3. Sayfa, Toplam 4 BirinciBirinci 1234 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 21 ile 30 Toplam: 36
  1. #21
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Dunyevi ebed ile
    Ahiretsel ebed farklidir.

    Cennet-cehennem ebediligi
    Ahiret olculeri icindeki bir kavram dir!
    Bu kavrami dunya olculeri ile bagliyamayiz.

    Kur’an’da ebed kelimesi:

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    5.22. ... ve innâ len nedhulehâ hattâ yahrucû minhâ...
    Onlar ordan çıkıncaya kadar biz oraya asla girmeyeceğiz.
    Sadakallah!

    ... ve innâ len nedhule-hâ...
    Biz o sehre EBEDEN girmeyecegiz

    Ne zamana kadar?
    Ne kadar ebed?
    ... hattâ yahrucû min-hâ...
    Onlar orada bulundugu surece

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    9.84. Ve lâ tusalli alâ ehadin minhum mâte ebeden ve lâ tekum alâ kabrihi
    Onlardan ölen biri üzerine sonsuza dek dua etme; böyle birinin mezarı başında da durma.
    Sadakallah!

    Ve lâ tusalli alâ ehadin minhum mâte ebeden...
    Munafiklarin uzerine EBEDEN namaz kilma/dua etme..

    Ne zamana kadar?
    Ne kadar ebed?

    Peygamberimiz olene kadar.
    Olunce bu emir de biter.

    Yani ebed’in olcusu
    Resulun kalan omru ile sinirli.
    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    2.95. Ve len yetemennevhu ebeden bimâ kaddemet eydîhim...
    Ellerinin önden gönderdiği şeyler yüzünden ölümü hiç bir zaman istemeyeceklerdir. ...
    Sadakallah!

    ..... Ve len yetemennevhu ebeden bimâ kaddemet eydîhim...
    Onlar ellerinin takdim ettikleri seyler nedeniyle
    EBEDIYYYEN olumu isteyemezler.

    Burada;
    ”Onlar” dedigi ehl-i Kitap.
    Onlarin ebediligi yasadiklari hayat boyu.

    Yani
    EBED:Goreceli bir daimilik tir.

    Cennet-cehennemde
    Bir mahluk/yaratilmis tir.

    Baglaminda;
    Ebedilikleri bicilen omurleri boyuncadir.
    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    11.106. Fe emmellezîne şekû fe fîn nâri lehum fîhâ zefîrun ve şehîk
    Bahtsızlığa düşenler ateş içindedir. Çok ıstıraplı bir soluyuş ve hıçkırışları vardır orada.
    107. Hâlidîne fîhâ mâ dâmetis semâvâtu vel'ardu illâ mâ şâe rabbuke, inne rabbeke fe'âlun limâ yurîd
    Rabbinin dilemesi hariç, gökler ve yer durdukça onlar orada hep kalacaklardır.
    Rabbin, dilediğini öyle bir yerine getirir ki!...
    108. Ve emmellezîne suidû fe fîl cenneti hâlidîne fîhâ mâ dâmetis semâvâtu vel ardu
    illâ mâ şâe rabbuke, atâen gayre meczûz

    Mutluluğa erdirilenlere gelince, onlar cennettedirler. Rabbinin dilemesi hariç, gökler ve yer durdukça onlar, hep orada kalacaklardır.
    Kesintisiz bir lütuf olarak...
    Sadakallah!

    Fe emmellezîne şekû fe fîn nâri...
    Seku insanlar cehennemde olacaklardir.

    ... lehum fîhâ zefîrun ve şehîk.
    Bunlarin orada oyle bir nefes alisverisleri olacak ki

    Hâlidîne fîhâ...
    Orada kalacaklar...

    Ne kadar kalacaklar?
    ... mâ dâmetis semâvâtu vel'ardu...
    Gokler ve yer devam ettigi surece...

    Yani
    Oranin sartlari devam ettigi surece
    Cennet-cehennem var olacak.
    ... illâ...
    Ancak

    .... mâ şâe rabbuke...
    Rabb’inin dilemesi haric..

    ... inne rabbeke fe'âlun limâ yurîd.
    Senin Rabb’in diledigini en iyi yapan yegane varliktir.

    Bunlar cehennem icindi.
    Simdi cennete bakalim.
    Ve emmellezîne suidû...
    Mesud kilinanlara gelince...

    ... fe fîl cenneti...
    Onlarda cennette olacaklardir.

    ... hâlidîne fîhâ...
    Orada ebedi kalacaklardir

    ...mâ dâmetis semâvâtu vel ardu...
    Gokler ve yerler kaldikca

    ...Illa...
    ...Ancak...

    ... mâ şâe rabbuke...
    Rabb’inin dilemesi haric....

    Ebedin bulundugu sartlarda
    Ayri bir KADERI olcusu vadir.

    Ve bu kaderi/olcuyu/sureyi
    Rabb’ul alemin tayin eder...........

    Devam edecek...................

  2. #22
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!



    Kelime kullanimlari
    Turkce de farklilasmistir

    Ornegin:
    Nafile kelimesi
    Turkce de;Bosuna,anlamsiz
    iken

    Kur’an’i kavrami ise;
    Extra,ilave,ustune ustluk,faydali
    anlamlarinda dir

    Bu yuzden kelimeleri
    Kur’an’in kullandigi cerceveden
    Baglamindan koparmamaliyiz

    Simdi
    Ayetin son bolumune
    Bir bakalim

    Bismillâhir rahmânir rahîm
    (El) magdûbi aleyhim ve lâd dâllîn(e)
    Sadakallah!

    Bazi alimler;
    (El) magdûbi aleyhim
    den kastin Yahudiler oldugunu

    ... ve lâd dâllîn(e)
    den kastin da
    Hiristiyanlar oldugunu
    Ileri surmuslerdir

    Halbuki bu ayetin
    en’amte aleyhim’in
    Karsitlari oldugu kesindir.

    en’amte aleyhim
    Cennetlikler olduguna gore
    Geri kalanlar cehennemlikler olur

    Baglaminda;
    (El) magdûbi aleyhim ve lâd dâllîn(e)
    Ifadesi Yahudi/Hiristiyanlar ise
    Digerleri ne oluyor?

