Gösterilen sonuçlar: 1 ile 2 Toplam: 2
  1. #1
    Tecrübeli Üye sempatikman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Yaş
    41
    Mesaj
    302
    Rep Gücü
    390

    Tasavvufi Sözler...

    Tasavvuf, Hakk’ın, seni senden öldürmesi ve seni kendisiyle diriltmesidir.
    Cüneyd-i Bağdadi

    Sen insana ulaşmadan Allah’ı nasıl arıyorsun?.
    Muhammed İkbal



    KİMSEYİ HOR GÖRME; AYNI HAMUR, AYNI ÇAMURDANIZ
    Ahmed ULUKAYA

    Allah'ım! İnsanlar seni verdiğin nimetler yüzünden severler; bense seni verdiğin belalar yüzünden severim.
    Hallac-ı Mansur

    Aşka delilik diyen insan, hayatın sırrına ebediyen bigane kalsın.
    Muhammed İkbal

    Bilmediklerimi ayağımın altına alsaydım, başım göğe değerdi.
    İmam-ı Azam

    Bir gün nefsime dedim: gel seninle Rabbime gidelim. gelmedi. Ben de tek başına yürüdüm, gittim.
    Beyazıd-ı Bestâmi

    Allah'ı bilenler ise, ruhun beynin özü ve hakikatı olan Hak' tan geldiğini müşahade ettiler..
    Ahmed Hulûsi

    Allah sizin kalıbınıza ve suretinize değil, kalbinizin temizliğine bakar.
    Hz. Muhammed (s.a.v)

    Bir insanda görülen ameller ve takvadan başka, bir de onun cevher gibi güzel olan gizli amel ve takvası vardır. Bakış gücü olmayanların nazarları, görünen amellerdir. Halbuki biz onlara bakmıyoruz. Biz insanın içine, içindeki sırra bakıyoruz...
    Şeyh Hariri

    Bir kimse kendi hakikatine arif olursa, hiçbir itikat ile kayıtlı olmaz.
    Muhiddin Arabi

    Bütün maşuktur, aşık perdedir. Diri maşuktur, aşık ölüdür.
    Mevlâna

    Cevizin kabuğunu kırıp özüne inmeyen cevizin hepsini kabuk zanneder.
    Gazâli

    Eğer bir müminin kalbini kırarsan Hakk’a eylediğin secde değildir.
    Yunus Emre

    Ey birader, sen ancak bir düşünceden ve fikirden ibaretsin. Üst tarafın kemik ve A’sab sinir ve adalât (kas) ve elyaftan (insan ve hayvanda adaleleri meydana getiren ince lifler) ibarettir.
    Mevlâna

    Hakikât yolu, aranmakla bulunmaz. Ama Bulanlar ancak arayanlardır.
    Beyazıd-ı Bestâmi

    Hakikatte Arş ve Beytullâh, Allah'ı bilen arifin kalbidir.
    Muhyiddin Arabi

    Hakk'ın Rahmeti bizim günahlarımızdan büyüktür.
    Muhiddin Arabi

    Her kişinin iki resülü vardır. Biri zahir, diğeri batın. Zahir dildir, Batın gönüldür. Dil Muhammed’e, gönül Cebrail’e benzer.
    Hacı Bektaş Veli

    Her şey maşuktur , aşık bir perdedir. Yaşayan maşuktur , aşık bir ölüdür.
    Mevlâna

    İnd-i Sânî'de, bütün mahlûk TEK bir NOKTADIR; Kâinâtın cümlesi bu, NOKTA da bir NÜKTEDİR!..
    Ken'ân Rifâî

    İstesem sırf fatiha suresinin tefsiriyle yetmiş beygiri yüklerim.
    Hz. Ali

    Kendimi arıyorum, gören varmı?
    Erzurumlu İbrahim Hakkı

    Kerem, dünyayı ona muhtac olana vermen ve kendisine muhtac olduğun Allah’a yönelmendir..
    Ebu Hafs

    Kimde sevgi varsa, Allah'ın varlığı ondadır.
    Mevlâna

    Kimi aşık görürsen, onu maşuk bil. Zira o aşka nisbetle hem aşıktır, hem de maşuktur.
    Mevlâna

    Kur'an insanlara pek çok şeyi sembollerle anlatırken; tasavvuf ise baştan sona, serâpa sembol ve mecazdır.
    Ahmed Hulûsi

    Maddi hayata meyledenler için hayat deniz suyu içmeye benzer, içtikçe susarlar, susadıkça içerler.
    Muhiddin Arabi

    Musibetin sevabına talip olmaklığın, musibeti çekmekte iken de varsa, zahidsin.
    Hz.Muhammed (s.a.v)

    Nazar ve nefes az kaldı kaderi geçecekti. Nefes ve nazardan Allah’a sığının.
    Hz.Muhammed (s.a.v)

    Nokta, tüm çizgilerin esasıdır.
    Hallac-ı Mansur

    Okunacak en büyük kitap insandır..
    Pir Haci Bektasi Veli

    Ölüm, yaradılmışın Yaradan’a kavuşmasıdır,Şeb-i arus’dur.
    Mevlâna

    Sevgin yoksa, dost arama.
    Sâdi

    Algılanan varlığın, Hakkın vücudu olduğunu müşahade, vahdet-i vücud’dur.
    Ahmed Hulûsi

    Tasavvuf zamanı en uygun bir şekilde değerlendirmekten ibarettir.
    Ebu Siad-i Ebu'l Hayr

    Tasavvuf, Allah ile olan muamelenin saflığıdır. Bunun aslı da dünyadan yüz çevirmedir.
    Cüneyd-i Bağdadi

    Tasavvuf, bila-alaka (hiçbir bağ olmadan) tamamiyle Allah ile olmandır.
    Cüneyd-i Bağdadi

    Vücudun, ilmi ilahide, ilimden ibaret olduğunu müşahade, vahdet-i şuhud’dur.
    Ahmed Hulûsi
    http://www.eadalet.org

  2. #2
    Üyecik
    Üyelik tarihi
    Jul 2009
    Mesaj
    17
    Rep Gücü
    79
    Bu sözlerin anlamını bilerek ve onaylıyarak mı yazıyorsun?

    Mesela bu sözü onaylıyor musun?

    Algılanan varlığın, Hakkın vücudu olduğunu müşahade, vahdet-i vücud’dur.
    Ahmed Hulûsi

Benzer Konular

  1. Yorum: 0
    Son mesaj: 20-12-2012, 06:00 AM
  2. Tasavvufî hadis yorumculuğu
    mopsy Tarafından Tasavvuf Foruma
    Yorum: 15
    Son mesaj: 01-02-2012, 02:42 PM
  3. Yorum: 5
    Son mesaj: 07-09-2011, 01:28 AM
  4. Yunus orucuna tasavvufi açıdan bir yaklaşım
    yavuz34 Tarafından Tasavvuf Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 17-08-2009, 01:47 PM
Yukarı Çık