imamı Azam, imamı Şafii ve daha niceleri ilimlerine ve amellerine rağmen bir mürşid aramış ve Nefs terbiyesine ihtiyaç duymuslardir. Hangimiz onlardan daha zeki daha alim daha ibadet ehli? Onlari reddeden bütün taifeyi karşısına alır. Hesabını veremeyecegimiz hallerden Rabbim bizi korusun. O Allah dostlarına bizi de dost eylesin. Kitmir olsak o kapıda azdır. Kimlerle beraber olduğumuza bakalım. İlim ogrenmek adamı kurtarmaz. Kurtulsaydi şeytandan alim yoktu o kurtulurdu. Aklı nefse değil şeyhin sözüne vermek lazım. Kabul etmeyenler bari karşı çıkmasın da zarar görmesin. Allah dostlarına laf edenin işi rast gitmez. Benden uyarmasi... Allah onlara layık etsin.

  6. #16
    Turgut
    Misafir..

    Cevap: Nakşibendi tarikatında rabıta:

    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam!

    Siz boyle yazacaksiniz ki ucuncu sahislar
    Sizin yazdiklariniza ne gozle bakacaklarini ogrenecekler.



    Sn.Ummi
    Halid Bagdadi'yi okuyup sonra yukaridaki masallari yaziyorsunuz ya...
    Pes diyorum pes!

    Tanimiyanlar icin tarikatcilarin yazisiyla
    Halid Bagdadi hoca:



    Hadi ben ehl-i Kur'an'im.
    Yazip duruyorsunuz.

    Ya sizde hic durdurak yok mu?
    Halidi kolunun Mevlanasina bile?/?

    Onun adi bile gecse
    Bugunku
    HICBIR TASAVVUF SEYHI NEFES BILE ALMAZ!

    Siz akliniz gore tasavvufta Rabita sudur diye yaziyorsunuz.
    Diyorum ya!
    Sizi boyle konusturan BILGIsizliginiz.
    Siz benim tebliglerimin Ibret bolumusunuz.




    Kardeşim konuşuyorsun yaa bacımiz çok güzel bir örnek vererek konuşmuş ama ama edepli konuşmuş belki sen daha bilgilisin ama edepsiz sin benliğini kibrini çıkar nefsine uymayı bırak bikgisiz olabilir sence ama bana göre ülkedeki 90 milyon insanın 50 milyonundan bilgili kardeşim bu yolda temel esaslardan bitanesi edeptir bilirmisinz eskiden derwislere iki soru sorulsorulurmus birincisi gönül kirdinmi? Ikincisi namazini kildinmi birinciye evet diyene ikinci sorulmazmış

Benzer Konular

  1. Yorum: 2
    Son mesaj: 07-07-2012, 01:44 AM
  2. Rabıta / Taoizm
    mopsy Tarafından Diger Dinler Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 17-09-2011, 09:19 AM
  3. Elvisi Vaaz-Rabıta Nur Santrali
    elvistuna Tarafından Diger Dinler Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 29-11-2007, 02:58 PM
Yukarı Çık