    Yani
    Paganlar,musrikler,
    politeistler,satanistler.....vb.
    Bunlar ne oluyor

    Ahirette
    3 olasilik olmadigina gore
    Cehennemi sadece bazi yahudi/hiristiyanlara
    Mahsus bir yer olarak gostermek
    Zorlama tevilden baska birsey degildir

    Ayrica
    Evrensel bir metni
    Tutup da;Ishak as’dan baslatmak
    Son derece mantiksiz bir cozumlemedir

    Baglaminda
    Gazaba ugratilan
    Nuh as ve Lut as’in
    Ad,Medyen kavimleri ne olacak?

    Olayi
    Millilestirmenin
    Mahallelistirmenin
    Bir anlami yoktur!

    Allah cc oyle olsaydi
    Gayril yahudi velev nasara
    derdi.

    Zaten
    Allah cc;bu tip soylemleeri
    Kur’an’da s ikca kullanmaktadir.
    Ve bu bolumde kullanmamistir.
    Bu yuzden yorumlarin dayanagi yoktur.

    Yine,
    Boyle bilgileri one surenler karsisinda
    Bu alimler de demistir ki,
    "Bu sure Mekkede degil
    Medine de inmistir."
    Cunku
    Mekke de bu anlatilan turden
    Yahudi ve hiristiyan olmadigi
    Bilinmektedir.

    Bunun
    Dogru olmadigi ortada oldugundan
    Bu seferde
    ”Bu sure iki kere inmistir,
    Bir kere Mekke de bir kere Medine de!”
    Demislerdir

    Ancak
    Iki kere indi diye iddaa ettikleri bu surenin
    Kitapta;neden bir kere yazili olduguna
    Bir cevap bulamamislardir

    Bilindigi gibi,
    Bu Kitapta ayni metne sahip
    Onlarca tekrarlanmis ayet vardir

    Simdi
    Bu ucuk teorileri birakip
    Devam edelim

    Buradaki gazaba ugrayanlar
    Allah cc nun gazabini hak eden butun insanlardir

    Yani
    Ilk insan neslinden Mahsere kadar
    Kim varsa

    Hem gazaba ugramak
    Hem saskinlikta kalmak
    Nimet verilmenin zittidir

    Kisaca nimet verilenlerin disinda kalanlar
    Kimlerse,onlar bu kapsamda dir

    Nitelik/sifat olan bu onguyu
    Isim olarak algilatmak
    Olayi saptirmaktir

    Ornegin
    Bu nitelikler muslumanda da olabilir
    O da gazaba ugrayanlardandir

    Zaten
    Bu dua da muslumana ogretilmektedir
    O guruptan musluman olmakla kurtulabilecek (!?)
    Bir ummete niye bu dua ogretilsi ki?

    Demek ki;
    Yahudi-Hiristiyan deyisi
    Son derece yanlistir

    Kur’an da musrikler,kafirlerle ilgili ayetler var
    Neden bunlarin ozellikleri sayiliyor?

    Bir halinizle kufre dusmeyin,
    Bir yonelisle sirke dusmeyin,
    gazaba ugrayanlardan olmayin diye!

    Artik
    Burada Fatiha suresine bir nokta koyalim

    Simdi
    DUHAN SURESI'ne
    Bir goz atalim!

    DUHAN SURESI

    Devam edecek.......................

  3. #23
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Bu sure
    Kur’an’in cok onemli bir uslubu ile,
    Yani YEMIN ile basliyor.

    Kur’an
    Bir meseleyi ortaya koyamak icin
    Cesitli metotlar takip eder.

    Bu metotlaran biri de;
    ”Yemin” dir...

    Kur’an’da 15-16 sure
    Boyle yemin ifadeleri ile baslar.

    Ayrica
    Bazi surelerin ortasinda
    Sonlarinda da bulunur.

    Sadece
    Bir nesneye yonelik
    Yeminler oldugu gibi,
    Birkac varlik uzerine de
    Edilen yeminler vardir.

    Bu yemin ifadeleri
    DUHA suresinde oldugu gibi
    Bazen vav harfiyle ifade edilir.
    Bazen te harfiyle olur-tallahi- gibi.

    Bazen de;
    Harflerin disinda fiiller kullanilir.-la uksimu-

    Once;
    Kur’an’da bu yemin ifadeleri
    Neden vardir?

    1) Arap konusma dilinde yeminle baglama
    Bir konusma teknigidir.
    Bildiginiz gibi Kur’an kendi ifadesiyle
    Arap dilini takip eden bir Kitaptir!

    Kur’an’in Araplarla iliskisi 3 turludur.
    Onlarda var olan birseyi
    a) Aynen uygulamak,onaylamak.
    b) Rotuslamak,tashih etmek
    c) Reddetmek,tamamen yeni bir seyi ortaya surmek.

    Iste;
    Yemin de,Allah cc nun onayladigi ve
    Kitabinda aynen kullandigi kavramlardan birisidir.

    2) Yemin edilen ”Varliklarin” onemini kavratmak,
    Dikkatleri onlarin uzerine cekmek icin
    Yemin kullanmistir.

    Ornegin
    Bu ayette:” DUHA=Kusluk”
    Vaktinin onemini vurgulamak icin kullanilmistir.

    Kur’an’da;
    Meddi,nesnel varliklara yemin edildigi gibi
    Zamansal boyutlara da yemin edilir.
    Kaleme,Kitaba,Bilgiye ....yemin edilir.

    Onemlidirler
    Cunku;
    Neyin ustune yemin ediliyorsa,
    O varlik ahiret sorgusunda
    Sahitlige cagrilacaktir.
    Insanlar gunese ettikleri yemini
    Bos bir yemin olarak dusunmesinler.
    O gunes onlar icin sahitlik edecektir.
    Zaman sahit olacaktir.
    Toprak sahit olacaktir.
    Kitap-Kalem sahit olacaktir.
    Neye yemin ediliyorsa o sahit olacaktir.

    Yani
    Ahirette en alakasiz gorunen varliklar
    Bile sorguda son derece onemli olacaklardir.
    Bu bilginin iletilmesine vesile olsun diye
    Yemin edilmektedir.

