1. Sayfa, Toplam 4 123 ... SonSon
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 Toplam: 36
  1. #1
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647

    Vahiy'e farkli bakis!

    Selam!

    I-Kur'an'da OKU emri!

    Kur’an’in ilk emri.
    Allah cc na iman edin,
    Veya
    Namaz kilin degildir.

    Ilk emri
    Allah cc nun seckininin
    Sahip oldugu ilk vahiy kelimesidir.

    Peki ilk emir olan bu ilk kelime nedir?
    Oku!

    Iyi guzelde
    Neyi okuyacak?
    Yazili,sozlu gelen Kur’an
    Henuz ortada yoktu,

    Baglaminda;
    Okunacak sey de yoktu.

    O halde
    Allah cc seckini neyi okuyacakti?
    Neyi/nasil?..............

    Ayrica
    Burada kullanilan kelime;”IKRE’ ”

    Halbuki
    „Tilavet et” anlaminda bir kelime
    Bizim gunumuzde algiladigimiz sekile
    Daha uygun bir kelimedir.

    Ornegin
    "Utlu" ile basliyabilirdi.
    Ancak kullanilan kelime "Ikre"

    O zaman
    "Ikre’!" emri ile;
    Henuz inmemis Kur’an kastedilmiyor ise,
    Neyi bildirmistir?

    Hemen
    Ayetin devami olan kelimeler
    Konuya bir bakis acisi getirebilir.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    Ikre'
    Bismi rabbikelleziy halak!
    Sadakallah!

    Simdi
    Bunun mealine bakilacak olursa
    ” Yaratan Rabbinin adı ile kiraat et!”

    Boyle bir geleneksel anlayistaki
    Ceviri ile tabii ki
    Nasil okunacagi aciklanmis olur.

    Ancak
    Bu cumlede kullanilan ;”ILE”
    Baglaci ilgili harfin oncu anlami degildir.

    Sorun sudur!
    Oradaki "ba” edati
    "ile" anlami veriyor mu?

    Bismi deki o „BA” harfinin
    Anlamlarindan biri „ile”dir.

    Bunu kabullenirseniz
    -ki gunumuzde boyledir,
    Soyle bir sonuca ulasirsiniz
    "Neyi okumaya baslaraniz
    Once Besmeleyi zikredin!
    "
    Bu konuda da gecerli bir hadis vardir.

    Ancak
    Algilanan herhangi bir seyi okumak degil
    Kur’an metni okumak olarak kabul edilmistir.

    Simdi
    Konuyu biraz derinlestirelim.


    Hadis boyutu da ele alindiginda
    Gorulen -Ikre’- emri geldiginde
    Allah cc seckininin bir
    Tereddut yasadigi goruluyor.
    Burda kastedilen ba=ile olsaydi
    Hepimizin anladigi gibi anlar ve bir
    Tereddut yasamazdi.

    Ba’nin baskin anlami olan
    ”Yemin” karsiligi cumleye konursa
    Allah cc seckininin tereddutu
    Daha iyi anlasilacaktir.

    O zaman
    Meal su anlamdadir.
    ”Yaratan Rabb’inin adina yemin ediyorum:”Oku!”

    Ba’nin diger baskin anlami olan
    ”Sebebiyet” karsiligi cumleye konursa
    O zaman meal su anlamdadir.
    ”Yaratan Rabb’inin adina/adi sebebiyle/adi askina:”Oku!”

    Bilindigi gibi o gunun Mekkesi
    Allah cc n inaniyordu
    [bkz:
    http://www.supermeydan.net/forum/for...read48007.html ]

    ”Ba” nin;
    Bir dorduncu anla mina gecmeden
    On bilgi verelim:
    Zaitlik!!!

    Zaitlik denince insanlar
    Luzumsuzluk,fazlalik anlamaktadirlar.

    Ancak
    Allah cc anlamsizliktan,luzumsuzluktan
    Uzaktir ve baglaminda sozleri de....

    Ba’nin diger baskin anlami olan
    ”Zaitlik” karsiligi cumleye konursa
    O zaman meal su anlamdadir.
    ”Yaratan Rabb’inin adini oku!”

    Yaratan Rabb’inin adini okumak
    Ne demektir?
    Onun yaratisi uzerinde
    Kafa yormak demetir-ki
    Kur’an’da yuzlerce ayet bu konuyu isler.

    Yani
    Eserden muessire yol!
    Allah cc nun varlik delillerini okumak!

    Bu da entellektuel bir
    Okumayi gerektirir.

    Peki boyle bir varsayimin
    Kur’an karsiligi var mi?
    Varsa da bu konuyla ilgili midir?

    Bunu soralim.
    Kime mi?
    Tabii ki Kedisine

    Yani
    Kur’an-i Kerime....

    Devam edecek..................
    Konu mopsy tarafından (29-01-2012 Saat 07:08 PM ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Ba’nin diger baskin anlami olan
    ”Zaitlik” karsiligi cumleye konursa
    O zaman meal su anlamdadir.
    ”Yaratan Rabb’inin adini oku!”

    Yaratan Rabb’inin adini okumak
    Ne demektir?
    Onun yaratisi uzerinde
    Kafa yormak demetir-ki
    Kur’an’da yuzlerce ayet bu konuyu isler.
    Selam!

    .... Onun yaratisi uzerinde kafa yormak .....

    Oku!
    Emrinden sonra gelen
    Ikinci ayete bakarsak;

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    96.2.Halakal insâne min alak
    Sadakallah!

    Simdi
    Bunun mealine bakilacak olursa
    ” İnsanı, embriyodan/ilişip yapışan bir sudan/sevgi ve ilgiden/husûmetten yarattı. ”

    Yani
    Ikre’ emrinin hemen altinda ki ayette
    Yaratisi bildiriyor.