    3) Yeminin asil mantigini ortaya koyan bir sebeb vardir ki:
    Yeminlerden sonra ki ilk cumlenin-cumlelerin-
    Siradisi bir cevap verecegini muhatabina kavratmak....

    Yeminlerden sonra duz bir cumle gelmez.
    Cok iddaali bir cumle gelir.

    Simdi
    Duha suresinin yemin ayetine ve
    Takip eden ayetine bir bakalim

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    1.Ved duhâ.
    Yemin olsun kuşluk vaktine,
    Sadakallah!

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    2. Vel leyli izâ secâ.
    Gelip oturduğu vakit geceye ki,
    Sadakallah!

    Yani
    Kusluk gibi aydinlik gunduze
    Ve karanligi coken geceye
    Yemin olsun ki

    Not:
    Simdi siradisi bir bilgi gelecek
    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    3. Mâ veddeake rabbuke ve mâ kalâ.
    Rabbin seni terk etmedi, sana darılmadı da.
    Sadakallah!

    Cunku
    Iddaa suydu:
    Vahiyin kisa kisa ve kesintili gelmesi uzerine
    Mekkeli musriklerden bilhassa akrabasi olanlar
    Peygamberle soyle alay ediyorlardi;
    ”Seytanlari onu terketti”

    Resul’un asiri bunaldigi zamanda
    Gelen bu uc ayette yalnizca
    Kusluk ve geceye yemin edilmiyor.

    Duha
    Kelimesinin yaygin anlami kusluktur.

    Leyl
    Kelimesinin de yaygin anlami gecedir.

    Ama
    Gecenin aksamdan sonraki ilk karanlik,
    Yani
    ”Yatsi vakti”...
    Aksamdan sonraki,alacaliligin karanliga dondugu
    En KARANLIK donem.

    Duhanin/Kuslugun aksamdan sonraki karsiligi neyse o.
    ... izâ secâ....
    ....Burudugu zaman,kapladigi zaman/isik diye birsey kalmadigi zaman....

    Ayrica
    Duha=Butun gunduz anla mina da gelir.
    Leyl=Butun gece anla mina da gelir.

    Baglaminda
    Allah cc ;Peygamberin terkedilmedigini,
    Allah cc nun ona darilmadigini ifade ederken
    Onun yasaminin tamaminda onla oldugunu belirten bir yemin ediyor.

    Butun
    Gunduzlere-gecelere yemin olsun ki..
    ...........

    Zamana edilen bu yeminin kullanim gerekcelerinden biri de
    Bazi Mekkeli musriklerin ”DEHR”e yani ”ZAMAN”a tapmalaridir.
    Onlar zamandan baska birseye itibar etmezlerdi.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    45.24. Ve kâlû mâ hiye illâ hayâtuned dunyâ nemûtu ve nahyâ ve mâ yuhlikunâ illed dehru,
    ve mâ lehum bi zâlike min ilmin, in hum illâ yezunnûne.

    Dediler ki: "Şu dünya hayatımızdan başkası yok. Ölüyoruz, diriliyoruz. Bizi zamandan başkası helâk etmiyor.
    " Onların bu konuda hiçbir bilgisi yoktur. Sadece sanıda bulunuyorlar.
    Sadakallah!

    Ve kâlû mâ hiye illâ hayâtuned dunyâ...
    Derler ki
    Bizim icin bu yakin hayattan baska birsey yoktur.....

    ... nemûtu ve nahyâ ...
    Oluruz,diriliriz

    ... ve mâ yuhlikunâ illed dehru.
    Bizi sadece DEHR helak eder!

    Iste
    Araplarin bu kabulunu de kullanarak,
    ”Sizin itibar ettiginiz butun zamanlara” da yemin ederek,
    ” Rabbin seni terk etmedi, sana darılmadı da.” denmistir.

    Iste
    Kur’an’da ki tum yemin ayetleri
    Bu dairenin icinde dir.
    Yeminden sonraki ilk cumle
    Mutlaka vurgulayici bir cumledir.
    Ve siradisi bir mesaj vardir orada.
    Hangi surede olursa olsun BOYLEDIR!

    Ornegin

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    36.1.Ya Sin
    2. Vel kur’ânil hakîm
    Yemin olsun o hikmetlerle dolu Kur'an'a ki,
    3. İnneke leminel murselîn
    Hiç kuşkusuz, sen, gönderilen elçilerdensin;
    Sadakallah!

    Yemin olsun Hikmetlerle dolu Kur’an’a ki;
    Sen mutlak surette gonderilmis elcilerden birisin.
    Cunku
    Yalananan Muhammed as’in Resullugu idi.
    Bunun dogru olmadigini gosteren ayeti kullanmadan once
    Arab dilinin yeminli baglam cumlesini,ogunku toplumu tulbure eden
    Kur’an’i/indirilmis vahy’i barindiran Kitabi one alarak kullaniyor.

    Yeminlerin derecesi sayisi kapsami
    Muhatabin durumuna,olaya gore degisiklik gosterir.

    Devam edecek.....................

  4. #24
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Yemin etmenin bu 3 kuramindan sonra
    Yemin ettiklerine bakarsak;
    ”Insan hayati icin onemli olan herseye”

    Hatta
    ”Dogurgan olanlara ve olamayanlara.

    Hatta
    ”Vahiy parcaciklarina,vahiyin muhatabi olan yureklere”

    Dahasi
    ”Vahiyin sereflendirrdigi mekanlara”

    Ornegin

    Bismillâhir rahmânir rahîm.

    95.1.Vet tîni vez zeytûni
    2. Ve tûri sînîn
    3. Ve hâzel beledil emîn

    1. Yemin olsun incire, zeytine,
    2. Ve Sina Dağına,
    3. Ve şu güvenli kente ki,

    Sadakallah!

    Not:
    Kur’an’da Ayetlerin basinda
    Tek yemin cumlesi yer almissa
    Bu ayet bir sonraki ayetle YAKIN
    Anlam iliskisi icindedir.

    Bu iliskiyi kuramazsaniz alakasiz
    Tercumeler yaparsiniz.
    Ornegin

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    53.1. Ven necmi izâ hevâ.
    1. Yemin olsun inip çıktığı zaman yıldıza/fışkırıp çıktığı zaman çimene/süzülüp aktığı zaman Ülker Yıldızı'na/
    aşağı indiği zaman o parçalar halinde ağır ağır gelene,
    Sadakallah!

    Burada tek bir yemin var.
    Allah cc Necm’e yemin ediyor.

    Tercumelere bakarsak genelde
    ”Battigi zaman yildiza yemin olsun ki”
    Diye yapildigini goruruz.

    Ancak
    Batan yildiza yeminin
    Bir anlami yok.
    Oradaki ”Necm”
    Bir sonraki ayetle iliskilendirilmelidir.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.

    53.2.Mâ dalle sâhıbukum ve mâ gavâ.
    3. Ve mâ yentıku anil hevâ.
    4. İn huve illâ vahyun yûhâ.
    5. Allemehu şedîdul kuvâ.

    2. Ki arkadaşınız ne saptı ne de azdı.
    3. O; kuruntudan, keyfinden konuşmuyor.
    4. İndirilmiş bir vahiyden başkası değildir o.
    5.Kuvvetleri çok müthiş olan belletip öğretti onu ona.

    Sadakallah!

    Goruldugu gibi olay
    100% Vahiyle alakali.

    Yani
    Yeminden sonraki ayetler vahiyle iliskili
    O halde yemin de vahiyle alakalidir.

    Baglaminda
    Necm bir yidiz olarak kullanilir.

    Ancak
    Rahman suresinin5. ayeti
    Goksel valiklar uzerine

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    55.5. Eş şemsu vel kameru bi husbân
    5. Güneş ve Ay. Hesaba bağlıdır herbirinin her şeyi.
    Sadakallah!

    Ve
    6. Ayeti yeryuzu varliklari uzerine

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    55.6. Ven necmu veş şeceru yescudân
    6. Çimen/yıldız ve ağaç secde ediyorlar.
    Sadakallah!

    Burada
    En Necmu-Govdesiz bitki /Ot
    Es seceri-Govdeli bitki/Agac... demektir.

    [Otlar ve agaclarda Allah cc’nu tespih ederler.]

    Necm’in baska bir anlami da

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    56.75. ... bi mevâkiin nucûm
    75. ... Yıldızların doğup batma, kayıp düşme noktalarına yemin ediyorum.
    Sadakallah!

    Burada da;
    ”Mavaki” mevkii olarak tercume ediliyor.

    Halbuki
    Yeminden soraki ayetle
    Yemin ayeti iliskilendirilmesi sartindan,
    Bir sonraki ayetin neden bahsettigine bakarsak:

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    56.76. Ve innehu le kasemun lev ta’lemûne azîm
    77. İnnehu le kur’ânun kerîm

    76. Ve eğer bilirseniz, gerçekten büyük bir yemindir bu.
    77. O, kesinlikle şerefli bir Kur'an'dır.
    Sadakallah

    ..Innehu-Iste o,yemine konu olan
    Kur’an-i Kerim.....mis.

    O halde
    Buradaki ;” mevâkiin nucûm”
    Kur’an’a raci kilindi.

    Zaten
    ”Nucum” Tefsir ilminde
    Kur’an’in peyderpey indirilmesine
    ”Tenci ul” Kur’an derler.

    Baglaminda;
    mevâkiin nucûm- Vahiyin yerettigi gonuller demektir.

    Yani
    Vahiy’in yer ettii gonullere yemin olsun ki

    Dolayisiyla bu ayetteki ”Nucum”
    Vahiy parcaciklari demektir.

    Buradan hareketle Necm suresinin basindaki

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    53.1. Ven necmi izâ hevâ.
    1.Peyderpey indigi zamaan Kur’an vahiyine yemin olsun
    Sadakallah

    .......demektir.

    Sonuc:
    Yemini anlamamizin yolu
    Yeminle,yeminden sonra gelen cumlelerin
    Anlam iliskisini kurmaktan gecer.

    Ikinci bir hususta:
    Yeminler bir taneden fazla ise
    ;.....

    Devam edecek...........

  5. #25
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Ikinci bir hususta:
    Yeminler bir taneden fazla ise;.....

    Devam edecek...........
    Birden fazla yemin ayeti
    Altalta gelmisse

    O yemin edilen varliklar arasinda
    Mutlak anlam iliskisi vardir.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    95.1. Vet tîni vez zeytûn
    2. Ve tûri sînîn
    Sadakallah

    Bunu incir-zeytin diye basladik mi
    Kolaya kacip anlami yitiririz.

    Incire yemin olsun
    Zeytine yemin olsun...

    Ondan sonra incir-zeytin fazileti ustune
    Kitap yaziyorlar.

    Niye?
    Kur’an’da yemin oldugu icin???

    Halbuki;
    Tin ve Zeytin
    Ibrahim as-Isa as’in Vahiy aldigi
    Filistindeki Tin-i Zeyta bolgesinin adidir.

    Buranin Kur’an’da yeralma sebebi
    Oralarda Vahiyin inme sebebidir.

    Bu ilk ayeti meyva adi yerine
    Iki buyuk Murseliyn’in vahiy aldigi yer olarak
    Alirsaniz;Hemen altinda gelen ayetteki
    ... Ve tûri sînîn...
    Sina Dagi da;Musa as’in Vahiy aldigi yerdir.
    Boylece anlam butunlugu saglanmis olur.
    Alttan gelen 3. ayet

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    95.3. Ve hâzel beledil emîn
    Sadakallah

    Guvenli sehir/Mekkeyi de bulusturursaniz
    Vahiyin indigi 3 belde ile bu 3 ayetin
    Birbiriylr alakali 4 varliga yemin ettigi
    Gercegini gorursunuz.

    Baglaminda

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    68.1. Nûn vel kalemi ve mâ yesturûn
    Nûn! Yemin olsun kaleme ve satır satır yazdıklarına
    Sadakallah

    Nun icin Yunus as diyorlar.
    Olabilir.

    Cunku
    Surede sahib’ul Hud gondermesi var.

    Vahiy katiplerine isaret ediyor deniyor
    Bu balik demektir deniyor
    {Enbiya suresindeki bilgiden dolayi}
    Bunlar olasiliklar dahilindedir.

    Ancak
    Butun bunlar:”Yemin edilen 3 varlik
    Arasinda anlam iliskisini kurmamizi saglamiyor.