    Burada;
    Alak-Yapiskan bir sivi ve
    Bu sividan kanli-canli dusunen
    Muhtesem bir varlik olusuyor.
    Muhtesem bir san’at...

    Boylece anliyoruz ki;
    Insanin yaratisi kavrayabilmesi icin
    Once kendi olusumunu okumasi gerekiyor.

    Ve
    Bu okumayi Allah cc
    soyle ogretiyor:
    ” İnsanı, embriyodan/ilişip yapışan bir sudan/sevgi ve ilgiden/husûmetten yarattı. ”

    Demek ki
    Insanin kendisinden baslayan
    GOZLEME bagli bir
    Entellektuel okuma yapmasi emrediliyor.

    Bu okuma asla
    Kalbi bir okuma degil mis!

    Insan
    Ilk cagdan beri erkek sivisini/spermini
    Ve dusuk yapan kadindan cikan
    Kan pihtisi/embriyoyu GORMUS/TANIMISTIR.

    Iste
    Rabb’ul alemin hemen ikinci ayette
    Bilinen bu GOZLEMI tekrar ederek
    AKLI kullanarak okumanin ILK EMIR oldugunu acikliyor!

    Eger
    Gelenekteki gibi bu okumanin
    Zikir sozlerinin tekrari veya
    Asr seklinde ezberden Kur’an metni okumalari
    Emredilmis olsaydi,
    Ikre’ degil utlu kelimesi kullanilmis olurdu ki;

    Zaten
    Gelen ayet ikre’ ile neyin okunmasi gerektigini
    Tam olarak aciklamaktadir.
    ” İnsanı, embriyodan/ilişip yapışan bir sudan/sevgi ve ilgiden/husûmetten yarattı. ”

    Yani
    Burada farkli-dusunme ile ilgili-akli
    Bir okumadan soz edilmektedir.

    Gozleme dayali,akli kullanarak
    Kur’an’in da yer aldigi/alacagi
    Insan hayatindaki herseyin
    Okunmasinin istendigi bir emirdir.

    Enterasan olan okumanin
    Insan yaratilisi oncelik yapilarak
    Yapilmasinin istenmesidir ki;
    Bu da ayri bir tefekkur konusudur.
    II- Kur’an’da ”Oku”ma tipleri

    Tilavet
    Kiraat
    Tertil


    Devam edecek................

  3. #3
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    II- Kur’an’da ”Oku”ma tipleri

    Tilavet
    Kiraat
    Tertil
    Selam!

    Bu uc tip okuma kelimesinin gectigi yerlerde
    Mealcilerin kullandiklai kelime OKU! Sozcugudur.

    Ancak
    Turkcedeki oku kelimesinin karsiligi tilavettir.
    Ve en basit okuma seklidir ki;
    O bile oku kelimesinin
    Her tip cumle ici kullaniminda tam karsilamaz.

    Simdi,
    Bunlari tek tek ele alalim.

    A-TILAVET:

    En basit okuma tipidir.
    Tela kokunden gelmis bir mastar.
    Bu kavrami Kur’an hangi anlamda kullaniyor?
    Iste bizim bakacagimiz yer burasi

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    26.69.Vetlu aleyhim nebee ibrâhîm
    Ve onlara İbrâhîm ın haberini tilâvet et
    Sadakallah!

    Bu ayette Tilavet etmek
    AKTARMAK-HATIRLAMAK anlamindadir.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    6.151.Kul teâlev etlu mâ harreme rabbukum aleykum...
    De ki: “Gelin, Rabbinizin size neleri haram kıldığını tilavet edeyim...
    Sadakallah!

    Bu ayette Tilavet etmek
    OKUMAK-OGRETMEK anlamindadir.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    11.17. E fe men kâne alâ beyyinetin min rabbihî ve yetlûhu şâhidun minhu
    Rabbin tarafından açık bir delile dayanan ve kendisini Rabbinden bir şahidin tilavet ettigi....

    91.2. Vel kameri izâ telâhâ.
    Ve onu tilavet ettiği zaman aya yemin olsun
    Sadakallah!

    Bu ayetlerde Tilavet etmek
    IZLEMEK-TAKIP ETMEK anlamindadir.

    Goruldugu gibi;
    Basit anlamda okumanin karsiligi olan
    Tilavetin bile cumle kullanimlarinda
    Iki farkli anlami var.

    Simdi
    Izini takip etme anlaminda:

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    29.45.Utlu mâ ûhıye ileyke minel kitâbi ve ekımıs salât...
    Kitaptan sana vahyedileni tilavet et ve namazı kıl.
    Sadakallah!

    Bu ayette Tilavet et!
    Oku degil.
    IZLE!anlamindadir.

    Simdi
    Ayetin anla mina bakarsak
    Kitaptan sana vahyedileni izle

    Ve
    Bu izlemenin geregini yap!

    Ne yapacak?
    ... ve ekımıs salât...

    Yani
    ve Namazii kil!

    Goruluyor ki;
    Vahyin gereklerinin yerine getirilmesi istenmektedir.

    Halbuki
    Tilavet gorulen her yere
    Oku anlami yapistirilsaydi
    Anlam;
    Kur’an oku-namaz kil gibi
    Okul odevi haline gelirdi.

    TILAVET ETMEK BIR EYLEMSEL OKUMA BICIMIDIR.

    Kavramin icini bosaltirsaniz,
    Yani sadece metin okumaya cevirirseniz,
    Hafiz kavra mina baglarsiniz ki,
    Emrin AMEL yonu ortadan kalkar.

    Bir ikinci noktada

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    91.1. Güneşe ve onun aydınlığına andolsun,
    91.2. Onu/gunesin aydinligini izlediğinde Ay’a andolsun,
    Sadakallah!