    Siz ”Nun”a oyle birsey diyeceksiniz ki
    Kalemle iliskisi olacak,
    Satir,satir yazilan seylerle iliskisi olacak!

    Buyuzden bilginlerden bir kismi;
    NUN-Hokka demektir!”
    Demistirler.

    Hokkaya,kaleme ve satir,satir yazilanlara yemin olsun
    Dendiginde anlam dairesi kapanmis olur.
    Boylece dogru anlama ulasilir.

    Sonuc
    Yemin edilen varliklar arasinda mutlak anlam iliskisi
    Yeminlerden sonraki cumlenin vurgulanmasi icin Arab dilindeki
    Baglama olarak kullanilan
    Yemin ifadesinin Kur’an’da da takip edildigini gormekteyiz.

    Iste
    Bu siradisi bir bilgilendirme yontemidir.
    Vurgulayacagi bilginin cok onemli oldugunun
    Anlasilmasini saglar!!!

    Kur’an’da da:
    Yeminle baslayan
    14-15 sure bulunmaktadir.

    Kur’an gercekten cok enterasan bir metindir.
    Bu Kitapta cok anlamlilik esasi denen birsey var.
    Standart bir anlamli soylemler yok!

    Oyle edatlar kullanilmistir ki,
    Bunlarin farkli anlamlarini devreye soktugunuz zaman
    Onunuze devasa bir ufuk aciliyor.

    Simdi bakalim;

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    93.1. Ved duhâ.
    Yemin olsun kuşluk vaktine,
    Sadakallah

    Bir varliga/isiga yemin var dersiniz.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    93.2. Vel leyli izâ secâ.
    Gelip oturduğu vakit geceye ki,
    Sadakallah

    Bastirdigi zaman karanlik/yatsi sonrasina
    yemin var dersiniz.

    Yani
    Isigin zirvesi ile
    Karanligin derinligine yemin var!

    Veya
    Vel leyli izâ secâ’nin basindaki
    Vav”a ATIF edati anlami yuklerseniz
    Butun gunduze anlami kazanir.
    Ki bu da mumkundur.

    Ancak
    Bu vav edatinin;”Vav-i Aliyye” olma hali de mumkundur.
    DURUM BILDIREN edat....

    O zaman
    Bu edatla baslayan cumle,
    Bir onceki cumle ile alakali dir!
    ....demektir.

    Yani
    Seca’nin-sakinlesmek/bitip tukenmek gibi bir anlami da vardir.

    O zaman;
    Bitip tukenmekte olan geceye sahip olan
    GUNDUZE yemin olsun!

    meali ortaya cikar.

    Yani
    Biten gecenin sabaha donusen vaktine
    Yemin olsun!

    Boylece
    Vahiyin:Cehaletin karanligini bitirip
    Isigin/aydinlamanin baslamasina sebep olusuna da
    Bir yemin olmaktadir.

    Zaten
    Kur’an’a Necm=Yildiz denme sebebi de budur.

    Biri gece karanligini delip gecer.
    Digeri de cehalet karanligini delip aydinliga donusturur.

    Baglaminda
    Duha-Leyl ikileminde
    Gecenin birip aydinligin gelisini
    Vahyin isigi olarak atiflanir.
    Boylece ilgi Kur’an’a cekilir.

    Gunes bir yildizdir.
    Yani isigi kendinden olandir.
    Kur’an’a necm/yildiz denerek
    Isigin kaynagi oldugu vurgulanir.

    Iste
    DUHA suresinin basi tam olarak
    Bunu soylemektedir.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    93.3. Mâ veddeake rabbuke ve mâ kalâ.
    Rabbin seni terk etmedi, sana darılmadı da.
    Sadakallah


    Devam edecek..........

  6. #26
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!



    Once
    4 ayete bir dokunalim

    Bismillâhir rahmânir rahîm
    9.34 Ve lel âhıretu hayrun leke minel ûlâ
    4 Sonrası, senin için öncesinden elbette ki daha mutlu ve kutlu olacaktır
    Sadakallah

    Bu ayet cok yanlis anlasilmaktadir
    Ahiretin dunyadaki hayatindan daha hayirlidir
    Seklinde bir meal kabul gormustur

    Ayrica
    Ahiret =Peygamberlik donemi
    Ula=Peygamberlik oncesi donem diye algilanmis

    Veya
    Ahiret=Peygamberligin IIdonemi/Medine donemi olarak algilanmis
    Ula= Peygamberligin IIdonemi/ Mekke donemi olarak algilanmis

    Burada ayetin gelis yerine bakarsak:
    Peygamberliginin Medine kismi
    Mekke kismindan daha hayirli olacaktir
    !”
    Daha dogru yaklasimdir

    Ilk ayetleri hatirliyalim,
    Bimekte olan gece;”el Ula”karanligi/baslangici karsilar
    Ed duha ise;”dogmakta olan isik”i ahireti karsilar

    Baslangic:Bitmekte olan gece,
    Son:Baslamakta olan isik

    Yani
    Vahiyin
    Baslagicta toplumu saran karanligi
    Bitiren isik oldugu vurgulanmaktadir

    Ancak
    Bize bakan yonu ile irdelersek:
    Senin icin her hayirli isin sonucu,
    Basindakinden daha iyi olacaktir


    Yani
    Ne olursa olsun
    Ibadet boyutlarini yerine getirenler
    Sonunda vaad'e kavusacaklardir
    Bu ayet elbette Peygambere gelmistir
    Ancak bugun muhatap biziz!
    Bu yuzden bir mujde varsa,
    Bizleri de kapsamasi gerekir

    Baglaminda
    Bu ayette gonul ferahligi varsa
    Butun muminleri kapsayan bir mesaj
    Acinimi olmasi kacinilmazdir

    Ancak o zaman mesaj gunumuze gelir ve
    Bu ayet,bu mesaj bizi de kapsiyormus diyebiliriz

    Yoksa
    Ayet Peygamberle alakali bizi ilgilendirmez
    Dendigi zaman,unutulmamali ki
    Butun Kitap Peygamberi muhatap almistir
    Okunacak hicbir yeri kalmaz

    Bu on bilgi temel alinarak
    3 Ayetten devam edebiliriz

    Bismillâhir rahmânir rahîm
    93.3 Mâ veddeake rabbuke ve mâ kalâ
    Rabbin seni terk etmedi, sana darılmadı da
    Sadakallah

    Devam edecek....