    Ay isigini takip ettigi gunesten alirken,
    Muslumanda isigini takip ettigi kitaptan alir.

    Bu yuzden musluman neyi tilavet edecegini iyi secmelidir.
    Bu secimin ne oldugunu
    Allah cc Rasulune bildirmistir.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    29.45. Kitaptan sana vahyedileni tilavet et
    Sadakallah!

    Musluman!
    Neyi merkeze alacagini iyi bilmelidir.
    Hangi isigi yansitacaksa o isigi almalidir.

    Bu konuda,
    Allah cc nun karari belli.
    YALNIZ KUR’AN!

    B-KIRAAT:

    Devam edecek................

  4. #4
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    B-Kiraat:

    Okumanin ikinci asamasidir.
    Akli okumadir.
    Varliklar arasinda baglanti kurarak
    O mevut iliskiyi adlandirma baglaminda
    Yaratana vasil olma...

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    16.98. Fe izâ kare’tel kur’âne festeız billâhi mineş şeytânir racîm
    98. Kur'an kiraat ettigin zaman o kovulmuş şeytandan Allah'a sığın!
    Sadakallah!

    Yani
    Peygamber bile Kur’an kiraati sirasinda
    Seytanin mudahelesinden kendisini kurtarmaz.

    Ne yapacak?
    Allah cc na siginacak.
    Allah cc yokmus gibi hareket etmiyecek!
    Ben bu isin ustesinden gelirim demeyecek!

    Burada Peygamberi bile
    Allah cc na sigindiran sey
    Tilavet degil KIRAAT’tir.

    Dikkat!
    Tilavet ederken degil
    Kiraat ederken Allah cc na sigin.

    ... izâ kare’tel kur’âne...

    Cunku
    Kiraat zihin/akil okumasidir.
    Bir dusunce harekelenmesine neden olur ki,
    Seytani iste bu
    Akil okumalari rahatsiz eder
    .

    Zaten
    Kur’an’in indirilis gayesi de;

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    38.29.Kitâbun enzelnâhu ileyke mubârekun li yeddebberû âyâtihî ve li yetezekkere ûlul elbâb
    29. Bu Kur’an, âyetlerini tedebbur etsinler ve akıl sahipleri öğüt alsınlar diye sana indirdiğimiz mübarek bir kitaptır.
    Sadakallah!

    Vurgulanan kavram ne?
    Tedetbur!
    Tedetbur uzre Kur’an’i oku!

    Tedebbur,debere kokunden bir mastar.
    Debere;”Arka” demek.

    Yani
    Ayetlerin arka planini gormek.

    Yine
    Tedebbur,dabir kokunden bir mastar
    Dabir;”Kok” demek.

    Yani
    Ayetlerin kokune inmek.
    Anlamlarin nerelere uzandigina
    Dikkat etmek.

    Yine
    Tedebbur,tedbir kokunden bir mastar
    Tedbir;” Onlem ”demek.

    Ayetlerin beslendigi degerleri
    Gorerek okumaya Kiraat denir ki
    Buna Feraset denir!

    Kiraat edenTedebbur edecek,
    Boylece tezekkur edecek.

    Tezekkur etmek;zikr kokunden gelir.
    Zikr,hatirlarmak demektir.
    Hatirlatmak icin
    Onceden soylenmis olmasi gerekir.

    Peki
    Bu tezekkuru kim gerceklestirecek?
    ûlul elbâb,sagduyu sahipleri....

    Elbab;lub kelimesinin coguludur.
    Yani:Oz...

    Kur’an’la ilgilenen kisi
    Ayetlerin ozuyle de ilgilenmelidir.
    Oze ulasmadan Tedebbur olmaz!

    Ulul Elbab:
    Cekirdegin iciyle ilgili gozlemleyip
    Oradan ogut alan kisilerdir.

    Iste
    Kiraat boyle bir
    Okuma eylemidir.

    Boylece
    Tezekkuru gerceklestirirsiniz.

    Tedebbur.tezekkure donusen
    Ayetlerle milim milim
    Yol almanizi saglayan
    Kiraati olusturur.


    Bu
    Allah cc nun emri olan
    Akli kullanarak yapilan
    Entellektuel okuma bicimidir.

    Bu da,
    Kur’an’dan yuksek derecede
    Beslenmeyi ortaya cikarir.

    Bu okuma bir tercih degil
    Emredilmis bir cabadir.

    Herkes kendi kapasitesi dahilinde ve
    Allah cc nun diledigi miktarda
    Fayda sagliyacaktir.

    Allah cc dilerse baglamli ayetlerin
    Verdigi mesajin ozu de budur!

    C-TERTIL:

    Devam edecek...........

  5. #5
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    C-Tertil:

    Harfleri
    Acik acik ;pesipesine; guzel ve anlamli okumak.

    Ancak
    Burada istenen (gelenegin belirttigi gibi)
    Tecvid degildir.

    Istenenin ne oldugunu anlamak icin
    Kur’an’i takip edelim!

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    73.1. Kumil leyle...
    1. Geceleyin kalk!...
    Sadakallah!

    Peki;
    Rasul,gece kalkip ne yapacak?

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    4..... ve rettilil kur’âne tertîlâ
    4.Ve Kur’an’i Tertil uzre oku!
    Sadakallah!

    Emir acik ve net!
    Namaz kil demiyor.
    Kur’an’i Tilavet et demiyor.
    Kur’an’i kiraat et demiyor.

    ... ve rettilil kur’âne tertîlâ....
    Kur’ani tertil et!

    Yani;
    yavaş ve açık olarak güzelce oku

    Yani
    Kur’an’i ders calisir gibi calis .....diyor.

    Hem tilavet edeceksiniz,
    Ederken tefekkur edeceksiniz
    Hemde duzgun,gramerine uyacaksiniz.

    Ne yazik ki’
    Bu emrin en onemli kisimlari birakilmis
    Tertili,tecvide baglamislardir.

    Tecvid isi yoluna koymak demektir.
    Tertil icin sadece bir aractir.


    Isi tecvide donusturunce
    Basliyorsunuz,
    Kaf nasil kalkaleyle cikar? Demeye...
    Tefsirinde Elmali Hamdi Yazar hocamiz diyor ki:

    Kaf’in kalkalesiyle ugrasirken
    Kaf’in icinde bulundugu kelimenin
    Anlamini buharlastirmayin!
    Iste
    Tertili en iyi acikliyan soz!

    Tertil
    Kur’an’lasarak Kur’an’i okumak demektir.

    "Ayn" catlakmakla
    Kaf’in kalkalesiyle ugrasmakla
    Anlami yitiriyorsunuz.

    Istenen tecvid degil.
    Tecvidin,Tilavetin,Kiraatin icinde oldugu
    Bir okuma!

    Bunu nasil yapacagiz?
    Harfleri Acik acik,tane tane,dogru olarak birbiri ardina
    Yavas yavas,yani dusune dusune okuyacagiz.
    Kavramlara Kur’an’in verdigi anlamlari varecegiz.


    Ancak
    Gelenegin tecvid baskisi
    Tertili ortmustur.

    Esasinda
    Emir son derece acik.
    Kur’an’i TERTIL edecegiz....

    Yani
    Tertil ederek:

    Hayata
    Kur’an’in bak dedigi pencereden bakacagizr.

    Hayati
    Kur’an’in gosterdigi gibi yasayacagiz.

    Tertil
    Kiraatten daha ileri bir okumayi

    Yani
    Kur’an’lasarak okumayi olusturmaktir.

    Peki
    Tertil okuma ne kazandirir?

    Furkan suresinin 32. ayetine bakalim.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    25.32. Ve kâlellezîne keferû lev lâ nuzzile aleyhil kur’ânu, cumleten vâhideh,
    kezâlike li nusebbite bihî fuâdeke ve rettelnâhu tertîlâ

    32. İnkâr edenler dediler ki: "Kur'an ona toptan, bir kerede indirilsedi ya!"
    Biz böyle yaptık ki, onunla senin kalbini dayanıklı kılalım.
    Biz onu parça parça/ayet ayet okuduk/tertil ettik.
    Sadakallah!

    Tertil etmesinin sebebini

    .... kalbini dayanıklı kılalım...
    Olarak acikliyor....

    Demek ki:
    Tertil ustune Kur’an okumak
    Insanin yuregini Kur’an’la bulusturmaktadir.

    Zaten
    Tebligin sekli de yavas yavas,
    Anlasilir sekilde okumak/ anlatmak degil midir?

    Nerden mi biliyoruz?
    Tabii ki Kur’an’dan.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    17.106. Ve kur’ânen faraknâhu li takreehu alen nâsi alâ muksin
    106. Onu, bir Kur'an olarak, insanlara dura dura okuyasın diye
    Sadakallah!


    ... insanlara dura dura okuyasın diye....
    Yani
    Kur’an 23 senede bir tertil uzre inmis
    Yine
    bir tertil uzre okunmus
    Yine
    Bir tertil uzre anlatilmistir.


    Bunun
    Tecvid,tecvid naralariyla
    Ortulmesine izin verilmemelidir.


    Artik
    Oku emrinin ozu
    Sekilleri anlasilmistir.

    Simdi
    Bu emirle basliyan Vahy yagmurunun
    Isimlerine bakalim

    Kur’an’in Isimleri:

    Devam erecek..........

  6. #6
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Kur’an’in Isimleri:

    I-el Kitap:

    Kur’an’in Kur’an daki isimlerine bir goz atarsak;
    200’un ustunde Kitap/el Kitap hitabi gecer.

    Ancak
    Bu Kitap sozcugu anladigimiz
    Ciltli iki kapakli kagit destesi degildir.

    Simdi
    Kur’an’in;”Kitap” kavra mina verdigi
    Anlama bakalim.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    27.28 İzheb bi kitâbî hâzâ fe elkıh ileyhim summe tevelle anhum fenzur mâzâ yerciûn
    "Şu mektubumu götürüp onlara at. Sonra onlardan uzaklaş da bak bakalım, nasıl davranacaklar."

    27.29.Kâlet yâ eyyuhel meleu innî ulkıye ileyye kitâbun kerîm
    Melike dedi ki: "Ey ileri gelenler, bana önemli bir mektup bırakıldı.
    Sadakallah!

    ... İzheb bi kitâbî hâzâ...
    ... ileyye kitâbun kerîm...


    Evet!
    Allah cc yolladigi Vahiye mektup adini veriyor.
    Askin gucten kullarina son mektup.

    Insanlar Mekup niye yazarlar?
    Kendi durumlarindan BILGI verip,
    Karsiliginda gelecek cevabi beklerler.

    Yani
    Mektubun bir KARSILIK bekleme durumu vardir.

    Eger
    Kur’an’da bir Ilahi mektup ise,
    Rabb’in yolladigi BILGI karsiligi
    Kuldan olumlu eylemler bekledigi muhakkaktir.
    Olumlu eylemler:Ibadetler,takva....

    Muminin yasantisi
    Okudugu mektuba verdigi cevaptir.


    Ve buda hakkindaki;
    Ahiret hukmunun de karsiligidir.

    Kur’an=el Kitap

    II- Furkan

    Furkan
    25.surenin de adidir!
    Iki boyutlu bir kelimedir.

    Birincisi
    Hak ile batili yani,
    Dogruyu yanlistan ayiran olcu demektir.