  7. #27
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!



    Bismillâhir rahmânir rahîm
    93.3. Mâ veddeake rabbuke ve mâ kalâ
    Rabbin seni terk etmedi, sana darılmadı da
    Sadakallah

    Duha suresinin
    Yeminlerden sonraki ilk cumlesinin
    /Ayetinin icerigi;
    Bu yeminlerin yapilma
    Sebebini de aciklar

    Risaletin ilk inis yillarinda
    -ki bu surenin inmeye baslamasi sirasinda
    10.-11.sirada olarak kabul edilir-
    Vahiy’in zaman zaman kesildigi donemlerdi

    Sistematik bir dini yapilanma henuz yokken
    Vahiy’in ana bilgileri,seriati tam belirtilmemisken,
    Gelisinin durmasi
    -BILGI akisinin durmasi-

    Peygamberde:
    ”Cevapsiz kalmanin caresizligi”
    Ile birlikte bir tedirginlik yaratmistir

    Baglaminda;
    Sahabede de tedirginlik basladi

    Bozguncularin;
    ”Rabb’i onu terketmis”
    Gibi suclamalari kargasaya neden olmustur

    Iste
    Bu suclamalara esasli bir cevap olarak

    Bismillâhir rahmânir rahîm
    933 Mâ veddeake rabbuke ve mâ kalâ
    Rabbin seni terk etmedi, sana darılmadı da
    Sadakallah

    Ayeti inmistir

    Bu olayin
    Peygamberimizle alakali boyutudur

    Ancak
    Gunumuzde peygamberimiz yok!
    Ve bu Kitap bizim onumuzde duruyor

    Bu Kitapla
    Hayatimizi bulusturacagiz ve
    Bu Kitap’in insa ettigi bir ruh haliyle
    Yuruyecegiz,bir istikamet sahibi olcagiz

    O halde
    Bu ayetin bu baglamda katkisi nedir?

    Veya
    Baska bir pencereden soruyu
    Su sekilde soralim

    Peki:
    Allah cc kulunu terkeder mi?

    Ayetten anlasilan
    Kul sirtini donmedigi surece
    Bilgilendirme durmaz

    Yasam icinde cesitli vesilelerle
    Hidayetten sapis icin verilen yanlislara
    Kapilmamak icin mutlaka dogru bilgilerle
    /Vahiyle/Ayetlerle bulusturur

    Vahiy’in insa ettigi insan
    Ne yaparsa yapsin UMITVAR insandir

    Dunyasinda hakk ile gorevini yerine getiren
    Bunun sonucunu da ILAHI IRADEYE birakan kisinin
    Kayib-Risk baglaminda bir kaygisi olmaz

    Allah cc dan yana olmayi derd edinmis
    Tum insanlari motive eden bir ayettir

    Iste
    4 ayet bu anlayis ile baglantilidir

    Bismillâhir rahmânir rahîm
    934 Ve lel âhıretu hayrun leke minel ûlâ
    4 Sonrası, senin için öncesinden elbette ki daha mutlu ve kutlu olacaktır
    Sadakallah

    Gikkat edin:
    ” Ve lel âhıretu” diye basliyor

    Le=Ilk lam edati:Vurgu manasi verir
    MUHAKKAK KI!

    Yani
    Bismillâhir rahmânir rahîm
    934Muhakkak ki senin icin son baslangictan
    Cok daha hayirli olacaktir!
    Allah cc sozun dogrusunu soyledi

    Bilindigi gibi meallerde:
    Ayetteki Ahiret kelimesine Ahiret
    Ula kelimesine de Dunya anlami veriliyor

    Baglaminda:
    Peygamberin Ahiret hayati dunya hayatindan
    Daha Hayirli olacaktir bilgisi guclendirilmektedir

    Sonucta
    Peygamberin ahiretinin cok daha iyi olacagi kesindir

    Ancak
    Risalete yeni baslamis bir Peyamberin
    Ustelik dunyayi fikren insa etmesi beklenen Peygamberin
    Dunya disina/ahirete yonlendirildigi bilgisi
    Pek te gercekci durmamaktadir

    Yani
    Birak bu isleri,
    Sen yine kendinle basbasa kal
    Hiraya don! Vb
    Bir emir olusmaktadir ki
    Bu Vahiy’in ozune,amacina aykiridir

    Ayette;
    ” Ve lel âhıretu hayrun leke minel ûlâ”
    Yerine
    ”Ve lel âhıretu hayrun leke mined dunya”

    Denseydi;
    O zaman dunya-ahiret karsilastirilmasi
    Oldugu anlasilirdi

    Halbuki:
    Ed dunya degil ”Ula”
    diyor

    Bu yuzden bu ayet:
    Vahiy oncesi hayattan
    Vahiy sonrasi hayatin daha hayirli olacagi

    anlamindadir

    Devam edecek.............

  8. #28
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Yani
    Siz hayirli bir isle mesgul iseniz
    Sizin icin asla kayip sozkonusu degildir.
    “Umidinizi devsirin

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    58.21.Keteballâhu le aglibenne ene ve rusulî, innallâhe kaviyyun azîz
    Allah, "Ben ve resullerim mutlaka galip geleceğiz!" diye yazmıştır. Allah çok güçlüdür, Azîz'dir.
    Sadakallah

    [bkz.37/171-172-173.]

    Burada bize verilen
    Buyuk bir garanti varken.

    Ve
    Bu ayette de;
    ”Hayirli islerin sonunun baslangicindan
    daha hayirli olacak
    ”
    Mujdesi onumuzde duruyor iken,
    Umitsizlige kapilip,baskalarinin
    Kendi medeniyetleri icin urettiklerini
    Doguma indirgeyip,
    Sonrasinda ise daha kotuye gidecegi
    yargisina kapilarak.
    UMITSIZLIK doktrinlerini dine yerlestirmek
    Pek akillica olmasa gerek!

    Peygamber donemi;”Asr-i saadet”
    Olarak adlandirilabilir.

    Ancak
    Unutulmamalidir ki bu Kitap,
    Iman edenler icin;
    Mahsere kadar asr-i saadet
    Iddaasi ile gelmistir.

    Bu Kitap o gunku iman edenleri
    Nasil asr-i saadet bunyesine almis ise;

    Bugun de ona iman edip
    TESLIM OLANLARI ayni durum ile
    Mujdelemektedir.

    Yani
    Kur’an misyonu bitmis bir Kitap degildir.
    Misyonunu her asirda dimdik tutacak
    Muhataplar aramaktadir.

    Ve
    Bu muhataplara
    “EHL-I KUR’AN!” denmektedir.

    Baglaminda
    5. Ayeti okuyalim!

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    93.5. Ve le sevfe yu’tîke rabbuke fe terdâ.
    Rabbin sana verecek de sen hoşnut olacaksın!
    Sadakallah

    Peygamberin Mekkesinden sonra
    Nasil bir Medine mujdesi sozkonusu ise
    Bugunku insanlar icinde,
    Eger o donem inananlari ile
    Benzer hassasiyeti/duyarliliklari
    Ortaya koyarlar ise;

    Onlari
    “Asr-i Saadet”in sahipleri yapan bu deger,
    Bugunku inananlari da
    Ayni sifati alacak sekilde insa eder!

    Ancak
    Bunu baglamindan koparip okursaniz.
    Umitsizlik yaydiginiz toplumu bir
    Kurtarici/Mehdi aramaya itersiniz.

    Kur’an’in bu sapkinliga yapacagi birsey yoktur.
    Allah cc nun sunetullahini oldurmus,
    Hidayeti Kur’an yerine,
    Gelecek mehdi safsatasinda arayan
    Insanlar topluluguna
    Kur’an hidayet yolunu gostermiyecektir.

    Cunku
    Kur’an’a yuklenen misyonun da bir KADERI vardir.
    Bu kader,Muttaki olanlari cevreliyen bir olcudur.
    Bunu basaramayan muslumanlari kapsamamaktadir.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    2.2.Zâlikel kitâbu lâ reybe fîhi, huden lil muttekîne
    İşte o Kitap; kendisinde hiç şüphe yoktur; müttakiler için yol göstericidir.
    Sadakallah


    Iste
    5.Ayetteki;
    ‘Ve le sevfe yu’tîke rabbuke fe terdâ
    Soylemi de,

    Devam edecek..............

  9. #29
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Bazi Islam dusunurleri bu ayetteki
    sevfe edatinin cok ileri zamanlar
    Anla mina geldigini ifade ederek
    4 ayetteki ahiret kelimesini isim halini
    Kastettigini bildirip olayi ahirete tasimislardir

    Ayetin evrenselligi baglaminda bakarsak
    Sonraki donemler,gunumuz yasayanlarina
    Bakan yonu mutlaka mujdenin acinimi ile mumkundur

    Mekke zulmunde;
    Vahiye sarsilmaz baglilik gosteren
    Peygamberimize Medine mujdesini veren
    Allah cc :Ayni bagliligi gosterecek olan muminlere de
    Medineler nasip edecektir

    Baglaminda
    Allah cc vahiye teslim olanlari ASLA terketmez
    Biz sirtimizi donmedigimiz surece bizi birakmaz
    Bize darilmaz

    Hayirla basladigimiz islerin sonu
    Basindan daha iyi olacaktir

    Allah cc;muttakileri bu dunyada ,
    Sahipsiz ve yolsuz birakmayacaktir

    Zaten
    Devaminda gelen ayetler
    Olayin ahiretsel boyutundan ziyade
    Dunyevi boyutunu one surer

    Bismillâhir rahmânir rahîm
    93.6 E lem yecidke yetîmen fe âvâ
    O seni bir yetim olarak bulup da barınağa kavuşturmadı mı?
    Sadakallah

    Bismillâhir rahmânir rahîm
    93.7 Ve vecedeke dâllen fe hedâ
    Seni şaşırmış olarak bulup da kılavuzluğunu üstlenmedi mi?
    Sadakallah

    Bismillâhir rahmânir rahîm
    93.8. Ve vecedeke âilen fe agnâ
    Seni aile geçindirme zorluğu içinde bulup da zengin etmedi mi?
    Sadakallah

    Arapca da ‘VERMEK’ ile ilgili
    Duruma gore degisiklik gosteren
    Pek cok kelime vardir
    Ihsan,inam,ikram,i'ta,...vs

    Burada
    Soz konusu olan ‘YU’TI’ fiili
    Ihtiyaci olmasa da vermek tir!

    Allah cc neden ihsan etmiyor da
    I'TA ediyor?
    Once
    I'ta/a’ta nin Kur’an kullanilisina bir bakalim

    Bismillâhir rahmânir rahîm
    925 Fe emmâ men a’tâ vettekâ
    Kim verir ve sakınırsa,
    Sadakallah

    Ve onu tersi olarak

    Bismillâhir rahmânir rahîm
    928 Ve emmâ men bahıle vestagnâ
    Ama kim cimriliğe sapar ve kendisini tüm ihtiyaçların üstünde görür,
    Sadakallah

    Iata’nin zitti bahile/cimrilik

    Yani
    I’ta comertliginin karsiligi olarak
    Birsey vermektir

    Yani
    Siz;size gore
    Haketsenizde etmesenizde
    Allah cc nun herseyi sahiplenme anlaminda
    Herseyi ornegin riziklandiriyor

    Ancak
    Kulun verdigi seyler bir IBADET duygusu
    Niyetiyle veriliyorsa onun adi degisiyor

    Iste
    Bu ibadet niyetli verilenlerin karsiliginda
    Allah cc nun size verdigi nimetlerin
    Adi artik IKRAM,IHSAN,INAM olmaktadir

    Suphesiz ki
    Buradaki i’ta hayatsal fonksiyonlarin
    Ifadesi icindeki karsiliklardir

    Ancak
    Allah cc herzaman boyle vermez
    Kul haketmeden de verir
    Karsiliksizda verir
    Dunyada da verir,ahirette de verir

    Ustelik
    Ahirette verdikleri,
    Dunyadakinin tam karsiligi degildir
    Hep +1 ini verecegini vaad etmistir

    Yine
    Zekat vermek icin
    ita kelimesi kullanilir

    Ancak
    O ita bu i’ta degildir

    Bu i’ta baslangici ayn iledir
    Comertligin sonucu olarak vermeyi de
    Icine alan genel basliktir
    Sonunda RIZA kavraminin da gerceklesebilecegi
    Her turlu nimetlendirme bu kapsamda dir!