    Yani
    Muslumanlar,yazilan soylenen,yapilan
    Herseyi Kur’an ile karsilastirip
    Dogru veya yanlis olup olmadigina karar verirler.

    Ikincisi ise;
    Insana yansiyan bir tarafi vardir.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    8.29. Yâ eyyuhellezîne âmenû in tettekullâhe yec’al lekum furkânen ....
    Ey iman sahipleri! Eğer Allah'a karşı takva sahibi olursanız , Allah size Furkan yaratir.
    Sadakallah!

    Simdi
    Takva sahibi nasil olunur?
    Tabii ki Kur’an okunarak,
    Kur’an okulundan gecerek.

    Iste
    Bu bilgileri yasa mina dokebilen
    Artik muttakidir
    Yani Takva sahibidir.

    Iste;
    Allah cc da bu kisilere
    Furkan verecegini soyluyor.

    Yani
    Meleke olarak Furkana
    Sahip olacaklar!

    Kaynak olarak Furkan!
    Meleke olarak Furkan!

    Sonuc:
    Kaynak olarak; Furkan olan Kur’an’i okursaniz,
    Takva sahibi olursunuz.

    Takva sahibi olmussaniz
    Allah cc size Furkan melekesi verir.

    Boylece,
    Hak ile batili ayirma melekesine sahip olurlar.

    Baglaminda
    Herseye Allah cc nun kitabi ile bakarsiniz.

    Allah cc nun Kitabi ile bakmayan bir adamin
    Din adina feraset sahibi olmasi mumkun degildir.


    Allah cc nun Kitabi ile bakmayan bir adamin
    Din adina feraset sahibi olmasi mumkun degildir.

    Yani
    Gecmisi bileceksiniz
    Gunu kavrayacaksiniz
    Gelecege bakacaksiniz.


    Iste
    Furkan olan Kur’an’in egitiminden gecerek
    Takva ehli olan,boylece Furkan melekesi kazanan
    Mumin yasam dengesi!

    Iste
    Bunun adi ferasettir.
    Feraset sahibi olmak ancak
    Kur’an nuru ile mumkundur.

    Bilindigi gibi
    Musa as’in da Furkani vardi.

    Furkansiz Takva
    Takvasiz Furkan olmaz!

    Bu yuzden Kur’an’in adi
    FURKANDIR!

    III-Ruh:

    Devam edecek.............

  7. #7
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    III-RUH:

    Kur’an’in en onemli isimlerinden biridir.
    Sura suresinde:

    Bismillahirrahmanirrahim
    42.52. Ve kezâlike evhaynâ ileyke rûhan min emrinâ,
    52.İşte böylece sana da emrimizden bir ruh vahyettik.
    Sadakallah!

    Bilindigi gibi Kur’an=Ruh
    Kadir gecesi inmistir.
    Kadir suresinde bu soyle ogretilmistir.

    Bismillahirrahmanirrahim
    97.4.Tenezzelul melâiketu ver rûhu fîhâ bi izni rabbihim min kulli emrin.
    4. Melekler ve Rûh, Rablerinin izniyle o gecede her iş için iner de iner!
    Sadakallah!

    Bazilari buradaki Ruh’un;
    Melek Cebrail as oldugunu da soylerler.

    Ancak
    Cebrail as el melaike'de
    Zaten Cebrail as var!

    Bir beden icin ruhun anlami ne ise,
    Bedenin yasadigi hayat icin Kur’an’in
    Anlami odur.

    Cunku
    Kur’an bir hayatiyet Kitabidir.

    Bunu nereden mi soyluyoruz!
    Tabii ki Kur’an’dan.

    Bakin!
    Enfal suresine bir goz atarsak

    Bismillahirrahmanirrahim
    8.24. Yâ eyyuhellezîne âmenûstecîbû lillâhi ve lir resûli izâ deâkum limâ yuhyîkûm...
    24. Ey iman sahipleri! Sizi, size hayat verecek şeye çağırdığında, Allah'a da resule de "Buyur deyin!"
    Sadakallah!

    Muminler cagirildiklarinda hemen uysunlar.
    Ne icin cagrildiklarinda?
    ... size hayat verecek şeye.../limâ yuhyîkûm...

    Gerek ve yeter sart
    Kur’an’a=Vahiye=Ruh’a cagrilmak!!!

    Bismillahirrahmanirrahim
    59.21. Lev enzelnâ hâzel kur’âne alâ cebelin le reeytehu hâşian mutesaddian min haşyetillâh
    21. Eğer biz bu Kur'an'ı bir dağın üzerine indirseydik, her halde sen onu huşû ile boynunu bükmüş, çatlayıp yarılmış görürdün.
    Sadakallah!

    Dagin bukulmesi icin ne yapmasi gerekirdi?
    Hareketselligi/canlamasi gerekirdi.

    Kur’an indigi daga Ruh! Verir.
    Onu canlandirir.
    Oda Allah cc korkusundan/ min haşyeti Allâhi
    Saygili bir sekle burunur.

    Yani
    Kur’an hayat veren bir Ruh’tur!

    Yine
    Yasin suresine bir goz atarsak
    Kur’an’in inme nedeni soyle ogretilir.

    Bismillahirrahmanirrahim
    36.70. Li yunzire men kâne hayyen ...
    70. Diri olanı uyarsın ....diye indirilmiştir.
    Sadakallah!

    Hayatta olanlari/Hayatta kalmak istiyenleri
    Uyarsin/onlara bunu versin diye...

    Ruh ismi;
    Kur’an’in gunah icinde yasiyanlara(gercekte olulere)
    Hayati vermesi nedeniyle verilmistir.

    IV- SIFA:

    Kur’an’in
    Diger bir ismi de;”SIFA” dir.

    Bismillahirrahmanirrahim
    10.57. Yâ eyyuhen nâsu kad câetkum mev'ızatun min rabbikum ve şifâun limâ fîs sudûri
    57. Ey insanlar! İşte size Rabbinizden bir öğüt, gönüller derdine bir şifa
    Sadakallah!

    Bu sifa
    Yureklerde bulunan inancsizliga sifadir!/ şifâun limâ fîs sudûri!

    Yine
    Isra suresini okursak:

    Bismillahirrahmanirrahim
    17.82. Ve nunezzilu minel kur’âni mâ huve şifâun ve rahmetun lil mu’minîne
    82. Biz Kur'an'dan, inananlar için şifa ve rahmet olacak şeyler indiriyoruz.
    Sadakallah!

    Kur’an’dan sifa indirmek
    Bu sifa:" şifâun limâ fîs sudûri "dir.

    Yani
    Fiziksel hastaliklara iyi gelmez.
    Inkarciliga iyi gelir.
    Imani kuvvetlendirir.
    Muminleri muttaki/takva ehli yapar.

    Ve
    Olene kadar MUTTAKI kalmanin yolu
    Yine;

    Bismillahirrahmanirrahim
    2.2. Zâlikel kitâbu lâ reybe fîhi, huden lil muttekîn
    2. İşte sana o Kitap! Kuşku,çelişme, tutarsızlık yok onda. Bir kılavuzdur o, korunup sakınanlar için.
    Sadakallah!

    Imani muhafaza etmenin
    Takvayi daim etmenin yolu
    Kur’an’i devamli kilavuz olarak
    Yasamin her safhasinda one almak.

    Yani
    Kur’an’la mumin olunur
    Kur’an’la muttaki olunur
    Kur’an’la musluman olunebilir.


    Fatiha suresi:

    Devam edecek............

  8. #8
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    FATIHA SURESI:

    Surenin tamaminin indigi ilk sure Fatiha suresidir.
    Ummu’l Kitap=Kitabin/Kur'an'in anasi da denir!...

    Bazi alimlere gore;
    Bu ayetlerin ayni zamanda
    Ilk inen ayetler oldugunu iddaa ederler.

    Yine
    Baktigimizda Bakara 2. sure Medine suresidir.
    Fatiha suresi Mekki suredir.
    Aralarinda 8 yil var,
    indirilmis cc 90 sure var!
    Aralarinda binlerce ayet var!
    Buna ragmen ikisi yan yana
    Ve mutlak baglantili....

    Ancak
    -Kur’an’da ne kadar Hamd ayeti varsa el-Hamdulillah ayetine baglidir.
    -Kur’an’da ne kadar Allah cc-ve sifatlari ile ilgili ayetler varsa
    Lillahi'ye baglidir/Rabb’ul alemine baglidir.
    -Kur’an’da ne kadar kiyamet ve mahserle ilgili ayet varsa;
    Malik-i yevmiddin’e baglidir.
    -Kur’an’da ne kadar kulluk-yaratilis-varliklarla ilgili ayet varsa;
    Iyyake na’budu...ayetine baglidir.
    -Kur’an’da ne kadar dua ayeti varsa;
    Ihdinas siratal mustakiym ayetine baglidir.
    -Kur’an’da ne kadar imtahani basaranlarla ilgili ayet varsa;
    Siratallazine enhamte aleyhim ayetine baglidir.
    -Kur’an’da ne kadar imtahani basaramayanlarla ilgili ayet varsa;
    Gayr’ul magdubi aleyhim veleddalin ayetine baglidir.

    Kur’an’a Fatihadan bakarsaniz dogru gorur/algilarsiniz.
    Kur’an’a bakacagimiz en iyi yer fatihadir.

    Yani
    Fatiha Kur’an’in projektorudur.
    Fatiha Kur’an’da;
    Gecmisi,gunu ve gelecegi gormenin anahtaridir.

    Zaten
    Fatiha=Acilis demektir.(Feteha=acmak,acan kokunden)
    Miftah=Anahtar sozcugu ile ayni kokten gelir.

    Fatihanin kullanilan en onemli ismi
    Seb-i Mesani’dir.

    Seb-i Mesaninin oncu anlami:
    Tekrarlanan yedi’dir.

    Bismillahirrahmanirrahim
    15.87. Ve le kad âteynâke seb’an minel mesânî ...
    87. Andolsun, biz sana tekrarlanan yedi verdik....
    Sadakallah!

    Bunun Fatiha oldugunda ittifak vardir.
    Seb-i mesani denmesinin sebebi:

    -Namazlarda ki tekrarlar icin,
    -Icindeki hakikatlerin Kur’an’da surekli tekrarlandigi icin,
    -Kur’an’in ana 7 konusu fatiha’da ozet olarak bulundugu icin,(Ummul Kur'an)
    -Allah cc’nu Oven kelimeler oldugu icin
    [Seb’i mesaninin bir anlami da oven dir! Sena kokunden]
    -Iki tarafli bir sure oldugu icinde bu isimle anilir.
    [Ilk ayetlerde Yaratani/Allah cc nun tanitilmasi;
    İkinci bolumunde ise Yaratilana bakan 3 ayet]

    Fatihanin;
    Uc temel konusu vardir!
    (Bu yuzden bir ismi de el Esas'tir!

    -HAMD:Ovgu
    -KULLUK:
    -HIDAYET:Dua (Bu yuzden bir ismi de ESSELAH=namaz suresi! Dir)

    Bu suredeki tartisma sudur:
    Bu suredeki 7 ayet hangileridir.
    Daha dogrusu ilk ayet besmele midir?

    Devam edecek!............
    Konu mopsy tarafından (08-02-2012 Saat 11:20 AM ) değiştirilmiştir.

  9. #9
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Besmelenin Fatihanin birinci ayeti oldugunu
    Buyuk muctehid Imam Safii ra bildirmistir.