    Digeri olan ita ise, dar kapsamli
    Ekonomik mal varliginin borcunu vermektir!

    Sonucta
    Allah cc nun Peygamberimize;
    ‘Rabb’in sana verecek,sen hosnut olacaksin’
    Demesi yukaridaki baglamla
    ‘Sen once birseyleri yap,onlari haket!
    Onun karsiliginda sana cesitli nimetler verilecektir
    ’
    Gibi bir;
    ’NIMET-KULFET’ dengesini ortaya koymaktadir

    Dikkat edilirse;
    Ayet ‘Hemen verecegim!’ demiyor
    ‘Verilecek!’ diyor

    Yani
    Araya bir zaman koyuyor
    Bu zaman dilimi Peygamberin yapacagi
    /Yapmasi gerekenleri yerine getirecegi bir
    Zaman dilimi

    Devam edecek.............

  10. #30
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Zaten
    Diger surelerde de;
    ‘Sunlari,sunlari yap ve basina gelen sikintilara sabret’
    Baglaminda da ayetler vardir.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    74.1. Ya eyyuhelmuddessiru.
    2. Kum feenzir.
    3. Ve rabbeke fekebbir.
    4. Ve siyabeke fetahhir.
    5. Verrucze fehcur.
    6. Ve la temnun testeksiru.
    7. Ve lirabbike fasbir.

    1. Ey giysisine bürünüp kenara çekilen!
    2. Kalk da uyar!
    3. Rabbinin yüceliğini duyur!
    4. Temizle giysilerini!
    5. Uzaklaştır kendinden pisliği!
    6. Çok bularak başa kakma yaptığın iyiliği!
    7. Rabbinin rızasına ermek için sabret.
    Sadakallah

    Kalk,calis,sabret.
    Cunku yaptiklarin sikintilari da
    Beraber getirebilir.
    Bu sikintilara da sabret.

    Ne icin sabret?
    Rabb’in memnuniyetini kazanmak icin.
    Bu memnuniyet kendisine,dunyadayken
    Medine mujdesi ile gelmistir.

    Buradaki i’ta nin da oncesinde
    Birtakim sikintilarin olabilecegi

    Ama
    Kaybetme riskinin bulunmadigini
    Allah cc ;Peygamberimize,
    Israrla ve vurgulu bir ifade ile soyluyor.

    Ve le sevfe....
    Lam edati:Bir kesinlik,vurgu manasi verir.
    MUTLAKA Rabb’in sana zamani geldiginde
    Ikramda,ihsanda bulunacak ve
    Sen bunun karsiliginda memnun olacaksin
    /Huzur bulacaksin!

    Dusunun ki
    Koca Mekke ve karsisinda
    40 yaslarinda Muhammed’ul emin as,
    Esi Hatice ra,ve amcaoglu cocuk
    Imam Ali ra....
    Tabii ki;
    ‘Bu isin sonu ne olacak?’ diye dusunmus,
    Ihtiyatli davranmistir.

    Ancak
    Bu ve baglamli ayetlerle
    Rabb’i onu bilgilendirmis
    Ferahlamasini saglamistir.

    Ve
    Bunu da vurguyla belirtmistir.

    Baglaminda
    Daha onceki ihsanlarini da hatirlatarak
    Rabb’ine guveni saglamlastirmistir.

    Daha dogmadan
    Babasi vefat etmis,
    6 yasinda annesini kaybetmis
    8 yasindayken hamisini/dedesini kaybetmis
    Amcasinin bakimina terkedilmis,
    O gunun
    Mekke sartlarinda kaybolmasini onledigini
    Allah cc hatirlatiyor.

    O
    Cok zor gunlerde onun
    Bakimini saglayan Allah cc;
    Mekke’nin en zengin kadiniyla evli olan
    Ahmed Mahmut Muhammed Mustafa as’dan

    Ama
    Ummet ve taraftar olarak
    Yine Yetim olan Peygambere,

    Dun
    Sen yetimken/sahipsizken
    Nasil bakimin ustlendiyse
    Bu gunku guc yetmliginde de
    Ayni sekilde ustlenecektir mesajini
    ‘Mutlaka/Muhakkak’ diyerek vermistir.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    93.6. E lem yecidke yetîmen fe âvâ.
    O seni bir yetim olarak bulup da barınağa kavuşturmadı mı?
    Sadakallah

    Baglaminda
    Butun yetimlerin sahibinin
    Gozetiminde oldugunu muminlere
    Teblig etmistir.

    Musluman
    Yetimle imtahanina cok dikkat et!

    Musluman
    Umitsizlige dustugunde
    Sana daha once verilen nimetleri unutma!
    Peygamberine verilen vaad sana da verilmistir.

    Rabb’in seni unutmaz!
    Rabb’in sana darilmaz da
    !
    Hidayette sabirla devam et!
    Rabb’in sana verecek!
    Sen de hosnut olacaksin!

    Unutma!
    Allah cc vaadini tutar!
    Allah cc hukmune galip gelir!


    Devam edecek..............

Benzer Konular

  1. Cebrail ve vahiy ...
    besumse Tarafından Din ve İnanç Foruma
    Yorum: 12
    Son mesaj: 01-06-2012, 03:09 PM
  2. Vahiy Resu'lun dilinde...
    mopsy Tarafından Kuran-ı Kerim Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 27-04-2012, 10:33 AM
  3. vahiy
    Kadim Tarafından Süper Sözlük Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 12-11-2009, 01:47 PM
  4. konu basliklarin yanina farkli resim gösterme
    iboo Tarafından vbulletin 3.6.X Foruma
    Yorum: 4
    Son mesaj: 15-11-2007, 09:14 PM
  5. ALTI FARKLI YAZARDAN KURANI KERİM CEVRİSİ
    cataloluk Tarafından Kuran-ı Kerim Foruma
    Yorum: 4
    Son mesaj: 06-09-2007, 01:32 AM
Yukarı Çık