    Hanefi gorusu:
    Surenin basindaki besmelenin
    Sureye ait olmadigi yonunde dir.
    Surenin yedi ayeti soyledir.
    Son ayeti ikiye ayirarak
    Yediye tamamlama seklindedir.

    Ancak
    Dunyadaki butun Kur’an’larda –ki
    Orjinallerde dahil dir!- Fatiha suresinin basindaki
    Besmelenin sonunda (1) rakkami vardir.

    Diger surelerin basindaki besmelelerin
    Sonunda sayi yoktur.

    Simdi
    Fatihanin ilk konusu:”HAMD
    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    El hamdu lillâhi rabbil âlemîn
    Hamt, âlemlerin Rabbi Allah'adır
    .

    Hamd baslibasina bir OVGU!
    Fahreddûn er-Râzû'nin Mefâtûhu'l- Gayb Adlı Tefsirinde;
    Gercek bir hamd yapabilmek,ancak alemlerin Rabb’ine mahsustur.
    Biz O’nu;O’nun istedigi gibi Hamd edemeyiz.


    Yani
    Bu bir acizligin ifadesidir.
    Kendi basimiza bunu basarmamiz mumkun degildir.
    O nasil ogretiyorsa,biz oyle yapabiliriz.


    Bu ayet El takisiyla basliyor.
    El Hamdu,yani bir ISIM! Olarak basliyor.

    Aslinda fiil olarak baslayabilirdi.
    Ahmedu lillâhi rabbil âlemîn
    ”Ben alemlerin Rabb’i Allah’a hamdediyorum!”

    Denilebilirdi....

    Eger
    Fiil cumlesi olsaydi,
    Sadece insan ve hamd edeni kapsardi.

    Isim cumlesinde bizim hamd edip etmemiz
    Baskasinin edip etmesi veya
    Bilmedigimiz hamd turlerinin olmasi

    Yani
    Tum bilinen bilinmeyen verlik hamd ve turunden
    Soylemlerin tamamini icine alir.
    Hamd O’nda birsey arttirmaz.
    Edilmemesi de O’ndan birsey eksiltmez.

    Iste
    Fatihanin Hamd ogretisi de budur.
    Hamd’in bizimle ilgili yonu baglamlidir.

    Alemin
    Kelimesi ise Allah cc DISINDA ki herseyi
    Yani;Yaratilanlari kapsar.

    Rabb;
    Kelimesi terbiye eden olarak ifade edilse de
    Kokeni farklidir.

    Rabb’in kokeni;” rabebe/rabbe ”
    Terbiyenin kokeni;” rabba/murebbi /raba ”

    Fatiha daki Rabb kelimesi ile
    Vahiyin ilk inen surelerinde hep Rabb kelimesi kullanilir.

    Bunun sebebi;
    Varliklarin-basta Muhammed as olmak uzere-
    SAHIPSIZ olmadiklarinin vurgusudur.

    Dar anlamda
    Rasul sahipsiz degildir.
    Asla sahipsiz birakilmayacaktir.
    Daha genis anlamda muminleri de icerir.

    Cunku
    Kureysli inancsizlar Allah cc na inaniyorlardi.
    Bu Allah cc nun Rasul ve inananlarin sahipliginin ilanidir.

    Baglaminda
    Inancsizlara gozdagi vermektir.

    Devam edecek...............

  10. #10
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    3. Er rahmânir rahîmi

    Lafzen;
    Dunyadayken inanan/inanmayana merhamet eden
    Ahirette inanana merhamet eden

    Peki
    Bizler dunyadaken onlara,
    Allah cc nun yaptiginin disinda mi davranacagiz.

    Yani
    Kur’an’da Oteki ile iliski
    Sinirlari nedir?

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    4.51. Yâ eyyuhellezîne âmenû lâ tettehızûl yehûde ven nasârâ evliyâe ba’duhum...

    Ey iman edenler! Yahudileri ve Hıristiyanları dost edinmeyin./onlarla yonetilmeyin.

    Olcu
    Onlara yonetimi birakmayin!


    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    4.57.Yâ eyyuhellezîne âmenû lâ tettehızûllezînettehazû dînekum huzuven ve leiben min ellezîne ûtûl kitâbe min kablikum vel kuffâra evliyâ(evliyâe), vettekûllâhe in kuntum mu’minîn.

    Ey iman edenler! Sizden önce kitap verilenlerden ve küfre sapanlardan, dininizi oyun ve eğlence edinenleri dost tutmayın. Eğer inanıyorsanız Allah'tan sakının.
    SADAKALLAH!

    Olcu:
    Dini alay konusu yapanlar.


    Uslu duranlar ayetin kapsa minda degiller dir.

    Yani
    Dostlugun engellendigi husus
    Dinle Alay edilmesidir.

    Icimizde yasayan ayni dini paylasmayanlarla ile;
    Ayni inanci paylasanlarin iliskileri tabii ki ayni olmaz.
    Buna Muhabbet-Meveddet farki denir.

    Muhabbet:Dogustan getirilen sevgidir.
    Meveddet:Imanin/inancin getirdigi sevgi.


    Yani
    Dininiz farkli olan ve ayni mahalledeki
    Komsunuza muhabbet besliyebilirsiniz.

    Ama
    Meveddet besliyemezsiniz.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    28.56. İnneke lâ tehdî men ahbebte ve lâkinnallâhe yehdî men yeşâ’
    56. Şu bir gerçek ki, sen senin sevdigine hidayet edemezsin.
    Ama Allah isteyene hidayet eder.
    SADAKALLAH!

    ... men ahbebte...
    ... senin sevgi duydugun/muhabbet ettigin ......


    Cunku
    Bu Fitridir.
    Insan dindar,dinsiz ne olursa olsun annesini sever.
    Bu dogustan gelen bir sevgidir.
    Yani annesini sevmesi icin extra bir seye ihtiyaci yoktur.
    Farkli dinden olupta,
    Iyi olan bir insani da herkes sever.

    Bu ayettede boyle birine duyulan sevgi/muhabbet
    Normal karsilaniyor.

    Baglaminda;
    Dinsel yonelimde etkisizligi ortaya konuyor.

    Ancak
    Meveddet duymanin esaslari
    Serbest degildir!
    Kur’an’la belirtilmistir.

    Yani
    Yasaklanan MEVEDDET’tir!
    Muhabbet degil dir!

    Bu konuyu en iyi aciklayan;”Mumtahine”
    Suresine bir bakalim.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    60.1. Yâ eyyuhellezîne âmenû lâ tettehızû aduvvî ve aduvvekum evliyâe, tulkûne ileyhim bil meveddeti.....

    Ey iman sahipleri! Düşmanımı ve düşmanınızı dostlar yerine tutmayın!
    Onlar, size Hak'tan geleni inkâr ettikleri, Rabbiniz Allah'a inandığınız için Peygamber'i ve sizi yurdunuzdan çıkardıkları halde,
    siz onlara MEVEDDET besliyorsunuz!
    SADAKALLAH!

    Meveddet OLMAZ!
    Muhabbet OLUR!


    Zaten
    Muhabbet olmaz ise nasil bu dunyada
    Birarada yasiyabiliriz ki?

    Peki
    Oteki ile iliskiler nasil duzenlenecek?
    Gerek ve yeter sartlar ne olacak?
    Sinir nedir?

    Bunun icin ;
    ” Mumtahine” suresine devam edelim.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    60.7. Asâllâhu en yec’ale beynekum ve beynellezîne âdeytum minhum meveddeten,
    vallâhu kadîrun, vallâhu gafûrun rahîm

    7.Olabilir ki Allah sizinle, onlardan düşman olduklarınız arasına bir MEVEDDET koyar.
    Allah'ın gücü herşeye yeter. Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir.
    SADAKALLAH!

    Yani
    Meveddet fitri/dogustan degil.
    Sonradan olabilecek sevgi.

    Bu konudaki hadis ise soyledir:

    Ahmed Mahmud Muhammed Mustafa diyor ki:

    Sevdigini olculu sev
    Birgun onu sevmemen gerekebilir.
    Sevmedigine olculu davran.
    Birgun onu sevmen gerekebilir.
    Sureye
    Devam edelim.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    8. Lâ yenhâkumullâhu anillezîne lem yukâtilûkum fîd dîni ve lem yuhricûkum min diyârikum en teberrûhum ve tuksitû ileyhim, innallâhe yuhıbbul muksitîn

    8. Allah sizi, su konuda yasaklamiyor:din hakkında sizinle savaşmayan ve sizi yurtlarınızdan çıkarmayan kimselere iyilik etmekten, onlara adaletli davranmaktan . Allah, adaleti ayakta tutanları sever.
    SADAKALLAH!

    Peki
    Kime karsi ne yapacagiz

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    9. İnnemâ yenhâkumullâhu anillezîne kâtelûkum fîd dîni ve ahrecûkum min diyârikum ve zâherû alâ ıhrâcikum en tevellevhum, ve men yetevellehum fe ulâike humuz zâlimûn

    9. Allah sizi sundan yasaklar: ancak din hakkında sizinle savaşan, sizi yurtlarınızdan çıkaran, çıkarılmanıza yardım eden kimselerle SIRDAS YAPMANIZI. Böylelerini sirdas edinen, zalimlerin ta kendileridir./gunahkarlardir.
    SADAKALLAH!

    YASAK OLAN:
    ...... en tevellevhum.....
    ....SIRDAS ETMENIZ.....


    Hepsi bu!

    Iste
    Kur’an’in OTEKI’lerle ilgili
    Sinirlari!

    Gayet acik,net,anlasilir......
    Onlara ne olacagi bizim isimiz degildir.
    Bize dusen
    Imanimizi tevhid dairesinde korumak
    Yasamak ve anlatmak tir.

    Baglaminda
    Kimini cennete,kimini cehenneme postalamak
    Gibi bir gorevimiz,yetkimiz de yoktur........

    Zaten
    Allah cc dunyada onlara da bize de esit imkan
    Yasam nimeti,tevbe imkani tanimistir.

    Ahirette ise bunlarin mukafatini ve devamliligini
    Sadece Dunyadayken ayetlerine teslim olana
    Verecektir..........

    Rahman ve Rahim olusu budur.
    Bu yuzden bizde dunyada onlardan
    Ayetlerle verilen olculerde
    Muhabbeti kesemeyiz.

    4. Mâliki yevmid dîne

    Devam edecek...............

1. Sayfa, Toplam 4 123 ... SonSon

Benzer Konular

  1. Cebrail ve vahiy ...
    besumse Tarafından Din ve İnanç Foruma
    Yorum: 12
    Son mesaj: 01-06-2012, 03:09 PM
  2. Vahiy Resu'lun dilinde...
    mopsy Tarafından Kuran-ı Kerim Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 27-04-2012, 10:33 AM
  3. vahiy
    Kadim Tarafından Süper Sözlük Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 12-11-2009, 01:47 PM
  4. konu basliklarin yanina farkli resim gösterme
    iboo Tarafından vbulletin 3.6.X Foruma
    Yorum: 4
    Son mesaj: 15-11-2007, 09:14 PM
  5. ALTI FARKLI YAZARDAN KURANI KERİM CEVRİSİ
    cataloluk Tarafından Kuran-ı Kerim Foruma
    Yorum: 4
    Son mesaj: 06-09-2007, 01:32 AM
Yukarı Çık